Tujina

Prepoved nošenja burk potrdilo tudi evropsko sodišče

Strasbourg, 01. 07. 2014 17.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Sodišče v Strasbourgu je potrdilo prepoved nošenja burk v Franciji. Po mnenju sodnikov prepoved nima verske konotacije, ampak temelji zgolj na dejstvu, da tovrstna pokrivala zakrivajo obraz.

Burka
Burka FOTO: Reuters

Evropsko sodišče za človekove pravice v Strasbourgu je danes potrdilo francosko prepoved zakrivanja obraza v javnosti in tako zavrnilo argumente 24-letne Francozinje, da prepoved krši versko svobodo.

"Sodišče je poudarilo, da je spoštovanje pogojev za skupno življenje legitimen cilj za uvedbo tovrstnega ukrepa," je v izjavi zapisalo strasbourško sodišče.

Kot je še poudarilo, prepoved nima verske konotacije, ampak temelji zgolj na dejstvu, da tovrstna pokrivala zakrivajo obraz.

Da prepoved ne predstavlja kršitve evropske konvencije za človekove pravice, je menilo 15 sodnikov, dva pa se z njimi nista strinjala. Sodniki pa so bili soglasni, da 24-letna pritožnica ni bila žrtev diskriminacije, saj je oblasti zaradi nošenja naglavne rute niso kazensko preganjale.

Francozinja je vseskozi trdila, da je prepoved nošenja naglavne rute v javnosti ponižujoča, medtem ko je bil osrednji argument francoske vlade, da je prepoved nujna za zagotavljanje enakosti spolov, človekovega dostojanstva in spoštovanje minimalnih zahtev za življenje v družbi.

Zakon o prepovedi zakrivanja obraza je francoski parlament sprejel oktobra leta 2010, v veljavo pa je stopil aprila 2011.

