Tujina

Prepoved naglavnih rut

Bruselj, 12. 09. 2009 16.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V šolah v belgijski Flandriji bodo prepovedali nošenje naglavnih rut. Odločitev šol je naletela na proteste muslimanskih učencev.

Flamsko govoreča belgijska regija Flandrija bo prepovedala nošenje muslimanskih naglavnih rut v javnih šolah, so v petek, po desetih dneh vnete razprave z islamsko skupnostjo, sporočile tamkajšnje oblasti. Doslej se je sicer vsaka šola v Flandriji lahko o tem odločala sama, sodišče pa je sedaj odločilo, da to ni več mogoče.

islam
islam FOTO: Reuters

Odločitev pristojnih oblasti v regiji začne veljati takoj, šole, ki doslej še niso uveljavile prepovedi nošenja islamskih naglavnih rut – te prekrivajo lase, ne pa obraza – pa morajo to storiti v roku enega leta.

Doslej se je namreč vsaka šola v Flandriji lahko sama odločila, ali bo prepoved uveljavila ali ne. Približno tretjina od 700 šol je ruto prepovedala, tretjina jo je izrecno dovolila, tretjina pa ni sprejela nikakršnega pravila. Prednost tovrstne ureditve, ki je šolam omogočala posvetovanje z lokalno skupnostjo, naj bi bilo predvsem zmanjševanje napetosti.

A do težav je prišlo 1. septembra, ko sta šoli v mestu Antwerpen in Hoboken uvedli svojo lastno prepoved. Kot sta utemeljili, je bil ukrep potreben, ker so nekatera dekleta sošolci prisilili v nošenje naglavnih rut.

Odločitev šol je naletela na proteste muslimanskih učencev, obenem pa se je muslimanska učenka odločila zakonitost ukrepa spodbijati na sodišču. To je odločilo, da sta šoli prekoračili svoje pravice ter da morajo pristojne oblasti sprejeti enotno odločitev o tovrstni prepovedi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (166)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User449589
13. 09. 2009 18.20
Vecina teh muslimanov se relativno pozvizga na Mohameda in Koran. So pa zarani kronicnega nezadovoljstva, zagrenjenosti in zamerljivosti do drzave in druzbe v kateri zivijo lahka tarca extremistov vseh vrst. Imas pa tudi izjeme kot so Rachida Dati ali Rama Yade v Franciji. Eno od njih so med tv debato vprasali kako je lahko proti priseljencem ce je tudi sama hci priseljencev, in da na tak nacinslabsa podobo vseh muslimanov in priseljencev v Franciji torej tudi sebi. In ona je rekla "ne, naso podobo kvarijo ravno oni, ki se nocejo integrirat, ki nocejo govoriit francosko, nocejo hodit v sole in nocejo delat. Zaradi te manjsine ljudi francozi imajo nasplosno slabo mnenje o imigrantih in muslimanih."
User449589
13. 09. 2009 18.00
Problem muslimanov v Evropi ni isti kot problem z islamskimi drzavami ki se res v imenu religije vojskujejo z vsemi, celo med sabo. V Evropskih drzavah so najvecji problem potomci priseljencev se pravi druga, tretja generacija, ki so rojeni v Evropi. Ti so veliko radikalnejsi od svojih starsev. Problem pa ni v religiji ampak v socialnem polozaju. Kot otroci bolj ali manj revnih priseljencev so se slabo naucili jezika (ker ga ze starsi ne govorijo), posledicno poraz v soli in nezaposlenost. Vec kot jih je, mocnejsi postajajo in nihce se jim vec ne upa zoprstavit (politiki) ker s tem ne bi prakticno nic pridobili, lahko pa bi marsikaj izgubili. Torej se jim popusca, zaradi ljubega miru (in kaksne glasovnice na volitvah), snemajo se tradicionalni ne samo verski simboli v javnosti kot so bozicno drevesce, sparovcki v obliki prasicka in podobno. V solah imajo muslimanski ucenci privilegije med ramadanom, moznost molit kadar hocejo, ponekod zahtevajo spremembe ucnega nacrta (predvsem ucenje zgodovine!!) in podobno. Torej, ti ljudje organizirano izkoriscajo pravico do veroizpovedi in kulture za si olajsat zivljenje. Prilagoditev in integracija v tuji drzavi je vse prej ko lahka, seveda je lazje zahtevat da se druzba tebi prilagodi. In ocitno se druzba njim prilagaja. Torej zakaj bi se oni matrali..?
