Svet

Obupani kmetje: Živimo v zverinjaku

Ljubljana, 16. 05. 2019 17.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Volkovi so se na Blokah že tretjič spravili na živino. Napadli so štiri ovce, ki so bile tudi breje. Kmetje so pretreseni, vse noči ne spijo, poslušajo glasove živali in razmišljajo, kdaj bodo volkovi znova napadli. Res, da živimo v okolju, kjer so okoli nas zveri, a so se preveč razmnožile in ker je hrane premalo, napadajo naše živali. In ne gre zgolj za škodo, skrbi jih tudi za njihova življenja.

Ko je Jure Ponikvar zjutraj prišel na svoj pašnik, je videl, da je nekaj hudo narobe. Čreda ovac ni bila popolna in takoj je vedel, da se je ponoči moral zgoditi pokol: ''Sprehodil sem se po pašnikih in iskal kadavre. Raztreščeni so bili na 400 m.''

Volkovi so mu poklali štiri ovce, enemu plemenskemu ovnu pa je uspelo zbežati, vendar z ranami na nogah, zato je bila potrebna veterinarska pomoč, kot opisuje Ponikvar: "Bila je breja, imamo tudi jagenjčka zraven. Tri ovce so samo zadušili, ker tu gre za družino, mlado družino, ki uči svoje mladiče, kako se lovi. Žal pa na naših živalih, ker mislim, da je srn in tega živeža v gozdu že zmanjkalo.''

Bločani se v zadnjh tednih soočajo z vedno bolj intenzivnimi napadi zveri.
Bločani se v zadnjh tednih soočajo z vedno bolj intenzivnimi napadi zveri. FOTO: Kanal A

To je bil že drugi napad v tem tednu. V začetku tedna so na kmetiji Rafaela Kraševca volkovi napadli čredo krav in dve 8-mesečni telici tako poškodovali, da so eno morali evtanizirati, drugi pa je veterinar Jan Ule zašil rano na nogi: ''Najprej pride do vnetnih procesov v samem tkivu. Tisti, ki smo jo evtanazirali, ni bilo več pomoči. Infekcija je šla globoko v tkivo, glede na to, da so to ekonomske živali, se zdravljenje ne izplača.''

To je katastrofa, je že res, da živimo z zvermi, ampak ti napadi so prepogosti in Ljubljana mora spregledati, da tako ne gre več naprej, so složni kmetje.

''Žalostno je, da dobro meso nahrani zveri, oporečno meso pa se uvaža iz Poljske''

Kmetje odgovorne pozivajo k dejanjem.
Kmetje odgovorne pozivajo k dejanjem. FOTO: Kanal A

Ponikvar svari, da se napadi dogajajo v neposredni bližini vrtca in osnovne šole: ''Kar se zdaj dogaja v zadnjem mesecu, da ta trop tukaj kolje okoli, to je 300 m od vrtca in od osnovne šole. To pa je že nedopustno in tukaj bo treba drugače postopati.'' 

Kraševec pa na drugi strani opozarja na samo kakovost mesa: ''Žalostno je to, da se z dobrim mesom hranijo zveri, oporečno meso pa se uvaža iz Poljske. To je najbolj absurdno, ampak tisti ljudje, ki to usmerjajo, tega ne vedo.''

Miha Škerl iz Zavoda za lovstvo in naravovarstvo pa odgovorne poziva k dejanjem: ''Ne zamerite se ljudem, ker če se boste zamerili ljudem, boste imeli večji problem, kot je nabiranje političnih točk.''