Zakon se ne nanaša samo na burke in nikabe, ki jih nosijo muslimanke, temveč na vsa pokrivala, ki zakrivajo celoten obraz. Prepoved velja na vseh javnih krajih, vključno z ulicami in parki. Za kršitev je zagrožena denarna kazen do 150 evrov.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Apostol1
24. 11. 2015 16.32
+1
Ja zdaj pa SDS nabira politične točke z prepovedjo teh oblačil , jaz teh oblačil do sedaj nisem videl v Sloveniji ,se pa strinjam z prepovedjo ,ker potem se še bančni ropar lahko na ta način zakrinka ali pa terorist glede na to v kakšnem svetu sedaj živimo . Sicer pa ženska ne sme v Iranu nositi mini krilo ali kaj podobnega , ampak tako kot sem rekel na začetku Janša nabira politične točke ,ker če bi naprimer vedel da bi bil izvoljen ,če bi podpiral ta oblačila bi jih podpiral , toliko pa njegovo dvoličnost in spletkarstvo že poznamo.
zvit kot presta
03. 07. 2014 10.38
+13
Tu ne gre za nikakršno politično ne/korektnost. Gre za preprosto dejstvo, da se moraš v primeru selitve v novo bivanjsko ali življenjsko okolje prilagoditi temu ukolju. Ali pa se preseliš kam med sebi enake. Franczozom dam povsem prav, tui mi bi se morali zgledovati po njih. Burke enostavno ne sodijo v naš svet. Zadnje čase celo v LJ videvam nekaj teh žensk.
Al83
02. 07. 2014 16.58
-11
Political corectnes crowd je spet na delu. Zdaj bodo govorili ljudem, kaj lahko nosijo na sebi in kaj ne. In nato pravijo hinavsko, da to velja za vsa pokrivala, da ne bi ispadli islamofobicni, ker to ne bi bilo politicno pravilno. Zdraven pa ne dajo niti argumenta, zakaj so te vrste pokrivala sporna.
zvit kot presta
02. 07. 2014 10.38
+20
No to pa je prijetna novica iz Strasbourga. Končno, da se tudi na tej ravni evropska inštitucija postavi v bran "evropskim" človekovim pravicam.
bababu
02. 07. 2014 10.03
-12
Ne gre za to...ce si ti pri njih malo bolj oblecen te nic ne boli. Ce pa bi te klub tvojemu nelagodju silili, da se nag sprehajas po ulici pa bi zadeva zgledala drugace...tako se pocutijo zenske ki ne bodo smele imet nataknjenih burk. Zato jih mozje ne bodo spustili iz hise oz. Same ne bodo hotle jit...tole meni smrdi bolj po tem, da nas, vse ovce, hocejo imet pod nadzorom. Mene ne moti ce se kaksna sprehaja gola po cesti, pra vtako me ne moti, ce je kdo iz taksnih ali drugacnih razlogov malo bolj oblecen. Ce gres v juzbo ameriko pogledat kaksno pleme se tudi ne bos slekel le za to, ker je tam navada da nagi okrog skacejo z rogovi na tickih...
jasnaaaa1
02. 07. 2014 12.36
+5
Brabus
02. 07. 2014 09.16
+14
Čisto enostavno, hočejo nas islamizirat. Ženske , ne se pustit zakrit, če ne je ves makeup brez veze, poleti se pa še dodatno znojite in zaudarjate..
24kura
01. 07. 2014 23.56
-14
Kaj pa imajo (praviloma) ženske lasulje in takšen makeup, da jih še lastna mati ne prepozna?? Ter moški umetne brke itd... A to pa ni zakrivanje obraza. Ne, to pa že ni zakrivanje. Toliko od dvojnih merilih in legitimnosti/upravičenosti odločitve.
Samo.Jst
02. 07. 2014 08.42
+8
24kura
01. 07. 2014 23.53
-4
Catch je v tem, da se mi ("zahodni svet") imamo oz. se predstavljamo kot odprta in tolerantna družba, ki priznava in tolerira multikulturo itd... To prodajamo celemu svetu, sočasno vse drugače misleče pa označujemo za nazadnjake, ki jih je potrebno demokratizirati - tudi z bombami, če ne gre drugače. V muslimanskem svetu (in marsikje drugje) pa se ne delajo lepo in jasno povejo: pri nas ne smeš tega, tega, tega, tega in tega, v nasprotnem primeru bo to, to in to. Za tem tudi stojijo in so pravila igre jasna. Pri nas pa vse po vrsti kritiziramo in se delamo lepe obenem pa obračamo ploščo kakor nam paše oz. imamo dvojna merila - npr. Arabcem pametujemo, da morajo upoštevati tudi druge kulture in njihove običaje npr. da morajo omogočiti da se ženske lahko na pol nage sprehajajo po njihovih ulicah, ko pa se pojavi vprašanje naših ulic in osebne odločitve posameznika neke specifične manjšine s katero jasno izkazuje svojo versko pripadnost - pa je cel halo in poniževanje. To dejanje je isto kot če bi predpisali, da mora vsaka oseba zaradi "zdravstvenih" razlogov na dan zaužiti vsaj en kos prašiča s čimer bi se efektivno šikanirali tako muslimane kakor tudi budiste, vegetariance, vegane,... Lepo/enostavno je pred drugim pragom pometati.
