Tujina

'Takšni postopki bodo kršenje Daytona'

Sarajevo, 24. 09. 2009 12.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Premier Republike srbske je zagrozil z umikom iz institucij v Bosni in Hercegovini, če bo visoki predstavnik mednarodne skupnosti nadaljeval vsiljene odločitve, kot je tista o statusu Brčkega.

Valentin Inzko
Valentin Inzko FOTO: POP TV
Premier Republike srbske Milorad Dodik je z izstopom iz institucij BiH zagrozil zaradi nestrinjanja z odločitvijo visokega predstavnika mednarodne skupnosti Valentina Inzka, natančneje z zakonodajo o statusu okrožja Brčko, ki jo je minuli teden sprejel Inzko, potem ko sta entiteti zamudili vse roke.

Dodik je omenjeno grožnjo v sredo v Banjaluki posredoval ameriškemu veleposlaniku v BiH Charlesu Englishu, ki pa ga je že opozoril, da s temi napovedmi tvega resen spopad z mednarodno skupnostjo. "Postopki, ki bi bili usmerjeni na spodkopavanje državnih organov v BiH, bodo za ZDA čisto kršenje Daytonskega mirovnega sporazuma," je dejal po srečanju.

Dodik je namreč Englishu povsem naravnost povedal, da "ne sprejema odločitve visokega predstavnika". Dodal je, da so za Banjaluko Inzkove odločitve glede statusa okrožja Brčko sporne, zato pri njih ne bo sodelovala, dokler jih Inzko ne bo umaknil.

Obe entiteti bi okrožje enako oskrbovali z elektriko

Visoki predstavnik mednarodne skupnosti v BiH Inzko se je namreč minuli petek odločil sprejeti paket zakonov o statusu okrožja Brčko, ki med drugim predvideva, da morata obe entiteti v BiH, torej tako Republika srbska kot Federacija BiH, okrožje enako oskrbovati z elektriko. Kot je Inzko utemeljil, je zakone uveljavil sam, ker sta entiteti zamudili vse roke.

Inzko je v svoji odločitvi še zapisal, da morata obe entiteti spoštovati te zakone. Le tako bo namreč lahko Svet za uresničevanje miru (PIC) sprejel uradno odločitev o koncu mednarodnega nadzora nad območjem Brčkega, ki jo je uvedel Daytonski mirovni sporazum. O tem naj bi PIC sicer odločal novembra.

 

V Daytonskem mirovnem sporazumu, s katerim se je leta 1995 končala vojna v BiH, status Brčkega ni bil rešen, ker se o njem takrat strani niso mogle dogovoriti. Zato je bilo leta pod mednarodnim nadzorom in neodvisen od entitet. S sprejemom ustavnega dopolnila marca letos je okrožje Brčko, ki leži na severu BiH na tromeji s Hrvaško in Srbijo, postalo enota lokalne samouprave, ki ima posebne organe oblasti in pooblastila pri sprejemanju lastnih zakonov in predpisov in je pod neposredno oblastjo BiH.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

