Tujina

Svetovne sile enotno za konec sovražnosti v Siriji, Asad odgovarja: državo bom zavzel s silo

München, 12. 02. 2016 07.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min

Svetovne sile so dosegle dogovor o končanju sovražnosti v Siriji. Načrt je ambiciozen: konec sovražnosti v enem tednu in okrepitev dostopa do humanitarne pomoči – najprej na območja, kjer je najbolj potrebna, nato pa vsem ljudem po Siriji. Obstaja pa težava: med podpisniki dogovora ni skrajnežev IS in Fronte al Nusra. Tudi Asad vztraja pri svojem.

Direktor ameriške obveščevalne agencije Cia John Brennan je dejal, da so borci islamske države (IS) že večkrat uporabili kemično orožje in imajo tudi lastne kapacitete za izdelavo manjših količin klorovega plina in iperita.

Svetovne sile so dosegle dogovor o ambicioznem načrtu za končanje sovražnosti v Siriji v tednu dni in okrepitvi dostopa do humanitarne pomoči, je po pogovorih visokih predstavnikov 17 držav v Münchnu sporočil ameriški državni sekretar John Kerry, ki je skupaj z ruskim kolegom Sergejem Lavrovom gostil pogovore. Namen prekinitve sovražnosti je obnova mirovnega procesa in ustavitev eksodusa sirskih civilistov.

Končanje sovražnosti naj bi veljalo za vse vpletene strani, ne pa tudi za skrajneže terorističnih skupin Islamska država in Fronta al Nusra.

Lavrov, Kerry in Mistura
Lavrov, Kerry in Mistura FOTO: AP

Že ta teden bodo začeli dostavljati pomoč

Članice mednarodne podporne skupine za Sirijo so se na intenzivnih večurnih pogovorih tudi dogovorile za takojšnjo pospešitev in povečanje dostave humanitarne pomoči, je sporočil Kerry.

Dodal je, da bodo začeli dostavo pomoči izvajati ta teden, najprej na območja, kjer je ta najbolj potrebna, med drugim v vrsto obleganih vasi, nato pa vsem ljudem po Siriji, še posebej v obleganih in odročnih krajih.

Na območju Alepa je ujetih še ogromno civilistov. Zaradi napadov obstaja velika verjetnost, da bodo kmalu popolnoma odrezani od osnovnih življenjskih potrebščin. Mesto je z vseh strani obkroženo z različnimi oboroženimi skupinami, območje pa še bombardirajo Rusi. Turki so v zadnjih dneh dovolili, da ranjeni civilisti vstopijo v državo, kjer jim nudijo zdravniško oskrbo, drugi pa so nastanjeni v begunskih taboriščih tik ob turški meji:

 

Hundreds of thousands of Syrian civilians in Aleppo are under threat of being cut off from basic food supplies.

Posted by IHH Humanitarian Relief Foundation on Thursday, 11 February 2016

ZDA in Rusija bosta vodili podrobnosti končanja sovražnosti

Prihodnji tedni bodo za reševanje migrantske krize ključni, države severno od nas začenjajo razmišljati o tem, da bi omejile dotok migrantov, in to je močan razlog, da se zadeve lotimo zelo resno, je dejal premier Miro Cerar. Opozoril je, da je Slovenija dolžna varovati schengensko mejo ter jo učinkovito nadzirati. "To pomeni, da bomo morali v prihodnjih tednih in mesecih nadzor še okrepiti, še zlasti, ker so se kapacitete držav, ki so nad nami, bistveno zmanjšale," je dejal. Napovedal je, da se bo Slovenija ustrezno odzvala na namero Avstrije, da omeji pritok migrantov, saj ne more pristati na to, da bi se v njej naenkrat zaustavilo veliko število beguncev.

Cerar je opozoril še na problem ksenofobije, tako v Evropi kot v Sloveniji. "Nikakor ne sme prevladati prepričanje, da so migranti avtomatično nevarni ali teroristi, veliko ljudi prihaja iz resnične stiske, nekateri v strahu za golo življenje," je dejal. Nerazumljivo pa se mu zdi tudi, da poskušajo nekateri z migrantsko krizo nabirati politične točke.