Space Voyager
02. 07. 2014 09.14
+17
Ne, to ni catch. Catch je to, da smo drugačna družba z drugačnimi pravili in merili. Prideš sem, se prilagodiš, ne pa da spreminjaš obstoječo družbo. Ne moreš biti toleranten do vsega, kar delajo drugi. Nekje je popolnoma sprejemljivo, da moški, kadar mu paše, pretepe žensko. Ali moramo sprejeti tudi to? In kje je meja? Podpiram prepoved burke po celi EU, ker v resnici ni znak kulture, temveč zatiranja žensk.
Brabus
02. 07. 2014 09.22
+10
Ja, v družbi se naj obnaša, kakor veleva zakon.Doma se pa lahko obleče v rjuhe in veruje in moli, kar ji paše in jim to ne nasprotujem, ter spoštujem njihovo vero in obnašanje. Da pa vidiš sredi Ljubljane zakrinkane ženske, to NE spada v naše okolje. Tudi mi pridemo v muslimanske države, pa se moramo držati njihovega "zakona" in načel. A to moramo pa kar požret?
24kura
02. 07. 2014 09.42
+2
@kkmardigrce, @google man: Se z obema strinjam. Catch, ki ga navajam je v tem, da imamo mi dvojna merila. Njim vsiljujemo demokracijo v njihovih državah in to med drugimi z destabilizacijami in vsiljenimi vojnami, pod razno raznimi pretvezami superiornosti naše kulture in demokracije. V tej točki nato na lastnem ozemlju pridemo v konflikt s tem kar njim na njihovih ozemljih prodajamo/vsiljujemo.
Misija1
02. 07. 2014 23.14
+2
Demokracija jim je prinesla razvoj. Kaj pa mislis da je bial vecina teh arabskih drzav pred 70 leti? Samo vasice, brez vode, samo pesek in pesek! Še nafte niso znali izkoriscat, jih je zahod naucil (s tem ne zalim, namrec, vrtanje in iskanje nafte je zapleten postopek, ki ga se danes na svetu obvlada zelo malo drzav). To kar so dobili iz zahoda, so tudi zeleli - razvoj! Malce poglej kako so te dzrave izgledale pred 70 leti, kako se pred 50. Kako pa danes izgledajo!
Kunar
01. 07. 2014 23.02
+18
No zagovorniki "človekovih pravic za priseljence" in talanja državljanstva na lepe oči. O tem vam razlagamo, kako želijo nato ti priseljenci spreminjati zakonodajo v gostujoči državi.
24kura
02. 07. 2014 00.05
-4
Mi smo tisti, ki se delamo/prodajamo svetu kot oh in sploh napredna in odprta multikultura. Oni samo igrajo našo igro, ki jo njim prodajamo. Če bi začeli delati to kar omenjaš (ne pravim ali je ali ni to OK) bi se pokazala naša prava dvoličnost, zaprtost, homofobnost,... in tako ne bi imeli ostalim nacijam ničesar več metati pod nos in se imeti za "superiorne" oz. blazno napredne.
NESDSU
01. 07. 2014 21.03
+43
Se strinjam, saj se moramo mi, če gremo v islamski svet tudi obleko prilagodit njim (ženske najbolj). Če jim pa to ne paše, pa naj zapustijo Francijo oz, Evropo.
minimalisch
01. 07. 2014 21.21
+27
Resno, priseljenci hocejo pisat zakone v tujini...pa kaj jim ni jasno...
dreko123
01. 07. 2014 20.35
+18
v EU itak ni nobene demokracije... ko nimamo itak nobene besede, vse počnejo po ukazih gospodarjev... in če že ni nobene demokracije, naj prepovejo islamsko vero in vse čudne sektaške vere ki niso del evropske kulture in dediščine... preden bo prepozno... globalizacija enostavno ne pali... in nikoli ne bo - različne kulture in vere se bodo vedno v laseh in hotele dominacijo... če smo že na tem raje vidim da ostane pri krščastvu ki je vsaj del naše zgodovine in kulture kot pa da nas s časom res izpodrine islam - ker so na dobri poti! - konec bejb v tangicah na plažah in mrzlega piva... samo bradači in ninđe
