Tujina

Vklopili avtopilota in zaspali

Ljubljana, 13. 09. 2019 18.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Denis Ćulum
Komentarji
58

Vse več lastnikov Teslinih avtomobilov zaspi za volanom, ker se povsem prepustijo avtopilotu. Družbena omrežja so polna posnetkov, ki jih objavljajo ogorčeni in zaskrbljeni ameriški vozniki. Zaradi pomanjkljivosti avtopilota so ugasnila že štiri življenja. Ustanovitelj Tesle poudarja, da avtopiloti nikoli ne bodo popolni in da so sodobne tehnologije zgolj v pomoč vozniku.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Brabus
14. 09. 2019 11.12
+3
A tesla so kupci 100 jurjev vrednega pleha in plastike??
Uporabnik443897
20. 11. 2019 13.48
Kaj ne razumeš, kdo je kupec avtomobilov Tesla, tesla, ki imajo preveč denarja :)
andro3131
14. 09. 2019 10.38
+13
1/ Tesla autopilot te začne opozarjati po 15sek in če se ne odzoveš se avto zelo kmalu popolnoma ustavi. Tako da spanje za volanom za dlje kot nekaj sekund ni mogoče. Novinarji dajte se malo pozanimat kako preden pišete nebuloze. 2/ Nesreče zaradi "autopilota" so v bistvu napake ljudi. Tesla opozarja vsepovsod, da je to (trenutno še) le pripomoček. Tako da nesrečo lahko pripišeš le svoji neumnosti. 3/ % nesreč z autopilotom ali nasploh Teslo je tako majhen proti ostalim avtomobilom, da je praktično zanemarljivo. Preverite malo statistike. Poleg tega je po vseh testih Tesla pobrala 5 zvezdic za varnost svojih avtomobilov. Seveda pa za vsako nesrečo mora biti na prvi strani novic, kajne novinarji ?
RamzesII
14. 09. 2019 11.48
+2
Res je, avtopilot je pač priročen izgovor, žal tudi pri pilotih denimo. Zato je treba vsak primer ustrezno raziskati.
nono1234
07. 11. 2019 13.16
Andro, poznam nekaj takih navdušencev kot si ti, vendar se bojim časov ko bodo po naših cestah vozili avtomobili z avtopiloti. Promet je zelo kompleksen in pogosto zahteva hitro odločitev, čeprav je ta včasih izven prometnih predpisov. Tudi drugi udeleženci v prometu pogosto pričakujejo neko človeško reakcijo od soudeležencev itn., itn. Ja, mladi se navdušujejo za tako prihodnost, vprašanje če je navdušenje upravičeno.
brusilec
14. 09. 2019 10.36
+9
ze 4 zivljenja ? ze stiri ? vmes pa ze samo v sloveniji letos umrlo 70 ljudi .. da nebi rekel amerika .. 30 000 na leto .. samo otrok pod 16 pa 2000!! ko bodo talne oznacbe taksne kot je treba, ko bodo racunalniki prevzeli volane, bo vsaj 60% upad nesrec in smrtnih zrtev..
Sputnik
14. 09. 2019 10.00
+0
avtopilot ne bo nikoli boljši od človeka. lahko te bo recimo rešil če res zaspiš in bo sam ukrepal da te reši lahko pa se zgodi še več takih primerov ko te ne bo rešil. tudi na morju ljudje dajo avtopilota in grejo nekaj drugega počet namesto da spremljajo okolico pol se pa zgodi da treščijo v obalo ali drugo barko medtem ko družinica genijev lepo kuha ali je kosilo ali imajo orgije....
brusilec
14. 09. 2019 10.27
+16
seveda bo avtopilot boljsi od cloveka. avtopilotu se ne mudi, avtopilot ni zamisljen, ne pije, nima PMSa, ne bere facebooka, smsa, emaila, se pogovarja po telefonu ali pa z sopotnikom.... in bo vedno peljal v naselju maximalno 50 oziroma pocasneje, ne pa kot nekateri nezrelci ki vedno vozijo 60 ali 70. in ce leti otrok crez cesto pri 50 ali 70 je velika razlika. reakcijski cas bo tusi vedno boljsi od racunalnika. edino kar manjka so taksne talne oznacbe da bodo vidne, ne pa tako kot pri nas, ko je, pa ni .. drugace pa bom jaz srecen ko bo avtopilot peljal cisto samostojno ze samo avtocesti.
brusilec
14. 09. 2019 10.39
+2
sputnik . najbrz tu pa ni jasno da beseda avtopilot na letalu,na ladji in v avtomobilu ne pomenijo enako ... in da na zalost nekaterim ni jasno da tempomat NI avtopilot..
