Tujina

Pred tretjo svetovno vojno?

Bejrut, 18. 07. 2006 08.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min
Avtor
Reuters/STA
Komentarji
50

Če si ZDA želi tretje svetovne vojne, smo pripravljeni, je izjavil vodja iranskega krila Hezbolaha.

Izraelska letala so že večkrat napadla južno predmestje Bejruta
Izraelska letala so že večkrat napadla južno predmestje Bejruta FOTO: Reuters
Od srede pretekli teden, ko je Izrael začel vojaško ofenzivo, potem ko je Hezbolah napadel vojaško postojanko in ugrabil dva izraelska vojaka, je umrlo že okoli 200 Libanoncev, med njimi večinoma civilisti. V raketnih napadih Hezbolaha na severu Izraela pa je življenje izgubilo 12 izraelskih civilistov in 12 vojakov.

V letalskih napadih izraelske vojske na več kot 50 ciljev v Libanonu je bilo ponoči in dopoldan ubitih najmanj 23 ljudi. Tarča napadov so bili Bejrut, kjer ima svoj sedež skrajna libanonska milica Hezbolah, obalna območja na severu Libanona ter kraj Biblos severno od libanonske prestolnice, napadenih pa je bilo tudi več ciljev libanonske vojske in libanonskega gibanja Hezbolah na jugu države.

Izpod ruševin v obmejni vasi na jugu države Aitaroun so po poročanju lokalnih predstavnikov potegnili devet trupel - vse žrtve so iz ene družine, med njimi več otrok. Iz libanonskega obalnega mesta Tir poročajo o štirih smrtnih žrtvah: ženski, njeni dveh hčerkah in njihovi gospodinjski pomočnici iz Šrilanke. Še deset žrtev med libanonskimi vojaki pa je terjal napad na vojaško oporišče Jamhour na področju vzhodno od Bejruta.

Namestnik izraelskega premiera Šimon Peres je dejal, da je Hezbolah v minulem tednu na sever Izraela izstrelil že 1500 raket.

Na sever Izraela je bilo z juga Libanona izstreljenih kakih 20 raket, ki so zadele več mest, med drugim tudi tretje največje izraelsko mesto Haifa. Poleg Haife so rakete po navedbah izraelske vojske zadele še tovarno čokolado v mestu Safed, kraj Tiberias na obalah Galileje, obalno letovišče Naharija, kjer je umrla ena oseba, in mesto Šlomi. Izraelska letala so medtem spet bombardirala glavno cestno povezavo med Libanonom in Sirijo, po kateri je zaradi naraščajočega nasilja iz Libanona v Sirijo zbežalo več tisoč prestrašenih tujcev in Libanoncev.

Izrael ne izključuje kopenske ofenzive

Olmert vztraja pri razorožiti Hezbolaha
Olmert vztraja pri razorožiti Hezbolaha FOTO: Reuters

Izraelski premier Ehud Olmert poudarja, da Izrael z napadi ne bo prenehal, dokler Hezbolah ne bo izpustil izraelskih vojakov. Vztraja tudi, da mora nadzor nad južnim Libanonom ob razorožitvi Hezbolaha prevzeti libanonska vojska. »Ne iščemo vojne ali neposrednega konflikta, vendar se ga ne bojimo, če ni druge izbire,« je dejal v televizijskem nagovoru.

Izraelska vojska pravi, da Hezbolah svoje orožje tihotapi iz Sirije. Izraelski premier pa trdi, da je Hizbolahu pri ugrabitvi vojakov pomagal Iran.

Namestnik načelnika generalštaba izraelske vojske Moše Kaplinski pa ne izključuje tudi možnosti kopenske invazije izraelske vojske na Libanon. Izrael poskuša zaustaviti Hezbolahove raketne napade na Izrael, "čeprav v tej stopnji, mislimo, da ne bomo aktivirali množičnih kopenskih sil, če pa jih bomo morali, jih bomo." Ocenil je še, da bo izraelska ofenziva proti hezbolahu trajala nekaj tednov. "Potrebujemo več časa, da dosežemo naše zelo jasne cilje. Ko se borimo proti terorizmu, smo v vojni, ki mora biti natančna in dobro načrtovana in zahteva svoj čas," je poudaril.

