Tujina

'Ves plutonij bo uporabljen za orožje'

New York, 13. 06. 2009 10.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Severna Koreja je v odzivu na nove sankcije napovedala, da bo ves svoj plutonij uporabila za izdelavo orožja in začela bogatiti uran. Mednarodna skupnost je medtem nove sankcije pozdravila.

Severna Koreja že grozi s samoobrambnimi ukrepi.
Severna Koreja že grozi s samoobrambnimi ukrepi. FOTO: Reuters

"Prvič, ves plutonij bo uporabljen za orožje. Doslej je bila predelana tretjina izrabljenih gorivnih palic," je sporočilo severnokorejsko zunanje ministrstvo. "Drugič, začeli bomo bogatiti uran," je dodalo ministrstvo, ki zatrjuje, da je Severna Koreja razvila vso potrebno tehnologijo za bogatenje urana.

Pjongjang je tudi zatrdil, da se ne bo nikoli odrekel svojemu jedrskemu programu. "Možnost odpovedi jedrskemu orožju je postala neizvedljiva stvar in ne zanima nas, ali nam nekdo dovoli posedovanje jedrskega orožja ali ne," je sporočilo zunanje ministrstvo. Severna Koreja dodaja, da bo vsako blokado obravnavala kot vojno dejanje, na katero bo odgovorila z vojaškimi sredstvi.

Severnokorejsko zunanje ministrstvo še sporoča, da je nova resolucija Varnostnega sveta ZN še en umazan trik, ki je nastal pod mednarodnim pritiskom pod vodstvom ZDA, katerega cilj je razorožitev in gospodarska zadušitev Severne Koreje. "Če bi bil kdor koli v našem položaju, bi vedel, da posedovanje jedrskega orožja ni nekaj, kar bi si želeli, temveč neizogiben postopek, v katerega nas silijo ameriška sovražna politika in jedrske grožnje."

Dokument med drugim prepoveduje nadaljnje jedrske poskuse in zahteva vrnitev Severne Koreje k pogajanjem v okviru šestih držav.

Mednarodna skupnost pozdravlja nove sankcije

Generalni sekretar Združenih narodov Ban Ki Mun je pozdravil nove sankcije proti Severni Koreji, ki jih je zaradi njenega jedrskega programa v petek sprejel Varnostni svet ZN. Ob tem je ponovil, da je treba vsa nesoglasja rešiti z mirnimi sredstvi in dialogom. Vpletene strani je pozval, naj se vzdržijo kakršnih koli ukrepov, ki bi zaostrili napetosti v regiji.

Ameriška veleposlanica pri ZN Susan Rice je izrazila zadovoljstvo nad ukrepom VS ZN, ki sicer ni bil presenetljiv, potem ko so se stalne članice VS ZN po dveh tednih pogajanj dogovorile o sankcijah. Ob tem je sicer opozorila, da bi ukrepi lahko sprožili povračilne ukrepe Pjongjanga.

Kitajska, glavna zaveznica Severne Koreje, je prav tako pozdravila sankcije, resolucijo pa je označila za ustrezen in uravnotežen odziv na upornost Pjongjanga.

