Tujina

Pod vodo izginilo že pet otokov Salomonovega otočja

Sydney, 07. 05. 2016 10.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Najmanj 11 otokov v severnem delu Salomonovega otočja je v zadnjih desetletjih povsem izginilo ali pa se spopadajo s hudo erozijo. Spodjedanje obale je na dveh območjih uničilo vasi, od koder so se morali ljudje izseliti.''

Salomonovo otočje
Salomonovo otočje FOTO: AP

Zaradi zvišanja morske gladine in erozije je pod vodo izginilo pet otokov tihomorskega Salomonovega otočja. Kot je še pokazala danes predstavljena avstralska študija, enaka usoda grozi še šestim otokom, ki jih je erozija močno načela. Na enem od njih je voda že pogoltnila deset hiš.

Salomonovo otočje je država v Južnem Tihem oceanu, vzhodno od Papue Nove Gvineje ali severovzhodno od Avstralije in je del britanske Skupnosti narodov. Sestavlja jo več kot 990 otokov s skupno kopno površino 28.000 kvadratnih kilometrov.

"Najmanj 11 otokov v severnem delu Salomonovega otočja je v zadnjih desetletjih povsem izginilo ali pa se spopadajo s hudo erozijo. Spodjedanje obale je na dveh območjih uničilo vasi, od koder so se morali ljudje izseliti," so zapisali v študiji, objavljeni v reviji Environmental Research Letters.

Opozorili so, da ne gre za majhne peščene otoke, ampak naseljena in z vegetacijo poraščena območja. Ogrožen je tudi otok Taro, prestolnica province Choiseul s 507 prebivalci. Taro bo, kot kaže, postal prva prestolnica na svetu, ki bo morala celotno prebivalstvo in strukture preseliti zaradi naraščanja morske gladine, opozarjajo znanstveniki.

Kot so še pojasnili, velja otočje za eno od kritičnih točk, ki jim zaradi globalnega segrevanja ozračja in posledičnega naraščanja gladine oceanov grozi izginotje. Naraščanje gladine je namreč na omenjenem območju kar trikrat hitrejše od globalnega povprečja.

Študija je vključila 33 otokov, preučevali pa so njihove posnetke iz zraka od leta 1947 do leta 2014 ter jih kombinirali z zgodovinskimi podatki. Ugotovili so, da je hitrost izginjanja otokov občutno večja na območjih, ki so bolj izpostavljena visokim valovom.