Od srede je umrlo že več kot 200 ljudi, še več pa je ranjenih
Od srede je umrlo že več kot 200 ljudi, še več pa je ranjenih FOTO: Reuters

Javnomnenjska raziskava, ki jo je objavil izraelski dnevnik Jediot Aharonot, je medtem pokazala, da kar 86 odstotkov Izraelcev podpira vojaško operacijo izraelske vojske proti Hezbolahu. Skoraj 60 odstotkov Izraelcev pa meni, da bi se morala njihova država boriti, dokler ne bo libanonska gverilska skupina uničena.

'Želijo nas uničiti'

Libanonski predsednik Emile Lahoud je sedmi dan izraelske vojaške ofenzive na Libanon obtožil Izrael, da želi uničiti njegovo državo, današnji izraelski letalski napad na vojašnico blizu Bejruta, v katerem je umrlo enajst libanonskih vojakov, pa označil za pokol. Ob tem je zagotovil, da bo smrt vojakov le še okrepila "libanonsko enotnost in odločenost braniti suverenost, neodvisnost in dostojanstvo Libanona".

Libanonski predsednik Emile Lahoud
Libanonski predsednik Emile Lahoud FOTO: Reuters

V svetu se medtem nadaljujejo prizadevanja za dosego premirja na Bližnjem vzhodu. K takojšnji prekinitvi ognja je tako danes med drugim pozval savdski zunanji minister Saud al Fajsal, ki meni, da je sedanji konflikt povzročil uničenje v Libanonu in na palestinskih ozemljih. Izraelske napade na Libanon je označil za "nehumano dejanje", skrajno libanonsko gibanje Hezbolah pa pozval, naj se "izogne avanturam na račun libanonskih interesov in narodne enotnosti".

Rusija pa je na Bližnji vzhod danes poslala svojega posebnega odposlanca Aleksandra Saltanova, ki bo rešitev konflikta v regiji iskal na pogovorih z izraelskimi in libanonskimi oblastmi. Ruska misija naj bi pomenila tudi podporo mirovnim prizadevanjem Združenih narodov.

Ob nasilju tudi ni videti konca različnim očitkom glede krivcev za nasilje. Britanski premier Tony Blair je danes obtožil Iran in Sirijo, da podpirata Hezbolah. V govoru pred britanskim parlamentom je Teheranu še očital, da skrajno libanonsko gibanje oskrbuje z orožjem, Damasku pa, da Hezbolahu pomaga na različne načine.

Ameriška državna sekretarka Condoleezza Rice in njen egiptovski kolega Ahmed Abul Gejt pa sta se danes na srečanju v Washingtonu strinjala o nujnosti prekinitve ognja med Izraelom in libanonskim gibanjem Hezbolah, vendar imata različno stališče do tega, kdaj bi se moralo to zgoditi. Medtem ko se Gejt zavzema za "takojšnjo" prekinitev ognja, Riceova meni, da bi moralo do tega priti šele, ko bodo za to ustvarjeni ustrezni pogoji.

Sirski državni radio je medtem danes obtožil ZDA in evropske države, da Izraelu pustijo, da nadaljuje krvavo ofenzivo v Izraelu. "Odločili so se, da bodo diplomatsko in politično krili Izrael, da bo ta lahko dosegel svoje cilje," je še poročal radio.

Protestniki v New Yorku podpirajo Izrael

Podporo Izraelu so izrazili tudi protestniki v New Yorku, ki se jim je pridružila tudi newyorška senatorka in nekdanja prva dama ZDA Hillary Clinton. Clintonova je zatrdila, da podpira vse potrebne ukrepe Izraela za zaščito ljudi in države pred Hamasom, Hezbolahom, Iranom in Sirijo. ZDA morajo po njenih besedah pokazati solidarnost in Izraelu ponuditi vso podporo zaradi provokacij, kot je zajetje izraelskih vojakov.

Demonstracije v New Yorku v podporo Izraelu
Demonstracije v New Yorku v podporo Izraelu FOTO: Reuters
Po njenih besedah Izrael brani tako svoje kot tudi ameriške vrednote. Po njenih besedah se Izrael spopada z novimi totalitaristi 21. stoletja, ki ne verjamejo v človekove pravice in demokracijo. Zbrane je pozvala, naj si predstavljajo, kako bi jim bilo, če bi skrajneži preko meje z Mehiko in Kanado izstreljevali rakete na ozemlje ZDA. Ob gromkem aplavzu je dejala, da bi se verjetno branili.

