Tujina

FOTO in VIDEO: Raketa bi morala na ISS nesti zaloge, a je eksplodirala tik po vzletu

Washington, 29. 10. 2014 07.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zasebna raketa, ki bi na ISS ponesla zaloge, je eksplodirala šest sekund po vzletu iz baze ameriške vesoljske agencije. Pri tem ni bil nihče poškodovan. Šest astronavtov na ISS ni ogroženih, da bi jim denimo zmanjkalo hrane.

Zasebna raketa, ki bi na Mednarodno vesoljsko postajo (ISS) ponesla zaloge, je eksplodirala šest sekund po vzletu iz baze ameriške vesoljske agencije v ameriški zvezni državi Virginija. Raketo antares so jo zgradili v podjetju Orbital Sciences Corp. Vzrok eksplozije še ni znan.

Raketa bi morala na ISS ponesti 2200 kilogramov zalog za šest astronavtov.

Vzlet rakete so v ponedeljek najprej prestavili zaradi čolna v morju v bližini vzletišča. Šlo je že za tretjo misijo, ki jo je imelo podjetje sklenjeno z Naso.

Frank Culbertson, podpredsednik Orbital Sciences Corp in nekdanji astronavt, je dejal, da bodo kmalu vedeli, kaj se je zgodilo in da bodo, kot upa, tudi kmalu znova na pravi poti. Pri eksploziji nihče ni bil ranjen. Pred izstrelitvijo nihče ni opazil nobenih težav.

''Pri Nasi smo razočarani, da tretja misija Orbital Science ni bila uspešna, a nadaljevali bomo z novim poskusom, ko bomo vedeli, kaj se je danes zgodilo. Ekipa na mednarodni vesoljski agenciji ni ogrožena, da bi jim zmanjkalo hrane ali drugih zalog,'' pa je sporočil William Gerstenmaier iz Nase. Med člani na ISS so trije Rusi, dva Američana in in Nemec. V sredo bo proti ISS poletela ruska oskrbovalna raketa.

Dodal je, da sta bili prvi dve misiji v začetku tega leta uspešni. ''Vzlet rakete je zelo zapleten postopek in učimo se pri vsakem poskusu - uspešnem ali neuspešnem. današnji nas ne bo ustavil, da nadaljujemo z delom,'' je povedal.

Astronavti lahko trenutno na ISS potujejo le z ruskimi raketami sojuz, kar za Naso predstavlja velik strošek. O nesreči je bil obveščen tudi predsednik ZDA Barack Obama, ki spremlja razvoj dogodkov.

