Tujina

Nekaj dejstev o črnih skrinjicah, ki bi lahko dala odgovor na vprašanje, ali je bilo letalo sestreljeno

Amstredam/London, 23. 07. 2014 11.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
N.Š.K./Reuters/STA
Komentarji
129

Črni skrinjici leta MH17 sta v rokah britanskih strokovnjakov, ki bodo podatke prenesli na računalnik, da jih bodo lahko analizirali. Upajo, da bodo našli odgovor na vprašanje, ali je bilo letalo sestreljeno. Preverili smo, kaj sploh sta črni skrinjici in v koliko primerih jih niso našli.

Strokovnjaki upajo, da bodo z analizo posnetkov razvozlali, kaj se je dogajalo z letalom in na letalu neposredno pred strmoglavljenjem. Prav tako bodo preverjali, kdo je pilotu dal navodila, da leti nad tem sicer nemirnim območjem.

Črni skrinjici z malezijskega letala, ki je minuli četrtek strmoglavilo na vzhodu Ukrajine, sta ponoči romali iz rok malezijskih v roke nizozemskih strokovnjakov, ti pa so jih nato danes zjutraj predali naprej britanskim preiskovalcem letalskih nesreč. Podatke iz skrinjic bodo namreč najprej pridobili v laboratoriju v Farnboroughu na jugu Anglije.

Da bodo informacije iz skrinjic pregledali britanski strokovnjaki, je med drugim na Twitterju potrdil britanski premier David Cameron. Za to so Britance zaprosile nizozemske oblasti, oni pa so pristali, je pojasnil. Kasneje so z zunanjega ministrstva v Londonu sporočili, da sta skrinjici že prispeli na vojaško letališče v Farnboroughu.

V britanski podružnici za preiskovanje letalskih nesreč AAIB v Farnboroughu bodo prenesli podatke iz črnih skrinjic na računalnike. Te podatke bodo nato posredovali ukrajinskim in nizozemskim strokovnjakom, ki jih bodo podrobno analizirali. Kot upajo, bodo tako dokončno razjasnili vse okoliščine zadnjih ur in predvsem vzrok tragičnega konca leta MH17.

Malezijski strokovnjak je v torek od upornikov prevzel črni skrinjici.
Malezijski strokovnjak je v torek od upornikov prevzel črni skrinjici. FOTO: Reuters

Skrinjici so na prizorišču tragedije našli proruski uporniki. Sprva se je ugibalo, ali bodo uporniki skrinjici sploh predali nizozemskim oblastem, saj bi le-ti lahko skrinjici zadržali, da bi ovirali preiskavo oziroma prekrili morebitne dokaze, ki bi potrdili, da so letalo (po nesreči ali ne) sestrelili uporniki. V torek so uporniki, tudi zaradi pritiskov mednarodne skupnosti, skrinjici predali malezijskim preiskovalcem, ti pa so skrinjici predali naprej nizozemskim oblastem. Zdaj sta skrinjici, za katere preiskovalci tragične nesreče, v kateri je umrlo 298 ljudi, upajo, da bosta dali odgovor na vprašanje, ali je bilo letalo sestreljeno in kdo ga je sestrelil, že v rokah angleških strokovnjakov, ki bodo analizirali podatke.

Kaj sploh sta črni skrinjici?

Ta ključni del opreme letala je sestavljen iz dveh delov oziroma dveh skrinjic, ki nista črne barve, kar bi lahko sklepali iz imena, pač pa sta prodorno oranžne, da jih je lažje opaziti in najti. Prva skrinjica vsebuje podatke o letu in tehničnih podatkih letala. Notri je snemalnik, ki snema podatke o času, višini, hitrosti in smeri leta, prav tako pa vsebuje še vsaj ducat drugih, prav tako pomembnih podatkov. Druga skrinjica vsebuje snemalnik, ki snema pogovore oziroma dogajanje v pilotski kabini. Prav slednja bi lahko razkrila, ali je imelo letalo kakšne težave oziroma ali sta pilota pred strmoglavljenjem opazila kakšno posebno dogajanje.