Kerry je ob tem opozoril, da bodo rezultate dogovora ocenjevali na podlagi dogajanja na terenu in ne po besedah na papirju.

Lavrov pa je izpostavil, da je zdaj na sirski vladi in sirski opoziciji, da sprejmeta ustrezne ukrepe, medtem ko lahko oni vplivajo nanje. Pojasnil je, da bosta ZDA in Rusija vodili podrobnosti končanja sovražnosti, ki ga je označil kot "prvi korak do bolj trajne prekinitve ognja".

Zahod sicer zahteva tudi takojšnje končanje ruskih letalskih napadov, ki že deset dni spremljajo obsežno ofenzivo sirskih vladnih sil proti upornikom v Alepu, ki je povzročila eksodus več deset tisoč ljudi. Zahod namreč podpira zmerno opozicijo, predvsem Sirsko svobodno vojsko, ki je bila prva žrtev ruskih bomb.

V Ženevi bodo tedenski sestanki

V Ženevi se bo danes sestala delovna skupina pod vodstvom Združenih narodov, ki bo uresničevala humanitarni del doseženega dogovora. Srečevala se bo enkrat tedensko.

Pogajanja brez ultimatov in predpogojev

Mirovna pogajanja o Siriji, ki so jih prekinili v začetku meseca zaradi omenjene ofenzive na Alep, se bodo nadaljevala, takoj ko bo mogoče, je še povedal Kerry. Lavrov pa je dodal, da se morajo pogajanja nadaljevati brez ultimatov in predpogojev.

Moskva predvsem zavrača, da bi bil pogoj odhod sirskega predsednika Bašarja al Asada z oblasti, medtem ko Zahod vztraja, da z njim na oblasti ni mogoča trajna rešitev za Sirijo. Sirska opozicija pred nadaljevanjem pogajanj, ki je za zdaj predvideno 25. februarja, zahteva konkretno izboljšanje humanitarnih razmer in končanje bombardiranj.

Asad vzorke za begunsko krizo naprtil tudi EU

Asad je sicer v intervjuju za AFP dejal, da je še vedno odločen, da bo zavzel dele države, kjer je vlada izgubila nadzor. Ob tem je opozoril, da to lahko traja še dalj časa. Kljub temu, da poudarja, da podpira mirovna pogajanja, ne bodo prenehali boja zoper terorizem. Sam se boji morebitnega posredovanja Turčije in Savdske Arabije, ki sta podpornici uporniške opozicije, pravi. To bi lahko otežilo pogajanja.

Obdregnil se je tudi ob situacijo z begunci, ki so v Evropo zbežali iz Sirije. Evropa mora po njegovem mnenju prenehati s podporo teroristov v njegovi državi, saj se bodo le tako ti ljudje vrnili. Očitke Združenih narodov o vojnih zločinih zavrača. Pravi, da gre za politično diskreditacijo ter da ni dokazov.

Ljudje še naprej bežijo, opozarjajo Zdravniki brez meja:

 

 

People will continue to risk their lives in search of safety and protection, no matter the obstacles. How many deaths...

Posted by Doctors Without Borders/ Médecins Sans Frontières (MSF) on Thursday, 11 February 2016

 

Human Rights Watch opozarja na razmere na grško-makedonski meji. Zaznali so tudi, da se pripadniki obmejnih organov nasilno vedejo do civilistov, na območju pa je tudi veliko tihotapcev, ki prežijo na njih:

 

Desperate people, denied the right to move on, beaten by border guards if they try to cross, and preyed upon by...

Posted by Human Rights Watch on Thursday, 11 February 2016

Grošelj: Še zadnja priložnost za mir v Siriji, sicer grozi vsesplošna vojna na Bližnjem vzhodu

Dogovor o prekinitvi sovražnosti v Siriji je po mnenju obramboslovca Klemna Grošlja še zadnja priložnost poiskati mirno rešitev, sicer grozi vsesplošna vojna na Bližnjem vzhodu. Ta bi namreč sledila vojaški intervenciji Savdske Arabije v Siriji. Natov angažma v Siriji v tem trenutku odsvetuje.

