Tujina

Sanader protestiral pri ZN

Zagreb, 28. 09. 2007 10.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Hrvaški premier Ivo Sanader je poslal protestno pismo generalnemu sekretarju Združenih narodov Ban Ki Moonu.

V protestnem pismu je Sanader med drugim ocenil, da je bila četrtkova razsodba Mednarodnega sodišča za vojne zločine na sojenju t.i. vukovarski trojki za pokol na Ovčari pri Vukovarju leta 1991 "sramotna" in "postavlja pod vprašaj nepristranskost in pravičnost haaškega sodišča". Napovedal je, da bo Hrvaška o tem obvestila tudi Generalno skupščino ZN in Varnostni svet ZN.

Nepristranskost, pravičnost in izogibanje kakršnimkoli predsodkom morajo biti temeljna načela haaškega sodišča, ki pa jih sodišče v četrtek ni doseglo, pravi Sanader
Nepristranskost, pravičnost in izogibanje kakršnimkoli predsodkom morajo biti temeljna načela haaškega sodišča, ki pa jih sodišče v četrtek ni doseglo, pravi Sanader FOTO: Reuters
Nastopil je čas, da se resno preverijo vsa področja delovanja haaškega sodišča, še posebej v kontekstu njegove neuspešnosti, da bi uravnoteženo, enakomerno in nepristransko služil pravici. Pismo Iva Sanaderja haaškemu sodišču

Hrvaški premier se v pismu sprašuje, ali je izpolnjen cilj haaškega sodišča, ki je bilo oblikovano izključno za kazenski pregon oseb, odgovornih za resne kršitve mednarodnega humanitarnega prava, storjene na območju nekdanje Jugoslavije. Spomnil je, da je Hrvaška ena od ustanovnih članic haaškega sodišča in da je hrvaška vlada izpolnila vse haaške obveznosti. Dodal je, da sta Vukovar in Ovčara, poleg Srebrenice in Sarajeva, mednarodno znana simbola vojne in uničenja.

Haaško tožilstvo je sredi marca, ob koncu dokaznega postopka, zahtevalo za vse tri obtožene dosmrtno ječo, saj naj bi bili odgovorni, da so po padcu Vukovarja organizirali transport okoli 300 ljudi iz vukovarske bolnice v vojašnico JLA. Od tam so jih prepeljali na Ovčaro, kjer so pripadniki lokalnih srbskih sil in enot srbskih radikalcev pobili 264 oseb.

Sanader pričakuje, da bo pritožbo vložilo tudi haaško tožilstvo, ki je sicer že v četrtek napovedalo, da se bo na kazni pritožilo. "Koliko ljudi bi morali ubiti na Ovčari, da bi te zločince obsodili na dosmrtno kazen, ki si jo zaslužijo? Pozivam ves hrvaški narod, da v teh težkih trenutkih ohrani prisebnost. Žrtve, ki so padle v Vukovarju, niso padle samo za Vukovar, temveč za celo Hrvaško. Lahko bi rekel, da tudi za Evropo,“ je še povedal predsednik hrvaške vlade in poudaril, da bo vlada naredila vse, da se prvostopenjska sodba proti Šljivančaninu, Mrkšiću in Radiću spremeni.

V srbskem napadu na Vukovar je bilo ubitih najmanj 1500 hrvaških vojakov in civilistov, nekaj tisoč jih je bilo ranjenih, iz mesta pa so srbske sile pregnale in deportirale več kot 20.000 prebivalcev. Med pogrešanimi je še vedno kakih 500 ljudi.
V srbskem napadu na Vukovar je bilo ubitih najmanj 1500 hrvaških vojakov in civilistov, nekaj tisoč jih je bilo ranjenih, iz mesta pa so srbske sile pregnale in deportirale več kot 20.000 prebivalcev. Med pogrešanimi je še vedno kakih 500 ljudi. FOTO: Reuters

Hrvaška namerava svoja stališča o sicer prvostopenjski haaški razsodbi predstaviti na razpravi Generalne skupščine ZN in v Varnostnem svetu, je zapisal Sanader. Od Ban Ki Moona je še zahteval, naj z vsebino njegovega pisma nujno seznani države članice ZN.

Protest na Ovčari

Kot poroča hrvaški spletni portal Dnevnik.hr, se je shodu včeraj pridružil tudi premier Sanader. Povedal je, da je na Ovčaro prišel zaradi protesta proti nepravični in nehumani sodbi haaškega sodišča. "Za nas so to zločinci, ki so krivi za strašna dejanja," je povedal.

