Tujina

Papež: Cerkvi je treba povrniti verodostojnost

Rim, 16. 02. 2010 16.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Papež je na srečanju z irskimi škofi obsodil pedofilijo in poudaril, da spolne zlorabe otrok niso le ostuden zločin, temveč tudi greh, ki žali Boga in ogroža dostojanstvo človeka.

Srečanje papeža z irskimi škofi
Srečanje papeža z irskimi škofi FOTO: Reuters

Papež Benedikt XVI. je irske škofe na dvodnevnem srečanju v Vatikanu pozval, naj se "iskreno in pogumno" soočijo s hudo krizo v svoji Cerkvi zaradi škandalov v zvezi s spolnimi zlorabami otrok. Dejal je tudi, da si mora Cerkev na Irskem povrniti "moralno in duhovno verodostojnost".

Kot piše v sporočilu, ki ga je Vatikan objavil po srečanju Benedikta XVI. s 24 irskimi škofi, je papež še poudaril, da si mora Cerkev prizadevati za boljšo "človeško, duhovno, akademsko in pastoralno pripravo" semeniščnikov in duhovnikov. Ob tem je posvaril pred negativnimi učinki krize in vse večjega pomanjkanja spoštovanja človeka, ki je pomembno prispeval k problemu zlorabe otrok.

Papež je obsodil pedofilijo in poudaril, da spolne zlorabe otrok niso le ostuden zločin, temveč tudi greh, ki žali Boga in ogroža dostojanstvo človeka.

Cerkev bo pomagala preiskovalcem

Papež naj bi v zvezi s škandalom na Irskem v prihodnjih dneh objavil pastoralno pismo.

Irski škofje so, kot še piše v sporočilu Vatikana, Benediktu XVI. na srečanju za zaprtimi vrati obljubili, da bodo sodelovali z irskimi oblastmi, da bodo duhovniki, ki so spolno zlorabljali otroke, čim prej prišli pred sodišče. Papež je bil ob tem kritičen do irskih cerkvenih oblasti, ki več let niso učinkovito ukrepale v zvezi s pedofilskimi škandali.

Papež in škofje pa niso govorili o nadaljnjih odstopih zaradi spolnih škandalov. Štirje od petih škofov, ki jim poročilo očita odgovornost za pedofilski škandal, so sicer že ponudili odstop; tri od njih mora papež še sprejeti. Žrtve zahtevajo tudi odstop škofa iz Galwaya Martina Drennana. Tiskovni predstavnik Vatikana Federico Lombardi je sicer napovedal, da bo o odstopih potekal "ločen postopek".

Naj ne ostane samo pri besedah

Skupina, ki združuje žrtve zlorab, je izrazila pričakovanje, da Benedikt XVI. ne bo ostal zgolj pri besedah, ampak bo tudi ustrezno ukrepal. "Pričakujemo, da bo papež tiste, ki so zlorabljali otroke, pripravil do tega, da prevzamejo odgovornost," je dejal njen ustanovitelj John Kelly. Od papeža tudi pričakuje, da se bo prišel žrtvam zlorab na Irskem osebno opravičit. Kelly je današnje pogovore sicer ocenil kot "pozitiven signal iz Vatikana".

Množične zlorabe otrok

Posebna preiskovalna komisija, ki jo je oblikovala irska vlada, je maja lani objavila obsežno poročilo, v katerem je razkrila, da so katoliški duhovniki in redovnice na Irskem v minulem stoletju spolno, fizično in psihično zlorabili na tisoče otrok, ki so jim bili zaupani v številnih posebnih šolah, vzgojnih zavodih, sirotišnicah in drugih zavodih.

Novembra je sledilo še eno obsežno poročilo, prav tako rezultat večletne preiskave, o več sto spolnih zlorabah, ki so jih v letih 1974–2004 zagrešili številni duhovniki dublinske nadškofije. Vodstvo nadškofije je za zlorabe vedelo, a jih je namerno prikrivalo ter ščitilo storilce pred roko pravice, da bi zaščitili ugled Cerkve.