Hezbolah grozi ZDA
Iranski podporniki Libanona so napolnili ulice
Iranski podporniki Libanona so napolnili ulice FOTO: Reuters
Predsednik iranskega parlamenta je izjavil, da ni več daleč dan, ko bo prišlo do popolnega uničenja države Izrael in izgona Judov iz Bližnjega vzhoda.

Na ameriško podporo Izraelu pa se je že odzvalo iransko krilo Hezbolaha (Božja stranka), ki je tesno povezano z libanonsko milico. »Imamo 2000 prostovoljcev. Izurili smo jih in lahko jih vsak trenutek tudi oborožimo. Da bi ogrozili izraelske in ameriške interese in cilje, smo jih pripravljeni razposlati po vsem svetu. Če si ZDA želi tretje svetovne vojne, smo pripravljeni,« je povedal vodja iranskega Hezbolaha, Mojtaba Bigdeli.

Iranski Hezbolah je vedno poudarjal svojo duhovno povezanost s šiitskimi Muslimani v Libanonu, kljub temu pa za zdaj še ni znano, kdo ga financira in uradno vodi.

V prestolnici Bahrajna Manama pa se je medtem v podporo libanonskemu skrajnemu gibanju Hezbolah in vladajočemu palestinskemu gibanju Hamas zbralo kakih 20.000 ljudi. Protestniki so med drugim vzklikali "Smrt Izraelu in Ameriki". Gre za največje proteste v državi po začetku izraelske ofenzive na Libanon prejšnjo sredo.

ZN svarijo pred humanitarno katastrofo

Annan je prepričan, da je ukrepanje mednarodne skupnosti nujno
Annan je prepričan, da je ukrepanje mednarodne skupnosti nujno FOTO: Reuters

Predstavniki Združenih narodov na Bližnjem vzhodu medtem svarijo pred humanitarno katastrofo v južnem Libanonu, kjer ljudje množično zapuščajo svoje domove, da bi ubežali nasilju.

Koordinator Združenih narodov za človekoljubno pomoč Jan Egeland je dejal, da napadi na ceste in mostove otežujejo delo reševalcev, ki poskušajo pomagati beguncem. »Že tako je zelo slabo, iz ure v uro pa je še slabše,« je poudaril.

Pričakujem prispevke evropskih držav, pa tudi drugih držav iz drugih regij. Kofi Annan

O krvavih spopadih med Izraelom in libanonskim skrajnim gibanjem Hizbolah je za zaprtimi vrati razpravlja tudi Varnostni svet ZN, ki je imel sicer za danes predvideno razpravo o osnutku resolucije o Iranu, a jo je zaradi kriznih razmer na Bližnjem vzhodu preložil.

Anan je predlagal, da bi na jug Libanona namestili modre čelade, ki bi preprečile spopade, in v prihodnosti razorožili skrajno islamsko milico Hezbolah.

Generalni sekretar ZN Kofi Annan je medtem po pogovoru s predsednikom Evropske komisije Josejem Manuelom Barrosom izrazil pričakovanje, da bodo mednarodne mirovne oziroma stabilizacijske sile za jug Libanona "precej večje" od 2000 mož, ki so že na terenu v okviru aktualne misije Unifil. "Podrobnosti še niso razdelane, a pričakujem, da bodo te sile po obsegu precej večje od 2000 mož, ki so že tam," je dejal.

Mednarodna nevladna organizacija za človekove pravice Amnesty International pa je pozvala VS ZN k sklicu izrednega zasedanja, na katerem bi sprejeli ukrepe za zaščito civilistov v Libanonu in Izraelu pred napadi.

Ladje rešujejo tuje državljane

Švedinja pred odhodom iz Bejruta
Švedinja pred odhodom iz Bejruta FOTO: Reuters
Po podatkih slovenskega zunanjega ministrstva se v Libanonu nahaja še pet slovenskih državljanov, ki želijo državo zapustiti. Peterica je v stiku z predstavništvi evropskih držav, ki jim pomagajo pri organizaciji odhoda, skupaj z drugimi državljani Evropske unije. Novih podatkov o evakuaciji slovenskih državljanov iz Libanona, danes še nimajo, so za 24ur.com pojasnili na ministstvu. Ped slovenskih državljanov je Libanon že zapustilo prejšjni konec tedna.

