Tujina

Poletni led na Antarktiki se tali najhitreje v zadnjih 50 letih

Sydney, 15. 04. 2013 10.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Avstralski in britanski znanstveniki so ugotovili, da se poletni led na Antarktiki tali desetkrat hitreje kot pred 600 leti in najhitreje v zadnjih 50 letih. Znanstveniki so s to raziskavo dobili natančnejše ocene o prispevku antarktičnega ledu k dvigu morske gladine.

Raziskovalci z avstralske nacionalne univerze in britanskega inštituta za Antarktiko so izvrtali 364 metrov dolg vzorec ledu na otoku Jamesa Rossa na severu najmanjše celine, na podlagi tega so izmerili temperature na območju v preteklosti. Ugotovili so, da se poletni led na Antarktiki tali desetkrat hitreje kot pred 600 leti in najhitreje v zadnjih 50 letih.

Vidne plasti v ledenem vzorcu pomenijo obdobja, ko se je poletni sneg na ledenem pokrovu stalil in nato znova zamrznil. Znanstveniki so na podlagi debeline teh slojev ugotavljali, kako se je talil sneg in kako so se spreminjale temperature na preiskovanem območju zadnjih tisoč let.

Antarktika
Antarktika FOTO: Reuters

"Ugotovili smo, da so bile najhladnejše razmere na Antarktičnem polotoku in najmanjša količina staljenega poletnega snega pred okoli 600 leti," je povedala vodja raziskave Nerilie Abram. Po njenih navedbah je bila takrat temperatura za okoli 1,6 stopinje nižja kot konec 20. stoletja, količina letnih snežnih padavin, ki so se stalile in znova zamrznile, pa je znašala okoli 0,5 odstotka.

"Danes se vsako leto stali skoraj desetkrat več snežnih padavin," je nadaljevala Abramova. "Medtem ko so se temperature postopoma zviševale skozi stoletja, se je taljenje okrepilo v drugi polovici 20. stoletja."

