Tujina

'Priseljenci naj tudi doma govorijo nemško!'

München, 08. 12. 2014 21.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Kdor hoče tukaj živeti, bi moral govoriti nemško v javnosti in tudi v družini," se glasi prvotni predlog nemške stranke CSU. Po pritiskih javnosti so svoje stališče omilili in tako menijo, da bi prebivalci morali biti motivirani, da govorijo nemško.

Nemška stranka Krščanska socialna unija (CSU) je razburila s spornim predlogom, naj priseljenci v Nemčiji tudi doma govorijo nemško. Njihov prvotni predlog je bil, da nekdo, ki ima v Nemčiji stalno prebivališče, mora govoriti nemško v javnosti in tudi v družini.

Prvotno pobudo so obsodile vse stranke v nemški vladi, tudi v vladajoči Krščansko demokratski uniji (CDU). "Politikov ne briga, ali doma govorim latinsko, klingonsko ali hessensko," je na družbenem omrežju Twitter zapisal generalni sekretar CDU Peter Tauber. "Zasebno ostaja zasebno," pa je poudaril namestnik predsednika CDU Thomas Strobl. Ob tem je menil, da bi moral vsak otrok, ki v Nemčiji pride v osnovno šolo, dovolj dobro govoriti nemško. "Tu morajo starši izpolniti svojo odgovornost," je dejal.

"Država ne more odločati o tem, kateri jezik bodo ljudje govorili med štirimi stenami svojega doma," pa je za nemški tabloid Bild poudarila Yasmin Fahimi iz vrst socialnih demokratov (SPD). "CSU je prišla do Absurdistana. Bilo bi smešno, če ne bi bilo tako nevarno," pa je Fahimijeva dejala za dpa.

Nemščina
Nemščina FOTO: Thinkstock

Plaz kritik se je na CSU usul tudi na družbenih omrežjih. Tam je predlog kmalu dobil svojo oznako #YallaCSU, po arabski besedi yalla, kar v prevodu pomeni "dajmo, gremo", ki je bila minuli konec tedna ena najbolj uporabljanih v Nemčiji.

"Odslej doma ne bom več govoril bavarsko, temveč le še nemško," je zapisal eden od uporabnikov Twitterja. "Moja italijanska soproga želi vedeti, če me doma še lahko kliče Amore," je tvitnil drugi.

Kanclerka Angela Merkel predloga CSU ni želela neposredno komentirati in je dejala, da je treba najprej počakati, kako ga bo stranka spremenila. Je pa izpostavila prednosti dvojezične vzgoje, h kateri spada tudi dobro znanje nemščine. "Vsekakor ni nič narobe, če otroci odraščajo v dvojezičnem okolju in se morajo naučiti enega tujega jezika manj. Po mojem mnenju je to prednost," je dejala.

Po pritiskih javnosti so svoje stališče v CSU omilili: "Kdor hoče tukaj živeti za stalno, bi moral biti motiviran, da v vsakdanjem življenju govori nemško."

Predlog CSU prihaja v času velikega povečanja števila priseljencev v Nemčiji. Ti prihajajo predvsem iz drugih članic Evropske unije, kot so Poljska, Romunija in Bolgarija, razmeroma močan je tudi val beguncev iz Sirije.

Nekatere člane CSU po pisanju bruseljskega spletnega biltena Euractiv skrbi, da bodo zaradi navala priseljencev v Nemčijo tradicionalni podporniki stranke prestopili v vrste skrajne desničarske Alternative za Nemčijo (AfD), ki zastopa ostro stališče do priseljencev. CSU je bila tudi med pobudniki letos sprejetega zakona o omejitvi pravic priseljencev, ki zlorabljajo nemški socialni sistem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (83)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