Medtem tuje države umikajo svoje državljane iz Libanona, kamor pošiljajo svoje ladje, saj je zračni promet prekinjen, kopenske poti uničene zaradi izraelskega bombandiranja. Italijanska vojna ladja je v ponedeljek prepeljala kakih 400 državljanov evropskih držav na Ciper, v torek pa ji je sledila francoska ladja s 1200 potniki z okoli 800 francoskimi in 400 državljani drugih evropskih držav in ZDA.

Iz Libanona je v Düsseldorf že prispelo kakih 320 Nemcev, ki so jih najprej z avtobusi prepeljali iz Bejruta v Damask, od tam pa z letalom v Nemčijo. Z avtobusi v Sirijo in od tam z letali nazaj v domovino je iz Libanona zbežalo tudi 181 Poljakov in kakih 300 Rusov. Na enak način je v Španijo že prispelo 113 ljudi, danes pa jih pričakujejo še 152. Švedska je za evakuacijo medtem najela grško vojno ladjo, sicer pa naj bi iz Libanona preko Sirije že zbežalo 750 švedskih državljanov.

Največja evakuacija po Dunkirku

Britanska vlada je v Libanon poslala šest vojaških ladij, s katerimi namerava prepeljati okoli 12.000 britanskih in še 10.000 drugih državljanov, kar je britanski zunanji minister Kim Howells označil za “največjo evakuacijo po Dunkirku”, ko so Britanci v maju in juniju leta 1940 z ladjami iz Francije pred nemškim napredovanjem rešili kakih 330.000 vojakov.

Avstrijski državljani vstopajo na avtobus, ki jih bo odpeljal iz Libanona
Avstrijski državljani vstopajo na avtobus, ki jih bo odpeljal iz Libanona FOTO: Reuters

Evakuacija Kanadčanov, ki imajo pogosto dvojno - torej tudi libanonsko - državljanstvo, se bo predvidoma začela v sredo. V po vsej verjetnosti največji reševalni operaciji po drugi svetovni vojni, v kateri bodo uporabili šest posebnih ladij, bodo poskušali iz Libanona rešiti okoli 50.000 kanadskih državljanov, je pojasnil kanadski zunanji minister Peter McKay.

Proti Libanonu je danes odplulo tudi pet ameriških letalonosilk z ladjo USS Iwo Jima na čelu, na katerih je okoli 2200 marincev, ki bodo pomagali pri evakuaciji več tisoč ameriških državljanov iz Libanona. Ladje, ki so bile na vojaških vajah v Rdečem morju, bodo po besedah ameriške mornarice v libanonske vode predvidoma prispele konec tedna.

V današnjih izraelskih napadih na Libanon je medtem po zadnjih podatkih umrlo 15 ljudi, med žrtvami pa prevladujejo vojaki.

Ameriški helikopterji so sicer že v ponedeljek na varno prepeljali 43 ljudi, večinoma otrok, starejših in bolnikov; danes naj bi na ta način že evakuirali 60 ljudi, še 60 pa jih nameravajo.

Medtem se več sto Američanov pripravlja, da bodo Libanon zapustili na križarki Orient Queen, ki naj bi v pristanišče v Bejrutu prispela še danes. Gre za sicer grško ladjo, ki so jo ZDA najele za prevoz svojih državljanov iz Libanona na Ciper. Križarka lahko naenkrat prepelje 750 potnikov. Spremljal jo bo ameriški rušilec USS Gonzalez.

Za odhod iz Libanona se je na ameriškem veleposlaništvu v Bejrutu po podatkih State Departmenta doslej prijavilo okoli 3000 Američanov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

