Tujina

Davor Dragičević prvič za medije: Ne bodo me ubili, kot so Davida

Banjaluka, 07. 02. 2019 08.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
34

Davor Dragičević je prvič, odkar je zapustil BiH, spregovoril za medije. Sporočil je, da je – kljub temu, da ga hočejo ubiti – na varnem in da se ničesar ne boji. "Ne morem več vstopiti v svojo hišo, ne morem več videti svoje hčerke, svojega psa, prijateljev in mesta, v katerem se odraščal," obžaluje. Napovedal je tudi, da bodo Davidov grob v kratkem premaknili drugam.

Davor Dragičević, oče marca lani brutalno umorjenega banjaluškega študenta Davida, ki se vse od konca decembra, ko so za njim razpisali zaporni nalog, skriva na neznani lokaciji, je prvič po begu spregovoril za medije.

V ekskluzivnem javljanju v oddajo Dan uživo na N1 BiH je sinoči povedal, da je Bosno in Hercegovino zapustil zaradi osebnega napada institucij in Republike Srbske nanj ter poskusa njegove likvidacije. "Hoteli so me ubiti tako, kot so mojega otroka. Ni jim uspelo."

Še vedno ni znano, kdo je ubil Davida.
Še vedno ni znano, kdo je ubil Davida. FOTO: Facebook

Na vprašanje, kje se nahaja, in kako je, je odgovoril: "Svoje lokacije vam ne bom razkril, lahko pa povem, da sem v dobrih rokah. Med dobrimi ljudmi in na varnem. Ob tej priložnosti se zahvaljujem ljudem, ki so pripomogli k temu, da sem lahko na svobodi. To so ljudje, ki jim nista pomembni vera in narodnost."

Na vprašanje, ali je razlog, da ne razkrije svoje lokacije v tem, da se boji, je odvrnil, da ne, in da ni na begu, pač pa se je samo umaknil."Ne bojim se nikogar. Ubiti me hočejo Milorad Dodik, Lukač, Ilić, Čulum, tožilstvo in celoten vrh MUP-a ... zakaj bi jim to dovolil? Saj nisem neumen. Imam moč, uporniški sem. To sem svojemu sinu obljubil na grobu."

Odločen je, da ga ne bodo ubili, kot so Davida, pa tudi v zapor, kot svoboden človek, ne bo šel. "Ne priznavam več teh institucij, svoboden človek sem!" Obžaluje, da mu po pravni poti ne more pomagati nihče več, niti njegov odvetnik. "Častno in pošteno nihče več!"

Davor je 16. februarja vse ljudi pozval k shodu za v Sarajevu ubitega mladeniča Dženana Memića. "Moja skupina Pravica za Davida in celotna BiH ... dajte podporo Murizu Memiću - borba je ista, cilj je skupen, ne glede na narodnost in vero, da nam prenehajo ubijati otroke. Jaz življenja v vsakem primeru nimam več. Narod, ki hoče živeti v BiH, mora nekaj spremeniti, mora se dvigniti. Ne sme več dopustiti, da ga tepe policija in mu politiki dajejo prazne obljude, narod mora doumeti, da ga tam ne čaka nič dobrega."

Razočaran je nad Evropsko unijo in celotno mednarodno skupnostjo, ker kljub temu, da je policija z osrednjega trga v Banjaluki nasilno pregnala povsem mirne protestnike, nista ukrepali.

'Ne morem se vrniti v mesto, v katerem sem odraščal'

Ponovil je, da so na vrhu policije in ministrstva zločinci in morilci. "Imamo pričo. Davida so izpred šole odpeljali s policijskim vozilom znamke Dacia Duster ob 2.40. Dajte mi posnetek banke Reiffeisen od 18.3., na katerem se vse vidi. Ubiti otroka v centru mesta, vse posneti in ga mučiti šest dni. Ne vem, komu še kaj ni jasno, to je mafija. Dokazi, da je bil moj sin ubit, obstajajo, a ne vem več, komu naj jih dam – narodu ali tožilstvu."

"Ne morem več vstopiti v svojo hišo, ne morem več videti svoje hčerke, svojega psa, prijateljev in Banjaluke – mesta, v katerem se odraščal. Takšna država je to! To so morilci in zločinci! Ne rabijo vas ubiti, kot so mojega otroka, ubili vas bodo na drug način!"

Napovedal je tudi, da bodo Davidov grob v kratkem premaknili v Avstrijo, kjer bo tudi on lahko prižgal svečo in poljubil krsto. Davidova mama Suzana Radanović, ki živi blizu Dunaja, je po njegovih besedah že izbrala pokopališče. Davor in Suzana namreč ne želita, da bi bil David pokopan v BiH – "zločinski državi, ki ga je ubila".

Na vprašanje, kako komentira nedavne menjave v policiji, je odvrnil, da gre za neumnosti, ki si ne zaslužijo nobene pozornosti. "Kdo je ubil Davida in druge otroke – Milorad ali Lukač? To je ključno vprašanje, samo to je važno."

