Tujina

'Slovenija ne ogroža strateškega interesa EU'

Zagreb, 17. 01. 2009 11.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Češka se ne bo vpletala v dvostranski spor med Slovenijo in Hrvaško, je sporočil predsedujoči EU Topolanek.

Mirek Topolanek
Mirek Topolanek FOTO: Reuters

Predsedujoči EU, češki premier Mirek Topolanek, je v pogovoru za hrvaško televizijo v petek dejal, da je spor o meji med Slovenijo in Hrvaško, zaradi katerega so ustavljena pristopna pogajanja Hrvaške z EU, dvostransko vprašanje. Dejal je tudi, da po njegovem mnenju Slovenija ne ogroža strateškega interesa EU, to je vstopa držav Zahodnega Balkana.

Češka se ne bo vpletala v dvostranski spor med Slovenijo in Hrvaško, je po navedbah hrvaške tiskovne agencije Hina dejal Topolanek. Pojasnil je, da je spor mogoče rešiti samo na mednarodnem sodišču ali s pomočjo arbitraže, je pa EU pripravljena pomagati Sloveniji in Hrvaški pri reševanju spora.

Izrazil je še mnenje, da Slovenija s svojim ravnanjem ne ogroža strateškega interesa Unije, ki je čim prejšnja vključitev držav Zahodnega Balkana v EU. "Vsaka država mora izpolniti pogoje in vsaka se pri prilagajanju svoje zakonodaje evropski srečuje s težavami," je o tem dejal češki premier.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

