Tujina

FOTO in VIDEO: 'Močno obsojamo ta brutalen napad'

Islamabad, 13. 05. 2011 07.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

V eksplozijah v Pakistana je umrlo najmanj 80 ljudi. Talibani pravijo, da gre za maščevanje za uboj Osame bin Ladna. ZDA pravijo, da bodo Pakistanu še naprej stale ob strani v skupnem boju proti terorizmu.

Iz Pakistana poročajo, da se je danes zgodaj zjutraj po lokalnem času razstrelil samomorilski napadalec, medtem ko so se vojaški kadeti v mestu Šabkadar skušali vkrcati na avtobuse, da bi odpotovali na kratek počitek, potem ko so uspešno končali urjenje. Sledila je še ena eksplozija. Policija je sprva predvidevala, da je eno eksplozijo povzročila podstavljena bomba, kasneje pa je sporočila, da naj bi bili obe eksploziji posledici samomorilskega napada.

Večina izmed žrtev, takih je najmanj 65, je bila kadetov, bile pa so tudi civilne žrtve. Skupaj je umrlo najmanj 80 ljudi, več deset je tudi ranjenih, število žrtev pa bi lahko še naraslo, sporočajo predstavniki tamkajšnjih oblasti. Uničenih je bilo tudi več vozil. Območje so nemudoma zavarovale varnostne sile.

Napad se je zgodil zgodaj zjutraj.
Napad se je zgodil zgodaj zjutraj. FOTO: Reuters

Odgovornost za napad so prevzeli pakistanski talibani, ki so ob tem zatrdili, da so se maščevali za uboj Osame bin Ladna, nekdanjega prvega človeka teroristične mreže Al Kaida. "To je prvo maščevanje za mučenika bin Ladna. Napadi bodo še sledili," je v telefonskem pogovoru povedal predstavnik talibanov Ehsansulah Ehsan.

Ameriška vojska je 2. maja nedaleč od pakistanske prestolnice, ne da bi o tem obvestila pakistanske oblasti, izvedla akcijo, v kateri je ubila bin Ladna. Pakistan je javno protestiral, ker o akciji ni bil obveščen, maščevanje pa so napovedali tudi skrajneži. Bin Laden naj bi v Pakistanu po pričanju ene izmed njegovih žena živel kar sedem let, Pakistan pa bo moral še pojasniti, kako je lahko bin Laden toliko časa živel v bližini vojaške akademije.

Napad
Napad FOTO: Reuters

Čigava vojna?

Današnji prizor pred akademijo je bil precej tipičen za prizorišče samomorilskega napada, ki v Pakistanu ni redkost. Mlake krvi, pomešane z vojaškimi kapami in čevlji, ter deli teles samomorilskega napadalca pa opozarjajo na pripravljenost Pakistancev, da se razstrelijo, duh, ki so ga vnesli Al Kaidini pozivi k sveti vojni. "Ko smo sedeli v avtobusih, je bila najprej manjša eksplozija. Čez nekaj trenutkov je sledila še ena, močnejša. Padel sem na cesto in izgubil zavest," je pojasnil vojak Šafik ur Rehman, ki je bil ranjen v nogo in je v bolnišnici v Peševarju.

Z eksplozijo ob cesti nastavljene bombe so talibani pripadnike pakistanske vojske napadli tudi 28. aprila.
Z eksplozijo ob cesti nastavljene bombe so talibani pripadnike pakistanske vojske napadli tudi 28. aprila. FOTO: Reuters

Medtem ko je govoril, so objokani ljudje v bolnišnico, v kateri so oskrbeli že na tisoče žrtev spopadov med vojsko in skrajnimi skupinami, nosili trupla in ranjene sorodnike. "Zakaj nas ubijajo? Čigava vojna je to? Kaj je naš greh?" se je vprašal starejši moški s sivo brado, medtem ko so truplo njegovega najstniškega sina nosili na nosilih.

Pakistanski talibani so nasilni upor začeli leta 2007, ko je vojska s silo zatrla upor v Rdeči mošeji v Islamabadu. Od njihovega namena pa jih niso uspeli odvrniti niti številni vojaški napadi na njihove baze v paštunskem plemenskem pasu, v katerem je popolno brezvladje.

"Naše sožalje"

ZDA so po napadu sporočile, da močno obsojajo ta brutalen napad. "V napadu so umrli številni nedolžni ljudje, mnogi pa so bili ranjeni. Izrekamo sožalje pakistanskim oboroženim silam kot tudi družinam in prijateljem žrtev," so sporočili iz Bele hiše.