Te otoke morje hitreje "požira" zaradi sinergijskih učinkov naraščanja gladine in energije valov, kar bi bilo po mnenju avtorjev študije lahko koristno za prihodnje raziskave in "daje vpogled v prihodnost".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (35)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ciymbalta
08. 05. 2016 09.41
+13
izginili niso so pod vodo, voda je otoke zaščitila preden bi ga človek uničil ribe verjetno uživajo v hišah
MajstaAles
09. 05. 2016 08.34
+2
Ja, na vsakem od teh otokov pa je verjetno živela vsaj ena endemična rastlina ali žival, ki je ta planet ne bo nikoli več videl. Odšla za vedno, skupaj s svojim genskim materialom in fantastično prihodnostjo, katero nikoli ne bi poznali. Si zamislite, da nekdo potopil otok, na katerem se je razvijal davni prednik človeka? Nas nikoli ne bi bilo!!! h kaka sreča bi to bila za planet in oh kaka nesreča za nas. Zamislite si, kaj bi čez milijone let evolucije lahko nastalo it teh vrst tam. Mogoče naslednja razmišljujoča vrsta, ki bi odpotovala v vesolje. Sedaj nikoli ne bomo vedeli. To velja za vsako vrsto ki jo izgubimo, pa bodisi je bakterija. Tudi mi smo nekoč bili enocelični organizem! Aja, za tiste, ki ne verjamete v evolucijo - izobrazite se! Lp
Apostol1
09. 05. 2016 13.14
MajstaAles zamisli kaj bi bilo s tem svetom če bi bil ti višek inteligence,
xmp125
07. 05. 2016 17.20
+8
Spostovani novinarji. Za koliko se pa je gladina dvignila v letih od 1947 do sedaj, da to navajate kot razlog izginjanja otokov? Naj uganem, 3 mm?
entrezen
08. 05. 2016 16.25
-1
Ja v Piranu(savudrijska vala,da bom na tekočem ) tudi izginjajo hiše,pa Newyorku ,LA, ipd.Pač zakon vezne posode.Se motim ?
relos
07. 05. 2016 16.20
-3
tole + požar v kanadi + prvomajska zmrzal itd..... so posledice vsakodnevnih zrezkov (mesa) na vaših krožnikih
User1081796
08. 05. 2016 10.29
+6
Apostol1
08. 05. 2016 21.44
+4
Če si vegetarijanec prav tvoja odločitev ,samo ne soli pamet s takimi butastimi ki nimajo nobene prave osnove z morsko gladino in globalnimi spremembami.
MajstaAles
09. 05. 2016 08.05
-2
Tako je Relos!+ Apostol: poglej v leksikon kaj so "ekološke niše", potem poglej kaj so "trofični nivoji". Za tem poglej "izguba energije med trofičnimi nivoji." Ko te tri stvari v glavi povežeš, se vrni na to stran in opraviči za svojo zmoto. Lp
MajstaAles
09. 05. 2016 08.49
-1
Relos: upam da razumeš zakaj boš požel negativne komentarje in palec navzdol. Povprečen človek razmišlja povsem linearno. Kar si ti napisal pa ni linerno logično, ampak gre za kompleksne povezave, katerih se povprečni človek ne zaveda. Sodeč po nacionalnih IQ testih, ki jih opravlja tudi Slovenija, je abstraktnega razmišljanja do te mere sposobna samo četrtina ljudi. Ostali ne bodo razumeli, ne glede na to koliko se trudiš z logiko. Potem je tukaj še drug problem: okrog 95% ljudi temelji svoja prepičanja na podlagi mnenja, ne pa podatkov. Novi podatki ne spremenijo njihovega prepričanja. Pri tem intelekt sploh ni važen. Pozitivno pa je to, da se procent takih, ki lahko abstraktno razmišljajo izjemno hitro veča. Vedno več ljudi bo torej razumelo tvojo logiko in vedno več jih bo vegijev. Vse ostale, pa v tem trenutku lahko prepričaš le z emocijami, ne z logiko. V EU je že skoraj 1/4 ljudi vegetarijancev ali veganov. Za malo vzpodbude.
blazter
09. 05. 2016 09.35
+2
Hm, glede na zelo glasno in že na trenutke agresivno vedenje veganov in vegetarijancev, mi ni jasno ,kaj je v tej zelenjavi? Krave in ovce niso agresivne po naravi. Če bi se vsi ljudje prehranjevali nemesno potem ne potrebujemo živali ,katere gojimo za prehranjevanje. Potrebovali bi več prostora za gojenje rastlin, polja in podobno. Verjetno res manj, kot sedaj ,ko gojimo zase in za živali. Pa zelenjava potrebuje gnojila. Kompost? Pa smo spet tam. Nikomur ni prav. Evolucija človeka je pač pripeljala do stanja kjer smo. Vsi pa gledamo s svojega stališča. Več bo vegijev, več bo GSO, ker v tem trenutku bio proizvodnja ne bi mogla dohitevati potreb, pa še cene? Kilogram paradižnika stane toliko kot kilogram mesa. Ozračje se segreva, krivi ali ne krivi, dvig morske gladine, uničevanje okolja vojne? Človek.
