Tujina

Sodišče: Eluana naj umre

Rim, 13. 11. 2008 18.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Eluana Englaro, 37-letnica, ki je že 17 let v komi, bo lahko umrla. Tako je odločilo sodišče v Rimu. Vatikan pa je jasen: to je nečloveško grozodejstvo in umor!

Beppiro Englaro, ki se za evtanazijo 37-letne hčerke bori že od leta 1999, je dejal, da odločitev sodišča dokazuje pravnost države. "Živimo v državi pravic," je dejal.

Italijanka Eluana Englaro, ki je že skoraj 17 let v komi, sme umreti. Prošnjo njenega očeta Beppira Englara, da bi mu dovolili odklopiti naprave, ki hčerko ohranjajo pri življenju, je že julija odobrilo milansko prizivno sodišče. Zdaj pa je odločitvi potrdilo še kasacijsko sodišče v Rimu.

Kasacijsko sodišče je odločalo o pritožbi glavnega milanskega tožilstva, ki je evtanaziji Eluane nasprotovalo, in jo zavrnilo kot nesprejemljivo. Presodilo je namreč, da v primeru Eluane "ne gre za splošni ali javni interes, temveč za osebni in individualni".

Vatikan je bil v svojem odzivu kratek in oster. Predsednik papeškega sveta za zdravje Javier Lozano Barragan je opozoril, da je prekinitev umetnega hranjenja bolnice "nečloveško grozodejstvo in umor".

Eluana Englaro, ki leži v bolnišnici v severnoitalijanskem mestu Lecco, je v komi od leta 1992, ko je v prometni nesreči utrpela hudo poškodbo možganov. Diha sicer sama, pri življenju pa jo ohranjajo s pomočjo umetne hrane. Prizivno sodišče v Milanu je 9. julija dovolilo evtanazijo, saj je ugotovilo, da se Eluanino stanje ne bo moglo izboljšati. Toda zdravstvene ustanove v deželi Lombardija so septembra kljub dovoljenju sodišča prošnjo Eluaninega očeta, naj hčerko odklopijo z naprav, zavrnile.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (103)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