VolilecSI
22. 01. 2009 23.30
Kakšen mednarodni urnebes se je začel okrog meje med članico NATA in EU - RS in nečlanico obojega - Hrvaške. Le kam se naenkrat vsem tako mudi? Vse bolj se mi dozdeva, da bo kmalu znova padla železna zavesa, pa bi si nekateri zahodnjaki radi na hitro zaščitili svoje že izvedene naložbe na Hrvaškem za ceno suverenega ozemlja RS? Vzdržimo še samo eno leto, Hrvaško in ostali Balkan Rusom, pa bo problem rešen, za vselej.
Iwch
21. 01. 2009 23.51
@zogby18.01.2009, 12:36 Neako tako ja nemejugat. zogby18.01.2009, 12:36 Jaz mislim,da se bo ta spor SLO:CRO rešil šele med švedskim predsedovanjem EU(v drugi polovici tega leta),kjer bomo vsi sprejeli neke kompromise in nato bo lahko Hrvaška vstopila v EU s 1.1. 2011 ,če bodo poštimali zakonodajo,kot veleva EU. Če pa ne ,pol se zna pa še malo zavleči! 21.12.2012 bo pa konc sveta in kaj bojo mel hrvatje od priključitve v EU? :P hihi
zogby
20. 01. 2009 00.38
nemejugat Heh... :) saj jaz osebno tudi nisem za letala(preveč stanejo za tako majhno državo) raj dejmo ljudem za boljši standard. Se pa tudi jaz strinjam za helikopterje(uporabni) pa kaka večnamenska ladja bi tudi koristila,če ne drugega za prisotnost Slovenije v našem epikontinentalnem pasu,pa ob vse večjem pojavu "morskega piratstva",mrbit za spremljavo kake slovenske tovorne ladje???!
nemejugat
20. 01. 2009 00.09
...ZOGBY... Aha, torej sem si le prav zapomnil da so bile poleti v igri neke ladje iz Baltika za Jadran. Smo se ravno kopali in smejali kot kao modernizacija s 20-25 leti starimi ladjami. Saj vem da to niso avti toda vseeno. Kar se pa takih letal tiče nisem ravno stručko toda če so neki lovci potem ne vem če so sploh opcija za Slovenijo, namreč smo majhna država, pa da nebi samo obletavali okoli Slovenije. Jaz nisem ravno za, tako kot ne za še neke bojne ladje, bi pa podpr nabavo helikopterja če rabi seveda, ki jih lahko uporabiš tudi v miroljubne namene (gorska služba, prometne nesreče, naravne nesreče....)
zogby
19. 01. 2009 22.34
nemejugat Ja no,nevem če je to ravno glavni razlog za vstop HR v EU je pa gospodarske narave,torej kupčija lahko steče neglede na vstop v EU. Tisti ladji,ki ju je pa Hrvaška mornarica sprejela(kupila) pa so bile od Finske! Tudi tam(na Hrvaškem) so se prepirali o tem ,zakaj zavraga so kupili finski korveti,če bi lahko od Švedov dobili zastonj dve zelo karakteristično-podobni,pa še posel z lovci bi bil vmes! Še ena zanimivost:Slo. in Hr. sta se dogovarjali o skupnem nakupu zgoraj omenjenih letal,ki bi nadzorovali oba zračna prostora ter bi bazirali v vsaki po šest letal.
nemejugat
19. 01. 2009 19.31
...ZOGBY... Če je to res kar praviš potem bolje da pogovori še ne začnejo, kajti v takem poslu bi lahko najkrajšo potegnila ravno Slovenija. Švedi interes da prodajo klump a Hrvati da dobijo mejo pred Piranom. A to so tista plovila o katerih je bilo govora že poleti kao da se Hrvatska mornarica modernizira in kupuje 20-25 let stare ladje? :)) Še eno breme za zaprti Jadran.
zogby
19. 01. 2009 16.30
nemejugat Ja sej maš prav,da se Švedom je.. za Balkan haha :) Ampak jaz pa vseeno mislim ,da se bodo bolj trudili narediti kompromis za ta mejni spor,kot pa Češka(katere prioriteta so Čez-atlantski odnosi,energetika EU,Lizbonska pogodba in pa sodelovanje s 6.državami nekdanjega Waršavskega pakta ,ki jih imenujejo "soseščina EU) Kar se pa tiče Švedske pa mislim ,da bodo bolj aktivni na področju reševanja mejnega spora,saj želijo Hrvaško v EU,tudi zaradi posla ,ki ga načrtuje SAAB(ha ha pa je biznis vmes ;),uglavnem Hrvaška ima namen kupiti lovca 4.generacije in v že ožjem izboru je SAAB-ov Gripen-JAS-39 in je zelo resen kandidat,pogovarjajo se o 12-ih letalih,in če kupčija steče dobijo Hrvatje zastonj še dve švedski korveti,ki ju je švedska mornarica nedavno upokojila,so pa še vedno uporabne!
nemejugat
19. 01. 2009 13.09
...ZOGBY... Hvala za podporo in tvoja podobna mišljenja...toda jaz mislim da letos ne bo še nič. 1. Švedom se je.. za Balkan tako da vprašanje ali bi se bodo izpostavljali...mislim da bolj NE. 2. Hrvati ne bodo popustili in bodo raje živeli v nadi na pritisk EU na Slovenijo. 3. Hrvaška nima visoke podpore ljudstva za vstop v EU in omnogim se že sedaj vstop v EU upira saj živijo v iluziji da je tako v nedogled bolje (le kriza jih lahko strezni) 4. januarja 2010 imajo Hrvati predsedniške volitve in Mesić ne bo tvegal.
vetlan
18. 01. 2009 17.40
