Tujina

Srebrenica po Srebrenici: Na obisku pri nizozemskem vojaku in mami, ki je izgubila sinova

Srebrenica, 09. 10. 2014 10.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Ekipa oddaje Epilog je iskala in našla epiloge človeških usod, ki jih je usodno zaznamoval pokol v Srebrenici. Med drugim so se pogovarjali z nizozemskim vojakom, ki je neuspešno branil civiliste, pa z domačinko, ki je izgubila pet sorodnikov, tudi dva sinova.

Tik pred 19. obletnico Daytonskega sporazuma in v času, ko se BiH ukvarja z volitvami, ki bodo ta konec tedna in ki jih – tako kot vedno – zaznamujejo tudi nacionalna vprašanja, se je novinar Epiloga Jure Bračko pogovarjal z nekdanjim nizozemskim vojakom Robom Zomerjem, ki je neuspešno branil civiliste.

Danes živi v hribih blizu Srebrenice, kjer so pred skoraj dvema desetletjema potekali boji. Kako se spominja takratnih dogodkov? Kako danes na kraju, kjer so se dogajale neverjetne krutosti, išče in najde svoj mir? Kakšno je njegovo zatočišče pred posttravmatskim stresom kmetija, ki si jo je s svojimi rokami postavil na zemlji, kjer se je prelivala kri ...

Njegova zgodba se prepleta z zgodbo njegove sosede Gire Sulejmanović, ki je v vojni izgubila dva sinova, brata, očeta in nečaka. "Holandec mi je kot brat," pravi in dodaja: "Pomagava si." Kakšni so njeni spomnini, ko vodi ekipo Epiloga na kraje, kjer se je zgodil genocid, kdo je odgovoren? Pretresljiva pripoved o vojni, ki se nas je vseh dotaknila in ki bi morala biti vsem v opomin.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (102)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SDS_je_poden
15. 06. 2017 10.52
Zgrožen sem nad določenimi osebki, ker ljudje jim ne morem reči, z kakšno lahkoto zanikajo vse, kar se je dogajalo v teh krajih med vojnim časom. Vsaka vojna je poraz in sramota za človeško vrsto, je dno od dna naše vrste! Dokler ne bomo presegli take miselnosti, da se z vojno reši karkoli, toliko časa si naša vrsta sploh ne zasluži obstanka na tem planetu. Da pa se vojne začnejo zaradi nacionalne pripadnosti, vere in podobnih blesarij, pa kaže samo sliko, da smo slabši kot živali.
Pravi?na
15. 06. 2017 10.27
Genocid nad muslimani, ki se ne bi bil smel nikoli zgoditi.
spletni Kritik
10. 10. 2014 14.07
-5
Upam, da boljšnjaki razumejo rek Izraelcev - NIKOLI VEČ!
_.CR7._
10. 10. 2014 13.43
+8
Kaj pa o tem noben nc ne govori ko so pred vojno muslimani iz Srebrenice srbe ubijali in okolici Srebrenice so zažgali hiše .. itd... tle pa noben ni kriv ....
acim
11. 10. 2014 00.29
+1
Več kot dvajset srbski vasi so požgali Orič in njegovi iz zaščitene cone.In na koncu Orič se je izmazal,račun so plačali drugi.
human 2
08. 07. 2015 12.18
+1
acim
10. 10. 2014 12.40
+3
Ni dvoma da se je v Srebrenici dogajalo finale ene vojne,umori,ropi,maščevanja,zločini, je pa dejstvo da nekateri iz Srebrenice delajo brend,podoben tistemu iz Međugorja v neki drugi obliki.Hoteli bi milijone obiskovalcev letno,novinarje,medijsko pozornost,kesanje,zid joka........
