Tujina

Nekoč vrhunski namakalni sistem, danes primitivno kmetijstvo

Zagreb/Beograd/Sarajevo, 21. 08. 2012 10.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Visoke temperature in pomanjkanje dežja so izsušili Balkan. Regija je opustošena, kmetje so obupani. Strokovnjaki pa so enotni: to bi lahko deloma preprečili, če ne bi zanemarili enega najboljših namakalnih sistemov v Evropi, ki je bil zgrajen še v času Jugoslavije.

Vroče in suho vreme v vzhodni in južni Evropi je opustošilo kmetijske površine in še poslabšalo že tako krizne razmere na svetovnih kmetijskih trgih. Kot da suša, ki je prizadela žitnico ZDA, ni bila dovolj hud udarec za svetovno prebivalstvo. Podražitev hrane nam zagotovo ne uide.

Kot poroča Reuters, so v Bosni temperature na jugu države v zgornjih plasteh prsti dosegle celo 47 stopinj Celzija. Prve ocene škode so v višini milijarde ameriških dolarjev. To je hud udarec za državo, kjer je v kmetijstvu zaposlena petina delovne sile in kjer kmetijstvo predstavlja kar 10 odstotkov državne ekonomije.

Kmete jezi, ker so te države, nekoč združene pod eno zastavo, imele že vzpostavljene odlične namakalne sisteme, ki bi, če bi bili primerno vzdrževani in nadgrajeni, ublažili posledice letošnje katastrofalne suše.
Kmete jezi, ker so te države, nekoč združene pod eno zastavo, imele že vzpostavljene odlične namakalne sisteme, ki bi, če bi bili primerno vzdrževani in nadgrajeni, ublažili posledice letošnje katastrofalne suše. FOTO: Reuters

V Srbiji so ocenili, da je suša povzročila za 2 milijardi ameriških dolarjev škode, poroča Reuters. Gre za sektor, ki je lani zapolnil kar 12 odstotkov BDP. Zaenkrat še najbolje kaže Hrvatom, kjer so prve ocene škode zaradi suše ’le’ okoli 250 milijonov ameriških dolarjev. "Letošnjega pridelka koruze ne bo. Suša je vzela vse. Imeli smo manj kot 10 odstotkov dežja v primerjavi z običajnimi leti," pripoveduje Zoltan Pinkert, hrvaški kmet iz Baranje.

Bosanski kmetje zagrozili z barikadami, Srbi nameravajo omejiti izvoz

V Bosni so prepričani, da takšne škode še niso utrpeli vse od konca državljanske vojne leta 1995. Kmetom je prekipelo. Od države zahtevajo, da zaščiti domače pridelovalce in da jim izplača subvencije, če ne bodo šli septembra na ceste. Vladi so zagrozili z barikadami cest in osrednjih mejnih prehodov.

Najbolj pa kmete jezi, ker so te države, nekoč združene pod eno zastavo, imele že vzpostavljene odlične namakalne sisteme, ki bi, če bi bili primerno vzdrževani in nadgrajeni, ublažili posledice letošnje katastrofalne suše. Zakaj ti sistemi niso bili vzdrževani? Kdo je zatajil? To so vprašanja, a pravih odgovorov nanj ni. Vlade se izmikajo s pojasnili, da so zaradi recesije državne blagajne prazne. Denarja ni, še posebej ne za subvencioniranje in vzpostavitev modernega načina kmetovanja.

V Srbiji naj bi suša povzročila za 2 milijardi ameriških dolarjev škode.
V Srbiji naj bi suša povzročila za 2 milijardi ameriških dolarjev škode. FOTO: Reuters
Te države so vse preveč odvisne od še vedno nestabilnih političnih razmer in menjav v političnem vrhu. V Bosni nimajo kmetijskega ministrstva, ki bi bilo enotno za obe konfederaciji, pač pa ima vsaka od entitet Federacija BiH ter Republika srbska svojo kmetijsko ministrstvo. Vse to otežuje vsakršno vlaganje v modernizacijo kmetijstva. A Bosni se obetajo še slabše razmere. Bosna največ mleka in mesa izvozi prav na Hrvaško, kar pa se bo po vstopu naše južne sosede v EU zagotovo spremenilo.