Davor Dragičević pravi, da se nikogar ne boji.
Davor Dragičević pravi, da se nikogar ne boji. FOTO: AP

David bi bil konec januarja star 22 let

31. januarja bi David praznoval svoj 22. rojstni dan, kar so člani skupine Pravica za Davida obeležili s številnimi shodi po svetu in prižiganjem svečk.

Na vprašanje, kje je bil tistega dne in kako se je počutil, je Davor odvrnil: "Kako naj bi se počutil? Moral bi biti s svojim sinom za njegov 22. rojstni dan, a ta dan sem stopil na vobodno ozemlje. Vsi tam spodaj ste zasužnjeni, morate se osvoboditi. Živite v državi, v kateri ni ne reda in ne zakona, kako boste imeli družino nekje, kjer ni pravne države? Če imate v Sarajevu ali Banjaluki otroka, ki je hudo bolan, ga boste pustili tam, da umre ali odpeljali ven, da ga rešite? Seveda se boste borili, kot se borim jaz," je še dejal.

Davor Dragičević se je med skrivanjem oglasil le enkrat, in sicer z objavo posnetka na Facebook skupini Pravda za Davida. Sicer pa je bil vse do zdaj medijem nedostopen, tudi za nas. Ko nam je na Dunaju uspelo govoriti z njegovo nekdanjo partnerico in Davidovo mamo Suzano, nam je tudi ona povedala, da je Davor na varnem in da ne ve, kdaj, če sploh, se bo vrnil.