acniraktak
23. 11. 2008 22.31
-1
Povej mi zakaj pa ti sploh živiš? Za to, da boš mogoče čez par sekund umrl in nehal obstajati? Veš ne vem ali bi jaz lahko živela brez Boga. Preveč mi je že dal. Vse moje veselje, ki mi ga daje Gospod (to je edino veselje, ki ga zares imam... no ja bolj bi temu lahko rekli sreča, ker sreča traja, veselje pa mine) je vodilo v mojem življenju. Jaz živim za druge, ker želim biti srečna. Za kaj živiš ti? Za žalost in nesrečo tistih, ki jih ti slučajno ne maraš? Za opravljanje in žaljenje drugih? Saj te nočem kritizerati, da ne boš kaj mislil, samo zdi se mi, da te je škoda, da živiš v temi. Prepričana sem, da se boš smejal mojim besedam vendar verjamem, da boš morda le za sekundo pomislil na to, kar sem ti povedala, bo to zame velik dosežek. Preberi tole, morda boš kaj doumel: Izkažimo čast slavnim (ali dobrim) možem, našim očakom po njihovih rodbinah. Veliko slavo je ustvaril Gospod to svoje veličastje - od davnine. Bili so vladarji v svojih kraljestvih, zaradi svoje moči znameniti možje, svetovalci zaradi svoje pameti, oznanjevalci prerokb (ali vsestranski vidci v svojih prerokbah); voditelji ljudstva s svojimi nasveti in zaradi razumnosti v poučevanju ljudstva; v njihovi vzgoji so bile modre besede (ali so bili modri v govorjenju zaradi svetopisemske izobrazbe). Bili so takšni, ki so za pesmi iznašli napeve in pisali prepovedne pesnitve. Bogati možje so bili, obdani z močjo, v miru so živeli po svojih domovih. Vse te so slavili njihovi sodobniki, bili so ponos v svojih dneh. Med njimi so taki, ki so zapustili ime, tako, da še odmeva njihova slava. So pa tudi taki, za katirimi ni spomina; izginili so, kakor da jih sploh ne bi bilo. Postali so, kakor da bi se ne bili rodili, in tako tudi njihovi otroci za njimi. Ti pa so možje usmiljenja, katerih pravična dejanja niso utonila v pozabo. Z njihovimi potomci bo ostala dobra dediščina, njihovi vnuki. Njihovi otroci so ostali zvestim zavezam, in po njihovi zaslugi tudi njihovi otroci. Na veke bo ostal njihov rod, njihova slava ne bo zbledela (ne bo izbrisana). Njihova telesa so pokopali v miru in njihovo ime živi iz roda v rod. Ljudstva bodo pripovedovala o njihovi modrosti, občestvo bo oznanilo njihovo slavo. To ti sporoča moj Bog! Samo sam si lahko razložiš kaj ti sporoča (to pomeni da ti tega ne more razložiti noben drug ČLOVEK razen ti sam). Saj vem, da tega ne boš vzel resno ampak, morda pa le...
taminec
20. 11. 2008 16.35
aja.. pa btw... krščanstvo ni najbolj razširjena vera. je šele tretja na lestvici.. pred tem sta tako hinduizem kot muslimanstvo.. krščanstvo je samo nekoliko bolj izpostavljeno ker je glavna vera v razvitem svetu. mal počekiri po uradnih statistikah.. da ne bo pomote, nimam nič proti temu da ljudje verjamejo v neko višjo silo ki nam kroji usodo in če se zaradi tega počutijo bolj varne, naj. sam osebno verjamem v človekove sposobnosti in znanstvene dokaze.
taminec
20. 11. 2008 16.32
reply na acnisomething: ko boš imela dokaz da bog obstaja, se mi pa oglasi
acniraktak
20. 11. 2008 16.29
Ti pa kar verjemi v Snegulčico, če že moraš verjeti v pravljice. Vedi pa, da ljudje bolj čudno gledajo tiste, ki verujejo v nekaj kar ne obstaja, kot nekaj kar obstaja.
acniraktak
20. 11. 2008 16.25
+1
Veš en ful znan znanstvenik (sej bi napisala ker ampak ne vem kako se zapiše njegovo ime) je na vprašanje učitelja fizike kako lahko obstaja Bog, ki je dober in nas ima rad, ko pa je na svetu toliko gorja odgovoril: tema v fiziki ne obstaja, je le odsotnost svetlobe... enako je gorje le odsotnost Boga. Lahko pa malo zakompliciram in povem, da ima človek svobodno voljo, kar pomeni, da se lahko odloči za boga (t.j. dobro in ne sroža kakšnih pokolov ipd.) ali pa proti Bogu in to pa žal vedno pušča posledice, ki velikokrat padajo na nedolžne otroke in živali, kot temu ti praviš.
