Tujina

Bik prebodel udeleženca teka

Pamplona, 10. 07. 2009 10.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
58

Tradicionalna bitka med več tisoč ljudmi in šestimi biki v Pamploni na severu Španije je prvič v zadnjih 14 letih zahtevala smrtno žrtev.

Na tradicionalnem teku pred biki v španskem mestu Pamplona je zjutraj umrla ena oseba. Po zadnjih podatkih naj bi šlo za 27-letnega moškega iz Madrida. To je že 15. žrtev tega bizarnega športa, ki se tam odvija vsako leto že vse od leta 1911.

Tek pred biki v Pamploni
Tek pred biki v Pamploni FOTO: Reuters

515-kilogramski Cappuccino rjave barve naj bi tako moškemu z rogovi prebodel vrat in pljuča. Današnji tek naj bi bil sicer po navedbah organizatorjev še posebej nevaren, saj se je omenjeni bik ločil od skupine in sam rovaril po ulicah.

Poleg moškega, ki je umrl, so biki zabodli še tri ljudi, šest pa se jih je med tekom lažje poškodovalo. Pred tem je tek nazadnje zahteval življenje leta 1995, ko je bil ubit 22-letni Američan Matthew Tassio.

Festival v čast zaščitniku Pamplone San Ferminu vsako leto privabi na tisoče turistov z vsega sveta. V okviru festivala vsak dan ob 8. uri na ulice Pamplone spustijo šest bikov. Po 825 metrih dolgi poti biki končajo v areni, kjer se popoldne spopadejo z matadorji. Vsako leto je med nevarnim tekom ranjenih več deset ljudi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User22323
15. 07. 2009 16.43
Benti, Saorise, žal mi je, danes je ADMIN izbrisal Tvoj post (mi je bil všeč, čeprav se ne strinjam s Teboj), na katerega sem odgovoril. Očitno imamo opravka z ljudmi, ki brišejo vse česar ne razumejo, razumejo pa kot vse kaže bore malo. Sorry.
User22323
14. 07. 2009 23.26
Saorise: Delal sem v Viktoriji, Calgary-ju, Winipegu, Saskatoon-u, Edmontonu, Torontu in Montrealu. Podatke imam od prijateljev, ki so bili na visokih vladnih položajih in so se ukvarjali s to problematiko, nekateri na eni in nekateri na drugi strani. Pri svoji statistiki si pozabila na domorodce in predvsem na francoske priseljence ispred 300 let na polotoku Labrador, na otoku Newfoundland, in na številnih otokih v Hudsonovem zalivu. Predvsem oni so živeli od kožuhov, zdaj jih mora pa vlada pitat. Problem je udaren za medije in torej koristen za nevladne (zelo profitne!) organizacije, vendar količinsko danes skoraj nepomemben. Bo dovolj? Sem pač sintetičen, vendar vztrajen. Nikoli pokroviteljski, pridigar pa še manj. Dam Ti podatke, ne mnenje. Vedno sem bil in sem idealist. Vsem bi pomagal, če bi mogel, vendar me je življenje naučilo iti najprej do dna vsake zadeve. Tisti kitajski črno-beli pregovor je pa butast. Pomisli, kakšen bi bil svet, če bi govorili samo tisti, ki ničesar ne vedo. Skrivnost je v količini, kot pri vsaki stvari.