Kot je spomnil, sta Savdska Arabija in deloma tudi Turčija v zadnjem času dali jasno vedeti, da bosta - če se bodo zadeve še naprej razvijale tako, kot se, ko sile predsednika Bašarja al Asada ob podpori Irana, različnih milic, Rusije in še koga uspešno prevzemajo pobudo na bojišču - aktivno posegli v vojno v Siriji.

Če bi koalicija sunitskih arabskih držav aprila res vkorakala v Sirijo z do 200.000 vojaki, kot se ugiba, potem poti nazaj ne bi bilo več, svari Grošelj. Sledil bi namreč vdor Irana v Irak in naprej proti Siriji, posredovati bi morala Turčija, da prepreči nastanek kurdske države, kaos in boji bi se razširili, lahko tudi na sever Afrike in proti Srednji Aziji.

"To je geopolitičen spopad za vpliv, za ozemlje, za moč in vložki v ozadju so ogromni," opozarja Grošelj. Med svetovnimi velesilami po njegovem sicer politična volja za mirno rešitev obstaja, vsaj na načelni ravni, saj se ne želijo zaplesti v medsebojen spopad. A to, ali bo prišlo do konkretizacije te volje na terenu v Siriji, ni le v rokah teh sil.

Poleg ravni velikih sil namreč obstajata še raven regionalnih sil - Turčije, Savdske Arabije in Irana, pa tudi Izraela in Egipta - in pa mikroraven, pri kateri gre za posamezne akterje na terenu v Siriji, ki jih je ogromno in zasledujejo povsem različne interese.

Še posebej na tej mikroravni se utegne zaplesti in bi lahko spodnesla prizadevanja "velikih" za mirno rešitev, svari Grošelj. Po njegovem vpliva velesil na te akterje ne smemo precenjevati, še posebej ne na teroristične skupine, kot sta Islamska država in Fronta al Nusra.

Glede četrtkovih napovedi iz Bruslja o možnosti vstopa zveze Nato v globalno koalicijo za boj proti Islamski državi pa je Grošelj zadržan. Po eni strani bi vstop Nata v ta boj zavezniškim državam ponudil širši manevrski prostor, saj bi lahko proti IS uporabile kapacitete, ki so sicer namenjene sodelovanju v Natu, uporabile bi se lahko tudi skupne zmogljivosti Nata.

A obstaja tudi pomemben dejavnik tveganja, zaradi katerega bi Grošelj Natov angažma v Siriji vsaj trenutno odsvetoval oz. ga ne vidi kot potrebnega. Prihod Nata v Sirijo bi namreč utegnil še dodatno zaostriti situacijo, saj bi lahko sprožil negativen odziv s strani Rusije, to pa v tem za Sirijo tako zelo občutljivem trenutku nikakor ne bi bilo dobro.

Obrambni ministri Nata so v četrtek tudi sklenili pripraviti operacijo zavezništva za preprečevanje tihotapljenja prebežnikov v Egejskem morju. V zvezi s tem Grošelj opozarja, da zaenkrat še ni povsem jasno, kakšen bo mandat Nata v tej operaciji. Generalni sekretar zavezništva Jens Stoltenberg je namreč v četrtek izpostavljal predvsem zbiranje obveščevalnih podatkov, spremljanje in nadzor, iz česar izhaja vtis, da gre predvsem za operacijo spremljanja in omejenega preprečevanja tihotapljenja ljudi.

A obenem gre iz konteksta in tega, da bo pomorska prisotnost relativno velika, razbrati, da bodo Natove ladje tudi prestrezale plovila z migranti in jih vračale nazaj v Turčijo.

Vprašanje, ki se ob tem zastavlja Grošlju, je, ali bodo Natove sile delovale primarno v grških ali turških vodah. Predvideva namreč, da bo šlo po sistemu: kar se prestreže v Grčiji, gre v EU, kar se prestreže v turških vodah, gre nazaj v Turčijo.

"Verjetno bo težišče na tem, da se čim več plovil prestreže v turških vodah in vrne v Turčijo, ampak tega seveda nihče ne bo na glas povedal, to bo modus operandi, ki ne bo javno razglašen," napoveduje.