L.A.woman
10. 12. 2014 14.28
+2
Tudi sama sem priseljenka in strinjam se, da morajo priseljenci v javnosti govoriti uradni jezik drzave, v kateri zivi. Sama sem bila tudi vsakodnevno prica v SLO v stari sluzbi v javni upravi oz. v zdravstvu, ko zdravnik po 30 ali vec letih dela in zivljenja v SLO ni znal slovensko, kot administrativni delavec sem morala ob pisanju izvidov po diktatu se prevajati v slovenscino, kar pa je zalost. Kar se tice govorice doma, se stinjam, da se doma predvsem zaradi otrok govori oz.uci tuj jezik (ki je uradni v drzavi), ker se bo tako tudi otrok lazje integriral v druzbo in imel manj tezav v soli ali kjerkoli v druzbi, ki je mogoce malo homofobicna do tujcev ali celo nacisticna. Ce si priseljenec, se obnasaj tako, kot to druzba v drzavi od tebe zahteva, ce ti ni vsec, spakiraj in pojdi. Nekateri s tem nimamo tezav, nekateri jih se vedno imajo ker so preponosni, da bi se ucili drugega jezika...in ve se kdo to so.
JE-BI-GA
09. 12. 2014 16.15
+4
V Velenju bi to bilo tudi potrebno urediti, tam še kar naprej molijo. molim, molim, molim, potem bolnice in zdrav. domovi, molim, molim. Pa kako je lahko kdo študij končal, če se ne more naučiti jezika države v kateri živi. Popolnoma podpiram to nemško dejanje, ker nikoli niso šle jasli za kravo, ampak obratno !!!!!
ivan.z Doba
09. 12. 2014 11.52
+1
En dober članek, da se sektaši "spucajo" frustracij! Pozabljajo na Slovence v Nemčiji. Pravzaprav, ko berem spodnje komentarje, imam občutek, da bi se nekateri radi vrnili v 30.leta prejšnjega stoletja. samo pozabljajo, da Dolfe in Duce nista dovolila slovenščine v Sloveniji! Slaboumneži!
rezervni
09. 12. 2014 12.26
+5
pa ti bi rad da je slovenščina v sloveniji tuj jezik al kaj?
ivan.z Doba
09. 12. 2014 12.51
-4
Ne samo, da si polpismen, tudi prebranega ne razumeš. Pa nikar ne grozi! Take kot si ti "mali albančki" za malo malico...
DieIsCast
09. 12. 2014 14.58
+2
Slovenci, ki živijo v Nemčiji naj se naučijo njihovega jezika in se počasi asimilirajo.... posledično je lahko otrok že "Nemec"... če pa jim kaj ne paše, lahko pridejo nazaj v Slovenijo, in živijo tu naprej...
PadliAngel
09. 12. 2014 08.56
+10
Edino pravilno. Bravo Nemčija. Ne pa pri nas, ko vsak drugi doktor priča.
kraljicavesolja
09. 12. 2014 10.19
-5
Pa kaj, a si fašo al kaj, da boš ti men določal, kako moram govort.
appollyon
09. 12. 2014 10.25
+5
Da, če živiš v sloveniji boš govorila slovensko, tako kot to predvideva zakon, ki govori da je uradni jezik v sloveniji slovenščina!
kraljicavesolja
09. 12. 2014 10.42
-2
Appolion, zanalašč ne bom, kaj, a me boš pretepu. Govorila bom sam še nemšk pa anglešk, ker to vas ne mot.
Misija1
09. 12. 2014 11.06
+4
ja sej kraljica, samo pri nas si to lahko privoscis. V Nemciji in Avstriji, bi počela drugace. Ce ne druga, bodo taksne tam sleh kot prej z zakoni prisilili v to. Pri nas pa banana republika!
kraljicavesolja
09. 12. 2014 11.13
-4
O čem se pregovarjamo, moji otroci bodo znal slovensk in srbsk, a lahk svoje prednike počastim s tem, da znam oba jezika. Al ne, kaj je narobe. Pa zamislte si, da bi jst zdej vam določala, kako morte govort, no.
ivan.z Doba
09. 12. 2014 11.43
-3
sektašem zastonj razlagaš! Misel nikakor ne prodere do tiste ene sive celice, ki jo imajo. Pa še ta je na Dobu!
DieIsCast
09. 12. 2014 14.55
+5
kraljicave... ti se doma pogovarjaj z otroci kakor hočeš, samo potem ne sprašuj zakaj je dobil tvoj otrok slovenščino v osnovni šoli negativno 1 ali 2... Ti pa nam v naši državi ne boš določala čisto nič... lahko pa bi bila hvaležna, da smo te sprejeli v našo državo in se naučiš vsaj osnovno slovenščino... stari rek pravi: When in Rome, do as Romans do...
