Tujina

Rute spet na univerzah

Ankara, 09. 02. 2008 14.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Reuters/STA
Komentarji
19

Turški parlament je pričakovano podprl sporne spremembe ustave, ki odpravljajo prepoved nošenja naglavnih rut na univerzah.

Po (pričakovanem) podpisu turškega predsednika bodo turške muslimanske vernice spet lahko hodile na predavanja z rutami.
Po (pričakovanem) podpisu turškega predsednika bodo turške muslimanske vernice spet lahko hodile na predavanja z rutami. FOTO: Reuters

Turški parlamentarci so na današnji seji s 411 glasovi za potrdili dve ustavni spremembi, ki predvidevata dodatek k členu, v katerem je zapisano, da ima vsak pravico do enake obravnave s strani državnih institucij in nikomur "ne sme biti kratena pravica do visokošolskega izobraževanja". Spremembi mora podpisati še turški predsednik Abdullah Gul, sicer pravoveren musliman, od katerega pričakujejo, da bo amandmaja potrdil.

Parlament je ustavni spremembi potrdil kljub silovitim kritikam sekularistov. Med glasovanjem je proti amandmaju v Ankari demonstriralo več kot 30.000 Turkov, ki so vlado pozivali, da predloga ne sprejme. "Turčija je sekularna in bo sekularna ostala," so vzklikali.

Prepoved nošnje naglavnih rut na univerzah je bila uvedena po državnem udaru, saj je vojska v islamistih videla resno grožnjo. Premier Recep Tayyip Erdogan je ocenil, da je prepoved nošenja naglavnih rut nepravična za tista dekleta, ki sicer rute nosijo in si jih morajo nato sneti pred vstopom na univerzo. Erdogan je v četrtek dejal: "Trpljenju naših deklet na vhodih univerz moremo narediti konec!"

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (19)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

