Tujina

Severna Koreja preizkusila novo taktično orožje

Pjongjang, 18. 04. 2019 07.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA / M.S.
Komentarji
63

Severnokorejski državni mediji poročajo, da je Severna Koreja preizkusila novo daljinsko vodeno taktično orožje z močno bojno konico. Preizkus je budno spremljal tudi severnokorejski voditelj Kim Džong Un.

Severna Koreja po neuspelih pogovorih med severnokorejskim voditeljem Kim Džong Unom in ameriškim predsednikom Donaldom Trumpom znova preizkuša novo orožje. 

Severnokorejska tiskovna agencija KCNA je kot prednosti novega orožja izpostavila "poseben način vodenja ter močno bojno konico". O podrobnostih orožja niso poročali, so pa navedli, da je njegov razvoj zelo pomemben za krepitev bojne sposobnosti severnokorejske vojske. 

Po navedbah KCNA so orožje preizkusili v sredo na različne načine in na različnih tarčah. Preizkus je po poročanju agencije vodil Kim.

Severna Koreja je novico o preizkusu orožja sporočila malo več kot mesec dni, potem ko je ameriški center za strateške in mednarodne študije objavil, da na podlagi posnetkov komercialnih satelitov sklepajo, da je severnokorejsko izstrelišče za rakete dolgega dosega znova operativno.

Preizkus novega orožja je budno spremljal Kim Džong Un.
Preizkus novega orožja je budno spremljal Kim Džong Un. FOTO: AP

Srečanje s Trumpom odpovedano, dogovor ni bil dosežen 

Dejavnosti na izstrelišču Sohae so se domnevno začele tik pred ali tik po propadlem vrhu predsednika Trumpa in Džong Una konec februarja v vietnamski prestolnici Hanoj. Srečanje je bilo takrat namreč odpovedano, voditelja pa dogovora nista dosegla. 

Zataknilo se je pri vprašanju sankcij in denuklearizacije. Kot je sporočila Severna Koreja, niso zahtevali popolno odpravo ameriških sankcij, ampak le delno. V kolikor bi Trump na to pristavil, bi zaprli jedrsko elektrarno v Yongbyonu.

