Tujina

Stalin priljubljen kot veliki vodja

Moskva, 28. 12. 2008 16.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Diktator Stalin, po rodu sicer Gruzijec, je med najbolj priljubljenimi Rusi. Predvsem mladi so navdušeni nad Stalinom in pozabljajo na njegove totalitaristične zločine.

Rusi Stalina prepoznavajo kot velikega vodjo in človeka, ki je premagal nacistično Nemčijo.
Rusi Stalina prepoznavajo kot velikega vodjo in človeka, ki je premagal nacistično Nemčijo. FOTO: Reuters
Josip Visarijonovič Stalin se je rodil 21. decembra 1878 v gruzijskem mestu Gori. Njegov politični vzpon se je začel leta 1922, ko je postal generalni sekretar centralnega komiteja ruske komunistične partije. Stalin je umrl leta 1953.
Josip Visarijonovič Stalin se je rodil 21. decembra 1878 v gruzijskem mestu Gori. Njegov politični vzpon se je začel leta 1922, ko je postal generalni sekretar centralnega komiteja ruske komunistične partije. Stalin je umrl leta 1953. FOTO: Reuters

Ruska nacionalna televizija ob koncu leta pripravlja poseben projekt Ime Rusije. Gre za raziskavo, s katero želijo ugotoviti, katere osebnosti so najbolj priljubljene v zgodovini države.

Ruski komunistični diktator Josip Visarijonovič Stalin se je po delnih rezultatih z 11,5 odstotka podpore nahajal na 3. mestu. Le malenkostno je zaostajal za prvouvrščenima, četudi mnogi menijo, da nacionalna televizija ne bo dopustila, da bi bil Stalin proglašen za najbolj priljubljeno rusko osebnost v zgodovini.

Zaenkrat so Rusi kot najbolj priljubljeno osebnost v zgodovini prepoznali Aleksandra Nevskega, princa iz 13. stoletja, ki so mu namenili 11,7 odstotka podpore. Na 2. mestu je bil po začasnih rezultatih agrarni reformator in minister iz začetka 20. stoletja Pjotr Stolpin (11,6 odstotka).

Stalinova visoka priljubljenost pove veliko. “Mlada generacija je zmanipulirana z miti o Stalinu. Ničesar ne vedo o milijonih ljudi, ki so umrli v gulagih, vedo pa, da je Stalin premagal nacistično Nemčijo,” je fenomen priljubljenosti komunističnega diktatorja v kapitalistični Rusiji ocenil Lev Ponomarijev, aktivist za človekove pravice.

Anketiranci med Stalinovimi 'kvalitetami' poleg zmage nad Nemčijo izpostavljajo tudi uspešno industrializacijo in pismenost ruskega naroda. “Seveda ima tudi Stalin temne plati, tako kot vsi geniji. Vseeno pa so si ga ljudje zapomnili predvsem kot velikega vodjo,” meni Viktor Iljukin, vodja ruske komunistične stranke, ki je prepričan, da Rusija v kapitalizmu (v nasprotju s komunističnim časom) ni več svetovna velesila, saj se pomembne odločitve sprejemajo brez njene privolitve.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (85)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bolivar
07. 02. 2009 11.26
korotan1 I vi Srbini ste pravili genocid,zaj pa samo želite ovo nametnuti drugim isti kao Rusi.... samo manji!
