Tujina

Ostri odzivi na fašistični izpad predsednika Evropskega parlamenta

Trst, 11. 02. 2019 11.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 10 min

Da se v Italiji krepijo težnje po potvarjanju zgodovine, kažejo tudi zadnji nastopi dveh visokih italijanskih voditeljev na spominski slovesnosti v Bazovici. Tajani, sicer predsednik Evropskega parlamenta, je v svojem govoru šel celo tako daleč, da je Istro in Dalmacijo označil za italijanski.Tajani se je po poplavi ostrih odzivov opravičil za nedeljske izjave.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Dan spomina na žrtve fojb
    03:05
    Iz 24UR: Dan spomina na žrtve fojb
  • Iz SVETA: Potvarjanje zgodovine
    03:12
    Iz SVETA: Potvarjanje zgodovine

Predsednik Evropskega parlamenta Antonio Tajani se je danes ob začetku plenarnega zasedanja v Strasbourgu opravičil za izjave na nedeljski slovesnosti v Bazovici, s katerimi je povzročil razburjenje v Sloveniji in na Hrvaškem. Dejal je, da je želel posredovati sporočilo miru, in izrazil obžalovanje, če so bile njegove izjave napačno razumljene.

Fašistični izpad predsednika Evropskega parlamenta

V nedeljo je pri spomeniku žrtvam povojnih pobojev v bližini Bazovice pri Trstu namreč potekala slovesnost ob dnevu spomina na fojbe in eksodus Italijanov iz Istre, Reke in Dalmacije. Udeležila sta se je tudi italijanski notranji minister Matteo Salvini in predsednik Evropskega parlamenta Antonio Tajani.

Tajani se je opravičil za nedeljske izjave, dejal je, da je želel posredovati sporočilo miru.

Tajani je ob robu dogodka novinarjem dejal, da je tiste, ki zanikajo pojav fojb in eksodusa, premagala zgodovina in kdor zanika ta pojav, je sostorilec tistega, kar se je zgodilo. Dan spomina je italijanski parlament uzakonil leta 2004, žrtve fojb in eksodusa so bile do takrat pozabljene, je dejal. 

"Tu je na tisoče nedolžnih žrtev, ki so jih ubili zato, ker so bili Italijani," je dejal Tajani, žrtve pobojev pa označil za "žrtve vojne in protiitalijanskega sovraštva, ki so jih ubili vojaki z rdečo zvezdo na kapi samo zato, ker niso spustili italijanske zastave".

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Tajani je poudaril, da bo kot Italijan, patriot in predsednik Evropskega parlamenta storil vse, da pritegne pozornost Bruslja na te dogodke. "Na naslednjem zasedanju v Evropskem parlamentu bom spomnil na tragedijo teh dežel in bazoviške fojbe, tako da bodo vsi vedeli, kaj se je tu zgodilo," je dejal. 

Toda zaradi njegovega vzklika, s katerim je zaključil govor: "Živel Trst, živela italijanska Istra, živela italijanska Dalmacija!", mnogi opozarjajo, da je šel predaleč in da si kot predsednik tako pomembne evropske institucije takšne politične drže ne bi smel privoščiti.

Poudaril je, da je hotel spomniti na tisoče žrtev ene hujših tragedij v prejšnjem stoletju, predvsem italijanskih, pa tudi hrvaških in slovenskih. To, da je bilo več tisoč ljudi vrženih v kraška brezna, je zgodovinsko dejstvo, na katerega spominja slovesnost v Bazovici. "V svoji izjavi sem želel izpostaviti mir in spravo med italijanskim, hrvaškim in slovenskim narodom in njihov prispevek k evropskemu projektu," je poudaril.

Dejal je še, da se omemba italijanske Dalmacije in Istre ni nanašala na geografska območja, temveč je govoril o optantih iz Istre in Dalmacije, ki govorijo italijanski jezik, ter njihovih potomcih, med katerimi jih je bilo veliko na slovesnosti v Bazovici.

