Tujina

Papež ob božiču pozval k bratstvu in miru v svetu

Vatikan, 25. 12. 2018 14.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Papež Frančišek je opoldne ob tradicionalnem božičnem blagoslovu mestu in svetu, urbi et orbi, nagovoril množico vernikov na Trgu svetega Petra. Z balkona papeške palače v Vatikanu je pozval k bratstvu med ljudmi, preseganju razlik in miru v svetu.

Papež Frančišek med nagovorom urbi et orbi
Papež Frančišek med nagovorom urbi et orbi FOTO: AP

"Naj nam ta božič pomaga, da znova najdemo vezi bratstva, ki nas povezujejo," je dejal papež Frančišek v božičnem blagoslovu.

V verjetni aluziji na napeto politično ozračje v številnih državah je pred 50.000 zbranimi verniki pozval k "bratstvu med ljudmi z različnimi mnenji, ki pa so se kljub temu sposobni spoštovati in poslušati".

Prvi papež iz Latinske Amerike je namignil tudi na polarizacijo družbe v odnosu do migracij z besedami, da si je Bog želel "ljubezni, sprejemanja, spoštovanja za to naše skromno človeštvo, ki si ga delimo v veliki raznoterosti ras, jezikov in kultur".

"Naše razlike torej niso škodljive ali nevarne, so vir bogastva," je dejal papež.

Kristjani po vsem svetu so pri polnočnicah množično pričakali božič.

"Naj božič pomaga Izraelcem in Palestincem, da obnovijo dialog in začnejo pot miru za končanje več kot 70 let trajajočega spora," je še dejal v božičnem blagoslovu.

Za trpeče v Siriji upa, da bodo po dolgih letih vojne našli bratstvo. Mednarodno skupnost pa je pozval k odločnim prizadevanjem za najdbo mirne rešitve v državi, tako da se bodo sirski begunci lahko vrnili k mirnemu življenju v svoji domovini.

Upa, da bo prekinitev ognja Jemnu prinesla mir, s tem pa "končno olajšanje vsem otrokom in odraslim, ki so izmučeni zaradi vojne in lakote".

Spomnil je na milijone razseljenih in beguncev v Afriki, ki potrebujejo človekoljubno pomoč.

Božič naj okrepi bratske vezi, ki povezujejo Korejski polotok, je dejal. Za Venezuelo upa, da bodo našli slogo, da bodo bratsko sodelovali pri razvoju države in pomagali najšibkejšemu delu prebivalstva. Sloge v družbi je zaželel tudi Nikaragvi, ki jo prav tako pretresa politična kriza.

Mir s "spoštovanjem pravic vseh narodov" je zaželel Ukrajini.