Ena od črnih skrinjic beleži tehnične podatke o delovanju letala, druga pa snema zvoke in bi lahko morda posnela tudi zvok eksplozije.
Ena od črnih skrinjic beleži tehnične podatke o delovanju letala, druga pa snema zvoke in bi lahko morda posnela tudi zvok eksplozije. FOTO: Reuters

Skrinjici sta shranjeni na različnih koncih letala in sta zelo odporni. Prevlečeni sta s titanom, ki je izredno odporen in vzdržljiv material. Vzdržita neverjetno vročino. Eno uro lahko zdržita na neverjetni temperaturi 1110 stopinj Celzija, 10 ur pa na temperaturi 260 stopinj Celzija. Prav tako sta stestirani in pripravljeni, da vzdržita neverjetne udarce.

V letalstvu so v splošni uporabi vse od 60. let, večina črnih skrinjic pa je sposobna snemati tudi do 25 ur pogovorov. V vseh letalskih nesrečah, ki so se zgodile v zadnjih 50 letih, le v 17 primerih niso našli črne skrinjice oziroma je bila njena vsebina neuporabna. Od tega v devetih primerih vzrok nesreče ni bil pojasnjen.

Zadnje letalo, ki je uvrščeno na seznam teh 17 letalskih nesreč, je let MH370. Letalo je izginilo 8. marca letos, kljub obsežnim iskalnim akcijam, ki še vedno trajajo, pa črnih skrinjic v prvem mesecu dni, ko še oddajata signal, da jih je lažje izslediti, niso našli. Črne skrinjice letal, ki sta se zaleteli v newyorška dvojčka 11. septembra 2001, so prav tako  izgubljene. Še vedno niso našli črnih skrinjic letala Siberia Airlines, ki so ga 4. oktobra 2001 ukrajinski vojaki sestrelili nad Črnim morjem. V nesreči je umrlo 66 potnikov in 12 članov posadke. Ukrajina je po tragediji sporočila, da je njihova vojska med vajo po nesreči zadela rusko potniško letalo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ales alless
23. 07. 2014 21.01
-2
Alexander Khodakovsky komandir voskov bataljona(pro rusi) je priznal da so bli v lasti BUK sistema ki bi naj prihajal iz rusije kam se je tudi hitro vrnil in je bil postalvjen na mestu kjer bi naj bla izstreljena raketa... v glavnem ja rusija je še dalje nedolžna... Na vkontakte pa se pojavljajo slike od ruskih vojakov ko se hvalijo kak so celo noč strerlali z artilerijo na ukrajinsko stran...
Al83
23. 07. 2014 21.23
+2
Letalo je bilo sestreljeno 14:15 GMT, torej sredi dneva in ne sredi noci.
ales alless
23. 07. 2014 21.28
-1
Al83 preberi kaj ti pišem, za artilerijo je mišljeno te dni, to je že druga zgodba, sploh veš kaj ti je artilerija? havbica če ti bo kaj bolj jasno.
Al83
23. 07. 2014 22.13
+1
Pardon nahitro sem prebrav, siht pa ni cajta...
mmmmmmmnnnnnnmmm
23. 07. 2014 18.29
+3
krivce je treba pred zid in končat zadevo...potniško letalo nima proti avijonske zaščite tako kot vojaško letalo in pilota nista vedela da je raketa istreljena na avijon,,če je bila raketa zemlja zrak SA11-ki se iztreli z oklepnega goseničarja na kateri so 4 rakete,,,doseže hitrost 3 mach-e strelja pa se lahko do 35 km..avijon je bil zadet v par sekundah...zanimivo pa je da vsi ti vojaški sistemi imajo najboljše radarje in so vedeli da to ni kak vojaški lovec ..lahko bi ga zamenjali edino za kako transportno vojaško letalo..
.jest
23. 07. 2014 17.31
+2