User453593
13. 09. 2009 18.00
Problem ni vera oziroma verovanje problem je samo da verujete v nekaj kar ne obstaja ni obstajalo in nikoli nebo, in taki ki v to verujejo so izjavljali da je zemlja ploščata in nevem kaj vse in iz tega izhaja tak idiotizem ki ljudi pelje v razvoju nazaj namesto naprej.
User403149
13. 09. 2009 16.51
demidov6 se podpisem=)
Špela Založnik
13. 09. 2009 15.58
12-letnica umrla med porodom tam se odvija tudi zanimiva debata v veri POGLEJTE ŠE TJA.
User437922
13. 09. 2009 15.55
priporocam ogled dokumentarca islam v evropi, da dobite vecjo predstavo kam nas vodi liberalna politika priseljevanja. tudi v sloveniji imamo probleme z romi ter tujci ki jim nasa drzava namesto da bi jih kaznovala kot velja za vse ostale drzavljane popusca ravno zaradi tega ker so tujci oz romi. vse to pomeni le se vedno vecjo nestrpnost do ljudi ki so pridni, se naucijo jezika drzave v kateri zivijo ter spostujejo kulturo ter vrednote oz zakone v drzavi v kateri zivijo. ( se vedno lahko prakticirajo svojo obliko vere, oz govorijo v svojem jeziku doma - to me cisto nic ne moti). vendar se pojavi problem ko to prakticiranje preseze vse meje in se uporablja povsod. in ce se s tem pac ne strinjas - potem smo rasisti, itd nacionalisti mi ? ali resnicno pricakujete da ce se slovenec odseli v nemcijo da bodo nemci znjim govorili slovensko ? ne ne bodo. tukaj v sloveniji naj bi jih morali mi razumeti, zakaj le ? ce se kitajci lahko naucijo slovenscine ter spostujejo nase zakone ne razumem kako se vsi ti priseljenci ki prihajajo iz balkana, afrike in bliznjega vzhoda, ne morejo nauciti (verjetno se nocejo - in nasa drzava to podpira saj poznam primere kjer slovenske firme zaposlujejo ljudi ki ne vejo niti ene same slovenske besede, pa so ze tukaj leto in pol. (da ne izgubljam besed o ljudeh ki so tukaj ze celo vecnost 20-30 let in se vedno govorijo z slovenci, v bivsi srbohrvascini). proti zmernim muslimanom jaz osebno nimam nic, imam pa veliko za povedat o ekstremistih. skupine islamskih extremistov ne obstajajo samo na bliznjem vzhodu, se zdalec ne. imate na tisoce priseljenih ki so seveda zaradi prevec liberalnih zakonov ze zdavnej dobili EU drzavljanstva. zanimivo je bilo videti da v sami Angliji izkoriscajo demokracijo ter svobodo govora ter s tem ne upostevajo zakonov v drzavah kateri drzavljani so, z spodbujanjem pobijanja ljudi ki so kot pravijo oni kufarji (oz neverniki). in kaj so angleski bobiji naredili, cisto nic pustili so jih da govorijo sovrazne govore v osrcju londona ki ze namigujejo na sam genocid nad vsemi ostalimi ki razmisljajo drugace. zanimivo pa je da zmerni muslimani pred javnostjo to obsojajo, da bi pa zdruzili moci in se znebili teh extremistov enkrat za vselej, to se jim pa zdi verjetno nesprejemljivo, kar pomeni da se potihem z njimi tudi strinjajo. podobne primere boste zabelezili na Nizozemskem, Belgiji, Franciji, Nemciji kjer tujci ustrahujejo postene drzavljane ter povzrocujejo materialno skodo drzavi ki jih je z odprtimi rokami tudi sprejela. liberalna politika priseljevanja v EU (iz afrike, bliznjega vzhoda, balkana itd...) je povzrocila velike probleme naslednjim generacijam. (od gospodarskih, do socialnih ter kulturnih) zato sedaj tudi ta debata o rutah in podobno. Verjemite mi ko jih bo enkrat vec sploh ne bo debate vec o rutkah, in podobnih malih malicah. Ko imate enkrat vecino prebivalstva levicarjev in tujcev se kaj kmalu lahko zgodi da demokraticno ureditev zamenja, islamska republika z seriatskim pravom, to bi bilo pa resnicno sokantno za evropo - vendar je tudi ta opcija mogoca. Same stevilke kazejo da bo do leta 2050 v Evropi ki steje skoraj 600 miljonov prebivalcev 50% muslimanov. (kar je car liberalnega priseljevanja, visoke rodnosti, ter sprejema ne evropskih drzav v EU kot je naprimer Turcija).