Tistim kristjanom, ki praznujejo božič v težkih ali celo nevarnih razmerah, kjer so manjšina, pa je zaželel, da živijo v miru in da bi doživeli priznanje svojih pravic, zlasti do verske svobode.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (126)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Našvasan_zob
26. 12. 2018 19.40
+1
Še 10 let nazaj so bili največji delničar orožarja Pietro Berette...
MountainVibes
26. 12. 2018 17.21
+0
On bo govoro ja, sj edino kar si lohk mislim o njem je, da je na taki funkciji, da mora to rect.., in s tem da podpira vse te ilegalne pribeznike.., pa naj si jih on dam pelje.., izdal je nas kristjane!
Transformerji
26. 12. 2018 14.15
+0
Lepa gesta, žal neuresničljiva tudi iz cerkvenih vrst. Najprej bi morali odpraviti pogoltnost, pokvarjenost in vse ostale negativne pridevnike . To so samo neuresničljive želje.....
nightifly
25. 12. 2018 22.43
+0
Apostol1 25.12.2018, 21:05:56 +3 Nightfly ....Vera v boga je približno taka . ///////////////////////// Apostol , ne bi se sel ping-ponga tu in zdaj . Vsak vidi svoj svet kot ga vidi . Glejte , nikoli nisem bil v nobeni stranki , nisem krscen , se iz sindikata sem se v Jugosl. izstopil ,nisem koristil nic iz sindik .kotla , enostavno sem bil svoboden . Hotel sem to .Biti neodvisen .Nisem jemal kreditov , enostavno sem postal v druzbi ´´cuden svat´´ , ker nisem hotel vzklikati ne levim , ne desnim . Ceprav je recimo Voltaire se najbolj blizu . Ce enostavno povem , cisto navaden clovek je celo zivljenje studiral , raziskoval in spet studiral ,dokler ni postal modrec . To je bila njegova zelja - postati razsvetljen .In ko je to postal ,je ugotovil , da bi rad postal spet cisto navaden clovek . KAj TO pomeni ? To me poveze z Yoga-o , pa ne tisto s telovadbo in tako naprej . Govorimo Yogi ,ko se clovek poveze z vesoljem in postane eno . Yoga je , vsaj zame , verjetno edina energija ,ki cloveku omogoca , da nadzira samega sebe , svoj um , svojo duhovnost . Torej popolnost . Indijci imajo priblizno 33 mio bogov . Vsaka hisa ima verjetno vsaj nekaj .Vsak clovek ima svojega . Nikoli se ne bo zgodilo ,da vas bo kdo nadlegoval ,ker castite psa ,opico ali kamen ,ali drevo . Vsak si izbere svojega boga . Mislim ,da sem s tempovedal ze skoraj vse . Torej svobodna izbira vmescanja nasega zivljenja v svet . To pa pomeni ,da imamo pravico izbirati cisto vse -tudi vero ,karkoli . Zaradi mene imajo ljudje pravico verovati v karkoli , toda ........... ostalo si pa lahko mislite . Vsakomur bi svetoval ogled in poslusanje fantasticnega misleca , ki bo marsikomu odprl oci ....pravzaprav kar dva , ker sta mi oba odprla veliko kotickov moje duhovnosti in s tem pogleda v svet , ki je postal se bolj sirok in barvit ,lep . Jiddu Krishnamurti je prvi , ter Sadhguru Jaggi Vasudev ....... ,ki ima zelo sprejemljiv pristop ,daje razumljiv vsem . Mislim, da je poslusanje dveh mislecev prijaetna osvezitev nasega zavedanja in nam postavlja vedno nova vprasanja -to je pa dobro ,ker je prav radovednost agens nasega zivljenja . Ko prenehamo sprasevati in raziskovati svet ,ter se sprijazniti z nekimi zapovedmi , dogmami in podobnim je z nami konec . Vsaj psiholosko -duhovno .
komarec
25. 12. 2018 22.20
+3