Sprejem resolucije sta pozdravili tudi Južna Koreja in Japonska. Japonski premier Taro Aso je poudaril, da mora Severna Koreja resno vzeti jasno sporočilo mednarodne skupnosti v resoluciji in ga upoštevati.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NoriKonj
14. 06. 2009 12.04
Grom1: gromska strela! Kakšne kozlarije vendar pišeš! Po tvojem so Švicarji največji reveži v Evropi: 78 % jih živi v najetem stanovanju in so brez lastne nepremičnine. Globoko vdihni, kupi vozovnico in končno pokukaj ven iz svoje doline. Svet je poplnoma drugačen, kot si ga predstavljaš. Srečno, Kekec, sej dobro voljo ne laži in kisle obraze.
NoriKonj
14. 06. 2009 11.57
zupancicevajama: no vidiš na kaj sem mislil. Zdaj imaš pred očmi tipičen primer človeka, ki nič ne ve, jasno potvarja resnico in namečrtno zavaja ljudi okoli sebe. Ne sprašuj se zakaj to počne. Veliko je takih in bolj kot so butasti, manj kot vedo, bolj trdoživo zagovarjajo svoje trditve. Cela zgodovina človeštva je posejana z njimi. Trdoživa rasa! Te bodo prepričali, da si ti kriv za smrt atentatorja Hezbolaha, če jih boš dovolj dolgo poslušal.
dr.psiho
14. 06. 2009 11.53
nevem zakaj bi bila s.koreja tako zlo.vsaka država ima pravico do enake obrambe in oborožitve-kot nasprotnik.Vsekakor je pa resnica da stako politiko osamevanja države dobimo še močnejšega sovražnika! Mene nemoti jedrska oborožitev S.koreje prav nasprotno,lepo je da še nimamo take oblike omejene demokracije!
Desno
14. 06. 2009 10.01
kaj cakajo sploh,,nej ukrepajo dokler je se cas,,,severna koreja je samo zlo,,narod neumn,,butast,,,,,
kontra-skids "Kar se pa tiče ZDA ,se pa precej motiš ,res da ne predstavljajo tistega sijaja kot ga predstavljajo ,ampak da omejaš da 80% ljudi živi na meji preživetja???" Praviš da Amerika ni indija .Seveda ne Indija se razvija v glavnem z lastnim kapitalom in tako kot Amerika katera terorizira številne države in se bogati z naropano blaginjo kot recimo z Iraško nafto.a kljub temu 22% prebivalstva živi v prikoličarskih naseljih .Enako tako več kot 70 % prebivalstva nima svoje lastne nepremičnine. Sama meja preživetja pa je meja ko prebivalci zaslužijo le toliko da lahko z muko preživijo mesec,dokler na drugi strani imajo nekaj multi-tajkunov ki krojijo usodo 300mio.prebivalstvu. Enako tako nikakor ne morem razumeti tvojo sovražno nastrojenost do Korejcev ,mogoče zato ker so Američani močnejši ,ne glede na krivico katero delajo Korejcem.
Hrvaška je dobila naj več orožja od Irana,normalno ob podpori Američanov.Seaveda kompromisno ,polovica vsega dobavljenega orožja je odhajala za muslimane v BiH ,vendar so Hrvati za to morali tihotapiti mudžahedine kateri so prihajali preko Zagreba na področje BiH.Za bolj detaljni opis teh dogodkov, vidi: U.S. Congress. Senate. Select Committee on Intelligence Report on Iranian/Bosnia Arms Transfers: U.S. Actions Regarding Iranian and Other Arms Transfers to the Bosnian Army, 1994-1995. Washington, D.C.: November 1996. Vidi također: James Risen, "Iran Gave Bosnia Leader $500,000, CIA Alleges: Classified Report Says Izetbegovic Has Been ‘Co-opted,’ Contradicting U.S. Public Assertion of Rift," Los Angeles .
NoriKonj
14. 06. 2009 07.24