Razkritja so močno pretresla pretežno katoliško Irsko, ob drugih pedofilskih škandalih po svetu pa tudi omajala ugled Katoliške cerkve.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (87)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

drahnreb
26. 03. 2010 22.20
Vrniti verodostojnost,že ,a prej boste še malo klavir igrali ali pa orgle ki ste jih bolj navajeni
jozejoze1
18. 02. 2010 11.07
robba Se strinjam, da je neumnost financirati tudi Rdeč križ....itd. Stinam se tudi z tem, da bi bilo takim ljudem treba na čelo ugravirat veliki "P" in to neglede kdo je kdo. To, da v javnost pridejo samo imena iz rimokatoliških krogov, ostali pa ne, pa bom dejal to,da vsak ščiti svoje.Tako močno kot ščiti RC. svoje ljudi, je primerjalna samo kakšna CIA in podobno. Nasplošno ne vem zakaj se ščiti osebe, ki so iz mojega vidika najbolj.......fuj. To, da greš v cerkev če hočeš, in tudi za verouk se popolnoma strinjam, glede šole pa se ne strinjam. Če ne boš obiskoval cerkve in verouka, potem boš postal samo "brzvernik",kar pa je v današnjem "đumbusu" pravljic in nategov celo pozitivno.... Če pa ne boš hodil v šole, pa boš postal da ne rečem kakšen..
robba
18. 02. 2010 10.34
veš kaj, joža, nočem zmanjševat pomena tega, jaz bi vse take kot je rekel jelinčič, ne glede od kje in kdo so, razumeš. sam če človek spremlja medije, ima občutek, da se ta sprevržena dejanja dogajajo samo tam, je res.in glej, ko je bil tist far osumljen je takoj bilo zapisano z imenom in poklicem, ta koprčan pa ..., štekaš.a razen za te farje, veš še koga vsaj približno povedat, kdo so. in pol se čudiš, da ostaja to prikrito. v cerkev greš, če hočeš, v šolo pa moraš, razumeš razliko..., in teb se zdi neumno ;financiranje; cerkve, men se zdi neumno financiranje raznih lions klubov, rdečga križa..., ampak vsak se odloča po svoji vesti...
pikapolonca11
18. 02. 2010 09.09
Tudi nekaterim našim duhovnikom bi treba bilo dati dobro lekcijo in premestitev ter poostren nadzor!Začeli bi v Lendavi!
jozejoze1
17. 02. 2010 20.50
"roba" Ne vem kaj poskušaš doseči s tem, ko nam sortiraš take članke???? Ali skušaš s tem, ker to počno tudi drugi, zmanjšati krivdo pri "farih" ??-----Iz mojega vidika gledano bi moralo ravno v tej instituciji biti tega najmanj, pa je ravno obratno. In poleg tega pa se ta institucija ukvarja z gospodarstvom, politiko, kriminalom in še bi lahko naštevali. In nikakor ne zastopim vernikov, ki zaradi svoje vere obiskujejo take institucije in jih povrhu vsega še financirajo...Če je kje bog, potem bo prisodil največje gorje ravno takim.
nash.fido
17. 02. 2010 20.06
No me zanima zakaj pa vi ateisteki ne obtožite šol, da so kriminalna družba, saj je v šoli tudi pedofilija. V bistvu to pedofilijo nekaterih duhovnikov izrabljate za opravičevanje svoje nestrpnosti in sovraštva do drugače mislečih.
robba
17. 02. 2010 19.59
Koprski kriminalisti so priprli 35-letnika zaradi suma, da je v enem izmed športnih klubov na Obali spolno zlorabljal otroke, ki so mu bili zaupani v varstvo. Koprski kriminalisti so v sredo, 3. februarja, odvzeli prostost 35-letnemu moškemu, ki ga sumijo storitve 29 kaznivih dejanj spolnega napada na osebo, mlajšo od 15 let, so sporočili iz Policijske uprave Koper. Kot smo neuradno izvedeli, naj bi šlo za trenerja plesno-akrobatske skupine Flip, ki deluje pod okriljem Športnega kluba Flip Piran. Na policijski postaji Piran so sredi januarja prejeli anonimno prijavo, ki je kazala na sum, da je moški v enem izmed športnih klubov na obalnem območju v daljšem časovnem obdobju storil več kaznivih dejanj spolnega napada. Kriminalisti so na podlagi zbranih obvestil ugotovili, da naj bi moški spolno zlorabljal otroke, ki so mu bili zaupani v varstvo in vzgojo, in sicer v sklopu aktivnosti športnega kluba pa tudi v prostem času. Preiskava je pokazala, da so se zlorabe dogajale v daljšem časovnem obdobju, tako v Sloveniji kot tudi v tujini, kamor je odhajal z otroki na tekmovanja ali na dopuste. Na podlagi zbranih obvestil in drugih dokazov so kriminalisti osumljencu odvzeli prostost in ga zaslišali. 