Tujina

'Politično motivirana odločitev'

Ženeva, 05. 03. 2009 15.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Predsednik GS ZN obžaluje zaporni nalog za sudanskega predsednika Omarja al Baširja. Meni, da bi morali pregon preložiti.

Al Bašir: pravi zločinci so voditelji ZDA in Evrope
Al Bašir: pravi zločinci so voditelji ZDA in Evrope FOTO: Reuters

Predsednik Generalne skupščine ZN Miguel d'Escoto Brockmann je danes izrazil obžalovanje, ker je Mednarodno kazensko sodišče (ICC) izdalo zaporni nalog za sudanskega predsednika Omarja al Baširja zaradi vojnih zločinov in zločinov proti človečnosti v Darfurju. Po njegovem mnenju gre za absurdno in politično motivirano odločitev.

Brockmann je v Ženevi dejal, da bi morali pregon proti Omarju al Baširju preložiti, da bi omogočili napredek v mirovnih pogovorih, k čemur sta pozvali tudi Afriška unija in Arabska liga. "Nekaj ljudi z zelo dvomljivo preteklostjo in zelo malo verodostojnosti se dela, da vedo več kot cela Afriška unija," je poudaril.

Brockmann meni, da bi moralo mednarodno pravosodje, če si želi povrniti verodostojnost, začeti preganjati ljudi iz vplivnih držav, ne pa iz majhnih. "To ni niti pogumno niti ne predstavlja prave zaveze pravičnosti v svetu," je dejal.

'Najhujše grozote v Iraku'

"Pomagalo bi, če bi bil obtožen nek zelo vpliven posameznik, ki je odgovoren za nedvomno ene od najhujših grozot trenutno v svetu," je dodal. Brockmann sicer ni nikogar posebej imenoval, je pa dejal, da vsi vedo, da se najhujše grozote danes dogajajo v Iraku. Al Bašir je medtem danes izjavil, da so pravi zločinci voditelji ZDA in Evrope.

Na ulicah Kartuma se je danes v podporo sudanskemu predsedniku zbralo na tisoče ljudi, ki so zažigali ameriške in izraelske zastave ter fotografije tožilca ICC Luisa Morena-Ocampa, ki je zahteval izdajo zapornega naloga.
Na ulicah Kartuma se je danes v podporo sudanskemu predsedniku zbralo na tisoče ljudi, ki so zažigali ameriške in izraelske zastave ter fotografije tožilca ICC Luisa Morena-Ocampa, ki je zahteval izdajo zapornega naloga. FOTO: Reuters

Nevladne organizacije pod lupo

Sudan, ki je v sredo iz države izgnal deset humanitarnih organizacij, je danes opozoril, da jih bo izgnal še več. "Še več nevladnih organizacij je pod lupo in preiskavo," je sporočil šef komisije za humanitarne zadeve Hasabo Mohamed Abdel Rahman. "Če bomo našli dokaze, jih bomo izgnali," je dodal. Med organizacijami, katerih delovanje je prepovedal, so tudi Zdravniki brez meja (MSF).

Vodja sudanske delegacije pri Afriški uniji Mohieldin Ahmed Salim pa je danes članice te organizacije pozval, naj odstopijo od Rimskega statuta, s katerim je bil ustanovljen ICC. Svet za varnost in mir AU je tudi pozval, naj objavi jasno sporočilo in ostro zavrne odločitev ICC.

Generalni sekretar ZN Ban Ki Mun je zato danes opozoril, da bi izgon humanitarnih organizacij povzročil ''nepopravljivo škodo'' vsem operacijam pomoči in Sudan pozval naj ponovno razmisli o tem. Organizacije, med njimi tudi Zdravnike brez meja, so sudanske oblasti izgnale iz države, ker naj bi ICC zagotavljale dokaze za obtožnico proti predsedniku.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (24)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

