Tujina

Sirska vlada: Uporniki izvajajo grozovite zločine

Damask/Alep, 31. 07. 2012 15.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Sirska vlada je protirežimske upornike obtožila, da nad civilisti izvajajo "grozovite zločine". V Alepu pa se še nadaljujejo spopadi. Sirska vojska naj bi napredovala, a so uporniki zavrnili te navedbe. Sporočajo pa, da sirski režim še vedno močno obstreljuje mesto.

Uničenje v Homsu
Uničenje v Homsu FOTO: Reuters

Sirska vlada je protirežimske upornike obtožila, da nad civilisti v sirski prestolnici Damask in največjem mestu države Alep izvajajo "grozovite zločine". Iz sirskega zunanjega ministrstva so sporočili, da uporniki civiliste uporabljajo kot živi ščit in ubijejo vsakogar, ki ne podpira njihovih zločinov.

Po navedbah sirskega zunanjega ministrstva se je v Alepu zbralo veliko plačancev, ki so v Sirijo prišli s pomočjo Turčije. Sirska vlada obtožuje Turčijo, Katar in Savdsko Arabijo, da oborožuje upornike, ki se borijo proti sirski vojski. Sirska vlada je še sporočila, da je znova prevzela nadzor nad nekaterimi predeli Damaska in zdaj poskuša največje sirsko mesto mesto Alep "očistiti upornikov".

Po poročanju iranske televizije Press TV pa Savdska Arabija izvaja pritisk na Jordanijo, naj se priključi protisirski koaliciji in prekine s finančno podporo Siriji. Jordanija ne želi podpreti opozicijskih skupin, ki se borijo proti režimu sirskega predsednika Bašarja al Asada.

Sicer iz Alepa poročajo o novih spopadih in napadih helikopterjev sirskega režima. Državna televizija je poročala, da je sirska vojska "terorističnim skupinam" prizadela velike izgube, in trdila, da je vlada zmagala v Homsu. V ponedeljek naj bi tako režimski vojaki zavzeli Alah al Din, četrt v mestu Alep, kjer so bili uporniki.

Opozicija in poveljniki upornikov pa zanikajo trditve, da naj bi sirske sile zavzele ta del mesta. Sporočili so, da jih al Asadovi vojaki še vedno močno obstreljujejo in da napadajo tudi s helikopterji.

Pripadniki Sirske svobodne vojske
Pripadniki Sirske svobodne vojske FOTO: Reuters

Kljub temu da so vojaki sirskega režima bolje oboroženi, so uporniki odločeni, da bodo uspeli prodreti v središče Alepa. "Nimamo ciljev za prihajajoče mesece. Imamo cilje za prihodnje dni. Če bo bog tako hotel, bo že čez nekaj dni Alep osvobojen," je dejal poveljnik upornikov Abdel Jabar al Oqaidi.

Uporniki so si zadali, da bodo zavzeli četrt za četrtjo, dokler ne bodo nadzorovali vsega mesta. "Vsako območje bomo najprej zavarovali in potem bomo šli nad naslednjo četrt, pritiskali bomo, dokler ne pridemo v središče mesta," je povedal al Oqaidi in dodal, da bodo tako osvobodili Alepo in vojaške, strateške točke v mestu. "Režim izgublja na moči. Lahko nas bombardirajo od daleč, s tanki in helikopterji, a med njimi je morala nizka", je še dejal.

Medtem so iz visokega komisariata ZN za begunce (UNHCR) sporočili, da ne morejo doseči vseh 200.000 ljudi, ki zaradi spopadov bežijo iz Alepa. Predstavnica UNHCR Melissa Fleming je danes dejala, da več tisoč prebivalcev mesta zatočišče išče v šolah in mošejah.