Haaško sodišče za vojne zločine je namreč v četrtek nekdanjega poveljnika JLA Mila Mrkšića obsodilo na 20 leta zapora, majorja Veselina Šljivančanina na pet let, kapetana Miroslava Radića pa je oprostilo vseh obtožb za poboje civilistov na Ovčari pri Vukovarju.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (26)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Prvo Bore
29. 09. 2007 13.16
killi-123 pošlji mi na email dusan58 et gmail.com kontakt , pa se bova več pogovorila. Velja ??? Mogoče najdeva skupen jezik pri poslu ???
killi-123@hotmail.com
29. 09. 2007 12.32
Mene je pot zanesla lani v Banja Luko. Ne mores verjeti,kako se to mesto razvija. Same novogradnje,podjetja,S.P-ji. Ostal sem cel teden,zaradi posla,vsi delajo v Nemciji ali pri nas,hise pa take da glava boli.
Prvo Bore
29. 09. 2007 12.18
Strahovlada je bial tam, kot pri Osijeku. V Osijeku so lahko slišal zvečer bucko, ko je padla na tla, pa si bil lahko v 10 nadstropju. Tišina , da te je strah. Zadnjič sem bil v Glini. Katastrofa !! Vse so hrvatje pokradel tajkuni, ljudi so pa pustil tam živet. Bil sem tudi v Bosni Mrkonjič Grad in po Draginjiču. Katastrofa Ljudje najebal.
killi-123@hotmail.com
29. 09. 2007 12.10
Razen Karlovca,kjer so hise poskodovane od rafalov,mi ne gre v glavo ena stvar. Cisto vse hise po poti so imele luknje v strehah.Niso porusene ali minirane ampak samo skozi streho. Kako jim je to uspelo mi ne bo jasno.
Prvo Bore
29. 09. 2007 11.54
killi-123 Ja za to pot pravim. Niti ven si nisem upal stopiti, pa nikjet nikogar. Strah me je bilo. Nahitrico sem se uscal, pa nazaj v avto. Tukaj še dolgo časa ne bo nobenega. lahko nakladajo kolikor hočejo. Uničili so fabrike in ljudje so šli. NITI stari ljudje niso tam. Samo eno ženico sem videl na 80 km ceste. Na vhodu stoji patrulja, lahko rečem , da so bili ljubeznivi, samo kontrola, kdo hodi v to puščavo. Sramota !! Kompletna zamenjava med Tuđmanom in Miloševičem. Naj gnijeta vzemlji.
killi-123@hotmail.com
29. 09. 2007 11.38
PrvoBorec lep pozdrav, Na poti v Makarsko se sel cez Karlovac,Plitvice,Knin. Ko to vidis,te stisne pri srcu in komaj cakas da cimprej odides od tam.
Prvo Bore
29. 09. 2007 11.31
b.redstar pojdi na net preko emule, kjer se najdejo takšna grozodejstva, da kar glava boli. Ne vem koliko časa bo ta tvoj post, ker ko sem opisal, kaj so delali srbskim policajem, saj veš kje, so me skenslal. Ljudje smo zverine, to ni kaj !!
b.redstar@gmail.com
29. 09. 2007 11.24
ce se ne veste so vecinsko prebivalstvo v vukovaruju bili srbi,nevem kako da so potem stradali samo hrvati,dejte mi povedat koliko bodo hrvati dobili za medacki zep tam je bilo zverinski pobitih okoli 70 civilstov,tako ad so jih rezali nabijali so jih na raz s katerimi pecejo odojke da naprej ne govorim,pocai resnica prihaja na dan .prvo borec se strinja s teboj ce so pa ze bili zlocini so jih pa delale paravojase enote z starni srboj,kar pa nebi rekel za hrvate ki jih je gresila hvaska vojska
Prvo Bore
28. 09. 2007 21.46
Mighty ne da nekoga opravičujem, mapak si jih napačno razumel. Na plenilskem pohodu so bili Srbi iz Južne Srbije, če te že to zanima. Srbi, pa so najbolj naj***, Ti povem po pravici. Bil sem tam po vojni, pa Ti rečem kakšne grozote so se delale srbom. Pojdi preko Novega Vinolskega za Plitvice !! Groza !! Tišina 80 km !! Samo ljudje so naj*** !! Po duši sem Jugoslovan in VELIK slovenski nacionalist.
Mighty
28. 09. 2007 21.30
