Tujina

FOTO: Nikolić: 220.000 Srbov je bilo pregnanih, številni so bili ubiti. Kdo je kriv?

Beograd, 16. 11. 2012 10.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Novica o tem, da sta Gotovina in Markač svobodna, je Srbe, milo rečeno, neprijetno presenetila. Ponavljajo, da je sodba politično motivirana, srbski predsednik pa meni, da se bodo zdaj odprle stare rane.

Po odločitvi haaškega sodišča, ki je oprostilo hrvaška generala Anteja Gotovino in Mladena Markača, oči niso uprte le v Hrvaško, ampak tudi v Srbijo. Operacija Nevihta ima v Srbiji povsem nasproten pomen kot na Hrvaškem, saj tam poudarjajo, da so v Nevihti umrli številni srbski prebivalci, med njimi tudi ženske in otroci, hkrati pa so z območij t. i. Srbske krajine Hrvati pregnali več tisoč Srbov.

Nikolić je dejal, da je bil srbski narod v novejši zgodovini žrtev genocida, najbolj surovih zločinov, pregona in mučenja, a da so Srbi ožigosani kot zločinci, ki se morajo sramovati in molčati. "To je paradoks, ki se ne sme več ponoviti," je izpostavil Nikolić.

Srbski predsednik Tomislav Nikolić je dejal, da bo ta sodba odprla stare rane. "Tisto malo število Srbov, ki še živijo na Hrvaškem, bo sodba postavila na mesto krivcev, nad katerimi bo lahko vsak še naprej izvajal svojo pravico," je dejal Nikolić.

Poudaril je, da je bilo med Nevihto pregnanih 220.000 Srbov, in spomnil tudi na številne smrtne žrtve. "Kdo je za to kriv?" je vprašal. Po njegovem mnenju bo Hrvaška zdaj lahko legitimno slavila največji pogrom na svetu po drugi svetovni vojni. Opozoril je tudi, da je Hrvaška država, ki ne pusti družinam izginulih Srbov, da bi izvedele, kje so trupla njihovih bližnjih.

Nikolić je ocenil, da je šlo v tem primeru za politično in ne pravno odločitev sodišča. Podobno meni tudi premier Srbije Ivica Dačić. "Sodba potrjuje trditve tistih, ki pravijo, da haaško sodišče ni sodišče, pač pa da izpolnjuje vnaprej dane politične naloge," je povedal Dačić.

Vukčević in Ljajić
Vukčević in Ljajić FOTO: Reuters

Sodbo je komentiral tudi srbski tožilec za vojne zločine Vladimir Vukčević, ki je povedal, da je odločitev škandalozna. Vukčević je dodal, da odločitev kaže, da je resno ogrožen princip kaznovanja zaradi vojnih zločinov. "Gre za enega največjih vojnih zločinov na območju nekdanje Jugoslavije, gre za uboje, preganjanje in ogroženost več kot sto tisoč ljudi, a za to ni nihče odgovarjal," je dejal. 

Podpredsednik srbske vlade Rasim Ljajić pa je dejal, da je sodišče izgubilo vso svojo kredibilnost. Ljajić, ki je tudi predsednik srbskega nacionalnega sveta za sodelovanje s haaškim sodiščem, je dodal, da je sodba dokaz selektivne pravice, ki je hujša od vsake krivice. Poudaril je, da so v operaciji Nevihta ljudi preganjali in ubijali, nihče pa ni odgovarjal. "Odločitev sodišča nas vrača tri korake nazaj in mnenje o haaškem sodišču v naši javnosti se bo še poslabšalo," je povedal.

Ljajić je dodal, da ima Srbija glede te sodbe zavezane roke in da je izpolnila vse svoje obveznosti. Zaradi sodbe ne bo prekinila sodelovanja s haaškim sodiščem.

Sodba odmeva tudi v Republiki srbski

Odločitev haaškega sodišča odmeva tudi v Republiki srbski. Predsednik Republike srbske Milorad Dodik je izjavil, da je takšna sodba ponižujoča za žrtve, Srbe in vse, ki so verjeli v mednarodno pravosodje. Dodik je poudaril, da je odločitev Haaga neverjetna in sramotna. Prepričan je, da so odločitve haaškega sodišča politično motivirane.

