Tujina

Obraz: Za bombo vprašajte slovensko vlado

Beograd, 09. 02. 2008 17.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Še vedno ni znano, kdo je podtaknil eksploziv pred Mercatorjem v Beogradu. Je za to odgovoren Obraz?

Je šlo res za opozorilo Sloveniji?
Je šlo res za opozorilo Sloveniji? FOTO: FoNet

Srbska policija nadaljuje s preiskavo petkove eksplozije pred Mercatorjevim centrom v Beogradu. Kot smo poročali, naj bi bilo pred vhod centra podtaknjeno 200 gramov plastičnega eksploziva. Eksplozija je odjeknila le 5 metrov od glavnega vhoda v center. Pri tem je popokalo najmanj 10 stekel. Kot je za 24ur.com povedal Rodoljub Milović, načelnik srbske kriminalistične policije, pri preiskavi sodelujejo s slovenskimi kolegi. Po prvih zbranih podatkih ne izključujejo terorističnega napada.

Kdo je podtaknil eksploziv?

Po nekaterih informacijah pa naj bi bila za dejanje odgovorno nacionalistično gibanje Obraz. Pogovarjali smo se z Mladenom Obradovićem, članom gibanja. Vprašali smo ga, ali gibanje prevzema odgovornost za bombni napad. Obradović je za 24ur.com povedal: "Mislim, da bi bilo bolj smiselno to vprašanje postaviti slovenski vladi, ker njeni analitiki odgovor poznajo."

Obradović je še povedal, da se v gibanju borijo za celovito in avtonomno Srbijo. Obradović ni ne zanikal in ne potrdil, ali je gibanje podtaknilo eksplozivno telo.

Že v četrtek protest proti razstavi del albanskih umetnikov

Ulemek Legija na plakatih nasprotnikov albanske razstave.
Ulemek Legija na plakatih nasprotnikov albanske razstave. FOTO: Reuters
Pred galerijo Kotekst v Beogradu so se v četrtek zbrali člani Obraza, ki so nasprotovali odprtju razstave 11 albanskih umetnikov iz Kosmeta in pri uspeli, saj razstave niso odprli.

Nekaj minut pred odprtjem razstave je v galerijo pritekel nezadovoljni moški in uničil delo "Licem u lice“, Drena Maljićija. Strgal je tudi plakat na katerem je bil Adem Jašari, poveljnik Osvobodilne vojske Kosova (OVK). Na kraj dogodka je prišla policija in moškega pridržala. Organizatorji so poskušali nadaljevati z razstavo, ko pa je k mikrofonu pristopila Borka Pavićević, direktorica Centra za kulturno dekontaminacijo, jo je odrinil slikar Zoran Čalija, begunec s Kosova. V rokah je imel kamen in vpil: "to je kamen s Kosova, in s tem na Kosovu pričakujejo srbske otroke!" Čalija, ki je nasprotoval odprtju je tudi sicer razstavo ocenil za neumnost.

Nas bi na Kosovu ubili!

Eden od razburjenih protestnikov je dejal, da če bi na Kosovu odprli razstavo s plakatom Pavkovića bi že vse ubili. Na to se je iz množice nezadovoljnih slišalo: „Sramota za Srbijo!“ „Bruka!“ „Koliko je tam (na Kosovu) ostalo otrok brez očetov!“ „Tam (na Kosovu) ubijajo, vi pa odpirate razstave!“ „Izdaja!“ Množico je imela s seboj tudi plakate z likom Milorada Ulemeka Legije, obtoženega za uboj srbskega premierja Zoran Djindjića in Radovana Karadžića, haaškega obtoženca, ki ga sodišče v Haagu še vedno išče.

Poleg članov Obraza so bili med nezadovoljnimi tudi člani Združenja ugrabljenih in pregnanih s Kosova in Metohije in študenti Naravoslovno-matematične fakultete. Organizatorji so se po posvetovanju s policijo odločili, da razstave, ki je že pred dnevi razburila prebivalce v Novem Sadu, ne bo.



UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (54)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User300460
10. 02. 2008 17.16
PAJTERBLANKA...iz katere knjige pa to prepisuješ?
Buena Vita
10. 02. 2008 17.14
komentarji,komentarji --konec 5-tega st.se slovenci pojavimo na tleh sedanje slovenije,1335.leta se na zemljevid nariše Kranjska in Koroška,1363.leta Štajerska Tirolska,ves ta čas ,čas vsemogočih vojn,osvajalskih,opijskih,verskih, smo se obdržali zato ker smo imeli dovolj strpnosti do vseh,smo se obdržali ker smo znali odpuščati in smo se obdržali zato trezno in preudarno znali uveljaviti svoj prav.Delali so napake,delamo jih sedaj,pa še jih bomo naredili veliko velikooooo ,vendar ,ZGAGE ,nismo bili,nismo in ne bomo.To da se mora slovenija konstruktivno vključevati,v svetovne smernice ni nič slabega,in prav je tako, utrjujemo svoj prostor pod soncem,.O uspešnosti vedno sodi čas.Še tako se lahko otepamo,bodisi priseljencev,bodisi politokov,bodisi ciganov,revežev,kriminalcev,naravnih katastrof, nam vedno ostane reševanje banalnih in superpomembnih stvari pri mizi.Pri mizi se naješ in vse rešiš,besede imajo većjo moč kot vse bombe ,puške maćete tega sveta,,,,SEDITE SI IN SE POGOVARJAJTE,zmerjat znamo vsi,glasno bolj glasno najbboljglasno
User300460
10. 02. 2008 15.41
+1
Variatio a te je mama pustila malo za računalnik,pa ne predolgo boš risanko zamudil...ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha.
User5263
10. 02. 2008 14.55
Klasik, to čudno pokrajino so izumili titoisti in kot vse drugo, se jim je sfižilo tudi to. Bistvena stvar, ki se pa še ne rešuje, je pa krivda teh izumiteljev boljšega reda, tako v Bosni kot na Kosovu, da o naši državi ne govorim. Vsa ta mednarodna sranja je skuhal komunizem, odgovarjal pa zato še ni skoraj nihče. Potem se pa ljudje čudijo, kako nikjer nič ne 'špila'. Preveč je še piromančkov, ki sedaj igrajo gasilce.
Uporabnik113189
10. 02. 2008 11.18
Variatio delectat, človek bi pričakoval nekoliko več od takšnega intelektualca. Ne gre za nikakršno stereotipno gledanje na Albance. Gre za MEDNARODNO PRAVO. Srbija je republika in Kosovo je samo pokrajina ter njen sestavni del. Če imajo težave v svoji pokrajini jih imajo kot samostojna država pravico reševati s svojo policijo in vojsko ( nimajo pa pravice do genocida). Če postane Kosovo država, bo to precedens in po vsem svetu bodo dvignile glavo pokrajine, ki od nekdaj želijo postati samostojne države. Kar pomeni NEODGOVORNO ravnanje Slovenije v zunanji politiki v svetovnem smislu in seveda dodaten udarec ugledu naše države. JANŠA RAUS.
User300460
10. 02. 2008 10.57
VARIATIO....čakaj malo, zdaj pa že garaš a nisi še prej bil intelektualec,10 let garati ne bo dovolj,boš moral saj še toliko let kredit odplačevati,seveda je lepše pri mami,skuha spegla,in plača položnice....a ti bo tudi punco našla,HA,HA,HA,HA,HA,HA,HA.
User5263
10. 02. 2008 10.51
Ceveljaza, čeprav moj komentar ni bil tako popreproščen, nisem pripravljen 10 in več let garati, da bom prišel do tistega, kar so nekateri dobili zastonj. Toliko karitativen pač nisem. Ta stanovanja bi morali ljudem prodati za mnogo večjo ceno, denar pa nameniti gradnji novih stanovanj. Samo saboterji delajo drugače.
User5263
10. 02. 2008 10.42
Bohorec, nimam nič proti, da se ne strinjaš. Vendar kljub temu še vedno trdim, da je bila tista 'razdelitev' t.i. družbenega premoženja prvovrstna barabija, ki je lahko nastala le zato, ker je v tedanjo skupščino prišlo preveč delegatov, ki samostojne Slovenije niso jemali čisto zares. Druga stvar, ki jo omenjaš, pa je, žal, stereotipno gledanje na Albance. Evropejcu mora biti temeljna vrednota mir na Balkanu. Tega pa ne bo, če bo evropska politika vzela za svojo zgodbo o zibelki Srbstva na Kosovu (zibelka Slovenstva je v Avstriji, in.....) in podobne že omenjene plemenske želje in ideje. Seveda se bodo tudi na drugi (albanski) strani morali upoštevati demokratični standardi. Vsaki državi, ki se izkazuje s terorističnimi akcijami, pa mora Evropa čimbolj zapirati pipice, dokler sama ne spozna, kar mora.
User294904
10. 02. 2008 10.21
pooo | 10.02.2008 | 10:12 Se strinjam. Vse vojake iz Kosova domov in čakat na bolj konkretne predloge, datume, itd. To da smo predsedujoči EU ne pomeni, da moramo za vsako ceno z glavo skozi zid!!