kraljicavesolja
09. 12. 2014 18.08
-2
Diels, k boš vedu, da je z otroki, te bom pa sploh do konca prebrala.
Explainator
09. 12. 2014 08.13
+7
ne moreš verjet kako lahko politika v 100 letih čisto spremeni sestavo prebivalstva na celini...iz čistih evropejcev bo nastala neka mala amerika
DieIsCast
09. 12. 2014 15.06
+5
Temu se reče "nasilna multikulturizacija"... Mi nočemo med sabo drugačnih ljudi (druga barva, religija, kultura), politika pa nam jih vsiljuje. Posledično ljudje ratamo nestrpni in rasistični. U bistvu smo mi kot indijanci pred prihodom migrantov na ameriško celino.
br.0001s
09. 12. 2014 17.27
-2
sam jaz pa čem črnko meti in jo polniti. v demokraciji pa čemo met na izbiro, ne morš sam eno meso jest. pa še tisto frigidno
Ka pa mislis
09. 12. 2014 06.41
-21
Bedna in pusta zelja desnicarjev
MaunelNeuer
09. 12. 2014 07.39
+16
sej je prow, če živiš v neki državi kot tujec, se nauči njihovega jezika, nič ni bedna, ti si bedn s to izjavo, niso vsi hlapco kk mi
kraljicavesolja
09. 12. 2014 10.20
-3
Emelianenko, ja, itak, pa pozabit na slovenščino pa otroke sam nemščine učit. A pol ti bodo južni krivi, ker tvoji otroci ne bodo znal slovenskega jezika.
Domen Dolenc 1
09. 12. 2014 06.33
-4
Me prav zanima, koliko od vas pametnjakovičev, ki podpirate ta predlog bi v primeru, da greste živet na tuje, bi doma ali v družbi slovenca med štirimi stenami govorilo nemško. Itak vi najbolj pljuvate čez slovenijo in mate flašo vode ob postli za mokre sanje o švici, avstriji....
mikmik 1
09. 12. 2014 08.15
+4
Kaj zdaj si pameten, k te je mamica v šolo prpeljala?
ivan.z Doba
09. 12. 2014 11.45
+1
Fener++++, s tem, da še slovensko ne znajo dobro!
ginger 1
09. 12. 2014 05.39
+32
Priseljenci naj si bo v Nemcijo ali v Slovenijo vedo samo za pravice,ne pa tudi za dolznosti...kaj jim vse pripada so seznanjeni bolj,kot Slovenci in Nemci skupaj...to govorjenje doma v Nemskem jeziku je pa misljeno zgolj zaradi hitrejsega ucenja...dovolj zalostno,da priseljenci tega nocejo razumeti,kot je misljeno...ker je to v njihovo dobro...!!
kraljicavesolja
09. 12. 2014 10.22
-3
Ja, v njihovo dobro, da pozabijo na svoj jezik. Kva sami sebe kontrirate, itak.
appollyon
09. 12. 2014 10.26
+6
V njihovo dobro je da se naučijo nemško, ne pa da ko prideš v nemčijo nek turk ki dela na javnem mestu ne zna nemško!
ivan.z Doba
09. 12. 2014 11.46
+4
Velja tudi za Slovence v Nemčiji!? Ne samo za Turke, Bosance.....
bohinj je zakon
09. 12. 2014 04.19
+0
vse priseljence označiti z rumenim trakom, da se ve da je priseljenec.......če slučajno posluša južnjaško muzko- deportirati......slovenija naj ostane čista-nemška dežela.
slayer2
09. 12. 2014 06.07
+4
Malo se umiri.Tvoje razmišljanje je iz časov tik pred 2.WW,pa to!!!
Ka pa mislis
09. 12. 2014 06.42
+0
:-) Ali ti ni bila dovolj lekcija 45. Goloroki partizani unicli svabe.
babicagrenajug
09. 12. 2014 07.16
+4
Ja, do 45. so pravli "Ui dont nid amerikans, ui nid tajm".
XmassivX
09. 12. 2014 03.31
+14
edino pravilno
pe?navodo
09. 12. 2014 03.10
-11
Torej na.ciz.e.m se počasi vrača. Spreminjanje identitete, ponemčevanje. Kaj pa našim Slovencem bomo tud rekli v argentini da naj več ne govorijo Slovensko ?
slayer2
09. 12. 2014 06.08
-5
Z izdajalci slovenskega naroda se nimamo kaj pogovarjat,pa to!!!
Ciarra
09. 12. 2014 06.12
-2
ivan.z Doba
09. 12. 2014 11.47
+0
Cowboy224
09. 12. 2014 11.47