Nikakor se ne morem sprijazniti s tem, da me o skromnosti poučuje nekdo, ki živi na veliki nogi in me sili k spoštovanju le te.
komarec
25. 12. 2018 22.14
+4
Papa a si upaš to o skromnosti povedati v obraz angleški kraljici, naprimer?
Salah al-Din
25. 12. 2018 21.51
+4
Nisem shodil zato, da bom klečeplazil okoli oltarjev in tudi rojen nisem za to, da se bom celo življenje nekemu izmišljenemu bogu opravičeval , ker živim.
nightifly
25. 12. 2018 22.11
+0
kolbek460
25. 12. 2018 20.38
+5
Boga ne iskat po nekih inštitucijah ,cerkvah ,boga treba poiskati v sebi ,,in verovanje je domena slabičev ,,
mihaga28
25. 12. 2018 21.13
-1
Carski odgovor samo zavedeni tega nočejo priznat
mihaga28
25. 12. 2018 20.37
Preklopite na tvslo 2 sedaj VERNIKI SE BOSTE MARSIKAJ NAUČILI
kolbek460
25. 12. 2018 20.35
+4
Bog je samo sredstvo za gomilanje bogastva in udobnega žiljenja v grehu ,pedofilijo ,požrešnosti ,razvratu ,,,,
nightifly
25. 12. 2018 20.34
+3
Vsak clovek ,ki je psihicno mocan ,torej cisto navaden normalen clovek ,ne potrebuje nobenega boga , ki bi mu zapovedoval (zanimivo pri tem je ,da se bog sploh ne oglasa ,niti ni viden ) , jasno preko njegovih v zlato in dragulje odetih papezev ,kardinalov ,ter ostalih ´´dohovnih ocetov´´ , naj moli , naj spostuje boga in vero , naj ji bo vdan in brezpogojno poslusen . Da moram spostovati starse , druge ljudi ,da moram biti posten ,vem vse to ze sam ,brez fajmostra . To sta mi dala mama in oce , dva ,ki sta mi dala zivljenje in me imela rada . Nihce v Rimu , ali kjerkoli od teh v talarjih me ne bi mogel imeti toliko rad kot starsa . In prav zradi tega ,dragi moj Bergolio sva si enaka , ne vec ,ne manj .
Apostol1
25. 12. 2018 21.05
+5
Nightfly ....Vera v boga je približno taka . Če bi ti ali jaz živel v neki jami in ne bi nikoli videl sonca , to še ni dokaz sonce ne obstaja , nekoč so verjeli , da je zemlja ravna in če je kdo rekel , da je okrogla je bil to greh v očeh cerkve in kot se je kasneje pokazalo je bi pa ravno to eden največjih grehov cerkve , ker ni dovolila drugačnega mišljenja . Zapis o bogu pravi , da je v vsakem človeku in da vse ve in vidi. Za primer ti lahko enostavno povem tole. Pred leti smo v firmi kuhali kavo , ko še ni bilo avtomatov in to kavo plačevali in iz tega denarja kupili kavo ,kar je pa bilo viška smo pa na koncu leta šli na kosilo. Potem pa se je zaposlil pri nas nov delavec in ker nismo imeli tega denarja pod ključem ,ga je začelo zmanjkovati in prav vsi smo vedeli , da krade novi delavec , torej bog je bi v nas in je videl in vedel kdo krade , seveda je bilo treba dokazati in tudi to nam je uspelo , ko smo si zapisali številke večjih bankovcev , ki jih smo jih potem preverili tam kjer jih je v firmi zamenjal. Imaš pa še mnogo primerov , zaradi katerih lahko verjameš v boga ali pa iz razloga , ker nimaš pravega otipljivega dokaza ne verjameš . Absolutno je tvoja stvar ali boš verjel ali ne , če pa si ti pošten in človek na mestu , jaz verjamem , da je v tebi bog , no to pa je tudi moja osebna stvar , ki se tebe ne tiče ampak tako jaz verujem ti pa drugače in oba sva lahko hvaležna ,da imava izbiro.
jg57
25. 12. 2018 21.42
+3