zogby
01. 01. 2009 18.55
Kar se tiče SZ se pa strinjam da je zelo trpela! Vendar ti ne vidiš vseh dejavnikov(samo tiste,ki ti ustrezajo!) Saj je za več kot polovico,če ne tri-četrtine žrtev kriv sam Stalin,saj jih je pobil 2-3x več kot so jih Nemci! Tako da ja Državljani SZ so takrat zelo trpeli! In kar se tiče zgodb, pa ti še jaz povem eno! Neki Ukrajinec ,ki je nedavno umrl,je izjavil;ko so ga vprašali,\"Kje je najbolje živel(glede standarda itd).\" Pa je povedal:\"Ko je bila zahodna Ukrajina del Austro-Ogrske je bilo vsega dovolj,dasiravno niso bili vsi narodi enakopravni v tej zvezi!\" Saj je kasnejša udeležba Ukrajine v SZ prinesla veliko lakoto!Zanimivo,saj ima Ukrajina največje poljedeljsko pridelovalno območje v Evropi! Seveda ko pa je Stalin odredil nasilni odvzem hrane Ukrajini in tako ugnobil 2,2milijona ljudi,še več jih pa je zbežalo drugam. In sicer hvala bogu da je Rusom,kot največjemu narodu v ex-SZ uspelo potolči hudiča! Vendar kaj so imeli pri tem pobiti Poljaki pobiti v Krakovskem gozdu? Pa zakaj so Ruske čete,ko so za kratek čas osvobodile Vojvodino iz nemških rok,posilile na stotine žensk! Kaj so imele one z nacisti? Kdo je nor?,kdo se spreneveda in prireja resnico po svojih prepričanjih in ne vidi celote??? Kar se pa tiče kraljeve mornarice yugoslavije ti pa dam prav 9 ladij se je borilo pod Britansko zastavo,skupaj s francoskimi,nizozemskimi,grškimi,... Vso ostalo večino ladij je pa konsumirala Regia Marina Militare in jih do konca vojne tudi izgubila.
zogby
01. 01. 2009 18.24
Korotan1 Sej kot sem ti povedal ZDA,Anglija,... nebi intervenirale če Nemci nebi napadli Francije,Belgije,Anglije,... Kar se pa tiče Normandije pa so jo načrtovali(operacijo Overlord) že od Julija 1942 nekako pol leta od tega,ko so ZDA vstopile v vojno aktivno. In v tistem času so Nemci še vedno napredovali proti Vzhodu!Tako da tu nimaš prav! zaradi interesov? Seveda,kdo jih pa ni imel,misliš da jih Sovjetska Zveza ni imela??? Zato sta pa se Stalin-Hitler zmenila za delitev Poljske,za širitev interesne sfere(podobno Tuđman-Miloševič za Bosno v nedavnih vojnah)! Aja bombardirali niso Zagreb,tu maš mogoče prav! Pa veš zakaj?Ker na Hrvaškem niso bile nastanjene okupacijske(Nemško-italijanske)sile in niso imeli svojih štabov!saj so Hrvaški-ustaši sami nadzirali svoje ozemlje in ni bilo potrebe po le tem. Kar se pa tiče Beograda,Maribora pa so imeli Nemci svoje štabe,če se spomniš je sam Hitler prišel v Maribor in izjavil \"Naredite mi to zemljo nemško\" ! Tukaj ni kaj za sklepati,pač bombardiranja nazi-štabov! Hrvaške riti so pa itak,ko so videli da bodo izgubili, lezli nekam zaveznikom,zato niso bombardirali NDH!
darvil
30. 12. 2008 23.47
SZ ni briljantno blestela ,tem več je hudičevo trpela a se je ponosno in herojski borila in zdrobila hrbtenico hudiču takratnga obdobja,a to zlomljeno hrbtenico marsi kdo še dan danes poskuša ozdravit in oživeti hudiča. En krat sem imel priložnost se pogovarjati s človekom ki je kot vojak nemške vojske sodeloval v tankovski bitki pri Kursku,isti mi je povedal naslednje ;ti ruski vojaki so bili čisto nori ,oni so se kar z svojimi tanki zapeljali mad nas ,tako da smo se praktično boril prsa v prsa a vendar s tanki,vse več nisi mogel vedeti kdo je kdo .omenjeni vojak je bil iz Maribora. Pa zogby kdo je tu bil nor ? Kar pa se tiče Yugoslovanske mornarice,pa je splošno znano da je ista v veliki meri bila uničena ,vendar tiste enote katere so se izognile uničenju so delovale v sredozemlju pod zastavo Kraljevine Yugoslavije v sklopu Angleške mornarice. Poveljnik ene izmed njih je bil oficir Slovenec čigavega imena se ne morem spomniti ,ki je časno služil svoji takratnji domovini.Ravno na njegovi ladji je poleg Zastave kraljevine YU zaplapolala še zastava naše -TITOVE Yugoslavije.Ko so ob koncu vojne morali umaknitii staro zastavo je cela posadka jokala ...ja ,ja .