Bločani napovedujejo nove proteste, če država ne bo ukrepala. 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (140)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

refoschk
17. 05. 2019 18.16
-7
volk more tud nekej jest
jodr
17. 05. 2019 13.28
+6
A nimate nobenih dvocevk?
.,,,,
17. 05. 2019 08.30
-11
Veste kaj pomaga? Električna ograja. Če se vam ne da investirati v zaščito svoje živine potem se ne pritoževati. Enako je bilo pri medvedih. Pa je prišel, pa vse pobil, pa to pa uno,... ograje pa ni bilo nikjer. Ja kdo je potem neumen? Volk je divja zver če mu krčimo življenski prostor se bo seveda začel gibati v bolj poseljenih območjih. Enako kot medved. Pa še eno vprašanje - kako ima volk premalo hrane? Nekako dvomim da so poklali v teh treh mesecih odkar imajo mladiče, vse srna na rangu nevemkoliko km. Aja, lovci pravijo da je nujen odstrel ogromnega števila srn, ker jih je baje preveč in se preveč množijo. Hm. Volkove in medvede je treba umoriti ker so preveč nevarni, ker koljejo živino. Hm. Kaj pa če bi morda, ne ubili vse srnjadi da bi imele zveri (volkovi,medvedi,risi) dovolj hrane. Potem jim ne bi bilo treba iskati hrano na travniku pri kmetu. Aja, ne. To pa ne. Važno je da se pobija živali kajne lovci. Pa ne mi o tem da sem iz Lj. Živim ob medvedih. Ker sem blizu gozda se zavedam nevarnosti in prav tako svoje dolžnosti. Ograja, da se zaščiti pse in familijo. Ne bom pa pustil da se otroci igrajo v gozdu kjer se ve da je medved, potem pa tulil da je medved kriv. Ja ni. Jaz sem, ker sem vedel da je tam medved in sem pustil otroke same nekje kjer ni varno. Dajte začnite uporabljati možgane.
yaxscdvf
17. 05. 2019 08.44
-6
A si pomislil, da tudi ljudje rabimo hrano in da je divjačina eden od boljših, kvalitetnejših, zdravih, hranilnih,.... virov.
trgft
17. 05. 2019 09.41
+0
.,,,, končno eden napisal dosti jasno,vprašanje le če razumejo tile ljudje..
.,,,,
17. 05. 2019 11.39
+6
Ne bi nič rekel, če bi bil lov na divjačino zaradi samega preživetja in kot edina oblika možnosti da prideš do mesa, ki ga potrebuješ (potrebuješ, ne želiš). Tako pa je na vsakem koraku trgovina do vrha napolnjena z mesnimi izdelki. Zdi se mi zamalo, da se na veliko ubija srnjad, zato ker nekomu paše golaž. Pa da ne bo zvenelo da sem sam svetnik. Nisem. Niti približno. Se pa zavestno že več kot dve desetletji trudim izboljšati. Doma jemo le perutnino, (domače kure ali od kmetov na vasi) včasih tudi kakšen kos govedine (prav tako od kmeta) ampak to bolj poredko. Za mleko velja enako, čimvečkrat kupljeno pri kmetu vendar riznam da ne vedno in bi se lahko še bolj potrudil v to smer. Enako velja za jajca, domača ali od kmeta. Zelo rad imam meso, rad ga jem, ampak še vedno mi ne da miru, da je bilo potrebno za to nekoga ubiti. In zaradi tega razloga se, ko pride do mesa, potrudim 100% da je bila žival humano ubita in da je tudi živela v normalnih humanih razmerah. Ne v kletkah natlačena brez kakovostne hrane in vode, brez svetlobe, brez stika z materjo,... Še enrkat poudarjam, nisem svetnik! Marsikaj bi lahko in moral izboljšati, ker mi tako narekuje vest! In se trudim za to vedno bolj ter s tem dajem zgled otrokom da samo zato ker smo bili nekaj naučeni, ali ker je nekaj od vedno tako, da to še ne pomeni da je to moralno sprejemljivo ali pravično. In ne vem zakaj sem se vrgel v moje prehranske navade. Se opravičujem vsem ostalim ki to berete, saj nima veze s člankom.
