Tujina

Pompeo: Napad na rafineriji je vojno dejanje Irana

Rijad, 18. 09. 2019 17.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Savdski Arabiji sta se zgodila napada z brezpilotnimi letali na dve pomembni nahajališči nafte državnega podjetja Aramco. Odgovornost za napad so prevzeli hutijski uporniki, ZDA pa so s prstom vseeno pokazale na Iran. Savdska Arabija je sedaj predstavila dokaze, ki obremenjujejo Iran. Ameriški zunanji minister Pompeo pa je dejal, da je pri napadu šlo za "vojno dejanje".

Spomnimo, pretekli vikend sta dve največji rafineriji nafte v Savdski Arabiji bili tarči napadov z brezpilotnimi letali. Po napadih so v državi zmanjšali produkcijo nafte za pet milijonov sodčkov na dan, kar je skoraj polovica njihove dnevne pridelave.

Odgovornost za napade z droni v Savdski Arabiji so prevzeli hutijski uporniki iz sosednjega Jemna. Sporočili so, da so v napadih uporabili 10 dronov, in poudarili, da gre za zakonit odgovor na vojaško kampanjo koalicije pod vodstvom Savdske Arabije proti njim v Jemnu. 

Satelitski posnetki škode na naftni rafineriji, ki jih je v javnost dala ameriška vlada.
Satelitski posnetki škode na naftni rafineriji, ki jih je v javnost dala ameriška vlada. FOTO: AP

ZDA so po napadu objavile satelitske posnetke obveščevalnih služb, ki naj bi dokazovali, da za napadi dejansko stoji Iran. V Iranu so se odzvali na obtožbe in dejali, da ZDA želijo ustvariti pogoje za morebitne sovražne poteze proti islamski republiki v prihodnosti. "Takšne brezplodne obtožbe na slepo so nedoumljive," je takrat dejal predstavnik iranskega zunanjega ministrstva Abas Musavi. Napetosti med Teheranom in Washingtonom se stopnjujejo od maja lani, ko je Trump odstopil od iranskega jedrskega sporazuma iz leta 2015 in znova uvedel sankcije proti državi.

Savdska Arabija: Napadi nedvomno sponzorirani s strani Irana

Sedaj je obrambni minister Savdske Arabije predstavil dokaze, ki naj bi potrjevali  vpletenost Irana v napad, poroča BBC. Dejal je, da 18 dronov in sedem raket ni prišlo iz Jemna. Preiskava naj bi pokazala, da so bili napadi "nedvomno sponzorirani s strani Irana". Podrobnosti, od kod so prišle rakete in droni, pa še niso podali. 

Savdijsko ministrstvo za obrambo je predstavilo tudi razbitine dronov in ostanke raket, s katerimi naj bi bil izveden napad na dve savdijski nahajališči nafte. Na konferenci za javnost so pokazali krilo enega od brezpilotnih letal, ki naj bi pripadalo Iranu. Saudijci vztrajajo pri tem, da so rakete prišle iz severa in ne iz Jemna.

Polkovnik Turki al-Malki je ob tem dejal, da so iranski poskusi prikrivanja odgovornosti, glede na sodelovanje s hutijskimi uporniki v regiji, prozorni. Napade je označil za napad na mednarodno skupnost in zahteval odgovornost vpletenih.

Ameriško zaostrovanje retorike, Kuvajt v pripravljenosti

Po poročanju AFP, ki se sklicuje na diplomatske vire, naj bi Združeni narodi v Savdsko Arabijo poslali ekipo strokovnjakov, ki bo proučila podrobnosti napada in skušala ugotoviti, kdo je stal za njim. ZDA so tudi napovedale, da bodo na skupščini ZN prihodnji teden predstavile dokaze o iranski vpletenosti.

Na predstavitev savdijskih dokazov so se že odzvali hutijski upornik. Njihov predstavnik za stike z javnostmi je povedal, da so ameriški satelitski posnetki ponarejeni.