35-letnika so še istega dne kazensko ovadili in ga privedli k preiskovalnemu sodniku. Na predlog okrožne državne tožilke je preiskovalni sodnik zoper osumljenega odredil sodni pripor. Kriminalisti nadaljujejo s preiskavo, saj obstaja sum, da je osumljeni izvršil še več podobnih dejanj.
brez-veze
17. 02. 2010 18.49
Če pogledamo malo širše in ne samo skozi okno rimokatoliške cerkve, potem vsak normalen človek ugotovi, da je z vsemi temi ideologijami nekaj hudo narobe. Dejsvo je, da zemlja ni stara samo 10. tisoč let ampak skoraj 5. milijard let, da bog ni naredil človeka po svoji podobi (--razen če je podoben opici ), da so milijone in milijone let pred nami živeli dinozavri itd...itd. Kot izgleda, tedi civilizacije niso živele samo enkrat, temveč večkrat, saj so bile iz večih vidikov uničene. Zemlja ni nikoli doživela vesoljskega potopa in tudi "Nooe" ni rinil vseh mogočih živali na ladjo, temveč je zemlja doživela mnogo trkov kometov, potresov in ostalih katastrof. Samo kontinenti so se v vsem tem času že nekajkrat združili in razdružili.
brez-veze
17. 02. 2010 18.48
To o čemur govorim lahko preverite sami, le poleg cerkva je potrebno obiskati še kakšen muzej, ter poleg biblije prebrati tudi kakšno znanstveno knjigo. O teh stvareh obstojaja cel kup dokazov (npr; evolucija), medtem ko o vseh verah ne obstoja niti eden dokaz, razen nekaj 100.000 različnih kultov ,ver in ostalega gradiva . In še to.....dandanes se z teleskopi vidi skoraj 17. milijard SVETLOBNIH let v vesolje. Samo naša galaksija šteje več kot 200.000 milijard zvezd, med katerimi je Zemlja ena najmanjših nebesnih teles. Poleg tega obstoja še vsaj 200.000 milijard podobnih galaksij kot je naša. Nasplošno ni toliko vsega zrnja na zemlji (mivke, kamna itd), kot je vidnih nebesnih teles v vesolju.... In v vsej tej zmešnjavi je bog ustvaril samo življenje na zemlji????...Zemlja je center vesolja, okoli katere se vse vrti, zvezde na nebu pa so živali...Kdor si je upal oporekat takemu mišljenju ga je še nedavno tega čakala kruta usoda.------sicer pa raje malo premislite predno verjamete vsemu kar vam nekdo pove...
robba
17. 02. 2010 18.39
casu_marzu 16.02.2010, 23:25 5 kaki bog, kaki župniki, kaka cerkev in vera :) Moji otroci ne bodo hodli v cerkev in ne bo jim treba gledat pohotnih župnikov. Tak sem se odločil. In tak je edino prav!!! Mafija cerkvena. a k telovadbi oz.športnim krožkom pa boš poslal, otroka,da jih bo pohotni trener šlatal in zlorabljal.a v šolo jih tud ne boš poslal, tam se dogaja tud čuda stvari, pa pred šolo mamile talajo, tvoj otrok je potencialni kupec. a se boš tud odselil od sosedov in sorodnikov, saj tam se baje največ tega dogaja,tko pravijo statistike.in k zdravniku ga tud ne boš peljal, tam se mu tud lahko kaj zgodi, smo čital po časopisih.kolk si smešen.
robba
17. 02. 2010 18.05