Tudi minister za delo Republike srbske Petar Đokić je dejal, da je sodba le potrditev, da je haaško sodišče v resnici politično sodišče. "Očitno je sodišče vzpostavljeno le zato, da sodi Srbom. Ni razlogov, da zdaj ne bi zahtevali, da iz pripora izpustijo tudi Radovana Karadžića in Ratka Mladića ter vse srbske generale," je poudaril Đokić.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (795)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rebali
19. 11. 2012 18.57
-4
Kot prvo Nikolić je deklarirani četnik in njegova beseda ni vredna nič,kot drugo ni vojna začela koncem Oluje.Nobeden ne govori oVukovarju 91.Kje ste bili tokrat a se spomnite?Tokrat niso obstajali civilisti,otroci ,stari ljudje.Štiri urice vožnje in lahko se osebno prepričate in boste videli da tam ni bilo ustašov .Pa pojdite malo po srbskih vaseh v okolici ,nič ni uničenega .Lepo vas prosim ne nakladajte, če sploh ne veste kaj se je dogajalo.O taboriščih po Srbiji sploh ne bom govoril.
scorpion777
18. 11. 2012 13.11
+5
še en podatek iz haaga,; govorimo o 44 civilnih žrtvah po med in po operaciji nevihta. 44 žrtev z imenom in priimkom ne pa o nekih mith
scorpion777
18. 11. 2012 13.08
+2
gotovina je bil v haagu obsojen zaradi 65 ilegalno izstreljenih granat, ki so padla izven območja 200 metrov. To je bil cel point zakaj so 1. stopenjsko presojo ukinili, ker ne moreš nekoga obsoditi za nelegalno granatiranje pri 95% visoki sopnji natančnosti uporobe topništva na vojsške ciljem v Kninu, kot so glavni komandanti center, vojašnica, komunikacijski centri, logistične povezave za srbso vojsko.
scorpion777
18. 11. 2012 13.08
+0
malo si preberite presojo v haagu; icty...
scorpion777
18. 11. 2012 13.05
+4
Najbolj so mi smešni komentariji, kdo je pregnal srbe? KDO? SAMI SO ODŠLI: mile Martič je izdal 4.8.1995 zapoved o evakuaciji.
Pecikltigr
18. 11. 2012 13.48
-1
Ja, a pol so Srbi osvobodili Knin? Pa predtem še lasten narod nagnali iz Knina in od drugod? No, potem je to pa res en butast narod: najprej zgine njihova vojska, potem se odpeljejo vsi ostali (z izjemami) v Srbijo, zdaj pa jokajo da so jih pregnali in da je genocid. Ne razumem.
koprivljan
17. 11. 2012 19.53
+7
prvo je bil obtozen na 24 let,zdej pa je oproscen.... mafija iz haga dela kot se jim dvigne...
24UBRISAN
17. 11. 2012 20.04
+5
24UBRISAN
17. 11. 2012 19.40
-1
Nikolić: 220.000 Srbov je bilo pregnanih, številni so bili ubiti. Kdo je kriv? Vprašaj tiste, ki so vojno začeli...recimo onega, ki je zdaj v peklu in se je drl "Ne čujem dobro"....
GuerrillaFighter
17. 11. 2012 19.47
+9
Ce so Nemci zaceli drugo svetovno vojno potem to pomeni da Americani,Rusi,Britanci imajo pravico pobijati Nemske civile ?
24UBRISAN
17. 11. 2012 19.54
+6
Američani temu pravijo collateral damage...na to mora mislit tisti, ki nima pameti, da bi problem rešil s političnimi sredstvi...
albundy
17. 11. 2012 19.54
+4
točno tk,kaj so unega poslušali,ki ni čul dobro,zdj pa opet cvilijo...spet jim ni prav...mislim
smJADE7
17. 11. 2012 20.58
+0
albundy
17. 11. 2012 19.24
-3
SAMI SO SI KRIVI,SJ SO ONI ZAČELI Z VOJNO....PRAV JIM JE
