Tujina

Se v ZDA obeta prepoved polavtomatskega orožja?

Washington, 16. 12. 2012 21.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Grozljiv pokol v šoli je spet obudil razprave o razširjenosti strelnega orožja v ZDA. Več senatorjev je namreč napovedalo obnovo prepovedi polavtomatskega orožja. Prodaja orožja je po prvi in drugi zmagi Baracka Obame skokovito porasla.

Mesto je še vedno v šoku.
Mesto je še vedno v šoku. FOTO: Reuters

Petkov grozljiv pokol na osnovni šoli v Newtownu v zvezni državi Connecticut je v ZDA spet obudil razprave o razširjenosti strelnega orožja. Zaradi starosti žrtev tokrat obstaja možnost za določen napredek.

Demokratska senatorka Dianne Feinstein iz Kalifornije je zagotovila, da bo naslednje leto predlagala prepoved t. i. "napadalnega orožja". Gre za politično opredelitev orožja, ki lahko izstreli več nabojev po vrsti brez dodatnega polnjenja.

To je v bistvu polavtomatsko orožje, ki je bilo prepovedano do leta 2004, ko je prepoved potekla, pa zaradi močnega orožarskega lobija ni bilo zadostne večine, da bi jo obnovili. Avtomatsko orožje je tudi v ZDA prepovedano, razen za vojsko in posebne policijske enote.

Adam Lanza je na osnovni šoli Sandy Hook v petek s takšno polavtomatsko puško pobil 20 otrok, starih od šest do deset let, in šest žensk. Pred tem je doma ubil svojo mamo. Vsak otrok v šoli je bil zadet z najmanj dvema nabojema.

Feinsteinova napoveduje predlog, ki bo prepovedal uvoz, prodajo, transferje in posedovanje tovrstnega orožja, vendar tudi demokratka iz Kalifornije ne upa iti predaleč in predlaga le prepoved za naprej. Tisti, ki že imajo takšno orožje, ga bodo lahko obdržali.

Žalovanje po tragediji v Newtownu
Žalovanje po tragediji v Newtownu FOTO: Reuters

Prodaja orožja narasla

Prodaja orožja je sicer ZDA po prvi zmagi Baracka Obame na predsedniških volitvah in tudi letos po njegovi drugi zmagi skokovito porasla. Med lastniki orožja se namreč širi strah, da jim ga bo Obama odvzel, zato so se oborožili. Odvzemanje orožja po ZDA bi povzročilo hude preglavice policiji in verjetno tudi porast nasilja.

Tudi tako omejenega ukrepa, kot ga predlaga Feinsteinova, sicer ne bo preprosto sprejeti. Nekaj več možnosti za uspeh je zaradi pokola majhnih otrok in ker so volitve že mimo. Demokratski senator iz Illinoisa Dick Durbin je poleti, po pokolu v kinodvorani mesta Aurore v Koloradu, dejal, da ni niti najmanjše možnosti, da bi kongres sprejel prepoved polavtomatskega orožja. Danes je dejal, da ta možnost obstaja.

Naslednje volitve, ko bo orožarski lobi lahko spet napadal kandidate, ki so proti orožju, bodo šele leta 2014. Odhajajoči neodvisni senator iz Connecticuta Joe Lieberman je poleg podaljšanja prepovedi polavtomatskega orožja danes na televiziji Fox predlagal še druge ukrepe.

Tako predlaga ustanovitev nacionalne komisije, ki bo raziskala vzroke za izbruhe množičnega nasilja v ZDA. Ta komisija bi pregledala obstoječo zakonodajo glede drugih vrst orožja in tudi zakonodajo o duševnem zdravju ter povezavah med zabavno industrijo in pokoli s strelnim orožjem. Komisija bo po Liebermanovih besedah poskrbela za to, da se ogorčenje po pokolih ne bi spet pomirilo brez potrebnih ukrepov, kot se je vedno doslej.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (51)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

