Tujina

Sirski aktivisti se bojijo vse nasilnejših napadov

Damask, 19. 02. 2012 10.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
M.M./S.S./STA
Komentarji
62

V Siriji se nadaljujejo napadi sirskih sil na protirežimske upornike. Asad pravi, da gre za "oborožene tolpe in teroriste". Če ljudem ni še uspelo zrušiti vlade, bodo to očitno storile ekonomske sankcije. Asadova vlada namreč počasi razpada, saj ji hrbet obračajo tudi bogati poslovneži.

V Siriji se krvavi napadi režimskih sil na protirežimske protestnike nadaljujejo. Najhuje je še naprej v Homsu, poročajo tuji mediji. Medtem pa je sin nekdanjega predsednika in poslovnež Faisal al Qudsi za britansko televizijo BBC dejal, da je država ohromljena zaradi sankcij in da sirska vlada počasi razpada. Zapuščajo jo tudi dosedanji zavezniki – bogati poslovneži. Tudi dopisnik omenjene televizije iz sosednjega Libanona poroča, da je tam razširjeno mnenje, da bodo ekonomski faktorji zrušili režim.

Iran še naprej finančno pomaga sirskemu režimu, a to ni dovolj. Zasebni sektor iz tujine več ne želi vlagati v Sirijo, turizem je ohromljen, prav tako prodaja nafte ...

Akcija sirske vojske bi lahko trajala le še šest mesecev, saj so vojaki že utrujeni in naveličani, ko se bo končalo ubijanje, pa se bo na ulice zlilo na milijone ljudi. A vlada predsednika Bašarja al Asada bi se borila do konca, je dodal al Qudsi, saj Asad in njegovi podporniki menijo, da gre za globalno zaroto zoper njih.

Upor v državi poteka že 11 mesecev, spopadi pa so zahtevali na tisoče življenj. Človekoljubne organizacije pravijo, da je umrlo več kot 7.000 ljudi, vlada pa zatrjuje, da je v spopadih z "oboroženimi tolpami in teroristi“ umrlo najmanj 2.000 pripadnikov varnostnih sil.

Protest v Damasku
Protest v Damasku FOTO: Reuters

Tudi danes je tekla kri. Sirske varnostne sile so v Damasku streljale na ljudi, ki so se zbrali na pogrebu. Ta se je nato spremenil v množične demonstracije. Eden izmed aktivistov zoper Asada je dejal, da je danes v omenjenem mestu umrla najmanj ena oseba, v celotni državi pa približno 20.

Asad ne upošteva niti resolucije Generalne skupščine Združenih narodov, v kateri ga pozivajo, naj prekine krvavo nasilje.

Nasilje se nadaljuje tudi v drugih krajih po Siriji. Po navedbah aktivistov je bilo danes ubitih šest oseb, med njimi ženska v uporniški provinci Homs, ki jo sile režima silovito obstreljujejo že 15 dni. Sirski aktivisti se bojijo, da vojska načrtuje vse nasilnejše napade. Sirska tiskovna agencija Sana pa na drugi strani poroča, da so "teroristi" danes ubili tožilca in sodnika ter njunega šoferja v provinci Idlib, v soboto pa mestnega svetnika v Alepu.

Egipt odpoklical svojega veleposlanika v Siriji

Egiptovske oblasti so odpoklicale svojega veleposlanika v Damasku. Državna televizija poroča, da je odločitev padla po njegovem obisku Kaira. Egiptovsko zunanje ministrstvo je sporočilo, da ukrep velja do nadaljnjega, veleposlanik pa ostaja v prestolnici. Kakšno poročilo iz Sirije je prinesel v domovino, še ni znano.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