Črno skrinjico so dali britanskim lizačem. To pomeni, da bodo podatke, ki kažejo na krivdo ukrajine in amerike malo spreminjali in preurejali ali pa jo uničili. Pač, poškodovala se je pri padcu.
LOS - T
23. 07. 2014 18.43
+0
brez skrbi, glede na čas ki je bila pri upornikih, nimamo je, imamo jo, nimamo, imamo, je ziher da je že bila na "pregledu" v moskvi, so že uredili, da briti ne bojo nič najdli...tole bo ostala misterija ko kennedyev umor...zarote bomo u bufetu obdelovali...
.jest
23. 07. 2014 19.38
+3
Nisi včeraj rekel, da prekinjaš debato z menoj? Odpikaj od mojih komentarjev in piši drugim. Pa malo obvesti o dokazih, ko jih boste našli. Če so boljši od ruskih, sprejmem.
LOS - T
23. 07. 2014 21.07
-2
oprosti, nisem opazil da si to ti...trznem pač na neumen komentar...
.jest
23. 07. 2014 22.04
-1
Iščite dokaze. Ne samo mahat s praznim papirjem. In če nekaj napišeš se tega drži. Aja, te je zahod dresiral. Drugače pa oprostim. Vsaj prebereš resnico, za spremembo.
kure bedne
23. 07. 2014 15.55
+9
Nizozemci bodo dali skrinjici Angležem. Ja to pa je zelo pametna poteza. Angleži imajo pa ameriške strokovnjake. In krog je sklenjen.
LOS - T
23. 07. 2014 18.45
-1
skrinjice bi na tem svetu rusom zaupali samo kubanci...
sebo-.x
24. 07. 2014 08.07
+1
Če bi sestrelili Airbus, bi šel pa Francozom. Tako pa so sestrelili Boeinga, ki je mimogrede ameriški. Kaj ti tu ni jasno ? Ali pa mogoče misliš, da bi podatke s črnih skrnjic priredili ? Skoraj zagotovo ni njih nič takega, kar bi inkrminiralo koga od vpletenih v nesrečo ...
Ramzess
24. 07. 2014 10.45
+0
Lahko pa kaj podtaknejo, ... dandanes je vse mogoče.
Al83
23. 07. 2014 15.13
+1
Itak je pa jasno, da gre wall streetu in city of londonu najbolj u nos nova banka briksov, ki podira 70 let monopola oderustva IMFa in world banke. Poleg tega pa tudi vemo, da zahodnjo zunanjo politiko vodi concul of foreing relations, ki je sestavljen in kontruliran od bankirjev.
yarrick
23. 07. 2014 17.15
+6
Daj no, to so zgolj teorije zarote :P. šalo na stran; vsi ki se vsaj malo zanimamo za dogajanje p svetu vemo kam bo pripeljala novonastala razvojna banka v rokah BRICS držav.In rezultat bo šokantno slab za zahod če se le ta ne bo pripravljen pogajati z BRICS državami in bo nehal z tako korpokracijsko finančno piramido.Ali popustijo, ali pa BRICS sesujejo zahodni sistem.V vsakem primeru bosta IMF in BIS utrpela izjemno visoke izgube....
Al83
23. 07. 2014 20.15
+3
Zahodni sistem koristi samo zahodnjim elitam in ga zadnje case uporabljajo tudi za rusenje zahodnjih drzav primer drzave PIGSA ( portugal, ireland, greece, spain). Tako, da ne bom zaloval, ce bodo sle te bankirske organizacije v smetnjak zgodovine .
Terezinka
23. 07. 2014 14.20
+5
Mene zanima, če kdo ve koliko je razlika v hitrosti rakete zemlja zrak in letala, ki je bilo izstreljeno ali, ki je doživelo nesrečo? Zanima me namreč koliko časa so imeli piloti možnost vedeti kaj se jim približuje.
Terezinka
23. 07. 2014 14.22
+2
Med poletom na tej višini je namreč možnost lepo opazovati letala, ki letijo v tvojem vidnem polju in to je tam v višini res čisto in svetlo
ebiga
23. 07. 2014 14.26
+6
Pilot potniškega letala nima nobene možnosti zaznati ali videti tako raketo, še ko ga zadane ne ve kaj ga je zadelo.......je premal časa.