Britanski BBC navaja, da se bo preiskava osredotočila najverjetneje tudi na motorje AJ-26, ki jih uporabljajo za vzlet. Gre pa pravzaprav za predelane in posodobljene ruske motorje, ki so jih razvijali za ruske rakete N1.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
30. 10. 2014 22.53
-2
No vidiš kaj je z rusko tehnologijo.
kure bedne
30. 10. 2014 13.49
+0
In za kontra bodo sedaj ameri rusom sestrelii en satelit. Tako gre ta vesoljska vojna. Kitajci se pa samo smejijo.
Plaedian
30. 10. 2014 07.51
+2
objavljena bo lahko tudi novica katere sem bil obveščen da je raketo prestregel NLP katere po posnetkih je odgovoren za 3 kratno dodatno obtežitev rakete,katera se je v hipu sesedla in vzrok vdor plamena v rezervoar
dreko123
30. 10. 2014 10.22
+4
Neutrino
30. 10. 2014 05.52
+2
Toliko o ameriškem vesoljskem programu. 2014 ne morejo v orbito lansirati lazje rakete, leta 1968 pa so na Luno posiljali Saturn V z 120 tonami tovora. Seveda....
dreko123
30. 10. 2014 10.23
+1
jah v 21. stoletju hollywood scene ne palijo več... se da precej bolj nadzirat in spremljat zadeve :)
General ZKS
29. 10. 2014 23.06
+5
Progress M-25M je zjutraj vzletela, poslali so : zrak, kisik, gorivo, hrano, .... prvi polet nove rakete "Soyuz-2.1a."
LOPOVI V AREST
29. 10. 2014 21.33
+9
Sankcije že delujejo. Rezultati videni
Dakota 100
29. 10. 2014 20.33
+11
Upam , da ni bila zadnja.
.jest
29. 10. 2014 20.20
+3
Lepa novica. Kje so sedaj illuminati in drugi podobni opranci?
Shisui
29. 10. 2014 20.01
+13
Putin pa z veseljem sol na rano; Jim je že ponudil svoje usluge.
LOPOVI V AREST
29. 10. 2014 20.04
+17
Hmm... sedaj je Sojuzu vsaj za 5X zrasla cena - nič več brezplačnega znanja.
asdfaasdfdss
29. 10. 2014 20.17
-13
sojuz že zdavno ni več konkurenčen falcon 9 za tovor, ko bo spacex razvil še dragon 2 za prevoz ljudi, pa bo še za to nekonkurenčen. ne govorim na pamet, samo statistiko uspešnosti in cen si poglej.
gozdar1
29. 10. 2014 20.18
+0
Ker rusi sploh še niso imeli težav npr. še ne preveč dolgo nazaj so izgubili Proton,...da ne govorimo o tem, da sta bili obe misiji proti Marsu,ki so se ju lotili po l.90 neuspešni (nista nikoli zapustili zemljine orbite).
dreko123
30. 10. 2014 10.26
+4
a zato bodo na marsu poiskušali locirati staro sovjetsko sondo iz 60 let? :) - še ISS je zgrajena komplet na sovjetsko/ruski tehnologiji... zato zahod v večini primerov uporablja ruske raketne motorje? :) - drugače so imeli/imajo vsi probleme... samo če gledamo statistiko in zanesljivost ruskih raket, soyuzov itd... so ti po zanesljivosti in ceni precej pred vsem kar premore zahod
dreko123
30. 10. 2014 10.30
+3
spacex in podobne novodobne "napihnjene" firme lahko sanjajo svoje sanje in ideje... šteje samo veliko znanja, how to in predvsem izkušenj... tega pa slednje nimajo... tud najeta pamet ti ne pomaga kaj dost... leta raziskav, testov itd... ne pa samo nabijanje o nekih futurističnih raketah itd... ni to strip o miki mustru da popoldne na dvorišču narediš raketo in odpotuješ v vesolje :)
gozdar1
31. 10. 2014 00.54
+0
Poglej si uspešnost Sovjetskih misij na Mars, niti enega uspešnega pristanka. Rusi so prispevali veliko izkušenj pri gradnji ISS. Zahod večinoma uporablja svoje motorje, američani npr še vedno lahko uporabijo Delto namesto Atlasa, ki uporablja ruske motorje v 1 stopnji,... Karkoli si že kdo misli o privatnikih, SpaceX ima za seboj 13 uspešnih izstrelitev od 13ih.
HolyRomanEmpire
29. 10. 2014 19.49
+6
Sem u prvo prebral da bi morala raketa IS nesti zaloge.. te kratice so mi šle vedno na žiuce
.jest
29. 10. 2014 20.41
+2
LOPOVI V AREST
29. 10. 2014 19.16
+16