janez6bb
20. 02. 2012 18.21
+1
sirski aktivisti:)?????? al kaida in al cia.
Roko23
20. 02. 2012 10.43
+4
24ur ur, hvala za še eno novico o dogajanju v siriji, če so na ccnju tako rekli, bo že držalo kajne? Vašega vodjo bodo ljudje pojedli, ko bo revolucija, za vsa ta zavajanja, zapomnite si to!
cucjetina
19. 02. 2012 23.34
+1
sprašujem vas če bi se najdla kaka skupina oborozenih ljudi v slo ki so dobro oborozeni in zahtevali recimo glede na to da je ze kr par deset tisoč raznih nacij ki jim mogoč neki ne ustreza in se pobunijo seveda z orozjem ki jim ga dostavlja neka sila odzunaj kaj bi bili oni ?
Abacus
20. 02. 2012 12.00
+1
Odvisno, med 2.SV smo imeli enak problem. Ene so imenovali domobranci, druge partizani. Pa oboji so dobivali pomoč od zunaj, zmagovalci partizani celo od sionistov, si moraš misliti. Ampak do takrat še nismo imeli volitev. Volitve tudi lahko niso poštene, le da manjšina ali večina vsaj dobi svoje predstavnike v oblast, ker v Siriji vladajo Asadovi alavitska manjšina, drugi nimajo besede. Vem da se sliši čudno, ampak pri ljudeh dejansko to deluje na miselnost uma. Če ti vladajo drugi narodi, ni enako kot če ti vlada lasten narod, četudi oba enako kradeta svojim ljudem. Tako je v Belgiji, kjer se znova in znova prepirajo Frankofonci in Flamci, v VB Angleži in Škoti, celo referendum so razpisali za leto 2014. Tudi v Španiji Baski. S tem, da pri vseh teh primerih imajo vse te manjšine svoje predstavnike v vladi, proporcionalno seveda. Recimo ne morejo v VB dobiti popolno oblast Škoti, ko pa jih je le 20% ostalih 80% pa nebi imeli svojega glasu, kakršna je situacija v Siriji.
cucjetina
19. 02. 2012 23.30
+1
če ne bi bilo amerike na tem svetu bi bilo vse lepo min mirno 100%
Abacus
20. 02. 2012 22.31
+3
Tako kot je bila vsa zgodovina človeštva pred letom 1776 ko še ni bilo Amerike mirna in vojne sploh niso obstajale.
samiy23
19. 02. 2012 19.39
+6
Amerika kuha zadevo med vsem tem kar se dogaja nevrjemite vsemu kar in kako mediji prikazujejo odprite oči če neželite ovce bit beee
toncek.bb
19. 02. 2012 23.13
+5
vsak, ki malo razmislja s svojo glavo, ve da je v ozadju zarota amerike
T_one
19. 02. 2012 18.34
+5
Lažejo, lažejo , lažejo ... da je že mene sram za njih. Očitno pa najdejo še dovolj čl-ovc, ki jih še vedno verjame. Zahodni mediji resnico o Siriji in Iranu obrnejo popolnoma na glavo, tako kot so to že prej uspešno prakticirali pri Iraku, Afganistanu in Libiji; čisti spin! Lažejo, lažeje, ... samo da bi lahko imperialistični kolonialistični Zahod okupiral še eno državo in pokradlel tam vse kar se pokrasti da, izvedel genocide in postavil svoje prostitutke na oblast.... kot že prej v Iraku, Afganistanu in Libiji. No ... če ne prej, se jim bo zataknilo pri Rusiji in Kitajski. Takrat pa bodo zahodnjaški demoni končno dobili po svoji smrdljivi lažnivi piz... Sicer pa so ameriski NAVY sealsi tako dali v javnost, da ZDA nameravajo kmalu izscenirat False Flagg napad na svojo lastno ladjo Enterprise, okrivilti pa nameravaj Iran. Torej zgodovina se zopet ponavlja. Pravijo, da še osel gre samo enkrat na led, očitno pa večina čl-ovce gre nenehne na led...
Abacus
19. 02. 2012 19.00
-3
Če res to nameravajo, potem nebi dali v javnost se ti ne zdi? Mislim da je to bolj kost za glodanje drugim ovcam, ne tistim ki imajo glavo oprano z zahodnimi mediji ampak tistim, z proti-zahodnimi mediji.