Šarec: Zgodovinski revizionizem brez primere

Na njegov izpad je v svojem tvitu opozoril tudi slovenski premier Marjan Šarec: "V soboto sem govoril o želji po potvarjanju zgodovine v Sloveniji. Enako se dogaja na italijanski strani meje. Žal s strani vidnih politikov, celo EU funkcionarjev. Zgodovinski revizionizem brez primere. Fašizem je bil dejstvo in imel je za cilj uničenje slovenskega naroda," je poudaril. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Prvak opozicijske SDS Janez Janša pa je v odzivu na izjave premiera Šarca zatrdil, da "zgodovino potvarja on". "Je očiten primer, ko ena skrajnost hrani drugo. Fašizem je bil dejstvo, njegovi okrutni zločini razkrinkani. Mussolinija so Italijani sami obesili. Slovenski komunisti pa so v nekaj mesecih pobili več Slovencev kot fašisti v 20 letih," je poudaril.

Pahor izrazil zaskrbljenost

Predsednik Republike Slovenije Borut Pahor je v zvezi z italijanskim obeleževanjem dneva spomina pisal predsedniku Italijanske republike Sergiu Mattarelli.  Izrazil je zaskrbljenost  v zvezi z nesprejemljivimi izjavami visokih predstavnikov Italijanske republike ob dnevu spomina na žrtve fojb, ki želijo ustvariti vtis, da je šlo pri fojbah za etnično čiščenje: "Ni prvič, da iz italijanske državne ravni slišimo zgodovinske ocene in politična stališča, ki med Slovenci vzbujajo ogorčenje in zaskrbljenost. Vendar se mi zdi pomembno opozoriti, da se prvič na slabše spreminja evropski kontekst sožitja in enotnosti, v katerem postajajo take ocene in stališča še posebej zaskrbljujoča."

Kot je dodal Pahor, je čas pred drugo svetovno vojno, med njo in neposredno po njej tragičen čas 20. stoletja: "Močno je prizadel tudi slovensko italijanske odnose, fašizem neposredno Primorce. Zato smo v Sloveniji v luči vseevropske sprave in skupne evropske prihodnosti leta 2000 pozdravili sprejem končnega poročila o slovensko-italijanskih odnosih 1880-1956, ki ga je pripravila mešana slovensko-italijanska zgodovinsko-kulturna komisija."

Z obžalovanjem ugotavljam, da so ugotovitve te skupne, slovensko-italijanske zgodovinske komisije v Italiji še vedno preslišane in neupoštevane, je dodal. Italijanskega predsednika je pozval: " V upanju, da bo tudi Italija sprejela in upoštevala ugotovitve mešane zgodovinske komisije, da bodo v naših dvostranskih in evropskih odnosih prevladale vrednote, ki nas povezujejo in da bomo vsem našim otrokom zapustili miren, varen in skupen evropski dom, vas lepo pozdravljam in sporočam izraze mojega globokega spoštovanja."

Na MZZ zaskrbljeni zaradi revizionizma na slovesnosti v Bazovici

Zunanje ministrstvo je danes v izjavi za javnost opozorilo, da je v nedeljo ob italijanskem "obeleževanju dneva spomina" prišlo do "poskusov enostranske in selektivne interpretacije zgodovinskih dogodkov na obmejnem prostoru Slovenije in Italije", ki niso v duhu evropskih vrednot. Na MZZ so zaradi zgodovinskega revizionizma izrazili zaskrbljenost.

Zunanje ministrstvo v izjavi za javnost sicer ni izpostavilo nobenega posebnega dogodka ali govorca v nedeljskem obeleževanju italijanskega dneva spomina, je pa poudarilo "pomen spoštovanja spomina na tragične dogodke vojnega in povojnega obdobja". "Poklon žrtvam je temeljno civilizacijsko dejanje, ki je neločljivo povezano z vrednotami sprave in sožitja med narodi. Na teh vrednotah temelji tudi Evropska unija, ki je nastala s ciljem, da se nikoli več ne ponovijo strahote obeh svetovnih vojn in totalitarnih režimov 20. stoletja," so zapisali na MZZ in poudarili, da so "izjave v smeri zgodovinskega revizionizma, v nasprotju s temeljnimi načeli evropske ureditve, določenimi s Helsinško sklepno listino o varnosti in sodelovanju v Evropi".

Zunanje ministrstvo je poudarilo tudi, da bi moralo biti ustrezno izhodišče za razumevanje dogodkov vojnega in povojnega obdobja skupno poročilo slovensko-italijanske zgodovinsko-kulturne komisije Slovensko-italijanski odnosi 1880-1956 iz leta 2000.