Zupancicevajama: takih volivcev je na srečo vsak dan več. Evropa se pravkar (ciklično ?) prebuja iz anestezije, ampak ne pozabi, da je social-populizem najlagodnejša izbira lenuhov, parazitov in podpovprečno inteligentnih, in teh je vedno bilo preveč. Ti so handycap demokracije: vladajo tisti, ki jih voli neuka in zavistna raja.
zupancicevajama@email.si
14. 06. 2009 06.27
Ce bos sel v politiko imas glas enega volilca-mene. kontra-skids 14.06.2009, 03:1
zupancicevajama@email.si
14. 06. 2009 06.25
Nekje v tvojem komentarju se je izgubla dobaviteljica Slovenija. Ta podatek mi pa ni znan!! Zanimivo! Zato so tudi po hitrem postoku sprejeli Mađarsko v EU in NATO,da bi te težnje po ekspanziji umirili! kontra-skids 14.06.2009, 03:25 1 deadea /konj hrvaska je tudi kupila orozje od zahoda med osamosvojitvijo pa je dobila kalasnikove./ Med vojno nemogoče! Hrvaška je bila pod embargom ,kot vse ostale države SFRJ še dolgo časa! So pa hrvaški izseljenci predvsem v Nemčiji in Avstriji poskrbeli ,da so preko Mađarske pretihotapili precej sovjetskega orožja ,ki so ga dobili nekaj od zapuščine Vzhodne Nemčije ,pa tudi na Češkem in Slovaškem,kjer živi hrvaška manjšina in to pretihotapili prek Mađarske ,ki ji pa je bilo to tihotapstvo zadnja briga takrat,saj so imeli precej svojih težav in skorajšnje vojne med Slovaško-Mađarsko-Romunijo ,kjer je Mađarska po 2.SV izubila precej ozemlja in tudi precej Mađarov je ostalo za mejami! Zato so tudi po hitrem postoku sprejeli Mađarsko v EU in NATO,da bi te težnje po ekspanziji umirili! Po koncu vojne pa je Hrvaška nabavljala orožje na Zahodu a v skladu s svojimi finančnimi zmožnostmi!
NoriKonj
14. 06. 2009 06.14
kontra-skids: upajmo, da bodo vsaj komu tvoji komentarji pomagali do streznitve
Bolivar
14. 06. 2009 04.00
Kar se pa tiče Vietnama je pa bil tipična žrtev širitev sistemskih vplivom ,kapitalizma in komunizma! Vsak je hotel čim več sebi naklonjenih držav ,zato so ZDA v vojno vstopile na podlagi "sumljivega" napada Vietrkonga na njihov rušilec,torej samo za formalizacijo(pač vpliv so želele ZDA in SZ ter Kitajska),dejansko pa so bile že prej vpete v vojno ,kot tudi SZ in predvsem Kitajska ,ki sta širili svoj vpliv! Podobno je bilo z borbo sistemske ureditvije v raznih krizah/vojnah: Kuba,Angola ,Grenada ,Afganistan, Rodezija ,Etiopija,Nikaragva ,kjer so se bile bitke za prevlado med sistemoma! Zanimivo si kaj takega niso upali na Evropski celini in so te "napetosti" raje sproščali drugod!
Bolivar
14. 06. 2009 03.46
DeusVult /Strinjam se! Če S koreja nikogar ne ogrozi, intervencija bo nesmiselna in kontraproduktivna..... Kitajci hmmm, kaj se tebi res zdi da je današnja Kitajska enaka kot v času onega psihota? Saj že veš o kom govorim! Kitajska je nahujskala Korejo, da napade Južno Korejo, ona zato sem vedno bil mnenja (o, Bog odpusti m iLOL) da so Američani imeli popolnoma prav da so jih porinili nazaj! Torej, če se ne poglobimo v Korejsko vojno, lahko živimo v zmoti da so "zli, imperialistični" Američani napadli "Korejo".... katero??? Podobno je bilo pri Vietnamu, sam so tam žli predaleč!