branc@skozi.net
21. 07. 2006 14.49
Kakor že rečeno v prejšnjih postih, je vera (oz. nje 'fan club') naredila največ kozlarij. Brez diskriminacij - islamska in krščanska kolje vsaka v svojem imenu. Stvar, ki bi naj primarno bila uteha za dušo in neke vrste hobi, je postala orožje fundamentalistov - tako enih kot drugih. O verodostojnosti raznih svetih pisem in koranov pa res ne bi obširno - NIČ ni dokazano, vse so zgolj predvidevanja, ugibanja, naslanjanje in naslajanje nad stihi, verzi, spevi, gospeli, nauki in citati, kar je utopično, ne vredno, da bi se razumen in racionalen človek na to naslanjal. Ko pa vidim kakšnega Rodeta, dobim kurjo kožo, ker je s svojimi inkvizicijskimi 'prijemi' odbil nemalo vernikov in potencialnih vernikov. Porazno, niti na kraj pameti mi ne pade, da bi svoje otroke poslal k verouku, razen če bi si to sami želeli (roko na srce, noben otrok pri 6ih letih ne ve, kaj je to vera in kaj z njo početi). Kar se tiče Izraela: narod, nad katerim se je izvajal genocid, ga sedaj izvaja. Seveda je tukaj verski motiv, ne bit naivni. Kaj je nam, 'nevernikom' storiti? Ni kaj, lahko samo gledamo, kako se fanatiki kova Bin Laden in Bush med sabo *ebejo in vsake tolk časa si vržejo kkšn 'daisy cutter' ali bognedaj - kakšno raketico z rdečo obarvano konico. Vse v božjem imenu, a ne?
s79
20. 07. 2006 14.36
No, se opravičujem, če sem malo prestrogo nastopil v prejšnjem komentarju. Spošuijem različna mnenja, ampak me pa ujezi vsakršno sklicevanje na Boga. Od Boga poslani, Božje ljudstvo in podobne izjave mi grejo pošteno na živce, ker apriori postavljajo nekatere ljudi nižje od drugih (ljudje, ki ne verjamejo v Boga, so kot živali - pa lepo vas prosim!). In ravno v imenu Boga so se v zgodovini dogajale največje svinjarije. Se strinjam, da so v splošnem sveti spisi zapis dogajanj nekega obdobja, vendar se niso nikoli zapisali takoj po dogodkih, ampak več deset ali sto let po dogodkih. In vsi vemo, kako se spreminjajo zgodbe, ko grejo od ust do ust. Vsak malo doda, malo odvzame in na koncu pride ven taka zgodbica, kot trenutno paše piscu. Seveda so se Židje naselili tam kjer je voda in živež, vendar so tam že živela druga ljudstva in z zapisom v svojo sveto knjigo so si Židje ustvarili ˝legitimno˝ pravico naseliti se tam in pregnati ostala ljudstva, ker oni so pač poslani od Boga. Torej to, da so oni poslani od Boga ni razlog, temveč opravičilo. In tako je tudi dandanes. Razlogi za konflikte so povsem drugje (voda, nafta, naravna bogatstva...) vendar se išče opravičila in uradne razloge v veri in verskih nasprotjih. Z odgovorom na prispodobo o lastni hiši, iz katere te nekdo prežene v imenu Boga, ste pa tudi sami odgovorili, da se prav mirno ne bi umaknili.
anakos@email.si
20. 07. 2006 00.15
Samo kratek dodatek o Jehovovih pričah: Ko so prišli na svoji oznanjevalski poti do nas, sem si ogledala njihovo sveto pismo. Imeli so "enakega", le starejši prevod, jaz bistvenih razlik nisem opazila. Pa sem primerjala razne odlomke. Imajo tudi Novo zavezo, nesprejemanje transfuzije utemeljujejo z nekim citatom iz pisem, ne vem več, čigavega, mogoče Pavlovega ali pa Jakobovega. Meni se zdi, da jemljejo vse zelo dobesedno, tisto, kar pač sprejemajo, drugo pa najbrž kar odmislijo. Tako kot pravite, Borut, učijo, kar jim ustreza. Vendar jaz nisem imela slabe izkušnje z njimi, tudi oni so poslušali mene.
bonovox32
19. 07. 2006 23.06