kim llsung
19. 02. 2012 19.12
+6
na kratko amerika je zanetila vecino vojn in glede irana bo isto hocejo nafto zanima me kako si lahko privosci vojno aja na PUF vecina amerike se pa prehranjuje na bone pa pri iranu se bojo opekli ce se motim bom povabil na kosilo MISIJO1-ABACUS-EUROPEAN22...
br.0001s
19. 02. 2012 19.30
+2
toncek.bb
19. 02. 2012 23.15
+2
tej recesiji ni dna, in americani so globoko na dnu, in vidi edini izhod iz tega z vojno....upam, da jih opece!!!
Abacus
20. 02. 2012 11.48
+1
Hvala za povabilo na kosilo north.korea, saj jaz ne pravim da nimaš prav, niti da imaš povsem prav. Samo logično razmisli, zakaj bi dali na zahodu v javnost, da bodo inscenirali ta "false-flag" akcijo, kot pravi T-one? In vi to takoj verjamete? Meni se zdi bolj kot kost za glodanje. In tako se širijo informacije brez premisleka, torej tudi na strani teh proti-zahodnjakov ni možna integriteta, saj se vmes pojavljajo lažne informacije. Pa glede na to kako so inscenirali 11.9. vsaj vse tako kaže, zakaj potem niso bili možni podtakniti jedrski material Iraku po koncu ofenzive leta 2003, tako bi bilo zanje veliko lažje, so pa tako morali potem priznati kako so lagali o tem pred napadom. Dejstvo je da so napadli Irak zaradi nafte, ne zaradi tirana ali jedrskega materiala, a le neznatno čudno se mi zdi kako prefekcionistično včasih izvedejo manipulacijo za ljudi, drugič pa popolnoma odpovedo in ne znajo niti lažne dokaze skupaj sestaviti?
T_one
22. 02. 2012 23.00
Abascus; dejstvo je, da so ZDA poslale v Hermuško ožino nuklearno bojno ladjo Enterprise, z nuklearnim pogonom, ki bi jo drugače morali letos ali drugo leto razstaviti, ker je zastarela in neuporabna; torej jo morajo vzeti "iz prometa". To pa bi ZDA stalo ogromno denarja. Torej je veliko enostavnje, da so jo poslali v Hermuško ožino, da jo tam potopijo; s tem se bodo znebili stroškov, poleg tega pa bodo lahko še okrivili Iran za povzročitev "grozanske škode" in s tem dobili izgovor za napad na Iran. Seveda pa se bodo pri tem američani tudi rešili problema nuklearnih odpadkov z Enterprisea. Tisto pa, da so Sealsi izdali to skrivnost; to niso izdali po uradnih poteh, ampak so aktivistom tajno izdali načrte, ki jih ima ameriška vlada. To je nekako tako, kot bi ti delal za vojsko, tvoji nadrejeni pa bi hoteli vreči atomsko na neko državo; ker se pa ti ne bi strinjal s tem, bi pa nekomu to povedal, da obvesti javnost ...
Roko23
19. 02. 2012 17.24
+7
krma za ovce, bee beeeee, nakrmite nas, torej sirija in iran sta grozna sovražnika kajne, tolk jih bomo sprovociral, da bodo na koncu res še oni udarili! Skratka vem da prosim zaman, ampak vseeno, bi lahko poročali resnico, za spremembo, 1 dan???
Abacus
19. 02. 2012 16.26
+1
Pravila igre v demokraciji so volitve, tako se menjajo vlade. Pravila igre v teokraciji pa so državni udari, če si opozicija upa ta korak lahko dobi vse, oblast, ali pa vse izgubi, glavo. Tudi Asadova družina je na čelo prišla z intervencijo, podobno Gadafi, Mubarak itd.
dadocar
19. 02. 2012 20.39
+4