Odgovorna
17. 11. 2008 08.24
>...kaj sem sploh mislila s tistimi črnimi očmi in s tem- tako zgleda če te obsede hudi duh- povej mi kako to razlaga znanost...< Ha, ha ha ha...sem se prav na glas nasmejala...znanost si to lahko razlaga z napadom epilepsije ali kakšno drugo psihološko motnjo...črne oči so pa lahko posledica prevelikega pritiska krvi v beloočnico...in delujejo kot rjave ali črne...:-) Ma, sej te nihče ne prepričuje, da boga ni, ti kar verjami še naprej...jaz rajši verjamem v Snegulčico in 7 palčkov...ker če bi bil BOG res tako dober kot pravijo, se vsaj dobrim in nedolžnim ljudem (predvsem otrokom) in živalim nebi dogajale grde stvari...bi to preprečil...in če bi bog želel, da se ljudje tako množično repruduciramo, bi tudi duhovnikom dovolil, da imajo svoje družine, ne pa da se podajajo v svet pedofilije (in povej ti meni, kje je tukaj božja želja?-pa ne klobasaj mi o \"ovčicah, ki so zašle s poti\")
acniraktak
16. 11. 2008 12.48
Nikoli nisem trdila, da moraš v nekoga verjeti!!! Ne vem, zakaj trdiš, da sem jaz lahkoverna. Kaj pa če si ti, ko verjameš drugim, da Boga ni. Spolh ti ne bo uspelo, da me prepričaš, da Boga ni, ker ga vidim- ne z očmi ampak s srcem in nikar ne misli, da je to kar nekaj, ker ni. Bog ni izmišljotina srednega veka, ker bi ga drugače tako kot vse ostalo povozil čas in razvoj tako ga pa ni (mogoče tako zgleda, če na to gledaš z ZAPRTMI OČMI)! Glede verovanja v prazno pa mi povej kaj je potem takrat, ko čolveka \"meče\" in ima oči popolnoma črne (jaz tega nisem videla ampak so pa moji prijatelji, ki jim lahko tako zaupam, da je to, da mi ne bodo lagali najmanjša stvar, ki so jo pripravljeni storiti zame (aja ne vem če veš kaj sem sploh mislila s tistimi črnimi očmi in s tem- tako zgleda če te obsede hudi duh- povej mi kako to razlaga znanost)).
acniraktak
16. 11. 2008 12.31
-1
Ko boš imel dokaz, da Bog ne obstaja se oglasi!
yeyo.white
15. 11. 2008 16.19
Najprej ti bom odgovorila na zadnje vprašanje. Ja Bog obstaja. Že z malo logike bi prišel do te ugotovitve. Ljudje že od nekdaj verujejo v nevidni svet pa naj bo kakršen koli. Torej- Bog ozroma nekaj bi moralo po vsej logiki obstajati saj se drugače verovanje ne bi ohranilo od prazgodovine do danes. Kar pa se tiče Troedinega Boga- navedi mi en sam pameten razlog zakaj nebi obstajal. Sploh pa zakaj misliš, da je krščanstvo še vedno najbolj razširjena vera, če ni v njej nekaj resnice?!? LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL kok ste mi ljudje smesni k ste tako lahkoverni.... \"neki more bit, ce usi neki verujejo\" LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL itak ja, more bit taka mentaliteta da verujes v prazno... ko bos imel/a dokaz, se oglasi, drugace pa pridno cici pa caki v kotu.
acniraktak
14. 11. 2008 18.29
vav podpora te pa že dolg nise imela. Hvala Jack!
jack.the.ripper
14. 11. 2008 18.20
Se podpišem pod acniraktak-ova komentarje. V vsak prispevek o RKC se zapičite z neumnimi komentarji!
acniraktak
14. 11. 2008 18.12
aja glede pijanosti- toj je bil samo primer. Ja ne izklučujem možnost, da je šel kdo k maši in jo je zbil, ampak tudi če je šel k maši to ne pomeni, da mu je vse oproščeno!
acniraktak
14. 11. 2008 18.06
Glede vsiljevanja vere- povej mi kdaj je papež prišel do tebe in ti rekel, da MORAŠ verjeti v Boga. Tudi Cerkev priznava svoje napake iz srednjega veka. Ne vem zakaj pa ne kritizeraš naprimer Majev, ki so darovali ljudi tudi tako, da so jim izrezali srce! Sam papež se vam je opravičil, kar pomeni, da se vam je opravičila celotna Cerkev. Kaj pa sploh še lahko naredimo?
acniraktak
14. 11. 2008 17.59
Dokaži, da Boga ni!
Odgovorna