sim-ko 17.02.2010, 00:50 -3 Me nekaj zanima pri vsej te zadevi! Vsi ki samo pljuvate-a pljuvate po Cerkvi a pedofilih. Če pljuvate po Cerkvi raje zadevo zaključite, se vam ne splača časa zapravljat- je zanimivo da vem več o križarskih vojnah, sežigu čarovnic... kar se je dogajalo pred 500 leti, kot pa o zločinih ki so jih naši komunisti delali pred 65 leti. Res je vsa ta pedofilija v Cerkvi bolna- taki ljudje nimajo kaj početi znotraj Cerkve, in jih je treba ven sterat naj si iščejo kakšno drugov vero svoji so se s svojimi dejanji odpovedali. Če pa govorimo o pedofiliji je zanimivo to da se zadeva vedno začne in konča pri nekaj pokvarjenih župnikih. Sem pred časom nekje zasledil podatek koliko otrok naj bi bilo zlorabljenih, ogromna cifra. Ampak če je zadeva vsaj pol resnična in če bi v resnici poznali resnico, bi ugotovili da med pedofili niso samo župniki, pa kakšni shizofreni brezposelni pijanci, temveč tudi ugledni gospodje. In naslednje vprašanje bi bilo, zakaj so njihove ugledne žene molčale. In zakaj vsa armada šolskih psihologov, sociologov, socialnih delavcev, sodišč, takšnih ali drugačnih terapevtov... v zvezi s tem ne naredi nič,razen to da delajo neke analize in raziskave, vsake toliko časa izdajo kakšno zloženko... in to je to. Očitno je vsem skupaj všeč, da se zadeva začne in konča pri nekaj župnikih. ja vidiš, tako je to, ni važno kaj je res in kaj ne in kako globoka je krivica, sam da resnica ne pride na dan.in ti dajo minus, no, morda bodo kdaj spregledal, morda...
19slovenija91
17. 02. 2010 16.23
sploh ne vem kje si ti pobrau da verjamem u cerkev in ne v vero! Cerkev dela napake, to itak... samo če Ljudje v cerkvi delajo nekatoliške stvari... še ne pomeni da je cerkev kot institucija slaba!!! Malo u korak s ccajtom bi mogli it....!!! Čene pa maš samo dve možnosti: desno al pa levo...
porka.malorka
17. 02. 2010 15.23
19slovenija91 Problem ni v verovanju.ali sami veri Jaz osebno sem zelo veren Ampak ti veruješ v cerkev,ki so v bistvu ljudje. Njim slepo daješ svojo vero.Za njih bi šel na križarski pohod moriti božje otroke. To me zanima kako in zakaj ste tako slepi da molite malikom. In ta tvoja desna stran. Daj no verjemi mi vsi so isti. Jaz sem na severozahodni strani. Ne resno zanima me zakaj si tak. Da jim verjameš-mislim vsem politikom,župnikom....
19slovenija91
17. 02. 2010 13.02
a veš da Bog obstaja?... ne veš! Kako lahko brez da bi vedel, komurkoli govoril o naivnost?! Pomoje si naiven tuki ti... ti boš trdil da sem jst!!! A je sploh važno.... jst sm ukopan trdno na desni strani!!! Raje verjamem v vero kot v medije.... mi vsi vidimo svet tako, kot nam ga mediji predstavljajo....Ne bom trdil da med duhovniki ni pedofilov...so! vendar nič več ih ni kot v drugih poklicih... vendar mediji izpostavljajo duhovščino..... za duhovnika pa lahko gre kdor mu paše... tudi pedofil!..... Pred kratkim sem brau da je nek učitel plesa zlorabljal otroke na slo obali.... kako upate bit tako naivni, da hodite plesat!! ..... saj me razumeš!
porka.malorka
17. 02. 2010 12.24
Papež: Cerkvi je treba povrniti verodostojnost hahahahahha Potlej naj pa se odreče bogastvu,ki ga ima 19slovenija91 Neki mi povej. Kako lahko tako slepo nekomu slediš da bi vse naredil kar ti bodo rekli. Me resno zanima kako je lahko nekdo tako naiven in .... Saj me razumeš
19slovenija91
17. 02. 2010 11.15
Vse za vero, dom in carja!!! Živela desnica!
finec
17. 02. 2010 10.36
Za začetek bodo duhovniki uporabljali kondome.
Mateja Kodelja 1
17. 02. 2010 10.21
Zakaj mi ne objavite komentarja?
tovarišinajuriš
17. 02. 2010 10.16
...ukinimo samooklicane posrednike ! ! !
Mateja Kodelja 1
17. 02. 2010 10.11
Ma kakšno verodostojnost neki? Skozi celo zgodovino so najvišji cerkveni 'dostojanstveniki' in tudi tisti nižji, povzročali pretežno gorje in krivice malim ljudem in to še vedno počnejo, le nekoliko bollj prikrito. Vatikan, ki je zakladnica bogatstva, naj najprej odveže svoj mošnjiček in nahrani lačne otroke po vsem svetu, potem naj šele začne prositi za odpustke. Hipokrizija brez primerjave.