iGURT
01. 07. 2014 20.41
-23
........... prepovedal boš nekoma da veruje v kar pač veruje ?
dreko123
01. 07. 2014 20.47
+16
jeps... vem zelo nedemokratično ampak j... ga drugače pač ne gre... zame so vse vere itak ena velika buča za kontroliranje ovčk - pa sem sam recimo vzgojen kot rimokatolik... pa ne maram RKC ker so zame navadna mafija ki neko vero izkorišča za kontrolo svojih ovčk - islam gre pa še dlje - vero izkorišča za totalno pranje in izkoriščanje naivnih "vernikov" ... zato bi zadevo enostavno prepovedal, vsaj v evropi... če hoče kdo furat to kulturo naj jo pač fura v državah ki so islamske... simpl kot pasulj
iGURT
01. 07. 2014 20.49
-3
........... in vse čudne sektaške vere ki niso del evropske kulture in dediščine, ............................................. krščanstvo, kot je znano, krščanstvo ni NASTALO v Evropi, temveč je v Evropo PRIŠLO.
dreko123
01. 07. 2014 20.52
+21
ja samo je del kulture EU že vsaj 1000 let vsa kultura, arhitektura itd... sloni na temu tudi ljudje in vzogja ter navade! ............ jaz moram tud držat muslimanskih pravil če grem v egipt ali kako drugo islamsko državo... in imajo veliko zelo neumnih "pravil" - kaka savdska arabija - pa da bi se poljubljal z bejbo na javnem prostoru - naju oba zaprejo!... kako naj potem EU pusti da islamci - furajo neke svoje fore pa ninđe in neke islamske zakone pri nas - ker izkoriščajo našo "demokracijo" - vsi poznajo samo svoje "pravice" dolžnosti pa noben ne!
dreko123
01. 07. 2014 20.55
+23
mi tud ne uturavamo islamskim državam da bomo lahko pili pivo na plaži in da bomo lahko napol nagi skakali v morje... kajne? če pa bi bi nas bičali ali zaprli... mogoče celo kamnali... zakaj bi pa EU morala dovolit da nam neka tuja vera hoče spreminjat naše navade in kulturo... mi bomo ostali na naši zemlji in furali naš način življenja... oni pa naj furajo svoj način na svoji zemlji in je primer rešen... brez zapletov in nepotrebnega sovražtva
iGURT
01. 07. 2014 21.01
-8
... vem kaj misliš, a meni je krščanstvo isto vsiljena zadeva na tem EU območju kot kakšna druga religija, ljudje na teh ozemljih tukaj so verovali v neke druge zadeve kot pa v krščanstvo. Imamo pa demokracijo in vladavino prava, nimamo verske države da bi živeli po pravilih vere, ne islama ne krščanstva ne kakšne druge. Dodam še, da so meni isto vse te, od islama krščanstva budizma in vseh ostalih, ni ene ki bi bila nad drugimi, .... živim po zakonih republike in ne po verskih zakonih, ne teh in ne drugih. ...................... ločitev vere od države, dopustil bi pa vse veroizpovedi, ker kdo sem jaz da bom nekomu prepovedoval in določal v kaj lahko veruje in v kaj ne ?
iGURT
01. 07. 2014 21.04
-1
.... dodam še samo to, ne rabiš bit od drugje da si pripadnik islama, lahko si evropejec, lahko recimo ti, prestopiš v to vero, živel boš po zakonih države, tvoje versko udejstvovanje me pa ne zanima, niti se me ne tiče.
minimalisch
01. 07. 2014 21.24
+15
Obe veri sya slabi samo realno, ce pogledam je, muslimanska zelo nazadnjaska, primitivna in neenakopravna do zenskega spola...
iGURT
01. 07. 2014 22.16
-6
dreko123
01. 07. 2014 20.29
+32
Bravo francija! še pri nas čim prej sprejeti tak zakon, še preden zadeva uide iz nadzora in slovenija postane zanimiva za razne čudne nazadnjaške vere in kulture ki ponižujejo ženske... že tako dobim pike ko včasih v kaki trgovini srečam kerga naduvanega trenirkarja in ubogo žensko v tisti črni zavesi... me prime da bi naredil red in se z "gospodarjem" svoje sužnje mal "pogovoril"
Olcar 1
01. 07. 2014 20.23
+26