Lepo pozdravljeni vsi! Vsi, ki menite, da vojna oz. spopadi na bližnjem vzhodu ne izvirajo iz verskih predsodkov in človeškega pohlepa, se močno, močno motite. Gospod, s79 - niso prišli židje tja in rekli, to je naše, temveč so se tam naselili, ker je bilo dovolj vode in živeža. Ti lahko sem napišeš kar ti paše, sem na to internetno stran. V svetih spisih pa niso kr neke traparije, kot ti misliš, temveč so to zapisi dogajnja tistega časa, kot en recimo "dnevnik". Ljudje so pisali, kar so videli, doživljali, občutili. Nova zaveza pa je pričevanje o življenju Jezusa Kristusa in njegovih učencev, o učenju božje besede, resnice. Nisem nikakršen fanatik in ne sektaš, sem popolnoma normalen človek z določenim znanjem, razgledanostjo in objektivnim mnenjem o zadevah, ki se dogajajo okrog mene. Tvoj komentar, da bi se mirno odselil in ti prepustil svoj dom, se mi zdi precej za lase privlečen. A bi ti meni svojega? Ne verjamem. Veš, zakaj so sekte? Zato, ker so določene dele svetega pisma priredili sebi v prid in to s pridom izkoriščali. Sekte so na napačni poti, učijo napačno, popačeno božjo besedo, učijo samo tisto, kar jim najbolj ustreza. Npr. jehove priče upoštevajo samo staro zuavezo, o Jezusu pa nič, itd. Gospod, tadej.mrak - dol se je vse začelo zaradi vere, vse. Zdaj ima pa to še seveda druge, globalne posledice. Gospod ali Gospa, Legija01 - nisem sektaš in nikoli v življenju še nisem prebral nobenega mikijevega zabavnika, lahko pa mi enega pošlješ, pa ga bom. Aja, službo pa že imam, pa vseeno hvala za ponudbo. Dragi slovenci: Dajte nekaj razumet: vsi ki malo več pišemo o veri in o tem, kar se je dogajalo, se dogaja in se še bo, NISMO SEKTAŠI!!! Razen onih, ki, lahko z fiziko in matematiko dokažejo, da Bog obstaja - teh se bojte, ne mene. Jaz razgljabljam samo o dejstvih, ki so se zgodila, zato ker sem pač razgledan in pač me zanimajo stvari, kot je politika, vera, gospodarstvo itd. Nismo vsi tako pametni, da bi vedeli vse, kajti človeku ni bilo dano vedet vse in nima vedenja oz. občutka za večnost, zato imamo meje, kot so čas, prostor itd. Zato, ne obtožujem nikogar, samo pravim, kaj je res in če to verjamete, v redu, če pa ne verjamete, pa tudi v redu. Vse je relativno. Lahko noč!
janez.kosir
19. 07. 2006 17.34
Draga Barbara, kot sem napisal ni važno, musliman, kristjan, ateist, važno je sporočilo posamezne vere, ki v bistvu razlagajo eno in isto zadevo in se prav tako lahko ujemajo z dobro vzgojo, ki jo dajo lahko tudi ateistični starši. Neka pravila, red mora bit, potem pa ali izhaja iz biblije ali državnih zakonov,... bistvo je pa ponavadi seveda dobra vzgoja, s sočutjem in ljubeznijo. Ker pa ljudej radi svoje frustracije izživijo kot fanatiki v veri (tudi npr. nekateri navijači tekem zlijejo svoje letne frustracije nad druge....), postanejo željni moči in vpliva......potem pa je kot je. Pa si ti prepričana da Kumranski rokopisi niso prilagojeni? Verjetnost je ravno taka kot za Bilbijo, je pa tudi res da si je cerkev kot ustanova skozi zgodovino skušala pridobiti simpatizerje na vse možne načine, ker je s časom kmalu po Kristusu (če prebereš nekaj čtiva in malo razmisliš) cerkev postala željna po moči, vplivu, materialnem bogastvu, skratka postala je nasprotje temu kar "oglašuje".........kakorkoli že, če bi človek živel kot je napisano za Jezusa potem ne bi bilo take zmešnjave v svetu. Jst tukaj ne vidim problema kot ga ti v mojem komentarju, saj če jaz preberem tvoj komentar, sva nekako obadva enakih misli, le da bi se kljub temu lahko začela prepirati kot npr. določeni muslimani in kristjani., ker mogoče tukaj nastopi ego .....
Barbara Horvat 1
19. 07. 2006 16.36