RamzesII
14. 09. 2019 11.49
+1
Avtopilot komunicira z drugimi avtopiloti.
RamzesII
14. 09. 2019 11.50
"najbrz tu pa ni jasno da beseda avtopilot na letalu,na ladji in v avtomobilu ne pomenijo enako" Ravno v tem je težava, v osnovi bi morali, sicer je imenovanje avtopilot neustrezno, če to ni to.
BorisDBoris
14. 09. 2019 09.02
+30
Moje skromno mišljenje: Ko je človek angažiran in stimuliran, se mu ne spi. To pa v primeru voznika pomeni, da aktivno vozi in pri tem na nek način uživa ali pa ga jezi. Ko so na cestah "varne" nizke omejitve, mora bit na pol ugasnjen in to se pozna pri koncentraciji. Ko mu ni treba niti vozit, bo spal. Ne se zgražat, pomislite kaj delate na avtobusu, vlaku oz. na kavču, ko daljinc ni v vaši roki. Bo dovolj jasno ?
brusilec
14. 09. 2019 10.31
+3
no ja, kaj pa ljudje ki so utrujeni, ko delajo dva sihta, nadure.. ti tudi niso zaspani? pa poljaki ki naredijo na dan 1300km da gredo na morje, tudi niso zaspani ? pa malce starejsi? najbrz si mlad , ko bos starejsi bos razumel, mores malce pogosteje ustavljati in pocivati. drugace pa se zanimivo, ljudje so tako zainteresirani za voznjo, ma za FB imajo pa se vedno cas? je to po moje vecja nevarnost
Janko Ig
14. 09. 2019 09.01
-19
Ime avta vse pove o lastniku....
RamzesII
14. 09. 2019 11.51
+0
Žali pa ime in delo tistega po katerem je prevzel ime.
flojdi
14. 09. 2019 16.04
hondica
14. 09. 2019 08.27
+0
Saj lahko rečemo tudi, človek nikoli ni bil popoln, ne vem, morda kdaj bo.
flojdi
14. 09. 2019 16.08
v to pa močno dvomim ; vsaj po vsak dan videnega sklepanju
Cogo
14. 09. 2019 07.56
+9
Voziti tak avto je enako kot biti zaposlen v banki kot varnostnik, ki 8 ur bulji v ekran, če bo slučajno zagledal roparja, ki ga v 30 letni karieri še ni videl. Večina ljudi raje naredi samomor kot dela v taki službi. No in vožnja takega avtomobila navaja na podobne misli. Grozljivo.
flojdi
14. 09. 2019 16.09
-1
Cogo
14. 09. 2019 07.50
+6
Treba bi bilo prepovedat vsa t.i. Elektronska pomagala. To je samo potuha in čez 10 let ne bo nihče več znal voziti.
EnKandidatDosmrtniMandat
14. 09. 2019 08.24
+27
Ja. Pa prepovedati pametne telefone, ker počasi nihče več ne bo znal uporabljat stacionarnih telefonov, analognih fotoaparatov, nihce več ne bo znal nas pamet računati, ali iskati nek kraj po atlasu, ali neke informacije v leksikonu, prati oblek in posode na roke... Taki bedni argumenti so zavirallci razvoja. In vedno pridejo od nerazgledanih ljudi, ki dlje kot do sosednje vasi niso šli. To je pač tehnologija ki se razvija in izpopolnjuje. Samo pri nas, v Sloveniji, je zaradi pijanega voznika brez avtopilota v eni nesreci umrlo toliko mladih, kot zaradi avtopilota na celem svetu. Toleranco za alkohol imamo za avtopilot pa ne. Bravo. Upam, da doma ne uporabljaš elektrike, ker zaradi elektrike skoraj nihce vec ne zna uporabljati parnega stroja.
