Tujina

'Prva zmaga za Srbijo'

Beograd, 21. 07. 2007 13.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Srbija je zadovoljna z umikom predloga resolucije o Kosovu iz Varnostnega sveta ZN. Zasluge si pripisuje Rusija.

"Skupna načelna politika Srbije in Rusije je dosegla pomembno zmago," je po poročanju srbskih medijev dejal srbski premier Vojislav Koštunica. "Umik predloga resolucije je zmaga pravice nad poskusom, da bi Srbiji vzeli velik del njenega ozemlja," je še dodal.

Srbija je dosegla pomembno zmago, je dejal Koštunica
Srbija je dosegla pomembno zmago, je dejal Koštunica FOTO: Reuters
Rusija je po umiku osnutka resolucije o Kosovu v VS ZN izrazila zadovoljstvo. "To odločitev ZDA in evropskih držav lahko sprejmemo le pozitivno," je dejal podpredsednik odbora za zunanje zadeve v ruski dumi Leonid Slucki. "Gre za logično posledico naše aktivne politike," je bil zadovoljen tudi tiskovni predstavnik ruskega zunanjega ministrstva Mihail Kaminin.

ZDA in evropske države so se namreč po neuspelih posvetovanjih v Varnostnem svetu Združenih narodov v petek odločile, da bodo vprašanje prihodnjega statusa Kosova predale kontaktni skupini za Kosovo, v kateri so ZDA, Velika Britanija, Nemčija, Francija, Italija in Rusija, potem ko je Moskva sporočila, da bo nasprotovala najnovejšemu predlogu resolucije o Kosovu v VS ZN.

V osnutku resolucije VS ZN, ki je bil predstavljen v sredo in je rahlo spremenjena različica petega osnutka resolucije, ki sta ga pred tem zavrnili Rusija in Srbija, so ZDA in EU izpustile reference na avtomatično pot k nadzorovani neodvisnosti, ki jo predvideva načrt posebnega odposlanca ZN Marttija Ahtisaarija. Predvideva 120 dni za dodatna pogajanja med Beogradom in Prištino ter po 120 dneh prenos uprave Kosova z ZN na EU. Po mnenju Moskve tudi zadnji osnutek predvideva neodvisnost Kosova, ki jo srbska zaveznica ostro zavrača.

Kosovski premier obžaluje umik resolucije

Hitro moramo iti v smeri določitve statusa Kosova in delati na novem pristopu,je dejal Ceku.
Hitro moramo iti v smeri določitve statusa Kosova in delati na novem pristopu,je dejal Ceku. FOTO: Reuters

Kosovski premier Agim Ceku je izrazil obžalovanje zaradi petkovega umika najnovejšega predloga resolucije o Kosovu iz Varnostnega sveta Združenih narodov. Ob tem je poudaril, da je pri iskanju rešitve glede prihodnjega statusa pokrajine treba ubrati nov pristop, da bi izšli iz slepe ulice, v katero je zašel proces.

"Hitro moramo iti v smeri določitve statusa Kosova in delati na novem pristopu," je dejal Ceku in izrazil podporo načelom kontaktne skupine za Kosovo in rešitvi v skladu s predlogom posebnega odposlanca ZN Marttija Ahtisaarija.

Ceku je v petek sicer predlagal, da bi neodvisnost Kosova razglasili 28. novembra. Kot je povedal, bi lahko kosovski parlament na ta dan enostransko razglasil suverenost nove evropske države, pred tem pa bi lahko potekala tudi 120-dnevna pogajanja z Beogradom.

Srbski predsednik Boris Tadić je medtem menil, da so razmere za Srbijo zdaj ugodnejše kot ob začetku pogovorov o satusu Kosova, obenem pa posvaril pred prevelikim navdušenjem zaradi umika predloga resolucije v VS ZN. Poudaril je, da kontaktna skupina za Kosovo, na katero so ZDA in evropske države v petek prenesle reševanje vprašanja Kosova, ne mora sprejeti končne odločitve o pokrajini, temveč lahko to stori le VS ZN.