eastpa123@gmail.com
16. 05. 2008 22.30
Uporabnik21605
16. 05. 2008 22.20
Zakaj nosim krizec? Ker ta simbol, ki je blagoslovljen z Bozjim blagoslovom dnevno opomni mene kaksno zivljenje zelim ziveti... ker mi je blizu, ker imam tako na sebi nekaj, kar mi veliko pomeni. Krizec ni tam zato, da bi druge prepriceval. Je znak zaupanja v Boga - si upam priznati pred drugimi, da je del mojega zivljenja. Tako kot nosimi porocni prstan zato, ker imam rada mojega moza in ker sem se odlocila - v dobrem in v slabem, do smrti. Smiselno? Ce se tebi, nintendo64 zdijo to zgodbice, se mogoce komu drugemu ne. Ostanimo torej spostljivi... tudi do nosenja rut.
nintendo64@email.si
10. 02. 2008 14.43
alja123: ja, v Franciji so prepovedali tudi križe okoli vratu. Kar je edino prav. Za 1000 letne zgodbice ne sme biti prostora v sodobnih družbah. janezgorenc: se strinjam. Islamska stroga pravila so zelo zbledela v 80-ih letih, sedaj pa se spet množično pojavljajo in množično se uvaja šeriatsko pravo. Seveda del krivde nosi tudi zahodni svet, ki se ves čas vtika v njih in na tak način delujejo obrambno. Muslimanke danes namerno nosijo rute, iz nasprotovanja do zahodnega sveta.
DarthRevan
10. 02. 2008 12.58
Superius, ni vsak musliman terorist...je pa res da v zadnjem času postaja islam vedno bolj skrajen.
Superius V
10. 02. 2008 12.56
S tem zakonom se popušča muslimanom-teroristom poseganje po posvetnih stvareh, temu je treba narediti konec. Turčija ne sme v EU, potrebno pa bi bilo premisliti o prepovedi priseljevanja muslimanov. Eu je imela in ima z njimi samo probleme in nobene koristi.
janezgorenc@email.si
10. 02. 2008 11.25
Mihey, rute so res del tradicije, ne samo na Balkanu, pač pa tudi v južni Italiji in še kje. Težavica v Turčiji je v tem, da se rute ponovno pojavljajo v mestih, še posebej v Istambulu, kjer jih nosijo ponovno prebujene muslimanke, ne kake tradicionalke. Nikjer drugje v Turčiji kot v Istambulu, mimogrede, nisem videl žensk v čadorju, z rokavicami in sončnimi očalmi. In vse več jih je, pravijo. Za sekularne Turke, ki prisegajo na Ataturkovo dediščino, je to zelo slab znak. Mimogrede, a veste, zakaj so verske simbole in oblačila - seveda je to letelo na muslimane, zadevalo pa je vse verske skupnosti - prepovedali v francoskih javnih šolah? Ne zaradi kakšne sekularnosti, še manj zaradi francoske nestrpnosti. Prepovedali so jih zato, ker so bratje, bratranci, strici in očetje doma pretepali in kaznovali dekleta, ki so se hotela oblačiti po naše. Pa so francoske oblasti sklenile, da je najbolj enostavno, če rute preprosto prepovedo. Nekaj logike je v tem, ne?
preprostež
10. 02. 2008 10.57
Kaj vam ni jasno? Rute so bile del narodne noše v Balkanu itd., poglejte naokrog, starejše ženske jih še nosijo. So zato muslimanke? Pa kaj še! So zelo verne kristjanke. Zakaj asocirate rute z islamom? Ker jih povečini nosijo muslimanke? Kaj pa, če jih nosijo, ker je taka tradicija? Nam se mogoče jebe za tradicije, ker smo itak zblojena generacija. Nimamo pa pravice jemati tega drugim! Enako velja za turke.
janezgorenc@email.si
10. 02. 2008 09.08
Prepoved nošenja križev? Ubogi, ubogi metroseksualci in pozerke! KOliko ljudi nosi križe samo zaradi poze! Nobene škode ne bi bilo. Verni ljudje lahko nosijo križ pod obleko, pomembno je, da ga imajo. Pozerji ga nosijo kot modni dodatek, ta pa pod obleko ne opravlja želene funkcije, ne? Sicer pa se strinjam, da je slaba primerjava med islamom in krščanstvom, ker nista ista.
lollercoaster
10. 02. 2008 08.04
Komparacije krscanstva in islama so bedne ker je vse isto. Ja, Biblija se bere od leve proti desni, Koran v rikverc,... , obredi, imena, itd so razlicni, poanta pa je identicna. Problem je samo v tem, ker je clovek vse speljal v svoje smeri in bodo/bomo cez kakih 30-50 let vsi nosili rute. Da, vse se ponavlja, svete vojne pa tudi. Kdo bo prevladal pa ni vprasanje, trditev izhaja se iz casa p.n.st.
jeeeeeeeej
10. 02. 2008 01.24
piko...ma ti nisi normalen. Dej pejt nazaj v osnovno šolo, ti bo zelo koristilo. Joooooj kok ste bedni ko je govora o islamu. Kot da ste vsi največji poznavalci... Nimate pojma. Krščanstvo tudi ni popolno, če mogoče še niste opazil?!?!?! Kar se pa tiče rut...naj jih nosijo. Kaj a potem bi morali prepovedati tudi nošenje križev okoli vratu?
jackoo
10. 02. 2008 00.21
Zadnji čas, da se že prepove, in da se otroci vsaj v šolah oblačijo v mejah normale. Ne zagovarjam sedaj, da je treba prepovedati vse verske simbole ker to ne bi bilo prav.. Kar se pa tiče krščanstva pa ni popolnoma nič bolj ´brezmadeženo´ kot pa islam. Absolutni dogmatizem. Tudi kristjani so imeli striktna pravila oblačenja kot vsi muslimani in to jih ne naredi popolnoma nič izvzete iz problema. Evropa včasih = Evropa danes. Vse se ponavlja.
hot-shot69
09. 02. 2008 23.35
Prosim brez komentarjev o Krščanstvu pod to temo :)
nintendo64@email.si
09. 02. 2008 22.41
Še en dokaz, da je verski fundamentalizem spet na pohodu vsepovsod po svetu, tudi v Evropi in Ameriki. Počasi se bomo s temi pravljičarji vrnili v 15.stoletje. Še en dokaz, da večja izobraženost vodi v vse večjo neumnost ljudstva.
pravicen
09. 02. 2008 22.17
mihey81 ti pa imaš res kompatibilne primerjave heh bo treba malo z možganči pomigat pa napisat kaj bolj pametnega
muvimen
09. 02. 2008 19.59
mihey81 - Res huda primerjava :(
preprostež
09. 02. 2008 19.47
Kaj, če bi pri nas uvedli prepoved nošenja kavbojk v univerzah pa fakuletetah? Ne bi več pametovali, kaj? Njim so rute del vsakdana, tako kot so kavbojke pa majice del našega!
muvimen
09. 02. 2008 19.13
Ja, to za pobrite "tamale" bi lahko tut pr nam uvedl kakšen zakon :)
mikis@mail386.com
09. 02. 2008 18.51
In tako Turčijo bi sprejeli v EU. Dajte no...
bonsai9@email.si
09. 02. 2008 17.05
In tudi redni pregled deklic bo, če si jo redno brijejo, kakor zapoveduje Alah. In uvedba obveznega faraonskega izrezovanja deklic bo obvezno.