Tujina

'Smo narod, ki ustvarja prihodnost'

Washington, 04. 07. 2009 16.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Američani praznujejo dan neodvisnosti. Obama je v svojem nagovoru dejal, da se ZDA soočajo z izzivi, kakršnim še nikoli niso bili priča, medtem pa je McCain pozval k podpori Irancem.

Barack Obama
Barack Obama FOTO: Reuters

Ameriški predsednik Barack Obama je ob praznovanju dneva neodvisnosti ZDA v radijskem nagovoru državljane pozval, naj podprejo njegove notranjepolitične iniciative, medtem pa je njegov tekmec v boju za predsedniški stolček na prejšnjih volitvah senator John McCain ob tej priložnosti Američanom naročil, naj podprejo protestnike v Iranu.

Obama je tako dejal, da je tisto, kar Američane označuje in kar jih je popeljalo skozi zgodovino, "nezlomljivi duh". Ta jih je po predsednikovih besedah vodil od začetkov raziskovanja zahoda, ohranil v obdobju depresije in zgradil močno ekonomijo. "To je duh, ki ga moramo pokazati še enkrat. Soočamo se z izzivi, kakršnim še nismo bili priča. Bojujemo dve vojni. Borimo se z globoko recesijo. Naša ekonomija, pa tudi narod sta ogrožena zaradi problemov, ki smo jih predolgo odlagali," je dejal Obama in pri tem omenil probleme zdravstvenega in izobraževalnega sistema ter odvisnost od tuje nafte.

Nekateri kritiki "bodo hoteli zagovarjati status quo", vendar pa morajo ob tem pomisliti na zgodovino, je še dejal. "Pozabljajo, da kot narod nismo prišli tako daleč z ohranjanjem pat pozicije v času sprememb. Tako daleč nismo prišli z izbiranjem lahkih poti. Trinajst kolonij ni na tak način postalo država."

"Nismo narod, ki bi se bal prihodnosti. Smo narod, ki jo ustvarja," je zaključil govor. "Na ta dan moramo pokazati še enkrat svoj nezlomljivi duh."

McCain: Podpreti Irance!

Republikanec McCain iz Arizone pa je v svojem nagovoru dejal, da imajo ZDA moralno dolžnost javno obtožiti iransko vlado in podpreti Irance, ki se počutijo izigrane. "Ne prosijo nas, naj jih oborožimo ali naj posredujemo na kakršen koli drugačen način, razen z javnim izkazovanjem solidarnosti in obtožbo tiranov, ki jih zatirajo. To je naša moralna dolžnost," je dejal senator.

Obama se je ob tem trudil izkazati podporo protestnikom, a hkrati ostati nepristranski glede iranske vlade.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