Napad je po mnenju Američanov nov dokaz, da so teroristi sovražniki ljudi in vlade Pakistana. "Pakistanu bomo še naprej stali ob strani v skupnem boju proti Al Kaidi in njenim zavezniškim terorističnim organizacijam," so dodali.

"Gre za strahopeten napad"

Napad sta obsodili tudi Velika Britanija in Nemčija. Britanski zunanji minister William Hague je ob tem napovedal nadaljnje sodelovanje s Pakistanom v boju proti ekstremizmu. Napad je označil za "strahopetnega" in po njegovem mnenju dokazuje, da "tovrstne skrajne skupine nimajo nikakršnega spoštovanja do vrednosti človeškega življenja". Kot je še dodal Hague, je Velika Britanija zavezana sodelovanju s Pakistanom "v boju proti nasilnemu ekstremizmu", ki je skupna grožnja.

Napad je kot "okrutnega in zahrbtnega" obsodil tudi nemški zunanji minister Guido Westerwelle, ki je obenem izrazil sožalje Pakistancem in svojcem žrtev. Po njegovem mnenju napad kaže na to, da grožnja terorizma tudi po smrti prvega moža teroristične mreže Al Kaida ni pregnana. "Mednarodna skupnost pa tudi Pakistan sam se morata še naprej odločno boriti proti terorizmu," je še sporočil nemški zunanji minister.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (161)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