MajstaAles
09. 05. 2016 12.00
+1
Haha, eden izmed klasičnih komentarjev človeka ki nima blage veze o čem govori. Prehrana vegana zahteva zgolj 1/4 toliko zemlje kot prehrana mesojedca. Razumeš da moraš za kilogram mesa žival nahranit z najmanj 16kg rastlin? Ja od kod te prihajajo te rastline? Misliš da za kilogram paradižnika potrebuješ kilogram mesnega komposta?:) Popolnoma linearna in napačna logika blazter! Če nehamo hraniti živino, ostanejo te rastline za nas. In ostane jih toliko, da nobeden ni več lačen. Glede cene: ali veš da tvoja država subvencionira ceno tvojega mesa z 9/10 vrednosti? Če je ne bi, bi plačal 9x več za svoj šnicel - realno ceno! Ki bi bila precej višja od enako težkega in enako kaloričnega vegi zrezka :) Ko boš to razumel, boš tudi vedel, zakaj je povečanje GSO na račun vegijev neumnost. GSO se je in se dalje bo večal zaradi vas mesojedcev. Kam te damo gensko spremenjeno koruzo, ki je nihče noče jesti? Živini! Kam damo GSO riž in sojo? Spet živini! Ne razumeš tega? Mi hranimo živino s hrano, ki bi jo lahko sami jedli in pri tem izgubimo več kot 90% energije! Enako velja za kompost: kaj misliš da v gozdu rastejo drevesa samo zato, ker vsako leto pod njim crkne ena srna?:) Neumnosti, neumnosti, neumnosti...in najslabše pri vsem tem - utemeljene na še večjih neumnostih! Ponavljam: poglejte si kaj so to trofični nivoji in kakšna je izguba energije med njimi! Ko boš to razumel, boš vedel zakaj je zgornji komentar popolna neumnost!
MajstaAles
09. 05. 2016 12.02
+3
Pozabite, ravnokar sem se spomnil, da ljudem reči, da naj berejo, je verjetno druga najhujša stvar ki jo lahko od njih zahtevaš, takoj za tem da jim rečeš naj nehajo jesti meso :)
User582592
09. 05. 2016 13.02
+2
dej vegiji pejte se past pa ne sikite. mi ki jemo meso tudi nobenmu ne težimo da mora jest meso. vi se pa kr vsajate pa vsajate. če bi rad pasel kot krava se pač pasi nas pa pusti da lomastimo meso.
Apostol1
09. 05. 2016 13.11
+1
MajstaAles napisal si take oslarije da sam ne veš kaj si hotel povedati je pa enostavno in linearno če ti tako paše, Človek se je od vseh bitij na zemlji povzpel na vrh prehrambene lestvice, in ima izbiro ali mesojedec ali vegetarijanec in oboje je prav ,ker če si že to jemal v šoli narava je zaključen krog , bolj natanko ti ne mislim razlagati ,če tega ne boš razumel ,ti pa lahko priskrbim pomoč v primerni ustanovi.
MajstaAles
09. 05. 2016 16.54
+1
Dragi Apostol: glede tega da ima izbiro se sploh ne pogovarjamo. Seveda jo ima. Kar ti jaz pravim je to, da izbira večine vodi v te težave, ki jih sedaj imamo. Izbiraj pač narobe. To da lahko prebaviš blato, še ne pomeni da ga ješ, ali se motim? Ljudje niso lačni, ker na svetu ni dovolj hrane. Med najbolj lačnimi je Brazilija, pa so največji proizvajalec soje. Kam pa gre ta soja - v Argentino, da se jo fojtra živini. A je izbira Brazilskega kmeta, ki so ga korporacije pregnale z lastne zemlje, da nima za jesti? Ne, to pa ne. Je pa bila tvoja izbira, ko si kupil govedino iz Argentine, pa še vedel nisi da gre 91% svetovne soje v kravji želodec, 7% v industrijo in le 2% na človekov krožnik. Ker ti za to seveda dol visi. Deklaracij ne bereš, za težave, ki jih povzročaš na drugi strani planeta ti je vseeno. Če pa sedaj ne razumeš kaj govorim, pa se kar sam zapelji v kakšno ustanovo. :) Človek pa vrh prehranjevalne lestvice ja. Do tega smo se povzpeli zaradi nafte. Čakaj da te zmanjka, pa boš videl kako hitro bomo spet splezali navzdol. Hahaha
blazter
09. 05. 2016 21.03