Terezinka
23. 07. 2014 14.30
+1
Ampak letalo ima tudi neko veliko hitrost, koliko je hitrost rakete?
AlternativeFacts
23. 07. 2014 14.48
+5
Potniško leti okoli 900km/h, raketa pa od 1225km/h (1 mach) dalje
yarrick
23. 07. 2014 17.17
+3
ne vem če so vse preko mach-a...Bo treba izbrskati podatke o BUK sistemu (po predpostavki da so krivi uporniki, drugo je če so jih sesuli ukrajinci z zrak-zrak raketo)....
.jest
23. 07. 2014 17.35
+3
Ukrajinci so jo lahko sestrelili z letalom ali pa tudi z BUK-om.
General ZKS
23. 07. 2014 18.53
+2
ales alless
23. 07. 2014 19.11
+2
Terezinka, noben potnik niti ni vedel zakaj se gre. Misliš da potniki vidijo ko se nekaj približuje s 3tisoč km/h od spodaj ali pa od zadaj? Piloti enako ne. Ko je počlo tak nikomu ni blo nič jasno, pol pa so tak v sekundah zaradi dekompresije v nezavest padli.
quantum
23. 07. 2014 14.17
+4
Najbolj moti dejstvo da si preiskavo podajajo nizozemci in britanci. Avion je registriran v Malezijskem registru, prevoznik malezijski, nesreča pa se je zgodila na ozemlju Ukrajine.
sebo-.x
24. 07. 2014 08.08
+1
Arktus
23. 07. 2014 14.14
+8
Nič dobrega se ne godi Rusom, Britanci bodo storili vse da bodo našli "neke" dokaze in ji spet obtoževali, stalna praksa. Ampak žalostno pa je tole, 300 ljudi. Svet je besen: Rusi so teroristi, Putin je dictator/hitler, Rusija nas bo uničila - obtoževanje brez dokazov. Zahodne države v bližnjem vzhodu so pobile in še bodo milijo civilistov, ah, to je sprejemljiv in potrebno je zamižat . Kot je Putin izjavil: Zahodni politiki so izrabili politično moč iz te nesreče , to je ogabno norčevanje iz umrlih in ne bi bilo nič čudnega če bi tale nesreča bila ena izmed "false flag" operacij.
Al83
23. 07. 2014 14.20
+0
Mi6 in CIA verjetno ze veselo fabricirata dokaze.
alenexxx
23. 07. 2014 14.13
+8
najbolj me moti da so nizozemci predal skrinice angležom,upam da so prej usaj poslušal posnetke
Paleozoik
23. 07. 2014 14.12
+6
Zanimiv podatek, da niso našli nobene črne skrinjice iz obeh potniških letal, ki sta treščili v WTC. Tistega dne so teroristi ugrabili štiri letala, eno je treščilo v Pentagon, drugo pa nekje pred Belo hišo, to je vse skupaj 8 skrinjic, vendar ne vem koliko so jih našli., če sploh katero, čeprav letala niso strmoglavila ravno nekje v gorah ali sredi oceaov. Črna skrinjica torej ne zdrži teže celega neboltičnika, prenese pa bistveno večje sile od ostalih letalskih delov, ki so jih našli razmetane naokoli, vprašanje, kje v letalo so nameščene oziroma ob katerega dela letala se držijo in je tam največja verjetnost, da bo kaj ostalo v enem kosu. Ne vem, ne verjamem preveč v policijsko delo, z varnostjo bi se morali ukvarjati znanstveniki in inženirji, ne pa javni uslužbenci, karkoli že javni dejansko pomeni.
AlternativeFacts
23. 07. 2014 14.14
+8
Zgorele so, moraš vedeti, da črne skrinjice ne delajo po isti metodi kot passaporte..
yarrick
23. 07. 2014 17.18
+5
Pa deli od turbin od motorjev ki so narejeni iz titana so IZPARILI zaradi tako visokih temparatur ane :P?
.jest
23. 07. 2014 17.38
+10
Ja, potni isti in dokumenti so odpornejši od črnih skrinjic. Ameriškim državljanom taka obrazložitev dogodkov zadostuje.
General ZKS