Prvo Borec se strinjam s teboj to je vse res kaj si napisal.....Mene samo moti da nekateri navajajo jasenovac in staro gradisko kot opravičilo za Vukovar to je vse.
Prvo Bore
28. 09. 2007 21.05
Hrvaški politiki se je takrat j*** za Slavonijo , kakor danes se jim j*** za njih. Izdali so Vukovar in to je dejstvo in na svojem izdajstvu gradijo svoje politične točke. Niti streliva jim niso poslali, kaj šele okrepitve. Žal mi je za ljudi, ki umirajo za cilje politikov.
Mighty
28. 09. 2007 20.59
Zgembo12 popolnoma se strinjam s teboj....crvenozvezdnik in algebra iščeta opravičilo za dejanja ki so se zgodila v Vukovarju....
Mighty
28. 09. 2007 20.54
Ma ok sploh se mi ne da tuki prepirat z vami pa da bo zgledal da sm jz neki hrvaški odvetnik tu......Ampak vsi vi ki omenjate Jesenovac in gradiško staro ste maloumni. Po vasem je torej u redu da so na ovčari pobili 200 + hrvatov zaradi zločinov ki so se dogajali v 2. svetovni vojni....res bedno. In b.redstar nism gledal HTV ampak slovensko tv in če si gledal danes kanal A slučajno potem mi povej a so se ti tista trupla zdela mogoce civili al vojaki??? Pa o Vukovarju so poročali po celem svetu iz kot "pokol nad nedolžnimi civili in ranjenci iz vukovarske bolnišnice"
zgembo12@gmail.com
28. 09. 2007 20.51
hehe crvenozvezdnik in algebra sta prava primerka taksnega nacina razmisljanja ki je pripeljal do tega sranja. "oni so pobili milion nasih, dajmo zdaj mi njihove". clovesko zivljenje ni kos pohistva da ga bos ti tako trejdal. me prav zanima kako bi tebi bilo da vama pride krnek hrvat (ker predvidevam sta srba) na dom, ti lepo rece "to je pa za vukovar" in ti masakrira familijo. verjetno se ne cutis krivega za vukovar, ker logicno nisi kriv. ravno tako kot tisti v vukovaru niso krivi za jasenovcane. kriva je pescica ljudi ki pa ne bo kaznovana. ne bit neumen. ves ta pobit narod se uporablja le za nabiranje politicnih tock in razpihovanje nestrpnosti. ne padat na taksne finte. pa primerjanje srbov v vukovarju z hrvati v oluji in bljesku. naj se enkrat povem da nimam posebnih simpatij niti do enih niti do drugih, ampak locit je treba med obrambo drzave in agresijo. za civilne zrtve pa zal nihce ne bo vedel tocno koliko in kako so se zgodile, ker vecina o tem zve preko medijev. in tistim vemo koliko se da verjeti.
b.redstar@gmail.com
28. 09. 2007 20.28
cisto se strinja s teboj ALGEBRA zgleda da kar poznas zgodovino.se strinja kar se tice civilov
Uroš S.
28. 09. 2007 20.15
Mi je pa zal za civilne zrtve na vseh straneh.
Uroš S.
28. 09. 2007 20.07
Jasenovac in albanci mi nekako ne gredo skupaj. V I.WW. umrlo 1.5 M Srbov, v II.WW. 2 M Srbov. Racun ne bo poplacan se najmanj 500 let.
Prvo Bore
28. 09. 2007 20.04
Vukovar je hrvaška SRAMOTA. Briši admin V Jugoslaviji so umrli navadni ljudje !!!!!!!!! Za nekakšne zdajšnje tajkune
b.redstar@gmail.com
28. 09. 2007 20.02
ales cist prov mas, mighty kako pa ti ves da so tam pobiti zeske in otroci si bil mogoce tam ali prevec gledas hrvasko tv in beres njihove casopise,ni mi jasno ko oprostijo srbe je vse narobe in hocejo dozivljenske kazne za njih ko pa oprostijo ostale je pa vse uredu srbi so se pobijali me sabo,dej mal bol glejet to z realne stvari in kaj se je dogajalo v vukovarju in po celi hrvaski za casa oluje in bijeska
Mighty
28. 09. 2007 18.51
Aljaz zupancic ti si pa res neumen....Al si pa pac mogoce priseljenc iz srbije. Nic ne branim Hrvatov tukaj samo v Vukovarju so masakrirni nedolzni ljudje (zene in otroci ravno tako). Res smesne kazni in sramota.