User326700
14. 07. 2009 22.31
NoriKonj... očitno najin čas ni tok dragocen kot si mislva,da si ga lohk kradeva v neskončnost...čeprov me je noč kr zdelala... morm rečt,da zveniš čedalje bolj pokroviteljsko čemur se jest probam izogibat...zgolj primerjam argumente...v vseh letih hoje po planetu,sem se nauču,da so vse stvari relativne...sm ti že reku,poslušam zmeri obe plati,da si ustvarjam stališča...pravš,da ne poznam stvari in ne morm govort,ker nism hodu v Kanado kot ti čeprov sem mel res namen potovat v Alberto pa ni šlo...žal...ampak tebe bom poslušu,ko mi boš povedu,da si bil v Kanadi na arktičnem ledu,govoru z naravoslovci in opazoval kaj se dogaja s tjulnjji...če je blo tko,se lohk zanesem na tvoje podatke,čist možno je,da maš prov...drgač je pa tvoja pisarija zame zgolj pokroviteljska pridiga,ki bi jo lohk primerju z mojim potovanjem..vrnu bi se iz nacionalnega parka,reku,da sm bil v Kanadi in trosu podatke za lov al proti,ker sem pač obiskal deželo...argumenti proti lovu so številni in možno je,da so točni...možno,da niso...razen,če nisi raziskovalc,se lohk,tko kot jest zaneseš zgolj na informacije,ki jih prebereš in slišiš... glede domorodcev...spet jih omenjaš čeprav jih noben ne omenja in tud EU jih je izvzela iz prepovedi,o tem upam,da lohk govorim,če smo člani EU...lovijo za preživetje in predstavljajo zgolj 3% celotne kvote...to sem prebral,nisem bil tam,ko so glasoval... glede štetja populacije... ... finansiranja lova...(s strani senatorja Mac Harba): ... protislovja...verjameš eni al drugi strani... če bi ti al jest urejala svet,bi bil hud kaos...tko,kot je že,ko ga urejajo drugi...in bo...razen,če si idealist,jest nisem... za konc mam še krajši rek od tvoje simpatične zgodbice,star,kitajski...iz daoizma... Kdor ve,ne govori, kdor govori,ne ve... očitno oba nimava pojma,glede na to,da vlečeva tale bluz v nedogled...
User22323
14. 07. 2009 15.03
Pisatelj pripoveduje: Z očetom sva se vozila po oddaljeni cesti med gozdovi, ko je naenkrat ustavil avto in ugasnil motor. Vprašal me je: »Kaj slišiš?«, odgovoril sem mu: »Ptičje petje in čričke«, »in kaj še?« je vztrajal, »prazen kmečki voz se pribljižuje« sem odgovoril. »Tako je. Veš, da je voz prazen, ker povzroča veliko hrupa, poln voz je bolj tih in se ga ne sliši tako daleč.« Odrasel sem se večkrat znašel v družbi ljudi, ki so neprestano, gosto in glasno govorili, prevpivali soljudi in jih prekinjali. Vedno se spomnim na očetov postanek in na prazen voz. Naučil sem se poslušati in razumeti tiste, ki so bili kratki, jedrnati in niso poskušali vsiljevati brezmejne količine tujih idej, ki jih niti sami niso dojeli.
User22323
14. 07. 2009 14.37
Saorise. jaz sem pet let delal s Kanadskimi podjetji in tja redno in pogosto zahajal, Tebi bi pa svetoval, da si privoščiš malo več časa za ogled kanala NatGeo. Tjulnji odlično preživijo in se naučijo plavati tudi južno, kjer ledu na morju nikoli ni, namesto da predavaš o stvareh, ki jih ne poznaš. Kanadska vlada je večkrat eksperimentirala z zakoni o lovu na tjulnjeve mladiče, pa se je vsak "humanitarni" poseg vedno ponesrečil, ko se je srečal z naravoslovci (resnimi, ne tistimi od protekcionističnih multimiljarderskih multinacionalk) in konkretnimi posledicami. Glede finansiranja pa tole: Kanadska vlada ni nikoli finansirala lov na tjulnje, temveč nadomestila za ne-lov. To je drago stalo davkoplačevalce in povzročilo izredno povečanje prebivalstva. Vsak domorodec je imel pravico na 10'000 $ po družinskem članu in prisilno brezdelni domorodci so se pridno posvetili najbolj donosnem delu: proizvodnji otrok. Vsak otrok: 10'000 $ več za družino in manj za ostale kanadčane. Ponavljam: hvala Bogu, da nimaš Ti moči, da bi po svoji volji urejal Svet. Kaos bi bil najmanj, kar bi povzročil.