User294904
10. 02. 2008 10.18
Variatio delectat | 10.02.2008 | 09:26 "...Tudi ti boš hitro živel 'pri mami', če bo kdo revidiral lopovski nakup nekdanjih družbenih stanovanj." Tipično!! Ker ti nisi prišel do stanovanja na tak način, bi ga pa kar vsem odvzel ane? No vidiš kako ozko gledaš, ker s tem bi prizadel v največji meri nas Slovence in ne koga drugega! A štekaš??
User300460
10. 02. 2008 10.12
Slovenija bi morala odpoklicati vojake iz Kosova in se strogo distancirati od tega problema.
User300460
10. 02. 2008 10.00
Naj se zgodi kar koli,ampak nekaj je jasno,da je RUPEL pokasiral ogromno denarja od albancev,za vse ostalo mu se pa jebe.
Uporabnik113189
10. 02. 2008 09.58
@bohorec 09:31, bolj se ne bi mogel strinjati s tvojim odgovorom mikisu.
User300460
10. 02. 2008 09.33
Variatoi...jaz sem stanovanje kupil pošteno na trgu in to za lepe denarce,ki jih ti in tvoja mama skupaj ne bosta nikoli prišparala.Ne vem zakaj si ne kupiš svoje stanovanje ampak živita najmanj trigeneracije skupaj,če si toliko šolan in se tvoje delo tako dobro prodaja ali pa mamice ne pusti svojega sinčka od sebe,zdaj pa hitro teci k njej in ji povej kaj sem ti napisal...HA,HA,HA,HA,HA,HA.
User303052
10. 02. 2008 09.31
@Variatio delectat se povsem strinjam s tabo o umazanih delih, nobenega fizičnega delavca niso pod prisilo poslali sem, ne strinjam se pa z stanovanjskim delom, če ti namreč nisi uspel dobiti stanovanja je to izključno tvoja lastna krivda. @mikis naša vojska sodeluje pri okupaciji Srbije in ščiti albansko mafijo, porablja se davkoplačevalski denar, naši politiki delujejo proti njim na izredno zahrbten način...Na kratko, nismo nevtralni, kar bi morali biti. Katerikoli Slovenec ki misli da je interes Slovenije ščitenje mafijcev ki se v prostem času ukvarjajo s krvnim maščevanjem, vnaprej določenimi porokami..., v poklicnem pa zalagajo eu s trdimi drogami je ali umski zaostal retardiranec ali pa ni Slovenec. V eu nismo šli zato da se bomo bojevali po svetu in vsiljevali svoje mnenje oddaljenim državicam, temveč zato da lažje ohranimo nevtralno pozicijo in se v miru razvijamo.
User5263
10. 02. 2008 09.26
Pooo, tvoja ekonomska logika je še vedno plemenska (kardeljanska), zate je delo še vedno samo fizično delo. Kaj pa če folk tvojega dragega fizičnega dela noče kupiti? Tudi ti boš hitro živel 'pri mami', če bo kdo revidiral lopovski nakup nekdanjih družbenih stanovanj.
tomazbodner
10. 02. 2008 09.22
d.d.: Seveda ni humano vlagati v Srbijo. Raje vlagaj v Nigerijo, Irak, Venezuelo, ... Pred tem pa obisci psihiatra. Mikis: mislim, da je tole z Merkatorjem samo odgovor Ruplu, ki pa ni albanec... Sicer pa ga v Sloveniji verjetno ne bi pogresali, zakaj ga Kosovo ne postavi za zunanjega ministra? Srbi bi kmalu dobili teritorij nazaj :D
User5263
10. 02. 2008 09.06
Zelo dobro, Mikis :-)
User5263
10. 02. 2008 08.56
Pooo, takim kot ti običajno ne odgovarjam. Tokrat bom naredil izjemo. Meje so padle v normalnih državah, tu pa je govor o Srbiji. Malo morgen bi se kdo znašel pred desetletji, če ne mi komunajzarski in krvavi Edvard uvažal ljudi z juga z edinim namenom, da bi se jezik pomešal in bi se v Jugi sčasoma začel uporabljati en jezik, t.i. srbskohrvatski jezik, kar je tedaj javno zagovarjala na primer srbska SANU. Kot Slovencelj je bil bolj papeški od papeža. Nesreča za Srbijo pa so tisti Srbi, ki pač razmišljajo tako kot ti. BTW, noben človek v Sloveniji ne opravlja umazanih del, če se je ustrezno izšolal. Ali drugače povedano, tudi Slovenci moramo opravljati umazana dela, če nimamo ustreznih kvalifikacij za kakšno 'lepše' delo. Drugače sem pa že sit vaših stereotipov o umazanih delih. Če je kaj umazano, je umazano to, da so mnogi vaše gore listi za bagatelo kupili draga stanovanja, domačini, ki smo pa že imeli kje stanovati (običajno pri starših, kar je normalno), pa smo se obrisali pod nosom.
User266181
10. 02. 2008 08.43
A ni to čudno. Kadarkoli se Srbi sprejo z Albanci..grozijo Sloveniji. Človek bi pričakoval, da bodo postavili bombo pred albansko slaščičarno ali pekarno , ali pa da se bodo odrekli bureku...ne, oni od zdaj naprej ne bodo jedli Kranjskih klobas..svašta