A problem ni nastal iz danes na jutri!

"To se je kuhalo že zadnjih 20 let, če ne celo 50," je prepričan profesor agronomije na zagrebški univerzi Damir Kovačič. "Suša poleti nas vedno preseneti."

Suša sicer ni prizadela le kmetijskih pridelkov. Rejci živali se soočajo z vse dražjimi stroški krme, strokovnjaki pa pričakujejo, da se bo v prihodnjih mesecih podražila tudi predelana hrana.

"Bivša Jugoslavija je imela enega najbolj naprednih namakalnih in drenažnih sistemov," za Reuters pojasnjuje Holger Kray, ki je vodja pisarne za kmetijski in ruralni razvoj Evrope in Osrednje Azije v Svetovni banki. "A žal je ta sistem z leti propadel," ugotavlja Kray. Krivda ni samo na strani denarja, ki se ni vlagal za vzdrževanje tega za tiste čase naprednega in kakovostnega namakalnega sistema, pač pa predvsem na strani nenehnih menjav oblasti in oseb, ki so bile odgovorne za vzdrževanje teh sistemov, je prepričan Kray.

Svetovna banka je Bosni za izboljšanje namakalnega sistema maja letos odobrila 40 milijonov ameriških dolarjev posojila. V banki so namreč ocenili, da države bivše Jugoslavije predstavljajo velik kmetijski potencial Evrope, a jim primanjkuje ustrezne infrastrukture in seveda strategije.

Na hrvaškem kmetijskem ministrstvu ocenjujejo, da bo letošnji pridelek koruze redek kot zlato. "Odprava posledic suše bo trajala več let. Uničeni so vinogradi, pašniki, zaradi pomanjkanje krme pa bodo škodo utrpeli tudi živinorejci," za Reuters pojasnjuje Mate Brlošić, vodja hrvaške kmetijske zadruge.

"Z vsako menjavo oblasti so se zamenjale tudi dolgoročne strategije kmetijskega razvoja države. To je kmetijstvu povzročilo največ škode," je prepričan Brlošić, ki opozarja, da Hrvaška ni imela jasne in enotne kmetijske strategije že 20 let.

So pa tudi svetle izjeme

V žitnici Bosne, regiji Kalesija, kmetovalci uporabljajo moderno tehnologijo za namakanje kmetijskih površin in vzdrževanje pašnikov. Kljub vsemu je tudi njih prizadela letošnja suša. Po prvih ocenah ima največji živinorejec na tem območju za okoli 300.000 ameriških dolarjev škode.

Zaradi suše ima največji živinorejec v Kalesiji za okoli 300.000 ameriških dolarjev škode.
Zaradi suše ima največji živinorejec v Kalesiji za okoli 300.000 ameriških dolarjev škode. FOTO: Reuters

Morda so posledice letošnje suše še posebej hude, ker je to že četrto leto zapored, ko se države v tej regiji soočajo z izgubami v kmetijskem sektorju. Večinoma so te izgube posledica vremenskih ujm in suše. Kmetovalci, ki so se morda uspeli prebiti čez tri slaba leta, se skozi letošnje katastrofalno leto zagotovo ne bodo, opozarjajo bosanski kmetje.

Nujni so dolgoročni in ne kratkoročni ukrepi!

Kot poroča Reuters, bi za obnovo, modernizacijo in razširitev namakalnega sistema v Srbiji po mnenju strokovnjakov potrebovali okoli 2,5 milijona dolarjev. To je približno toliko, kot je zaradi letošnje suše na kmetijskih površinah nastalo škode. A denarja ni in tudi političnega konsenza ne.