Ameriški predsednik Donald Trump je povedal, da so na mizi predlogi za zaostritev sankcij proti Iranu. V zapisu na Twitterju je dejal, da je ministrstvu za finance naročil znatno povečanje gospodarskih ukrepov proti Iranu.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Ameriški zunanji minister Mike Pompeo je povedal, da je bil napad na rafineriji "vojno dejanje" ter da za njim stoji Iran. Ameriški zunanji minister se bo sestal s sinom savdskega kralja, kronskim princem Mohamedom bin Salmanom. Na sestanku bodo določili nadaljnjo strategijo oziroma kako bodo odgovorili na napade, za katerimi po njihovih besedah stoji Iran.

Da gre za zaostrovanje razmer, pričajo tudi odzivi v sosednjih državah. Kuvajtski zunanji minister je sporočil, da so njihove vojaške enote v najvišji bojni pripravljenosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (109)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PetindvajsetUR
19. 09. 2019 11.35
+3
Verjetn ga bo Pompeo vprasal tudi, kako napreduje iskanje tistga nesrecnega novinarja, Hadsozija (al neki podobnega)...
slovenc59
19. 09. 2019 10.50
+5
Ja pa ja de, ko ne bi vedeli za ameriško laganje ! Saudijci pa niso nič boljši !
nikita50
19. 09. 2019 10.24
+6
Pri eksplozijah brezpilotnih letal, dronov ali raket ne ostane praktično ničesar, tu pa na fotografiji vidimo skoraj vse dele, toliko da niso za ponovno uporabo. Če se gredo obtoževanje Irana naj to naredijo na bolj dokazljiv način.
plotter123
19. 09. 2019 10.23
+8
aha amerigosi iščejo eno varianto da bi lahko napadli iran isto kot v iraku kjer še do dandanes niso našli orožja za množično uničevanje
Kimberley Echo
19. 09. 2019 10.14
+4
Vojne ne bo! Ne želijo si jo Američani, ne SA in seveda ne tudi Iran. Vojna z Iranom ne more ostati lokalnega značaja. Lahko jo je začeti, toda kako jo končati je pa velika neznanka. S tem napadom dronov se je pokazala vsa nemoč ameriških sil, da zavarujejo SA kljub milijardam vloženega denarja v orožje. Ne da se preprečiti zloma naftnega trga, če pride do spopada. Iran ni Irak ali Sirija. Kljub superiornosti ameriških sil le-te zmagati ne morejo. Tudi sankcije proti Iranu ne delujejo. Treba se bo vsesti za mizo in pogovoriti, da bo za vse dobro. Samo ponos je pa hudič, ampak tudi to se bo uredilo.
Misija1
19. 09. 2019 10.28
+6
Delno se strinjam s tabo. To, da pa sankcije proti Iranu ne delujejo, pa niti podrazno ne drži. Iran je odvisen od prodaje nafte in blokada še kako deluje. Edino kar je, takšne sankcije se poznajo šele po prvem letu ali dveh, ko začne gospodarstvo trpeti in počasi padati. Da Irak ni Iran je tudi čisto zgrešena ideja. Dober primer je bil napad na Irak, ki je bil v tistem času 5 največja vojska na svetu z moderno oborožitvijo zahoda in Rusije, saj je bil par let predtem Irak v vojni z Iranom. In epilog? V prvem tednu dni je Irak padel samo z napadi iz zraka. Nato pa v nekaj dneh kapitulacija celotne več kot pol milijona velike takrat mogočne iraške vojske. Vojno se lahko gre vsak, ki ima kapacitete. Ima jih Iran, ampak ne za dolgo. Vojna je draga zadeva, kar je ugotovil Iran v vojni z Irakom, kjer sta obe državi tekom nekaj let vojne prišli na dno kar se tiče njuni gospodarstvi. ZDA lahko samo iz zraka uniči Iran in to gospodarsko, brez da stopi vojaška noga iranska tla. To so gola dejstva. Vojna je draga, američani pa živijo od tega.