darvil
30. 12. 2008 23.44
zogby Ne ne ZDA ni nikoli iskreno sodelovala pri zlomu nacizma ,enako velja za Anglijo ...pa sam Čerčil je rkel ;\"pustimo jih naj se pokoljejo med seboj\",seveda mislil je na nemce in ruse. Omenjaš OZN ,pozabljaš da so številne že obsojene naciste dobesedno čez noč osvobodili in opustili številne kazenske postopke . leta 44 bodi prepričan da se nebi ZDA in Anglija odločile za kopensko izkrcavanje-Normandija ,če bi še nemci kazali ofenzivne znake ,ampak se jim je le mudilo okupirati svojo interesno cono v Evropi. Drugače bi kar se tiče ZDA in Anglije ,se oni še dan danes šli nekakšnega CAMEL TROPHY-a po Afriki,pa tu in tam namesto nemcev bombardirali Beograd,Maribor...Zagreb niso. Hvala bogu da niso še Zagreb bombardirali ampak iz tega se da marsi kaj sklepat.
zogby
30. 12. 2008 02.21
Kar se pa tiče Kitajske,saj je vendar bila na strani zaveznikov in se borila proti Japonski okupaciji nevem zakaj bi bila še vojno s SZ???Mogoče boš razložil kaj si mislil. Na pacifiku so pa imele večinsko premoč na strani zaveznikov prav ZDA(Kanada,Avstralija,Nova Zelandija in VB so bile sicer prisotne vendar veliko manj in še ladje so dobili od ZDA da so se lahko borili) Nevem pa kaj naj bi Poljaki delali na Pacifiku??? Kot zanimivost si lahko na wikipediji pogledaš takratno pomorsko-vojaško moč ZDA saj še imela po številu skoraj 10x več ladij kot jih ima sedaj. Aja pa še k Yugoslovanski mornarici. Yugoslavija je padla v 6-ih dneh saj ni imela časa mobilizirati svoje mornarice. Vse vojne ladje Yugoslavije so prevzele Italijanske pomorske sile in jih tudi izgubile do konca vojne saj so jih potopili zavezniki!
zogby
30. 12. 2008 02.09
korotan1 Zdaj pa že mal prirejaš dogodke! Po tvoje je tako ZDA nesposobne ki so po čisti sreči premagale nacizem,SZ je pa briljantno blestela. V tvojih spodnjih komentarjih je precej resnice ni pa vse res! Nacistične zločince so pozaprli kolikor so jih,res pa je da se jih je dosti skrivalo po Latinski Ameriki in se jih še sedaj! Za lov na naciste je bil odgovoren VS OZN pa tudi izraelski Mossad je k temu dosti pripomogel. Kar se pa tiče \"priveskov\" nacizma je pa tako: Izjemno malo Nizozemcev se je borilo na strani nacima in so delovali v zavezniški vojski v tujini(predvsem VB,ZDA pa tudi na pacifiku so bili prisotni z mornarico) podobno tudi Grki,Poljaki,Francozi ki so se umaknili v S.Afriko itd. Tudi kar se tiče Skandinavcev moraš biti objektiven Ni bila kompletna Skandinavija na strani Nemcev Še najbolj Danska ,ki je hitro padla in se niso niti upirali Nemcem Švedska je bila nevtralna in je dovoljevala prehode tako nacistom kot zaveznikom v sami vojni pa ni sodelovala. Norveška se je krčevito in ponosno upirala invaziji Nemcev kar cel mesec(glede na to da je imela takrat le okoli 2mio preb.) No edino Finska je bila na strani Nemcev samo zato da bi se obranila pred SZ ni pa podpirala nacistične ideologije vendar je le prejemala tehniko v orožju. Tukaj gre tudi poudariti da je SZ prva napadla Finsko in jo tako porinila v drug klub! In Finci še sedaj niso dobili nazaj izgubljena ozemlja ki jih je zasedla SZ med leti 1939-1945! Kar se tiče pa drugih držav se pa strinjam samo pripomnil bi da Bolgarija(al pa Romunija ena od teh)ni izročala židov Nemcem čeprav je bila del trojnega pakta. Danska je padla hitro brez odpora.