Izdajalci slovenskega naroda pa kaj vi ste vsi normalni tu ali nimate niti malo pojma o cem se gre. Ali te moti mogoce ker drzava tudi po tujini ne more upravicevati deleza financne luknje. Kdo te sili da gres v tujino ostani tu pa krpaj luknjo.
kapljač1
09. 12. 2014 02.31
+4
Al pa pretepst!
Philips Peja
09. 12. 2014 01.35
+0
ja ja ja was ist los was ist das? ja ja ja :) V Sloveniji ze od malega govorim doma po naše "kao" starsi,..mi pa jim nazaj odgovarjamo po Slovensko(to se je zacelo v moji generaciji...kaj pa zaj hehe raje- no coment-ker pol mlajse generacije sploh neve da je rojen se z svojim maternim jezikom, no "ni pri vseh" samo vecini pa!) Tak da ne razumem nemce kako bodo oni vedeli, da ja pricam xxx- doma,heh?:D kaj mi bodo prisliskovali prek iphona?! heeh Vsakic ko sn od doma, pa če koga slisim na cesti da drugace govori..JA res me moti!!..nek cuden obcutek nezaupanja ti deluje:/:S?!ni vrei! hmm...samo ok in reagiras po obcutku in to sprejmes.Samo če si v Slo.doma govori slovensko da te cela slovenija razume,bre! Samo da te pa nekdo sili v nekaj(recimo zaj nemci)??!!! potem mi je cudno, kako Vi, sebe in Nas ne razumete(kako bi se Nam zdelo), ko vas trenutno isto "silimo" da z namsimi jeziki zivite ? :/ ...Če mi vam gremo zaj na k..., zakaj potem vi nam nebi šli na k ..?! Vse se samo gleda v Moči! Jezik je naš dar/talent človeka-človeštva! zarad jezika sej je svet nekoč razvili, ne pa zarad Nemcev! ps.Drugace pa" I Love Germany" litle amerika! :)
Definbahija
09. 12. 2014 00.38
+25
Pravilno!!! Ce zivis in te Nemcija fwtra, dej se govort po nihovo ne pa svajsat po svoje.
Gavrane20
09. 12. 2014 01.13
+3
Futras sam sebe in ne Nemcija tebe .. sploh pa kako se clovek pogovarja v druzini med 4 stenami ne briga cisto nobenega na javnem mestu ja tam naj se govori nemsko a doma .. a-a odpade
MaunelNeuer
09. 12. 2014 02.13
+5
gavrane, kdo te plačuje nemško podjetje al daješ plačo sam sebi? zastopi kaj hoče človek povedat
Gavrane20
09. 12. 2014 11.07
+1
kdo dela za nemsko podjetje jst al ? jst dajem svojo energijo nekomu in svojo znanje ... recimo temu potem vsak daje pol pol
jožagolikoža
09. 12. 2014 00.02
-40
govoru bom jst kokr bom jst sam hotu kokr bo men pasal in to bilo ke doma v šoli ali na šihtu!!!
Martian
09. 12. 2014 00.05
+24
bbbccc
09. 12. 2014 02.11
+27
Spet ti iz IS, v SI boš govoril Slovensko, drgač pojdi v Nemčijo, boš nemško, v avto si pa narodno prbi, pa ti bojo Nemci avto okoli obrnil.
Thruma
09. 12. 2014 07.58
+7
mirsad:ti pišeš - govoriš tako kot znaš ŽAL.Šole si bolj od zunaj gledal.
appollyon
09. 12. 2014 10.28
+5
nihče ti ne more prepovedat kako boš tui govoril, lahko pa ti vzemejo pasuš ki si ga po vsej verjetnosti kupil, ker pač v pravilniku za pridobitev državljanstva piše da moraš znati govoriti, brati in pisati slovensko! V kolikor ne znaš bi ti morali vzeti potni list
Misija1
09. 12. 2014 11.13
+5
in potem se priseljenci tipa mirsađđ sprasujejo, od kod taksno sovrastvo do njih, od kod taksno nasprotovanje. Najprej se je treba izobrazit, potem spremenit razmisljanje, katerega ste privlekli od doma, potem pa se bodo pocasi zadeve obrnile na boljse , predvsem za vas. DO takrat bo misljenje ostalo isto, nic dobrega o vas! Ne samo tu, ampak prakticno vsepovsod kjer se razseljeni!
johndoe35
08. 12. 2014 23.31
+19
Potrebujej0 spet enega adolfa da očisti malo nemčijo teh priseljencev
winetou1
09. 12. 2014 06.48
+2
Da pokuri zopet nekaj hlapčevskih Slovencev
DonMiltonFriedman
08. 12. 2014 23.28
+32