V Turčiji pa je že več kot 44.000 sirskih beguncev v devetih begunskih taboriščih ob turški meji s Sirijo, so danes sporočile turške oblasti. 320 se jih zdravi v bolnišnicah.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

janez6bb
01. 08. 2012 13.17
+7
Press TV video reportaža iz Aleppa: "situacija u gradu znatno drugačija od prikaza propagandnih medija"
Raspunin777
01. 08. 2012 13.07
-5
še mal pa bo večni predsednik Asad končal kot Gadafi.Je že čas da se poslovi od svojega stolčka.
janez6bb
01. 08. 2012 13.13
+7
ja seveda:) če bo zahod posredoval v Siriji, se bo vmešal vsaj iran:)potem sta še Kitajska in Rusija, tukaj ti ne bodo gledali kot so v libiji, so že vsi glasno povedali:)
Denis Beškovnik
01. 08. 2012 11.47
-5
Na youtube napišite pod iskanje SHAMSNN in našli boste eden kanal polno zločinov sirske vlade itd..Posnetkov je na tisoče .
HAWX
01. 08. 2012 12.05
+8
Torej po tvoji zblojeni cnn logiki je vsaki prelet helikopterja ali vsaka luknja od granate v hiše kjer so se skrivali teroristi ZLOČIN? Daj idi si kupi par gramov možganov za razliko od mamil!!! Zločin je mednarodno nasilno vmešavanje v zadeve suverene države z tem ko infiltrirajo, financirajo, oborožujejo in urijo tuje plačance in večinoma prave teroriste tiste islamske fanatike!! To je zločin vseh zločinov, če pa sirska vlada legitimno odgovori nazaj z ubijanjem pa je to zločin za tebe al kaj?
zigasubic
01. 08. 2012 12.11
+7
Kje pa so snemali te posnetke? Ali so jih kar na računalnik naredili? Veliko večino zločinov so zakrivili tuji plačanci in dobrovoljci v Siriji, pod pokroviteljstvom "demokratičnega" Nato pakta...
janez6bb
01. 08. 2012 12.54
+5
HAWX
01. 08. 2012 09.21
+7
Tisti, ki si zatiskajo oči pred tem kaj se dogaja v svetu z strani najhujšega zločinskega kartela v zgodovini imenovanega nato lahko povem samo to.. Lahko ignorirate realnost, ampak ne boste mogli ingorirati posledic ignoriranja realnosti" Ayn Rand
sugarhill
01. 08. 2012 10.14
+1
Ayn Rand je v svojih delih zelo uspešno ignorirala realnost, s citatom in napisanim glede NATA se pa strinjam.
janez6bb
01. 08. 2012 08.47
+8
Pepe Escobar (letnik 1954) se je rodil v Braziliji in je znan kot »potepuški dopisnik« (roving correspondent) neodvisnega spletnega portala Asia Times (atimes.com), piše pa tudi politične analize za Real News s sedežem v Washingtonu in Torontu ter za katarsko Al Džaziro. Od sredine osemdesetih let je bil dopisnik iz Londona, Pariza, Milana, Los Angelesa, Singapurja in Bangkoka. Po 11. septembru se je posvetil predvsem Afganistanu, Pakistanu, osrednji Aziji, Kitajski, Iraku, Iranu in širšemu območju Bližnjega vzhoda. Je avtor in soavtor petih knjig, ki govorijo o vojnah in geopolitiki. Sodeluje tudi z Evropsko geopolitično akademijo s sedežem v Parizu. Kadar ni na poti, živi v Sao Paulu, Bangkoku ali Parizu. Z njim smo se pogovarjali v kavarni hotela Mandarin Oriental v Bangkoku. Kako si razlagate sedanje razmere v Siriji? Pravzaprav kot posledico vmešavanja tujih sil. Gre za nekatere članice Nata, ZDA, Kanado, Francijo in Veliko Britanijo, ter dve članici Sveta za sodelovanje v Zalivu (Gulf Cooperation Council, GCC), Savdsko Arabijo in Katar. Treba je poudariti povezavo z Libijo, saj med državama obstaja neposredna tranzicija. Dogajanje v Siriji in Libiji moramo tudi jasno razmejiti od pojava arabske pomladi in hkrati razumeti razlike med dogodki v posameznih državah. slovenski časnik
