Tujina

Nestrpnež ustrelil najstnika

Oslo, 19. 07. 2008 14.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Na Norveškem je neznanec streljal v azilni dom, kjer je nastanjenih 120 najstnikov. 16-letni Somalijec se še bori za življenje.

Na tisoče Afričanov v Evropi išče boljše življenje.
Na tisoče Afričanov v Evropi išče boljše življenje. FOTO: Reuters

Z Norveške poročajo o zločinu, ki ga je najverjetneje povzročila rasna nestrpnost. V mestu Asker blizu prestolnice Oslo je v petek neznanec streljal v stavbo, kjer je nastanjenih 120 mladih prosilcev za azil. Krogla iz težkokalibrskega orožja je prebila zid in v trebuh zadela 16-letnega Somalijca. Ta se še vedno bori za življenje, v bolnišnici pa naj bi ga danes še drugič operirali.

Policija napadalca še išče. "Ne vemo, kdo je to storil in zakaj," je dejal pomočnik policijskega načelnika Einar Aas. "Nekaj sto metrov od azilnega doma smo našli mesto, od koder je streljal," je nadaljeval.

Letos je na Norveško prispelo rekordno število prosilcev za azil, največ iz Iraka, Eritreje, Somalije, Rusije in Srbije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (39)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User113245
22. 07. 2008 07.19
"Fora" je v tem da nas je le 2 milijona. Na tako malo prebivalstva pomeni 20 ljudi že enega na 100 tisoč. Pred kratkim sem bral da je nek slovenec v New Yorku umoril nekaj oseb ... ker je želel biti slaven. Pred Kratkim sem tudi prebiral o slovencu najstniku, ki je v Londonu s steklenicami napadel najstnici. Ti se boš pa hočeš nočeš strinjal da je takih primerov še kar nekaj, saj vbsakodnevno beremo o njih - zapori ponekod pokajo po šivih. Hočem reči da, če Slovenija izrodi 100 posiljevalcev, je to statistično enako kot če bi jih Kitajska izrodila 50.000, gre namreč za deviantne primere na prebivalstvo. In naša draga Slovenija z vsega 2 miljona ljudi statistično sproducira več kriminalcev kot kakšna "podn" država s katero nas primerjaš (pomisli, zaradi te majhnosti smo tudi med uspešnejšimi na olimpijadah). Le mi imamo kolajno na 1 miljon prebivalcev.
User402185
21. 07. 2008 22.54
slovenec ne bo nikoli kot romun mađar srb grk italijan v ameriki,,, veš zakaj? zato ker je slovenec hlapec, vedno se on asimilira..... drugi narodi so ponosni in se zlomijo slovenci so malokrat ponosni ampak se ne zlomijo ampak upognejo, zato sploh še ostajajo fora je tudi vtem da smo pač majhni v središču raznih kraljestev monarhij, kaj dugega pa nam preostane? zdaj pa reči, da ni res seveda ne misli da ne vem kako so se partizani pogumno borili, vojaki v 1. ....ampak nikoli za sebe za druge... 1991 smo se za sebe in z veliko sreco smo se osamosvojili, če bi se to dogajalo 1791 ko svet se ni bil tako *demokraticen*bi nas srbi pregazili
User113245
21. 07. 2008 15.47
Sladoledar, ni vse tako črno-belo kot si domišljaš. Nič se ne zgodi čez noč. Govora je o globalnem stanju zavesti. Kar se tiče romunskih in albanskih posiljevalcev, smo lahko le hvaležni da jih pri nas nimamo. Ali pač? Kaj bi torej ti, sladoledcebula naredil, če bi te za brezveze posilil namlatil okradel nek slovenski pacient? Gre namreč za posameznike, ki jih najdeš povsod. Res je da jih nekje najdeš več kot drugje, ampak tudi za to obstaja razlog (revščina, vzgoja, okolje, slab izobraževalni sistem ...), katerega vzorec ima več sto letne korenine. Čeprav ti ne morem z gotovostjo trditi, ker se mi kaj takega ni zgodilo, lahko povem tole : Četudi bi me nek pacient zlorabil, mislim da me nikakor nebi zanimalo kateri pasoš ima človek.
User402185
21. 07. 2008 12.42