  • BRICKS 1
  • BRICKS 2
  • BRICKS 3
  • BRICKS 4
  • BRICKS 5
  • BRICKS 6
  • BRICKS 7

KOMENTARJI (17)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brooklynstreet@hotmail.com
23. 07. 2007 10.57
Glej normalno je to da je pošiljala za otroške doklade. Saj to se tiče cele države. Ampak vlaganje v investicije na Kosovu, infrastruktura itd. to ni šlo skozi. To ti js pravim. Tisto vse kar je pod republiško ingerenco to tk al tk morajo plačati že po zakonu. Ampak ostalo pa ne. Zato je to tudi eden od razlogov. Pa več je prihajalo denarja iz Albanije kot Srbije..povezovanje z mafijo itd..
slosap@yahoo.de
22. 07. 2007 21.58
Brooklynstreet: Srbija je plačevala otroške doklade! To je bilo pod republiško ingerenco! Res pa je, da je Srbija prejemala denar za nerazvitost...na drugi strani so pa Slovenci skozi primarno pobiranje preko cen ogromno denarja dobili nazaj! Torej ni res da Srbija ni poslala na Kosovo tudi dinarja ne. Za cente imaš pa prav :))
ssXam
22. 07. 2007 18.43
Brooklynstreet, pravzapravi si ti tukaj tisti ki se malo moti... Ze po koncu druge svetovne vojne, je Tito sprejel resolucijo v kateri je bil cilj spraviti Kosovo na noge. Cela Jugoslavija je takrat veliki del proracuna posiljala na kosovo za hitrejsi razvoj. Zelo dobro se ve, da je Kosovska pokrajina zelo bogata z naravnimi viri. Ampak zal je ves ta denar koncal v žepe posameznikov ki so na ta nacin samo kradli denar od drzave. In ce bos malo pocekiral po netu bos ugotovil da tile posamezniki oz njihovi naslednjiki, danes vodijo Kosovsko neodvisnost.
anzi_mahackala
22. 07. 2007 16.11
rijo27: Se strinjam s teboj. Ko je v igri cisti kes, se prvo biznis nardi, potem se pa se poravnavajo racuni, ce komu kaj ni vsec.
PeterKlepec
22. 07. 2007 15.25
Dobro saj delno se strinjam s tabo.Maš prav samo kako bodo albanci preživeli brez vsega. Nimajo industrije, naravnih bogastev, delavci gredo na delo v tujino zaradi boljših plač. Kaj misliš kako bodo živeli brez vsega? EU jim bo pošiljala denar, ki bi ga raje porabili za države članice EU, denar pa si bo itak razdelila albanska mafija. Kosovo bo postalo še večji socialni problem kot je sedaj.
brooklynstreet@hotmail.com
22. 07. 2007 11.36
PeterKlepec tu si se mal uštel. Bolje bodo 100 živeli kot pod srbsko oblast. Njih je vzdrževala Srbija? haha. Vidi se da govoriš traparije. Srbija ni poslala dol niti enga centa. Niti enga centa že po 2sv. vojni odkrar je dobila avtonomno oblast. Glih zaradi tega hočejo stran. .Srbi bi radi meli Kosovo ampak brez albancev. E tko pa nebo šlo :)
PeterKlepec
22. 07. 2007 11.19
Ne vem zakaj se Srbi tako sekirajo za to Kosovo. Verjamem da se gre za onos Srbije ampak Kosovo je za Srbe parazitska pokrajina. Naj bodo Albanci v svoji državi bodo videli kako se takrat živi, ko te ne vzdržuje Srbija. Evropa pa bo imela spet eno državo več v katero bo treba pošiljati hrano in denarno pomoč, saj Kosovo nikakor ni sposobno samo preživeti. Bodo Albanci videli kako težko je priti do denarja in preživeti.
brooklynstreet@hotmail.com
22. 07. 2007 10.43
Kosovo bo slej ko prej neodvisno. Nihče drug ni kriv kot srbi. Njihovo radikalno vodstvo, vračanje nazaj v leta kosovskih bitk, vojne na balkanu itd. Totalno neciviliziran narod. Ne vsi ampak jih je večina takih. Še kar imajo v mislih tisto kosovsko bitko, ki so jo izgubli. Seveda, da pretvorim v srbski jezik - to je bila njihova zmaga :) En mesec nazaj je bila neka proslava v BIH (točneje RS) kjer so slavili srbi proboj koridora "nevem kje točno". Folka je prišlo na zabavo in glej ga zlomka. Govorili so pou ure o proboju koridora in cele 4 ure o kosovski bitki. Pa hejjj ki vi živite??!!! Pri njih je preteklost bolj pomemba kot prihodnost. Pol pa še vodja radikalcev reče da Mladič in Karadžic nista zločinca. Zaradi takšnih je balkan nemiren. Naj malo zdaj srbi občutijo kako je če katera država nrpr. Albania želi veliko državo - Velika Albania:). Seveda pa neodvisno Kosovo bo destabiliziralo tudi Vojvodino, ki bo želelo stran od radikalcev. Daleč nazaj je bil izrečen izrek od srbsekga pevca. citiram: Ostat če samo beogradski pašaluk. Verjemite mi da to postaja vse bol resnično.