Fajonova pisala Tajaniju

Ostro so se odzvali tudi nekateri slovenski in evropski poslanci. Evropska poslanka Tanja Fajon je napovedala, da bo od Tajanija zahtevala pojasnila na naslednjem zasedanju EU parlamenta. "Predsednik EP je zadnji, ki si lahko provošči, da nastopa z jezikom revizionizma zgodovine," je bila jasna Tanja Fajon. Dodala je, da v Italiji več ne zastopa interesov institucije, ki jo vodi. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Fajonova je danes Tajaniju poslala tudi pismo, v katerem je izrazila zaskrbljenost glede uporabe jezika revizionizma, ki si ga je privoščil v včerajšnjem govoru. "Nedopustno je, da si predsednik Evropskega parlamenta, ki je svojo kampanjo gradil ravno na sloganu "predsednik vseh državljanov EU", dovoli potvarjanje zgodovine in neupoštevanje vseh njenih aspektov. Žalosti me, da je v očeh predsednika Tajanija potreba po prebujanju italijanskega patriotizma večja in pomembnejša od zgodovinskih dejstev," je zapisala Fajonova.

Evropski poslanec Ivo Vajgl (Alde/DeSUS) pa je sporočil, da "izjave Tajanija in Salvinija pomenijo nesramen izziv resnici in dokončno obračanje hrbta načelom sprave in dobrega sosedstva, na katerih temelji postnacistična in postfašistična Evropa".

Vajgl je sicer že prejšnji teden Tajaniju pisal zaradi razstave z naslovom Vzhodna meja v prostorih Evropskega parlamenta, ki naj bi spomnila na italijanske žrtve med- in povojnega nasilja, ne pa tudi na žrtve fašizma. Izrazil je ogorčenje nad razstavo, ki jo je pripravilo Nacionalno združenje Furlanija-Julijska krajina in Dalmacija v sodelovanju z anonimnim članom Evropskega parlamenta.

Odzivi strank

Slovenski Socialni demokrati ostro obsojajo izjave predsednika Evropskega parlamenta Antonia Tajanija, ki jih je ta povedal v Bazovici: "Zaradi izjav, ki so povsem nedopustne za predsednika Evropskega parlamenta, ga preko naše evropske poslanke in podpredsednice Skupine S&D v Evropskem parlamentu Tanje Fajon pozivamo k odstopu, saj je izgubil vso verodostojnost za vodenje tako pomembne institucije v Evropi."

Na Twitterju sta izjave v Bazovici in širjenje fašizma v Italiji ostro obsodila tudi predsednik DZ Dejan Židan in predsednika odbora za zunanjo politiko v DZ Matjaž Nemec, oba iz SD. 

Da je šel predaleč, pa je opozoril tudi profesor in nekdanji minister Igor Lukšič. Dodal je, da ne gre za nepoznavanje zgodovine, pač pa za "izkazovanje nedopustne politične drže". "To je veliko huje od sovražnega govora," je poudaril Lukšič. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Na nedeljske izjave so se ostro odzvali tudi v stranki Levica, kjer so zapisali, da "gre za nevarno potvarjanje zgodovine in relativizacijo dogodkov fašističnega dvajsetletja (ventennio fascista), ki so močno in krvavo zaznamovali naše kraje".

Vlado so pozvali, da se ostro in neomajno javno postavi v bran pravicam italijanskih Slovencev, da nemudoma javno obsodi ponoven pojav mazaških akcij proti Slovencem v Italiji in s protestno noto na to opozori italijansko vlado. Pozvali so jo še, naj javno obsodi revizionizem in relativizacijo zgodovinskih dogodkov, predvsem v oziru na govora Salvinija in Tajanija ob dnevu spomina ter na to opozori italijansko vlado s protestno noto.

Izjava Tajanija je škandalozna in obsojanja vredna, sicer bo jutri nekdo brez težav rekel: "Živela italijanska Goriška" ali "živel italijanski Kras." Provokacija. Si predstavljate odzive, če bi kakšen slovenski politik na neki proslavi na Krasu izjavil živel slovenski Trst?, pa je tvitnil Jernej Vrtovec iz NSi. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Tajani je pred prihodom v Bazovico položil venec tudi k breznu Bršljanovca pri kraju Opčine pri Trstu. V njem so sicer povečini nemški vojaki, padli v zadnjih dneh bojev za Opčine in Trst.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Na Hrvaškem ostri odzivi na izjave Tajanija

Tudi na Hrvaškem so danes ostro kritizirali izjave predsednika Evropskega parlamenta. 

