Tujina

Šola po Finsko: ukinjanje in združevanje predmetov

Helsinki, 25. 01. 2019 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Tea Šentjurc
Komentarji
34

Kakšno šolo hočemo? V ponedeljek se začne zbiranje podpisov pod peticijo, v kateri med drugim pobudniki zahtevajo ukinitev NPZ in mature. Preverili smo, kako imajo šolski sistem urejeni Finci. Ti gredo še korak dlje. V šolah zmanjšujejo število predmetov in jih na nek način ukinjajo, saj se matematiko, zgodovino, materni jezik učijo hkrati, ker so jih povezali med sabo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
25. 01. 2019 17.31
+2
Poglej zdaj po osnovnih šolah knjige za matematiko, saj ne veš da se tu gre za matematiko. Cela zgodba, matematike skoraj nobene, samo razmišljanje, sklepanje..., na koncu se pa otroci samo sortirajo, vsi v gimnazijo, nekateri se vpišejo v lahke predmete, drugi težje..., potem pa nekateri v univerzo, nekateri v kolidže, nekateri pa na delo.
Ramzess
25. 01. 2019 16.44
+2
Kako pa to gre hkrati, malo emo malo drugo, dokler ne nastane zmeda, z zapiski vred.
Transformerji
25. 01. 2019 13.24
-4
Ukinjanje in združevanje predmetov; se strinjam. Zakaj imamo zgodovino? Koga sploh to zanima? Je to kakšen poučen predmet, ko pa se zgodovina venomer ponavlja, ker se človeštvo iz nje ni še ničesar naučilo? Zemljepis - tudi ta se kar naprej spreminja. Najboljši predmet bi bil - kako preživeti v vedno bolj kruti naravi, kako pridelovati hrano......
Ramzess
25. 01. 2019 16.45
+2
V šolski verziji (zadnji verziji kot se reče) itak malo resnice, kaj resnična zgodovina planeta in človeka, ter nasploh našega sončnega sistema je povsem drugačna.
Ate_ist
25. 01. 2019 10.09
+13
kapitalizem ne potrebuje in ne želi pametne populacije. zadostuje že kvalificiran potrošnik. zato je treba uničiti izobraževalni sistem za rajo. elita bo še vedno pošiljala svojo zalego v specializirane šole nedostopne za nižje kaste socialne lestvice. za rešitev ekoloških težav bodo svet vrnili v srednji vek.
Transformerji
25. 01. 2019 14.20
-1
Kaj pa pomeni pametna populacija? Da si široko razgledan? Obstaja delovno mesto, kjer potrebuješ samo široko razgledanost, se pa ne spoznaš na nič konkretnega???
Ramzess
25. 01. 2019 16.47
Pametna pomeni, da spregleda bistvo med resnico in lažjo, da uvidi kakšen je svet v resnici, ne kakršnega ga prikazujejo.
raptor2
25. 01. 2019 10.05
+22
Realen primer kar iz mojega zivljenja. Se zadnic dobim na pijaci z sosolcem iz osnovne. On je v osnovni srednji imel 5ke, sel na faks, imel povprecje 9 in diplomiral. Zdaj ze 2 leti dela v tovarni za osnovno placo, zivi pri starsih in oddaja prosnje za delo za svojo stroko. Jaz v osnovni in srednji zlata sredina. Po srednji dobim super sluzbo, kjer sem se zdaj, placa solidna, trenutno imam lastno stanovanje z zeno in otroci. Poanta je ocene in kaj gres studirat ni vazno. Vcasih je najbolje cimprej koncat srednjo in iti cimprej delat pa prides lepse skozi kot ostali odlicnjaki. Pa takih odlicnjakov kot moj sosolec je na zalost dosti. Eni odlicnjaki doma ti zarnice ne znajo zamenjati ali pa gume na avtu zamenjati. Lahko je nekdo odlicen ce se naucis a sola bi te morala pripraviti na zivljenje. Sola bi morala biti bolj prakticna ne pa matematika, vektorji in ne vem kake enacbe pa se kup drugih predmetov neuporabnih.
Ovca12345
25. 01. 2019 09.48
+3
Edino nevem kaj je potem merilo za na fakulteto, ce ni mature ?
ćurkl
25. 01. 2019 09.50
-5
SenecaLucius
25. 01. 2019 10.00
+1
Ćurkl, nisem prepričan, če gre pri tebi res za sarkazem, zato ti bom za vsak slučaj dal minus! 😉
Ramzess
25. 01. 2019 16.50
Ampak ima prav, kdor si lahko privošči, si lahko, kdor ne žal, in tako se zgodijo generacije s končanim študijem, ki morajo še leta delati za poplačilo dolgov, denimo v ZDA, kdo zataji plačilo, pridejo ponj domov in gre v ječo, žal to se dogaja, denimo v ZDA.
hmm....