Salamandros
19. 09. 2019 10.10
+5
Oni bombandirajo Jemen, ga pahnejo v revščino in lakoto, sedaj je pa vojno dejanje, če se braniš? :Dhahahahah
za bojši jutri
19. 09. 2019 09.50
+3
Tale Pompek pa res ne ve kaj govori.
slo_veter
19. 09. 2019 07.51
+6
to bolj paše v kategorijo .. črna kronika, "družinsko nasilje"
slo_veter
19. 09. 2019 07.35
+18
Bi verjel. A tukaj je na 100 miljard vrženih v vojski in SA in USA in sedaj pravijo da ne premorejo enga radarja, da bi zaznal drona. Čuden. To so sami naštimal , ali pa so vsi tolk zadet (naravno ali s pomočjo substanc) tam v centru za nadzor, da ne vidijo tistih lučk , ki jim blinkjo iz ekrana .
Cmrlj3
19. 09. 2019 10.03
+0
bolj verjetno je, da ti ne veš, kako delujejo radarji.
Cogo
19. 09. 2019 07.30
+20
Nekaj je gotovo: Iran ni napadel, ker tem času bi vedel, da bodo obsodili prav njega.
tomi.passion@gmail.com
19. 09. 2019 07.23
+35
Bolj kot te pravljice mi je neverjetno, da še vedno obstajajo ljudje, ki temu verjamejo. CIA to dela zadnjih 60 ali 70 let. Ista zgodba je bila v iraški vojni v 90ih, pa z "napadom" na WTC in kasnejšim napadom na Afganistan in Irak, sedaj Iran....
Quercus
18. 09. 2019 21.58
+27
Otroci bi se spet radi šli vojno, ah ja. Ne morem razumeti, da američanom res ne kapne, da v spopadu proti Iranu nimajo najmanjše možnosti, tako kot je nimajo v Afganistanu, ki je vojaško neprimerno šibkejši nasprotnik od Irana, razen če ne bodo posegli po jedrskem orožju, česar si seveda ne bodo drznili. Namesto, da bi se treznih glav poskušali pogovoriti z vsemi vpletenimi, želja po moči, prevladi in predvsem dobičku tako američanom kot francozem in savdijcem popolnoma popolnoma meša glave.
beowulfsam
19. 09. 2019 09.08
+0
Sej nočjo zasest in okupirat za stalno. To se strinjam, da ni šans. Da jim raztolčejo vojsko in infrastrukturo ter si razdelijo nafto, to majo pa 95% šans. Glej Irak, to bi blo v Iranu. Edin, če se nekdo tretji vključi (Kitajska in/ali Rusi)...sam pol bi bili lahko pa globalno v deep doo doo in bolš, da začnemo kopat lukne in kupvat konzerve :P
Misija1
19. 09. 2019 10.37
-2
Bonsaj, kdo pa pravi, da američanom ne kapne? Sej pa sami vedo, da vojaško ne morejo za dolgo okupirati Irana (in tudi ne druge večje države). Ga ni junaka, ki si lahko danes podjarmi državo, saj slej ko prej, ko vojska gre ven, pride do državnega udara in upora prebivalcev. Ampak eni ne razumete, da to ni cilj ZDA. Cilj ZDA je raztolči vojsko in državo gospodarsko uničiti. Tako je za nekaj desetletij zagotovo, da ta država ne bo imela nobene večje vloge. In to ZDA lahko enostavno naredi v nekaj tednih, brez da stopi ameriška noga na iranska tla. Irak je dober primer, kjer je mogočna takratna 5 največja vojska na svetu (zaradi predhodne vojne Iraka z Iranom) klonila po nekaj dnevih. Pa so imeli za takratne čase zelo mogočen vojaški stroj, z moderno zahodno (ameriško, francosko, nemško) in tudi rusko oborožitvijo. Vsi so jih takrat namreč zalagali z orožjem zaradi vojne z Iranom. Samo klovni mislijo, da je ZDA izgubila vojne, katere je bila. V vsaki vojni je ZDA dosegla svoj cilj, tudi v Vietnamu, ki ga veliko ljudi smatra za vojaški poraz ZDA. Destabilizacija države, prodaja orožja in enormna vojska v zagonu ter porabiti stare zaloge orožja, to so cilji ZDA, ki so do sedaj še vedno uspeli.