darko.18.8.
25. 05. 2015 22.14
Bolivar
06. 07. 2009 01.16
Korotan1 Tudi ti kvasiš neumnosti! ZDA med 1.SV sploh niso sodelovale v vojni do leta 1917 ,še najman pa so bile na strani Nemčije ,edino kar so pred letom 1917 naredili je ,da so VB pošiljali omejene količine pomoči v obliki vojaškega materiala ,ampak šele potem ,ko so Nemci vladali Atlantiku in resno ogrožali njene vitalne interese ,drugače pa so se ZDA do leta 1917 vedle izolacionistično po monrojevi doktrini "Ameriko Američanom"! Kar se tiče pa 2.SV pa očitno po tvojemu stavku sodeč: "Francija in Anglija hvaležna RUSIJI sa svobodo in neodvisnost od nemčije " ,lahko sklepam ,da so Rusi izvedli izkrcanje v Normandiji ali kako? In ko praviš ,da so se ZDA vključile v vojno proti koncu 2.SV ,ni res! -Že leta 1942 so ZDA skupaj z Britanci in Francoskim odpornim gibanjem v Alžiriji vodili bitke proti nemškimi in italijanskimi četami v Severni Afriki! -Potem so leta 1943 izvedli izkrcanje v Italiji in postopoma zavzeli skoraj celotno Italijo ,kar pa je bila le diverzija in nekšen odvračilni manever zaradi sledečega, -1944 so vsi zavezniki na zahodni polobli ZDA ,VB ,Kanada in številni drugi narodi izvedli desant na Normandijo ,kar bi se po dogovorih med Sovjetsko zvezo in ZDA moralo zgoditi že veliko prej ,a se ni ,kajti taka operacija zahteva velike predpriprave ,po drugi strani pa sta VB in ZDA bili nezaupljivi do SZ ,predvsem zaradi poboja desettisoče Poljakov v Katynskem gozdu ,kateri dogodek so potem podtaknili nemški agresiji,še tisoče Poljakov pa so odvedli na daljni Vzhod Rusije ,od koder se niso več vrnili! Seveda ,sta ZDA in VB to resnico zamolčali pred svetom ,kajti SZ je bila njun edini partner proti Hitlerju ,s katerim pa je Stalin še nekaj let prej skoval zavezništvo o delitvi vzhodne Evrope(pakt Ribbenrop-Molotov) ,a ga je Hitler prekršil! Podoben sporazum sta imela Tuđman-Miloševič za razdelitev Bosne. Kar se pa tiče kolaboracijskih narodov s Hitlerjem pa imaš večino prav ,le da Turki v 2.SV niso sodelovali z Nemčijo(to je bilo v 1.SV!). In pa kar se tiče Nizozemcev ,je težko to reči ,kajti del je sigurno bil za Hitlerja ,tako kot slovenski domobranci ali srbski četniki... Ampak številni Nizozemci so se borili pod britanskimi legijami ,celotna nizozemska flota kraljeve nizozemske vojne mornarice je bila pomembne bitke za kraljevo britansko floto tako na Pacifiku kot v Atlantiku! Podobno se je pod VB borilo veliko Poljakov ,Grkov ,Francozov ,Čehov ,pa tudi Jugoslovani so bili med njimi!!!
vsaki narod ustvarja prihodnost,samo vprašanje je kakšno ,za američane je znano da ustvarjajo negotovost in krizo pa tudi številna krizna žarišča po svetu.
darvil
05. 07. 2009 10.20
Ryanf104.07.2009, 18:120 FrancRozman se strinjam s tabo rajši za amerikance kot za ruse ali kitajce ki delajo samo za vojsko ljudje pa stradajo. ne samo da pišete neumnosti tudi tako razmišljate . pa povejte mi prosim na kakšen način je Amerika pomagala Evropi ,mogoče tako da je v 1 sv.voji mešetarila in bila bolj naklonjena nemčiji vse do 1917,v 2 sv.vojni in seveda dan danes je lahko le Francija in Anglija hvaležna RUSIJI sa svobodo in neodvisnost od nemčije ,ostale evropske države so se itak zvesto borile na strani Hitlerja ;NDH,Madžari,Bolgari ,Albanci,Romuni,Italijani Nizozemci ,Turki.....samiamerika se je bolj simbolično vključila v vojno v evropi ,in to izključno ker so se tako hudo bali Ruskega maščevanja.
Pero9
05. 07. 2009 03.04