14. 11. 2008 17.21
ACNIRAKTAK...ma DDDDDDDDDD????, kje ti živiš? Kakšno logiko pa rabiš, da ugotoviš, da boga ni? Prosim...pokaži mi ga, pa ti bomo verjeli...VERA SE OHRANJA, KER NAM JO VATIKAN IN CERKEV VSILJUJETA!!!!!Samo poglej kakšne žrtve so bile potrebne, da so \"oni\" ostajali na oblasti in imeli moč...dandanes pa jim vse polzi iz rok in se oprijemljejo vsega možnega... PIJAN?...sej niso samo tisti, ki popijejo krivi za nesreče....je tudi veliko preseratorjev, ki grejo v nedeljo v cerkev in jim je \"vse oproščeno\".... Kot pravim, če bi živeli še vedno po božjih zapovedih in naukih...bi še dandanes živeli za leseno žlico...kje je tukaj logika?....ZAČNI VERJETI VASE in ne zvračaj vse na nekoga, ki ga še nihče ni videl....
acniraktak
14. 11. 2008 16.56
aja če bi še kdo rad tako obširn ogovor ga če želi lahko dobi. Meni ni problem, če pa bo šel predaleč ga bo vsekakor dobil!
acniraktak
14. 11. 2008 16.46
ping: Bog je pa že itak na samem začetku ravnal nepravično. Dovolil je, da se je tako mlada ženska tako težko poškodovala. On se je verjetno odločil, da naj umre, ker pa so se ljudje naučili ohranjati pri življenju na vse možne načine, je ostala živa, vendar ni več človek ampak rastlina. Ali Bog res obstaja? Najprej ti bom odgovorila na zadnje vprašanje. Ja Bog obstaja. Že z malo logike bi prišel do te ugotovitve. Ljudje že od nekdaj verujejo v nevidni svet pa naj bo kakršen koli. Torej- Bog ozroma nekaj bi moralo po vsej logiki obstajati saj se drugače verovanje ne bi ohranilo od prazgodovine do danes. Kar pa se tiče Troedinega Boga- navedi mi en sam pameten razlog zakaj nebi obstajal. Sploh pa zakaj misliš, da je krščanstvo še vedno najbolj razširjena vera, če ni v njej nekaj resnice?!? Bog je pa že na samem začetku ravnal nepravično.- Zakaj?- Ker je Bog dovolil, da se je tako mlada ženska tako težko poškodovala.- Ja, najprej bi moral izvedeti zakaj se je nesreča zgodila, kdo jo je zakrivil in v kakšnem fizičnem in psihičnem stanju je bil človek, ki je nesrečo zakrivil. Kaj pa če je bil pijan? Pogosto vprašanje je zakaj je Vatikan toliko proti temu, da se ga \"malo naliješ\". Zdaj veš odgovor. Ni božja želja da je na svetu trpljenje. Bog nam je dal svobodno voljo kar nas loči od živali. Samo če imamo mi svobodno voljo to pomeni, da lahko če želimo sprožamo vojne ali povzročamo prometne nesreče. Mislim, da si nihče ne želi, da bi sprožil prometno nesrečo in v njej po možnosti nekoga ubil. No v tem je čar \"sodobne tehnologije\". On se je verjetno odločil, da naj umre, ker pa so se ljudje naučili ohranjati pri življenju na vse možne načine, je ostala živa, vendar ni več človek ampak rastlina- Ne vem kaj si mislil ko si napisal prvi del stavka, ker kot kaže sploh ne verjameš v Boga. Če bi se Bog odločil, da naj umre bi že tako naredil, da v nobenem primeru nebi preživela. Tako pa jo je s pomočjo medicine ohranjal pri življenju. Že na začetku je nekdo napisal, da se je neko dekle po 24 letih prebudila iz kome. Zakaj se nebi tudi Eluana?
51b3
14. 11. 2008 15.10
zakaj jo pa ne vatikan vzame v svoje prostore in finance vse kar zrave pripada.. škrtuhi
dubliner
14. 11. 2008 13.51
\"Tisl 13.11.2008, 20:48 Palhi imaš prav, vendar pa si pozabil dejstvo, da pravice do smrti ti ne bi smel nihče drug podpisovat kot pa ti osebno sam, tukaj ne gre za vprašanje staršev.\" Jz sem pa mnenja, če že sploh kdo lahko odloča o vprašanju življenja&smrti, so to ravno starši - predvsem v takih situacijah; saj so nam prav oni dali življenje... Seveda mora biti omejeno, prav tako evtanazija, s katero se strinjam, če človek res nima več možnosti preživetja, vendar, kako naj rečem, \"pod nadzorom\", da se ne bi potem to izrabljalo preveč.
yeyo.white
14. 11. 2008 13.44
NE, BOG NE OBSTAJA!