Izboljšave na namakalnem sistemu v ameriški zvezni državi Indiana.
Izboljšave na namakalnem sistemu v ameriški zvezni državi Indiana. FOTO: Reuters

V Srbiji je vse več pozivov, da se zaradi upada pridelave koruze prepove njen izvoz. To pa bi močno prizadelo sosednjo Bosno, ki se je v letih, ko jih je pestilo pomanjkanje pridelave žitaric, zanašala na uvoz iz Srbije.

Hrvaška vlada razmišlja o tem, da bi korenito zmanjšala najemnine za obdelavo kmetijske površine, prav tako pa bi povišala carinske dajatve za izvoz žita in koruze, s čimer bi preprečili pomanjkanje le-tega v državi. A to so le kratkoročni ukrepi. Hrvaška vlada si bistveno več obeta od sredstev, ki jih bo pridobila s strani EU, ko bo julija prihodnje leto postala 28. članica Unije.

Radimir Čačić, podpredsednik hrvaške vlade, je vladno kmetijsko politiko lansko leto, ko je potekala predvolilna kampanja, primerjal s kmetijstvom t. i. primitivnih plemenskih skupnosti. "Če je dež, potem je tudi pridelek in elektrika, ki jo potrebujemo. Če je suša, ni ničesar in to se mora spremeniti."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (142)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bojan-F
22. 08. 2012 10.55
+2
Ne piše se o zadrževalniku Vogršček (???). Izvršni svet pri skupščini SRS pod vodstvom g. Zemljarič Janeza je v začetku 80-tih let izvajal t.i. Zeleni plan (Program za povečanje samosokrbe) in v spodnjem delu Vipavske doline zasnoval zadrževalnik Vogršček kot del namakalnega sistema ... ki danes propada ... in (kot bi rekel umrli slovenski politik) "nikome ništa". Mimogrede 1: ali volicem SLS ne kapne, da vse kar ta stranka prime v roke gre po zlu (kmetijstvo, promet, ...)? Mimogrede 2: očitno se imena SLS drži hudobec zaradi vsega hudega, kar je slovenskemu narodu storila istoimenska predvojna stranka? Mimogrede 3: le kdaj bo g. Zemljarič Janez na vrsti za najvišja državniška odlikovanja?
2aas
22. 08. 2012 13.03
+0
g. zemljarič janez je uničil našo dolino, ne trobi neumnosti! pa še 10% zemlje se je vsakemu pokradlo v času melioracije.
Bojan-F
22. 08. 2012 15.01
+2
Ekipa g. Zemljarič Janeza je prebudila zaspane male posestnike (vsaj od Branice in Lijaka nizvodno) in jim omogočila pridelovanje zelenjave z minimalnimi stroški.
Bojan-F
22. 08. 2012 15.01
+1
Ekipa g. Zemljarič Janeza je prebudila zaspane male posestnike (vsaj od Branice in Lijaka nizvodno) in jim omogočila intenzivnejše pridelovanje zelenjave z minimalnimi stroški, ki so naveliko kompenzirali morebitne izgube s melioracijo komasacijo in arondacijo. ... pa tudi zgornja Vipavska dolina je od takrat primernejša za zmerno intenzivno sadjarstvo, vinogradništvo in poljedelstvo. ... je.bat ga! V socialističnih časih so domači kadri znali razmišljati v smeri "sustainable development" ... ki ga je kapitalizem izumil šele na začetku 21.stoletja.
ivo55
22. 08. 2012 09.21
+11
Večjo škodo od suše pa še dodatno povzroča pomanjkanje zdrave pameti v naši LJ.
urmek
22. 08. 2012 10.44
+1
V LJ je še premalo pingvinov zato pa je tako vroče.
saurium
22. 08. 2012 09.13
+5
vam bom jaz povedu zakaj se več govori o južnih bratih kot v sloveniji: Zato ker so oni lastniki tega portala :D 2 minuti pa mate te podatke.
