Slovenija

Skrita preiskava prašičje farme v Sloveniji razkrila nenormalne pogoje življenja

Ljubljana, 28. 06. 2021 20.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Vesna Petrovič
Komentarji
133

Razpadajoča trupla, odprte rane, premalo prostora. Skrita preiskava večje prašičje farme v Sloveniji razkriva pretresljive podrobnosti prašičereje v objektu, ki letno vzredi 15 tisoč prašičev. Posnetki, ki so jih člani društva Projekt transparentnosti živalskih obratov prejeli anonimno, so bili pridobljeni v več mesecih. Razmere, v katerih živijo prašiči, pa so diametralno drugačne od tistih, ki so prikazane v oglasih mesnopredelovalnih industrij. Za katero farmo gre, člani društva niso razkrili, zagotovili pa so, da je to večja prašičja farma v Sloveniji.

"Videli smo v praksi ilegalno popolnoma omejeno gibanje živali, izjemno visoko smrtnost mladičev, ki so bili v fekalijah, razkrajajoča trupla, krvave zeležanine, mastitisi, odprte rane, betonsta in kovinska tla z ostrimi režami, rutinsko ubijanje mladičev in celo več dni stara trupla odraslih živali, ki so bila sklenjena v konstrukcije," je povedala ena od očividk.

Gre za pretresljive prizore iz ene izmed večjih farm, ki letno vzredi 15.000 prašičev. Za katero farmo gre, aktivisti niso želeli razkriti. "Gre za farmsko rejo, kjer je živalski čut razvrednoten. Žival je vredna samo toliko, kolikor je vredno njeno meso oziroma koliko je produktivna," pravi predsednica za zaščito konj in ostalih živali Velenje Natalija Nedeljko.

Vse živali si zaslužijo normalne pogoje za življenje

Rejcem odvzete živali, ki pridejo k njej so običajno poškodovane, psihično uničene, živali ki so zaprte v kletkah, sestradane, shujšane. "Poškodbe, omejevanje prostora, mladiči tam umirajo in drug drugega žrejo. To ni tisto, kar si ljudje predstavljajo, ko vidijo lepo reklamo jejmo slovensko. To je še zdaleč od tistega, kar bi naj bilo,"  pojasni Nedeljkova. Vse živali si zaslužijo normalne pogoje za življenje, to pomeni, da jim je omogočeno gibanje na prostem, da imajo dovolj hrane in še zlasti v tej vročini dovolj vode. Sama ne podpira zakola živali, a meni: "Če že gremo na to, potem naj živali, ki so rejene, vsaj tisti čas, ko so na tem svetu, imajo normalno in lepo življenje."

Iz Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin nismo prejeli nobenih odgovorov v zvezi z inšpekcijskim nadzorom na slovenskih farmah. In kdo je sploh odgovoren obvestiti inšpekcijo o morebitnih kršitvah, če že inšpekcija sama tega ne odkrije. "Veterinar je prvi, ki prvi  vidi, kaj se dogaja in je zaradi svojega poklica dolžan opozoriti lastnika, da to ni prav in da se tako ne sme delat," še doda Nedeljkova. Originalnih posnetkov je sicer za več sto ur, a kot pravijo, jih bodo objavili  v imenu transparentnosti.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (133)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