User326700
14. 07. 2009 02.03
NoriKonj... lepo,da si tok prjazen,da si odtrgaš svoj dragocen čas zame,tko,kot si ga jest zate čeprov me čaka pol velik dela,ker sem vezan na roke...admin ga mal seka s temi posti,se strinjam...še tole napišem pol pa tud jest končam,ker me že rahlo utruja tale debata,ki ji ni videt konca,tle se tud strinjava... moje ideje se ti zdijo strahotno pomešane in protislovne,pa ne vem točno katere...zmeri odgovoriš pavšalno medtem,ko se jest potrudm,da ti odgovorim na tvoje posamezne argumente,ti napišem linke,da lohk preverš....to je mal mem...to res ni nobena debata zato res bolš,da jo končava... Glede tjuljnjev,evo,si odgovoru konkretno...ne razumem dobr o čem pravzaprav govoriš,kakšna prepoved lova,od kdaj???...mogoče mislš regulacijo v 80-ih...pa kakšno vezo majo Inuiti in njihova potreba po prehranjevanju,s komercialnim lovom na tjulnje,ki ga izvajajo sezonsko kanadski oz. novofundlandski ribiči in je predmet mednarodne kampanje?...lov na tjulnje ki,ga že od pamtiveka izvajajo Inuiti kot pomemben vir lastne eksistence zajema zgolj 3% celotnega lova in prepoved trgovanja z izdelki iz tjuljnjev v EU ne zajema Inuitov...poznam argumente o kterih govoriš,brez skrbi...jih zvem od PETA,IFAW in HSI...Greenpeacea in BB ne spremljam prov zlo... prirast populacije tjuljnjev,ki jo omenjaš,navajajo ribiči kot argument,da jim tjuljnji požrejo vse ribe,kar je spet povezan s komercialnim ribištvom in posledično z vprašanjem potencialnega,pretiranega ribolova tud na splošno v svetu...to domnevno ''eksplozijo'' v zadnjih treh desetletjih navaja kanadska vlada kot argument za pokol,ne pove pa,da sta bli v 50.in 60-ih letih zarad pretiranga lova iztrebljeni skor 2/3 populacije...v 80-ih je zarad regulacije lova populacija narasla,dnašnje kvote pa ogrožajo tjuljnje še bolj kot lov iz 50.in 60-ih let...še dodatno grožnjo predstavlja taljenje ledu zarad segrevanja ozračja,ker mnogi tjuljnji utonejo pod razpokanim ledom,še preden se naučijo plavat... razmerje med dejanskim prihodkom od lova za revna obalna območja Kanade in stroški za lov,ki jih financirajo davkoplačevalci,je tud tema zase... trg za meso tjuljnjev je zanemarljiv zato lovci odrejo krzno in običajno pustijo trupla na snegu... kampanja proti lovu ne zajema lova Inuitov in ostalih avtohtonih skupnosti,ki že tisočletja izvajajo lov in trgovanje za lastno preživetje... Senator MacHarb je v lanskem letu iz fotelja v kanadskem parlamentu,ne iz fotelja EU,klobasal o predlogu za zgodovinsko prepoved lova...na žalost ni šlo skoz ampak vztraja naprej..Kanadčan na domači zemlji,ki pozna razmere...je reku,da želi s pismi podpore nafilat svojo pisarno do stropa... btw,spet ne vem kje si me najdu,da sem kej prispeval za sintetične kožuhe in nimam pojma,da ma gospa BB kšno nadomestno fabriko kožuhov na Arktiki...kar se pa tvojih trditev o onesnaževanju okolja s proizvodnjo umetnega krzna tiče,maš tle spet en link o primerjavi pa si lohk ustvarš svoje mnenje... zadevo,na račun tega posta me čaka delovna noč za kompenzacijo... glede na tvoj nick,ti zaželim še tole... Wakan Tanka nici un,kola...