KisloZelje333
17. 12. 2012 13.59
+0
seveda da se obeta, narod se počasi prebuja, saj bo še z elito na koncu obračunal, vzemimo jim orožje (pustimo dejstvo ob strani, da vsak bolan, moten, neuravnovešen človek, če ima naredit zločin, ga bo pa z nožem alpa sekiro, to nima čisto nobene veze!!!)
KisloZelje333
17. 12. 2012 13.59
+0
ne podpiram orožja, jasno, morda sem malce narobe napisal, pa kdo ne bo razumel, ampak dokler bo boj mi proti eliti, mislim da nam bo orožje še kako prav prišlo.
pika poka ježek
17. 12. 2012 13.27
+2
Veliko ljudi umre v prometnih nesrečah. Bodo zato prepovedali individualna prevozna sredstva in dovolili le javni prevoz? In še eno, je problem odstranjen, če prepoveš strelske športne rekvizite? NI, vsak predmet ustrezne velikosti, oblike ali teže se lahko uporabi kot napadalno orožje... Razen tega pa, največ ljudi pobije orožje v arzenalih vlad.
yarrick
17. 12. 2012 17.45
minorty report style; avtomatiziran sistem "javno privatnega prevoza" hehe ;)se pa strinjam; če hočejo rešiti težave na tak način, potem smo ljudje sami sebi najbolj najbolj nevarni...
Komentiranje prepovedano
17. 12. 2012 08.28
+0
Pravico do orožja imajo Američani v odnosu do izkoriščevalske britanske kolonialne ureditve. In tu se zadeva neha. Oziroma se je že davno nehala. Vse ostalo je manipulacija.
formator
17. 12. 2012 08.27
+0
Za spremembo sem tokrat vesel,da živim v EU kjer je orožje bolj kot ne prepovedan. Za američane pa se čudim zakaj imajo potem prepovedane droge in prostitucijo, obe panogi nebi povzročali toliko sraja kot pa ga orožje. V končni fazi pa bi bil presenečen, če bi jim uspelo prepovedat orožje.
yarrick
17. 12. 2012 09.38
-1
pa ne vem če ima prepved tu veliko s tem; poglej kanado ali švico; obe imasta relativno ugodno rešeno glede posesti in nošenja orožja pa takih škandalov ni.povrh vsega pa poglej kaj se je zgodilo par let nazaj z breivikom, pa tudi razmere v rusiji ti lahko dajo vedeti da striktni zakoni glede orožja NISO ZAGOTOVILO dase take morije ne bodo ponavljale...
pika poka ježek
17. 12. 2012 13.28
+2
Orožje v EU sploh ni prepovedano, le ljudje smo drugačni od Američanov, pa čeprav gledamo iste filme in igramo iste računalniške igre. Ljudje pa sploh ne vedo, da imamo lahko LEGALNO v Sloveniji delujoče avtomatsko orožje z namenom zbiranja - streljati se pa z njim NE SME.
yarrick
17. 12. 2012 17.41
no ja...recimo da se ne sme.Sam dobro veš, da se da marsikateri zakon "raztegniti", če poznaš prave ljudi( recimo oskrbnike strelišč)... Je pa res kar si napisal. a kaj veš, a je še mogoče legalizirati "stare avtomate" od jugo armije (vem da je treba predelati prožilni mehanizem, da ne dovoljuje full auto)? Sicer so pa tako in tako na voljo saige ali pa čehinje ;)
binglec123
17. 12. 2012 08.07
+3
mediji so tisti ki manipulirajo z ljudmni!
pika poka ježek
17. 12. 2012 10.51
+2
antifa4321
17. 12. 2012 07.58
+1
Ni problem v orožju, problem je v ljudeh in njihovemu pogledu na druge ljudi, sploh ameriški pogled na druge ljudi je problematičen, problematične pa so tudi razne strelske videoigrice, ki otrokom in mladini zabrišejo mejo med virtualnim in realnim in mislijo, da "reset" pa "play again" deluje tudi v real.
yarrick
17. 12. 2012 09.36
+2
tole pa ni res; sam igram FPS igre nekako zadnjih 15 let, pa mi NITI ENKRAT ni padlo na pmet da bi kaj takega naredil v resničnosti.Če ti pade n pamet kaj takega, potem ni drugega kot zaprti oddelek psihiatrije.poleg tega pa, če bi bilo to res, bi moralo biti pobitega že pol sveta...samo poglej v kakih številkah se prodajajo moderni FPS naslovi(+ še torrent downloadi), pa vendar pride le redko do takih incidentov. misliš da te lahko IGRA nauči uporeabe orožja? mogoče, vendar bo to še vedno zelo zelo daleč od realnega streljnja.