deco_9
26. 09. 2009 17.15
Če se odvoji RS od BIH.Se bo odvojilaa matica VOJVODINA od Srbijee.In da ne pozabim Sanđak kot samostojno pokrajno ki se bo pripojila Bosnjakom in Hrvatom v federacijoo in mogočee Sanđak in Kosovo z Albanijoo ker bo nastala v veliko muslimanska država na BALKANU.To srbi hočejoo da majo muslimane pred nosom..ampak Srbi to sami želijoo po mirnem Evropskem diplomastkem odnosu.Kar pomeni da pol ni demonstracij na ulicah in prelivanja krvii..saj smo v Evropii...Evrposki standard. mah sej amerika to ne bo dovolila pa evropaa..tku da RS..in Srbii..vi se Bosancii naši BOŠNJAKIi i gotovo!!:D
deco_9
26. 09. 2009 17.04
Republika srbska se ne moree odvojitii...Saj so Srbi ki živijoo v Bosnii>Bosanski Srbii ne paaa Srbi pravi iz Srbije. Bosnaa je državaa 3-narodov blaa in zmeraj boo!! Poglejte si zgodovino vseh treh narodov in njihov nacjonalni razvoj v območju Bosnee..itd..12 in 14 veku..razvoj Bošnjakov iz Bogomilov ki so bili negdaj Pravoslavci in Južni Slovanii ne SRBI in ne HVRATi..srbiii so se uveljavili z nacjonalnostjo v BIH v istem času kot pravoslavni bogomilii in južni slovani..zato je teškoo govoriti da je gdo POTURČen!!..prosimm..Bosnaa mora ostati celaa.!!
Kojot
25. 09. 2009 19.59
živjela naša lijepa republika srbska
ciaobella
25. 09. 2009 08.33
REPUBLIKA SRPSKA je tehnično že samostojna enota. Samo vprašanje časa je, kdaj bo tudi mednarodno priznana. Enota se razvija neodvisno od Sarajeva. Vezana pa je gospodarsko na Srbijo in na Hrvaško, s katero se dogovarja o izgradnji avtoceste do Dubrovnika, ki bi močno olajšala povezavo Slavonije z Dalmacijo. Investitor pa bo OMV !
Bolivar
25. 09. 2009 00.06
Bih je še vedno velik problem ,ki ostaja na površju le da se ne govori o njem kot v 90-ih! Kosovo ni tako zelo problematično ozemlje ,gledano etnično kot pa Bih! Vsi narodi Bosne morajo imeti enake pravice in zastopanost tako Bošnjaki kot Srbi in Hrvatje ,pa še nekaj drugih narodnostnih manjšin! Brčko je namerno izvzet iz tega sporazuma saj preprečuje celovitost RS in kot srbska entiteta razdeljena na dva dela se ne more v celoti priključiti Srbiji ali se osamosvojiti! Vzhodni del RS bi se teoretično lahko priključil Srbiji ,tisti del kjer pa leži prestolnica RS t.j. Banja Luka pa se ne more ,saj nima mejnega stika s Srbijo ,ker je distrikt Brčko vmes! Sicer je pa RS do neke mere že samostojna kot je to armenski Nagorno-Karabakh v Azerbajdijanu ,ali pa Transistrija v Moldaviji in republiki J.Osetija in Abhazija in še veliko podobnih primerov je.
mjolnir
24. 09. 2009 17.11
RedRocket Po celi Bosni živijo slabo, ostalo so tvoje šovinistične blodnje!
mjolnir
24. 09. 2009 17.10
sotozzero 100% se strinjam ! FEDERATIVNA Jugoslavija je razpadla, tile osli pa upajo, da Bosna ne bo? Tu ne gre pozabit, da so vsaj v nekem obdobju mnogi imeli Jugoslavijo za svojo državo, in to pogosto tudi iskreno, Srbi in Hrvatje pa povsem odkrito priznavajo da Bosno imajo za vsiljeno državo, in da je njhova domovina na oni strani meje....samo poglej tekme!! Kje pa v svetu najdeš, da avtohtono prebivalstvo navija za reprezentanco sosednje države proti reprezentanci (baje) lastne države??
RedRocket
24. 09. 2009 17.08
V republiki srbski živijo srbi slabše kot slovenski klošarji in republika srbska počasi izginja.
mjolnir
24. 09. 2009 17.06
Osebno bi najraje videl razdeljeno Bosno po načelu etnične večine, a je res, da potem moje nasprotovanje neodvisnosti Kosova zveni hinavsko! Zato menim, da je najbolj poštena rešitev preureditev v neko vrsto federacije, ta nasilna centralizacija pa gre po načelu "če bodo čim bolj skup se bodo vzljubili", seveda je ravno obratno- itak se ne prenesejo in bolj jih na silo zbližujejo in silijo v neko "bratstvo i jedinstvo" bolj se bodo sovražili, skratka bolj ko se grejo to zablodo o možnosti sožitja v povsem centralistični državi tem večja je nevarnost novi spopadov! Pa ne mi s tistimi "vse so to zakuhali politiki, ljudje se majo radi", kar verjemite resnično in iskreno se SOVRAŽIJO!
aidas