25. 01. 2019 09.11
+23
Že mi smo se učili stvari ki se jih pač naučiš in nimaš pojma zakaj se uporabljajo in zakaj so pomembne. Npr.naučiš se pitagorov izrek kr neki na papirju namest da se pokaže učencem v praksi zakaj in kako je Pitagora prišel do njega. Tudi vsa matemtika naprimer bi se mogla učit tudi kot praksa, bi se veliko bolj naučili. Pa saj to velja za vse predmete.
Ramzess
25. 01. 2019 16.56
Pitagora ga je bojda preplonkal iz slikarij v piramidah v Egiptu, kjer je slikarija Pitagorovega izreka, sicer pa tudi eden tistih, ki je do znanja prišel kot član tajnega društva. Znana je tudi slikarija, freska, človeške anatomije, še iz časov, še preden so anatomijo uradno sploh poznali. Mnogi avtorji določenih, od slikarjev dalje, so v svoja dela vpletli znanje, ki v njihovem času uradno sploh ni bilo znano. Svet ni takšen kot se zdi. Amadeus ravno tako menda ni skladal tistih del, temveč nek revni možakar, Amadeus niti brati ni znal, kako naj bi potem skladal.
Uporabnik429336
25. 01. 2019 09.09
+11
Šolski program v resnici ni dosti različen zaporniškemu programu, razlika je edino to, da so otroci v teh zaporih zaprti le del dneva oziroma leta. In ravno tako kot v zaporih se v šoli začne sklepati razne naveze, povezovanje v skupine, izvajane nasilništva nadf šibkejšimi,... če dobro preučiš situacijo - šola = zapor v malem
Uporabnik429336
25. 01. 2019 09.02
+12
Bravo, mučenje otrok s strani šolstva je velik problem v svetu, najbolje bi bilo, da bi bila šola prilagojena okviru življenskega cikla človeka ter njegovemu karakterju, kar pomeni šolanje s strani mojstrov iz raznih strok, nad katerim bi se otrok navduševal, na ta način bi pridobil znanja in sposobnosti, katera ga res zanimajo in je seveda talentiran zanje - saj ljudje po naravi najraje počnemo tisto kar nam gre od rok oziroma za kar imamo talent, u glavnem čisto preprosto, brez kompliciranja.
SenecaLucius
25. 01. 2019 10.01
+4
No ja, neka splošna izobrazba tudi mora biti, ne le znanje o eni stroki!
JohannDoe
25. 01. 2019 10.25
+1
A usposabljati otroke za nekaj, za kar so talentirani, pa se v tem ne bodo mogli zaposliti, ali uposabljati otroke za potrebe delodajalcev.... to je zdaj vprašanje...
Uporabnik429336
25. 01. 2019 16.11
+1
za splošno izobrazbo ne rabiš 8 let mučenja, se da vse sproti naučit skozi praktično delo, kar se tiče splošne razgledanosti, pa naj vsak sam odloča v katero smer se bo razgledoval in do kakšne mere, se mu to zdi smiselno za njegovo življenje.
Uporabnik429336
25. 01. 2019 09.00
+3
Bravo, mučenje otrok s strani šolstva je velik problem v svetu, najbolje bi bilo, da bi bila šola prilagojena okviru življenskega cikla človeka ter njegovemu karakterju, kar pomeni šolanje s strani mojstrov za raznih strok, nad katerim bi se otrok navduševal, na ta način bi pridobil znanja in sposobnosti, katera ga res zanimajo in seveda talentiran - saj ljudje po naravi nnajraje počnemo tisto kar nam gre od rok oziroma za kar imamo talent, u glavnem čisto preprosto, brez kompliciranja.
Pozitiven
25. 01. 2019 08.58
+1
Tudi še ne krade državnega denarja.