User22323
13. 07. 2009 16.43
saorise: imaš veliko idej v glavi, ampak so strahotno pomešane in protislovne. Verjetno si opazil, da tukaj nima smisla diskutirati, ker moj čas ni zastonj. Si ga odtrgam (zate!) od družine, pa mi admin prevzetno in brezobzirno izbriše post in tako se znajde tvoj odgovor na moj post pod mojim ponovno prilepljenim odgovorom na tvojega. Zate pa tole: spet si navedel kup protislovij. Dokler ne boš imel celotne vizije vsakega posameznega primera je bolje, da nimaš dovolj moči, a bi posegal v realno situacijo, saj bi naredil isto škodo, kot tisti, ki jih preziraš. Ti dam le en primer: tjulnji so se po prepovedi lova v zalivu Sv. Lovrenca pomnožili v 8 letih iz prvotnih 600'000 do današnjih 8 milijonov. Iztrebili so vso floro in favno (rib in glavonožcev skoraj ni več) potem so pa postali kanibalni. Tega Ti seveda Greenpeace in Brigitte Bardot ne povedo. Ne smemo posegat v situacije, ki trajajo že več kot 10'000 let (Inuit - Eskimi pobijajo tjulnje odkar so tam in v tisočletjih so ustvarili ravnotežje, ki se je sedaj podrlo), brez, da si prevzamemo odgovornost za posledice. Lahko je iz EU foteljev klobasat, pa zdaj Ti reši situacijo in pregovori tjulnje naj ne seksajo in ne jejo .... sotjulnjev! Ah, oprosti, sem pozabil: nadomestna tovarna sintetičnih kožuhov, ki si jo Ti finansiral s prispevki na račun gospe Bardot, je onesnažila s kemičnimi izpuhi stotine kvadratnih kilometrov Arktične zemlje, kožuhi se slabo prodajajo, ker se ljudje ne počutijo dobro v plastiki, onesnažujejo pa še naše ozračje potem, ko jih v krematorijih za smeti skurimo. Amen.
User22323
12. 07. 2009 15.44
Saorise Žal mi je, ampak nisi me prepričal. Lahko bi Ti razbil na drobne črepinje vse, kar si povedal, pa nima smisla. Ti se ne strinjaš z menoj v osnovnem konceptu. Nisva govorila o konfliktih, vojnah, demokraciji in pravicah narodov do svobode. Govora je bilo le o navadah, običajih in tradicijah, ki Tebi niso všeč. Irci naj rešijo svoje probleme sami, tako kot to morajo storiti v Hondurasu, brez Chavezovega in Castrovega poseganja. Mi lahko rečemo ne pri nas doma, ne pri njih, pri nobenem od njih. Prvič zato, ker vemo premalo in preveč pristransko o čemerkoli se tam zares dogaja, in drugič, ker je svet pač drugačen in nimamo pravice vsiljevarti svojega modela nikomur. Povsod, kjer so se in se drugi vpletajo v notranje zadeve neke države ali naroda, so se problemi le še povečali. Kaj so dosegli španski borci? Nič, in hvala Bogu, ker se je tako Španija odrešila 40 let komunizma, ki je nas izmozgal materialno in moralno. Naša pravica (in dolžnost) poseganja se začne takrat, ko nekdo s svojim delovanjem ogroža naš obstoj, mir in socialno strukturo, neha pa se takoj po tem, ko teh groženj ni več. Španci bodo sami rešili svoje današnje probleme, ki so trenutno prav pri Baskih v Pamploni malo bolj pomembni od bikoborb in teka po ulicah, Irci rešujejo svoje, mi imamo pa za soseda imperialistično novo NDH in ne pričakuj si, da nam bo kdor koli drug potegnil kostanje iz žerjavice. Delati bomo morali sami, če hočemo ohraniti svojo domovino za prihodnje generacije. P.S. Che Guevarra je imel take intervencijske težnje. Mislil je, da vse ve in da lahko sodi o vsem, pa mu je njegov prijatel Fidel obrnil hrbet in ga izdal, ko je začel tudi njemu pamet solit. O Irski bova pa drugič, če ne boš spet lepil etiket name. Ožigosaš me popolnoma brez veze s pro-angležem, zato, da lahko potem name streljaš kot Irec. Z menoj ne deluje, fant, to je Marksistično-Leninistična metodologija, ki jo še predobro poznam.