HAHAHA Ameriška kvaliteta ista kot pri njihovih vozilih! (zgleda da brez Ruskih Sojuzov ne bo šlo, kot tudi brez EU avtomobilske industrije)
bAng bAng dAdy
29. 10. 2014 19.42
+4
res je, bol bi blo da bi ta denar ki je bil namenjen ve
asdfaasdfdss
29. 10. 2014 20.15
-4
thinkP
29. 10. 2014 16.51
+3
Veste kdaj naj bi ze sla raketa proti luni? In ne samo to, iz nje se je celo vrnila! In to z ljudmi! Mi pa po vseh teh letih nemoremo imeti 99% ziher rakete za prevoz dve toni do postaje? A smo ostali na isti razvojni ravni ali kako? malo v razmislek...
Audy
29. 10. 2014 19.12
+8
asdfaasdfdss
29. 10. 2014 20.16
+3
zanimivo, da govoris o luni, ko pa so taisti motorji gnali ponesrečeno sovjetsko lunarno raketo. ki je bila ponesrečena - uganil si - ravno zaradi teh motorjev.
totalka
29. 10. 2014 16.51
+4
Neč brez Rusov...
nik500
29. 10. 2014 12.58
+9
Polet so prestavljali štiri dni pred to nesrečo. Vedeli so da nekaj ni uredu z raketo pa so jo vseno poslali gor.
Cmrlj3
29. 10. 2014 15.42
+3
polete se večinoma predvsem zaradi vremena prestavlja, veš.
Krta?a 21
29. 10. 2014 12.36
+5
Nasa se po petdesetih letih ne zna izdelat rakete?
Mb128
29. 10. 2014 12.41
+9
Ne, Nasa že zna delati tudi to. Problem je samo da Zda hočejo privatizirati tudi to pa vsaj v tem trenutku še niso na takšni ravni, da bi nadomestili državo. In, po tej nesreči se že mnogi tepejo po glavi zaradi tega. Ameriški ego, vsaj v tem trenutku pač trpi!
Misija1
29. 10. 2014 21.52
+2
Krtaca17, raketam so steti dnevi, to je jasno. Medtem ko Rusi se vedno slonijo na njih, ker imajo kvalitetne rakete, americani gredo v smer privatizacije in kmalu bodo brezpilotna plovila vozila tovor v vesolje in se vracala nazaj. Mali stroski, mala tveganja. Primer je Boeing x37 ki je v zadnjih fazah preizkusanja! Americanom se ne splaca vec izdelovat svojih raket, ker bodo slednje opustili, zato je lazje in ceneje, da sedaj ta cas koristijo tuje!
Kimberley-Echo
29. 10. 2014 12.09
+13
Rakete Antares uporabljajo modificiran ruski raketni motor NK-33 še iz sovjetskih časov. ZDA so jih uvažale vse do leta 2010. Razvija jih družba Aerojet v Rancho Cordoba, Kalifornija in se imenujejo AJ-26. Rusi uporabljajo bolj razvit motor Rd-180, ki pa ga v ZDA nimajo, deloma morda tudi zaradi sankcij. Tako da govoriti o tem, da Rusi delajo slabe motorje preprosto ni res. Ruske motorje razvijajo in izdelujejo v ZDA za svoje potrebe. In včasih pač gre kaj narobe tako kot vsakemu izmed nas.
Mb128
29. 10. 2014 12.48
+2
Ja, mogoče je težava v blue print. In če ta blue print sfriziraš preveč se zgodi lahko tudi to. Je pa čudno da niso javno objavili telemetrije.
fouckr
29. 10. 2014 20.35
+2
mogoče so narobe navodila za uporabo motorjev prebrali, cirilica in to..
Ramzess
29. 10. 2014 10.48
+5
Tore še niti vzletela ni, pa so jo ...
Cmrlj3
29. 10. 2014 15.42
-3
Mb128
29. 10. 2014 10.23
+12
Ja, motor je ruski a je tudi predelan in vprašanje je kdo ga je predelal, raketo so sestavili američani, prva stopnja pa je... Prva stopnja pa je UKRAJINSKA! Torej, kdo je kriv? To bo pokazala preiskava če sploh saj od rakete ni več kaj dosti ostalo. Sicer pa, kaj je pokazala telemetrija?! Meni je vse skupaj zgledalo tako kot da je bil motorju nenadoma prekinjen dotok goriva. Skratka, vsaj po moje, odpovedala je povezava med I. stopnjo rakete in motorjem in krivca je potrebno iskati tukaj. Sicer pa, kaj imamo od tega če z prstom pokažemo na ruse, američane ali ukraince?! Nič, razen če je posameznik navijač in pač izkoristi vsako priložnost da očrni tisto drugo, rivalsko stran. Še dve stvari. Raketa je prevažala nek tovor, ki pa je top secret. Mislim, ISS je mednaroden. Kako je lahko tukaj kaj top secret?! Rusi so se že ponudili da bi nadomestili ta polet in tovor ponesli na ISS z Bajkonura.