mali.mato
17. 05. 2019 11.41
+11
Tudi električna ograja ne pomaga. Volkovi običajno živali spravijo v stampedo, ki potem v paniki prebije ograjo. V naših krajih so volkovi (trop z 11 živalimi) v nekaj mesecih dobesedno zdesetkali populacijo srnjadi in jelenjadi. Preden so se priselili, sem zjutraj na 2 kilometrih razdalje naštel tudi 20 srn, sedaj lahko vidiš eno ali dve.
.,,,,
17. 05. 2019 11.42
-2
Predvsem pa nikomur ne vrivam moj način mišljenja in moj način življenja kar se hrane tiče. Me pa ekstremno moti, ker se vedno najde kakšen kmet, ki se mu ne da potruditi za absolutno nič in se samo pritožuje. Ne moreš pričakovati, da medved ali volk ne bosta prišla k tvojim ovcam, če učijo mladiče kako prežieti v naravi in če drugod ne najdejo hrane. Edino kar lahko narediš je to, da se primerno zavaruješ. Razumem da je to velik strošek, da od države dobijo nazaj malo pa še to traja leta. Ampak ta način - dajmo pobiti vse - takoj ko se enkrat nekaj zgodi, je popolnoma zgrešen.
yaxscdvf
17. 05. 2019 11.55
+0
Hvala lepa za trgovine, do vrha napolnene z mesnimi izdelki, največkrat kakimi iz poljske... da ne govorim o tem, v kakih razmerah te živali živijo in kako so ubite, da pride na naše police meso s tako nizko ceno.
trdovrat
17. 05. 2019 12.04
+6
Električna ograja, kot ti natolcuješ, pomaga samo tistemu ki jih dela in prodaja! Leta 1871, je samo en medved prišel v trento, pa so ga že naslednji dan ubili! Res je pri tem streljanju odtrgal Špiku spodnjo čeljust. Danes jih je pa pri nas VSAJ precej PREKO 1000 osebkov! Pridite junaki in se postavite za ograjo! Prepričan sem, da se bodo pojavile čudne vonjave v tistih ogradah!
divjina
17. 05. 2019 18.17
+0
Ne zaupam si dovolj, da bi izklopila moralo priučenega super ega, in se odločala svobodno in naravno. Da ne bi ničesar posnemala od ljudi, ki vedo več. Moj ego skratka ni še dovolj razvit, da bi mi že 'gut feeling' pomagal sprejemat etične odločitve...mogoče s povzdigovanjem krpamo svoj ego? Če si zelo nerazvit, je lažje živet ker ste ti in prjatli iz gostilne največji carji na tem planetu. Zgleda da smo res v temnem veku kar se zvestobe resnici tiče. Strinjam se glede vsega, pomembno je da se pove na glas. S krvno skupino 0 zadnje 7 let ne jem mesa in mlečnih izdelkov, včasih kakšno jajce. Ko sem prešaltala so v moja usta začeli vstopat novi gostje, tofu, chia semena/lanena, čičerika, alge(mmm), gobe. Oprostite ker nima veze s člankom, politično korektno!
fotr80
17. 05. 2019 08.25
+13
me pa se nekaj zanima oz skoraj preprican sem, da imamo glede na povrsino najvec medvedov v evropi. kmalu se bo zacel razmnozevat se volk, ki ga se nekaj let nazaj ni bilo toliko in se sploh ne zavedajo, da bo to resen problem v parih letih. sedaj naseljujemo se risa, ki bo prej ko slej postal stevilcnejsi...vsi skupaj bodo potamanili vso srnjad in bo problem, ker hrane ne bo vec...prej ko slej se bodo zacel napadi na cloveka...zival se vedno umakne, tudi volka sem ze srecal v gozdu, je bezal ko raketa...ampak, ko je zver lacna...ne izbira vec in se tudi ne boji.