Ma nemoj? Kako hudiča je potem v najbolj "demokratični" državi ZDA možno, da prideš do predsedniškega položaja z volilno prevaro? (govorim o Bushu mlajšem). Ta opozicija, kot jo imenuješ ti in tale zahodna trobila, je zgolj vojska plačancev, ki jih podpirajo in urijo zahodne obveščevalne službe. Najdejo par bebcev v državi, ki nasedejo na zgodbice o boljšem jutri, ki se bo zgodil po padcu "tirana". Rezultati tega boljšega jutri so pa tako že vidni v Afganistanu, Iraku, Libiji. Ljudje res uživajo sedaj v teh državah ane? :))
Abacus
20. 02. 2012 11.35
+1
Dejstvo je, da je Bush moral oditi saj ga niso vrgli kot Gadafija in tudi ni prišel na prestol z vojaškim udarom ampak z volitvami, zdaj ali so bile poštene ali ne je to druga zgodba. Ni pa bil dosmrtni predsednik. Sicer glede tega da tako ni bolje se strinjam, le da nebi tako mislil, če bi tanki in vojska ogrožali tvoja življenja. Rezultati so vidni v Afganistanu, Iraku, Libiji kot praviš. Poglej pa še malo starjše primere, Japonsko, Nemčijo, J.Korejo tam so rezultati drugačni, kar kaže na to da ni vse odvisno od sistema državotvornosti ampak od mentalitete naroda. Nekateri zahodni kritiki se rogljivo posmehujejo zahodni demokraciji in pravijo da ta ni model za bližnjevzhodne države in celo državni analitiki tako priznavajo. Torej ZDA se gre vglavnem za to, da imajo režim, ki je njim naklonjen, če je demokratičen ali pa totalitaren niti ni tako zelo pomembno.
janez6bb
20. 02. 2012 12.41
+1
v zda je prav tolikšno diktatorstvo, ne samo ennega človeka ampak tistih v ozzadju, večina ameriških predsednikov je pripadala prostozidarjem:) torrej kaj je že to drugače abacus:)????
Abacus
20. 02. 2012 17.40
+1
Saj v siriji tudi ni samo en diktator Al-Asad, tudi on rabi podporo elite, sistem ki mu sploh omogoča vlado. Podobno je bilo z Gadafijem. Enako je tudi v Iranu, sam Ahmadineđad ima manjšo vlogo kot verski vodja Hamenei in svet šiitskih klerikov. Tudi na Kitajskem recimo Hu Đintao ne vodi celotne Kitajske, je le obraz vrhovnega sveta 30.000 glave partije, ki ima neformalno 80 milijonov članov to je elita, ki vodi skoraj 1350 milijonov ostalih državljanov. Podbno je v ZDA, kot praviš, tudi v EU, Rusiji...
Abacus
20. 02. 2012 22.35
+1
Volitve tudi lahko niso poštene, le da manjšina ali večina vsaj dobi svoje predstavnike v oblast, ker v Siriji vladajo Asadovi alavitska manjšina, drugi nimajo besede. Vem da se sliši čudno, ampak pri ljudeh dejansko to deluje na miselnost uma. Če ti vladajo drugi narodi, ni enako kot če ti vlada lasten narod, četudi oba enako kradeta svojim ljudem. Tako je v Belgiji, kjer se znova in znova prepirajo Frankofonci in Flamci, v VB Angleži in Škoti, celo referendum so razpisali za leto 2014. Tudi v Španiji Baski. S tem, da pri vseh teh primerih imajo vse te manjšine svoje predstavnike v vladi, proporcionalno seveda. Recimo ne morejo v VB dobiti popolno oblast Škoti, ko pa jih je le 20% ostalih 80% pa nebi imeli svojega glasu, kakršna je situacija v Siriji.
odprioci
19. 02. 2012 14.45
+2
Ljudje razpadajo zaradi sankcij.
adamadam
19. 02. 2012 14.24
+6
Zatem ko so Qatarske oblasti pobile in pozaprle protestnike v lastni državi, so priskočile na pomoč libijskim upornikom.....?????? Tukaj nekaj zeeelo smrdi. Mogoče bomo pa čez nekaj let lahko na DISCOVERY CHANNEL slišali resnico od kakšnega ex CIA agenta, kaj se je prav za prav dogajalo v t.i. arabski pomladi....
Roko23
19. 02. 2012 17.22
+4