Dedadea ti se tud neumn, ko take vn mečeš.
Pero9
05. 07. 2009 03.02
SJ lepo govori za ušea, sam konkretno kako prihodnost ustvarjamo? Vse gre v **
Abacus
04. 07. 2009 23.53
deadea 04.07.2009, 20:16 0 534bgb kvasis prave neumnosti, ce bi poznal zakonodajo njihovo bi videl kako svobodo imajo :D. seveda ce si tiho in rad sluzis ce se z vsem strinjas in ti lastnavolja ni pomembna potem lahko zivis v popolni slobodi. ampak to za normalnega clovveka ni sloboda. mogoce zate ker nimas poguma sam odlocati in prevzemati odgovornosti za svoje zivljenje. takih mi je najbolj zal. kateri si prostovoljno nadanejo ovratnice ker se drugace nebi pocutili varne manjka pa samo še da rečeš ,da ti je severna koreja vzgled,tam pa je čista samovolja ljudi ,tako kot na Kitajskem , rusiji ,Iranu ,Arabiji, ane...haha
darvil
04. 07. 2009 21.48
Obama verjetno misli na vse državljane ZDA,dokler beli američani niso istega mnenja ,namreč oni še zmeraj smatrajo črnce za nižjo raso .Naj huje bo za tiste razposajene debeluhe ki žerejo hamburgerje in coca colo .
deadea
04. 07. 2009 20.16
534bgb kvasis prave neumnosti, ce bi poznal zakonodajo njihovo bi videl kako svobodo imajo :D. seveda ce si tiho in rad sluzis ce se z vsem strinjas in ti lastnavolja ni pomembna potem lahko zivis v popolni slobodi. ampak to za normalnega clovveka ni sloboda. mogoce zate ker nimas poguma sam odlocati in prevzemati odgovornosti za svoje zivljenje. takih mi je najbolj zal. kateri si prostovoljno nadanejo ovratnice ker se drugace nebi pocutili varne
deadea
04. 07. 2009 20.13
"Nismo narod, ki bi se bal prihodnosti. Smo narod, ki jo ustvarja," je zaključil govor. "Na ta dan moramo pokazati še enkrat svoj nezlomljivi duh." americani so narod ki je najbolj neumen neizobrazen in izkoriscan narod na svetu. in zivijo v najbolj necloveskem sistemu. ze dejstvo da je manj kot 10% amerticanov lastnikov svojih nepremicnin pove da so revezi absolutno kontrolirani.
534bgb
04. 07. 2009 18.21
Ljudje ki govorijo proti ameriki govorijo samo zato ker so jezni ker tudi oni ne morejo živeti v popolni svobodi. Vsi rinejo v Ameriko celi svet želi živeti v ameriki. Kdor enkrat okusi ameriko ve kaj je ta pravo
534bgb
04. 07. 2009 18.19
živel sem v ameriki leto dni in je najbolša država ki obstaja- pravica, svoboda ima tam pomen
534bgb
04. 07. 2009 18.18
amerika - zemlja priložnosti
534bgb
04. 07. 2009 18.18
'Smo narod, ki ustvarja prihodnost' BRAVO AMERIKA. ŠE DOBRO DA ŽIVIJO AMERIKANCI KATERI SO NAM DALI VSE TO. ČE NEBI BILO AMERIKANCEV BI VERJETNO ŠE SEDAJ BILI KAKŠNI PODLOŽNIKI IN TLAČANI V STAREM VEKU
Ryan_S_Line
04. 07. 2009 18.12
FrancRozman se strinjam s tabo rajši za amerikance kot za ruse ali kitajce ki delajo samo za vojsko ljudje pa stradajo.
Northwest
04. 07. 2009 18.00
So narod,ki je pripeljal cel svet na rob prezivetja.
kceh011
04. 07. 2009 17.58
v Ameriki se tako govori,v Evropi pa malo drugače na isti način..
Goran Jovi?
04. 07. 2009 17.49
ta Obama pa zdj že neumnosti govori.
FrancRozman
04. 07. 2009 17.34
Amerikanci so prvi frajerji sveta. Evropa jim je lahko večno hvaležna, da so v dveh svetovnih vojnah pomagali ustaviti nemško nadvlado, da o televiziji in računalnikih ne govorim. Njihov najbolj konzervativen politik je pet svetlobnih let bolj liberalen od največjega evropskega liberalca. Živela evropska zarukanost.
Gox Digweed
04. 07. 2009 16.52
Na bruhanje mi gre ob besedah ki jih izrekajo umazana usta ameriških politikov.