Kot je še dodal, je bil Natov angažma še edina možnost, ki jo je imela na voljo Nemčija, da za omejitev migrantskega toka nameni neke dodatne sile, saj so sredstva EU ter turška in grška obalna straža že bili uporabljeni. "A če se bodo turške oblasti odločile, da te ljudi spustijo proti Evropi, tudi ta Natov angažma ne bo prinesel neke bistvene spremembe," ocenjuje.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (335)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Viggen
13. 02. 2016 12.10
-1
Zakaj delate reklamo in objavljate facebook objave IHH, ki je super pristranska, turška islamistična NGO, brez preverjenih virov, povezana z muslimansko bratovščino in mogoče alkaido? Ki je med drugim dostavljala orožje "upornikom" v Sirijo?
valat
13. 02. 2016 10.33
-4
Asad se zdaj duva, ko ima Ruse za sabo, še pred nekaj meseci je pa na škrge dihal.
prašek
13. 02. 2016 12.52
+4
Ruse je on poklical in prosil za pomoč ! Putin pa mu je z veseljem prisluhnil in mu pomaga zato , da amerom malo "popestri" uničevanje Afrike/Azije !
kim llsung
13. 02. 2016 09.37
+6
Naslov cisto sfaljen!!!!Asad in zavezniki cistijo Sirijo in ja proti takim drugace,kot s silo ne gre...vi pac pisete po notah gospodarja...izkazalo se je,da je Asad dosti trsi oreh od Gadafija,Sadama...seveda brez Rusije,Irana.. ne bi obstal...itak pa skoraj vsi vemo kam kuza tacko...
vetlan
13. 02. 2016 09.35
+6
Asad ima čisto prav, tam je potrebna trda roka, vsaj trenutno. To, da je tudi EU kriva za to, se popolnoma strinjam.
CtrlDelete
13. 02. 2016 08.46
+9
Saddama so pospravili pod pretvezo, da Irak ima orožje za množično uničenje. Gaddafija so pospravili pod pretvezo, da je potrebno v Libiji uničiti nedemokratično diktaturo. Assada želijo uničiti pod pretvezo, da je nevarnost za Bližnji vzhod. In kaj zdaj imamo v teh državah??? Eksodus prebivalstva in umetno ustvarjene teroristične celice. Hollandova včerajšnja izjava je lep primer. Primer, ki nazorno kaže kako je zahodna politika narejena po željah kapitala, ne glede na žrtve in trpljenje. Boj za nafto in prevlado po njej. In kar je najhuje, mi smo del tega.
Neža001
13. 02. 2016 09.18
+5
appollyon
13. 02. 2016 08.29
-6
Premirje je že obsojeno na propad, sploh pa po Asadovem intervjuju.
kim llsung
13. 02. 2016 09.40
+7
Asad je samo resnico povedal!!!mene bolj skrbijo zahodne izjave...toliko si proti Asadu,zakaj??kot nam je znano se bori proti teroristom!!prezir do muslimanov a podpiras nusro,isis...odloci se,kaj hoces...
Viggen
13. 02. 2016 11.03
+1
Me zanima kdaj so npr ZDA imele kakšno premirje s teroristi ...
FoglofffTunekkk
13. 02. 2016 08.08
+4
Čujte, ka pa če so se zaj zmenili, kdo bo in koliko bo orožja komu prodal?...Svetovni finančni sklad je že nastavljen, da ugodi dobro posojilo...neki bodoči teroristični organizaciji, ki jo bojo enkrat v prihodnosti s pridom uporabili za prikladen izgovor za novi biznis!!!
FoglofffTunekkk
13. 02. 2016 08.05
+7
Čujte, ne vem zakaj se je treba pogajati s teroristi... je mednarodna skupnost res nemočna pred skupino fanatikof imenovano ISIS?!?!
Kollerik
13. 02. 2016 12.24
+1