Starši so seveda nsjpomembnejši, dajo ti žovljenje, zgled in vzgojo. Zato 2. božja zapovef pravi: "spoštuj očeta in mater, da boš dolgo živel in ti bo dobro na zemlji". Ta zapoved izhaja iz Judovske vere in jo je prevzelo tudi krčanstvo. Zahodna civilizacija temelji na teh normah.
nightifly
25. 12. 2018 22.00
Apostol , bi se enkrat prebral moje pisanje ?
nightifly
25. 12. 2018 22.07
jg57 25.12.2018, 21:42:03 Ja, to vem , sem prebral . Toda samo nekaj bi rad vedel .Je vera v boga(ali nekaj drugega) a priori nad vero v tistega , ki mi je dal zivljenje ,,,, oz . nad tistim , v katerega ali kaj verjamem ? To je meni izziv , oz.to bi rad tu debatiral . Ali se drugace receno ----- jaz MORAM imeti ,se bolje -IMAM absolutno ,ponavljam -ABSOLUTNO pravico pocenjari kar hocem in verjeti kar hocem , do tiste meje ,ki mi je z zakoni neke drzave predpisana oz. dokler ne krsim svobode in varnosti nekoga drugega . Toda Moja vera ,ali prepricanje sta nedotakljivi . In ni ne Boga ,ne papeza , nikogar ,ki bi mi to prepovedal . To je temeljna pravica vsakega cloveka .......seveda , ce ni popolnoma indoktriniran in se tega ne zaveda. Je tako ali ni ?
jg57
26. 12. 2018 19.29
Prav imaš, tvoja vera oz. prepričanje je absolutno nedotakljivo. Ni je sile, ki bi imela pravico izvajati pritisk na tebe, da to spremeniš. Todi Bog prisile nikoli ne izvaja. Je pa to področje izjemno občutljivo v vsakdanjem življenju. Poglej samo na tem forimu, koliko je zaničevsnja in žalitev na račun vernih, pogosto tudi obratno.
Apostol1
25. 12. 2018 20.28
+6
Cerkev in vera sta v bistvu dva povsem različna pojma . Vera je nekaj kar ima vsak človek in ni važno kakšna je . Toda brez kakršnekoli vere tudi takih družbeno političnih ureditev ,kot jih poznamo danes ne bi bilo. Cerkev pa je na nek način najstarejša politična stranka ,ki izkorišča vere , ponovno take ali drugačne za svoje cilje in ti cilji so bili skozi zgodovino na žalost največkrat namenjeni samo za utrjevanje moči in oblasti ,vendar če se sedaj pogovarjamo o Jezusu in njegovih učencih ,ki so pozneje mnogi postali tudi mučeniki in pa skozi stoletja tudi razni neimenovani duhovniki in misijonarji ki so žrtvovali svoje osebne želje in interese samo v s tem ciljem ,da so pomagali drugim pa lahko rečemo , da je zgodovinsko gledano cerkev doprinesla tudi veliko dobrega . Sam osebno spoštujem papeža Frančiška , ker je ljudski papež in verjetno od vseh najbolj ljudski. Sicer pa Bog je dal 10 božjih zapovedi ,ki so zelo razumljive in to so: 1. Veruj v enega Boga! 2.Ne skruni božjega imena! 3.Posvečuj Gospodov dan! 4.Spoštuj očeta in mater, da boš dolgo živel in ti bo dobro na zemlji! 5.Ne ubijaj! 6.Ne nečistuj! 7.Ne kradi! 8,Ne pričaj po krivem! 9.Ne želi svojega bližnjega žene! 10.Ne želi svojega bližnjega blaga! In sedaj kdor pravi , jaz ne verjamem v boga in prve tri zapovedi se me ne tičejo , trudil se pa bom ,da bom pošten in v redu človek in držal se bom ostalih sedmih . Vendar če bo ta človek res tako delal kot je rekel , bo istočasno veroval tudi v boga ker te zapovedi nam je dal bog . Če pa bo nekdo želel verjeti samo v boga , pa tudi ne bo mogel ignorirati ostalih zapovedi , ker drugače ne gre in ravno zato pa pravim,da prav vsak človek ima vero , ker brez nje ne gre in ni pomembno kako se ji reče , ker vera je vsaka dobra . Cerkev pa kot vemo iz zgodovine je pa naredila veliko grehov. Pa vseeno smo lahko hvaležni ,da jo imamo tako kot vero , ker to nas dela ljudi z vsemi odlikami in slabostmi . Vesel Božič in Srečno Novo leto 2019 vsem skupaj.