skoraj zagotovo, ampak je žalostno, da šele čez 10 ali 20 let, ko bi lahko že danes obačunali s to izraelsko in ameriško bando!
T_one
19. 02. 2012 18.39
+2
Ma koja "Arabska pomlad", lepo vas prosim; cela "Arabska pomlad" je maslo zahodnih tajnih služb, ki jo pripravljajo že več kot desetletje... Če bi bila "arabska pomad" resnična, bi se najprej začela v Savdski Arabiji in drugih arabskih državah, kjer vlada totalitarni režim. "Arabska pomlad" je samo še en projekt Pentagona, s katerim izvajajo menjave oblasti v državah ki jih Svetovna Banka še nima pod kontrolo.
Abacus
19. 02. 2012 18.54
+3
Saj totalitarni režimi vladajo po vseh arabskih državah in Iranu, tako da ni razlike, edino v tem da so nekateri pro-ameriški, drugi pa anti-ameriški režimi. Sicer glede Savdske Arabije, preberi si moj spodnji post zakaj praktično ni bila na udaru protestov tako dolgo časa kot Egipt, Sirija in Libija. Tudi Alžirija in Sudan imata proti-zahodni režim, pa vlada ni padla, kot ni v Savdski Arabiji in Maroku, ki pa sta pro-zahodna režima.
Roko23
19. 02. 2012 20.16
+2
JezekTekaTeka26
19. 02. 2012 14.10
-8
Upam da jim Američani v naslednjih tednih odprejo pot do demokracije ,,,
HellWolf
19. 02. 2012 15.12
+4
pot v apokalipso v državi, isto bo kot v Libiji.
porka.malorka
19. 02. 2012 17.58
+4
JezekTekaTeka26 Napiši tukaj gor svoj naslov. Da ti prinesemo to tvojo željeno ameriško demokracijo kar na tvoj dom hahahaha
janez6bb
19. 02. 2012 18.35
+4
ježek takšno kot ste recimo v Irak a ne:) demokracija zate, 1,5 milijona civilnih žrtev posredovanja v Iraku,:) to je zate demokracija, poglej si še številke pridelave opija v afganistanu:) to je tudi demokracija zate, bolandre:)????
Vasojevich
19. 02. 2012 18.48
+1
Upam da bodo nekoc tudi nam-vam pokazali kaj je to "demokracija"
MERDE-AVE-MERDE
19. 02. 2012 14.05
+5
Uporniki? Teroristi oboroženi in podprti z strani zahoda
vzhod
19. 02. 2012 14.00
+0
Sirske oblasti napadajo upornike ? Uporniki napadajo oblasti !! UPORNIKI ne protestniki,ti uporniki imajo pustke,topove,mitaljreze in terorizirajo drzavo torej hocejo na na silo prevzet oblast v drzavi ali je to mozno ? ali se to sme ?;)
Abacus
19. 02. 2012 16.23
+2
Seveda se sme, tudi Asadova družina je nekoč na silo prevzela državo, podobno Gadafi je prišel na oblast z vojaškim udarom. Pravila igre v demokraciji so volitve, v teokraciji pa kdor je močnejši in če si upa. Lahko dobi vse in zmaga ali pa izgubi glavo.
MERDE-AVE-MERDE
19. 02. 2012 13.40
všečno "Lizzie Phelan Syrian actor speaks at Damascus demonstration" jutub
Abacus
19. 02. 2012 13.39
+3
Vsi režimi v arabskem svetu so morali popustiti ali pa so izgubili glavo(primer Gadafija). Od vseh: Jemen, Egipt, Tunizija, Libija, Jordanija, Sirija, Maroko sta samo Libija in Sirija državi, ki nista bili zaveznici ameriške politike. V Libiji je stanje že odločeno, v Siriji je še v teku. Ampak tudi ameriške domine so se precej zatresle in da so odstopili tunizijski Ben Ali, egiptovski Mubaraka, da sta Bahrajn in Savdska Arabija povečali prispevke za socialno varnost in se s tem vsaj izognili protestom, da sta Jordanija in Maroko dovolili svobodne volitve in opozicijo je v veliki meri odgovoren pritisk Washingtona na te države, sicer bi enako silovito tolkli po protestnikih, kot se dogaja v Siriji in se