borkosan
06. 03. 2009 15.17
Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !! Bojkot !!
Uros321
05. 03. 2009 23.01
Foreverblue... Če govoriš iz srca se nimaš nikomur za zagovarjat. Ko bi bilo le več takih kot si sam.
foreverblue
05. 03. 2009 22.42
No, moj zadnji post je pa res tragičen. Naj v zagovor ali kot disclaimer povem, da sem v resnici izjemno prizemljen in veder osebek. :D Zavedam se, da so moja razmišljanja morda nebulozna in utopična in da si jih nekdo brez strehe nad glavo ne more privoščiti. Upam, da sem s tem popravil vtis vzvišenosti in mesijanstva, ki morda nehote veje iz mojih komentarjev. LP
Uros321
05. 03. 2009 22.39
Foreverblue.... Jah, oba si v osnovi želiva isto in me veseli, da sem se lahko pogovarjal s tabo. Vsake toliko spoznati nekoga kot si ti, ti že polepša dan. Ne razumeva se le v tem, da ti imaš zaupanje da so tam zgoraj ljudje, ki jih briga za soljudi. Vendar nam in zgodovina in sedanjost lepo nazorno govorita, da temu ni tako. In tako je tudi skoraj na vseh kriznih žariščih po svetu, kjer se zaradi kontrole enih ali drugih pobija in krade. Eni to počnejo pod pretvezo humanitarnosti, drugi brez pretveze. Vendar sta isti zadevi.
foreverblue
05. 03. 2009 22.09
@Uros321: No, vera v človeka je zame osebno tisto zadnje, kar mi ohranja up v lepši jutri. In ravno priznanje "božjih" sposobnosti je po mojem priznanje človeku, da ima on sam in ne nekdo drug moč in sposobnost izvleči se iz tega. Saj ni potrebno, da se cel narod razsvetli, zato pa poudarjam brezpogojni mir, ki je šele temelj za stabilnost, prosperiteto, svobodo itd. Je pa človek v končni fazi sposoben več lepega, kot strahotnega, v to sem popolnoma prepričan, pa čeprav me "kruti vsakdan" vsak dan znova prepričuje v nasprotno.
Bolivar
05. 03. 2009 22.07
Uros321 kontra-skids... /Če si nekaj prebral iz wikipedije, mi prosim ne piši, kot da je to dejstvo... Mogoče pozabljaš s kakšnim namenon je bila wiki ustanovljena, oz. kdo je njen lastnik?/ Kdo pa je njen lastnik? Poleg tega pišejo na wikipediji slabo tudi o ZDA,če to misliš v zvezi z lastnišvom,aja pa satelitska pokritost Sudana tudi lahko preveri če podatki iz wikipedie držijo! Pa unih 33 tankov T-72 ,ki so jih zajeli somalski pirati naj bi bilo namenjeno prav v Sudan! Seveda ob taki senzacionalni novici so kupčijo morali preklicati,ampak brez skrbi pošiljka bo že našla pot v Sudan!
Uros321
05. 03. 2009 21.44
kontra-skids... Če si nekaj prebral iz wikipedije, mi prosim ne piši, kot da je to dejstvo... Mogoče pozabljaš s kakšnim namenon je bila wiki ustanovljena, oz. kdo je njen lastnik? Foreverblu... Se strinjam s tabo v veliko pogledih, vendar se pač ne morem sprijaznit s to novodobno vero v človeka in njegove sposobnosti, ki presegajo božje. Mislim, da od ljudi, ki so skozi celotno življenje trpeli ali zaradi enih ali zaradi drugih ne moreš pričakovati neke notranje svobode oziroma miru. Pač nemogoče. Tudi največji misleci in spiritualno mogočni ljudje so potreboval desetletja, da so dosegli to stopnjo o kateri ti govoriš. In pa ti ljudje so to dosegli ob tem, da so imeli zmeraj prenočišče, hrano in relativno svobodo. Česar se pa lahko strinjamo večina ljudi na svetu nima. Kontra-skids... zate pa niti ne bom izgubljal besed.
foreverblue
05. 03. 2009 21.31
@Uros321: Ravno tvoje misli so bile zajete v mojem prejšnjem odgovoru v stavku: "upravičeno ali ne". Tu je zajeta vsa evropska imperialistična preteklost, izkoriščanje v sedanjosti, da o kmetijskih subvencijah niti ne izgubljam besedi. Seveda si lajša vest z odpisovanjem dolgov tem državam, toda ne predstavljam si, da samo zaradi tega ponoči lažje spi. Seveda se take krivice neizbrisno vtisnejo v zavest naroda. Tudi Iran bi danes ob popolni demokratični preobrazbi še vedno ostro nasprotoval zapadnim silam; vsaj o tem obstaja konsenz vseh generacij te države. Vprašanje je, za koliko časa lahko narod to drži v sebi in se sklicuje na te krivice. Tudi otrok mora, ko enkrat doraste, sprejeti odgovornost zase in preseči svoje travme. Pa ne primerjam naroda z otrokom, upam da je to jasno. Govoriš o zasužnjenosti. Trdno sem prepričan, da resnična osvoboditev ne prihaja od zunaj, temveč se začne od znotraj, pri vsakem posamezniku. Vem, samo kaplja v morje...