Virtuoz12
08. 07. 2015 12.56
+1
V Srebrenici ni bil samo 1 genocid, ni bilo samo Srebrenice ampak mnogo, od Prijdora, Sanski Most... itd. kjer so srbi pobijali vse nesbrsko. Koliko Hrvat so "pomorili" v Sanskem Mostu" in Bošnjakov ? acim nihče noče nič od medijske pozornosti, ljudje hočejo pravico ! Ker se mnogi ljudje še vedno normalno sprehajajo,..
scar_face
10. 10. 2014 11.27
+8
@Jure Bračko, en popravek; največji genocid po drugi svetovni vojni je bil v Ruandi (približno milijon mrtvih) in ne Srebrenici, kar pa seveda ne pomeni, da je slednji manj pomemben.
bAng bAng dAdy
10. 10. 2014 11.51
+4
v srebrenici jih je bilo okoli 400 in ne 8000, ostala trupla se zivijo po eu ali pa so privlečena z drugih bojišč. mal si poguglajte o srebrenici. ALija Izetbegović in Klinton sta rabila 8.000trupel kot izgovor za bombardiranje bosanskih Srbov,to še ptički čivkajo. Srebrenica se je zgodila da bi se grozote okoli Srebrenice skrile. malo preveč napohovanja. Čeprav je škoda vsake zrtve ali je musliman,hrvat,srb, človek ali zival ga je skoda... Ljudje se delimo na dobre in na slabe ne pa na narodnost. l.p.
scar_face
10. 10. 2014 12.01
+2
S tvojo razlago se ne strinjam in jo zavračam. Četudi bi se s tvojo teorijo strinjal in bi sprejel fikcijo, da je bilo žrtev okrog 400, to ne bi bilo nič manjše zlo, saj število žrtev ne vpliva na naravo tega grozovitega barbarskega zločina.
bAng bAng dAdy
10. 10. 2014 12.08
+2
scar_face se strinjam z enimi stvarmi.vsak uboj je barbarsko dejanje, malo si se poglej kaj se je dogajalo okoli srebrenice pa ti bo malo več jasno zakaj se je zgodila srebrenica. samo okoli 390 zrtv so najdli da so imeli zavezane roke, tko da ostali so bili prvlečeni z drugih bojišč. aja poznam eno gospo ki so jo dajal denar samo da je pristala da jo napisejo na znameniti kip v srebrenici.
bAng bAng dAdy
10. 10. 2014 12.19
+3
se zanimiv clanek g.Ibrana Mustafića: Sami smo ubili svojih 1000 muslimana u Srebrenici.
eno8
10. 10. 2014 12.40
-2
love putin ti pa znaž lagati kot gun v Hagu ... dr. dragan
bAng bAng dAdy
10. 10. 2014 12.56
+1
eno8 resnica boli a ne? vpis v googla ibran mustafic: sami smo ubili svojih 1000 muslimana u srebrenici. Tip je iz srebrenice in tocno par stvari opise kaj se je dogajalo med tem ko ti poznas samo laz in mislis da je to resnica je vse drugo zate laz.
Virtuoz12
08. 07. 2015 12.59
-1
IowePutin človek sploh ne obstaja, to je samo v nekih sbrskih novicah hahaha.. jao :D
štrbunk
10. 10. 2014 10.25
+3
če se že gremo neki spominjat zgodovine pa grozot, naredte še prispevek kaj so nardil ustaše pa muslimani skupno srbom pred drugo svetovno vojno....pejte v bosno na kozaro v muzej pa se še mal tega spomnte
bAng bAng dAdy
10. 10. 2014 11.45
+8
dobr zdj g.štrbunk, nemoreš tko pisat ker pač ni v intereseu zahoda. Dobro vemo da je poptv aka proplus ameriska tv tko da perejo ljudjem mozgane kakor hočjo in kolikor hočjo, resnico pa samo Bog pozna...
