Tujina

VIDEO & FOTO: Z najdenim repom do skrinjic?

Rio de Janeiro/Pariz, 08. 06. 2009 08.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Reuters/STA
Komentarji
129

Brazilski potapljači so našli rep nesrečnega letala, ki je 1. junija strmoglavilo v Atlantik. Gre za doslej največji del letala, ki jim ga je uspelo potegniti iz morja in ki bo pomagal zožiti območje iskanja dveh črnih skrinjic.

Iskanje razbitin letala-3
Iskanje razbitin letala-3 FOTO: Reuters
Iskanje leta 447:

1. junij: Izgubijo stik z letalom nad Atlantikom.
2. junij: Opazijo prve razbitine, tudi letalski sedež. Brazilski obrambni minister sporoči, da gre za dele iz pogrešanega letala.
3. junij: Opazijo še več razbitin, tudi sedemmetrski kovinski kos. Na površini morja je velik madež goriva.
4. junij: Boji in palete iz Atlantika naj bi bile iz nesrečnega letala. Brazilske oblasti pozneje prekličejo izjavo, češ da je šlo le za morske smeti.
6. junij: Iz Atlantika potegnejo prvi trupli, kovček, nahrbtnik in letalski sedež.
7. junij: Iz Atlantika potegnejo še tri trupla, več jih opazijo.

Brazilski in francoski pripadniki mornarice so v morju opazili več trupel. Čeprav je bilo sprva rečeno, da so iz Atlantika potegnili 17 trupel, je brazilska mornarica kasneje sporočila, da so našli skupno le 16 trupel potnikov. Njihov tiskovni predstavnik je spremenjeno število sporočil po tem, ko je francoska mornarica posadki brazilske fregate predala sedem in ne pričakovanih osem trupel potnikov s francoskega letala. Brazilska stran pa je do tedaj iz morja že potegnila devet trupel. Zakaj je do napake prišlo, niso izdali, so pa povedali, da bodo v izogib podobnim napakam odslej sporočali le število trupel, ki jih bodo našli oni sami.

Med pokojnimi so štiri ženske in štirje moški. Spola preostalih najdenih niso sporočili. Našli so tudi moder sedež s serijsko številko, ki ustreza usodnemu letu 447, nahrbtnik z zdravstvenimi podatki enega od potnikov, prenosni računalnik in kovček z letalsko karto Air Francea. Najnovejša najdba, ki so jo reševalci potegnili iz vode, pa je več metrov dolg rep letala rdeče-bele-modre barve. Gre za doslej največji najden kos letala, ki bi lahko pomagal zožiti območje iskanja črnih skrinjic.

Upanja za preživele ni več

Umrlo je vseh 228 oseb v letalu. Ladja s posmrtnimi ostanki in deli letala, ki so jih našli v morju, je zdaj na poti na brazilsko otočje Fernando de Noronha, kamor naj bi prispela v torek. Trupla bodo od tam z letalom prepeljali v obalno mesto Recife, kjer jih bodo poskušali prepoznati s pomočjo analize DNK. Svojci so že dali vzorce za primerjavo. Reševalci, ki bodo identiteto pokojnih izdali le bližnjim članom družine, predvidevajo, "da je veliko trupel potonilo na morsko dno ali pa so jih pojedli morski psi".

Najdbe trupel niso pomembne le za svojce, temveč tudi za preiskovalce nesreče, je povedala ameriška strokovnjakinja Mary Schiavo. Ti lahko namreč na podlagi posmrtnih ostankov ali predmetov iz letala ugotovijo, ali je prišlo do eksplozije. ''Če imajo žrtve vodo v pljučih, lahko sklepamo, da pred strmoglavljenjem ni bilo eksplozije,'' je pojasnila.

Bodo našli črni skrinjici?