Medotedo
01. 08. 2012 07.00
-2
Me zanima koliko od vas, ki podpirate Assada, je kdaj govorilo s kakim Sirijcem?
sugarhill
01. 08. 2012 10.09
+6
ZDA so in podpirajo veliko hujše diktatorje, le če so naklonjeni ameriškim vlagateljem.
janez6bb
01. 08. 2012 10.45
+7
popolnoma res sugar, lep primer je saudska arabija, najhujši kršitelji človekovih pravic, uživajo vso podporo ameriške administracije že dolga destetletja:)
janez6bb
31. 07. 2012 18.52
+8
A ŠE KDO RES VERJAME TEM NOVICAM:)
DavidxXx
31. 07. 2012 20.20
+15
Ne. 24ur tako ni Slovenski! PRO PLUS d.o.o., ki ima pod okriljem 24ur je v 100% lasti CME Media Enterprises B.V. (Nizozemska). 37% lastnik podjetja CME je Time Warner (ZDA). Tako je. 24ur je v lasti ZDA:
DavidxXx
31. 07. 2012 20.26
+13
Ni čudno, da je najbolj obiskana spletna stran če nas ima ZDA pod okriljem. 24ur prikazuje to kar želi ZDA da mi vidimo in slišimo. Tako da ne verjamem niti besede tem slovenskim ovcam!
DavidxXx
31. 07. 2012 20.27
+9
Info., ki jih daje 24ur so zavajujoče .. s tem služijo svoj kruh!
Ksenofont
31. 07. 2012 21.32
+6
Janez, Če malo popraviš tekst potem novica je prava. Že v naslovu recimo odsrtaniš navednice in naslov drži. V tekstu upornike zamenjaš z besedo teroristi, odstraniš navednice (če ni citat) in malo prirediš besedilo.
Ksenofont
31. 07. 2012 21.32
+4
yarrick
31. 07. 2012 23.30
+6
@janez Odvisno kako to gledaš; večina ki blodi vsak dan tu gor na žalost še vedno verjame preveč zahodnim medijem.Ne trdim da je vse na zahodu laž in da so vsi dogodki potvorjeni, amapk mirne duše lahko rečem da z medijskimi spini še kako lepo obrnejo novice sebi v prid.Stokrat povedana laž se spremni v resnico in to... Me zanima če bi narodu odklopil MSM, jim par mesecev predvajal alternativo, če bi potem verjeli tudi tem tako slepo kot verjamejo MSM...
janez6bb
01. 08. 2012 07.48
+4
hehe ksenofont:) ja pol bi kr blo, sam to ni pol pop:) DAvih hvala za te podatke, mi je že nekaj časa, samo malo se norca delam iz njih, kot je sama akšna novica delanje norca iz ljudi:)
janez6bb
01. 08. 2012 07.49
+4
shadowsun nisem prepričan da bi še kdaj MSM uspevali:)
Infadel_no1
01. 08. 2012 08.37
-6
In zakaj jim nebi verjel, sej imajo isti vir informacij kot RT news, Al-jazeera, CCTV in podobne hiše ki jih imate tako radi, razlika je samo v novinarju ki piše članek, eni so prozahodno usmirjeni eni a pač provzhodno, in če verjameš samo vzhodnim zakaj potem ne verjemš tudi zahodnim?!? Ker bi bilo to proti vašim načelom, in načelom ki so vam ukazani!
janez6bb
01. 08. 2012 08.57
+7