TooSick
29. 06. 2021 15.53
+2
Se prau sds farma
Soul
29. 06. 2021 15.25
+1
Vsak zakol je nenormalen, human ali nehuman.Resnica ni in nikoli ne bo, deležna kompromisa, kar ljudje imenujemo z raznimi, polepševalnimi nazivi, nima prav nobene teže, glede resnice.Resnica je jasna, Ne ubij, bodi sočuten, to je osnovni namen in koraki k pravem življenju.
TSTU
29. 06. 2021 12.59
+0
Vedno sem pod takimi članki iz tujine brala: zato pa kupujmo lokalno. Kdo je pa res mislil, da vsak slovenski kmet bolje ravna z svojim kapitalom?
Matejča
04. 07. 2021 17.19
Sem doma iz kmetije. Doma imamo 2.prasicka (kraljujeta v hlevu in zunaj), 12 krav in 15 ovc (ki so leto in zimo zunaj in imajo 24 ur na dan dostop v hlev, vedno svezo, izvirsko vodo), dva kuzeka in 15. mucik. Dragi betonarji (se opravicujem na izrazu, ampak res je!!), kako nas lahko mecete vse v isti kos. Kako lahko primerjate farme z lokalnimi (poznanimi) pridelovalci? Ali ne bi svoje ritke dvignili s stola, od racunalnika in sli v naravo, na visinke kmetije, na kmetije, ki lezijo na strmih pobocjih, do svojih lokalnih kmetij.... Mogoce rabijo pomoc, ali pa si samo pogledat... Vsi smo ziva bitja; ljudje, zivali (koliko zavrzenih mucekov, kuzkov ste preziveli??), rastline (zalivate zelenice, travnike, vrtove, obrezujete in gnojite grmovje).. Vsak dan tri ure zalivamo.... Mi cenimo vsa ziva bitja in zelimo, da je zivljenje vseh zivih bitij kvalitetno, dokler zivijo! Draga TSTU zate in vse vas podobne "betonarje" pojdite na kmetije in potem: "Le cevlje sodi naj Kopitar."
mptour
29. 06. 2021 12.57
+0
Zakaj se spet betončkarji čez kmete bunite? Kmet ima za svojo hrano vzrejo živali pošlihtano. Te farme obstajajo za in zaradi vas lenuhov. To vi jeste. Od kje mislite, da so polni hladilniki v trgovinah? Lažje je ležati v kanarčkovi kletki v 16. štuku, kot pa delati na kmetiji, pol pa pametovati, kako bi morali kmetje delati. Če bi hotli vse prašiče, ki jih vi požrete vzrejati na prostem in po vaših idejah, bi zmanjkalo v Sloveniji prostora, vaš paklc čevapov bi pa koštal 15 EUR, ne 3-4. Sam ob roštilju vas pa ne moti, kako je pujs gor rastu. Ko bi vedeli šele, kako se pridela zelenjava za vas. Kr začnite vaš beton grist.
KaiC
29. 06. 2021 13.45
+3
Betončkarji? Marsikater betončkar poje bistveno manj mesa kot standardno tele iz vasi, ki nima doma prašičev. Nekako butasto sklepanje in očitanje ljudem, na podlagi lokacije kjer živijo.
mptour
29. 06. 2021 13.57
+1
Ja vi živite od zraka. Zaradi vas ne trpijo živali in okolje, vi kupujete vse v trgovinah. Tam je vse bio, eko, humano.... Ko to spustite skozi želodec, pa spet podeželje pokasira vaše smeti in blato.
KaiC
29. 06. 2021 14.11
+5
No, še enkrat, poln predsodkov, kar si ponovno dokazal. Samo zato ker sem ti podal kontra argument, še ne pomeni, da sem iz mesta :) Malo manj očitanja. Sicer sem pa vegetarjanec že 20 let (po tem ko sem živel 10 let na kmetih, ko sem vsako leto bil prisoten na kolinah pri prašičih starih staršev in videl kako žival umre). Saj razumem da je lažje kazat s prstom na vse druge razen sebe, ampak verjel ali ne, si del tega problema tudi ti.
Matejča
04. 07. 2021 17.31
Se strinjam, da ni fer ocenjevati ljudi potem, kje zivijo, tako kot ni fer vse pridelovalce mesa metat v isti kos! Ni isto, ce ti kupis meso iz farme, kot pa od lokalnega (po moznosti, se poznanega) pridelovalca. Isto je z pridelovanjem sadja, zelenjave... Primer, jagode... Na trgu so nekvalitetne jagode (konkretno pobrane zelene iz Italije), ki se v trgovini prodajajo kot slovenske jagode, pakira engro tuš....)... Kdo je zopet tukaj kriv? Slovenski pridelovalci????
mptour
29. 06. 2021 11.00
-1
Sam Lidlovi in po Ho-fer ceni čevapi so pa dobri, a ne betončkarji.
taft007
29. 06. 2021 16.36
+2
Sentis
29. 06. 2021 10.41
+6
Lastnika farme in vse vpletene bi zaprl v enake pogoje. Če se že gremo živinorejo potem naj bodo strogi, za živali čimbolj humani pogoji. Saj pa nismo na divjem zahodu....
Roadkill
29. 06. 2021 10.36
+8
Nehajmo se slepiti Vsi ki jeste svnjino to podpirte .In to se dogaja konstantno v tej masovni živalski proizvodnji kjer živali izgubijo svojo svobodo, dostojanstvo in na koncu življenje