gurt.. naj se gredo svojo kulturo razstreljevanja v svojih domovinah, ne pa povsod po svetu.. se ti zdi prav, da oce umori svojo hcero, ker ni omozila po njegovih zeljah? je prav, da moz ubije svojo partnerko, da bi se nato lahko porocil z drugo in ostane nekaznovan?je prav, da posiljeno zensko kamenjajo, ker nima stirih pric, ki bi potrdile, da je res bila posiljena..in se in se..bi ti pasalo, da se samomorilec oblecen v burko rastreli in pri tem nastradajo tvoji otroci? ma pelji si ti te verske fanatike domov
iGURT
01. 07. 2014 20.29
-9
................. pišeš da "naj se gredo svojo kulturo razstreljevanja v svojih domovinah, ne pa povsod po svetu", nekaj takšnega si misli velik del sveta ki ga zahodne, krščanske države, napadajo, bombardirajo raketirajo, .... in kjer umira tisoče in tisoče nič krivih civilistov. ..... drugače pa, meni so vsi verski fanatiki adijo, od islamskih do krščanskih in vsi vmes.
felixkp
01. 07. 2014 20.33
+13
felixkp
01. 07. 2014 20.19
+12
naslednja svetovna vojna bo vojna med krščani in muslimani
iGURT
01. 07. 2014 20.23
+2
........... ateisti, harekrišnovci, pogani, budisti, in ostali, bodo živeli v miru ?
sompn
02. 07. 2014 02.08
+1
Olcar 1
01. 07. 2014 20.08
+19
pod tele plahte lahk spravis sto kil tnt ja, das policaju stopetdeset evrov za kazen, nato pa spustis v zrak kako stavbo(lahk bi parlament) ma nic tolerance, ce si prisel v drugi svet, se drzi njegovih pravil al pa mars nazaj v muslimanijo
iGURT
01. 07. 2014 20.11
-11
........ zakaj misliš da je kdo prišel v drug svet ? Morda je tukaj rojen, morda so tukaj že 8 generacij, morda je prestopil iz kakšne druge vere v islam, opcij je veliko.
dannyer
01. 07. 2014 20.04
+17
edino pravilno tudi v sloveniji to čim prej .
Nagasaki
01. 07. 2014 19.57
+5
Burka je bruka!
suzuki bandit1200
01. 07. 2014 20.46
+1
zibertmi
01. 07. 2014 19.55
+31
edino pravilno.edino v avstraliji so povedali kaj si mislijo.če živiš pri nas tudi spoštuj našo kulturo ali se pa odseli.pri nas pa celo v vrtcih muslimanskim otrokom dajejo posebke ,ko je na jedilniku svinsko meso
iGURT
01. 07. 2014 20.04
-18
........... in ?, in zdaj beli priseljenci v Avstraliji spoštujejo kulturo domorodcev, aboridžinov ?
dannyer
01. 07. 2014 20.05
+12
chanel-girl
01. 07. 2014 20.06
-14
zakaj se pa smeši, sej ima prav. beli kristijani samo morijo and ne spoštujejo ljudi.
iGURT
01. 07. 2014 20.07
-5
Ne smešim se ..... .... ti beli nestrpneži so priseljenci, ki ne spoštujejo domorodske kulture, ne živijo po njen, ampak domorodcem vsiljujejo svojo, svoje običaje in svoje zakone.
longform
01. 07. 2014 20.14
+9
Acvstralci kot jih poznamo danes niso bili nobeni kristjani in morilci ki so prisli osvajat ozemlja amak so bili zaporniki in kriminalci ki so jih anglezi deportiral v avstralijo kot kazen. Tako je nastala bela Avstralija. In glede na njihovo dobro politiko jih ni treba zmerjat ker so definitivno najmiroljubnejsa celina na svetu in spostujejo domorodce. Malo se pozanimajte preden komentirate....
iGURT
01. 07. 2014 20.17
-13
... domorodcem so vsili svoje običaje, zakone, in ostalo.
dannyer
01. 07. 2014 20.19
+7
tele aboriginiji tudi kršijo pravic otrok da ne omenjam pedofelij itd v večini jim ne vsiljujemo nič . oni iz bližnjega pa izsiljujejo na vse ali nič in to z nasiljem . če bi ta tvoja trditev držala bi to pomenilo da indijancev ni več , aboriginjiev ni več itd. pa so
dannyer
01. 07. 2014 20.20
+6
po večini smo jih civilizirali koliko toliko zanimivo da se v Avstraliji po večini ne pritožujejo samo taki kot si ti ki nima nič z njimi se neki slini zraven.
iGURT
01. 07. 2014 20.24
-3
.. indijanci so, aboridžini tudi so, ............ živijo pa v sistemu ki jim ga je beli človek vsilil. Prišlek jim je vsilil svoj sistem.
CyChick8
01. 07. 2014 19.52
+10
se strinjam in dobra fotografija zgoraj
higgsov bozon
01. 07. 2014 19.51
+31
edino pravilno ! 1500 eur bi mogla bit kazen in 30x z bičem čez nago rit :D