Abramova je še povedala, da so znanstveniki s to raziskavo dobili natančnejše ocene o neposrednem in posrednem prispevku antarktičnega ledu k dvigu morske gladine. "To pomeni, da se je Antarktični polotok segrel do te mere, da lahko celo majhno zvišanje temperature sproži veliko povečanje taljenja poletnega ledu," je opozorila.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (48)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bedanc123
16. 04. 2013 14.54
+1
A se ni že pred mesecom dni topil najhitreje. Glede na vašo poročanje o tem v zadnjih letih ga že ne bi smelo biti več.
mrdezan
16. 04. 2013 16.04
Roxy79
16. 04. 2013 08.07
+1
To je dobro.... pa bomo lahko imeli Slovenci ponovno mogoče TRIGLAVSKI LEDENIK (za katerega stokajo da se vsako leto manjša)..Bo ap začel kot kaže ponovno naraščati s svojo površino.... KAR JE DOBER ZNAK, da se vračajo zime na stare tirnice.
tali?ni tom
15. 04. 2013 21.07
+2
mene osebno klinc briga za led na antarktiki! mam rajši arktiko in res veliko željo se tja enkrat pršlepat! sam sem dokaj strpen do narave, avto diesel z malo porabo , kurim biomaso , varčne žarnice ! vse to pa ne po sbvoji želji ampak zato ker sem primoran v to v tej gnili državi kjer drva onesnažujejo okolje in kurilc kar naenkrat biogorivo! skratka , amere naj potiplejo pa avionske družbe kjer vsak dan v luft res spustijo katastrofalne številke v tonah goriva! pa seveda poceni kitajska pa indija! vse ma ceno da se zahodnjaki preseravamo z super mobiteli recimo! skratka dokler bo tako in dokler bo kraljevala naftna mafija bo z natravo če na to res vpliva človek v kar sicer dvomim vsaj malo bo tako! avto na alternativne pogone je bil narejen leta 1970 se mi zdi ptri mercedesu z gorivbno clico pa še dones ni nič zaradi amerov in naftne mafije! pa seveda še kup drugih stvari in smo kjer smo! zato sem napisal prve besede v komentarju!
luckyss
15. 04. 2013 19.57
+7
Imamo problem s tem globalnim segrevanjem, to namreč vodi v malo ledeno dobo za severno Evropo... Zalivski tok se bo namreč zaradi povečane vsebnosti sladke vode v Atlantiku ustavil v nekaj letih, to pa bo povzročilo prave zime, proti katerim bo letošnja izgledala kot poletje... Dogajale pa so se še bistveno bolj drastične spremembe, kar dokazujejo zamrznjeni mamuti. Poleg tega, da so zamrznili dobesedno v nekaj urah, so v njihovih želodcih našli subtropske trave...najdeni pa so bili v Sibiriji ! Mogoče je šlo pri tem za menjavo magnetnih polov (kar se trenutno tudi dogaja). Možno pa je tudi, da je šlo za nenadni premik celin. To teorijo je zagovarjal tudi Albert Einstein, vendar uradna znanost temu ne posveča veliko pozornosti (očitno ne želijo strašiti ljudi in ustvarjati panike)! Če koga zanima, avtor te teorije je bil Charles Hapgood, uvod k njegovi knjigi pa je napisal Albert Einstein..
Princ Teme
15. 04. 2013 19.43
+6
Malo še počakajte,na Kitajskem na mesec prodajo več kot 1 miljon avtomobilov,v Sloveniji jih toliko v 25 letih,no pa Indija tudi v porastu,kaj nas šele čaka ,ajojoj vse bomo uničili.
lnterReflections
15. 04. 2013 20.00
-1
Vendar si pozabil povedati, da bodo ti avtomobili električni, kar pa ni ravno uničenje.
Princ Teme
15. 04. 2013 21.05
+2
Preden bodo prešli električni avtomobili v uporabo bo Kitajska nasičena,so pa absolutno predragi in se jih ne splača imeti,ob računici kako poceni se voziš,dejansko s tem potem kupiš nove baterije si pa na istem ali slabšem
lnterReflections
15. 04. 2013 21.29
-1
Pri Kitajcu bo 1000EU električni avtomobil.
John2005
15. 04. 2013 17.16
-1
HaHa, prejšnji teden je led se širil 24ur.com/novice/svet/globalno-segrevanje-povzroca-sirjenje-ledu-na-antarktiki.html
Masssssd
15. 04. 2013 17.29
+1
Richard Dawkins
15. 04. 2013 17.53
+1
al pa ce sta vidva tu pa dost da mata 24ur za znastveno stran? kaj ce gresta mal na science magazine al pa new scientist (ene najvecjih znanstvenih revij na svetu) pogledat pa sam pogruntata kej je prov kaj ne... pa se to se nima veze katera od obeh variant je pravilna obe sta enako katastrofalne...
John2005
15. 04. 2013 18.30
+1