_.CR7._
10. 10. 2014 13.35
+4
Miki777_
10. 10. 2014 10.17
+1
Po mojem najboljša oddaja, ki jo je Pop tv kdajkoli ustvaril v svoji zgodovini. Nepristranska in profesionalna. Vrača neko dostojanstvo pobitim ljudem in ljudem, ki še vedno iščejo svoje pobite svojce...
stajerc2024
10. 10. 2014 08.11
+17
Ne vem kaj vam je ljudje, kaj ljudi obsede da lahko počnejo takšna grozodejstva. Lahko si ne vem kdo, nimaš pa pravice da si jemlješ pravico odvzeti tuje nedolžno življenje še posebej če je to otrok. Take stvari se ne smejo več dogajat in upam da se nikoli več ne bodo. Če bi se meni to zgodilo. Naj bo kristjan, musliman itd...vsi smo ljudje, rodili smo je na ta svet in tudi enkrat umrli , umrli sami ne da nam to naredi neka politika države. Upam da je res nekdo od zgoraj, ki na koncu prepozna, ali si vreden da tvoja duša počiva v miru ali pa se na koncu izbriše kot smet, kakšna si bil tud sam. Zato gospodje od zgoraj, niste vsemogočni, lahko vas iz par sto metrov ko boste kakali zadane kak kos svinca, obupanega in izdanega človeka kateremu ste prekomerno prali možgane,,NE SE DELAT NORCA IZ LJUDI,, mi vas živimo ne vi nas!!!
fghfhfhfhf
10. 10. 2014 08.15
+4
ma bravo toti štajerc!! lepo povedano lepo misljenje in lepo napisano!!
radependrek
09. 10. 2014 23.40
-1
Da ni bilo srbov bi sedaj pol evrope ,,klanjalo,, a že Nosterdamus je napovedal, da bodo kamele pile vodo iz reke Ren. A vi novinarji poveličujte te dogodke ki so izraz bolanih glav izpred dvajsetih let. Efekt pa bo tak, ljudje bodo še bolj zasovražili islam.
AirCreamer
10. 10. 2014 07.41
-4
aSeTiJo?eš
09. 10. 2014 22.35
-18
Spet 24ur sbodbuja mržnjo s takšnimi članki. Kakšnih 8000 žrtev? To je zahodna propaganda. Ne pravim da ni bilo žrtev, vendar nič več muslimanskih kakor srbskih. Upam, da nikoli ne zgradijo džamije v Sloveniji, še žal vam (jim) bo.
aki10
09. 10. 2014 23.43
+6
sram me je, da si delim zrak z osebo kot si ti...
aki10
10. 10. 2014 00.32
+10
Smilijo se mi tvoji starši, da imajo za otroka nekoga, ki sovraži drugačne in podpira take zločine... Bog naj ti pomaga
nightrider2
10. 10. 2014 01.27
-7
Potem pa naj tudi pravoslavno cerkev poštemajo.
aki10
10. 10. 2014 01.41
+19
Jaz sem proti vsakršnemu sovraštvu in pljuvanju po kakršni koli veri. Doma sem vzgojen tako, da druge spoštujem, svoje ljubim in to bom prenesel tudi na svoje otroke. Živimo v miru, vsi smo ljudje!
aSeTiJo?eš
10. 10. 2014 02.07
-4
Pravoslavci so kristjani tko da ne vidim problema s cerkvijo, pa še realno najlepše zgleda od vseh. Če pa hočeš džamijo pa pejd občasno v Bosno molit, kjer je itak več džamij kot hiš.
aSeTiJo?eš
10. 10. 2014 15.06
+4
Drgač me pa boli *, slovenci so itak hlapci in se klanjajo vsem*.
radependrek
09. 10. 2014 21.56
-3
Sožalje sam urednik opiši tudi poboje drugih nacionalnosti in ne samo ene.
radependrek
09. 10. 2014 23.42
+7
Pišeš lahko o pobojih na kosovu o rumeni hiši a to pa ne ker ni ja...c
NiMiLahko
09. 10. 2014 20.04
-1
samo ona je izgubila 5 sorodnikov in med njimi dva sinova . Cepci
NiMiLahko
09. 10. 2014 19.48
+21
Vse vojne so v interesu dobička !!