mihaga28
25. 12. 2018 20.32
+1
Neža001
25. 12. 2018 20.58
+2
Salah al-Din
25. 12. 2018 20.11
+5
Bog pravi, da moramo odpuščati. Zakaj potem ni odpusti Evi ko je pojedla tisto frdamano jabolko?
nightifly
25. 12. 2018 20.09
+4
Prva 5-letka tega papeza je sla mimo v znaku PR- ovstva , predvsem za to , da ustavi krvavenje rimske Cerkve -to je ,mnozicen odhod ljudi zaradi necastnega pocetja duhovnikov ,lazi , sprenevdanja ,pranja denarja , luxurie in brezsramnega zivljenja kardinalov .....pa navzdol . Ogromno ljudi (vkljucno z mojo ateisticno -pogansko malenkostjo ) je pricakovalo Ociscenje te Cerkve , kaznovanje vseh pedof .duhovnikov , max .poplacilo vsem zrtvam po svetu ,ki so desetletja in destletja trpele zaradi najgnusnejsih dejanj duhovnikov , pa tja do kardinalov , ki bi morali biti ze zaradi svoje vloge v cerkvi najbolj postene ,ciste in premocrtne osebe na tem svetu .Pa niso bili , ravno obratno . Papez dobro ve , da ga je kardinalski zbor ohladil in ´´podjarmil´´ ,ter sam nima vec moci bilo kaj sprementi . Vsi dobro vemo ,da je cerkev skozi stoletja spletla vezi v druzbi , tudi financne , ter drzi na vrvici marsikaterega politika ,ali celo vlade posameznih drzav . In zato so tudi pedofilski skandali izbruhnili v masovni obliki ,toda ne povsod . Zal ne povsod , to pa tam ,kje ima cerkev vse vzvode . Poljaka papeza Vojtilo so drzali gor skoraj 3 desetletja , da je vse prijave iz celega sveta enostavno vtaknil pod prelepe preproge ,ki so to skrile do njegove smrti , potem pa je to eksplodiralo Ratzingrju v rokah . In v srcu , da je raje abdiciral in se umaknil v mir . Upam,da moli 24/7 za zrtve , ker je tudi njegov brat v Nemciji vodil svet .znano solo -konservatorij -internat , kjer se je dogajalo veliko gnusobe . Eh , Bergolio , moral bi narediti red , si ga naredil verjetno samo pri sebi . ..........kardinal Bertone si je vsem v brk , zdruzil 2 apartamenta po 350 m2 za svojo residenco kar v Vatikanu in papeza pregnal v 60 m2 loft . In to naj bi bila vzvisena,brezmadezna Cerkev ? Danes ,ko je Bozic ,bi morali verniki praznovati ociscenje cerkve in njeno noco posteno pot . To naj verniki vprasajo Bergolia ---zakaj ni tako ?
kolbek460
25. 12. 2018 20.08
+2
Mi Slovani smo imeli 19 bogov ,,in 1331 so nas kristjani pobili z meči in nam vsilili svojo vero in perfidno v naše obrede vpletli svoje praznovanje ,,kresnik 23 ,,,do 26 junija ,kurentovanje,maja ,vesna ,murana ,, in sedaj samo en bog ,in nešteto pravljic 21,24 ,,decembra sončev obrat ,povezan z zgodbo jezusa ki simbolično ponazarja nov krog novo rojstvo ,nov začetek ,,vsi ki ste verni v teh dneh bodite srečni z tistimi ki jih imate radi ,
mihaga28
25. 12. 2018 19.59
+2
ČAS BI BIL DA BI SE LJUDJE ZAČELI IZOBRAŽEVATI OBČUTEK IMAM DA IMAMO ŠE ZELO VELIKO NEIZOBRAŽENIH LJUDI, KI VERJAMEJO ZGOLJ ENIM PREFINJENIM IZOBRAŽENCEV IZ LJUBLJANSKEGA ZAVODA STANISLAVA, KI ŠE SAMI NISO BILI ZRAVEN IN ŠIRIJO NEKAJ KAR ŠE NISO NIKOLI DOKAZALI
Salah al-Din
25. 12. 2018 19.59
+2