Špela Založnik
13. 09. 2009 15.38
Violett Glej jst se popolnoma strinjam s teboj. Samo če že debatiramo v verah, običajih, lahko to debatiraš v ndogled pa ne prideš do bistva , ker so mnenja različna. Morem vam pa povedat, da ste prav zanimivi. Tle gor marsikaj novega zveš. Vsaka vera je po svoje z žavbami namazana.
User403149
13. 09. 2009 15.09
..no ja sej, pac slaba stran religije je cerkev in ne religija sama. ce si pameten vernik ves da je potrebno ravnat moralni in ni vazn v katerega boga ali karkoli, ce ma pa folk credni nagon in leze v cerkev, je pa spet neki druzga...tko da, se zmer sm mnenja da je religija sama po sebi vredu zadeva, dokler ne pretiravas oz. z religijo napadas nekoga drugega. takrat ko so v religijo unesli hierarhijo, je slo vse navzdol. ...zaviral se je napredek, v cerkev se je zacelo nosit denar...
mobius
13. 09. 2009 14.59
Violett 13.09.2009, 14:53 0 ja vera olajsa, samo je bla izumljena zato, da so si ljudje znali predstavljat razlicne pojave, da so stvari lazje razumeli, v svojem bistvu to ni bilo slabo. slabo je bilo tisto kar je ugotovilo da bi se dalo ljudi s tem kontrolirat. in seenkrat... ne mesat religije s cerkvijo. cerkev je ustanova, to je prva stvar ki jo more clovk razumet, da o tem lahko govori Prvotni človek se je bal še lastne sence, kaj šele vseh naravnih pojavov in ker si jih ni znal razložiti jih je zaradi strahu in neznanja dvignil na pediestal in od tu se začenja vera. pz!!!
User403149
13. 09. 2009 14.53
ja vera olajsa, samo je bla izumljena zato, da so si ljudje znali predstavljat razlicne pojave, da so stvari lazje razumeli, v svojem bistvu to ni bilo slabo. slabo je bilo tisto kar je ugotovilo da bi se dalo ljudi s tem kontrolirat. in se enkrat... ne mesat religije s cerkvijo. cerkev je ustanova, to je prva stvar ki jo more clovk razumet, da o tem lahko govori
mobius
13. 09. 2009 14.42
Violett 13.09.2009, 14:29 0 subzero, to se ne bo zgodil, je nemogoce. religija je bla izumljena z razlogom, mogoce niti ne tako slabim kot ga vidis ti. problem je samo v ljudeh ki so to izkoristl in cerkev naredl za podjetje s katerim fajn obogatis, pa se ljudstvo se ti klanja. Vse vere služijo samo enemu cilju in to je kontrola in oblast nad ljudmi, pa tudi če vero izključiš daj dva človeka skupaj prej ali slej bo eden prevzel kontrolo ali prevlado nad drugim, vera to samo olajša. pz!!!
User403149
13. 09. 2009 14.29
subzero, to se ne bo zgodil, je nemogoce. religija je bla izumljena z razlogom, mogoce niti ne tako slabim kot ga vidis ti. problem je samo v ljudeh ki so to izkoristl in cerkev naredl za podjetje s katerim fajn obogatis, pa se ljudstvo se ti klanja.
User453593
13. 09. 2009 14.18
Ljudje dokler se nebo svet rešil bogov bodo vojne in nesoglasja in svet se nebo nika razvil, če nebi ljudje zapravljali časa z bogovi ki jih ni bi že bili tako razviti da nam tega nebi bilo treba, bogov ni in jih nikoli ne bo kaj te res mislite da je svet ustvaro frik v par dneh al pa neki f... arabec, in še enkrat bogov ni in jih nikoli ni bilo in jih nebo, ker pa tega ne ve oziroma sprejme pa se nebo nikoli dalje razvil.