/ Nevem ,s čim se ti zdi ,da sem omenil ,da je Kitajska enaka kot v časih "unga psihota" ,najbrž si mislil Maa Zedonga!? Omenil sem ,samo da ima Kitajska vpliv na nekatere države v Aziji ,kjer vladajo njej prilagodljivi režimi! Ne saj Kitajska ni nahujskala S.Korejo naj napade Južno! In tudi Američani niso napadli S.Koreje! Obe takratni supersili ZDA in SZ sta se dogovorili(1948) ,da bo korejski polotok razdeljen po 38 vzporedniku! In Ameriške sile so že zapustile J.Korejo do leta 1948! Nato so v obeh Korejah izvedli referendume in vsaka se je odločila za svojo obliko oblasti ,kar je pa zmotilo Kim IL Sunga ,ki je hotel imeti popolno oblast nad Korejskim polotokom,saj je smatral,da to zasluži ker so se izgnani Korejci na Kitajskem borili pod komunisti in ni priznaval vlade v Seulu ,medtem ko tudi Južna Koreja ni priznavala vlade v Pyongjangu ampak je bila popolnoma zadovoljna z ureditvijo dveh Korej,čeprav so že v samem začetku razdelitve omenjali združitev po nekem času! Nato je Severna Koreja kot bi mignil izvedla polni napad na Južno sosedo in ker so Američani že bili 2 leti odsotni s polotoka ,je zavladala precejšnja panika med Korejci na jugu in Severnokorejski režim je že skoraj popolnoma zasedel polotok ,le še košček velik kot Slovenija je ostal v rokah južnih! Ko so Američani poslali svoje okrepitve na ta še ne zasedeni del! Hkrati pa so izvedli še desant Marincev globoko v Severni Koreji in s tem preusmerli KLA in tako omogočili redni ameriški kopenski vojski ,da se je izkrcala na jugu. In dogodki so se obrnili v prid Južne Koreje in Američanov in Američani so tedaj pa zares nameravali zavzeti celotni Korejski polotok ,kar pa so preprečili Kitajci ,ki so prihiteli na pomoč severnim* in meja se je ustalila na ,zanimivo,38. vzporedniku ,kar je bilo določeno že šred vojno! Torej je bila vojna brezveze! Res pa je ,da so bili v vojno vključeni še številni drugi narodi ,še posebej na strani Južne Koreje (wikipedia "Korean War" pa boš vse participante našel)!
Bolivar
14. 06. 2009 03.25
deadea /konj hrvaska je tudi kupila orozje od zahoda med osamosvojitvijo pa je dobila kalasnikove./ Med vojno nemogoče! Hrvaška je bila pod embargom ,kot vse ostale države SFRJ še dolgo časa! So pa hrvaški izseljenci predvsem v Nemčiji in Avstriji poskrbeli ,da so preko Mađarske pretihotapili precej sovjetskega orožja ,ki so ga dobili nekaj od zapuščine Vzhodne Nemčije ,pa tudi na Češkem in Slovaškem,kjer živi hrvaška manjšina in to pretihotapili prek Mađarske ,ki ji pa je bilo to tihotapstvo zadnja briga takrat,saj so imeli precej svojih težav in skorajšnje vojne med Slovaško-Mađarsko-Romunijo ,kjer je Mađarska po 2.SV izubila precej ozemlja in tudi precej Mađarov je ostalo za mejami! Zato so tudi po hitrem postoku sprejeli Mađarsko v EU in NATO,da bi te težnje po ekspanziji umirili! Po koncu vojne pa je Hrvaška nabavljala orožje na Zahodu a v skladu s svojimi finančnimi zmožnostmi!
djdj
14. 06. 2009 03.17
Zminirati jih.
Bolivar
14. 06. 2009 03.15
grom1 /Tvoje razlaganje ni le ideologija ,je tudi mitologija.Ti smatraš da bi lahko vsi ljudje na svetu živeli v bogastvu in blaginji . Verjetno se pri tem sklicuješ na Ameriko v kateri 80 odstotkov prebivalstva živi na meji preživetja . Daj enkrat že dojami da je in tudi bo socializem sistem prihodnosti,mar si pozabil da smo se mi tudi nekoč vsi smejali,seveda prostovoljno, danes pa se lahko le kislo držimo seveda postovoljno ,le pod mus se moremo smehljati. Si pač zemljan ki v mislih živiš v vesolju./ Nevem sicer ,kje ti živiš ampak nisem nikoli poudarjal kapitalizma ,kot pravi model ,sicer tudi komunizem ni! Se pa oba ta dva sistema