rovte
29. 06. 2021 10.27
+6
Kmetje, saj to je itak samo žival, a ne?! Boge živali!! Tudi živali za zakol si zaslužijo dostojno življenje pa ceprav je kratko!!
brezveze13
29. 06. 2021 10.19
+5
v kolikor je stanje kot je prikazano je potrebno takšno farmo nemudoma zapreti, kot kaže izgleda je to bolj farma proizvajanja raznih bolezni kot prašičjega mesa, novinarji pa v kolikor ste objavili kaj se dejansko dogaja , zberite pogum in tudi objavite ime ali lastnika farme , le tako boste preprečili podobna dejanja, v nasprotnem primeru lahko to smatramo kot reklamo za vegetarijance
Uporabnik1556982
29. 06. 2021 10.15
+12
Menim, da bi bila ZELO in nujno potrebna živalska policija. Dogajanje na kmetijah je skrito pred očmi javnosti, prav je, da se ve kaj se dogaja v zaprtih "štalah". Je povedal znanec, veterinar, kmet ima na "hofu" 5 traktorjev, skupaj vrednih več kot milijon €, ko sem mu ponudil, da uredimo parklje kravam, ca 20 € po kravi, mu je predrago. Ne zmore tega stroška. Veterinarji natančno vedo kaj se dogaja na kmetijah. Grozljivke.
Matejča
04. 07. 2021 17.50
-2
Lahko je bit nevoscljiv!!!!!! Ali mogoce poznate konkreten primer? Jaz ga zal ne, zato ne morem nic govorit in sodit. Mogoce veste, da so za vsak stroj mogli delat od jutra do vecera in si znjim zasluzit za obrok , vsak mesec posebej!!! Tudi vi ga lahko kupite in z njim delate od svita do mraka in se vec, pa boste mogoce tudi vi mogli gledat na vsak €, da poplacate kredite in vam bo 20 € x nevem koliko (npr.20), npr 400 €, velik strosek+ stroski prevoza veterinarja + se mogoce kako zdravilo + izdaja zdravila (tudi to se racuna)...pa bo tukaj takoj jurcek, vi pa se nimate za obroke. Ni vedno vse tak roznato kot je videt, zato pa dragi uporabnik 1556982..., mogoce pa bi bilk pametno preverit situacijo, it malo na kmetijo pomagat ali pa samo pogledat in potem sodit. Najlazje je bit nevoscljiv.
disorderliness
29. 06. 2021 10.01
+3
Jest imam prašiče rad. Hojsa pa ne maram.
disorderliness
29. 06. 2021 10.05
+3
Moram razložiti. Sem živinorejec in vsaka moja žival ima ime. Imena so zaradi večjega osebnega miru pri zakolu izbrana večino iz imen porno zvezd , politikov in drugih nespoštovanih oseb.
taft007
29. 06. 2021 16.39
Darko32
29. 06. 2021 09.42
+11
Tukaj je več kot očitno, da gre za nekaj drugega in to je, da se dobi publiciteta in opraviči sredtva, katera dobijo iz proračuna. Naj javno povedo kdo je to in posledično se bo začelo ugotavljati ali je vpleten tudi območni veterinar in da morda ne gre za podkupovasnje, kar je stalnica med veterinarji, saj dobijo procente od prometa.
bobii
29. 06. 2021 09.26
+7
Rožice že odcvetajo
29. 06. 2021 09.18
+12
Jaz sicer že veliko let ne jem mesa. Spomnim pa se,da sem že dolgo let nazaj prebral, da, če ješ meso mučene živali ali živali, ki živijo v stresu, je le-to za človeka škodljivo. Ne spomnim se točno zakaj, mislim, da je bilo nekaj v zvezi z energijo. Ob stresu,strahu,mučenju,ipd. se sprošča ogromno hormona adrenalina. In uboge živali ga, sploh tik pred zakolom, ogromno "proizvedejo".
Brus123
29. 06. 2021 09.25
+6
Imaš prav, zato jaz kupujem domače meso, pri poznanih ljudeh. Z ribami je enako, zato jih nalovim sam.
Apostol1
29. 06. 2021 09.26
+11
Rožice že cvetijo ......... Kar se spodnje filozofije tiče bi se težko strinjal s teboj , si pa za pohvalit , ker si vegeterijanec in prašiči so v bistvu vsaj za mene ene najbolj tragičnih živali na planetu zemlja , so izjemno inteligentni v bistvu na nivoju 3 letnega otroka in zlahka se naučijo vse mogoče trike in koristne stvari. Svinja , kot so raziskave pokazale celo s svojim kruležem na nek način uspava male pujske , kot bi jim pela uspavanko , poleg tega so tudi zelo socialne živali in so tudi zelo prijetni domači ljubljenčki in tako dalje in ravno zaradi teh stvari sem te pohvalil ,da je lepo ker si vegetarijanec , vsi ne moremo biti , ker svet je pač ustvarjen kot pač je. Drugače povedano , morda bo človek nekoč prišel na nek višji nivo , če morda že ne bo prepozno.Lep pozdrav➕➕👍
Soul
29. 06. 2021 09.34
+3