yaxscdvf
17. 05. 2019 08.32
+6
Šakal množično zavzema Slovenijo in pobija srnjad, pa naši veleumi še vedno furajo t.i. monitoring in prepovedujejo odstrel.
mali.mato
17. 05. 2019 11.43
+3
Šakal lahko upleni kvečjemu kako mlado srnico. Odrasle so prevelik plen. Pri nas je hodil jest mačjo hrano k hiši in se sploh ni bal človeka.
yaxscdvf
17. 05. 2019 11.53
+6
šakali plenijo srnine mladiče in tako desetkajo srnjad.
METKA102
17. 05. 2019 13.04
+2
Ali niso namerno ponovno naselili volkov v naše kraje, ki naj bi bili že skoraj iztrebljeni. Zdaj bodo naselili risa. In kako je prišlo do tega, da je medvedov toliko, ko pa je bila njihova populacija dolgo časa približno enaka? Od kod pa šakali, od kod so ti prišli in zakaj?
yaxscdvf
17. 05. 2019 13.25
+2
Šakali so prišli iz dalmacije po dinari do slovenskega primorja, kjer so jih že pred več kot 15 leti videvali. Od takrat šakal vdira v notranjost in trenutno ga je že polno na ljubljanskem barju.
yaxscdvf
17. 05. 2019 13.27
+3
Z medvedi ni bil nikoli problem do leta 2004; do takrat so delovala mrhovišča, ki so medvede odvračala od civilizacije in bilo jih je med 300 in 500. V zadnjih letih se je populacija medvedov dvignila na 700-800 in v trenutku, ko bi jo moral razredčit za kak 150 osebkov,je prišla prepoved odstrela. No, 1000 medvedov ima letnega prirastka 150-200 medvedov in si lahko zamislimo, kam to pelje, če se ne bo izvedel konkretni odstrel.
divjina
17. 05. 2019 18.24
-5
Medvedov bo ravno prav in za to bo poskrbela narava. Kako lahko računaš nekaj na slepo, brez da bi upošteval omejitve okolja, ki obstajajo za vsako vrsto brez da se vmešava človek. Dokler se ne postavi UČINKOVITIH ograj ne bo nč
fotr80
17. 05. 2019 08.15
+15
popolnoma razumem kmete in dejstvo je, da se je zver v nasih gozdovih prevec razmnozila. potem so pa kle neke organizacije (vegi,vegan), ki abosolutno nasprotujejo odstrelu in tezijo vse naokoli. pred leti je en sam medved prilomastil v okolico ljubljane, pa je nastala cela panika in so tega medveda iskal in lovil vse povsod, dokler ni spizdil naprej. to je odraz mestnih ljudi...jebe se jim za kmete in ljudi na podezelju. ce bi bil na njihovem mestu, bi sam zacel delat red in streljat te zveri, ki prilomastijo v blizino pasnikov ali ljudi...v zagovor bi pa nevedel samoobramba, ce bi kaksen pametnjakovic tezil iz "mesta". kmetje, zacnite streljat medvede in volkove, pa salame delat...so zelo iskane, pa bo se mal biznisa zraven. jest vas, ceprav iz mesta, aboslutno podpiram, ker brez vas ni podezelja, kamor tako z veseljem zahajmo ob vikendih, ker dokler se bodo ti nasi pisarniski mojstri kej odlocili, boste Vi ze brez vseh zivali.
Robi Sinkovi?
17. 05. 2019 08.14
+3
Danes ponoči so bili spet dejavni.
motherwolf
17. 05. 2019 15.00
-6
Vsak kmet, ki ni totalno zabit, bo živino preko noči, na področju volka in medveda, spravil na varno. V trdno zaprte staje in hleve. Okoli pašnikov pa namestiti 1, 80 m visoke električne ograje, ki jih subvencionira država. Kot subvencijonira tudi pastirske pse in pastirja. Taki kmetje, ki to imajo,nimajo škode, ne napadov.
Mich Diam
17. 05. 2019 08.13
-12