User326700
12. 07. 2009 09.57
NoriKonj... ja,očitno se ne strinjava v osnovnem konceptu...ti ločuješ na vojne in konflikte proti običajem in tradicijam...jest zajamem vse skupi pod skupni imenovalec:mučenje in trpljenje...v vojni al tradiciji,zame nima veze... Irci rešujejo svoje probleme sami,že 800 let...jest jih moralno podpiram z vsako celico,se pa ne borim ne v vrstah Sinn Feina,ne R.IRE,C.IRE,INLE...ne derem se:Živela IRA!,ker bi blo hinavsko z moje strani...pod mojim oknom ne letijo v luft avtomobili-bombe,mojga najbolšga frenda ni pokosil snajper v Derryju...sem pa vseen trden republikanski simpatizer in ti iz prve roke zagotavljam,da so tud Irci veseli simpatij iz tujine,kot so jih prebivalci Tibeta al Darfurja... O Irski vem vrjetn več od povprečnega gledalca poročil zato mam o tem svoje mnenje in se nimam za pristranskega...hočem pa zmeri slišat obe plati vsake zgodbe,da si lahko ustvarjam svoja stališča...ne moreš podpirat al nasprotovat nečemu,če poznaš zgolj eno plat...in ko nehaš mislt z lastno glavo,ti lahko hitr zmanjka argumentov in rataš zlo vodljiv,kt pes na štrikcu... Pravš,da se zmeri povečajo problemi,ko se nekdo vplete...ne vem,vesel sem,da so se ZDA in VB vpletle v 2.SV in s tem v evropske zadeve,ker mogoče dons kot rasno manjvredna Slovana ne bi pisala teh vrstic,ker bi mali brezjajčnež z brčicami zbrisu najine prednike...vesel sem,da so se evropske države vpletle v notranje zadeve razpadajoče SFRJ in nas priznale...kasnej se niso vpletal in dopustil Srebrenico...tud tok se niso vpletl,da bi ukinl embargo na uvoz orožja v Bosno,da bi se Bošnjaki sami branil... Kaj so dosegl španski borci?...če je hvalabogu al ne,da niso nč,ne vem...osebno bi rajš vidu,da fašista Franca skrajšajo za glavo,tko kot so Mussolinija...ne vem v čem vidš razliko med levo in desno diktaturo,da si tok vesel,da je bla republika poražena...dons lohk pametujemo po vseh desetletjih,ko mamo izkušnjo s socializmom,komunizma itak nikol ni blo nikjer...v tistih časih so ljudje verjel novi ideji,ni bla še preizkušena zato jih ne mormo obsojat iz današnje perspektive...če bi vsi vedl,kera pot je prava,ne bi noben delu napak,tko se mormo pa zmeri odločat in probamo običajno izbrat tisto,ki se nam zdi najbollša...in eni so vidl v levi ideji pot do zmanjšanja trpljenja na splošno...po izkušnji s fevdalizmom in kapitalizmom v začetku 20.st. ni to nč presenetljivga... Gledam kje sem lepu nate etikete in te ožigosu za pro-Angleža pa ne najdem,vidm pa,da si ti mene med vrsticami za marksista-leninista,haha...nisem več med najmlajšimi,sem šel skoz vso indoktrinacijo jugo-socializma čeprov smo jo kljub vsemu bolš odnesl kot v Vzhodnem bloku...čeprov sem v določenih pogledih bliži levici,mi v resnic dol visi za vse ideologije in se mi globoko smil folk,ki podredi življenjska stališča neki Bibliji,Kapitalu al Mein kampfu...in pusti v njih svojo lastno glavo...jest svojo rajš sam uporablam... p.s...Evropski parlament je pred kratkim glasoval za prepoved prodaje izdelkov iz tjuljnjev na območju EU...zate mogoče vmešavanje v kanadske običaje,zame mogoče začetek konca vsakoletnega masakra tjuljnjev na kanadskem ledu...Rusija je po močnem mednarodnem pritisku po več kot 20 letih ukinla lov na tjuljnje...če bi bil tjulenj,bi vedu o čem govorim...ampak vse je spet stvar koncepta,a je tko?...