Na novinarski konferenci je Trump takrat dejal, da so bili pogovori "produktivni", a da "ne bi bilo dobro, da bi karkoli podpisali". Pogovori so bili po njegovih besedah prekinjeni zaradi sankcij, za katere naj bi Kim zahteval, da jih ZDA "v celoti" odpravijo, na kar pa Bela hiša ni mogla pristati. A Severna Koreja je zanikala, da so zahtevali popolno odpravo sankcij. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (63)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
19. 04. 2019 18.04
-3
Ne vem, po komentarjih vidim da nekateri sploh ne razumete zakaj se Južna Koreja tako boji Severne Koreje, vsi vemo kako je ta star Kim napadel Južno Korejo leta 1950, pa s pomočjo Kitajske. Zdi se mi kot da nekateri sploh pojma nimate kako se je začela Korean War.
piu
18. 04. 2019 21.53
-2
Džong ne more več niti stati od debelosti...... groza in okoli njega so skoraj svi starejši
piu
18. 04. 2019 21.56
+6
bombice mu hodijo po glavi, hujšanje pa ne......
Vilibald Feguš
18. 04. 2019 20.25
-1
Podpiram hrabrega voditelja, ki se upira USA hegemonizmu. Naj mu rakete daleč in točno letijo.
jg57
18. 04. 2019 21.56
+3
A ljudi te ponosne dežele pa nič ne podpiraš?
25.maj
18. 04. 2019 20.21
+13
mene bolj zanima ravnanje naših sosed kot pa s. koreja
puspan
18. 04. 2019 17.23
+6
Uffff vojaška letalska in raketna tehnika na samem svetovnem vrhu. Na YouTubu lahko vidite celo paleto najnovejših prestreznikov, ki jih upravljajo ženske.
antilevi?ar
18. 04. 2019 17.54
+7
A to so uni prestrezniki mokrote z krilci?
Uporabnik113189
18. 04. 2019 16.01
+25
Nič ni slišati kje kitajska testira svoje orožje, ki ga baje razvija in vlaga velika sredstva v svojo vojsko. Mogoče pa je S.Koreja nič drugega kot laboratorij za razvoj in testiranje velikega brata, ki se na videz predstavlja kot golob miru. Navsezadnje, ko Džonga-a doleti nekoliko bolj zapleteno vprašanje je na prvem letalu na poti v Peking, kjer počaka na nova navodila. Gre za približno enako zgodbo, kot so jo včasih uporabljali vaški fantje na veselicah ko so iskali pretep. Poslali so izzivat malega pritlikavca, da je žalil in izzival, ko pa so se ga končno odločili odstraniti iz dvorane, je nastopil veliki brat, zaščitnik, jih vprašal če jih ni sram napadati šibkejšega in začel koga vleči za suknjič. Skratka, ni težav v tem kar vidimo, ampak v ozadju ki ga ne..
setisfekšn
18. 04. 2019 15.40
+15
Kar se tiče s korejske oborožitve ni ničse ni za bat!njihovi projektili bi kmalu zatajili ker ni znanja in kapacitet!proti zda ne bi zdržal niti enga tedna!pač to je logično!drugače bi pa bilo če bi kdo hotel z vojsko v severno korejo!ga ni junaka, ker bi se zgodil novi vietnam!
nikhrast
18. 04. 2019 15.55
-15
Seveda, Južna Koreja se boji da se ponovi 195o ko Severno-Korejci z kitajsko pomočjo vdrli na jug. Mogoče bi pa Truman moral dovoliti MacArthurju da končno vrže atomsko bombo na sever, manj žrtev bi bilo, pa red bi bil zdaj.
PUTINOVI?
18. 04. 2019 17.44
+6
nikec tebi bi moral nekdo eno primazat da začneš malo mislit
nikhrast
19. 04. 2019 16.42
-2
Kje si leta 1950, nisi slišal kako je sever napafel jug, kako je še UN, NATO... podpiral Južno Korejo
JohannDoe
18. 04. 2019 15.37
+2
Dudlajo in dudlajo kako je komunizem enako fašizem, ko pa jih vprašaš, če je vse to aktualno simpatiziranje z Rupnikovim klubom, naciji in fašoti, torej dejansko simpatiziranje s komunističnimi idejami, ti pa ne znajo drugega odgovorit kot ti minus stisnit. Noj, pravijo, da stisne glavo v pesek, politiki se sprenevedajo, milenijci pa stisnejo minus.
PUTINOVI?
18. 04. 2019 13.59
+24
sej korejci imajo prav zakaj pa imajo sploh američani sankcije nad njimi ???????a zato ker so jih v 50" američani napadli in hotli kolonizirat,korejčki pa se niso pustil....skregno z logiko najprej te napadejo potem ko jim ne rata ti nabijejo 70 let sankciji.
nikhrast
18. 04. 2019 15.49
-3
Leta 1950 je Severna Koreja že napadla jug, se spomniš.
Misija1
18. 04. 2019 16.01
-1