Tako je Rožice! Naj živi energija sočutja in milosti, vse ostalo je v nasprotju našega namena.
rovte
29. 06. 2021 10.29
+5
In to zlasti prašiči, ko točno čutijo, kdaj je njihov zadnji dan!
MiciMici17
29. 06. 2021 09.17
+30
Komu je v interesu, da se podatki imensko ne objavijo??????????????????? Tisti, ki ste to raziskovali in ne objavite podatkov, na ta način v celoti podpirate to grozno situacijo.
rovte
29. 06. 2021 10.31
+3
Mislim, da se bojijo tožbe, sicer bo po moje kmalu znano kdo je, tko kot vse dosedaj podobne afere.
Sil Ka 1
29. 06. 2021 09.13
+18
Zakaj sploh "skrita farma" Koga ni dovolj v hlačah, da pove in pokaže resnico in krivce. Kaj pa če je to samo past in se to sploh ne dogaja v Sloveniji. Ali so posnetki avtentični v slovenski farmi in kateri.
KaiC
29. 06. 2021 13.51
Bolj je verjetno da se bojijo miljonske tožbe. Razkriti nekaj takega je fajn, ampak noben ni dovolj altruističen, da bi bil pripravljen žrtvovati lastno življenje za informacijo, ki bo tako ali tako prišla na dan.
Soul
29. 06. 2021 09.02
+7
Kot bi rekel moj dragi brat Jezus..Resnica bo težko sprejeta in kdorkoli bo želel govoriti o njej bo osovražen.Kdo se boji sočutja, mogoče ozkosrčno srce?
real....
29. 06. 2021 10.35
+1
res je..ampak taki kateri bodo govorili in ziveli resnico..takih je Bozje kraljestvo..Jezus ni nikoli lagal in jaz mu(mi)verjamem.
Soul
29. 06. 2021 11.09
+1
Seveda real! Živeti, kaj pa drugega.Pusta želja po odrešitvi, da pri tem ne delujemo v praktičnem pomenu, je popolna iluzija.Normalno, zmotiti se, je človeško, živeti v grehu pa? Mnogi "verni", mislijo da je raj nekje tam gor, v resnici, je to stvar zavedanja, tukaj zdaj!Kot je tudi sam dejal..Ne bom vas zapustil nikoli, torej tukaj je, samo če si res tega želimo.
KaiC
29. 06. 2021 13.53
-1
Kako vam rata zmeraj vplest zgodbo religijske institucije v katero koli debato meni ni jasno. Bistveno bolj duhoven je tisti, ki spoštuje življenje kot je, brez pridiha verskih ustanov, kot pa tisti, ki živi skozi oči religije.
Soul
29. 06. 2021 14.48
+0
Kako nam rata? Prav iz tega razloga, ker so smernice nemesne prehrane, življensko vodilo, marsikaterega svetnika.Namen je prebuditi izvirne besede, kdo smo in kam gremo,.. samo veganstvo, brez duhovnega razvoja, ni končni cilj, je samo začetek visoko etičnih vrednot.Kdo je duhoven?...samo tisti, ki je uspešno strl lasten ego, brez smernic in odlučnih citatov, smo hitro izgubljeni.Zakaj vpletati verstva? Ker, žal bore malo ponujajo v praksi, kar so zagovarjali - Jezus, Frančišek Asiski, Kabir....
Soul
29. 06. 2021 14.55
-1
Dandanes, so velik problem, razne duhovne prakse, ki nas po večini še bolj vežejo na ta svet ali pa telo.Ljudje mislijo, da so duhovni, po večini pa so dali svojo pozornost, silam ki jih ne razumejo, ter nimajo nikakršne povezave z resnico in Bogom.Potrebno je ozaveščat, ker inštitucije, katere so namen temu spijo v globoki nezavesti.Naj bo prava svoboda vodilo in deležni je bomo.
KaiC
29. 06. 2021 20.32
Poanta je da si lahko duhoven z ali brez jezusa. Samo zato ker ga omeniš ali ker poslušaš njegove besede, te ne naredi bolj duhovnega. Duhovnost najdeš v sebi, ne v knjigi, ne v simbolu neke specifične verske ustanove (jezusu) in ne v bogu samem. Vse troje je samo orodje in tumbat o tem kakšen je bil jezus in kaj je rekel (oz. Kaj si zapidali da je rekel, ker bog ve koliko od teh zgodb je resničnih), ne bo spremenilo dejstva, da ti nobena sveta figura, bodisi resnična ali namišljena ne bosta pomagali najti neke duhovnosti, če le te posameznik ne premore sam že v štartu.
gripson
29. 06. 2021 08.59
+8
evo hojseve svinje, samo 15000 jih je...
Amasakul
29. 06. 2021 08.55
+0
Ne uživam svinjskega mesa, govejega, sam divjačinskega, ker se žval lepo pase na zelenih travnatih površinah, gozdovih in travnikih in je kar vstran od ljudi, dokler ta žvad pred avto ne naleti. Pol pa nam zavarovalnice pokrije škodo na starem avtu da je nov, pa še poln hladilnik imamo nekaj časa. Bio-natur-mesek.
muci13
29. 06. 2021 08.50
-14
He, he -samo, da tale farma ni v Sloveniji, ampak precej bolj vzhodno. Zato tudi travčkarji nočejo objaviti, od kod posnetki...