User22323
12. 07. 2009 05.05
Saorise Žal mi je, ampak nisi me prepričal. Lahko bi Ti razbil na drobne črepinje vse, kar si povedal, pa nima smisla. Ti se ne strinjaš z menoj v osnovnem konceptu. Nisva govorila o konfliktih, vojnah, demokraciji in pravicah narodov do svobode. Govora je bilo le o navadah, običajih in tradicijah, ki Tebi niso všeč. Irci naj rešijo svoje probleme sami, tako kot to morajo storiti v Hondurasu, brez Chavezovega in Castrovega poseganja. Mi lahko rečemo ne pri nas doma, ne pri njih, pri nobenem od njih. Prvič zato, ker vemo premalo in preveč pristransko o čemerkoli se tam zares dogaja, in drugič, ker je svet pač drugačen in nimamo pravice vsiljevarti svojega modela nikomur. Povsod, kjer so se in se drugi vpletajo v notranje zadeve neke države ali naroda, so se problemi le še povečali. Kaj so dosegli španski borci? Nič, in hvala Bogu, ker se je tako Španija odrešila 40 let komunizma, ki je nas izmozgal materialno in moralno. Naša pravica (in dolžnost) poseganja se začne takrat, ko nekdo s svojim delovanjem ogroža naš obstoj, mir in socialno strukturo, neha pa se takoj po tem, ko teh groženj ni več. Španci bodo sami rešili svoje današnje probleme, ki so trenutno prav pri Baskih v Pamploni malo bolj pomembni od bikoborb in teka po ulicah, Irci rešujejo svoje, mi imamo pa za soseda imperialistično novo NDH in ne pričakuj si, da nam bo kdor koli drug potegnil kostanje iz žerjavice. Delati bomo morali sami, če hočemo ohraniti svojo domovino za prihodnje generacije. P.S. Che Guevarra je imel take intervencijske težnje. Mislil je, da vse ve in da lahko sodi o vsem, pa mu je njegov prijatel Fidel obrnil hrbet in ga izdal, ko je začel tudi njemu pamet solit. O Irski bova pa drugič, če ne boš spet lepil etiket name. Ožigosaš me popolnoma brez veze s pro-angležem, zato, da lahko potem name streljaš kot Irec. Z menoj ne deluje, fant, to je Marksistično-Leninistična metodologija, ki jo še predobro poznam.
User326700
11. 07. 2009 22.39
NoriKonj... tvoji argumenti o nevmešavanju v zadeve drugih so sicer zame zlo relativni...ko je Pol Pot pobil milijon lastnih ljudi in so Vietnamci vkorakal v Kambodžo,so jih ljudje v tistem trenutku pozdravil kot osvoboditelje čeprov so bli hkrati okupatorji...španski borci iz vse Evrope so se vmešal v notranje zadeve Španije in odšli brant mlado,demokratično izvoljeno republiko pred frankisti...se spomnm 17 let nazaj,ob napadu JLA, smo bli zlo veseli,da so se evropske države vmešale v naše notranje zadeve zadeve in nas priznale...nenapisana slovenska folklora narekuje,da se ne vmešavamo v druge...kaj nardit,če sumiš,da tvoj sosed zlorablja otroka?...se ne vmešat al ga prijavt?...al nej se sami zmenjo?...teh odtenkov je nešteto...jest ne grem v San Fermin s puško na rami jurišat nad bikoborce al udeležence teka,bom pa izrazu svoje nasprotovanje tradicijam,ki vključujejo mučenje človeka al živali kjerkoli na planetu...in mednarodne kampanje podpiram,ker opozarjajo in vršijo pritsk javnega mnenja...to je vse...tud,če se s tem vmešavajo v neke običaje...trpljenje je univerzalno,se ne ozira na tradicijo,kulturo,vero,žival,človeka...se ne deli na naše in druge... glede potvarjanja resnice...obračaš moje besede al maš pa za to svoje podatke...omenjal sem zgolj Špance...ne ostalih Latinosov...po Gallupovi raziskavi 2006,se 7% Špancev izreka za fene bikoborb,82% jih bikoborbe ne zanimajo... http://www.bullfightingfreeeurope.org... se je leta 2004 izrekla za ukinitev bikoborb,ki jih predvsem goreči katalonski nacionalisti vidjo kot špansko tradicijo,ki nima nč skupnega s Katalonijo... tud v J.Ameriki,Franciji in Portugalskem so se na določenih območjih že izrekl proti