Point je, da je to naravni proces oz. cikel. Ljudje realno prispevamo cca 3% CO2. Večinoma pa se ta naravni proces izkorišča za ustvarjanje dobička.
Richard Dawkins
16. 04. 2013 00.16
+1
ja in 3% dodatnega co2 (ki se kumlira btw) pridoda 3% k globalni temperaturi ofc.... doooooh... lol in to je tadaaaaa 0.7 stopinje+ in ker se komulira ta co2 bo to skupno v roku 50 let naneslo 3+ stopinje... sej to ni tko tezko povezat med sabo glede na to da si sam povedal kolk pridodamo ce bi mu saj mal inteligence bi lahko izracunov kolko to vpliva...
urmek
15. 04. 2013 16.08
+2
V SLOVENIJI JE ŠELE EN TEDEN POMLAD! TOLIKO O GLOBALNEM SEGREVANJU!
frako
15. 04. 2013 16.34
+2
Jah no majstr pač mau narobe zastopš posledice globalnega segrevanja. Več energije dobiva tmosphera hujše je vreme, tud zime ker od dlje laho privleče mraz do slovenije. ampak to je tko kt da rečeš ma kakšna lakota če so pa vsi debeli, ko shiranih ne vidiš al pa nočeš videt.
Mafija vodi svet
15. 04. 2013 17.06
+2
frako
15. 04. 2013 14.09
+7
Joj kak je lepo poslušat folk ki je nasedel naftnemu lobiju, zemlja se ohlaja v zadnjih 15 letih 8 najtoplejših odkar merimo, ledeniki so najdebelejši kar so kdaj bli a dejansko izginjajo s nepredstavljivo hitrostjo, to so čist naravni procesi a ozračje ima 25% več co2 oz 390 na miljon namest 300 na miljon bohve od kje je pršlo v ozračje.... Ampak đabe je pametvat zamudl smo svojo priložnost vreme bo vsako leto slabše in bolj extremno al bote kričal da je naravno al človeško maslo ne bo mel veze ko ne bote mel za pit al pa za jest.
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.56
+1
Bit_?e_bolje
15. 04. 2013 15.13
+1
globalno segrevanje, največja laž vseh časov na zemlji, takoj za vero ;)
frako
15. 04. 2013 17.07
+3
se strinjam da je vera velka laž sam na žalost so pa klimatske spremembe resničnost sam đabe predavat nekomu ki misl da lahko brez kakršnih koli posledic pokurimo 135 000 000 000 TON nafte, oz tolk nafte da slovenijo pokrijemo 6 metrov visoko. vsako leto na kopljemo več premoga trenutno okol 5 000 000 000 TON letno oz 245 kil na vsak kvadratni metr slovenije. Ob tem uničujemo gozdove 3237 kvadratnih kilometrov letno ena slovenija na 6 let. In to vse nima nobenega efekta na našo klimo zato ker vam naftni lobiji govorijo da je tko, al mogoče zato ker 7 miljard ljudi ne more škodvat temu plaumu planetu, mogoče je pa za to ker se kej tak slabga ne more zgodit ker bi miljone ljudi umrlo kokr da jih ni nikol prej.
Richard Dawkins
15. 04. 2013 17.59
+1
vera/religija je subjektivno neosnovano zaupanje v zgodbice/nadnaravne sile brez dokazov... klimatske spremembe so diametralno nasprotno od tega objektivno dokazano razumevanje naravnih sil/procesov... po drugi strani pa je skepticnost o globalnem segrevanju/klimatskimi spremembami in anti klimatolosko prepricanje enako veri ker je subjektivno neosnovano in v nasprotju z vsemi dokazi... nasprotovanje klimatskim spremembam je enako veri!!
Any IF
15. 04. 2013 13.51
-2
torej so izpusti co 2 in drugih plinov prijazni za okolje?? za poglejte azijce kako dihajo haloo
Shisui
15. 04. 2013 15.54
+1
Brez CO2 tudi O2 ne obstaja, tako, da brez CO2 na tem planetu nebi bilo življenja, kakršnega poznamo.
zakzak
15. 04. 2013 12.02
+2
binglec123
15. 04. 2013 11.59
-2
kako hitro pa se je talil 375 let nazaj? jao, jao, jao...
frako
15. 04. 2013 13.58
+3
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.10
+1
oj frako a smo spet kle:D spet na misiji razlag neizobrazenim ljudem realnost :D good luck have fun :D
498983
15. 04. 2013 11.51
+5
Pa kaj pol.... se pa na Arktiki zato nahitreje v zadnjih 50ih letih dela led. In... konc sveta? Ne... naravni proces prej.
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.11
+1
mikeTHEbike
15. 04. 2013 11.45
+2
V alpah pa so ledeniki najdebelejši zadnjih 6000 tisoč let. Meritve starih rimljanov in grkov kažejo na to, da prehajamo v novo ledeno dobo. Se pravi, tisti, ki ste sanjali, da boste pred hišo imeli posajeno palmo ali bananovec, ste se ušteli.... lp
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.13
+1