User449589
13. 09. 2009 13.53
Ko smo ze pri Belgiji: V Bruslju so dolocene cetrti kjer je muslimansko prebivalstvo v veliki vecini. Tam delajo kar hocejo, velja zakon ki so se ga sami izmislili in policija tja ne hodi. Ce se pa le znajde tam, recimo ko zasleduje nekoga ki je povzrocil kaznivo dejanje, se v trenutku ko se znajdejo v tem obmocju pojavi vec sto oseb ki scitijo osebo ki bezi in grozijo policajem. Tako so pred kratkim napadli eno policajko ki si je drznila pogledat moskega v oci. Kolega, sicer turskega rodu jo je branil pa hij je se on kasirau zato ker je izdajalec. To je le en od primerov ki se dogajajo vsak dan. Od vodstva policije pa prihajajo ukazi naj se o tem ne govori in sploh naj se policaji na terenu izogibajo tem podrocjem, da ne bi izzivali konfliktov. Zadnja direktiva pa je, spet zavoljo ljubega miru, naj se muslimanov med ramadanom ne kontrolira in ne kaznuje.
User403149
13. 09. 2009 13.44
pelapela...sej se ne kregamo, no vsaj jst tega ne dojamem tko, je pac debata o odnosu med religijami... tkole velik stvari zves. zmer so mi ble vsec dake diskusije=) pa verjamem ti da ti je vsec v muslimanskih drzavah, samo turizem je drugo kot vera, in verjamem da ce si hodila po ulici ali sla v kaksno javno zgradbo si se morala oblect po pravilih... pa to kar ti vidis v turisticnih destinacijah je bolj zaprto obmocje in nimas toliko stika z domacini.
User403149
13. 09. 2009 13.40
@ saoirse ja tuki se strinjam s tabo, vsak je pac razlicen, eni berejo tako, drugi drugace, ampak je problem tega da ce ti zares vzames 10 zapovedi, pa se jih kot verski fanatik drzis in zivis cist po njih, kot pa ce se ravnas tocno po tem kar pise v koranu. vsak clovk v sebi vek kako in kaj, in eni pac ne razumejo kaj pomeni razmisljati s svojo glavo. ce bi ljudje vedl, da ce Bog obstaja, je samo en, in da je pac to kar se dogaja na zemlji samo razlicen nacin verovanja, verjamem da bi blo drugace. to, da ce obstaja, verjamem da bolj ceni ljudi ki razmisljajo z razumom, pa ceprav niso prepricani v boga, kot pa tiste ki sledijo verskim voditeljem kot ovce. zej pa razlika med svetim pismom in koranom, je ful podobnosti, sam da koran ima strogo napisano nevernike ubij, v svetem pismu je pa to malo prikrito, sem gledala eno oddajo, k so enim na verouku dali primer, ce je blo prav da je nekdo iz stare zaveze pobil nevem koliko ljudi po narocilu boga, so vsi rekli da je bilo to prav, ko so jim dali drugacen primer, so pa obsojali morilca. Krscanstvo je blo ze v zacetkih tolk pametno, da je objavilo kako dobesedno moramo sveto pismo razumet, tisto kar jim ni blo vsec so rekli da je metafora, lepe stvari so se pa resnicno zgodile... muslimani pa pac tega niso naredl, in zej je tolk velka povezava med teroristi in islamom. glede tiste oddaje ki si jo gledu, verjamem da obstajajo razlicne interpretacije, vendar so bli za to potrebni res dobri govorci in razumni ljudje, pa tut velik casa je blo potrebnga, da so ljudje dojel da mogoce res ni pametno dobesedno jemat ampak apriori se pa koran bere dobesedno, zato so tut tisti(nevem kako se jim rece) ki so nauceni na pamet.... v krscanstvu so stvari ki jih berejo iz svetega pisma, potem pa navezejo na sedanjost, in tako, da je krscanstvo vedno nekako aktualn, koran je pa zarad dobesednega branja veliko bolj neprilagodljiv.... ...sicer je pa res da v svetem pismu so objavljene samo zgodbe ki naj bi bile pomembne, in vodijo vodo na svoj mlin, tisti spisi ki pa nedvomno obstajajo, in so v nasprotju s krscanskimi interesi pa niso objavljeni in dvomim da kdaj bodo.