darvil
29. 12. 2008 23.59
Isto časno je SZ premagala Kitajsko in Japonsko ki sta sicer posamezno poskušale vdreti vSZ. ZDA v drugi ww nebi imela nobenih možnosti niti prispeti do Evrope ,če se na njeni strani zoper Japoncev nebi borilie še ;Avstralija;Kanada Poljska ,Nova Zelandija . Enako tako v sredozemlju se je borila Anglija in Yugoslovanska kraljeva mornarica ,katera je spremljala in varovala konvoje in druge ladje .
darvil
29. 12. 2008 23.58
Do popolnega zloma nacizma ni prišlo nikoli . Američanom se je šlo le za prestiž ,so pa se hudičevo bali SZ. Zato so izvedli masovno rehabilitacijo nacistov in opustili številne kazenske postopke proti nacistom,seveda so to načrtno izvajali ker so na vsak način poskušali potegnit SZ v konflikt. Ameriška politika zahrbtnosti se jim je obrestovala ....na takšen način so pridobivali zaveznike . Ni res da so ZDA sodelovale z SZ. SZ ni premagala le nacistično Nemčijo ,tem več številne armije ostalih držav ki so sodelovale na strani nacistov(italijanska armada, bolgarska ,romunska ,madžarska armada),vse naštete armade so dejstvovale na teritoriju SZ kot samostojne armade v sklopu rajha. temu je trba dodati še številne priveske ,;ukrainske naciste,hrvaški ustaški gnoj(letalska eskadrila v bitki za Staljingrad),nizozemske,skandinavske enote ,katere so sodelovale skupaj s števlinimi naci enotami. Torej razen Nemčije se je SZ morala bojevati ,zoper še ene milijonske armade
zogby
29. 12. 2008 15.19
koko.bryce Imaš prav edino sodelovanje obeh takratnih velesil(ZDA,SZ) je pripeljalo k zlomu nacizma! Če bi bila samo ena nasprotnica Nemčiji potem Nemci nebi izgubili,no mogoče nebi osvojili vse kar so si zastavili,defenitivno pa bi imeli velik kos Evrope,tudi Slovenijo v svojih šapah! Je pa res da se ZDA sprva niso hotele mešati v spor z Nemčijo tudi zato ker je že takrat živelo dosti Nemcev v ZDA(danes jih pa še več,naj bi jih bilo kar 15% celotne populacije ZDA) in le zato so posredovale v vojno,ker so Nemci napadli Zahodno Evropo(predvsem VB pa tudi Francijo) in seveda so ameri pošiljali orožje svojim zaveznikom in se počasi še sami vpletli v vojno! Po drugi strani pa tudi SZ ni hotela v vojno z Nemčijo(vsaj ne takoj) in sta sklenili pakt Ribbentrop-Molotov ter si razdelila Vzhodno Evropo. Tako da se je Hladna vojna začela v bistvu že pred zlomom Nemčije in tekma do Berlina je bila čista preračunana politika saj sta si ZDA in SZ že prej razdelili interesno sfero v Evropi.
vsevid
29. 12. 2008 15.03
DOBRO,če že hočeteSTALIN--,je bil komunist ,P***EC BUŠ pa KLERODEMOKRAT in je tudi mučil in pobil dosti ljudi. PROSIM vas kje je tu razlika. A je mogoče eden pobijal bol humano kot drugi. DRUGO pa za novinarje skoraj vsi ste intelektualni nedonošenčki, saj če vam gdo reče da je to demokracija in ,da je to suženstvo pač demokratično.--sevsi v en glas derete TAKE JE b**ale.
bogamolim
29. 12. 2008 10.59
srbin22, nevem kaj ma stalin tle veze, če ne bi bilo njega in njegovih čistk pred 2.svetovno vojno(med katero je pobil tudi ogromno izkušenih oficirjev) bi bili rusi pred berlinom še veliko prej.Stalin sam je komandiral ruskim vojakom le na začetku vojne, ko je pa videl, da mu ne gre in mu je tekla voda v grlo, je to raje prepustil drugim, ki so imeli malo več pojma kot on. Sicer pa kot sem že napisal je rusija ogromna država in to, da je zanjo umrlo 20 milijonov vojakov pove dovolj.Drugače pa se je proti nemčiji obrnila še druga velesila, amerika.