KisloZelje333
17. 12. 2012 11.37
+2
katero igro pa igraš shadowsun, če ni skrivnost, se pa strinjam, sem povsem istega mnenja.
antifa4321
17. 12. 2012 11.54
Shadowsun, mogoče zaradi tega, ker nimaš vcepljene ameriške večvrednosti
yarrick
17. 12. 2012 17.30
+1
@kislo zelje3333 po vsej verjetnosti em igral večino FPS-jev zadnjih 10ih let, čeprav se v zadnjem času izogibam visokoletečim naslovom, ki so le preoblečeni stari špili. operation flashpoint ali pa arma sta še vedno zakon ;) @antifa glej, američani imajo pač to v genih, tako kot imamo mi stalno deljenje na leve in desne.Kak je rezultat? vedno eno in isto *, nobenega napredka in večgeneracijska mržnja do nasprotne strani.
antifa4321
17. 12. 2012 07.37
+1
Tole pa ne bo šlo. Potem bi moral vse pištole prepovedat.
?enka
17. 12. 2012 07.40
+0
antifa4321
17. 12. 2012 07.42
+2
Pa jih ne bojo. Kot prvo orožarski lobij je premočan, kot drugo mnogo ljudi hoče imeti pištole iz različnih razlogov.
binglec123
17. 12. 2012 08.07
+0
zakaj bi pa morli orožje prepovedat? to je enako kot da bi prepovedali avtomobile
antifa4321
17. 12. 2012 08.44
zemljemerec
17. 12. 2012 07.25
-1
Zakaj se moji amer.prijatelji bojijo govoriti o nenavadnih, nerazumljivih dogodkih ?
xstay0th1x
17. 12. 2012 07.24
+1
Tudi ce bi prepovedalita urozje bi ga se zmerm nekako kdo dubil ker zdej je svet toliko pregnan da kr glava boli....
zemljemerec
17. 12. 2012 07.17
-1
Bo potrebno v laboratorije pogledat, kaj nam ta pametni pripravljajo za naslednjo vojno. Brez orožja.
Against
17. 12. 2012 06.50
-1
Imajo orožja za naslednjih 500 let in sedaj bi prepovedali polavtomatsko orožje - slaba šala.
Johnny_boy
17. 12. 2012 01.22
+2
če je nekdo zadosten psihič bo vedno najdu način oz. izmed vseh tistih ki so zadostni psihiči bo vsake toliko nekomu ratalo najti način. lahko se uporabi tudi katana, meč, sekira, 20cm kuhinjski nož, možnosti je veliko. problem je enostavno rešljiv. dvignit davek na orožje, in s tem plačat oborožene varnostnike na šolah, vrtcih, faksih in drugih podobnih institucijah. glede na razmere v katerih živimo si bo kmal tud v sloveniji potrebno omislit vsaj par kosov orožja za samoprezervacijo. tisti zakon, da lahko zaprosiš za dovoljenje za nošnjo orožja kot posebaj ogrožena oseba bo vsak čas začel veljati za ves narod.
KisloZelje333
17. 12. 2012 01.20
+3
mogoče sm res že mal nor ampak, da ni to spet maslo vlade, da se ljudem pobere orožje, nezadovoljeni ljudje, sploh ko bodo zvedli, da je printanje denarja pod privatno lastjo, da se tiska kot wc papir, ja takrat bankirjem nobena policija in vojska ne bosta več pomagali....in to bo vsak čas, upam
yarrick
17. 12. 2012 09.33
+1
tudi če ni to maslo vlade, jim sigruno zelo koristi, vsak tak pohod jim daje večje možnosti za sprejetje takega ali drugačnega zakona o orožju.Poglej kaj se je dogajal med katrino pa ti bo takoj jasno kam pes taco moli...
yarrick
17. 12. 2012 00.10
+4
kaj pa z repetirno šibrenico se ne da narediti masakra? Torej bodo prepovedali VSO polavtomatsko orožje, še vedno pa kriminala NE bodo ustavili.kakšen je potem RESNIČNI CILJ tega predloga?
Ramzess
17. 12. 2012 00.50
Da se zadovolji rajo, kot vedno. do neke mere, za nekaj časa.
Jimi1
17. 12. 2012 11.21
+1
Da rajo navidezno zadovoljijo in jih "zadovoljne" razorožijo, da se ne bi bili več sposobni upreti fašističnemu režimu, ki vse bolj prevzema vodenje ZDA. Zanimivo, da se tudi tam neoliberalisti(bankirji...) prodajajo pod masko demokratov (socialistov), ki pa to nedvomno niso.
Jimi1
16. 12. 2012 23.49
+2
Ob tem nadaljevanju nehote pomislim, da stoji za tem pokolom ZDA vlada, ki bi rada razorožila američane in iz njih ovce podobne Slovencem naredila...
Gnilojajce1
16. 12. 2012 23.41