Tipično prorusko razmišljanje Putinovic. Ne navijam ne za Ruse, ne za američane. Ampak v Koreji je takrat šlo za vse drugo, kot pa to kar si napisal. Bolj za boj med demokracijo in komunizmom. Z napadom severnega dela na južnega, se pravi komunističnega nad demokratičnim, se je začela Korejska vojna. ZDA so branile južnega, zaradi demokracije, Sovjeti pa Severnega, zaradi komunizma. Enaka zgodba v Vietnamu.
PUTINOVI?
18. 04. 2019 17.29
+13
aha seveda ....južni so mel diktaturo do 79" zato mi prosim pravljice o demokraciji ne prodajaj ampak se pojdi malo podučit o zgodovini. Državo je vodil desničarski dikator Park Čung Hi ki jo je vodil z trdo roko 18 let, do leta 1979, ko ga je ubil njegov vodja vohunov. Čeprav mu pripisujejo, da je okrepil gospodarstvo, ga hkrati obtožujejo neusmiljenega zatiranja opozicije in odlašanja demokratičnega razvoja. pa še nekaj zanimlivo da je na volitvah zmagala njegova hčerka tako da veš kere barve elita vodi južno korejo.
PUTINOVI?
18. 04. 2019 17.36
+16
kaj vam ni jasno mel so državno vojno ker so se osamosvoljil od japonske represije... in potem ko so severnjaki že zmagal so uleteli američani in jih porinil do sredine nato pa so uleteli še rusi in kitajci da so ustavili američane...še kaj ni jasno? pri viatnamu isto,prvič so se rešili kolonizma ker pred drugo svetovno vojno so bli okupirani s strani francije.po drugi svetovni vojni so se osamosvojil in takoj so jih hoteli francozi znova kolnizirat samo da tokrat so jih viatnamci sesul kasnej še američne ko so poskušal enako...pa kaj vam ni jasno?
Misija1
19. 04. 2019 08.47
-1
Delno se strinjam ss tabo. Diktatura je seveda bila tudi v J. Koreji, ampak še vedno pod taktirko demokracije. In ZDA so posredovale izkljućno zaradi interesa zatiranja komunizma, pod vplivom katerega je delovala S. Koreja. Seveda imaš prav, da so zato v te države uletelli američani. Ampak pristranski kot si, pa ne priznaš, da so tudi Sovjeti komunizem tja uvajali na silo in da so ti komunistični borci v štartu pobijali stotine tisočev svojih bratov v J. Koreji. Enako v Vietnamu. Vedno je šlo za nič druga kot boj med komunizmom in demokracijo. In ti dve sta krivi za stotine milijonov žrtev po celem Svetu. Da pa so vietnamci sesuli američane, pa je tako smešna izjava, ampak tipična za rusofile. ZDA so imele v Vietnamu cca. 55 tisoč mrtvih, v 19 letih vojne. S. Korejska vojska pa blizu milijona. Tako je težko govoriti o vojaški izgubi, sploh pa ob dejstvu, da so američani dejansko zdesetkali celotno S. Korejo, uničiti celotno infrastrukturo, zrušili 90 procentov vseh stavb v državi. Umaknili pa so se izključno zaradi pritiska ameriške javnosti oziroma otrok rožic, ki so vsakodnevno protestirali proti leta dolgo trajajoči vojni. Kaj je za ZDA pomenilo 55 tisoč mrtvih v 20 letih ti najbolj nazorno pokaže primerjava letno umrlih 42 tisoč ljudi zaradi samomora ter cca. 60 tisoč mrtvih zarado prometnih nesreč. Za ZDA je bila vojna v Koreji čisti dobiček . In cilj vojne je bil zaustaviti prodor S. Koreje v Južno. Kar jim je tudi uspelo. Torej cilj je bil dosežen. Za ceno 55 tisoč mrtvih, na drugi strani pa skoraj milijon mrtvih. Vojaško, ekonomsko gledano zanje čista zmaga. In J- Koreja je danes ena izmed nabolj razvitih držav na Svetu.
zemljan10
18. 04. 2019 12.40
+10
Tale je pa vedno bolj oprasetjen.
Bigbadjohn
18. 04. 2019 14.00
+5
Razumnež
18. 04. 2019 11.32
+3
V S.Koreji nič novega... še vedno blokci.
Plg
18. 04. 2019 11.19
+15
Zakaj je tip vedno v plašču in to v notranjih prostorih...?!
Justice4all
18. 04. 2019 11.10
+1
Kaj Trump spet rabi razlog za podporo...
Nimasmisla
18. 04. 2019 11.09
-1
rabijo sovražnika če hoče režim preživet tako kot mi hrvaško in hrvaška nas
pravica5
18. 04. 2019 12.43
+4
dobro napisano, nekaj podobnega je pri nas levaki potrebujejo JJ da preživijo in
PUTINOVI?
18. 04. 2019 14.01
+4
ma pajo se sam uniči z svojim bolanimi s podpor tujcem tipa orban in tanini ...ne rabijo levaki dost nardit.
extradeluxe
18. 04. 2019 11.07
-10