BlueChelsea
29. 12. 2008 09.45
Koko....dej mi povej, če je bil Stalin nula, kako potem da je prišel do Berlina in to pred američani?
DarthRevan
29. 12. 2008 08.12
Meki, Človeško življenje neprecenljivo, kdor zavestno pobija ljudi ni človek, ja ja, že prav, samo povej ti to tudi Zahodnjakom! Se še spomniš, kaj so ZDA naredile Nikaragvi? Stalin ni bil prav nič hujši kot kavboji ali inkvizitorji; edina razlika je to da je imel pod sabo več ljudi. Če se preračuna relativne deleže v odstotkih je pa številka tam nekje ista. Marx prav gotovo ni imel Stalina v mislih, ko je pisal Kapital; Jezus v svojih pridigah tudi ni mislil ravno na Torquemado, se mi zdi.... Ma sta se vseeno zgodila obadva.
mrtvi_macak
29. 12. 2008 06.41
Ko bo prišlo do 3 svetovne, bojo spet bogata nedolžna življenja padla. Ja, mi je že hudo za vse tiste izkoriščevalce.
zogby
29. 12. 2008 03.50
srbin22 \"Stalin ni nič hudega naredil Jugoslaviji\",tuki ti dam prav pa veš zakaj ne??Zaradi Zahoda,ker sta si stala iz oči v oči s SZ in iskala bodoče zaveznike,ki še niso bili opredeljeni! Če bi bila takrat SZ edina velesila bi zagotovo okupirala Jugoslavijo! No sej majhen del resnice je pa že znan,ko se še ni zlomila nacistična-Nemčija so Sovjeti že okupirali Vojvodino(če se ne motim je to del Srbije ane) in posilil na stotine žensk!Zakaj že???,aja saj ni važen,samo da se napreduje. Da ne govorim o načrtnih čistkah ki jih je sam odredil nad SVOJIM ljudstvom pa načrtnim stradanjem Ukrajincev,da bi jih \"razredčil in porusil\" pa izdaja in poboj Poljakov,ki so se borili v prvih vrstah da bi osvobodili Poljsko,podobno s Čehi! Tako da se lahko kar primerja Stalina in Hitlerja saj sta bila oba glih,s tem da je bil Hitler neumen in omejen je bil Stalin bolj prebrisan. In ni ga večjega krvnika Ruskega naroda kot prav Stalin sam!
mjolnir
29. 12. 2008 03.22
Zanima me, zakaj se pri vsaki novici vname debata partizani-domobranci? In zakaj vi domobrančki imate vse ki simpatizirajo z NOB za komuniste, ali vsaj levičarje?
mjolnir
29. 12. 2008 03.17
Meki, vsak ima pravico tvegati in dati SVOJE življenje za višje cilje. Ima pravico tudi tvegati življenja vojakov za cilj. Ne more in ne sme pobijati nedolčnih, ker ni takega cilja, ki bi to opravičeval. Vendar, Tito, Stalin, Bush, Hitler so vsak poseben primer, in jih je neumno dajati v isti koš.
Meki
29. 12. 2008 03.02
OMG! Kakšne komentarje berem tukaj. Milijoni življenj cena za neke višje cilje? Pa a ste normalni? Saj razumem da imajo razne Titovke in kompanija to v krvi, ampak vseeno, človeško življenje je neprecenljivo. Kdorkoli zavestno ubija nedolžne ljudi ni človek in pika! Kako se lahko o nekom, ki niti človek ni sploh razglablja ali je heroj ali kaj drugega?! Me zanima kako bi se vi, podporniki zločincev tipa Hitler, Stalin, Bush, Tito (da, tudi on je pobijal nedolžne ljudi, tako da spada med isto druščino)..., počutili ko bi vas strpali na vagon in odpeljali v neko taborišče. Seveda bi vam prej razložili da bo vaša smrt pripomogla k plemenitemu cilju, kar bi vas sigurno pomirilo in bi ponosno umrli. Bedaki!
mjolnir
29. 12. 2008 02.25
tomi.passion Takšno razmišljanje o Hitlerju, kot zgolj antikomunistu ga je tudi pripeljalo dlje kot bi uspel priti sam. Ti že dobro veš kam merim!