Helikopter dviga kos letala.
Helikopter dviga kos letala. FOTO: Reuters

Brazilske letalske sile in mornarica medtem še vedno skrbno pregledujejo območje severozahodno od obale, kjer je airbus A330-200 izginil z radarske slike. Natančna lokacija nesreče še ni znana, saj so močni tokovi trupla in razbitine v šestih dneh verjetno odnesli stran. Območje, 1100 kilometrov oddaljeno od obale, pregledujejo s 14 letali, 12 brazilskimi in 2 francoskima, petimi brazilskimi ladjami in francosko fregato. Ameriška mornarica naj bi posodila tudi dve visokotehnološki zvočni napravi za iskanje v globokih vodah.

Na predelu oceana, kjer so našli trupla in razbitine, je globina od 6000 do 8000 metrov, iskalno območje pa obsega 200.000 kvadratnih kilometrov. Za primerjavo: gre za okoli 10 Slovenij.

Pregledujejo območje, veliko za 10 Slovenij.
Pregledujejo območje, veliko za 10 Slovenij. FOTO: Reuters

Na območje naj bi v sredo priplula tudi francoska jedrska podmornica, ki bo poskušala najti črni skrinjici. Vsaka odkrita sled pomeni pravo zakladnico podatkov, saj okoliščine nesreče niso jasne. Francoski preiskovalci ne izključujejo možnosti poledenitve hitrostnih senzorjev, saj naj bi pred letom zaznali določene nepravilnosti. Teorija je verjetna, saj ni izključeno, da je pilot skozi nevihto letel prepočasi ali prehitro.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ddrej
09. 06. 2009 01.00
@Ferdox Mislim da na discoveriju ne objavijo vsake bedarije kot je to na 24ur. Torej za tisti nesrečo so ljudje iz airbusa šli ponovit vse akcije v pilotski kabini in so ugotovili da bi jih prav ta nagon lahko rešil na točno tistem tipu letala. Problem je bil da pilota aeroflota tega nista vedela, zato teganista uporabila.
NoriKonj
09. 06. 2009 00.31
@Neimenljivi GPS je del navigacijskega računalnika na vsakem letalu. Je dvojni in daje podatke celi vrsti sistemov (npr. chart plotter, orthodromic route calculator), tudi kot kontrolno dopolnilo za ILS in feed za GPRSS. Seveda podajo točno trenutno lokacijo, smer in realno hitrost. Pa še to: na krovu je vedno prisoten tudi EPIRB za slučaj mehkega pristanka na vodi.
Neimenljivi
09. 06. 2009 00.13
NoriKonj sicer se strinjam da majo tud druge načine merjenja hitrosti kot sm način s pitostatično cevjo na letalih (čeprov pitostatični je glavni, ostali načini so pomožni in jih ne spremljajo dost) ampak če se ni kej spremenilo GPS NI uradno priznan v komercialnem letalstvu in ga (zdej nevem točno al ne smejo al pa se ne smejo zanašat na njega) v letalstvu.. čeprav je to absurd ker ga in vojska uporablja in velik nesreč bi se dalo izognit ampak ni priznan kot uradni inštrument in ga ne smejo uporabljat..no ja še vedno bolše tako kot pa če bi GPS totalno zamenjal karte in jih sploh več nebi znali uporabljati..
GTR
09. 06. 2009 00.03
bonii s tabo se vedno strinjam.. :P Itak ne bi zganjal crnega humorja, če bi na letalu koga poznal osebno... Skrinco bojo ze podmornce najdle nc skrbet
NoriKonj
08. 06. 2009 23.58