tempel
09. 10. 2014 19.13
-11
Tega nizozemca bi v rit brcno da bi letel do nizozemske ... vojak na mirovni se lahko samo boji za tista zivljenja zaradi katerih je tam ne pa za svojega ... ce se vojak boji za svoje zivljenje potem ni vojak in nima kaj iskat na misiji
tempel
09. 10. 2014 19.15
+1
Vsi bi bili vojaki in policaji ko se kasira drugace pa takih 90% rep med noge
tempel
09. 10. 2014 19.15
-3
Vsi bi bili vojaki in policaji ko se kasira drugace pa takih 90% rep med noge
bk1975
09. 10. 2014 19.54
+4
vrjetno nisi bil nikoli pri vojakih in ne poznaš vojaške hirarhije, zato bodi raje tiho
NiMiLahko
09. 10. 2014 20.02
+1
tempel
09. 10. 2014 21.05
-2
Bk1975 za tebe je naborniski vojak in profesionalni vojak eno in isto?
xxman.y
09. 10. 2014 23.37
+9
Ma ti bi kej naredu ja. Prek neta si glasn, me zanima kaj bi ti na njegovem mestu? Najbrž tekel domov k mami.
NiMiLahko
09. 10. 2014 17.10
-29
ma koga to briga , vojna zahteva žrtve... zato so ! Brigajte se rajši za socialo v sloveniji te pokojne pustite na miru !! ,in kažete eno ta isto sliko 20let . R.I.P. , če sploh razumete to .
maijster
09. 10. 2014 17.39
+27
nimaš pojma otrok kako smo takrat bili še močno povezani,.....in če že nimaš znanja ali če si premlad raje ne komentiraj ker se samo smešiš z tako neumnimi,.....
NiMiLahko
09. 10. 2014 19.57
-18
majster bil sem nekdaj otrok ti si še sedaj . Povezani s tem da smo Slovenci južno sadje gor držali ! s picekom si še po pesku risal kadar smo slovenci za jug davali dnevne zaslužke gradili fabrike katere nikdar delovale , pri nas si vsako bukvo otroku kupil južni so imeli vse gratis saj pa je bila jugoslavija Slovenija pa sponzor še dandanašnjim lenuhom - parazitiom !
F10
10. 10. 2014 00.39
-5
maijster
10. 10. 2014 07.15
+9
otroka še enkrat nimata pojma mi ki smo dovol stari ki smo bili v jugi v mladinskih delovnih brigadah po prejšnji skupni državi nas je vezalo veliko prijatelstvo in dost naših prijateljev je končalo nasilne smrti tudi tisti ki smo služili vojsko v JNA smo imeli prijatelje po celi jugi nimata pojma razvajenca,.....
ubogislovenci
09. 10. 2014 16.56
-6
Uroš Miloševi?
09. 10. 2014 16.28
-9
Nobena srbska vojska se ni borila v Srebrenici. Tam so se med sabo tolkli divjaki in plačanci ki so prišli ropat civilno prebivalsvo. Nizozemec je očitno med vojno zakopal večjo količino denarja in drugih vrednosti nekje v Bosni zato si tudi ne upa domov. tam neki starki kupuje kruh zato da govori kako je dober človek
thebloodyalboz
09. 10. 2014 16.41
-14
thebloodyalboz
09. 10. 2014 16.51
+2
NiMiLahko
09. 10. 2014 20.00
+9
Povsod so slabi in dobri , takšno je življenje ! Le narudu ne potegne si pa niso sami krivi .
JV SLOVENIJA
09. 10. 2014 20.50
+4
Kje pa, Srbi se sploh niso borili. Ne na Hrvaškem ,ne v Bosni. To so se oni pretepali med sabo.
Floki11
09. 10. 2014 21.58
-1
delijesever 1
09. 10. 2014 16.17
+50
Ocitno noben ne sme napisat kaj so delali Srbom bom pa jaz. Naser in kompanija so pobijali Srbe v okoliskih vaseh kjer so jih mucili na razne nacine. Najbolj znana vas so Kravice. Najvecje zlocine so izvajali na krscanske praznike. Bozic,Velika noc itd.. Hoteli so imeti islamsko drzavo BiH kar pa seveda ne bo slo. Uvazali so razne mudzahedine,ki so obglavljali Srbe in Hrvate (YT posnetkov malo morje).