bikoborbam... http://www.prou.cat/english/ poč... se premika... glede mojga avatarja...rd mam Irce,podpiram Združeno Irsko in vse dežele pod tujim,okupacijskim škornjem...notranji filing,pač...pozitiven nacionalizem...pravico vsazga,da sam odloča o svoji usodi...slovenska zgodovina je zlo podobna,lahko vlečemo vzporednice... glede IRE...ne vem kaj veš o zgodovini Irske sicer...verjetn me sprašuješ o''novi'' IRI,po letu '50...podpiram IRO zgolj v moralnem smislu,kot vsako drugo skupino,ki se bori prot okupaciji,niti slučajno ne v opreativnem...preveč nepotrebnih žrtev med civilisti je povzročila,večinoma wrong time,wrong place sicer...ampak to je zgolj ena od temnih plati,so še druge...nikol pa ni bla sektaška organizacija kot so jo prikazoval britanski mediji ampak politična...sektaški,protestantski, lojalistični fanatiki so na drugi strani namenoma pobijal katolike zarad verskega sovraštva...pa se jih bolj mal omenja čeprov so zagrešil najhujše zločine nad civilisti brez razloga...vkorakal v štacuno pa katolika počl v glavo...noben cilj ne opravičuje sredstva,kadar umirajo nedolžni...in clo znotraj irske nacionalistične skupnosti so se začel ljudje ščasoma obračat prot IRI,ker je blo enostavno preveč napak in preveč mrtvih...večno vprašanje:kakšna je razlika med teroristom in borcem za svobodo?...to je kompleksna tematika za kšno drugo priliko... tud,če bi jedu klobase in pil vino,mi verski fanatik ne more tega prepovedat,ker se opira zgolj na svojo vero,ki je nedokazljiva in ne more bit argument proti...če jest nasprotujem tradiciji mučenja,je to moj argument,ker mučenje in trpljenje je vidno in dokazljivo... kaj je tragičnega v teku bikov?...bike spustijo na ulce,so totalno prestrašeni,pojma nimajo kva se dogaja,tm je horda evforičnega folka,ki skače okol njih,žival ne šteka tko kot ti zakaj gre,predstavlji si otroka namest bika,mogoče boš pol bolj razumu,ne vem...ženejo jih do arene,kjer jih pokoljejo za zabavo pred evforičnim krdelom folka...kruha in iger,cesar Domicijan?...v 21.stoletju smo,btw...
User22323
11. 07. 2009 14.28
Blanka in Pijanec: hvala za komentar. Vsi občutljivi za druge pa ne vedo stotinke resnice in ne razumejo niti tiste. Saorise: začnem pri najbolj krutem. V Somaliji, Jemenu in okolici obrezujejo in šivajo ženske. To počnejo ženske (!). Se strinjam, da je kruto za naša merila ampak oni morajo to rešiti med seboj. Tudi v tem primeru lahko pomagamo samo tistim ženskam, ki se te praksi v Evropi (!) uprejo. Pri nas doma lahko to prepovemo in preganjamo, pri njih ne. Mimogrede: zakaj ne poveš, da židje in muslimani obrezujejo prepucij vsem moškim? Saj veš, da ima ta praksa enak cilj (zmanjšati spolni užitek) in prav nobenega zdravstvenega razloga, kot nam to tvezi njihova propaganda. Navad in tradicij, ki jih mi smatramo za neprimerne, krute, ogabne in celo kriminalne je na svetu na tisoče, samo Ti poznaš le tiste o katerih se kdo spomni kaj šokantnega napisati. Potvarjaš resnico: večina Špancev in ostalih latinov odobrava bikoborbe. V Mehiki in Gvatemali sem videl v nedeljo popoldne ulice dobesedno puščavsko prazne od 15h do 17h, arena je bila pa polna do zadnjega kotička. Enako v španskem Alicante in francoskem Arles. Sorise: kaj pomeni irska zastava v Tvojem avatarju? Morda podpiraš pobijanje IRA? Enaka si, kot moj nori avatar: vtika se v Honduras, pamet soli Obami in podpira FARC, svoje domače probleme pa niti vidi ne. Ti ješ kranjske klobase in piješ vino ali pivo (po možnosti Laško)? Za vse pravoverne muslimane in žide si kriminalec. Bi dovolila, da ti te ekstremisti vere in tradicij solijo pamet? In kaj je tragičnega v teku bikov? Na travniku enako tekajo, ali misliš da samo ležijo na kavču in gledajo TV?