Mednarodna skupnost je nemočna pred hinavščino in bleferstvom vseh tam vpletenih, ki govorijo eno, za hrbtom pa delajo drugo. In kaj hudiča imajo tam doli za iskat vsi ti akteriji drugega, kot svoje koristi. So kot lešinarji, ki krožijo nad truplom.
akmt
12. 02. 2016 21.49
+7
A so to otroske igrice ali kaj? "Svetovne sile" se med seboj nekaj odlocijo in naivno verjamejo, da je lahko potem tudi tako??? Amerika in Rusija se lahko nekam skrijeta.Vazno je edino, kako se bo odlocil Asad.Itak se ze ve.ali morda slucajno poznate Arabce????
vetlan
13. 02. 2016 09.37
+7
Trenutno Rusija podpira Asada, in to je edino pravilno v takšni situaciji
Kollerik
13. 02. 2016 12.44
Če ne bo črno, bo pa belo kajne... :)) No, če se podpora Rusije Asadu preko izravnave moči res pokaže za pravi korak k miru, ponovni izgradnji Sirije in odstranitvi begunske krize, si osebno dam Putinovo sliko na svojo steno!
vetlan
13. 02. 2016 14.52
+2
lahko kar zdaj daš njegovo sliko na zid, ker vojna v Siriji traja že skoraj 5 let, ameri in zahodni zavezniki to KAO (navidezno) reševali, učinka ni bilo nobenega, samo begunce smo imeli, ISIS nabirala moč. Šele zdaj, ko se je vmešala Rusija, so se začeli resno ukvarjati s to problematiko.
StrikeOne
12. 02. 2016 21.20
+17
Če Syria zmaga ne bo 3 svet. vojne , če izgubi je velika verjetnost da bo! Razmislite kaj podpirate!
vetlan
13. 02. 2016 09.39
+2
-zvitisir-
13. 02. 2016 09.50
+0
Vse kar bo v tej vojni svetovnega, bo le to, da bo globalno financirana. Idealno bi bilo, da bi v vojno pahnili Savdsko Arabijo Sirijo in Turčijo. Tako bi tudi po vojni tisti
-zvitisir-
13. 02. 2016 09.51
+0
seveda bi si jih po vojni razdelili tisti, ki so jim pomagali. USA-Arabijo, Evropa-Turčijo, Rusija-Sirijo
-zvitisir-
13. 02. 2016 10.04
+0
zakaj idealno? ker imajo dober strateški položaj, nafto in skrajno vero.
NoExit
12. 02. 2016 21.16
+9
Saudska Arabija jim že lifra orožje Issisu na polno ,, ;sam jim nebo pomagalo kaj ...
razerznak
12. 02. 2016 21.00
+10
a vi verjamete v premirje? to je kot dat levu kuro pa mu rečt da je naj ne poje
StrikeOne
12. 02. 2016 20.42
+34
Pa dajte no pop tv pa kdo daje take naslove ste bolani? Sicer pa SAMO NAPREJ PREDSEDNIK ASSAD Z SILO PREŽENI TE ZAHODNE BANČNE PARAVOJSKE aka zmerne TERORISTE!! TOLČITE BANDO!!!
Aven
12. 02. 2016 20.29
+36
Rusi in Assad - samo tako naprej.
srebrnibreg
12. 02. 2016 20.05
+45
Zakaj je v Franciji in tudi v ostalih evropskih državah najbolj popularen politik Putin?
Neža001
12. 02. 2016 20.08
+48
ker je edini, ki je spregledal Amerikance IN se jim postavil po robu...
srebrnibreg
12. 02. 2016 20.10
+28
In si upal kar se je pokazalo za pravilno saj kavboji sedaj trepetajo pred njim.
pravica00
12. 02. 2016 20.36
-19
Kollerik
13. 02. 2016 12.37
vetlan
13. 02. 2016 14.42
+3
zato, ker je najbolj realen in pokončni politik, ki ne kloni pred agresorsko ZDA
vetlan
13. 02. 2016 14.43
+3
kar obljublja, to naredi, tako zunaj kot znotraj države
vetlan
13. 02. 2016 14.46
+3
vsakič enkrat letno sprejema klice in pisma svojih državljanov ter odgovori na VSA boleča vprašanja, tako pisno kot ustno
Kollerik
13. 02. 2016 15.30
-1
Kaj pa aneksija Krima? Je to tudi pokončno dejanje?
Kollerik
13. 02. 2016 15.34
aja, saj si že spodaj razložil.... da je kar 90% Krimčanov glasovala za odcepitev od Ukrajine... hm rabim čas, da prebavim vse to, kar se da prebrat na tem portalu. Aktualni dogodki pa bodo potrdili ali pa ovrgli določene poglede.