sladoledcebula, se ne strinjam. So narod hlapčevske zgodovine, ki se še vedno nadaljuje.
zogby
18. 01. 2009 12.36
Neako tako ja nemejugat. Jaz mislim,da se bo ta spor SLO:CRO rešil šele med švedskim predsedovanjem EU(v drugi polovici tega leta),kjer bomo vsi sprejeli neke kompromise in nato bo lahko Hrvaška vstopila v EU s 1.1. 2011 ,če bodo poštimali zakonodajo,kot veleva EU. Če pa ne ,pol se zna pa še malo zavleči!
nemejugat
18. 01. 2009 01.27
...Januarja 2010 so na Hrvaškem predsedniške volitve, malo pompa si mora ustvarit Mesić, pa tudi Sanaderju naj ne bi škodil....pa na HTV zatrjujeta kako jih vsa EU podpira in da bo pritisnila na SLO naj popusti. Saj jim je bil dogovor Drnovšek-Račan že veliko popust, pa Sabor tega ni sprejel....in kaj bi sedaj še radi, mejo na Lazaretu ali na rio Ospo ali kar na Ponterossu?? Čehi so sicer prej nekaj govorili toda ne mislit da so tako neumni da bodo zagrizli v vroč kostanj, še Švedi ki so zelo daleč ne vem če bi upali....vsak ima svoje interese, kaj je Balkan pa Evropa dobro ve....ne delajte si utvar, če se medsebojno SLO-CRO ne bosta dogovorile bi lahko blokada trajala dolgo pa tudi do 2015 ali več... Poznam pa kar nekaj CRO mislečih ki mislijo da je bolje tako da ne stopijo v EU, € pa jim bodo vseeno pritekal iz raznih EU skladov. Ne privoščim jim slabega, nisem taki, toda imam občutek da jih bo letošnja turistična sezona zelo streznila....saj veste tisto, še v familiji skregajo ko ni denarja....recesija pa mislim da bo na panogi turizem kar močna.
zogby
17. 01. 2009 18.25
kmet_martin Da se! Vendar Slovenija tega nebo storila. Če nočeš biti v EU se moraš na tvojo žalost preseliti v kako državo,ki ni v EU. Sam pazi,da to ni Hrvaška,ker bo ta zelo kmalu v EU(v nekaj letih)! Raje v kako Belorusijo,ta pomoje nebo nikoli ali pa še dolgo ne!?!?!
kmet_martin
17. 01. 2009 17.09
jaz menim da je eu sranje, a se da kje izpolt vlogo za izstop iz eu
sladoledcebula
17. 01. 2009 16.44
mileni 17.01.2009, 14:27 -10 slovenci, narod hlapcev brez identiteta in zgodovine... tukaj me mileni spomni na državljane hrvaške hrvati-narod slovencev srbov muslimanov irancev, samo hrvatov ne. glede hlapčevstva se strinjam glede zgodovine pa. le kdo je sproduciral nastanek SHS1 SHS2 in kraljevine jugoslavije? le kdo? le kdo je imel celjske grofe ki bi postali vladarji avstrije španije italije ter deloma francije če ne bi srbi atentirali zadnjega potencialnega prestolonaslednika v srbiji?
zogby
17. 01. 2009 15.46
"Vsaka država mora izpolniti pogoje in vsaka se pri prilagajanju svoje zakonodaje evropski srečuje s težavami," je o tem dejal češki premier! Seveda se morajo izpolniti pogoji za pristop k EU! Tudi Slovenija je morala poklekniti pred Avstrijo in Italijo,da smo prišli v EU,podobno tudi Poljska in Češka pred Nemčijo,... Kaj misli Hrvaška da je izjema!??? Pa tudi to ni edina blokada v zgodovini EU! Tudi Francija je sedem let(1966-1973) blokirala VB(posledično tudi Irsko in Dansko,dasiravno proti tema ni imela nič!),ker je želela pristopiti kot "ena-treh-glavnih -držav" dejansko pa jedro EU tvorita Nemčija-Francija! Pa tudi Nizozemska(delno tudi Belgija) blokirata sporazum s Srbijo,kar pogojujeta z Mladićem,Hađićem! Pa tudi kar se tiče Turčije,nekatere države že sedaj napovedujejo blokiranje!
choco_muffin
17. 01. 2009 15.02
mileni vidim, da ti zgodovina dela preglavice. Pojdi v knjižnico in odpri kakšno knjigo. Aja še to: Harry Potter ipd. knjige ti tvojo neumnost ne bodo zreducirale. Za začetek ti priporočam vsaj kakšen osnovnošolski učbenik.
klinik_domovine
17. 01. 2009 14.35
Mileni. Ma kaj si ti? Slovenci, da smo brez identitete in zgodovine. Imamo več zgodovine in starejšo identiteto, kot tako imenovani najstarejši veliki evropski narodi, ki so zgodovino vedno spreminjali še posebej preteklo sebi v prid, kot da so staroselci. Lahko bi rekel samo, da nas identiteta zadnjih nekaj stoletij zajebava, ker smo vedno živeli pod drugo oblastjo, ki je našo identiteto poskušala brisati in potvarjati zgodovino nas slovencev. Glede hlapčevstva se pa strinjam, tu smo verjetno največji telebani, pridni in poslušni. LP
mileni
17. 01. 2009 14.27
slovenci, narod hlapcev brez identiteta in zgodovine...
weber1
17. 01. 2009 14.17
Normalno , da se Češka nebo mešala v spor med nami in Hrvati...Slovenci smo člani EU , kar Hrvati še leta nebodo.....
Navihanko
17. 01. 2009 14.11
to si naj preberejo politiki v CRO