Dragi Janez! Ocitno si se nisi prebral Kumranskih rokopisov, katerih verodostojnost o samem Jezusu je dosti boljsa v primerjavi z Biblijo, katera je bila z vsakim novim prevodom spremenjena. Biblijo so spreminjali tudi po potrebi. Odvisno od casa v katerem so ziveli, odvisno od potreb. Tako je danasnja Biblija zelo spremenjena oz. da ne recem drugacna v primerjavi z izvirnikom. Ko si bos prebral pa se te rokopise, potem bos zacel na stvar gledati malce bolj celovito in se bos mogoce celo vprasal ali imata Hitler in Jezus celo kaj skupnega. No, malcem sem tukaj pretiravala. Ampak upam, da je poanta jasna. Le razgledan clovek lahko govori globalno. Drugace pride do problemov kot se ga vidi pri tebi in pri prijateljih muslimanih. Ko je clovek prevec zagrizen v vero, je le pol koraka stran od fanaticnosti. Zato tudi ta alergija na vse skupaj pri mnogih. Pa kaj naj. Pa tudi to: sploh ne rabis biti vernik ali pa kristjan, da ves kaj je prav in kaj ne. To bi ti morali privzgojiti ze starsi v rani mladosti in kasneje bi se vsak moral celovito razvijati v druzbi in z druzbo, ki bi morala biti zdrava, da ne bi bilo taksnih in drugacnih "cvetk". Drugace pa je popolnoma res, da mora vsak imeti svoje mnenje, le da s tem ne krati pravic... drugemu.
Vegos
19. 07. 2006 16.02
Oh, saj ne na fanatike, nič ne rečem. Samo svoj pogled na vse skupaj sem razložil. Se opravičujem da nisem poudaril da je to zgolj moje mnenje ;)
janez.kosir
19. 07. 2006 15.59
Vegos, tukaj ni pomembno ali Jezus ali kdo drug, ali ateist ali ne, vendar je Jezus zelo dober primer. Ne morem rečt, da če bi vsi poslušali sosedovo Lojzko, ki je dobro vzgajala svoje otroke, bi bilo vse ok. Sosedove Lojzke noben ne pozna oz. njen način vzgoje in življenja ni nikjer zapisan, pa čeprav je lahko tako kot Jezusova tudi njena vzgoja in način življenja bila prežeta s čutom do sočloveka. Ne vem zakj folk samo da sliši ime Jezus že pomisle na "fanatike" al kaj.....
Vegos
19. 07. 2006 15.52
Janez, jaz sem ateist, pa vem da krasti in ubijati ni dobro...tu ne gre za (ne)upoštevanje Jeszusovih naukov ampak zgolj za (ne)zadosten čut do sočloveka...
Vegos
19. 07. 2006 15.50
Ikke, to je lahko kvečjemu kompliment. NE spomnim se, da bi živali uničevale svoj planet in življenje na njem v imenu česarkoli. Darvinistični boj za obstanek je edini vir 'nasilja' med živalmi.
janez.kosir
19. 07. 2006 15.49
borut.zorko ima kar prav. Če bi vsi živeli po navodilih Jezusa, bi bilo vse ok. Ker pa človeka preveva lakomnost, fovšarija, je pa na tem svetu človeku predvsem pomembno najbolj to, da ima več kot drugi, da zbuja več pozornosti kot drugi, da ima večji vpliv kot drugi, da ima čim več podrejenih, da izpade čim večji frajer in za te banalne zadeve je pripravljen narediti bolj ali manj vse od laži dalje.
Nakije
19. 07. 2006 15.28
Borut.zorko ma prav ker ce clovek ni veren in ne verjame v Boga je pol kot zival. Srinjam se z njim. LP
templar
19. 07. 2006 13.24
Po te vaši teoriji bi mogl pol mi zagreb raketirat, k so nam pred 50imi leti istro vzel. folk 2006 je!!
Materi
19. 07. 2006 13.09
Muslimani so bili, so in bodo trn v peti zahodnemu svetu. Nekako ne gremo skupaj in tako je bilo, je in bo. Imam občutek, da bo bljižnji vzhod počasi uničen, vendar ne do konca in to pod pretvezo terorizma. Ne Iran ne Sirija nimata moči tukaj, čeprav se še nekako upirajo, vendar je to le kontriranje zahodnemu svetu; mogoče njihova poguba. Samo moje mnenje.
_mj_@email.si
19. 07. 2006 13.07
Ja, borut.zorko, maš prav!
malipandit@email.si
19. 07. 2006 12.06
zanimivo, kam je izginil moj tekst? Dolga je roka imperialistov
s79
19. 07. 2006 11.49