Včasih, pred več desetletji, stoletji je ravno tako živela zvez. Kmet mora svojo čredo braniti, da mu ostane. sedaj pa bi morala država subvencionirati vse, od traktorjev do .....! Razvajeni so kmetje!
fotr80
17. 05. 2019 08.18
+2
vcasih so bile vojne, ko so te zveri razdredcile oz so jih pobili za hrano, ce je slucajno kaksen bil na vidiku...potem pa to traja se dolga desetletja, da se zival v gozdu obnovi....in ne, nikakor ni bilo toliko tega klanja zveri, kot je to danes...
ggregg
17. 05. 2019 08.25
-3
Točno tako! Včasih so za to uporabljali pse, danes pa raje jamrajo kako jim je hudo, drobnica se mora pa sama braniti na polju!
Paskakvali
17. 05. 2019 08.11
-2
Ko prebiram tele članke o pokolih drobnice se mi zazdi kot da sta volk in medved tujerodni živali ki na Slovenskem nista nikoli prebivala. Mi lahko morda nekdo razloži pa magari oz. najbolje bi bilo eden od teh oškodovanih kmetov kako so kmetje včasih v davnih časih branili živino pred volkovi in medvedi?Kolikor je meni znano je bila populacija le teh še pred WWII mnogo večja kot danes.Če mi kdo lahko to razloži prosim za odgovor.
ggregg
17. 05. 2019 08.23
-2
Prav imaš! Kmet bi moral za drobnico poskrbeti, ne pa da jo pusti čez noč zunaj na polju. Včasih so imeli za ta namen pse - pastirske zato, da so ob koncu dneva zbobnali drobnico skup in v ogrado, in pse čuvaje, zato da varujejo čredo pred zvermi. V Sloveniji imamo celo avtohtono pasmo - kraški ovčar, ki je namenjena točno temu! Danes se pa pač raje jokca za subvencijami, pse se pa maltretira in muči...
ggregg
17. 05. 2019 08.41
+3
Vi kar talajte minuse, še prej pa si preberite kaj so to pastirski psi! Če še ne veste, vam rejcem drobnice v Sloveniji Zavod za gozdove sofinancira 2/3 nakupa tornjaka - odličnega pastirskega psa!
jodr
17. 05. 2019 13.31
+2
kaslc 1
17. 05. 2019 08.07
+10
lohk je biti pameten v petem nadstropju sredi mesta,pisarne jim preselit na sredo gozda pa bo
aink
17. 05. 2019 07.47
-16
No dejte brihtni kmetje po resnici povedat vsi tisti,ki ste tako glasni, da brez vas bi bili lacin itd... koliko hrane,ki jo pridelate ostane v sloveniji na slovenskih policah? Siht si najdite v mestu... ker drzavo kot vi pravite nahranit ste nesposobni oz. vam je prfoit bolj pomemben in prodajate izven slo. molzete pa davkoplacevalski denar jokate,stokate do onemoglosti v sloveniji pa slabih 20procentov hrane ostane... kar se kulture tice pa raje nebi...,ker je na nuli pri veliki vecini.
NotMe
17. 05. 2019 07.57
+25
Problem si pa ti, ker raje kupujes spanske sparglje za 2 evra,kot pa slovenske za 5. Tako je, cena je visja, kakovost pa neprimerljiva. Zato se prodaja tam, kjer se kakovost ceni, dokler pa Slovenclji kupujejo v Spinu in Lidlu skart za nerealne cene pa je tako kot je
yaxscdvf
17. 05. 2019 08.07
+7
aink, neumnosti otresaš. Še preveč ljudi ima šiht v mestu in premalo na podeželju.
Klavdij Volk
17. 05. 2019 07.44
+19
Kmetje bi morali to stvar vzeti v svoje roke in postreljat v bližini hiš in pašnikov vse zveri,ki jim koljejo drobnico in ostale domače živali na pašnikih.
Karantanija
16. 05. 2019 21.58
-7
Zakaj ovčk ponoči ne zaprejo v staje?
Klavdij Volk
17. 05. 2019 07.45
+11
kmet_z_dežele
16. 05. 2019 21.49
+43