prepletata ,kajti tudi v kapitalizmu obstajajo socialna prava ,kakor je tudi v komunizmu kapital pomemben dejavnik,le da z njim upravlja država! Mislim pa ,da ko omenjaš socializem ali še bolje socialni sistem ,ampak tak v pravem pomenu besede,že obstaja in sicer v vseh skandinavskih državah ,na kakšni Novi Zelandiji ,kakšen Bahrajn ,Brunei itd. Kar se pa tiče ZDA ,se pa precej motiš ,res da ne predstavljajo tistega sijaja kot ga predstavljajo ,ampak da omejaš da 80% ljudi živi na meji preživetja??? Pa saj to ni Indija! Veliko Američanov živi bolje kot večina Evropejcev,z izjemo severnjakov! V ZDA je hrana veliko ceneje kot tu v EU ,prav tako bencin in nasploh življenje ,le da so Američani vajeni živezi na veliki nogi(vsaj bili so pred krizo) ko želijo imeti svojo hišo ,dober avto in splošno veliko trošijo tudi za prehranjevanje v restavracijah in bistrojih ,kjer bi veliko prišparali ,če bi jedli doma z lastno kuho! Razsipno tudi kupujejo majhne nepomembne stvari ,kar pomeni ,da imajo očitno dovolj.Seveda obstajajo tudi klošarji ,sedaj ob krizi se je tudi povečalo število revnih ljudi ampak nisem še zasledil,da bi umirali od lakote! Edino ,kar Američanom ne moremo zavidati je zdravstvo ,ki pa sicer je ampak je plačljivo in vsak mora sam zase poskrbeti in se zavarovati ,sicer moraš pa tudi pri nas plačati za dopolnilno zdravstveno blagajno! Sedaj ob krizi pa se že začenja tudi tu spreminjati ,kajti guverner Kalifornije Arnie je že začel z ukrepi ,kjer ni potrebno plačati zdravljenja v državnih bolnicah,to gre predvsem v korist številnim Mehičanom ,ki bivajo nelegalno v ZDA in bodo vključeni v ta novi zdravstveni paket! Res ,da državne bolnice niso nevem kaj,ampak bolje to kot nič! Malo bolje stoječi si pa tako lahko sami privoščijo redna plačila za zdravstvo! No pa šolstvo je tudi slabše kot v EU-ju ,če ga pa plačaš pa dobiš zelo kakovostnega!
NoriKonj
14. 06. 2009 01.28
Deadea, sem Ti rekel, da se najprej informiraj. Hrvatom je orožje prodal Rus Viktor Bout, ki je zdaj - med drugim - v Tajskem zaporu. Ti si govorila o prodaji zahodnih proizvajalcev in dobičku zahodnih industrij, zdaj pa govoriš o ilegalnih trgovcih z Vzhodnonemškimi AK-47. Pazi na to kar pišeš. Z menoj v teh zadevah ne moreš kar iz trte izvijat.
suckyourass
13. 06. 2009 23.37
mjolnir
13. 06. 2009 21.38
Stkontra-skids Strinjam se! Če S koreja nikogar ne ogrozi, intervencija bo nesmiselna in kontraproduktivna..... Kitajci hmmm, kaj se tebi res zdi da je današnja Kitajska enaka kot v času onega psihota? Saj že veš o kom govorim! Kitajska je nahujskala Korejo, da napade Južno Korejo, ona zato sem vedno bil mnenja (o, Bog odpusti m iLOL) da so Američani imeli popolnoma prav da so jih porinili nazaj! Torej, če se ne poglobimo v Korejsko vojno, lahko živimo v zmoti da so "zli, imperialistični" Američani napadli "Korejo".... katero??? Podobno je bilo pri Vietnamu, sam so tam žli predaleč!
mjolnir
13. 06. 2009 21.34
grom Jaz močno dvomim, da je kapitalizem prihodnost človeka, a tvoje sanje o socializmu so se že zdavnaj sesule! In poleg tega, v Ameriki še zdaj med recesijo ne živi 80% ljudi na robu preživetja!!!! Se ti meša??? A veš ti kaj to pomeni? Tak procent je le v kaki državi tretjega sveta!
blue05
13. 06. 2009 21.11
ti tipi še niso slišali za sobivanje človeka in narave