Jooj. A hodiš zdaj peš , če že mesa ne ješ? Koliko ljudi se nahrani lahko z oljno repico? Koliko okolja uniči za en električen avto? Ribe so zdrave? Wifi sevanje? Tv ,radio? Pojdimo nazaj, predem smo ogenj začeli uporabljati, pa se pasimo in naravno prehranjujmo. Ostanimo na nivoju prežvekovalcev. Pa nas bo nas nekdo jedel in gojil. Ne vem no ... Aja pampe pa kosijo? Nisem še bil. Prerekanje...
sosed9
07. 05. 2016 16.01
+0
Še vse kaj druge zemlje po celem svetu se bo potopilo..v tistem delu sveta se dviguje nov kontinent...slovenija je varna..razen priobalni pas...drugje bo se pestro...zacetek transformacije zemlje
MajstaAles
09. 05. 2016 08.11
-1
To da se nekje potaplja, drugod pa dviguje je kontinentalni drift, orogeneza...in nima nobene veze z dvigovanjem morske gladine. Višanje temperatur povzroči, da imajo molekule vode več energije. Zato postane vodikova vez daljša, ker se lahko z več energije privlači na daljšo razdaljo. Posledično se volumen vode poveča, kljub temu da masa ostaja ista. Ker imamo večji volumen v enako veliki posodi, bo se seveda dvignila gladina. Sprobajte doma, tako, da zavrete vodo v visokem, ozkem piskru in si označite črtico na začetku in tik preden voda zavre. To se dogaja z našim planetom.
MajstaAles
09. 05. 2016 16.56
Kdo mi je tukaj dal minus? Preberite si dejstva ljudje! Povsod okoli vas so: knjižnice, internet, pametni ljudje...
pravicnez.
07. 05. 2016 12.22
-1
Narava že dela, kar pač hoče, gre tam, kjer je najmanj odpora. In zaradi tega potem mediji fopajo ljudi, da so oni krivi za vse to. Naraven proces.
Novorazodetje
07. 05. 2016 13.53
+2
To je božje delo....Ljudje preveč grešijo, zato jih kaznuje...Kdaj bo na vrsti naša dežela, saj imamo na število prebivalcev največ lopovov.
murkecc
07. 05. 2016 15.12
+5
MajstaAles
09. 05. 2016 08.16
-1
Če smatraš človeka kot del narave (kar seveda je), potem imaš prav: narava dela svoje. :) Če pa človeka smatraš kot od narave ločeno entiteto, pa se motiš. V tem primeru ne dela narava svoje, ampak človek. Res je, da se v naravi lahko zgodijo stohastični dogodki kot je izbruh megavulkana ali padec meteorita, kar bi imelo večje posledice kot jih vidimo sedaj. Kljub temu pa generalno gledano narava "stremi" k večanju števila vrst na planetu, človek pa obratno. V tem trenutku nimamo izbruha megavulkana, niti meteorita, pa izumirajo vrste 1000x hitreje kot so izumirale pred človekom. To ne počne "narava," to počnemo mi! Kot najbolj destruktiven del narave, ki si ga je ta planet kadarkoli izmislil. Pa dobro, enkrat nas ne bo več in narava brez človeka si bo spet opomogla.
Transformerji
07. 05. 2016 12.01
+21
Menda je nekoč obstajala tudi Atlantida.
MajstaAles
09. 05. 2016 08.18
-1
Da, in v tistem času se je imenovala Troja ;)
felix59 drugič
07. 05. 2016 11.26
+69
Saj je skoraj vseeno ali ti ozemlje jemlje morje ali pa Hrvaška. Na koncu si brez njega.
290ktober
07. 05. 2016 11.51
+3
cool1
07. 05. 2016 12.27
+10
Morje težko nazaj udariš, kar v drugem primeru ni tako .....!
anjerd
07. 05. 2016 11.13
+10
In kaj zaj, naj se spet manj vozimo in kurimo? To je normalen proces v naravi.
vezuv_
07. 05. 2016 12.15
+13
Amerika pa naj č+spušča v luft čedalje več raket, pa dela jedrske preizkuse pod vodo? A to pa nič ne vpliva na globalno segrevanje?
cool1
07. 05. 2016 12.28
+12
Slovenija je mala riba....ustaviti je treba velike onesnaževalce, takšne kot je Kitajska in še polno jih je....! Če to naredimo, imamo vse na normali spet naprej......!
TargetHacker
07. 05. 2016 13.09
+5
entrezen
08. 05. 2016 16.27
-2
Smo že pri ameriki.Oni so vsega krivi,tudi da smo siti.Pa groza nam je težko-ta Melani.
MajstaAles
09. 05. 2016 08.29
-1
Sprijaznite se končno ljudje - krivi ste! Vsi smo krivi! Razen onih bogih ljudi v Afriki, Braziliji, Bangladešu..., ki nimajo za kruh! In to zaradi nas! Kdorkoli ima čas komentirati neumnosti na teh portalih je še posebej kriv!:) Prestopite osebno mejo ljudje, nehajte se bati prevzemanja krivde, kadar jo nosite! Uvidite in začnite ukrepati! Zatiskanje oči in nalaganje floskul po internetu ne pomaga rešiti planeta.