je v Libiji. Da pa elita krade ljudjem je pa popolnoma vseeno kdo zasede prostor. To smo videli že pri primeru Gadafija preko 160 milijard rezerv na bankah, v zlatu in še drugje pa vseeno ni povečal socialnih prispevkov za državljane, ko je nastopila gospodarska kriza. Zavedati se moramo, da je Libija dokaj dobro shajala, ne zaradi Gadafija ampak zaradi nafte, podobno kot Savdska Arabija in druge z nafto bogate države je zdravstvo in šolstvo finacirano izključno iz dobičkov nafte. Ampak Libijski problem je, ker ni imela svojih strokovnjakov ampak vse uvožene tuje, diplomirani Libijci so pa vozili taxije in podobna dela. Kriza je podražila cene hrane, kjer je Libija popolnoma odvisna od uvoza, gospodarska kriza je načela razvite džave, zanimanje za nafto je upadlo in rezultat protestov v Libiji je tu. Podobno tudi v Siriji. V Savdski Arabiji se to ni zgodilo, ker sami pridelujejo hrano na plantažah Filipinov in Indonezije ter v Afriki, saj njhova elita ravno tako krade kot libijska ali sirijska ampak imajo savdske firme prednost pri dostavi nafte na trge zahoda saj z njimi tesno sodelujejo na področju gospodarstva, kar ni enako pri Libiji in Siriji podobno je z Iranom, ki se otepajo "zahodnih" invseticiji in imajo gospodarske stike vglavnem predvsem z državami, ki jih podpirajo Kitajska, Rusija. Stvar je pa v tem, da Rusija ne rabi energentov iz teh držav, saj jih ima sama. Le Kitajska potrebuje energente. Ampak Kitajska uvaža energente tudi iz tradicionalno "ameriških" zaveznikov kot je Savdska Arabija, Kuvajt, ZAE idr. že zato, da v zameno dobi koncesije za gradbena dela, investicije, katerih pa je v razvitih zalivskih državah močno več in recimo Kitajska si ne more privoščiti ognorirati recimo Savdske Arabije na račun kupovanja nafte izključno iz Irana ali Sirije, saj bi stem več izgubila kot pridobila. Podobno je z ostalimi velikimi porabniki nafte kot je Indija. Zato se bodo morale te države kot sta Sirija in Iran vsaj delno sprijazniti z dominacijo sveta velikih centrov, ker drugačne politične igre na svatu ni, tako igrajo ZDA, tako Kitajska kot tudi Rusija, tudi ta občasno izsiljuje Evropo glede cene plina. Tak je svet.
T_one
19. 02. 2012 18.45
+2
Pojma nimaš kaj se v resnici dogaja po svetu!!!
Abacus
19. 02. 2012 18.49
-1
kim llsung
19. 02. 2012 19.03
+3
Abacus
20. 02. 2012 11.26
+1
Če nimaš konkretnega komentarja, zame ti nakladaš.
der.janez
19. 02. 2012 13.11
+2
haha dobra, ocena cloveka, katerega oce je vladal pred assadovimi, malce se oglasa iz londona. slisi se kot politicni vodja uporanikov, lepo iz naslonjaca za "demokracijo in pravice"
sebof
19. 02. 2012 12.37
+3
zahodni mediji vedno govorite resnico, a ne??
MERDE-AVE-MERDE
19. 02. 2012 12.54
+4
Abacus
19. 02. 2012 13.17
+5
vedno ne včasih pa, razlika je da se ne omejuje spletnih komentarjev.
Jure Herer
19. 02. 2012 12.36
+6
Preberite si knjigo Človek je več - knjiga za tretje tisočletje
MERDE-AVE-MERDE
19. 02. 2012 12.40
+1
Sem ugotovil da imama nekaj skupnih prijateljev na FB ; )
Jure Herer
19. 02. 2012 12.34
+6
Se bomo prebudili?
Jimi1
19. 02. 2012 12.21
+4
Dokler bo imel režim s čim plačevati bo obstajal.... Predvidevam, da so si tudi sirski bogovi dovolj nakradli, da zanje sankcij še dolgo ne bo za čutiti....
Abacus
19. 02. 2012 13.17
+3