takole se to rešuje. Sestane se svetovni varnostni svet. Vse vojske sveta gredo nad S. Korejo. Počistijo vse tvegane vojaške sklope in karkoli povezano z režimom, seveda z nekaj kolateralne škode civilistov zaradi višjega interesa reševanja drugih civilistov. En problem manj na svetu. Ampak ne, potem bodo humanisti jokali da se amerika v vse vmešava. Ko bo tam počla ena prava bomba bodo pa ti isti humanisti jokcali da kje je amerika ko jo rabiš je pa ni. Potlej pa nič, pustite naj se zgodi kar se hoče. Pa ne se dost sekirat pa to nakladat. Pejte ven na sonce pa razmišljajte kaj lepega.
JohannDoe
18. 04. 2019 11.56
+24
Pa kaj te briga Severna Koreja? Imaš tam kaj, kar je tvoje, pa ti zdej ne dajo? Nimaš. Verjetno je doma dosti več stvari, ki si zaslužijo tvojo pozornost in sposobnost reševanja. Al se ne strinjaš?
MojsterSplinter
18. 04. 2019 11.05
+13
Kolikor se ta tip druži s Trumpom, me čudi, da S. Koreja še ni vstopila v NATO.
mali.mato
18. 04. 2019 10.30
+23
Narod pa strada....
PUTINOVI?
18. 04. 2019 14.03
+17
tko kot v venezueli pa kitajsko imajo 2 metra stran ti pa dobiš vse iz kitajske no malo razmisli o temm....pa že 70 let so lačni čudno da niso izumrli do zdej pa polna držav orožja pa nobenga upora res čudno za lačen narod.
JohannDoe
18. 04. 2019 10.28
-5
Nekateri klasificirajo severnokorejski režim kot "korejski etnični nacionalizem", podoben evropskemu fašizmu. Nič kaj socialistično ali komunistično se ne sliši ala "delavski sloj vseh dežel, združi se namesto nacionalnosti" pa to. Pa vojsko silno čisla, bojda je po vojski na četrtem mestu na svetu. Če tako pogledaš, je severnokorejski režim uresničenje mokrih sanj vsakega evropskega "desnega" diktatorčka v povojih, ki se opira na besede "narod" in rasa. Edino pri gospodarstvu mu, Kimu, ta opevana samozadostnost ne gre ravno na roko. Ostalo so pa čiste mokre sanje.
sagesse
18. 04. 2019 10.32
+1
Bla.,bla,,,vse komunistične države delujejo na principu diktatorstva in etničnega čiščenja. Tudi adolfu je bil teoretični idol karl marx, katerega je omenil v svoji knjigi,, moj boj.... Le zakaj imajo samo v komunističnih državah politične zapornike...
JohannDoe
18. 04. 2019 10.37
+2
Torej je tudi vse to današnje simpatiziranje z Rupnikovo opcijo, naciji in fašoti... in njihovimi idejami... eno navadno simpatiziranje z idejami komunizma?
JohannDoe
18. 04. 2019 10.43
+2
Sam kako to? A ni poanta komunizma in vseh teh levih ravno "open borders" pa uničenje etnij in ras...
brezimenomir
18. 04. 2019 11.38
+2
Komunizem mora imeti strogo varovane meje, da državljani ne bežijo iz raja v peklenski kapitalizem
JohannDoe
18. 04. 2019 12.02
+0
Kar pa ne spremeni tega, da imajo Severnokorejci točno tisto, k čemur težijo in o čemer sanjajo "tapravi" "desni" liderji po Evropi - nacionalistično totalitarno diktaturo s kultom osebnosti. In tisto, o čemer sanjajo njihovi sledilci... ki... tisti manj brihtni... pljuvajo po Severni Koreji... zaradi tega, kakršne barve po njihovem je, ne zaradi tega kakršna je.
PUTINOVI?
18. 04. 2019 14.04
+7
PUTINOVI?
18. 04. 2019 14.07
+7
Merhabap
18. 04. 2019 10.26
-10
To je konec sveta ,ker nobeden na polticnem poligonu nima dovolj moci ,da prepreci laboratorij in poskuse jih niti ne najdejo. Tako ,da ima taktirko v rokah nedozorel voditelj z osnovno solo. In od takih je na zalost odvisen obstoj sveta. lp
sagesse
18. 04. 2019 10.28
+20
Kim se je šolalna zasebnih kapitalističnih šolah v angliji in švici. Tovariši so vedno uživali v dobrinah kapitalizma, le svojim podanikom privoščijo bolj malo...
proofreader
18. 04. 2019 10.17
+7
Bravo Kimi. Obramba je pomembna.
brezimenomir
18. 04. 2019 10.22
+17
sagesse
18. 04. 2019 10.23
+4
Da nekdo podpira severno korejski režim, mora biti totalno usekan...
JohannDoe
18. 04. 2019 10.33
+4
Verjetno. Še bolj ubrisan pa mora biti, da pljuva po nekom, ki je ustvaril tisto, o katerem sam sanja in se pali na to cele noči... zgolj zato, ker ima to nekdo drug in ne on sam ali... njegovi.