LXG
14. 05. 2011 13.51
Američani pospravijo OBL-ja. Talibani organizirajo atentat na Pakistance?
Platon23
14. 05. 2011 11.29
Tonček Balonček14.05.2011, 07:061 Mene zanima, koliko časa mislijo Američani še uničevati Afganistan ter Irak in tam pobijati ljudi! A bo Obama dobil še kakšno Nobelovo angrado? Meni se zdi pod njim Amerika še bolj nasilna, kot je bila pod Bushem ja tonček malo se poduči bo boš vedel da se to ne bo končalo dokler vladarji ne dosežejo svojih ciljev! Zakaj je Obama isti kot Bush ali Clinton.... zato ker imajo iste svetovalce to se malo pozanimaj oni odločajo kaj pa kako seveda za svoje gospodarje iz elite Obamo samo vidiš po televiziji da pove kar so mu povedali drugi! Toliko govoriš čez komuniste da se ne zavedaš ta je to politični konstrukt ki je bil namerno ustvarjen če bi imel malo soli v glavi bi vedel da tudi demokracija fašizem nacizem politični konstrukti in nobeden ni bil ustvarjen z namenob dobro za ljudi mogoče se temu najbližje približa socializem ki je zdaleč od popolnega vendar ste se ga znebili kajti prodali so vam zahodno demokracijo in prosti trg sedaj pa žanjemo sadove:) skratka malo se razglej kdo je vladajoča elita pa boš vedel zakaj so skoraj vsi predsedniki v ZDA delali kot so morali tisti ki pa niso poslušali in delali po svoje pa so končali 2m pod zemljo in teh ni malo od 6 do 10 predsednikov zda je bilo ubitih v preteklosti tako da se malo zamislite! Se oproščam ker ne vem na pamet števila umorjenih.
Fuck_NWO
14. 05. 2011 10.19
Prepare for WW3!!!
Tonček Balonček
14. 05. 2011 07.06
Mene zanima, koliko časa mislijo Američani še uničevati Afganistan ter Irak in tam pobijati ljudi! A bo Obama dobil še kakšno Nobelovo angrado? Meni se zdi pod njim Amerika še bolj nasilna, kot je bila pod Bushem
Slo.pogreb
14. 05. 2011 00.10
ljx Ja Nizozemske dobrote nobenga ne pustijo ravnodusnega :) sam ni to to , ce bi to kadili potem se noben ne bi razstreljeval pa streljal se men zdi . Jaz sm se hecal v mislih sm meu opiji tega nimam namena kadit , kadijo pa baje talibani pred grejo v boj , baje da so zato se bolj odpeglani v glavi ko drugac . V bistvu pa je drogiranje pehote ze stara praksa razlicnih vojsk sm bral .
ljx
13. 05. 2011 23.37
Anti.pahor,v Amsterdamu sem prizkusil Afgan-Power,tko da se strinjam s teboj.
Slo.pogreb
13. 05. 2011 22.47
Jaz sm zadnjic enkrat kadil "afganistanca" u mater kak te to odpele v glavi , ni cudno da pol take norije delajo :=(
hot-shot69
13. 05. 2011 19.26
Polovica firm ima že arabske lastnike, če Arabci vzdignejo svoj denar iz ameriških bank, je velika šansa, da se bo ameriško gospodarstvo v momentu sesulo, wikileaks, ki ga med komentarji omenjate pa je razkril, da so arabski šejki pritiskali na ZDA, naj napadejo Iran. Torej denar je moč, glede na vse kar sem napisal ni tako nemogoče, da so tisti, ki veljajo za največje žrtve v resnici tisti, ki vodijo ameriško politiko? In za razliko od nekaterih se zavedam, da je to samo TEORIJA :)
ljx
13. 05. 2011 17.45
Ne strinjam se z naslovom! Mislim da je bolj strahopetno bombardiranje družinskih spalnic in dvorišč,domnevnih plemenskih vodij ki naj bi bili povezani s Talibani,ki poteka z brezpilotnimi letali na daljinsko vodenje(Predator-Reaper). Tiste rakete in bombe ubiejo tudi veliko družinskih članov,še enkrat povdarjam DOMNEVNIH sponzorjev Talibanov.Predstavljajte si da vam pride n proslavo rojstnega dneva vsa družina in prijatelji z ženami in otroci,ter starci in mladino,takrat ko ste na dvorišču svoje lastne hiše vam pa iz Predatorja odvržejo bombo in to označijo kot ekstremiste na zarotniškem zborovanju.
MK89
13. 05. 2011 17.44
@bobthecat "Če se grejo neko maščevanje naj napadejo belo hišo ali pa pentagon, ne pa nedolžnih vojakov." ...Ti nedolžni vojaki-kadeti so njihovi bodoči oboroženi nasprotniki. Menda je ja logično, da so potencialne tarče.
janez6b
13. 05. 2011 17.40
Baje imajo že ˝teroristi˝ nameščene jedrske konice po evropi, o tem je pred časom poročal wikileaks, ki naj bi čakale sprožitev ob pravem trenutku oz kot maščevanje na smrt oz zajetje bin Ladna.- The osama deception.
yarrick
13. 05. 2011 17.36
@janez6b 13.05.2011, 16:52 QE, ki se izteče junija bo pokazal kako in kaj je z ameriko.Bi pa rekel, da je precej na tleh.Bomo videli kako in kaj, ampak kot si žedejal; ww3 je tu precej verjetna stvar.Na žalost, se bomo pobili samo zato, ker se določeni na vrhu ne morejo odpovedati denarju(se pravi oblasti).Soros je lep primer takega človeka, pa še bi se našli(sploh tu v evropi)...Dolar je že tako in tako šibek( 1:1.48 ; par dni nazaj) potem pa še QE3(po vsej verjetnosti), ki bo zakoličil usodo ameriškega dolarja.In verjetno tudi usodo amerike, ter s tem posredno tudi ostalega sveta.
janez6b
13. 05. 2011 17.27
bobothecat 13.05.2011, 17:03 2 Če se grejo neko maščevanje naj napadejo belo hišo ali pa pentagon, ne pa nedolžnih vojakov. Jst se tut sprašujem zakaj so ti teroristi vedno tako neumni da napadajo nedolžne civiliste, a ne bi bilo bolje obeh letal ki sta popolno zadela wtc-ja usmert v belo hišo, bi umrli ljudje ki so odgovorni za stanje v državah teroristov, taprav, za teroriste??????? Hmm mogoče pa ni tako kot zgleda in je resničen terorist na zahodu nekdo drug, ta pa seveda ne bo napadal sebe in svojih bližnjih.:)