Bivši papež Benedikt je leta 2012 priznal, da je cerkev storila napako, ko je datirala 25. december kot rojstni dan Jezusa. Papež je 4 mesece pred odstopom izdal knjigo: Jezus iz Nazareta- Jezusova mladost, v kateri prizna da je Jezusov rojstni dan neznan. Knjiga je izšla v 5 milijonski nakladi v 50 državah. V njej potrjuje , da je datum nastal na zahtevo Konstantina Velikega leta 325 v Niceji. Jezus naj bi se rodil pred letom 4 pred našim štetjem, ker je takrat umrl Herod in ne leta 6 našega štetja kot je zapisno v Matejevem evangeliju. Ker pa je bil papež tradicionalist in zadrt konservativec je hotel s tem dejanjem ublažiti negativno publiciteto in ni hotel, da milijarda vernikov menja svoje običaje. Tako ostane 25 december še vedno rojstni dan krščanskega Kristusa vključno z jaslicami in živalmi, ki po njegovem mnenju ne spadajo zraven. Knjiga ni imela velike publicitete, saj so se mediji ukvarjali predvsem z njegovim odstopom, manipulacijami vatikanske banke, pedofilije, homoseksualnosti in orgij s prostitutkami znotraj vatikanskih zidov.
mihaga28
25. 12. 2018 19.51
+2
Lopovi za denar v praznih obljubah a ni to kaznivo dejanje
Sputnik
25. 12. 2018 19.23
+0
meni vsa ta zgodba z jezusom zveni tako zelo pomanjkljivo in brez smisla da se počutim prav posiljen z božičem. torej jezus se je kao rodil na današnji dan. k njemu so prišli sveti trije kralji. imel je 12 učencev. pridigal je o miru in ljubezni. bil je jud in judi so ga dali rimljanom mučit in pribit na križ. kaj ima pol on sploh s krščansko vero??? zakaj se slavi nekoga iz judovske religije kot simbol krščanstva?? neke teorije pravijo da je jezus kot otrok bil poslan v tibet in zato o njem ne piše nikjer nič za čas otroštva. bil je izučen za budističnega meniha oz. je imel naziv lame. in ker je bil v svojih naukih preveč napreden za jude so ga tej dali na križ. spet nima veze s krščanstvom. krščanstvo časti nekoga ki s krščanstvom nima veze
jg57
25. 12. 2018 19.29
-4
zoooom
25. 12. 2018 19.43
+3
zoooom
25. 12. 2018 19.46
-2
No mal si zabluzil... ampak ok.. predlagam, da preberes staro zavezo... da si razjasnis pojme okrog judov in krscanstva... pa tudi kaksna knjiga o poganskih verovanjih ne bi skodila... bos hitro ugotovil, da so zgodbo prakticno identicno krscanski... nekateri razlagal par sto let pred kristusom...
mihaga28
25. 12. 2018 21.26
+1
Zelo pomankljiva zgodba, ki se že na začetku tako zaplete da takoj vzbudi velike dvome ali verjeti ali ne verjeti, žal je tako dA ji ni za VERJETI niti 0.0000%
nightifly
25. 12. 2018 19.20
+5
kolbek 25.12.2018, 18:07:00 +1 Jezus se je po preverjenih podatkih rodil septembra ,,Vsem poganom pa vse dobro ob sončnem obratu ,,to so naše korenine !!!!!///////////// kolbek , nikoli me ni kaj posebno zanimalo o jezusu , se pa popolnoma strinjam o nasih poganskih koreninah . In ker sta bila moja starsa tako pametna ,da me nista krstila (hvala jima) , lahko zivim v popolnem sozvocju z naravo .
zoooom
25. 12. 2018 19.46
+0
zoooom
25. 12. 2018 19.46
-3
Pomoje je Kristus stajerc... glede na vino...
Salah al-Din
25. 12. 2018 20.04
Ne bo držalo. v Matejevem evangeliju, prileti nadangel Gabrijel z božjo spermo v šestem mesecu. Torej je logično, da je bil Jezus rojen konec marca ali v začetku aprila. Tako so tudi praznovali prvi kristjani. Je pa vprašanje ali je Bog po tem dejanju tudi ostal nedolžen?