23. 07. 2014 19.04
+4
Osama Bin Laden je bil kriv in je edini ki je podru 3 stolpnice z dvema letali. hihihihi
.jest
23. 07. 2014 20.26
+3
Tisti Pentagon je tudi zanimiv. A tam ni bil Osama?
AlternativeFacts
23. 07. 2014 14.04
+15
A dons so pa skrinjice na vrsti? Lepo, samo zakaj pa ni nič o CIA žvižgaču, ki pravi da imajo podatke, da je letalo sestrelila ukrajinska vojska, ki naj bi bila tisti dan nažgana. Pa da ne bo smo žvižgač omenjen, tudi Jim W. Dean od Veterans Today piše, da če je kdo sestrelil letalo, da so to kvečjemu ukrtajinci. Razlog za to dejanje je pa polom ukrajinske vojske in želja po prihodu NATO-a v Ukrajino.... vir: Satellite data on MH17 should be released: Analyst
VolkBrenin
23. 07. 2014 14.04
+5
Terezinka
23. 07. 2014 14.06
+5
Zelo verjeten razlog. To bi jim mogoče še uspelo, če bi dosegli obtožbo ruskih separatistov in Rusov.
AlternativeFacts
23. 07. 2014 14.12
+3
Rusi ne bodo krivi, kar že kažejo zadnje novice, bodo pa 100% krivi uporniki.Okoli njih se pa ja ve od prvega dne dalje. Prva novica je bila defakto so krivi uporniki ki so z BUK-om sestrelili letalo, danes so samo še defakto krivi uporniki, ne vedo pa več, kdo ga je sestrelil in s kom ga je sestrelil...ta preiskava bo pa itak samo potrdila da so krivi uporniki, ne bo pa znano s kom so sestrelili letalo...skoraj 100% sem, da bodo skrinjice preveč poškodovane....
yarrick
23. 07. 2014 17.20
Mogoče so pa uporabili shilke ali tunguske :P .Saj veš more biti ruska roba pa to...
LOS - T
23. 07. 2014 18.47
-2
enmu se strdki delajo od gruntanja vseh možnih zarot...kaj če bi šel mal ven, stran od ameriških filmov?
General ZKS
23. 07. 2014 18.58
Če imajo uporniki Buk, brez radarja je neuporaben.
ho?emVšolo
23. 07. 2014 14.03
+3
ne, pilot se je sestrelil!!!
Warlock.
23. 07. 2014 13.44
+23
lahko pa tudi takole razmišljamo, če nebi bili tisti krvavi protesti ultra desničarjev v Ukrajini, nebi nastali uporniki....Koliko življenj bi se rešilo vključno s tem letalom? Vso kri ki je bila prelita imajo na rokah prav tile ultra desničarji in zahod, ki jih je podpiral!
aojz
23. 07. 2014 13.54
-8
Zahod razmišlja drugače. Če nebi bilo komunistov nebi bilo te vojne. In letalo bi prevažalo turiste naprej.
antiXfashizmXeuXgso
23. 07. 2014 14.02
+2
ho?emVšolo
23. 07. 2014 14.06
+2
alojz ima diagnosticiran strah pred komunosti
Brabus
23. 07. 2014 14.07
+8
aojz 23.07.2014 13:54:06 -1 Zahod razmišlja drugače. Če nebi bilo komunistov nebi bilo te vojne. In letalo bi prevažalo turiste naprej. Seveda, od česa bi pa potem živela vojna industrija v Kavbojlandiji. Zakaj že imajo CIO???
antiXfashizmXeuXgso
23. 07. 2014 14.07
+1
Predno gre spat verjetno tut pod posteljo pogleda
Terezinka
23. 07. 2014 14.08
+6
alojz, če bi v Sloveniji ti in tebi podobni ne iskali komunistov v vseh lumparijah bi tudi Slovenija bila še zmeraj na poti proti Švici in ne nazaj na Balkan
Terezinka
23. 07. 2014 14.10
+3
V nekaterih bo večna krivda samo na strani, ki jo ne štejejo za svojo. Res me zanima kaj imajo Rusi v Ukrajini, ki se borijo za svoje narodne pravice, za svojo avtonomijo s komunizmom skupnega
gripson
23. 07. 2014 13.42
+19