Kaj se je torej dogajalo na tem področju v letih, ki so sledila sramotni invaziji in okupaciji te države? Ravno te teme se je v knjigi „Fuel on the fire“ s podnaslovom „Oil and politics in occupied Iraq“ lotil Greg Muttitt, aktivist in strokovnjak na področju iraške naftne politike. V knjigi, izdani aprila letos pri britanski založbi The Bodley Head, nas avtor na dobrih 360ih straneh popelje v ozadje političnega, gospodarskega in vojaškega dogajanja tako v Iraku kot v nekaterih državah okupatorkah. Knjigo odpre pogled na začetek 20. stoletja, ko je Velika Britanija v času 1. svetovne vojne z Otomanskim imperijem bila bitke za območje, na katerem je tudi sedanji Irak. Britanci so že na začetku prejšnjega stoletja jasno izražali apetite po nafti v regiji. Tako je leta 1918 sekretar v takratnem britanskem vojnem kabinetu Maurice Hakney zunanjemu ministru Arthurju Balfourju dejal, da mora biti nadzor nad zalogami nafte v Perziji in Mezopotamiji glavni britanski vojni cilj. Kot pokaže avtor, pa tudi vloga velikih naftnih podjetij ni omejena zgolj na sedanji in polpretekli čas. Greg Muttitt kronološko predstavi razvoj dogodkov v regiji in njihove korelacije. Nacionalizacija iraškega naftnega sektorja v sedemdesetih, menjave režimov, revolucije, vojna med Irakom in Iranom v osemdesetih, iraška invazija na Kuvajt in že smo v mesecih pred vojno leta 2003. Tako ameriška kot britanska vlada sta dosledno zanikali kakršnokoli vlogo nafte v razmislekih o potrebi invazije na Irak. Govorimo seveda o stališču za javnost, za zaprtimi vrati je zgodba ravno nasprotna. Muttitt v knjigi s pridobljenimi dokumenti, zapisniki tajnih sestankov in obilico citatov predstavi, kako so potekala srečanja med predstavniki britanskih naftnih korporacij in oblasti. Tako je recimo na sestanku 2. oktobra 2002 Edward Chaplin, direktor oddelka za Bližnji vzhod na britanskem zunanjem ministrstvu, podpredsedniku korporacije Shell Tonyju Wildigu dejal, da je komercialni element že del načrtov britanske vlade glede Iraka in da so odločeni priskrbeti pošten delež za britanska podjetja v post-Sadamovem Iraku. Tudi Američani so imeli podobne razgovore. Poleti 2002 so ustanovili tako imenovano Skupino za načrtovanje energetske infrastrukture, jeseni istega leta pa je recimo v okviru te skupine potekala razprava o tem, ali naj se prihodki od iraške nafte vlagajo v obnovo iraške energetske infrastrukture. Ena od prednosti slabe infrastrukture je namreč potreba po zunanjih investicijah, to pa je bil eden od bistvenih ciljev ameriške in britanske politike v post-Sadamovem Iraku. Kakšna je bila recimo vizija Iraka Paula Bremerja, administratorja Koalicijskih začasnih oblasti, nastavljenega absolutnega vladarja te države v letih 2003, 2004? Bremer je ukazal odstraniti vse omejitve za tuje investicije, omogočil je 100-odstotno tuje lastništvo iraških podjetij, ukinil je carine in razne takse, davek na prihodek je znižal s 40 na 15 odstotkov. Iraška državna podjetja je čakala privatizacija. Za Združene države je dostop do nafte izjemnega strateškega pomena, smisel nadzora nad energenti pa je ravno v dolgoročnosti. Tako so morali biti postavljeni takšni pravni temelji, da bodo podpisane pogodbe z iraško vlado imune na morebitne pomisleke prihodnjih vlad. Da bi do tega prišlo, so Američani potrebovali na oblasti ljudi, ki bodo sprejeli navodila iz Washingtona. Eden od načinov, da se to doseže, je bila razdrobitev iraške družbe po verskih in etničnih ločnicah po principu deli in vladaj
yarrick
31. 07. 2012 17.43
+15