24. 09. 2009 15.45
Sottezero! Krepko se motiš glede poznavanja zgodovine. Glejva bolj kratek čas nazaj, od kdaj obstaja Kosovo in od kdaj R.Srbska? Po časovnem obstoju, kdo ima večjo pravico na odcep?Nekdo, ki je že desetletja in desetletja na tem ozemlju ali pa novejši (in to z vojno pridobljeni) i entitet? Republika Srbska obstaja od konca vojne '95 leta, po Daytonu, pred vojno pa RS ni nikoli obstajala, temveč je bila celotna in edina Republika Bosna in Hercegovina v sklopu Jugoslavije. Kosovo pa obstaja že od nekdaj v b.Jugoslaviji in je bilo v sklopu Republike Srbije. In če bi gledal po tej plati, Kosovo ima pravico na odcep, saj obstaja bistveno več časa kot pa R. Srbska. Govoriš o Daytonskem sporazumu, da opredeljuje marsikaj, ter da so hoteli škodovati R.Srbski, hehe, prosim te, če pa ja takrat sploh R.Srbska ni obstajala, ampak je nastala s tem sporazumom. pred tem je bila le Bosna v sklopu Jugoslavije, kot Slovenija in Hrvaška in druge. Lej govorim realno in tisto, kar večina ljudi v svetu misli o tem! Glede nacionalizma, ta narod poznam več kot dobro. Ne mečem vse v isti koš. Vsi absolutno niso isti. Obstajajo takšni, ki so jim starši že od otroštva vcepili neke principe v glavo, kateri jih žal vodijo v propad in kateri ne pokažejo niti kanček obžalovanja ali sramote, kar se je dogajalo na strani njihovega naroda. Obstajajo pa tudi takšni, kateri se zavedajo, da morajo iti naprej, pač se opravičiti in živeti v sklopu naprednega sveta, brez nacionalnih principov njihovih babic in dedkov. Tako, kot je to naredila Nemčija po Hitlerjevem porazu. pozdravljen, Sottozero
sottozero
24. 09. 2009 15.00
aidas 24.09.2009, 14:40 Velika razlika je med Republiko Srpsko in Kosmetom. Poglej demografske podatke par desetletij nazaj, pa boš vedel o čem govorim. Sem Srb. In ponosen na to. Nikogar pa ne sovražim. Daytonski sporazum opredeljuje marsikaj, pa so že hoteli sami snovalci sporazuma (ZDA, EU) spreminjati zadeve na škodo Republike Srpske. Edina sprememba če bo...(nikakor pa nisem za kakršnekoli vojne, da do tega pride) bo samostojnost in mednarodno priznanje. Govoriš o nacionalizmu in sovraštvu...o narodu, ki ga niti ne poznaš ! In o zgodovini, ki je nisi prebral in jo zato zelo težko komentiraš.
jack669
24. 09. 2009 14.55
Mah - kdo bo sploh tega čobana primitivnega kej vprašal?!? Bo on letel v Guantanamo, če bo preveč jezik vrtel!
aidas
24. 09. 2009 14.40
Sottozero! Prosim preberi vse svoje komentarje in boš ugotovil, da se ti mnjenje iz minute v minuto spreminja. Praviš, da ima vsak pravico za samoodločbo, v enem komentarju pa praviš, da je sramotno, da je Slovenija priznala Kosovo. In v čem je razlika? Samostojnost Republike Srbske podpiraš, Kosova pa ne? Lej očitno je, da Srb, in žal, iz vas je nemogoče izkoreniti sovražstvo in nacionalizem. Ampak tako le sami sebi škodujete. moje mnenje pa je, da del Bosne, ki jo imenujejo Republika Srbska, ne bo nikoli samostojna. To pravim zato, ker dobro poznam Daytonski sporazum, in ta kakršno koli ločevanje prepoveduje.
sottozero
24. 09. 2009 14.29
In če je nek narod naklonjen SAMOODLOČBI, do katere imamo vsi enako pravico po statutu OZN...zakaj bi potem nekomu kratili te pravice?
warezovc@email.si
24. 09. 2009 14.29
razkosajte ze to bosno
sottozero
24. 09. 2009 14.28
Ni potrebno brisati dejstev: Bivša Jugoslavija je razpadla, kot večetična država na posamezne nacionalne države. Zakaj bi bilo drugače z BiH? Še Kosmet so nekatere države (TUDI SLOVENIJA, kar je sramotno) priznale, čeprav gre za totalno protipravno določevanje statusa.
sottozero
24. 09. 2009 14.26
Republika Srpska bo prej ali slej samostojna država. Federacija BiH pa bo svoja. Ne vemo kam bo šla Herceg Bosna...ampak nekako naravno je, da bo samostojna enota. Vsi si želijo mir...to pa je tudi najbolj pomembno.
sottozero
24. 09. 2009 14.23
Sicer pa se Banja Luka obrača gospodarsko na Beograd...in v zadnjih letih tudi na Zagreb...ker jim je KOMUNIKACIJSKO in GEOGRAFSKO tako bolje. S Sarajevom pa imajo vedno manj poslovanja !