Dej zorko, nehi ga srat, zaradi takih izjav pa so vojne. Mi smo poslani od Boga, ta zemlja nam je bila dana od Boga in zato je naša.... Take bedarije verjamejo samo še kakšne babice, ki drugega kot Sveto Pismo še niso brale in fanatiki z opranimi možgani. Sveto Pismo, Koran in podobne svete spise je spisal človek in je notri pač napisal, kar mu je pasalo. Če bi se jaz naselil v tvojo hišo in ti pokazal listek, na katerem piše, da me je poslal Bog, bi se seveda ti odselil in mi mirno prepustil tvoj dom?
malipandit@email.si
19. 07. 2006 11.21
Ni samo nafta. Stvari so mnogo bolj globoke kot se zdi na prvi pogled. Nafta je le en vidik, v kateri zelijo da verjamemo kot da je on razlog. Za tem pa se skriva mnogo bolj crn scenarij. Zahodni svet (predvsem imperialisticna Amerika in njeni podporniki) goji globoko zakoreninjeno sovrastvo ne samo do muslimanov, pac pa do vseh, ki jim ne jedo iz rok. Naslednja stvar je vojaska industrija, kateri bliznji vzhod sluzi kot poligon za testiranje in prikaz sposobnosti za morebitne kupce. Orozje je zelo drago in kupci ga ne bodo kupili samo na osnovi nekih tehnicnih podatkov pac pa na osnovi dejanskega delovanja, katero pa se lahko izkaze samo v dejanski vojni. Zato pa je treba izbrati cimsibkejsi "zivi" cilj, da se ustvarijo idealni pogoji za prikaz ubojitosti orozja. Da se te zle nakane cimbolje prikrijejo zadaj skrbi cela vojska medijev in tajnih sluzb, kateri s skupnimi mocmi izmisljajo nove in nove Al qaide, Osame, Al Zarqavije,...in vse ostale fantomske skrajneze in skupine. Koliko Levisk, kokakol, hamburgerjev in ostale "ponudbe" se na bliznjem vzhodu ne prodaja, ker imajo tam ljudje pac drugacno predstavo o zivljenju. Zato je treba ocrnit in unicit predvsem muslimansko vero in tradicijo iz katerih izhaja to nekonzumiranje zahodnih "dobrin". Svetovni trg je postal ze premajhen za toliko igralcev, bliznji vzhod pa je se precej nenasicen. Tisti zadnji in najbolj prikrit vzrok, pa je nov druzbeni red "New World Order", v katerem kanijo ustvariti eno drzavo, z enimi pravili, z enim nadzorom, enim gospodarjem in enimi suznji. Da pa to ustvarijo, da se ljudje odrecejo svojim veram, idealom, tradicijam, narodnosti in pravicam je potrebno ustvariti cimvecji kaos v svetu, kjer se ne ve kdo je komu sovraznik, kjer ni vec pravil, kjer bodo ljudje popolnoma izgubljeni in brezupni.. Takrat bodo z veseljem sprejeli idejo o eni drzavi, enem zakonu za vse rase, enim pravilom obnasanja... in se ujeli v past, ki so nam jo tako prebrisano nastavili
gepardbg@yahoo.com
19. 07. 2006 10.37
malipandit,popolnoma se strinjam s tvojim komentarjem. Edino kar bi še dodal k komentarju je dejstvo da so prav Američani in Angleži umetno formirali Izrael na palestinskem ozemlju. Izraelce so preselili na to območje, dali im državo in jih oborožili da lahko počnejo to kar počnejo in kaj je edino v interesu Amerike in Anglije. Kako bi ste se vi počutili da na vašo zemljo prisilno naselijo folk ga oborožijo in vam začnejo oni določati kaj je prav in kako in kje lahko živite? Pa še kakšen je to moral da Američani govorijo o tem kaj je demokratično in kaj ni. Za Američane je demokratično to da so svojo državo naredili na genocidu nad Indijanci in da Izraelci lahko napadajo sosede in kar ubijajo civiliste po sosednih državah. Po drugi strani če je pač ubit kakšen Ameriški vojak tisoče kilometrov izven Amerike v državi katero so dobesedno okupirali in kje niti sami ne vedo kaj počnejo, to je pač terorizem. Mislim to je pa hujše od tistega kar je Hitler počel v drugi svetovni vojni.
ronin_s600@msn.com
19. 07. 2006 09.55
folk mora vedet da ja to se vedno zadrzana politika zarad nafte v tej regiji takoj ka zmanka nafte v perzijskem zalivu noben nebo niti omenu to regijo ce bodo pa moral koga zbombat dol po pa cvetni prah