Hrvaški premier Andrej Plenković je ostro obsodil Tajanijevo izjavo. Potrdil je, da sta danes s predsednikom Evropskega parlamenta govorila po telefonu. Kot je dejal, mu je povedal, da je bila njegova izjava napačna in neprimerna.

"Obsojam in zavračam njegovo izjavo, ki v določenih delih naznanja teritorialne zahteve in revizionizem. Hrvaška vlada in HDZ temu najbolj ostro nasprotujeta", je povedal Plenković novinarjem pred začetkom seje predsedstva in nacionalnega sveta HDZ.

Plenković je dejal, da zahtevajo pojasnilo izjave, ki ga je presenetila, glede na njegove dosedanje tudi osebno zelo dobre odnose s Tajanijem. Poudaril je, da so izjave nesprejemljive ne glede na možni kontekst, da je Tajani nagovarjal predvsem potomce ezulov in svojce žrtev fojb. Prav tako meni, da so ostri odzivi na Hrvaškem upravičeni.

Salvini: Eni in drugi so zločinci

Italijanski notranji minister ter vodja Lige Salvini pa je preko Twitterja sporočil, da je prišel v Bazovico, da bi počastil žrtev tisoče rojakov, ki so jih komunisti mučili, pobili in večkrat še žive vrgli v brezna. "Kaj je bila njihova krivda? To, da so bili Italijani. Kdor zanika, dvakrat ubije. Mi ne pozabimo," je še zapisal.

Na slovesnosti pa je Salvini med drugim dejal, da so otroci, umrli v fojbah, in tisti, umrli v nacističnem taborišču Auschwitz, enaki: "Ne obstajajo mučenci kategorije A in B," je dejal Salvini in dodal: "Ne obstaja nekakšen ampak za Auschwitz in nekakšen ampak v Bazovici. Eni in drugi so zločinci."

Novinarji so ob robu dogodka ministra vprašali, če gre od Slovenije in Hrvaške pričakovati uradno opravičilo za to, kar se je zgodilo po drugi svetovni vojni glede fojb in eksodusa. "Kot notranji minister sodelujem s kolegi z druge strani meje glede aktualnih vprašanj. Če želi kdo poleg sedanjosti kaj povedati tudi o preteklosti, prav, ampak silil ne bom nikogar," je odgovoril Salvini.

'Obujanje tovrstnih simbolov in idej kjerkoli po Evropi je potrebno obsoditi in preganjati'

Sicer pa je na vse večje poveličevanje fašizma v Italiji opozoril tudi dogodek na slovenski osrednji kulturni praznik Prešernov dan. Ob kulturnem prazniku so namreč fašisti v Gorici na zid pred slovenskim višješolskim centrom Galilei nalepili šest desničarskih plakatov z gesli mladinske veje desničarskega gibanja CasaPound, nato pa so na ograjo zavoda izobesili transparent v počastitev žrtev fojb. Zamejski dijaki so na provokacije odgovorili s slovensko pesmijo.

Danes pa se je v znak podpore hitremu in odločnemu odzivu župana sosednje občine Gorica Rodolfa Ziberne odzval tudi župan Nove Gorice Klemen Miklavič"Župan Občine Gorica Rodolfo Ziberna je z obsodbo fašistične provokacije in zahtevo po preiskavi storilcev pokazal spoštljiv odnos do slovenske manjšine in obenem ostro obsodil to nizkotno dejanje. Cenim njegov odziv, saj to pomeni, da se tako na slovenski kot italijanski strani želimo odločno upreti oživljanju duhov iz preteklosti," je zapisal Miklavič.  

Kot je poudaril novogoriški župan, je prihodnost v sodelovanju, soustvarjanju in bogatenju skupnega kulturnega prostora, ustvarjanju novih delovnih mest in ustvarjanju blaginje za vse. "Ponovno poudarjam, da je naša civilizacijska dolžnost, da zavračamo ideologije, ki so sprle evropske narode in ki so v 20. stoletju pripeljale do tragičnega sosledja krivic. Obujanje tovrstnih simbolov in temačnih idej kjerkoli po Evropi je potrebno obsoditi in preganjati. Tudi zato smo se odločili, da Nova Gorica za Evropsko prestolnico kulture 2025 kandidira v sodelovanju z Gorico, saj nas prav različnost bogati, spoštovanje drug drugega pa pomeni trdne temelje za uspešen razvoj skupnega goriškega prostora. Postavimo zgled kulturnega, gospodarskega in urbanističnega zlitja obmejnega somestja," je še zapisal Miklavič. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (777)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