wwpixel 20.07.2008, 02:14 povej mi ko te bo nek romun albanc za brezveze posilli namlatil okradel, potem pa kar delaj mostove z njim
User402185
20. 07. 2008 12.36
ninjaRus kolikor vem je obdobje selitev ljudstev mimo in kar se tiče evrope 1000 let ze ni bilo, da bi se selili, razen zaradi kakšnih režimov seveda, ter takrat je bilo veliko selitev pogojev, danes je pa mir in meje so strogo zacrtane, da bi pa sedaj v 21 stoletju prepusti ko je najjvecja blaginja demkracija prepustili ozemlje drugim zato ker je onih vec in zelijo tu biti,, haallo sramota fora je v tem, da za stanje kakršno je, da se toliko ljudi priselil v evropo(nezaželjenih) je v veliki meri kriva tudi evropa, zato pravim da imajo v angliji nizozemski španiji franciji upravičeno toliko tujcev(kolonialne posesti) neka norveška ki ni imela nekih apetitov po tujih ozemljih pa danes trpi te ljudi.somalija je bila angleška francoska italijanska-naj oni sprejmejo te ljudi
User113245
20. 07. 2008 02.14
Mislim da se vsi strinjamo, da nismo še čisto tam. V največ primerih, en sam posameznik pride do odkritja, ki cel planet popelje stopnjo navzgor. Koliko otrok (potencialnih genijev) vsak dan umre zaradi lakote? Koliko jih dejansko živi? Po mojem je v Afriki ogromno genijev. Seveda le ti nimajo stika z zunanjim svetom in so pač genijalni v svojem svetu in okolju. Lahko da bo sčasom iznašel super mini namakalni sistem za svojo vasico. Če bi bil bel in iz Francije, recimo, bi pa morda čez 8 let kolonizirali mars. V glavnem; mostove je treba graditi in si medsebojno pomagati, ne pa se še dodatno barikadirati in bentiti čez čefurje.
User105210
20. 07. 2008 01.54
Bravo wwpixel! Pametno razmišljanje, vsaj po mojem okusu, verjetno pa se marsikdo z nama ne bo strinjal. Vsa stvar ima pač eno veliko luknjo, ki se ji reče 'denar' oz. 'pohlep'. Ljudje smo ena čudna bitja, ki nas žal čisto nič ne moti, če kdo trpi, samo, da gre nam bolje. Hec je v tem, da je ta 'čudežna' energija že zdavnaj izumljena, le tiste je še potrebno prepričati, ki od nafte služijo bajne denarce, da se bodo morali temu bogastvu prostovoljno odreči v dobro človeštva. Človekova zavest je tista, ki nas lahko pripelje do pravičnega sveta in pri tem je potrebna vzgoja. Najprej samega sebe in potem še kar nekaj generacij...
User105210
20. 07. 2008 01.45
Res je, 'bilo kakih' dokumentov in 'bilo kakih' tujcev! Predlagaš koga, pri kom bi začeli? ;-)
User113245
20. 07. 2008 01.43
Rešitev je v energiji. Enkrat ko pridobimo učinkovit , čist način zbiranja velikih količin energije se lahko vse obrne na bolje. Drugače pa smo globalno gledano videti popolni zahojenci, odkar smo prvič odkrili ogenj, vseskozi nekaj kurimo, zadnjih nekaj desetletij je to preseglo vse meje dobrega okusa. Se kdaj vprašate koliko fosilnih goriv mi "človeštvo" skurimo v enem samem dnevu? Potlej pa se čudimo da se segreva!? V glavnem . . . ko dobimo čist, trajen vir energije bo celotnemu človeštvu omogočen temelj za razvoj nove civilizacije. Naenkrat bo namreč veliko več ljudi, katere bomo sposobni nahranit ter izobraževat. Naenkrat se bo zgodilo, da geniji ne bodo le, ali v glavnem, belci iz premožnejših držav. Osebno navijam za dan ko bom tudi sam živel bolje, zaradi onega izuma, ki ga je iznašel Butanec, črn kot noč. Sovražiti sobitje na podlagi barve je pač primitivno. Če se ljudem omogoči boljši standard in se prežene preživetveni strah, lahko začnejo razmišljat. Dajmo no vsi skupaj stopit na višjo stopničko. Koliko časa se sploh lahko đe prepiramo zaradi nafte/hrane/ilegalcev (za Norvežane smo itak vsi čefurji). Kot vrsta smo naredili čudesa in prepričan sem da finale znanosti še sledi. Alternativno se pa lahko še dalje pobijamo zaradi nafte/$ $ $/itd in se še dalje streljamo z ilegalci, ampak če se to zgodi, pa lahko rečemo da bomo končali kot slepa ulica evolucije.