Bolivar
05. 03. 2009 21.28
Osebno pa mislim,da je ta Omar en kreten ,ki izkorišča druge vojne žrtve,da ima izgovor za svoj genocid! Pravi:/Al Bašir je medtem danes izjavil, da so pravi zločinci voditelji ZDA in Evrope/ Seveda v Iraku je bilo pribl. milijon žrtev,ki so bili posledica napada ZDA na Irak,ampak 90% ali še več žrtev je umrlo zaradi sektaškega nasilja in ne zaradi množičnih pobojev,posilstev s strani vojakov Zda,Vb idr. Čeprav so tudi te počenjali grozote,veliko takih ljudi so zaprli in jim sodili! Niso pa množično tega počenjali,ker se zavedajo,da bi to med lokalno množico domačinov izzvalo ostra nasprotovanja proti njim! Zato,ko kak koalicijski vojak zagreši zločin(uboj,posilstvo) se vsi okupacijski vojaki "držijo za glavo" saj vedo kakšne težave jim to lahko prinese!!
Bolivar
05. 03. 2009 21.20
Uroš321 Sudanu orožje izključno prodaja samo Kitajska,sm pa tja kdaj tudi Rusija(vsaj včasih je to veljalo) ZDA pa iz principa ne! Lahko pa pogledaš na wikipediji "Military of Sudan" je dokaj razvidno,kdo je glavni pošiljatelj orožja!
Uros321
05. 03. 2009 21.08
Foreverblue.... :) Pozabljaš, kdo je začetnik novodobnega imperializma in sužnjelastništva. Le zato, ker v medijih to ni priljubljena tema, še ne pomeni, da Evropa hodi po svetu pomagat ubogim. Ja, Evropa ni čisto nič boljša od Amerike ali Kitajske,... Razlika je le, da medtem, ko se ostale šopirijo, mi to počnemo prikrito. Ampak končni izkupiček je še zmeraj ta, da Evropa profitira, medtem ko ostali umirajo. Tu si ne delaj utvar, da imamo mi nek super, humanitaren sistem. Poglej koliko otokov, držav je pod Britansko ali Francosko oblastjo... Vse se gre za profit elite.
foreverblue
05. 03. 2009 20.52
@Uros321: Zagotovo bi take napore neutrudno obletavale muhe mogočnih globalnih interesov, pa vendar bi se z evropsko pomočjo dalo izogniti (pre)veliki ceni kupčije za mir. Pa ne verujem v vsemogočnost EU-ja, samo mislim, da je nekako bolj nevtralna v vsaj tistih zadevah, ki se tičejo mirovnih misij. V isti sapi pa pridajam, da je to verjetno nemogoče, ker se Afriška unija na vse pretege, upravičeno ali ne, otepa evropske vpletenosti.
Uros321
05. 03. 2009 20.32
foreverblue... Ravno to ti probavam dopovdat... Kakšna mednarodna mirovna konferenca... A ti veš kako take konference delujejo? Mirovne konference so bolj podobne prisilni poravnavi kot čemur koli drugemu. Delujejo pa na principu, mi bomo prenehali z agitiranjem in dobavo orožja milicam, če ti sprejmeš "pomoč" mednarodnega sklada. Mi vam bomo pošiljali nekaj denarja (običajna praksa je, da se ta denar razpošlje politično kompatibilnim ljudem, kot recimo Shah iz Irana, 1950) in pomoči v zameno, da uvedete privatizacijski sistem in mednarodnim korporacijam omogočate nakup dobrin, ozemlja, resursov... Skratka, kar le taka konferenca doseže je sužnjelastništvo celotnega naroda. In to ni teorija zarote ampak žalostno dejstvo.
foreverblue
05. 03. 2009 20.05
@Uros321: Več ali manj se zavedam večine medijskih manipulacij, če pa ne, pa jih prej ko slej spregledam. Vem, kakšna je dejanskost, kar pa še ne pomeni, da jo sprejemam ali pa se ji celo vdam. V tem primeru bi si lahko kar tu pognal metek v glavo. Raje se osredotočam na možnost spremembe v pozitivno. Menim, da je v takih zapletenih situacijah, kot je Sudan, ki kar implicirajo nerešljivost, še posebno potrebno sneti plašnice kratkovidnosti, ki ne omogočajo širšega vpogleda v celotno situacijo na daljši rok, ne pa ubirati nekih bližnjic. Bojim se, da Bašir ne ustreza zgornjemu kriteriju. Zagotovu bi Sudanu pomagala kakšna mirovna konferenca z vključitvijo celotne regije in kakšnega interesno (relativno) nepogojenega partnerja, npr. EU. Slike iz Darfurja naravnost zahtevajo mednarodne napore v tej smeri...