albundy
17. 11. 2012 19.22
+0
ČIST SAMI SO SI KRIVI,ONI SO ZAČELI SAMI Z VOJNO,GAM.AD JEDNA....
scipio
17. 11. 2012 19.13
-2
Tole zažiganje zastav...tole kopičenje sovraštva namesto častnega priznanja zgodovinskih napak... Ali res ne morejo spregledat, da svet in evropa skupaj zq nami in hrvati in ostalimi gladko lahko živimo brez njih, oni pa brez vseh nas vse težje? Ja v čem pa so tako posebno dobri (Novak Dj. je perla, da bo jasno, le da on ni čaršija in ne četnik). Tile njegovi pa po vseh teh vojnah, ki so jih zanetili in po vseh porazih in s tistim z US Tomahawkom sesutim generalštabom sredi Beograda 200m od železniške postaje, še kar gonijo svojo naprej. Srbija drsi v žalostno izolacijo, pa sama si je kriva. Godilo se jim tako kot kot se godi kubi in severni koreji, kista ekonomsko in razvojno na kolenih, če ne bodo obrnili v isto smer v katero hodi ves svet. Od leta 1920, ko je srbska čaršija izgubila našo Koroško, pa prek leta 1991, ko so izgubili celo Slovenijo, pa sovražnico Hrvaško, pa nekdanjo zaveznico Č. Goro, pa vseh 21 nadaljnjih let do letos, ko izgubljajo še njihovo lastno "koroško", ki se imenuje Kosovo, pa še zdaj ne spregledajo, da so si vsega krivi le oni sami in ne vsi okrog njih. Tako kot ta tip ki je vozil po avtocesti v naprotno smer in je po radiu slišal, da nekdo vozi v napačno smer, pa je poklical na radio, da vsem pove, da on ve bolje, ker da ne vozi le eden v napačno smer, ampak da jih vozi na stotine... Tole o hrvaških generalih. Sodniki so jih oprostili in pika. vege! Tudi generali Patton in Montgomery in Eisenhower in admiral Nimitz pa ducati sovjetskih generalov so izvajalioperacije, v katerih je umrlo na stotisoče nemških in japonskih vojakov, žal tudi zavezniških fantov, ki bi sicer živeli iin imeli potomce, mogoče kariero, pa jim to ni bilo dano zaradi norosti drugih. In dalje je umrlo na milijone civilistov na obeh straneh, pa so na nurnberškem procesu sodili nacističnim generalom in ne zmagovalcem. Od nacistov zavedeni nemški folk je priznal poraz, sprejel kazni in živel 50 let razdeljen, danes pa je spet lokomotiva v 550 milijonski EU. To so dejstva, za razliko od namigovanj kdo je kriv in kdo ne za zadnje balkanske vojne in za vse tragedije, osebne in narodne, ki bi se jim lahko izognili tako kot so se jim takrat vsi sovjetski sateliti, ki so danes v EU že skoraj 10 let. In mi z njimi, edini ex-jugosi! In še nekaj. Če bi v Sloveniji imeli na milijon prebivalcev polovico toliko žrtev vojne, telesno in duševno poškodovanih veteranov, kot jih imajo še danes hrvati, bi verjetno tudi mi pričakali naše generale sredi prestolnice in jim peli slavo do jutra, mnogi na vozičkih in s protezami. Tako pa smo imeli srečo, pamet in pogum, da smo v dneh naše vojne preizkušnje utrpeli bistveno manj ran. In hkrati žal očitno tudi to smolo, da tega že po 20 letih ne znamo ceniti in da ne znamo spoštovati trpljenja drugih. In če se od Srbov lahko eno stvar naučimo, je to gojenje nacionalnega ponosa. Za razliko od njih smo pa mi na našo novejšo zgodovino lahko zares ponosni, ker je pozitivna in to je še posebej v razmerju do drugih ljudstev v Evropi in na Balkanu (naš aktualni notranji cirkus je druga zgodba in račun izstavljamo sami sebi).