slosap@yahoo.de
22. 07. 2007 08.31
brankob: ja imaš prav, da je ogromno tudi bilo izgnanih. Govoril sem o prodanih vaseh, celih regijah na Kosovu. In to je bilo za keš. Ta pojav se je namreč zapazil tudi v Sloveniji. Pa je intervenirala država (občina Jesenice). Ja jasno da imajo Američani tudi interese. Jaz sem samo posvaril pred pravljico, da so Rusi braća Srbije. Niso in nikoli ne bodo. Edino kar veže Srbe in Ruse je pisava in osnovna vera. Srbi pa mislijo(vsaj nekateri), da so bratje Rusi romantični branilci srbskih interesov. In to niso. Zato pravim, da ni dobro, da se stvari poskušajo reševati na hrbtih Srbov in Kosovskih albancev. Nekoč je albanski politik rekel: Edino Milošević nam bo prinesel neodvisnost s svojo radikalno politiko. In o tem jaz govorim. Nikakršnih radikalnih posegov ne potrebuje ne Srbija in ne Kosovo.
Rijad Proši?
22. 07. 2007 01.48
brankob- rad bi ti povedal, da kar se tiče šverca z mamili, je sodelovanje Albancev,Črnogorcev in Srbov na zavidljivem nivoju in bi lahko bili politikom za primer.Mafija ne pozna nacionalizma, samo čisti keš.
Uroš S.
22. 07. 2007 01.37
Prva zmaga za krscansko evropsko skupnost oz. mednarodno pravo. Je pa to seveda zgolj blamaza, vse je v naprej zmenjeno.
brankob@avtomatika.com
21. 07. 2007 21.55
Če bi srbi res tako lepo in pošteno prodali svoje hiše "za keš" ne bi bilo toliko praznih in izropanih hiš tam doli. In to kar lahko rečeš za ruski vpliv, lahko mirno še 100x bolj za ameriškega. Ameri so se uštulili sem SAMO zaradi svojih interesov. Balkan je bil vedno in še bo občutljivo področje. MIslili so, da jim bo uspel veliki met z Irakom in takrat bi bil balkan veliko pomembnejši zanje. Sedaj so tam izpušili in imajo druge glavobole, zato se umikajo z balkana in to luknjo zapolnjujejo Rusi. Če ima kdo osnove za skrbi, so to prej albanci. Kakorkoli se stvari razpletejo, zanje ne bo zabavno. Če kosovo dobi samostojnost, se bo takoj postavilo vprašanje izgnanih in to zagotovo ne bo zanje lahko vprašanje, za njim pa sledi kup drugih ( recimo mamila, švercanje ljudi itd).
slosap@yahoo.de
21. 07. 2007 21.37
krajišnik: Srbi so Kosovo prodali Albancem za keš. In to vsi Srbi vedo. To da je Rusija kao na strani Srbov, bo Srbe ogromno koštalo. Hkrati pa zavira razvoj Srbije, saj dokler to vprašanje ne bo razrešeno, bo ozračje napeto. Rusija pa ima tudi svoje interese tu. Jaz ne bi bil tako navdušen. Zadeva je izredno resna...
p0mijek
21. 07. 2007 20.50
v vsakem primeru bo kosovo neodvisno nekoč. že samo dejstvo da je tam 2 mio šiptarjev pa skoraj nič srbov in ostalih, plus to da v srbiji ni prihodnosti in zamere še kar opstajajo od leta 1999 ne preostane druzga kot to da kosovo bo neodvisno.
anzi_mahackala
21. 07. 2007 20.22
Kaj nima pravice ugovora. A ostali svet ga pa lahko ima. Sploh tisti kitajcki, ki podpirajo neodvisnost pa se sploh vedo ne kje je Kosovo.
?ikaVelja
21. 07. 2007 17.24
bullshit........v tej novi skupini Rusija baje ne bo imela pravice ugovora, tko da so to težavo rešl.....rinejo z glavo skozi zid....fak če ne bo tale Kosovo razlog za WW3 pol pa res ne vem
anzi_mahackala
21. 07. 2007 15.50