User326700
11. 07. 2009 08.55
NoriKonj... po tvojem je treba sprejemat in opazovat tradicije,ne glede na to,če gre pri tem za mučenje kogarkoli...za manjšino Špancev so bikoborbe še zmeri tradicija in matador junak,ki si ob počasnem mučenju bika in paroli ''kruha in iger'' prazni polna jajca adrenalina...v Afriki zarad tradicije obrezujejo ženskam genitalije in jih doživljensko pohabljajo...v številnih državah še zmeri morijo lastne otroke al pripadnike druge družine zarad občutka izgube časti...zarad tradicije krvnega maščevanja...v Španiji ob krščanskih praznikih mečejo koze in osle dol z zvonikov ob evforičnem tuljenju množice...zarad tradicije...po tvojem ne smemo bit ozkogledi ampak široki in tolerantni,ker je pač pomembn spoštovat tradicijo in ignorirat mučenje al krivco,ki ga tradicija povzroča... Mimgrede...v San Ferminu v Pamploni biki niso tisti,ki se sami odločjo za prostovoljen tek po ulcah?...al se motm?
pijanec22
11. 07. 2009 02.53
Ti "moderni" ljudje so že postali tako tečni s to občutljivostjo, da je zaradi tega izumrla večina starih tradicij na Zahodu. Najboljše da še samo sedimo pred TV in tu pa tam peljemo psa na sprehod. Danes je pač bilo 1:0 za bike.
Buena Vita
11. 07. 2009 02.40
nori konj se podpišem prvo pogledat kaj se pri nas dogaja--ali ni v sloveniji še več različnih psihičev v španiji se predvsem zabavajo,kruto--nevem pa če se toliko naroda nacedi ob eni taki prireditvi kot se v sloveniji že na kakšni šagri
User22323
11. 07. 2009 01.21
Goričanka: zanimivo, kogar Ti ne razumeš so psihiči, česar ne razumeš bi morali prepovedat. Zakaj enostavno ne opazuješ tega, kar se dogaja po svetu, namesto, da poskušaš vse stlačiti v Tvojo (ozko!) šablono? Poskusi razumet preden sodiš, in ne vtikaj se v veš-stoletne tradicije drugih, če nočeš, da se drugi vtikajo v Tvoje. Nisem za bikoborbe in jih ne obuskujem, ampak nikoli si nebi dovolil reči ničesar milijonom Špancev, Mehičanov in Argentincev, ki si stem višajo adrenalin. Mimogrede na feriji San Firmina v Pamploni so ljudje edini, ki tvegajo življenje, biki ne. Druga točka je 24ur. Na vseh spletih je ime, priimek, starost in kraj bivanja nesrečnega fanta. Koga hočete ščititi? Je imel svojih pet minut slave, ki jo je iskal. Naj počiva v miru.
Piškica
10. 07. 2009 21.42
tezko socustvujem z zrtvami.....ne vem kako se vedno dovolijo take stvari? da ne govorim o bikoborbah, slabo mi rata ko vidim kako tiste palice v njih zabadajo......to je mucenje najhujse vrste....
User442161
10. 07. 2009 19.31
to bi morali prepovedati...ti psihiči pa tudi življenja niso vredni!!!
gnu
10. 07. 2009 19.10
Zanimivo se mi zdi, da mi je admin pobrisal post, ki se je glasil :"Našel je, kar je iskal."
User352541
10. 07. 2009 18.59
jest sm tud ljubitel živali, še posebj k so na krožniku