GuerrillaFighter
17. 11. 2012 19.36
-1
Tipicen produkt medijev in wikipedija zgodovinar . Preberi si malo pravo zgodovino konfilkta Hrvatov in Srbov poglej si malo drugo stran zgodbe. Po tvojem razmisljanju so vsi Nemci nacisti in vsi so krivi zato ker se je rodil Adolf Hitler in zato nimajo pravice ziveti na nasem planetu.
24UBRISAN
17. 11. 2012 19.52
+3
Bravo, Scipio. Seveda Srbini tega nikoli ne bodo dojeli...
smJADE7
17. 11. 2012 20.59
+2
Pecikltigr
17. 11. 2012 22.55
+4
Birtija
17. 11. 2012 18.46
+0
POJEJTE SE ČETNIKI HAHHAAH
zaniwars
17. 11. 2012 18.41
+2
Logično je da so jih morali spustit.Če bi jih obsodili Hrvaška javnost ne bi več hotela niti slišati za EU,kaj šele da bi rinili v njo.Evropa rabi njihovo morje,..
motorka57
17. 11. 2012 18.22
+5
Včasih v negdanji Jugije bila prva (batina) prepovedana,druga pa ne,saj si se le tako lohk branu..!!!
Arija7
19. 11. 2012 15.51
+0
Seveda, saj kaj so pa srbski vojaki sploh počeli na Hrvaškem??!! Prosto so streljali iz Like na Zadar in okolico, in s hriba na Dubrovnik. Dolgo je trajalo, preden so se Hrvati začeli branit, ker se njihov obrambni minister ni uprl razorožitvi TO tako kot je to uspelo Janši, s čimer si je nakopal dosmrtno sovraštvo malega strica iz ozadja.
GuerrillaFighter
17. 11. 2012 18.20
+0
Hrvaska logika : Vi ste nas napali zato imamo pravico da vase civile pregnamo in pobijemo ! Generala so pa docekali kakor Hitlerja leta 1940/45 isti prizor.
smJADE7
17. 11. 2012 18.29
+5
mene zanima, kako bi ti delal v rokavicah s srbi, če bi ti rušili vse, kar si gradil celo življenje, ubili ljudi, ki jih imaš rad, starše, otroke.....PAZI-> na tvoji zemlji..... Mogoče ni opravičljivo, je pa razumljivo......da ti "poči film" in vrneš "zob za zob".....pazi-> .NA SVOJI ZEMLJI ! Verjemi meni, če bi jih ne ustavilo natovo bombardiranje Beograda......bi zgazili vsevprek. Žal mi je civilistov, tako hrvaških, nič manj srbskih............samo treba je to doživet, lahko je danes nam pametovat ! Zame je sodba poštena in srbom v opomin.....da se spet enkrat ne spozabijo.
GuerrillaFighter
17. 11. 2012 19.02
+0
Mene pa zanima kako bi ti reagoval ce bi te v drugi svetovni vojni zversko ubili pred pragom hise,nasilno prekrstili v katolika,odpeljali z vagonom v Ustaska koncetracijska taborisca in te rezali z "srbo sjekom" na 100 delov in nato zmetali v jamo ? In nato cez priblizno 50 let te iste zivali se vrnejo na vlast Hrvaske in kako bi ti reagoval povej mi ali bi vzel orozje in stal pod sahovnico simbol Ustasev in se branil proti "agresorju in okopatorju" ali bi se pridruzil svojemu narodu ?
tali?ni tom
17. 11. 2012 16.51
+6