Ob ˝odpiranju˝ črnih skrinjic bi morali biti navzoči vsi ˝vpleteni˝ in še kakšen nevtralen zraven - potem bi bilo mogoče govoriti o neodvisni preiskavi in poročilu...
yarrick
23. 07. 2014 17.23
ja, pa če bi to naredili na nevtralnem terenu v UKRAJINI.Tako pa vsako nepotrebno potovanje skrinjic povečuje možnost da se kdo z njimi igra oz jih prireja.Pa saj vemo, da tokrat ne bodo delali objektivno niti ni namen tega da bi koga oprali krivde ampak zgoljda bi dokazali da so proruski uporniki krivi.Čep a slučajno niso..se pa uredi vse da bodo krivci ti ki so si jih izbrali.
VolkBrenin
23. 07. 2014 13.40
+7
proruski se sigurno počutijo izdane....
Terezinka
23. 07. 2014 13.45
+9
Če ni predstavnikov vseh so izdani in to ne prvič posebno, če res niso nič krivi
VolkBrenin
23. 07. 2014 14.03
+3
hmm...ne trdim da so ali niso krivi....laži zahoda je preprosto preveč....dokazano x krat....mediji- zahodni....pa veselo pišejo laži ali prikrivajo resnico....tudi dokazano x krat....
nezaželjen
23. 07. 2014 13.38
-4
Ugibanja in trditve o verodostojnosti preiskave v komentarjih so res samo to. Ključno za vse dogajanje je nepotrebna vojna med uporniki in provladnimi silami. Ker vemo, da so provladne sile usmerjene precej v nacizem in fašizem, bi morali sami državljani ukrajine take zadeve zatreti v kali. Rusi pa se ne bi smeli vpletati. Nastati bi morali pogoji, da v ukrajini živijo državljani ruskega porekla s svojo kulturo ampak res samo kulturo. Gospodarsko in notranje upravno pa bi morali živeti samo dogovorno. Take rešitve poznamo, res pa je, da v večini primerov občasno prihaja zaradi skrajnežev na obeh straneh do težav in te "težave" bi morali preprečevati sami miroljubni večinski državljani, morda tudi s silo.
Terezinka
23. 07. 2014 13.47
+8
nezaželjen, Rusov je v tej pokrajini več kot vseh Slovencev. Ukrajinska republika je umetna tvorba Kounističnih voditeljev. Ukrajina je država v kateri je še veliko manjšine ob Poljski meji in ob Madžarski tudi. Tam se ne bo nehalo z neredi, če bodo hoteli vse preimenovati v Ukrajince
LOPOVI V AREST
23. 07. 2014 13.37
+8
Upam, da so Rusi za vsak slučaj vse posneli, da Britanci ne morejo objavit ali priredit lažnega poročila, ker potem jih čaka še en originalen posnetek iz Rusije.
Terezinka
23. 07. 2014 13.59
+8
Jaz sem v to prepričana. Konec koncev so jasno videli, da je večina na zahodu z ZDA na čelu proti njim in jih je brez dokazov že prvi dan označila za krivce
Krap?
23. 07. 2014 13.35
+9
Sploh nima veze kdo bo preiskoval črne skrinjice, Rusi imajo skor sigurno podatke iz njih že shranjene na svojih diskih. Se je že večkrat pri tej ukrajinski krizi izkazalo, da Amerosi in njihovi priskledniki igrajo poker, rusi so pa že od nekdaj šahisti :)
LOPOVI V AREST
23. 07. 2014 13.27
+11
Črne skrinjice letal, ki sta se zaleteli v newyorška dvojčka 11. septembra 2001, so prav tako izgubljene. Sigurno da so izgubljene. ZAKLENJENE NA VARNEM ,da ljudje ne bi izvedeli, kaj se je takrat dogajalo.
LOPOVI V AREST
23. 07. 2014 13.28
+11
boksim
23. 07. 2014 13.27
+10
Kakšna blamaža!!! Vsak razumen ve da bodo Angleži podali(povedali) resnico samo Američanom in ukrajinski hunti. Svetovna javnost bo za resnico prikrajšana- kot po navadi v takšnih dogodkih