Ne dejte me jugat........ ne verjamete v nobenega Boga, v horoskope, vesoljčke, mistike in woodoo pa prisegate. Bermudski trikotnik je zgodbica kot tisoč drugih. Vsi krivite visoko tehnologijo, ki še ni našla FDR in CVR, po drugi strani ji pa ne verjamete, ko reče da so to potegavščine. Tudi jaz sem dal slikat roko s Kirlianovo kamero in so rekli da imam večjo moč od velikih zdravilcev - ja tudi roka Barbike od moje hčerke je dala tak rezultat.... he he
Niko Brgan
08. 06. 2009 23.37
Pregledujejo območje, veliko za 10 Slovenij. phahahahahahaahahahaha
super_man
08. 06. 2009 23.32
Rabl bi poklicat Charlie Eppesa iz Numb3rs. On bi takoj zračunal kje je črna skrinjica.
NoriKonj
08. 06. 2009 23.24
@harallo Ja, tako je, tam živijo morske deklice, ogromne pošasti, skrivna oporišča marsovcev in Atlantida, kjer je civilizacija s škrgami opremljenih mutantov tisoč let pred nami, vsi, ki pa temu ne verjamemo smo neumni brezverci, a ne?
gokku
08. 06. 2009 23.23
po mojem so pristali na izgubljenem otoku v drugem času :)
ZyzzMirin
08. 06. 2009 23.19
vse kar vemo je to da eni ljudje plavajo mrtvaka... ne vemo pa kje...
Natalia Harrallo
08. 06. 2009 23.15
a so bermudski trikotnik prestavl? koker jst vem, se nahja v skrivnostnih karibskih vodah nekje pri otokih Bermuda... al neki tazga.
NoriKonj
08. 06. 2009 23.15
@ Lepotec23 in pop0003 Dajmo še ta mit razbit. Bermudski trikotnik nima večjo gosto nesreč v povprečju preletov, kot katerikoli drug kraj na zemlji. Je pa res, da je veliko letal prečkalo po letu 1940 pa do uveljavitve krajše polarne poti, Atlantik prav tam, ker iz zahodne obale ZDA niso imeli dovolj dometa za neprekinjen polet čez Groenlandijo. V resnici ni nobenega trikotnika, razen v fantaziji samozvanih očividcev in fanatikov NLP.
RS-44
08. 06. 2009 23.08
Lepotec bermudski trikotnik se nahaja v trikotniku Bermudi - Portoriko - Florida. Vglavnem daleč daleč stran od mesta nesreče.
Rok Kmeti?
08. 06. 2009 23.06
Rok Kmeti?
08. 06. 2009 23.05
bermuda trangle;);)
NoriKonj
08. 06. 2009 23.05
Bi bil čas, da vsaj novinarji ne nasedajo več pitotovim cevkam, če že Francozi ne odnehajo. Pitotova cev meri hitrost zraka ob trupi, krilih in zakrilcih. To je sicer pomembno za vzgon ampak ne edino. Zato, da piloti ne naredijo napak, ko veter od zadaj ali od spredaj piha 100 km/h merijo in izračunavajo tudi dejansko hitrost (Grosund speed), stranski premik in vzgon/padec s pomočjo drugih merilnih naprav, GPS-a itd. Pitotove cevi so za pilote le eden od sredstev in ne najpomembnejši.
Lepotec23
08. 06. 2009 23.04
a kdo ve kje točno se nahaja un trikotnik?? k so ladje pa letala čudno zginjala..
djdj
08. 06. 2009 23.04
Upam da da bodo lahko preiskovalci odkriči vzrok tragične nesreče.Ča sta bili skrnjici v repu pa bi mogče oddajati signal.
specialc13
08. 06. 2009 22.40
ma ja sam res, ker kol novinar to že bere, nej to zrihta da se bo slike lahk normalno gledal, ker uno k prtiskaš na slike da gre pol naprej na naslednjo sliko 1x dela 1x pa ne dela !!!!!!!!!!!!!
NoriKonj
08. 06. 2009 22.40
Tukaj nas ima nekdo za norce. Poglejte karto oceana na Google earth na mestu najdbe (ki jo jasno kaže na sliki tukaj zgoraj). Največja globina je 4'200 metrov v tisti dolini na levem delu rumenega obroča. Povsod drugod je okoli 3'000 metrov. Kdo je zatajil; Google Earth ali "strokovnjaki", ki morda poskušajo ljudstvo pripraviti pod pretvezo tehnoloških mej na utajo skorajšnje najdbe skrinjic.