SVETTEL5
18. 09. 2019 21.55
+18
ha ha ha le kdo še verjame Ameriki saj laćeho kradejo in ubijajo će 226 ler po celem svetu in samo 17 let niso...to vse pove..laći kradi ubijaj...teroristična država in ne demokracija...👿☠😡👹
graf
18. 09. 2019 21.44
-32
očitno Iran išče "obisk" tomahawkov ...
Gogo12345
18. 09. 2019 21.36
+19
inside job!! not Iran
marcel124
18. 09. 2019 21.31
+40
Zgodovina ne laže, američani so vse vojne v katerih so sodelovali lažirali in vse se je vedno vrtelo le okoli denarja, prodajajo kvazi demokracijo, in če se z njihovo politiko ne strinjaš si državni sovražnik, tako je že od ameriške revolucije, državljanske vojne, 1. sv. vojne, 2. sv. vojne, Koreje, Vietnam, hladna vojna in vse ostalo. Na žalost je tako. Politika je k. in denar prav tako, tu so v igri milijade milijonov in verjetno sem napisal veliko premalo. lp
Cmrlj3
18. 09. 2019 21.56
-11
ameriška revolucija je bla vojna za neodvisnost. isto, kot smo se šli mi slovenci 1991 leta. državljanjska ni ravno vsiljevanje demokracije drugim državam a? 1. in 2. svetovno niso začeli Američani; v drugi so bili celo napadeni in potegnjeni v vojno. vojna v Koreji se je začela, ko je Severna Koreja s tiho podporo Kitajske in CCCP napadla Južno Korejo, ki so ji Američani kot zavezniki priskočili na pomoč. Vietnama tudi niso (tehnično) začeli Američani, je pa bila vietnamska vojna vojna proti prevladi komunizma v tistem delu sveta. (hvalabogu.) hladne vojne pa tudi niso sprožili Američani ampak je bila kar lepo medsebojna oboroževalna tekma med USA in CCCP z več proksi vojnami (koreja, vietnam, afganistan 1979 leta). kakorkoli že, vsaka vojna je metanje denarja stran, ne pa blazni zaslužki. vojne se splačajo samo vojaški industriji, pa še to je orožje kupljeno vnaprej. državam se enostavno ne splačajo, ker so predrage.
ivancek123
19. 09. 2019 07.19
+8
ko so pred letom dni zaključili vojno proti ISIS so si vzeli plen 500 ton zlata
ivancek123
19. 09. 2019 07.19
+3
Cmrlj3
19. 09. 2019 10.05
+3
tudi če so si. 50 ton zlata ima tržno vrednost 2.4 milijarde dolarjev. nič v primerjavi s tem, kolikor so zmetali v vojno.
BUONcaffee
18. 09. 2019 21.19
+16
Vesoljci so napadli Savdsko Arabijo.
BUONcaffee
18. 09. 2019 21.17
+17
Savdijci si vse skupaj domišljajo. Imajo neko neresnično vizijo. Le z čim se prehranjujejo??????? A pijejo kake čudne stvari??? Mogoče vdihavanje nafte škodi. Nič ni res kar piše.
MrKritik77 .
18. 09. 2019 21.16
+13
Trump bi moral biti v domu za ostarele. Niti govoriti več ne more. Ubogi starec.
tali?ni tom
18. 09. 2019 21.12
+18
po moje so to ričani napravi da majo priliko napast iran! ni prvič da z lažjo sprožijo vojno,le poglejmo irak,sirijo,libijo in še in še zadev! amerika je ,oziroma njena vojna retorika je sprevržena do amena,vse samo da rata vojna da lahko furajo orožje! zanič svet!
orel?ek
18. 09. 2019 21.20
-34
To kar si napisal so pravljice za otroke! Iran je napadel Savdsko Arabijo in s tem celo mednarodno skupnost. Napočil je čas, da bo Iran kaznovan za svoje lumparije.
marcel124
18. 09. 2019 21.32
+8
Kot tudi oni bi morali odgovarjat za svoje lumparije.