leond1
05. 06. 2019 20.05
+1
če bi 1953 udarili na italijo bi osvojili do benetk saj je bilo v 30km koloni vojaških kamijonov municija za napad
Spegu
13. 02. 2019 14.56
-1
Nehajte zlorabljat te dogodke za kreganje med rdečimi in belimi ali levimi in desnimi ali našimi in vašimi, ... Tu je preprosto treba pogledati na izjave visoke italijanske politike, ki niso stališče enega gostilniškega pijančka in odražajao (ker je voljen predstavnik naroda) takorekoč uradno mnenje te države. Žalostno je videti kako so ravno fašisti dosegli kar so želeli - levica bo zagovarjala partizane in jo bo desnica obmetavala z žaljivkami (morilci, ...), po drugi strani bo pa levica desnico zmerjala s kolaboranti, ... Ne eni ne drugi (po 74. letih) nimamo/nimate nič s tem! Preprosto - zlorabljajo dogajanja in mrtve (v teh jamah je prej vse drugo kot pa italijanski domoljubi) in vsi so žrtve. V svoji zaslepljenosti in razdvojenosti se pa kregate in opravičujete deviantna ravnanja enih in drugih. Za konec - dvomim, da sta kmet iz Dolenjske ali delavec iz Štajerske ali vinar iz Primorske vedela kaj je komunizem leta 1941-45. Preprosto se se uprli okupatorju! Kdo je koga prej, med tem ali kasneje zlorabil pa je druga tema. Ker pri takih zadevah ne znamo biti enotni (ker gre za nacionalno nujo, ne za rdeče in bele, leve ali desne, ...), nas pač ekspanzionistične sosede že stoletja krčijo in iz Karantanije bo ostala ljubljanska pokrajina in nič več.
komarec
13. 02. 2019 08.13
+3
SDS se sestajajo tudi pri nekem znanem trgovcu Slovencu na italijanski strani, pa se ne zavedajo tega da fašisti so tudi proti tem Slovencem.
provni
12. 02. 2019 14.20
+5
Jasno je, da je bila državna meja med Jugoslavijo in Italijo narejena tako, da je dobila Cono B, na račun Slovencev v Italiji, Hrvaška, in ne Slovenija, ali Karantanija , kjer je spadala v zgodovini Istra in Otoki.
Lado Lopati?
12. 02. 2019 14.06
-7
SAMO KOMUNISTIČNI PREVARANTI OMAJO PRAV ; IMA POTOMCE ENAKO MISLEČE ; DA SO NAD VSEMI !!! AMPAK BANDERA ROSSA VAS ČAKA ,KO VAS TA NORI NAROD NE BO VEČ VOLIL!!! TOREJ AVANTI !!! SMRT KOMUNISTOM-KOMUNIZMU !!!!!!!
komarec
13. 02. 2019 08.10
+0
Po tvojem komentarju sodeč podpiraš fašizem.
nemo73
12. 02. 2019 13.12
+8
Fašizem, nacizem in komunizem so vsi totalitarizmi po definiciji stroke! In tisti, ki so jih vodili, imajo vsi krvave roke. Te trije -izmi imajo v ideologiji vsebovano, da je treba nasprotnike fizično uničiti. In to je recept katastrofe. Niso pa vsi, ki so v njihovih bojnih formacijah sodelovali enako krivi. Nekateri potem, ko so spoznali, v kakšne drek so se vpletli, niso več mogli ven, ker bi bili usmrčeni kot dezerterji. In to je tragično. Zato je ključno, da na koncu, ko je zmaga, ne pride do pokolov kar počez, ampak, da se sodi, da se ugotovi, kdo je koliko kriv in se ga ustrezno kaznuje. Če se pa kolje, je to začaran krog brez konca. Žalostno je, da se v današnjem času pri nas zagovarja eno ali drugo stran NEKRITIČNO. V tem se kaže naša nezrelost kot človeških bitij.
ŠeVednoPlešem
12. 02. 2019 10.32
+8