tali?ni tom
12. 02. 2016 20.05
+25
asadov reproduktivni organ ima več možganov kot vsa evropska trenutno vladajoča politika skupaj! kar se pa ameriške "smetane" tiče,zika je pustošila že prej!
korintos23
12. 02. 2016 19.57
+33
Asad, potrpite še mesec dva in z Rusi jih boste poradirali!
tali?ni tom
12. 02. 2016 20.06
+19
tko se govori! goo Putin,goo Asad! tko se govori! goo Putin,goo Asad! tko se govori! goo Putin,goo Asad! tko se govori! go Putin,go Asad!
Neža001
12. 02. 2016 19.44
+2
Če se Assad in opozicija ne bosta zmenila med sabo (karkoli pač že), do takrat ne bo miru v Siriji - ali pa bodo vajeti v roke vzeli Amerikanci ali pa Rusi (kdor bo močnejši).
Infraping
12. 02. 2016 19.48
-5
korintos23
12. 02. 2016 19.56
+24
Neža, samo Rusi so uradno v Siriji, vsi ostali so-bodo okupatorji!
Porito_Bahorini
12. 02. 2016 20.01
-11
Korintos, tako kot ti in tvoji v Sloveniji!
Neža001
12. 02. 2016 20.04
+1
vem, kori - Rusi pomagajo Assadu - Amrikanci pa opoziciji. Zraven se pa tolčejo vsi skupaj še z ISISom in še drugimi hordami.... Gordijski vozel...
korintos23
12. 02. 2016 20.04
+1
Neža001
12. 02. 2016 20.05
+1
infra - končno eden, ki mi je dal pravo veljavo :)
Viggen
13. 02. 2016 11.07
kakšna opozicija? A ti resno misliš, da ima prava opozicija omembe vredno vlogo? To je plačanska invazija, Sirijo so prepravile teroristične formacije. Asad mora z vsemi institucijami (vojska ...) in vsemi sredstvi po svoji dolžnosti, ustavi in zakonih branit svojo državo.
Ka pa mislis
12. 02. 2016 19.35
+9
Latakio bo ocistil teroristov, Alepo tudi, Palmyro mora se zavzeti, s tem pride do enklave derizor, potem bo mogoce za pogajanja. Do takrat dvomim.
cool1
12. 02. 2016 19.34
-29
Asad naj se malo vzdrži teh teatralnih izajv, saj mi v Sloveniji in nihče v evropi ne podpira terorizma. Toliko bi mu pa že lahko obajsnili, naj ga ne serje in ne daje takšnih izjav....vsaj vsi pošteni evropejci se ne ne morejo s tem strinjati kar on izjavlja....!
Ka pa mislis
12. 02. 2016 19.37
+21
Kk ne, ce Eu posilja vojake dol, kimamo kavbojem posledicno pa podpiramo teroriste oz upornike.
srebrnibreg
12. 02. 2016 19.39
+37
Asad ima čisto prav saj ga je čakala usoda Gadafija in Huseina. Totalno čistilno akcijo morata s Putinom opraviti, da bo mir tam in v Evropi.
LLLEPI
12. 02. 2016 19.41
+4
Ne podpiramo ga navadni drzavljan smo pa v NATU
srebrnibreg
12. 02. 2016 19.44
+11
Kollerik
12. 02. 2016 19.45
+5
Nisem ziher v Putinizem, saj rusi tam doli ne bombandirajo zaradi ljubezni do sircev, pač pa imajo interes. In kateri je ta interes?
korintos23
12. 02. 2016 19.58
+10
kolerika, zakaj pa Ameri tam spodaj bombardirajo vse države po vrsti?
StrikeOne
12. 02. 2016 20.43
+4
cool1
12. 02. 2016 21.04
-1
Pišete koga podpirate, jaz ne podpiram nikogar, še najmanj pa terorizem in zgoraj sem dobil zato minuse.....kako ?
cool1
12. 02. 2016 21.11
-2
Asad je rekel da imamo begunce zato , ker podpiramo terorizem, jaz ga ne podpiram in se ne strinjam s tem kar je rekel !
Kollerik
13. 02. 2016 08.07
-2
@korintos23... amijevo bombandiranje držav tam doli še ni jasen odgovor, kateri so interesi rusije za njeno vojaško udejstvovanje v siriji.