+0
Če ne bodo imeli polavtomatske, bodo pa šli z pištolo in škoda nebo veliko manjša
Gnilojajce1
16. 12. 2012 23.41
+3
ljx
16. 12. 2012 23.43
+4
Pištole spadajo pod polavtomatsko orožje. Ni problem v ljudeh,ampak v gnili vladi ki si je dokazano umazala roke z marsičem!
Misija1
16. 12. 2012 22.45
+7
Avtomatsko orozje prepovedano v Ameriki? 24ur, ne pisat na pamet. Od drzave do drzave je odvisno, kaj je tam prepovedano in kaj ni. V recimo Texasu, je dovoljeno se kaj vec kot pa samo avtomatsko orozje, nekateri posedujejo pravo protizracno orozje, modificirane 4 cevne topove in se kaj bi se naslo. Toliko o tem, kaj je v ameriki prepovedano! V Texasu je dovoljeno prakticno vse! In se bi se nasle podobne drzave v ZDA. Tako da ne pisat na pamet!
yarrick
17. 12. 2012 00.14
+2
po drugi strani pa v kaliforniji ni dovoljeno ničesar, kar ima izmenljiv nabojnik ali pa gre v tega več kot 5 nabojev, ne sme imeti pištolskega ročaja(torej semi auto v stilu Ar oz AK odpadejo), v primeru 5 strelnega nabojnika ki je izmenljiv pa mora biti puška prirejena tako, da ima namesto vzvoda za izmet nabojnika gumb, ki prepreči "fast swap" menjavo nabojnika (torej odpade hitro menjavanje nabojnika in "posledično" prepreči pokol (vsaj tako to razlagajo)). je p res, da je zelo odvisno od zvezne države do države kaj imajo lahko.ponekod je dovoljen CCW, dočim te bodo v drugi državi zaradi tega na hitro priprli...
Jimi1
17. 12. 2012 11.12
+3
Kolikor je meni poznano v glavnem velja v najbolj rigoloznih zakonorajah ZDA držav (Kalifornija, New York, Washington D.C.,New Jersey) ali omejevanje kratkocevnega orožja, ali pa omejevanje PA orožja na okvirje s strelivom z kapaciteto 10 Nabojev. Torej 2 amandma razen za non arms cone v glavnem povsod velja, do pokolov pa prihaja v teh "demilitariziranih conah" . Tolpe in mafija pa so ne glede na državo oborožene z avtomatskim in kratkocevnim avtomatskim orožjem, tako, da se ne glede na zakonodajo ni za bati, da bi se stanje takšnih krutosti kdaj izboljšalo.... Njih tepe psihična in socialna razslojenost družbe, ki je največji vzrok za takšno početje omejenih posameznikov. NPR. v Sloveniji je precej orožja vojaškega izvora med raznimi zainteresiranimi posamezniki, kriminalci in tolpami, pa se redkokdaj kaj kar preseže 2 žrtvi zgodi, pa še to v glavnem ne z legalnim orožjem. Morijo v glavnem kuhinski noži in sekire, ki pa nobenemu na pamet ne pride, da bi to prepovedal med prebivalstvom.... V ZDA je pa 200x več prebivalstva, zato so takšne tragedije 200x bolj verjetne, kot v SLO.
yarrick
17. 12. 2012 17.37
+1
ja, naj gredo pogledat v detroit če upajo hehe.tam bi red naredila edino kopenska vojska z tanki in carpet bomberji...Kot je napisal @jimi; problem je razslojenost družbe še bolj občutn razlika med bogatimi in revnimi ter korupcija.na eni strani brokerji z miljoni provizij na leto, na drugi strani zaposlen delavec ki dobi pod 30.000$ na leto.Tako to ne gre in v prihodnosti bo samo še slabše če bo šlo tako naprej...
picikamala18
16. 12. 2012 22.37
-1
bi bil že čas ja
yarrick
17. 12. 2012 00.15
+1
To ne bo rešilo problema; Če se bo nekdo odpravil na takle morilski pohod, bo dobil orožje pa če je prepovedano ali ne...
mario.g
16. 12. 2012 22.26
+3
taki strelski pohodi in razprave o legalnosti morožja povzročajo orožarsko nakupovalno mrzlico v ZDA, da orožarskim trgovinam zmanjkuje zalog.. sploh pa le bo prepoved samo za naprej, je absolutno nujno, da se založiš z vsem mogočim orožjem, ker kriminalci ga bodo sigurno imeli
Jimi1
16. 12. 2012 23.52
+4
Spet bodo ceno streliva ZDA na svetovnem trgu dvignile. To sem že 3x v nekaj letih zaznal po takšnem dogodku in posledično še povečanem povpraševanju....
povrsniste24kur
16. 12. 2012 22.23
+2