Fojbe so KONČNI produkt fašizma, kot sta požgani Dresden in uničeni Berlin končna produkta nacizma. In enako je "križev pot" italo-balkanskih naci-kvizlingov ter njihov konec v jamah in vrtačah končni produkt kvizlinških nacističnih tvorb na Balkanu, ali gre za "škvadre", "domobran(c)e" ali za "kraljevo vojsko v domovini". NDH je proizvedla Jasenovac in na koncu je proizvedla Pliberk in kočevski Rog., kjer je bil naravni konec izvajalcev politike mržnje. Fojbe so končni proizvod "končne rešitve", o kateri sta sanjala firer in duče.
ŠeVednoPlešem
12. 02. 2019 09.40
+14
Mussolinija so za pete obesili italijanski komunisti. Janša to pozabi omeniti. In tudi Italijani sami so obesili in pobili ostale sodelavce fašistov. Janša bi lahko vedel, da sta bila najprej fašizem in nacizem. In da so bili najprej izdajalci naroda, kvizlingi. V fojbah niso končali Italijani, ampak fašisti. Tajani bi moral odstopiti s položaja. Si predstavljate, da bi kateri od nemških politikov dejal, da so v Nuernbergu Eichmanna obsodili zato, ker je bil Nemec in ne zato, ker je bil nacist.
jg57
12. 02. 2019 09.50
-1
Eichmann ni bil obsojen v Neurnbergu pač pa v Jeruzalemu. Tako tisti v Neurenbergu kot tudi Eichmann so bili deležni poštenega sojenja. Ti ki so v fojbah pa so bili pobiti brez vsakega sojenja, pač na podlagi odločitve drhali.
dragan krstic
12. 02. 2019 09.58
-7
Bofur, vidim da si res pravi zgodovinar in imaš pravico govoriti nonsense kot da sta bila najprej fašizem in nacizem, šele potem komunizem, sploh pa trditev da je bil Eichmann obsojen v Nuernbergu. Če imaš sadno drevje na vrtu ga pojdi obrezovat.
piljan
12. 02. 2019 10.09
-1
Samo ne vem kaj se v vse to vtika Srb,ki zase trdi ,da je Slovenec in drži štango izdajalcem Slovenije?
ŠeVednoPlešem
12. 02. 2019 10.22
+12
Najprej je bil požig Narodnega doma v Trstu. Dragan boš tudi za to dejal, da je "nonsense", nesmisel, "nesrečni slučaj" in me pošiljal obrezovat ? Fašizem je imel kar kaj zločinskih lastnosti, ključni sta bili, sovražil je Slovence in, presenetljivo, sovražil je tudi prave Italijane, ki niso vzklikali Duce. Fojbe so nastale zaradi fašizma in ne obratno. Fojbe so KONČNI produkt fašizma, kot sta požgani Dresden in uničeni Berlin končna produkta nacizma. Sam bi si želel, da bi Mussoliniju sodili, kot so Eichmannu, ki je na "poštenem" sojenju moral biti obsojen, čeprav lastnoročno ni ubil niti enega človeka. Enako Mussolini, ki ni ubil niti enega človeka. Ampak njun konec ni presenetljiv. Žal Italijani, ki so po vojni znali obračunati s fašisti in so jim namenili usodo, ki so si jo zaslužili, zaradi kasnejših geo-političnih razlogov niso šli skozi temeljiti proces de-fašizacije. In tako fašizem znova vzdiguje svojo glavo in se razglaša za "domoljuba". Čeprav so fašisti pobili največ svojih, torej Italijanov. Obstaja absolutno Zlo. In absolutno Zlo sta bili zločinski tvorbi fašistična Italija in nacistična Nemčija. To spoznanje je ključ za spravo.
jg57
12. 02. 2019 11.00
-3
Lepo si se razpisal, tudi veliko je s čimer se strinjam. Da, nacizem in fašizem sta absolutno zlo, hote pa k temu nisi dodal komunizma, ki je po zlu popolnoma primerljiv z obema. Tudi časovno v slovenskem ptostoru vsi trije soupadajo: vse se začne z napadom na Jugo. Takrat so pri komunidti ustsnovili protiimperialistično frono, proti Angležem, Francozom in ZDA. Nemčija in Italija, ki sta dejansko že okupirali Slovenijo nista niti omenjeni. Seveda ne, ker sta bili po navodilih internacionale zaveznici Stalina. Torej so bili slovenski komunisti v takrat v kolaboraciji z obema okupatorjems. To