RamzesII
14. 09. 2019 11.53
Nič ni narobe z elektronskimi pomagali, le da so nedodelana, ljudje jih preslabo razumejo, ne znajo uporabljati, AŠ tega ne učijo, pa bi morale.
Krta?a 21
14. 09. 2019 07.49
+4
Teslo za teslo....
dejc1
14. 09. 2019 07.49
+39
pri nam američani nebi spali za volanom, zbujale bi jih luknje v cestah
BB0ss
14. 09. 2019 13.42
+1
TO je izjava nekoga, ki sploh še ni pogledal čez planke. Pojdi preverit v ameriko in boš našel na cestah take luknje, da ti ne bo jasno a gre za gradbeno jamo al za vhod v kakšno kraško brezno.
giiinem
14. 09. 2019 07.28
-7
A je kaksna razlika,ce vkljucis avto pilota in soremljas njegovo voznjo.Do trka bo prislo,bodisi buden ali spis.
pa dobr no
14. 09. 2019 07.20
+27
lahko bi tocneje zapisali da je zaradi pomanjkljivosti in traparij ljudi v tem casu ugasnilo na tisoce zivljenj. kaj je potem bolj varno? 100x raje sem na ceati z avtopiloti kot z opicami za volanom.
marston
14. 09. 2019 07.18
+16
Na svetu na cestah umre 1, 3 mio ljudi.
marston
14. 09. 2019 07.18
+14
oježeš
14. 09. 2019 10.29
+2
Davek na tehniko v uporabi ljudi in 'skrb' da planet ni prekmalu prenaseljen.
detect
13. 09. 2019 21.42
-20
ti avtopiloti so samo zato,da je avto v osnovi dražji.
thetech
13. 09. 2019 21.46
+11
Hahhahaha, ti pa si biser. Avtonomna vozila so prihodnost in vsi večji igralci vlagajo v razvoj le teh. Verjetno mi ni potrebno posebaj pouarjati, da je TeslaS3 3x cenejši od BMW-ja, AUDI-ja..
Cogo
14. 09. 2019 07.51
+7
To je dejstvo, da so prihodnost, jaz samo pravim, da je to sranje.
RamzesII
13. 09. 2019 21.40
+9
Čemu dejansko služi avtopilot? Ali pa je imenovanje sistema že v osnovi zgrešeno, zato ljudje napak razumejo in dojemajo.
xxdrgregoryhouse
13. 09. 2019 21.39
+51
Avtopilot je lahko popoln če bi ga imeli vsi, problem je v voznikih ki kršijo pravila
thetech
13. 09. 2019 21.43
+25
Saj točno v to smer gre razvoj.. V prihodnosti bodo avtomobili med seboj komunicirali in s tem preprečili marsikater nesrečo..
Cogo
14. 09. 2019 07.52
+10
In ti se takšnega, elektronskega življenja veseliš?
RamzesII
13. 09. 2019 21.39
+6
Avtošole bodo morale zelo posodobiti program. CPP in praktična vožnja očitno nista več dovolj, morali bodo učiti o sistemih v avtih, namen in rabo teh, tudi v praktični vožnji.
oježeš
14. 09. 2019 10.32
Nekako tako, kot so morali avtomehaniki postati še elektroniki.
RamzesII
13. 09. 2019 21.37
+1
"Zaradi pomanjkljivosti avtopilota so ugasnila že štiri življenja." Kaj točno naj bi to pomenilo, kakšni pomanjkljivosti, kot da bi vedeli zakaj gre.
RamzesII
14. 09. 2019 11.55
Zakaj potem pomanjkljivosti ne odpravijo, če očitno vedo za katere gre.
RamzesII
13. 09. 2019 21.34
+10
Ustanovitelj Tesle naj raje uvede obvezen 'tečaj' za bodoče voznike takih avtov, ki ne razumejo današnje verzije autopilota, niso to Zvezdne steze (Star Trek).
oježeš
14. 09. 2019 10.33
+1
Lahko narediš tisoč tečajev, pa kaj pomaga, če nekateri mislijo, da so nekaj več od drugih, da se njim ne more zgoditi nič slabega in na vsa pravila uvajajo še lastna pravila.