Nauders
22. 08. 2012 08.08
+7
za pridelavo mesa se porabi 70% pridelane krme na svetu zato bi bilo smiselno podražiti meso, to je luksuz za te čase !
firewall
22. 08. 2012 09.14
devote
22. 08. 2012 09.36
ja, trenutno letos bo to res, nato bodo šle cene v nebo, ker bodo pobili vso reprodukcijsko živino
Nauders
22. 08. 2012 08.04
+1
zanimivo, da FARMACIJA tukaj NE more priskočiti na pomoč
beowulfsam
22. 08. 2012 12.57
+1
piko112
22. 08. 2012 00.26
+1
Saj pri nas pa rečejo ne smejo namakati pa gre vse tja dol(na žalost ne do nafte ampak sam do vraga)
erikon
21. 08. 2012 19.37
+24
Slovenija bo kmalu doživela zaslužen konec.....kot prva je razbijala Yugoslavijo in prva bo bankrotirala in zginila z zemljevida,za to dejanje so pa najbolj zaslužni 'osamosvojitelji' z Janšo,Bavčarjem........@companijo,domobranski povzpetniki ki so kakor leta 1941 delali vse da so nas lahko podjarmili tujci in uničevali slovenstvo
and1977
21. 08. 2012 20.09
+17
Žal se popolnoma strinjam s tabo...res je bila prva, ki je podlegla zunanjemu kapitalu in prav je tudi da prva propade...samo vesel bi bil da bi račun za to plačali tudi vsi ki so takrat veselo šli na plebiscit in politiki, ki so to omogočili glede na to da so vedli kam vse pelje...mi je pa žal mlade generacije, ki jim je bodočnost odvzeta oziroma so/bodo kmalu postali hlapci!
Nauders
22. 08. 2012 08.05
+2
točno tako, tile rdeči senilni starčki so Slovenijo spravli na kolena
Vili Brus
22. 08. 2012 08.44
+3
Clarionec! A je tebi mal vročina udarila v glavo al si se tak že rodil?
devote
22. 08. 2012 09.38
+2
ne pozabimo še, da je v tej osamosvojitveni avanturi bilo pobitih, mučenih, posiljenih, izginulih čez 200.000 ljudi...
Bojan-F
22. 08. 2012 11.03
-1
Jugoslavija je razpadla vsled poiskusa redefiniranja definicije Jugoslavije (kao posledica gospodarske krize zaradi primeža IMF). Slovenija je samo uspela pravočasno izstopiti skozi odškrnjena vrata.
FU.EU
22. 08. 2012 12.34
+3
ce bi imel malo hrbtenice bi se vse lahko zmenl, jugoslavija je imela vse kar ljudje potrebujejo za zivet, a ne mi smo raje v rit lezl zahodu, vse so pa krivi podkupljeni politiki in novinarji ki so nas takrat okrog prsta sukal
JanzeLjj
21. 08. 2012 18.07
+2
Lolek a te majer iz žepa plačuje?
Alojz Železnik 1
21. 08. 2012 17.16
-10
Nekoč vrhunski namakalni sistem, danes primitivno kmetijstvo ____________________________________________________ Znano je, da komunisti ne znajo gospodariti in vsako gospodarstvo uničijo. Včasih Yuge je krožil vic, kaj bi bilo, če bi bili v Sahari. Odgovor: nič takega le peska bi zmanjkalo.
nosferatu
21. 08. 2012 17.34
+28
Ej ful dobra logika - v času komunizma je bil Jugoslovanski sistem vrhunski, kar v tem članku potrjujejo tudi svetovni strokovnjaki, po padcu komunizma pa je le-ta propadel. Ti pa tu pišeš, da je komunizem kriv, da je sistem propadel? Bravo, super si to premislil, ni kaj.
Alfred Nek
21. 08. 2012 17.47
Alfred Nek
21. 08. 2012 17.47
+1
Vili Brus
22. 08. 2012 08.46
+1
ALFe! POleg tega da si butast si še nepisnem? V članku lepo piše da je v komunizmu zadeva funkcionirala. Funkcionira ne več odkar so Balkan okupirali klerofašistični bedati tvojega kova skupaj z Ustaši in četniki!