so dejstva, ki jih ni možno zanikat. Po napadu Nemčije na SZ so komunisti obrnili ploščo. Še vedno pa jih Nemci in Italjani niso kaj dosti zanimali, bolj jih je zanimal "notranji sovražnik" in začeli so z revolucijo in pobijanjem slovenskega prebivalstva. Posledično se je rodil odpor proti temu nasilju: vaške straže in domobranstvo. Ko si že omenjal fašizem kot absolutno zlo se popolnoma strinjam in jasno je da so Italjani v Sloveniji naredili ogromno zločinov in to so vedeli tudi komunisti. L. 1943, ko je Italija kapitulirala so partizani razorožili vso vojsko in vsi so bili njihovi ujetniki. Koliko zločincev so zadržali in obsodili? Kolikor je znanega niti enega. Zakaj ne ? Lahko ti razložiš?
Bojan-F
12. 02. 2019 09.26
+8
Poduk o sprejemanju interpretacije zgodovine ... "Sicer pa, priporočam TUDI Soviet Story, ne pa samo Soviet Story." ... ko pogledas, citas, beres poglede na nek zgodovinski trenutek in vidis, da se v prvih petih minutah ali ze na prvi strani avtor vsaj dvakrat zlaze, opustis nadaljno radoznalost ... zakaj laz in ne neresnica ... ker je vec kot ocitno, da je avtor premetal mnogo materiala in pozna vsa dejstva, ki jih ni uposteval ...
Bojan-F
12. 02. 2019 09.27
+6
... nekaj podobnega kot Bergmanov dosje Bajt Aleksandra.
dragan krstic
12. 02. 2019 09.31
-10
dragan krstic
12. 02. 2019 09.31
-8
Bojan-F
12. 02. 2019 09.49
+4
štrekeljc
12. 02. 2019 08.47
+11
Če bereš komentarje pametnemu hitro postane jasno, od kje prihajajo narodni izdajalci. Vedno isti!
Covid 19
12. 02. 2019 07.48
+27
Fa..šist na čelu eu?Primerna sankcija za izjavo je odvzem funkcije in izgon iz parlamenta...aja,a ta deluje??
puspan
12. 02. 2019 07.47
+23
Z veseljem in velikim zanimanjem bi prebiral, če bi se o dogodkih takrat sedajle pogovarjali mednarodni zgodovinarji. Ker pa se prerekajo otroci nekdanjih nasprotnikov, ki vsega tega niso doživeli sami, ampak bili razodeti od svojih staršev, to ocenjujem enako, kot gostilniško čvekarijo brez koristi. Še enkrat ponavljam, da so edino pravilno reakcijo na to storili primorski študenti s prepevanjem slovenskih pesmi.
johanca
12. 02. 2019 07.27
+22
Tale Janez je pa res ena velika rit,čudim se Urški kako.........
Bojan-F
12. 02. 2019 07.13
+8
Za tiste, ki se jim zapise ... "Tisti, ki zgodovino poznamo in smo REALNI ( bo šlo BojanF?)" ... vedo, da so se o Trstu pogovarjali Roosvelt D. Franklin, Churchill Winston, Truman Harry, Stalin V. Josip, Alexander Harold in drugi ... in ni zabelezeno ne v zapisnikih, zabelezkah, ukazih, spominih, da bi bil nekdo samo pomislil, da bi se sploh pogovarjal o Trstu v sklopu Jugoslavije ... Stalin V. Josip je na Jalti celo predlagal zahodnim zaveznikom, naj prodrejo preko Ljubljanskih vrat do Dunaja in se tam srecajo ... sicer pa je bil za Trst cilj A mednarodno pristanisce za podonavski bazen ... cilj B vrnitev Italiji ...
Bojan-F
12. 02. 2019 07.15
+10
... in se ... "Tisti, ki zgodovino poznamo in smo REALNI ( bo šlo BojanF?)" ... zapise nekdo, ki priporoca ogled "kao" dokumentarca "Soviet Story" ...
Castrum
12. 02. 2019 08.37
-10
Ho, ho, patetični pokroviteljski odnos....znano....Sicer pa, priporočam TUDI Soviet Story, ne pa samo Soviet Story. Poleg tega še marsikatero drugo čtivo bi ti priporočal, ampak kaj pomaga ker je okužba premočna in ni zdravila. Če se že obešaš na moje besede, potem ne vem zakaj ni komentarja na titekovo obljubo o povojni vladi in politični ureditvi , ki jo je dal Šubašiću oz. Churchillu?