Po enajstih mesecih boja za pravico se je sicer včeraj prižgala majhna iskrica upanja, da bo borba družine Dragičević morda vendarle obrodila sadove. Pojavljajo se namreč vse glasnejše govorice, da bo Evropska unija zaradi nasilje represije proti protestnikom uvedla sankcije proti Dodiku.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Da se mene pita..
08. 02. 2019 18.47
-12
Sej ga nobedn noče ubit, kaj zganja cirkus in paranojo. Cajt bi bil da neha nabijat.
MASTERSS
08. 02. 2019 14.41
+11
pravi primer fašistične demokarcije
lejkaaa
07. 02. 2019 20.24
+33
Seveda, če se bi to komu od vas dogajalo in bi iskali pravico za svojega ubitega otroka bi bili vi najbolj ubogi, tako pa lahko brezbrižno pljuvate po očetu. Vas to ne zanima. Tu ne gre za to kdo je Slovenec Srb Hrvat itd... Gre za podporo malemu človeku v sistemu. Danes jutri se lahko zgodi vam ali komu iz vaše okolice. Ko prebereš vse kar se je dogajalo, ne sodiš več. Če imaš v sebi samo malo ČLOVEČNOSTI, občutka za poštenost PODPIRAŠ OČETA- ne glede na narodnost... To je boj malega človeka proti skorumpirani vladi z enim samim namenom, da bodo morilci njegovega sina obtoženi za umor in vsi soodgovorni. Drži to je otrok ločenih staršev, uf pa še drede ma, takoj ga razglasit za dilerja, narkomana...To, da ga so meščani poznajo kot prijazenega, vedno pripravljenega pomagati, delavnega fanta, profesorji in sošolci kot najboljšega rednega studenta(uf to pa ne gre zraven kajneda? Jp, tudi ministrica kulture v Švedski ima drede.... MA grozno čez kaj vse sta morala oče in mama in vsa njihova žlahta. In 40000 ljudi, ki je mirno in dostojanstveno protestiralo. Kot mama dveh otrok podpiram Davorja v njegovem boju za pravico, ker so me vzgojili da spoštujem pravico.
Lev07
08. 02. 2019 08.50
+7
Odlično napisano, se strinjam z vsako besedo!
M_teorija
07. 02. 2019 20.12
+2
Takole na uč mi deluje, da je Dodik Fakin. Najbrž je pa tud fakin v resnic!?
mbtukaj
07. 02. 2019 15.18
-40
Kaj nas briga jugovina.
Sirius.2
07. 02. 2019 16.21
+9
Prav za res mi smo itak zahodne podrepne m....
Draža
07. 02. 2019 18.42
+17
Juga te je postavila na noge in ti drzavo podarila v kateri zivis.
Machetekills007
07. 02. 2019 14.08
-27
balkanska posla 🤮
Jogi
07. 02. 2019 13.57
-3
sam se bo.tako bo izgledalo!si samo mislim!
TVRTKO 1
07. 02. 2019 13.47
+38
Spostovani komentatorji. Temu se rece pogum.Biti pogumen,je za vas neznanka!!!
Amasakul
07. 02. 2019 12.58
+8
ah... mislim, da že imajo načrt za njega ...
TOX6
07. 02. 2019 12.35
-26
balkanjada se nadaljuje?????
gongomatrona
07. 02. 2019 12.14
+29
Balkan je še daleč od 21. stoletja tako pri ravnanju z ljudmi kot živalmi....žalostno!
Draža
07. 02. 2019 18.43
+10
Slovenija je pod balkan,vsi smo tukaj s tabo.
Frigo
07. 02. 2019 12.08
-33
Bi bilo bolj pametno da je tiho in da ne iziva usode
natolcevanjenapolno
07. 02. 2019 11.39
-31
kominterna
07. 02. 2019 11.31
-42
pa koga zanimajo ta srbska posla?
klenoo
07. 02. 2019 11.15
+37
Bedaki, ocitno nimate otrok, veste na koga leti post, bik itd...
VolkBrenin
07. 02. 2019 10.03
-71
najbolj sprevrženo je ...ko smrt lastnega otroka izrabljaš za politične cilje in si za to še plačan...
felixkp
07. 02. 2019 10.43
+20
Andree
07. 02. 2019 09.58
-69
Zdaj pa tip že pretirano dela dramo.
Seetheworld
07. 02. 2019 10.09
+87
Tudi ti bi jo delal, oziroma vsak, če bi bil v njegovi koži.
Seetheworld
07. 02. 2019 10.09
+12
Se opravičujem. Komentar je bil namenjen ANDREE.
Andree
07. 02. 2019 13.10
-17
Tip je plačan,da dela dramo. Poznam veliko ljudi iz tistega dela in tudi ne ne marajo Dodika in njegove politike a v isti sapi povedo,da ta družina ni nič boljša od Dodika...
Lev07
08. 02. 2019 08.48
-2
Je rekel od prijatelja stric, ki je slišal njegovo sosedo, ko je govorila mami od..........
anakondabox
07. 02. 2019 09.54
+79
Sama sem imela podobno izkušnjo. Upanje umre zadnje, ljubezen do otroka pa nikoli. Ko ti vzamejo tisti najdražje, ti je najhujše, čeprav pri tem izgubiš strah in dobiš pokončno hrbtenico. #pogum
Samo?lovek
07. 02. 2019 10.13
-71
Pri temu gospodu jaz ne vidim ljubezni do otroka. Pri njemu vidim spodletelo vzgojo, politične cilje in izredno kakovostno manipulacijo z ljudstvom. Policije in dejansko vrha oblasti tam mi je prav žal, ker mu nihče nič noče. Ta možakar si kar zmišljuje reči, množica pa naseda, ker je v ozadju te skupinske psihoze v bistvu revolt iz povsem drugih razlogov, med katerimi prednjači predvsem nezadovoljstv z lastnim življenjem, čemur je večina sama kriva, a je na svetu zelo malo ljudi, ki si znajo priznati, da so pri čemerkoli spodleteli.
Gagg
07. 02. 2019 10.28
+51
No, mocno dvomim da bi mu napisano upal povedati v obraz. Verjetno tudi ne poznas bolecine ob taki izgubi. Jo ne privoscim tebi in nobenemu.
bimmbolina
07. 02. 2019 10.54
+39
Pred meseci me je zanimalo kaj o tem toliko govorijo, pa sem malo poklikala. Ljubezen do otroka, napačna vzgoja ... če ti umre otrok se ti sesuje svet. In če se ob tem pojavijo še določene nejasnosti, ti pač to verjetno ne da miru.
Samo?lovek
07. 02. 2019 17.32
-4
Gagg... včasih resnica grdo zveni. Vem pa kaj misliš in o čem govoriš.
Samo?lovek
07. 02. 2019 17.34
-3
Bi mu povedal ena na ena, v množici pa ne, ker množica deluje po principu linča. Le poglej kaj se zgodi s tistimi, ki drugače mislijo kot množica. Zato ne postavlja sklepov na otročji nivo. To ni peskovnik, pa da se bojim nekoga. In na to noto se igra in izsiljuje. V bistvu ste ustvarili okolje, v kateremu vam oseba ne sme reči, da nimate prav. Če vam pa reče, sledi pogrom. Grem staviti, da bi imel 300 plusov, če bi rekel tako, da vam je všeč.
lejkaaa
07. 02. 2019 20.47
+4
Ne vem, glede na to, da se je zanj zbralo toliko sovaščanov, sošolcev iz fakultete katere je obiskoval, sosedov, stark in starcev, ki jim je vsakodnevno pomagal, v podporo so mu stopili tudi profesorji fakultete.... Ne vem če je zatajila vzgoja. Mislim, da je bila vzgoja super, fant je bil srce Banja Luke. Le sin "malega"človeka je bil, to je mislila tudi oblast, ko je tvezila take oslarije, ki je vsakemu ki ima vsaj malo možganov povsem jasna. Prej je vzgoja zatajila pri komu drugemu in vseh, ki obsojate po videzu, dredih, besedilu pesmi ki jih je pisal, ker omenja marihuano... potemtakem obsojate tudi uspešno Švedsko ministrico Amando Limd(ima tudi drede) Je oče ubitega sina za katero išče pravico in resnico. Ni tu nobenega političnega ozadja, kakor želijo pokazat vodilni. Očitno pa ščitijo veliko živino dokler delajo take sankcije. In jaz podpiram Davorja in njegov pogum in hkrati me zmrazi kaj mora vsak dan preživljati. Bodi človek. Tudi življenje "malih" ljudi je pomembno, otrokov ločenih staršev, ne samo otrok velikih živin