Te stvari so samo odraz realnih razmer v kmetijstvu in nasploh v družbi... vrednost kmeta v družbi je na nuli, da ponovim na nuliiii. Če temu ne bi bilo tako bi se davno zganila celotna družba in zahtevala pravico in red, tako pa se par posameznikov bori proti veliko bolje organiziranemu sistemu lovcev, ljubiteljev teh in onih stvari in živali, naravovarstvenikov.... žalostno je ko vidiš kaj se dogaja, pa se nekateri iz tega norca delajo. jaz ne bom nič začuden če bo res kdo dobil vile v kakšen trebuh zaradi ignorance in posmeha...pa se naša slovenska družba zaveda da smo mi ki živimo na podeželju gonilo slovenstva, slovenske kulture, tradicije, jezika, glasbe in če hočete tudi vere? se zavedate da če enkrat ti kmetje propadejo in ostane še samo nekmetijski del na deželi, tudi ti ne bodo več tu živeli. to je spirala. spet sem prišel na začetek, da toliko koliko si vreden v družbi toliko si zaščiten... verjetno se bo kdo obregnil ob subvencije. Res je, so subvencije, vendar takšnih ponižanj in ignorance nič ne more poplačat, ker pravi kmetje še vedno želimo živeti od sadov rok in dela ne pa od mezde uradnikov. žal pa nas sistem in družba pokopavata, vsako leto nas je manj in manj in na koncu bo tulil še samo lačen volk.
Paskakvali
17. 05. 2019 08.19
-12
Ne vi kmetje tarnat pa jokat........Dopoldan v službi popoldan kmetovanje potem pa malo državnih subvencij pa kako finaciranje države za pridobitev obdelovalnih površin ali travnika namesto gozda itd. Meso in nekaj pridelkov se tudi najde doma in v končni fazi ima več kot delavec z dobro plačo v gospodarstvu. Če k temu prištejemo še moderne traktorje in obdelovalne priključke in stroje ki stanejo več kot avto višjega razreda je slika povsem jasna!
jodr
17. 05. 2019 13.33
+7
Ta pa dopoldan v službi lenariš in pričakaš plačo, popoldan pa jo zapiješ.
Misko5990
16. 05. 2019 21.47
-12
Jokat sem se začel
Klavdij Volk
17. 05. 2019 07.41
+7
Te bi tako nalajštal,da bi cvil celo življenje.
Misko5990
17. 05. 2019 09.17
+5
Klavdij si ti mogoce ovce napadel? Po priimku sklepam heheheheheh
Krta?a 21
16. 05. 2019 21.36
+31
Včasih dobim občutek da okolje-bio-eko-zeleni varstveniki delajo proti poštenim ljudem....
nightangel
16. 05. 2019 21.14
-17
Zakaj pa ne spravijo ovc ponoči pod streho na varno?
periot22
16. 05. 2019 21.52
+18
jodr
17. 05. 2019 13.34
+2
jure kopriva
16. 05. 2019 21.08
+26
verjetno je edina rešitev, ujeti zivega volka in ga spustiti v šarčevo podjetje. Pa da vidimo potem kdo bo kje ograjo postavljal in kdo bo nabavil šarplaninca. Tako bom rekel. Vsak meščan si zeli ogrado okrog zelenoce, da mu kod ne pohodi zelenice. Kmet pa mora ziveti z volkom. In še volk sit in koza cela bo samo pod pogojem, da volk pospravi kmeta.
supplement
16. 05. 2019 21.07
-27
volkovom se še nikoli ni godilo kot tokrat,ljudje kar sami nastavljajo črede. volkovi so kar malo zmedeni"kaj pa jim je, kar naenkrat toliko hrane servirane"???
jps28
16. 05. 2019 20.49
-33
Kupte par pastirskih psov, pa bo problem rešen. Ne sam jamrat, 200m. vrtec, 150m rdeča kapica.
tedoVV2HCmedo
16. 05. 2019 20.30
-41
Volk bo prej izumrl kot ovca, zato naj ne pobijajo volkov.
Mali medo
16. 05. 2019 20.44
+34
Krematorij666
16. 05. 2019 21.02
-10
neli3105...smo ti mi krivi da ne vidiš dlje kot je severna stena Štalec?