User289330
20. 07. 2008 01.23
Rešitev je v strogi kontroli meje in v nepodeljevanju azilov ali bilo kakih dokumentov in pošiljanju tujcev nazaj, od koder so prišli.
User105210
20. 07. 2008 01.16
sladoledcebula Saj vem, kaj bi rad povedal, a problem je tako globalen, da ga ne moreš rešiti s čisto preprostim receptom. Mimogrede, tudi čisto tapravi Slovenci ne živimo v Sloveniji od prazgodovine. In v črni kroniki se je in se bere tudi o nas (Trobec, Plut, Kamenik, da imen velikih živin raje sploh ne omenjam. Še danes je na tej strani en članek o tem). Preprost načrt je imel Hitler, a gorje tistim, ki so se znašli na nasprotni strani. Sem pa prepričan, da je svojemu narodu želel najboljše. Bojim se, da nas zgodovina še ni izučila in da nas tudi nikoli ne bo!
tovarišinajuriš
20. 07. 2008 01.05
sladoledcebula Kdo pravi,da smo mi z svojo fizionomijo,obnašanjem in staležem lastniki tega prostora za vekomaj.Pridemo in gremo,za nami drugi...
tovarišinajuriš
20. 07. 2008 01.01
sladoledcebula
User402185
20. 07. 2008 00.11
jao triglav ti si tudi cvetka , no recimo, ko pravis da ni problem v priseljevanju. npr leta 2040 bi bilo prebivaltsvo slovenije 4 milijone ljudi, se pravi slovenija bi imela 4 milijone slovencev... zdaj mi pa povej kako bi se lahko nek iranc z 1 obrvjo kitajec plavolasi šved asimiliral v slovenca? 50% kitajcev dobrodošli v sloveniji, kjer zivijo slovani, pa kitajski iranski frisi jao si..kultura navade bi se spremenile ....asimilacija je mozna dokler ima avtohtono preb. vecino v sloveniji se pa to drastično spreminja, bi kitajci tudi tako zavzeto smučali hodili v planine poslusali avsenike?
User402185
20. 07. 2008 00.03
Triglav2864 PRAVIM VEČINA!!! TUDI *NAŠI* ampak *oni* z veseljem pokazejo kako su pljačkali ali pa kaj, če si v stiski ukradeš greš, oni pa nekaj zvani zajebani srbija!!vtem je razlika, kar pojdi jih zagovarjati zakaj pa se slovencev ni prijel takšen sloves v nemčiji kot turkov ali p aalbancev srbov? noi povej mi
tovarišinajuriš
19. 07. 2008 23.54
ZEMLJA JE OD VSEH,VSE DRUGO JE NACIZEM ! ! !
User105210
19. 07. 2008 23.42
Problem ni tolikšen v priseljevanju, pač pa v asimilaciji v novo okolje. Če se zna tujec vživeti v naše okolje, se nauči jezika in sprejme našo kulturo, nimam nič proti njemu. Drugo pa je, ko pride nekdo in hoče nam vsiljevati svoj način življenja in pričakuje, da se bomo mi prilagajali njemu, ne on nam. Za takega se pa tudi jaz strinjam, da se ga vrne, od koder je prišel!
User105210
19. 07. 2008 23.37
sladoledcebula A to počnejo samo 'oni' in to vsi 'oni', 'naš' pa nihče? Saj ne zagovarjam kriminala, govorim le, da se ljudje po svetu znajdejo v različnih stiskah in da zanje niso sami krivi. Drugo pa je, kar dovoljujejo in omogočajo vlade v razvitejših državah. Tudi sam ne zagovarjam npr primera 'Strojan' pri nas, prej nasprotno, čudim se, da jim država tako 'nekam leze'. Kar pa še ne pomeni, da sem naperjen proti vsem Romom. Kar nekaj jih poznam tudi osebno in lahko trdim, da živijo življenje civilizirane družbe in se preživlajjo s poštenim delom. Eden njih je v Sloveniji tudi zelo znan, ime mu je Oto Pestner.
User402185
19. 07. 2008 23.10
triglav povej to onim ki kradejo posiljujeo na koncu pa hocejo se azil, nismo nestrpni brezveze le zakaj niso kitajci nestrpni do črncev a? zto k bi jih mogl bi 13 miljonov db jih blo saj 1 %
Carleone
19. 07. 2008 22.36
A ja, ker vem da bo sledil kak komentar o kakem rasizmu.... vtipki v youtube - black racist in si oglej prvi film.