Castrum
12. 02. 2019 08.39
-10
To titekovo hinavsko dejanje je namreč močno vplivalo na Winstonov odnos do Juge, posledično tudi na odločanje o meji. Seveda bo kdo patetično pripomnil, da o tem ni dokumentov....recimo...
Spegu
12. 02. 2019 08.45
+14
Zanima me samo to, ali si se v šoli slučajno učil o predlagani meji med FLRJ in Italijo? Pred ustanovitvijo STO? Saj bo šlo, če pogledaš tudi k "stricu Googlu". Tam boš ugotovil, da je bil "stric Stalin" še bolj radikalen kot "stric Tito". Malce mešaš pojme o pregonu nemških sil iz Italije in Grčije (o tem namreč zmotno pšišeš kot o Sovjetskih pristankjih za dodelitev Trsta Italiji). Trst smo izgubili ker je takratna oblast pristala, da bo Italija dobila cono A v zameno, da se Italija odreče težnjam po Istri in Dalmaciji. Kaj imamo zdaj od tega - verjetno zahvalo hrvatov, ki mimogrede potvarjajo zgodovino podobno kot italijani in sami podpihujejo nekakšne poboje - pripisujejo jih slovenskim partizanom. Čeprav zgodovina jasno pove, katere partizanske enote (predvsem od kod) so "poskrbele" za vrnjene domobrance, ustaše, belogardiste in žal tudi civilne begunce iz Avstrije. Preberite si poročilo mešane komisije zgodovinerjev (SLo in I), ki so do potankosti raziskali vsa brezna, ki jih zdaj fašisti opevajo kot tragične poboje italijanov. Z dokumenti (uradnimi) in s seznami, ki jih je italija priložila kot verodostojne (pobiti italijani). Pri pregledu boste ugotovili, da je na le-teh dobra polovica slovencev, ponavljajo se ista imena v Tržaški in Goriški pokrajini, za veliko večino pa se ugotovi, da so bili še celo živi, del je bil odpeljan v takratno jugoslavijo (Ljubljana, Pulj, Reka, ...(), kjer so bili tudi obsojeni in kasneje usmrčeni, del jih pa celo prebiva na območju današnje Slovenije. Številak še zdaleč ne doseže 15.000. Priporočam branje, ne pa kreganje o tem, da smo Slovenci genocid izvajali. Samo preusmerjajo pozornost ....
deratizacija
12. 02. 2019 07.10
+13
EU - ena sama velika utvara s katero hočejo veliki uresničiti svoje neizpete sanje.
dule100
12. 02. 2019 07.10
-32
Za začetek dobrososedskih odnosov, bi pospravili napis zločinca na Sabotinu, po katerem ukazu so polnili fojbe z nič krivim prebivalstvom italijanske naridnosti!
Spegu
12. 02. 2019 08.55
+9
Glede na to, da verjameš tem fašističnim pravljicam se raje vzdržim vsakega komentarja na tvoje pisanje.
01xxy
12. 02. 2019 07.09
+32
JJ pa v slogu narodnih izdajalcev.
Infraping
12. 02. 2019 08.23
+6
matej1111
12. 02. 2019 07.06
+16
Pa kaj si ja nor. Ovi se prepirajo kaj se je dogalo 50 let nazaj a narod crkuje danes.
ArkaMast
11. 02. 2019 22.57
+30
Fasizem je ZLO.
Schnitzel
11. 02. 2019 22.49
+38
Kakšna rit hinavska je tale Ivan! Ne moreš verjet! Ko je imel od tega koristi je na vsa usta hvalil komunizem, pel hvalnice Titu, partizanom, JNA, bratstvu in enotnosti, samoupravljanju, citiral tovariša Kardelja. Zdaj pa pljuva po vsem tem na kar se je sveto zaklinjal. Za bruhat!
piljan
11. 02. 2019 22.52
+33
Problem je ,ker je izdajalec Slovenije.Se vidi,da je tujec.
Krainerland
11. 02. 2019 22.55
-7
Otroško se ponavljate...se bo treba kj druzga spomnit.
piljan
11. 02. 2019 22.59
+16