flisd
25. 01. 2019 08.42
+29
Ampak Finci so za razliko od nas razvit narod. Kaj smo pa mi? Mi bomo iskali samo lastne koristi. Vsi bi radi bili Skandinavci. Ampak do tja nam manjka še nekaj generacij. Mi smo Balkan. Vedno bomo našli način kako nek zakon obrniti sebi v prid in se zadeve lotiti po liniji najmanjšega vložka. Se pa strinjam, da je vpis na fakultete na podlagi mature katastrofa. Fakultete bi morale izbirati na podlagi razgovorov. Z vsem dolžnim spoštovanjem, otrok, ki dela nalogo tri ure na dan, pač nikoli ne bo mogel biti nek vrhunski intelektualec. Ker če ima že na tem nivoju težave, kaj bo na višjih nivojih, ko je treba preštudirati nekaj tisoč strani. Sam sem OŠ zaključil v prvi generaciji 9-letke, šel na gimnazijo in uspešno zaključil tudi faks. Zdaj sem zaposlen na univerzi. Poleg šole sem se vedno ukvarjal s športom, hodil še na dodatne dejavnosti in tečaje. V zadnjih 5ih letih spim v povprečju 5 ur na dan in funkcioniram brez problema. Vedno sem bil prisoten tudi na žurih in ponavadi odšel med zadnjimi. Tako, da ta obremenjenost, je samo navadna floskula mamic, ki pač niso sposobne dojemati OŠ znanja. Konec koncev je znanje prihodnost otrok in ne staršev. Naj se otrok odloči. Mene starši nikoli niso vprašali ali imam domačo nalog, kdaj imam kakšne teste ipd. Zdaj mi pa šola vsiljuje neko SMS obveščanje. Kaj me pa briga zato? Otrok mora prevzet odgovornost. In on mora vedet kdaj ima kakšen test.
Uporabnik429336
25. 01. 2019 09.04
-6
flisd
25. 01. 2019 09.12
+0
Ti pa več kot očitno padeš v prvi dva alineji mojega posta.
Sputnik
25. 01. 2019 08.39
+7
prva stvar ki jo bomo dobili v finski obliki bodo cene in nič drugega. ne delat take reklame za finsko ker bomo crknili
Bassettt
25. 01. 2019 08.38
+3
Pri nas se tepeta star in nov nacin. Nov ne more priti v ospredje, ce so ucni nacrti in ucitelji preobremenjeni, posledicno ucenci, katerim se ze v OSNOVNI soli ne more razloziti enostavno, da bi zaceli povezovati svari, kar dejansko ze pocno Finci.
flatearth
25. 01. 2019 08.36
+10
Kaj po Švici se nič več ne zgledujemo??? Še dobro, da Švedske ne "omenjajo",
Kaktus111
25. 01. 2019 08.26
+7
take zadeve niso dobre, saj se potem ne bo nihče več učil ker se mu ne bo treba. Bi pa bilo dobro da jih vsaj nekaj kaj zna, saj v parlament jih lahko pride samo 90.
SenecaLucius
25. 01. 2019 08.18
+17
Ukinitev NPZ in mature? Tukaj gre za zahtevo staršev z ne preveč brihtnimi otroki, ki jim z ne preveč blestečimi šolskimi rezultati kvarijo njihov image pred prijatelji in sodelavci in bi radi ta edini realni pokazatelj znanja ukinili!
SenecaLucius
25. 01. 2019 08.25
+21
In kot sem že enkrat napisal, najbolj inteligentni otroci v šoli niso preobremenjeni, saj vso snov lahkoto vpijajo! Problem nastane, ko starši malo manj brihtne otroke na silo forsirajo v same odlične ocene in morajo zato presedeti za knjigami veliko preveč časa oziroma več kot je zdravo!
mlenn
25. 01. 2019 08.36
+23
Naj mi kdo razloži zakkam je NPZ koristen. Nihče ga ne upošteva. Osnovna šola je za vse.... ne samo za BRIHTNE. Veliko BRIHTNIH pa je na račun staršev, ker jih doma mučijo in silijo v učenje.....ZARADI PRIJATELJEV IN SODELAVCEV
Sputnik
25. 01. 2019 08.38
-2
NPZ in matura pokazatelj znanja?? kakega kaj? če znaš brat ja vse drugo je zelo bolj splošno
mlenn
25. 01. 2019 08.17
+79
Najbolj me zmoti to, da otroci utrjujejo znanje doma. Velikokokrat snovi sploh ne znajo in se starši poleg naporne službe, morajo (seveda, če jim to čas dopušča) preleviti v učitelje. Otroci so preobremenjeni in starši tudi. Razlaga in utrjevanje znanja spada za šolske klopi in je naloga učiteljev. Starši nimajo tega znanja saj niso učitelji. V šolah pa učiteljem zmanjkuje časa, zaradi preobsežnega šolskega programa. Otroci so primorani v učenje "na pamet" in posledično nič ne znajo.
Bassettt
25. 01. 2019 08.37
+8
Tako je, ker se tepeta star in nov nacin. Nov ne more priti v ospredje, ce so ucni nacrti in ucitelji preobremenjeni, posledicno ucenci, katerim se ze v OSNOVNI soli ne more razloziti enostavno, da bi zaceli povezovati svari, kar dejansko ze pocno Finci.