včeraj sem že napisal da hrvati niso nedolžni tam v kninski krajini kar so počeli ! to je jasno še danes videti ko se pelješ tam čez ! tudi kolega hrvat ki je sodeloval v tej operaciji je povedal kaj so počeli "čistači" ki so šli za redno vojsko ki je že tako počela kar se za vojsko ve da počne ! ćistilci za njimi pa so čistili kar se je izmuznilo glavnini in nihče ni bojda ubežal ! zato taka oprostilka milo rečeno ne velja ! ne zagovarjam tudi srbe da ne bo pomote , ampak kakorkoli obrnemo to zgodbo o razpadu juge pa pol vojnah so jo nadrsali kot mački in vse skoraj vse glavne akterje s srbske strani majo pod ključem ostale pa ki so počeli popolnoma iste stvari pa spustijo na svobodo je to absurd in konec legitimnosti in pravičnosti ko ga je zastopalo haaško sodišče ! po moje tam nimajo VEČ KAJ SODIT IN OSTALE KI SO ZAPRTI JE TREBA SPUSTIT NA PROSTOST IN ZGODBO ZAČET NA NOVO IN KONČAT ENKRAT ZA ZMERAJ ! DRUGAČE PA BI MORALI POZAPRT AKTERJE RAZPADA JUGE IN NJIHOVE HUJSKAČE CIO PA TO
nesramnez
17. 11. 2012 14.19
+6
srbija ko nokia...vse manjša in manjša
tbmb
17. 11. 2012 14.17
+3
Vojna je biznis je bila in bo še dolgo!
tbmb
17. 11. 2012 13.51
+9
Kaj še niste v vseh teh letih spoznali , da je vojna en velik biznis ki ne bo nikoli mrknil!? Sedaj spet gaza-Izrael!
I_LL_BE_BACK
17. 11. 2012 13.16
+4
Podobno vprašanje bi lahko postavila Angela Merkel. Kdo je kriv da so bili Nemci pregnani iz Zahodne Poljske in številni ubiti
scipio
17. 11. 2012 12.44
+6
Rojstvo države in rojstvo posameznika imata eno skupno stvar: vedno je prisotna kri. razlika je v tem, da pri rojstvu posameznika novo človeško bitje pride na ta svet, pri revolucijah in vojnah pa posamezniki umirajo, ker hoče skupnost preživeti. Ljudje smo v tem smislu kot mravlje in mešati zdaj ljudske pravice in pacifizem z vojnje je naivno ker nas zgodovina uči, da jo pišejo zmagovalci. Hrvatje so v svoji domovinski vojni zmagovalci in pika. Čez nekaj mesecev bodo tudi v EU, tam kamor pridejo tiste evropske države, ki so kolikor toliko poštimane v smislu reda in prava. Admin zdaj lahko tudi tole izbrišeš kot si mi danes že dve zadevi, napisani dostojno in v isto smer. Hvala, tudi jaz tebi.
Nefili
17. 11. 2012 12.37
+6
Vsako drugo sporočilo na portalu 24 ur našega Slovenskega ljudstva je : vsak se ima pravico branit-se strinjam,vendar je treba točno določiti kaj pomeni se braniti in pred kom se braniš.Je za vas to obramba,da pride vojska(ni važno katera) v neko vas,kjer je nekaj starcev,žensk,otrok in jih vse do zadnjega potolče.Kje vi tu vidite obrambo?To je bolj podobno izživljanju in paktiranju z vragom,kot pa obrambi.In v vseh vojnah se dogaja točno to in čisto na vseh straneh.Upam ,da si ljudje nekoč razčistite pojme kaj pomeni vojska na vojsko in vojska na starčke,ženske in otroke.Posiljevanja,ropanja in ubijanja starčkov,žensk in otrok je slab izgovor za obrambo. Naši sosedje nas se lepo umirijo in si vsi trije narodi končno in dokončno priznajo,da niso noben izvoljen od boga dan narod ,ne Htvatje,ne Srbi niti Bosanci.So samo ljudje,ki so se pobijali med seboj.To lahko končajo,samo če si bojo upali priznati edino resnico-so samo ljudje in nihče ni nadčlovek.
Arija7
19. 11. 2012 16.05
+1
To je res, je pa nadvse pomembno vedeti, kdo je sprožil morijo - kdo je šel s tanki nad koga? Tanki so šli iz Srbije nad druge republike in ne obratno!