Škofje z vsega sveta, ki v Vatikanu sodelujejo na sinodi o družini, so se po prvem tednu razprav strinjali, da je treba pri vprašanjih družine v katoliški cerkvi narediti pogumne korake, je danes sporočil budimpeški kardinal Peter Erdö.
Udeleženci sinode se na njej lotevajo kočljivih vprašanj obravnave vnovič poročenih ločencev, sestavljenih družin, homoseksualnosti, umetne oploditve, splava, podpore materam samohranilkam, nasilja in spolnih zlorab v družinah.
Erdö je danes, ko sinoda vstopa v drugi teden, predstavil vmesno poročilo s srečanja. To prinaša obnovo skoraj 200 mnenj, izmenjanih na sinodi, in naj bi bilo temelj sklepnega dokumenta. O njem bodo odločali konec tedna, škofje, kardinali in laiki – slednji nimajo glasovalne pravice – pa ga bodo sedaj pripravljali v ločenih delovnih skupinah.
Soglasja o dovoljenju obhajila za vnovič poročene ločence, za zdaj ni
V času pred sinodo so se pokazala huda razhajanja med konservativnimi in naprednejšimi kardinali v Cerkvi, ki so se grenko prepirali predvsem okoli vprašanja, ali bi bilo treba zrahljati prepoved dostopa do obhajila za vnovič poročene ločence. Kot je danes dejal Erdö, glede na reformne predloge ne bi bilo "splošne" odprave te prepovedi, temveč bi se o tem odločalo od primera do primera, "v skladu z zakonom o postopnosti".
Kardinal Erdö je razkril še, da so "različni" udeleženci spregovorili v prid temu, da bi bila cerkvena razveljavitev zakona – danes drag in naporen postopek – dostopnejša in bolj prilagodljiva.
Cerkev prijazne besede namenila tudi homoseksualcem
Sicer poročilo prinaša tudi priznanje "pozitivnih vrednot" civilnih porok in bolj naklonjen pogled do drugih stabilnih zvez, tudi homoseksualnih.
Ko gre za homoseksualce, poročilo navaja, da imajo ti "sposobnosti in vrednost, ki jo lahko ponudijo krščanski skupnosti". Kako to sprejeti, "ne da bi pod vprašaj postavljali doktrine o družini in zakonu", pa je bo besedah Erdöja za Cerkev izziv.
"Brez zanikanja moralne problematike, ki je povezana s homoseksualnimi zvezami, se zavedamo, da obstajajo primeri, kjer medsebojna podpora, vse do žrtvovanja, predstavlja dragoceno pomoč za življenje partnerja. Cerkev poleg tega posebno pozornost posveča otrokom, ki živijo z istospolnimi pari," dodaja dokument.
A istospolna zveza ne more biti enaka zakonu med moškim in žensko. Popolno partnerstvo v veri pa je le tisto, ki ima zakrament zakonske zveze.
Cerkvena zakonska zveza naj bo več kot tradicija in uklanjanje družbenim zahtevam
Udeleženci sinode si v tej luči želijo boljšega predstavljanja katoliške zakonske zveze, da se te ne bi več razumelo zgolj kot del kulturne tradicije ali družbene zahteve. V tej luči je izpostavljena potreba po "misijonarski spremembi" in "spremembi govorice".
Predvsem mlade pa bi bilo treba na zakon bolje pripraviti in okrepiti njihovo spremljanje tudi po poroki, menijo udeleženci sinode.
Družino pa dokument označuje za "šolo humanosti". A tej neobhodno potrebni celici družbe grozijo številne nevarnosti, ki jih poročilo vidi predvsem v pretiranem individualizmu in hedonizmu, revščini, vojni, nasilju in migracijah.