Ne vem, zakaj asad ne postavi vojske na mejo z turčiijo in zajezi vpad tujih plačancev v državo...Sploh pa je zanimivo kako malo je komentarjev pri članku ki prikazuje še DRUGO PLAT ZGODBE in ne samo tisto, ki jo lapajo dan za dnem MSM... Še en dokaz kako naiven in NEUMEN je narod, ki se zanaša na to, da bodo DRUGI MISLILI NAMESTO NJEGA. Pol se pa čudijo če je država v *...
Jimi1
31. 07. 2012 17.51
+7
Da bi zavarovali mejo pri takšnih puščavskih razdaljah verjetno ni nobenih šans. Zmagal bo oni, ki bo uspel z cestnimi kontrolnimi točkami in blokadami nasprotnika od oskrbe z življenskimi potrebščinami umakniti...
yarrick
31. 07. 2012 23.25
glede an to da se doli bije bitka med vzhodom in zahodom (proxy war) in da obe strani zalagajo z orožjem ,res ne vidim težav... Termovizija in avtomatski sistem nadzora orožja rešita težave(vemo, da rusi to imajo, vprašanje pa je če so pripravljeni to deliti z sirijo).Se pa strinjam; kdor bo zajezil oskbrovalne poti je zmagal; ameri to vedo še kako dobro(pobijejo par pakistancev, se takoj ustavijo konvoji ki gredo preko pakistana v afgan :P).
Infadel_no1
01. 08. 2012 08.41
-8
Pa kaj misliš da se borijo samo plačanci, večinoma se jih iz Turčije samo vrne, ker so pač zbežali, pred tiranom in morilcem Asadom in njegovo vojskico! Seveda se vrnejo oboroženi!
pika poka ježek
31. 07. 2012 17.37
+2
Na koncu bo pa tako kot vedno, zmagovalna stran bo poštena, brez greha, premagana pa pobita in vsa krvava s tujo krvjo. Pa nočem napovedovati kdo bo "zmagal", "zmagal" pa bo tisti, ki si bo po vojni postavljal spomenike.
yarrick
31. 07. 2012 17.46
+8
vojna je hudič tako ali drugače; v vojni ni pravih zmagovalcev(razen korporacij, ki si pridobijo ekskluzivne pravice za obnovo in koriščenje naravnih virov) ampak zgolj poraženci na obeh straneh.Kaj pa misliš zakaj starejši ljudje pravijo, da je slab mir boljši kot dobra vojna?
Infadel_no1
01. 08. 2012 08.42
-3
Tako kot so to npr. dobili kot prvi Kitajci v libiji, in Iraqu!
BogatunLOL
31. 07. 2012 17.15
+17
Sedaj pa se morajo 24 UR že enkrat odločiti: 1. Napadajo Alep Vladne sile? 2. Napadajo mesto plačanci in zločinci? Kljub temu da so vojaki sirskega režima bolje oboroženi, so uporniki odločeni, da bodo uspeli prodreti v središče Alepa. "Nimamo ciljev za prihajajoče mesece. Imamo cilje za prihodnje dni. Če bo bog tako hotel, bo že čez nekaj dni Alep osvobojen," je dejal poveljnik upornikov Abdel Jabar al Oqaidi. Jasno razvidno kateri so napadalci in kateri so krivi za žrtve... Vi pa pišete drugače kako Vladne sile "neusmiljeno" napadajo mesto. SE VI IZ NAS DELATE NORCA????
janez6bb
31. 07. 2012 18.53
+5
yarrick
31. 07. 2012 23.26
ne še... jim bo, ampak takrat bo na žalost že prepozno :(
janez6bb
01. 08. 2012 07.49
+2
potegnil jim bo ko jih bodo spet pokal na vlake proti poljski:)
laznivec
31. 07. 2012 16.46
+11
Prazne galve eni in drugi... Velikih razlik po "osvoboditvi" nikjer ni, razen, da za "demokratičnimi" vladami stojijo Američani.... Svoboda bo pa še vedno svetlobna leta stran....
pika poka ježek
31. 07. 2012 16.34
+10
Če ena totalitarizem zamenja drugega, to ni nobena svoboda.
Jimi1
31. 07. 2012 17.44
+7
Tukaj se pa ravno nekaj takšnega dogaja....