Kollerik
13. 02. 2016 08.09
-4
Lahko da gre rusom za geostrateške interese, kar pa pomeni, da rusi niso nič boljši od amerov.
vetlan
13. 02. 2016 09.52
+3
kolerika, "In kateri je ta interes?" Rusijo so obkolili z vseh strani, rečete bobu bob in priznajte že, da ameri tako ali drugače okupirajo državo za državo. Koliko vojaških oporišč imajo ameri v Evropi in dr. po svetu in koliko Rusija? In zakaj to delajo? Interes Rusije, da zaščitijo svojo državo, plin in nafto imajo sami, če misliš na to. Seveda jim gre tudi za geostrateški interesi, vendar zato ne okupirajo države kot to delajo ameri.
vetlan
13. 02. 2016 09.59
+2
cool1, tudi jaz ne podpiram terorizma in narod Evrope tudi ne, vendar naši vladi delajo tako kot jim narekuje ZDA, ki s svojimi potezami podpira terorizem. In če nisi opazil, zadnje čase narod v Evropi nima pravice odločanja, o tem že ptičice na vejah čivkajo, vi pa tega ne vidite
Viggen
13. 02. 2016 11.18
+1
seveda da gre Rusiji najprej za lastni interes, pa saj so to tudi večkrat povedali. Če se terorizem ne ustavi v Siriji, je kmalu na vrsti Rusija. Druga plat zgodbe je, da jih je Sirija uradno zaprosila za pomoč in so se odzvali. In to ne zato, da ščitijo Asada, ampak da "zaščitijo legitimno oblast in pomagajo ustvariti pogoje za politilni kompromis". ZioUSA se na svojih mejah ne rabi ukvarjati z globalnim kaosom, ki ga prav oni povzročajo, Rusija pa še kako. Poanta je v tem, da so se na več frontah spravili na Rusijo (jo tako ali drugače "obkoljujejo"), in Rusija to ve in se ne da ...
Kollerik
13. 02. 2016 12.28
-2
@vetlan, meni ni problem priznati tisto, kar je očitno in to je, da so ameri (in njihovi zavezniki) naredili že veliko preveč hudega. Toda ali moram zdaj zaradi tega dati podporo Rusiji, ki je nedolgo tega odvzela Krim Ukrajini? Ma ka vam je folk? Ne eni ne drugi, za katere navijate, niso na pravi poti.
Kollerik
13. 02. 2016 12.34
-1
@Viggen, na Rusijo se spravljajo že kar nekaj časa, to je dejstvo. Toda, zakaj te aneksija Krima ne moti? Ali lahko sedaj zaradi te svoje upravičene užaljenosti Rusija počnejo isto, kot ameri?
vetlan
13. 02. 2016 14.40
+1
kolerika, to je zahodna propaganda, da je odvzela Krim. 99 odstotkov "krimčanov" je glasovalo za odcepitev od Ukrajine. Na lastne oči sem videl kako je bil narod srečen, da je ponovno del Rusije in jih je Rusija zaščitila pred vojno. Ne govorim, da je Rusija idealna, politika vedno ima svoje igre, vendar Rusije ne moraš primerjati z agresorsko Ameriko niti približno. In še, kolerika, prej kot karkoli trdiš pozanimaj se in boš ugotovila, da je bil Krim rusko-tatarski in podaril (dobesedno podaril) ga je Hruščov. Rusi so tam v večini in so vedno kuhali mulo zaradi priključitve Krima k Ukrajini. Ukrajina je naredila iz njih totalne reveže, zato so bili ZELO veseli zaradi odcepitve.
Kollerik
13. 02. 2016 15.39
-1
Ja, Krim je bil prej tatarski in Hruščev ga je podarli Ukrajini, to drži. Toda, ...zakaj si ne bi potemtakem tudi Italija prriključila "svojo" Istro in našo Primorsko nazaj in tako naprej. Ob takšnih in podobnih revizionizmih lahko hudič hitro uide iz steklenice.
LLLEPI
13. 02. 2016 21.22
+2
Putin samo naprej prezeni te zda teroriste