Špela Založnik
13. 09. 2009 13.18
joj pa ka se tu zj tak pričkamo glede tega. A ni to čist brez veze mi se tule gor zmerjamo in drug drugemu vsiljujemo neka svoja mnenja. MUSLIMANI SO PAČ MUSLIMANI, KRISTJANI SMO PAČ KRISTJANI VSAK IMA NEK SVOJ OBIČAJ. Glede tega naganjanja muslimanov v svojo državo - pa dajte nehajte že s tem. Mi tudi hodimo veliko po arabskih državah na počitnice. PA VRJEMTE MI PLAŽE SO SUPER , ČISTOČA NA VRHUNCU NE TKO KOT PRI NAS, PA ŠE LJUDJE SO PRIJAZNI. ZAPRAVIŠ PA DOSTI MAJ. PROBAJTE Z TUNIZIJO. NE BO VAM ŽAL. PA NE SE TUK KREGAT BREZ VEZE. ČAWČI VSEM SKUPI PA UŽIVAJTE :)
User326700
13. 09. 2009 12.57
Violett... ja,zato pa zmeri trdim,da so besede eno,človeške interpretacije pa drugo...zakaj z evropskimi muslimani nikol pred zalivsko vojno ni blo problemov,če jih islam uči pobijat nevernike...in zakaj je zgodovina cerkve nasprotna evangeliju,če jih le ta uči ljubezni in odpuščanja...zato,ker vsako versko knjigo berejo eni dobesedno,drugi pa ne...in to velja za vse religije...džihad razumejo fanatiki kot sveto vojno proti nevernikom,zmerni muslimani pa kot notranji boj s samim sabo...povsod maš zmerne vernike vseh religij,ki živijo umirjeno,po nekih moralnih zapovedih in fanatike na drugi strani...očitno tud korana vsi muslimani ne berejo dobesedno sicer bi blo v razvith deželah velik več islamskega nasilja že prej...je pa v njem velik nasilja,kot v stari zavezi,to se strinjam...če je Alahove besede prepovedano razlagat po svoje,zakaj niso pol vsi muslimani fanatiki.?...zadnjič sem gledu zanimivo oddajo iz Pakistana,kjer je bla točno ta tema na tapeti,različne interpretacije korana...zato se glede tega čist ne strinjam s tabo.
User403149
13. 09. 2009 11.34
evo, edin mobius je dojel kaj sm hotla povedat tam k sm rekla da se koran bere dobesedno, sv. pismo pa ne. nekdo je napisal da so po razlicnih vaseh razlicne interpretacije. ni res! med maso se recitira dobesedno! tako se tut razume, saj je prepovedano Alahove besede razlagati po svoje. @ saoirse lej ne mesat zgodovine cerkve z religijo! cerkev je ustanova, religija je pa kaj ma vsak clovek v sebi. in ce te sveto pismo uci ljubi sovraznika kot prijatelja, alah pa pobij nevernike...se ti ne zdi, da je tukaj v osnovi islam nasilna vera? pa nism neka zavedna religiozna frikica, ne eno in drugo mi ni vsec, ampak krscanstvo je le skupek moralnih nacel, kar pa za islam nebi mogli rect!
User326700
13. 09. 2009 10.18
sicer pa vsi,ki enačte islam z al kaido lahko začnete z zgodovino krščanstva,ki je,ja,vedno ljubila svoje sovražnike,kar so kolonizatorji treh četrtin sveta pokazal zlo nazorno na domorodnih ljudstvih,prek kleptomanske cerkve,ki je 2000 let kradla kt sraka in to počne še naprej,do modernih primerov gnusne pedofilije s strani božjih služabnikov,ki jih vodi brezpogojna ljubezen do boga,do ljudi pa zgleda mal manj pa do raznih Ericov Rudolphov,Jimov Koppov ,Claytonov Waagnerjev,Božje voske,in podobnih fundamentalističnik,krčanskih lunatikov,ki so poskušal in tud moril zdravnike,ki so izvajal abortuse,bombardiral klinike,celo Zdravstveni center za žnske,ker je fanatičen car-bomber McMenemy pač mislu,da se tm vrjetn izvajajo abortusi pa se slučajno niso.Živela krščanska ljubezen!