a dej de na kermu ledeniku pa ? triglav poleti sploh nima ledenika ze 10-15 let... prej je bil vseskozi.. eiger mont blanc severno alpsko pogorje vse cez poltje brez ledenikov zadnjih 10-15 let prvic odkar clovek opazuje to...
Dvomljivec
15. 04. 2013 11.42
+3
Pred 600 leti smo imeli na zemlji tudi malo ledeno dobo!!!! Ampak tega uradniška znanost ne pozna oz. ne priznava. Vikingi so na drugi strani živeli v cca 3°C toplejšem okolju. in kaj je bilo takrat??---> razcvet civilizacij!!!
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.20
+0
uradna zananost je ODKRILA malo ledeno dobo u srednjem veku kdo drug pa mislis? imenujeje se Medieval Climate Minimum in nikol ni bila sporna.. je to cemur se rece uveljavlena paradigma (ti seveda nikol slisov za to)... glede vikingov so ziveli v 0.7 stopinjah toplejse klime od 1000 letnega povprecja ( mi smo sedaj na 0.9 stopinje glede na 1000 )... +3 stopinje je bilo na zemlji v
ole-ole
15. 04. 2013 11.34
+9
Zaradi katerih izpustov se je zemlja pred milijoni let začela ogrevat in je bilo konec ledene dobe. Prosim klimatologe za odgovor ali pa naj utihnejo, ker živijo na račun davkoplačevalcev oziroma nevladnih organizacij in prodajajo meglo.
ave-cezar
15. 04. 2013 11.44
+1
Se strinjam s teboj! To globalno segrevanje je en velik nateg in s tega delajo samo velik posel!
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.21
+0
sej mas odgovore sam ti v zivljenju nis prebrav znanstvene publikacije najbrz se slisov nisi za njo tako da ti nimas odgovore znanost jih ima...
lordslayer
15. 04. 2013 11.30
+0
ok, a kdo tudi omeni, da se ga pozimi vse več nazaj naredi?
DSS
15. 04. 2013 10.57
-4
Bedarija...zemlja se ohlaja po ciklusu. Led pa lahko nastane v parih dneh.
Tadej199
15. 04. 2013 10.47
-4
Če logično človek pomisli, koliko nesnage spustimo v zrak z avtomobili, tovarnami, itd... Lahko potem kdo resnično verjame, da to ne vpliva na naše podnebje?
domus
15. 04. 2013 11.42
+1
tole ravno ne bo držalo. Tele ugotovitve so lahko točne ali pa je samo ugibanje.To je samo 1000 let.Te spremembe se dogajajo odkar zemlja obstaja. kar se pa tiče določenih izpustov v zrak pa tudi ni bog ve kaj proti temu, da je bilo tisočletja mnogo aktivnih ognjenikov ki so v zrak spuščala še vse kaj drugega kot pa spuščamo ljudje.
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.31
+0
@bonami2 tole sploh ne bo drzalo kr ti pravis...povprecni izpusti cloveka na leto samo od gorenja fosilnih goriv : 33.4 miljard metricnih ton... povprecni izpusti vseh vulkanov na zemlji na leto 0.12-0.44 miljard metricnih ton na leto... 135x manj kot clovek... tvoja teorija propadla..
rdeč alarm
15. 04. 2013 10.39
+5
Led se topi že milijone let.Nekoč smo bili ena mega celina sedaj jih je 6 So bili pred nami krivi dinozavri,ki so zaradi spusanja plinov povrzročili segretje ozračja in stem taljenje ledu.
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.37
+0
isti odgovor kot pri ofci1a....kje sploh zacet.. cloveska neumnost ne pozna meja...na visoke temperature v casu Jure je vplivalo veliko stveri od visoke soncne aktivnosti do pozicije zemlje v galaksiji do mocneje segretega jedra on zgornjih plasti zemlje do visokih koncentracijah metana in cod2 ki so sedaj v danasnjih casih ujete v permafrostu sibirije tundre aljaske kanade in na morskih globinah itd.. in ki grozijo z nenedni velikim izpustom ki bi sunkovito dvignila temperatro.. + se nekaj manjsih dejavnikov ki jih ne bom omenjov ker si ti nesposobem dojeti ze te ki sm jih tukaj nastev
Ofca1A
15. 04. 2013 10.31
+6
Ka je blo pa včasi? So dinozavri preveč prdel?? LOOOL ste res,...
Richard Dawkins
15. 04. 2013 14.36
+1
kje sploh zacet.. cloveska neumnost ne pozna meja...na visoke temperature v casu Jure je vplivalo veliko stveri od visoke soncne aktivnosti do pozicije zemlje v galaksiji do mocneje segretega jedra on zgornjih plasti zemlje do visokih koncentracijah metana in cod2 ki so sedaj v danasnjih casih ujete v permafrostu sibirije tundre aljaske kanade in na morskih globinah itd.. in ki grozijo z nenedni velikim izpustom ki bi sunkovito dvignila temperatro.. + se nekaj manjsih dejavnikov ki jih ne bom omenjov ker si ti nesposobem dojeti ze te ki sm jih tukaj nastev