Nebukadnezar
29. 10. 2014 11.41
-4
Rusi se niso nič ponudili. Kot prvo poleti za ISS so planirani leta vnaprej. Kot drugo ISS lahko zdrži celo leto 2015 brez supporta. Kot tretje spacex gre gor že decembra, potem imaš tukaj še Ruse, Evropo s svojo ladjo in japonce. Kot čerto tovor ni top secret.
Mb128
29. 10. 2014 11.58
+6
Poglej, ne mislim se kregat s teboj. To, da so se ponudili Rusi najdeš na RT To, da je del tovora bil top secret pa so povedali na CNN kjer sem gledal mnoge posnetke te nesreče. Med drugim tudi ta, ki je na tem portalu. Če pa je to vse na spletni strani Cnn,a pa ne vem ker nisem preverjal a verjetno, po logiki je. Na CNN,- u sem tudi zvedel da je I. stopnja narejena v Ukrajini in da je sicer ruski motor predelan. Še kaj?! Zakaj te je ta moj prispevek tako zmotil da si nanj reagiral tako kot si?!
Mb128
29. 10. 2014 12.14
+7
Še nekaj, Nebu+karkoli si že. Tisti top secret tovor je bil zaščitnen z nekako kripto zaščito. Tako Cnn. In ne, jaz nisem ne Arhitekt ne Orakel, jaz sem samo in le človek, ki ne živi v Matrici. Če slučajno v njej živiš ti enostavno pritisni na off. Če to sploh želiš seveda.
CRNALUKNJA
29. 10. 2014 09.54
+14
eni kritizirate ruse,drugi američane,tretji ste jezni sami na sebe,ker nič koristnega ne počnete.zavedajte se če nebi bilo njutna,ajnštajna,tesle....bi vam lep dolgčas bil brez interneta,tv in mobilne telefonije. nebi imeli možnosti pljuvati na vse okoli sebe,pa tudi če je prav.brez teh ljudi bi še danes jedel z leseno žlico.....
Krta?a 21
29. 10. 2014 12.41
-3
Tvoj njutn je naredil slabe priblizke (o tem vse modro tiho). Kaj je naredil ajnstajn? Prepisal enacbo (pa se to narobe). Tesla ki bi pa lahko dejansko nekaj naredil za svet je bil pa ustavljen. Pa se danes nekateri ne morejo prebolet da je bil balkanec tisti ki je nekaj naredil - eden od njih recimo tat markoni...drugi recimo ameriska vlada itd...
KungFuPanda
29. 10. 2014 17.29
+7
Na podlagi Newtnovih približkov še danes računajo orbite različnih satelitov in so za takšno uporabo čisto ustrezni. A bi raje računal z enačbami kvantne mehanike ali relativnostne teorije? Einstein je odkril fotoefekt in je za to dobil nobelovo nagrado. Na podlagi tega se je danes med drugim razvila votovoltaika. Z relativnostno teorijo je naredil takšen miselni preskok, kakšnega marsikdo ni sposoben. To, da je bil Tesla ustavljen pa še vedno ne izniči dejstva, koliko njegovih iznajdb zdaj uporabljamo, nekaderi očitno predvsem za to, da pljuvate po vsem okoli sebe, čeprav sami niste nič pametega storili v življenju.
ochi
29. 10. 2014 09.05
-16
Folk se kar verjame, da smo sposobni v visoki orbiti uspesno spajati plovila in postaje, brez da bi pri tem prislo do katastrofalnih trkov. Vprasajte se zakaj noben kader posnetkov v brezteznostnem prostoru ne traja vec kot par minut.
torkov
29. 10. 2014 09.16
+12
Ker je tako, kot če bi eno uro gledal eno in isto sliko? Imaš tudi daljše posnetke, ki jih porežejo, da prikažejo bistvo. Ampak lahko gledaš tudi daljše, če ti paše eno uro gledati v eno in isto sliko.
Nebukadnezar
29. 10. 2014 09.22
+12
sej imajo LIVE prenos, samo rata nezanimivo po 5 minutah, ko se nič ne dogaja.
DieIsCast
29. 10. 2014 09.57
+11
"poccorocco" - imam na zalogi aluminijaste kape z vetrnicami, ki ščitijo pred zarotami, prisluškovanjem in chemtrailsi... če kupiš takoj, dobiš eno zastonj... pohiti, zaloge so omejene ;)
higgsov bozon
29. 10. 2014 11.14
+4
hehe..ljudje še vedno živijo v srednjem veku !! :D