bobothecat
13. 05. 2011 17.08
Nasilje rodi nasilje. Stara modrost. Ampak so primitivni eni in drugi. Bomo videli kdo bo odnehal.Hahha, samo tole razstrelivo okoli telesa. Pa saj to zdrav človek težko razume. Hahhaha, bo šel takoj v nebesa. V islamu je uboj drugega muslimana težak prestopek in noben pravoverni musliman ne bi takole pobijal svojih bratov v veri. Koga že ves čas zavajate s temi samomorilskimi napadi?
bobothecat
13. 05. 2011 17.03
Če se grejo neko maščevanje naj napadejo belo hišo ali pa pentagon, ne pa nedolžnih vojakov.
janez6b
13. 05. 2011 16.57
Od opija do terorizma "V južnem Afganistanu in zagotovo v Pakistanu ter drugod so zaloge in te so zelo pomemben način za financiranje terorizma po vsem svetu, ne samo v regiji," je pojasnil direktor Urada ZN-a za boj proti mamilom in kriminalu Antonio Maria Costa. Leta 2007 je imel Afganistan najboljšo letino opija doslej, ko je iz nemirne države prišlo kar 90 odstotkov svetovne pridelave. Od takrat se je pridelava začela zmanjševati. Lani je bilo tako z makom, iz katerega se pridobiva opij, posejanih 157.000 hektarjev, letos pa se je ta številka zmanjšala na 123.000 hektarjev. Afganistan pridela kar 6.900 ton opija letno, medtem ko ga odvisniki po vsem svetu porabijo 5.000. Vse to je očitno povzročilo precejšnje znižanje cen mamil na svetovnem trgu. Padec cen je pomenil, da se je vrednost v Afganistanu pridelanega opija znižala za 40 odstotkov in zdaj znaša 438 milijonov dolarjev. To je samo štiri odstoke BDP-ja, v primerjavi z lanskimi sedmimi in kar rekordnimi 27 odstotki leta 2007.Talibani najuspešnejši A kljub manjši pridelavi je ta še vedno veliko večja, kot je bila pod talibanskim režimom. Številke govorijo same zase. Pod talibani je pridelava dosegla vrhunec leta 1999, ko je bilo obdelanih 91.000 hektarjev, kar je manj kot polovico obdelanih polj iz leta 2007. Leta 2001, potem ko so talibani prepovedali pridelavo opija, je bilo z makom zasejanih samo 8.000 hektarjev.
janez6b
13. 05. 2011 16.56
shinybling88 13.05.2011, 16:51 0 @janez6b okej, torej če podatka ni v Wikileaks, potem ti ne verjameš? naj te spomnim, ta podatek je uradno poročilo UN (objavljen tudi na wikipediji) ...pa kaj potem, če je lastnik Long War Journal-a američan, tudi wikipedia je ameriška pa si 100% pobral kakšen podatek od tam... ne obračat besed po svoje. nikjer nisem napisal da ne verjamem če ni Wikileaks, je pa ta tvoj vir namenje izključno hvaljenju ameriške vojske tko da, poglej si sam kdo stoji za njim- SPriti of america. net, ne boš nikjer našel nič slabega o ameriški vojski:) Zaključiva s to debato ker je brezpredmetna, nisva na istem nivoju, že dopoldne sm ti predlagal knjigo Popolna prevlada, ti bo koristilo branje knjig kot je videti. PA lp
janez6b
13. 05. 2011 16.52
Grim_reaper @janez6b 13.05.2011, 12:30 Mhm, in kaj se zgodi, ko se sesuje dolar? državljanska vojna? svetovna vojna? Hmm, jst mislim da je že sesut, rešuje ga oz jih samo to da je rezervna svetovna valuta, recimo da zamenjamo valuto za trgovanje z eurom ali pa samo trgovanje z nafto, zda bankrotirajo, vendar se to ne bo zgodilo, bo prej kot si rekel prišlo po moje do svetovne vojne, po kateri že žal zelo diši. Kakor govorijo strokovnjaki jim 13 tisoč milijard dolga rešujejo samo še kitajci z odkupovanjem obveznic oz dolga, pa baje tut ne bodo več dolgo počeli tega. Problem je v tem ko lahko Zda natisnejo in v svet pošljejo kolikor pač želijo dolarjev, da bi zmanšali svoj dolg, vprašanje pa je tukaj kaj se zgodi z njegovo vrednostjo, najbrz nič dobrega.
anaheim812
13. 05. 2011 16.51
@janez6b okej, torej če podatka ni v Wikileaks, potem ti ne verjameš? naj te spomnim, ta podatek je uradno poročilo UN (objavljen tudi na wikipediji) ...pa kaj potem, če je lastnik Long War Journal-a američan, tudi wikipedia je ameriška pa si 100% pobral kakšen podatek od tam... tu se samo vidi tvoja antiameriška usmerjenost, kao to kar američani napišejo, je izmišljeno... žalostno res aja, pred napadom zahodnih sil so se bombni napadi dogajali zato, ker so talibani hoteli prevzeti oblast (na silo) ..ja res je, danes pa se dogajajo zato ker se želijo znebiti američanov ..ker drugače ne morejo priti na oblast ..enostavno zdaj pa še sam napiši, da bi talibanska oblast osvodobila ljudstvo ..pol si pa zmagal :)
janez6b
13. 05. 2011 16.44
shiny to da so za 76 % civilnih žrtev v afganistanu krivi talibani trdi: statistics compiled by the United Nations Assistance Mission in Afghanistan (se pravi američani, oz tisti ki potrebujejo vojno v Iraku in afganistanu oz boj proti terorizu.) moji podatki, čeprav zelo različni pa prvič prihajajo od različnih afganistanskih, iraških statističnih virov, objavljenih na wikipediji, viri so navedeni da si lahko sm pogledaš, št in virov je vsaj 10, ali pa en drug na nasprotni tvoji strani.hmmm:)