Če je komu jasna rodnost Evropejcev, ki tu živijo že generacije... Primerjajte z rodnostjo priseljencev, ki sprejemajo radi samo socialno podporo, ne pa tudi kulture. Lahko je jasno, da bo v 20 letih Evropa spremenjena do konca. Francija bo prva, sledijo Anglija, Nemčija...
NavihanNavihan?ek
08. 12. 2014 23.38
+11
Prva bo francija ja.. druga pa švedska, belgija.. nemčija še zdaleč ne. verjemi
DonMiltonFriedman
09. 12. 2014 00.15
+6
Mas prav. Vinjen sem malenkost in pocasi razmisljam danes. Nemcija bo porihtala po svoje. Leve mehkuzne drzave pa ne.
York
08. 12. 2014 23.22
+12
Ali bi se s tem strinali naši izseljenci po svetu, ki so še kako ponosni na to, da se najdejo družine, čigar otroci tudi v drugi in tretji generaciji govore slovensko. V javnosti govoriš jezik sredine kjer bivaš, sprejmeš kulturo in način življenja, a nihče mi nikjer in nikoli ne bi mogel prepovedati, da doma ne bi govorila slovensko. To so zahtevali faš-isti od Slovencev, ko so okupirali Primorsko. Tovrstne zahteve so necivilizirane za 21.stoletje.
Fifi 24
08. 12. 2014 23.35
+22
NIKJER ni govora da ne smejo govoriti svoj jezik gre za to da jih veliko NE GOVORI jezik domačinov in imaš recimo v Berlinu bezirke(okraje) velike kot LJ kjer z nemščino ne prideš nikamor tako kot recimo južni bratje v Slo ki še po 40 letih življenja v Slo nabijao samo po svoje Srb/Hrv_____hlapčki slovenski pa jim v uradne dokumente še za nagrado pišemo črke ki jih v Slo ni torej ć,đ...preseli se v Nemčijo pa da vidiš kaj bo s tvojim š,ž,č v priimku/imenu
York
09. 12. 2014 00.03
+20
Jaz sem prebrala tako, kot je napisano ....... Kdor hoče tukaj živeti, bi moral govoriti nemško v javnosti in tudi v družini," se glasi prvotni predlog nemške stranke CSU. ....... .......... .......... ... In zakaj v vsako svat mešate Srbe in Hrvate. V kateri sredini živiš, da ti gredo tako na živce. Jaz bi prej dejala, da je v Ljubljani slišati čedalje več albanščine, kot katerikoli drugi jezik. In njih ne boš nikamor premaknil. Bodo oni nas, ko se jih bo dovolj namnožilo. Že videno.
yaks
09. 12. 2014 00.04
+1
Piše, da želijo zahtevati, da ljudje govorijo nemško tudi doma, tako kot je napisala York.
Brakedirt
09. 12. 2014 00.26
+4
York, to si spet novinarji razlagajo in prevajajo po svoje. Iz prve roke ti lahko povem da se stavek zacne z Naj bi govorili Nemsko, to pa zato da bi se cimprej naucili.Pri meni doma tudi ze govorimo nemsko,ce pa pozabim slovenscino pa tudi nobene skode ker se ne mislimo vec vrniti.
appollyon
09. 12. 2014 10.32
+0
York, očitno rada spuščaš zadeve, pravijo da je bilo prvotno mišljene in nato so retoriko malo omilili, naj bi govorili zaradi boljšega in hitrejšega sporazumevanja! Ne pa kot pri nas, kjer se moraš srbo hrvaško ment da sploh lahko kam prideš! ampak to je samo odraz inteligence, po tem lahko sklepamo tisti ki v tujini noče govort jezika države v kateri biva in dela je neinteligentno bitje!
Komunyereadio
08. 12. 2014 22.57
+40
kdor se ne asimilira, naj me migrira, če pa že, naj pa čimprej gre nazaj
tedoDANB3medo
08. 12. 2014 23.03
-7
V teoriji je že tako prav, v praksi bo pa v Nemčiji kmalu nov uradni jezik, saj bodo alahovci tam naredili svojo stranko in kmalu imeli vlado.
Infraping
08. 12. 2014 22.53
+24
Naženejo jih nej iz Evrope, pretenciozneže blazne. Preden uničijo Evropo brez meča. Bedaki sploh ne vedo, da so napačne vere.
kleopatra-1
09. 12. 2014 00.04
-3
DarthRevan
09. 12. 2014 00.45
+0
Vera v Mamona, boga denarja in pohlepa, seveda!
MaunelNeuer
09. 12. 2014 02.14
+5