delijesever 1
09. 10. 2014 16.23
+40
Da ne govorim o gnusnih zlocinih ko so Srbe in Hrvate nabijali na kole.
bAng bAng dAdy
09. 10. 2014 16.25
+30
cisto demoniziranje Srbov zaradi te Srebrenice, seveda jih niti priblizno ni bilo pobitih 8000 tisoc, toliko zrtev je Alija in Klinton nucal kot izgovor vojne intervencije (bombardiranje) na polozaje Bosanskih Srbov. 8000 so jih privlekli iz cele Bosne z vojnih položajev.Svetujem da si malo folk pogugla video truth about Srebrenica...
bAng bAng dAdy
09. 10. 2014 16.27
+9
koliko jih je se dan danes zivh v drzavah EU amapk so vseno vpisani kot pobiti na slavnem spomeniku.
AirCreamer
09. 10. 2014 19.12
-18
Res ste največje žrtve vi srbi!! A mislite,da vas bodo gledali,ko boste pobijali...ja večinoma so vas gledali,ker ste klali in ubijali nedolžne in neoborožene...ko pa so vas začeli je pa jok...al kaj....kaj pa si pričakoval..meni ste tudi pobili nekaj sorodnikov,ki so bili doma!! Jaz vas ne bi gledal...tudi jaz bi se boril in pobil čimveč sovražnikov...to je vojna in če pobijaš nedolžne moraš pričakovati,da bo tudi nekaj povračila(bodite veseli,da se je umirilo)!!! Nisem zagovornik pobijanja...samo razložil sem tem srbom kako to poteka.
JV SLOVENIJA
09. 10. 2014 20.53
+5
Fly...., ne trudi se. Eni imajo sprane možgane. Če bi jih postavil pred beli zid, oni bi trdili da je črn, ker jim je tako vcepljeno.
aki10
09. 10. 2014 23.57
-5
Ne more noben bol lagat kot Srbi... to je neverjetno... Govoriš o Kravicah, da ne rečem, da tam ni bilo civilnih srbskih žrtev, vendar so jasni posnetki, da so ti civilisti bili ubiti na vojaških oklepnikih, tankih, transporterjih in so stradali, ko so ARBiH streljali po vojaških ciljih, od daleč oni niso mogli videti ali so na tankih in oklepnikih civilisti ali vojaki in to je dokazano... na koncu koncev, Naser Orić je takoj po vojni ko je slišal, da bo moral v Haag se je sam prijavil, da oblasti vejo kje živi, da bi lahko prišli ponj, ko bo obtožnica se dvignila proti njemu, za razliko od srbskih "herojev", ki so se skrivali po 20 let... če si čist in se nimaš česar bati, potem se prostovoljno javiš, če pa si zločinec potem se pa skrivaš... Orić je bil v Haagu in ni obsojen, kar pomeni, da se je, kot pravijo v Haagu boril po vojnih pravilih in ni bil vpleten v zločine, ampak je samo branil svoj narod!
tojeto7
10. 10. 2014 00.21
-2
Naser Orić je bil v Haagu in mu niso nic dokazali to kar vi srbi nabijate skos in znani ste po tem da si izmisljate zgodovino in gre vse vam v prid po vasem so se bosnjaki in hrvati sami pobijali, cel balkan je nastal od srbov, srbi so najstarejsi narod na balkanu ce ne celo na svetu in take podobne reci kdo vam govori te pravljice? dejte se mal zresnit Naser svobodno hodi naokoli ker je spoznan za nedolznega medtem pa ko so milošević (ze pokojni) karadzic pa mladic v Haagu ane :)
nightrider2
10. 10. 2014 01.58
-5
Srbi so najvecje zrtve, celi svet je proti vam, vse je bilo nekoc srbsko, . . . Bla, bla, . . Niste tako pomembni kot mislite da ste :)
bAng bAng dAdy
10. 10. 2014 11.40
+4
nightrider2 očitno so ker pridno preberaš novice...
delijesever 1
10. 10. 2014 13.27
+1
Miki777_
09. 10. 2014 15.32
+12