Uros321
05. 03. 2009 19.42
foreverblue... Vidim, da nisi slab človek, zato nimam čisto nič proti tebi... Ampak... Živiš v znanstveni fantastiki, katero ti kreirajo mediji in oblastniki. Priporočam ti, da se čimprej otreseš vseh manipulacij, ki so ti bile vsiljene in začneš na novo odkrivati resnico. Dialog, medtem ko imata dve strani vate pištolo namerjeno, verjetno pač ne bo legitimen... ali pač?
foreverblue
05. 03. 2009 19.30
@Uros321: Na tvoje zadnje vprašanje lahko odgovorim hipno, kajti trdno verjamem v brezpogojni mir, kar pa niti slučajno ni enoznačnica za mir za vsako ceno. Že v tvojem vprašanju v eni besedi se nakazuje odgovor: ekscesne rešitve; torej rešitve, ki gredo preko meje. Potreben je dialog in vse, kar se tiče dialoga. Šele, ko bi to zatajilo, bi se poslužil zame najbolj ekscesnega ukrepa, pozval bi ZN, da v Slovenijo napoti varnostne sile, ki bi vzdrževale mir in stabilnost. To ni šah, to je igranje z življenji ljudi...
Uros321
05. 03. 2009 19.04
Foreverblue... Ne branim Baširja in ne trdim, da so njegove poteze pravilne ali ne. Pravim samo, da bi bilo potrebno soditi tistim ljudem, ki so neposredno krivi, da mora take odločitve sprejemat. Če bi v Sloveniji obstajale 2 frakciji, recimo ena Nemška, ki sponzorira terorizem in druga Ameriška, ki tudi sponzorira terorizem, ti si pa predsednik Slovenije. Kaj narediš? Ali samo čakaš, da ena izmed frakcij prevzame državo v svojo last ali posežeš po bolj ekscesnih rešitvah? Dobro premisli preden odgovoriš.
foreverblue
05. 03. 2009 18.53
@Uros321: Nikjer nisem osporaval izjemne kompleksnosti situacije v Sudanu, kjer pred sodišče sodi še kdo drug, kot pa samo predsednik in dva njegova uradnika, za katerimi je bil izdan nalog. Ampak govoriti, da Bašir hoče samo dobro svojemu ljudstvu, je pa navadna obscenost. Človek je že dolgo nazaj izgubil stik z realnostjo, kar pa vemo, kam vodi... Zelo tanka je meja med zaznavanjem manipulacij in lobijev ter teorijami zarote. In trditev, da je ICC zgolj politično telo, absolutno zahaja v domeno slednjega. Že dejstvo, da so sodniki zavrnili obtožnico za genocid, pove svoje. Tsiti, ki sprejema odločitve o takih zločinih, mora biti kaznovan, pa ne glede na to, kdo vleče niti v ozadju.
Uros321
05. 03. 2009 18.28
Foreverblue... Problem je v ozadjih. Torej se je treba vprašat kdo je kriv za nastalo situacijo... Sudan je napaden iz dveh strani... Iz Amerike in Kitajske. Te dve sili trenutno tekmujeta kdo izmed njih bo prevzel Sudan. In tako tudi tekmujeta kdo bo več orožja prinesel v to bogo državo. ICC je popolnoma politična organizacija namenjena odstranitvi državnih politikov ki ne podpirajo ideje, da je njihova država le kolonija neke druge. Katerakoli država se odcepi od mednarodnega finančnega sklada je pod pritiskom od začetka. In v Sudanu, če hočeš koga krivit, krivi Amriko in Kitajsko. Ne pa predsenika, ki hoče najboljše za svoje ljudstvo. Mal manj POPTv gledat, oziroma preverjajte ozajdja njihovih manipulacij.
foreverblue
05. 03. 2009 18.15
Ne, obtožnice se ne sme prestavljati, tudi za ceno miru ne; ali, kot je rekel Desmond Tutu, ne moreš imeti miru brez pravičnosti. To, da je bila ta odločitev politična in neokolonialistična, je pa absurdno, saj je ICC vrhunsko sodno telo in tem natolcevanjem ne verjamem. In da bi zdaj odstopali od Rimskega statuta?!? Za božjo voljo, ravno ICC je zagotovilo za vse ljudi po svetu, da bodo odgovorni za zločine proti človečnosti odgovarjali za svoja dejanja. Razen voditelji ZDA seveda, oni so nedotakljivi...