damirg@email.si
21. 08. 2012 17.06
+2
v bosni uporabljajo ameriške dolarje?
Alfred Nek
21. 08. 2012 17.47
+3
cirenij
21. 08. 2012 16.48
+27
Od nekdanjega sistema bi lahko obdržali vsaj dobre stvari in ne, da smo vse rušili. Uničili vse tovarne, tudi tovarno sladkorja v Ormožu, zdaj se pogovarjajo, da je tovarna sladkorja potrebna. Uničili smo Kmetijske zadruge in kombinate, zadnjič na soočenju poslušaš ministra, da bi v verigi od proizvajalca do trgovine potrebovali zadruge. Uničili so GG-je, hlodovino izvažamo, uvažamo polizdelke in izdelke....In kup takih reči . Žalostno je to, da se komplet politika, tudi kimetijska menja takoj, pride na oblast nova vlada. Namesto bi skupno pripravili učinkovite programe in se zavezali, da se jih bodo vsi držali, ne glede na pripadnost. Ampak dokler bo vladala ta stara generacija tega ne bo, ker je še vedno bolj pomembno ali si levi, desni, bel, črn, rdeč....
selector
21. 08. 2012 17.30
+12
hehe imbecili so prodal ormož francozom za nek miljon in še malo, oni pa so iztržili od evropske komisije par miljonov za zaprtje tovarne. ne samo da so uničili domači vir sladkorja, še ljudi so spravili ob kruh zato da so dobili tist miljonček.. ampak francozi so pa maherji :P
ppetrov5
21. 08. 2012 15.49
+43
Juga? A zdej se pa enim kolca po Jugi? Še malo pa bomo videli v medijih da svobodni trg le ni tako briljanten! Tega kar smo pa imeli v Jugi pa verjemite ne bomo več doživeli! Res da se nismo vozili z mercedezi pa imeli toliko materijala na kupu kolikor ga imamo sedaj...Ampak življenje navadnega smrtnika je bilo dosti bolj demokratično in delavec je nekaj veljal!
ppetrov5
21. 08. 2012 16.01
+20
Pa btw...Popolne rešitve namakalnih sistemov so v jugi imeli zato, ker so vedeli da je poljedelstvo alfa in omega za dosego gospodarske sile..In ne tako kot sedaj ko na to noben ne gleda...Ampak samo iz vidika denarja in distribucije..in politiki se obrišejo na to sušo..Saj vedo da bo država koristila tuje vire! Definitivno dobro za njih in tistega ki nam bo prodal pšenico in koruzo..In zelo slabo za našo prihodnost!!!
ognjenorezilo
21. 08. 2012 16.26
-11
ahhh ...na severu in zahudu je "navadni smrtik" precej bolje nagrajen za opravljeno delo.. o demokraciji nima smisla še danes glede na lastništvo medijev in zaščitenost udbomafije. delavec za pravega podjetnika velja ogromno. za komuniste, ki so si olastninili parcele pod tovarnami pa nič ... to so bili manipulatorji bivšega sistema, vse je družbeno, od družbenega ima korist peščica manipulatorjev.... yuga je bila samo navznoter varna in lagodna za življenje, navzen je pa navadna gnojna jama ki se je sesedla. vsekakor je pa bilo vse boljše urejeno kot pa pod Slo. to sedaj je anarhija udbomafije in ni primerjave z nobeno državo razen Kosovo
ppetrov5
21. 08. 2012 17.00
+19
Sej ravno v tem je problem....Slovenija ni suverena v svojem sistemu.Ga ni! Mi smo del free marketa v EU območju.Premajhni da bi sploh lahko sanjali o izbolšavah! Ker nam vso usodo pišejo strički v bruslju! Navadni kekci smo! Yuga pa je propadla zaradi ureditve.! Socializem ali blagi komunizem ali gnila ureditev kakorkoli jo že poimenujete...Je bila zrušena zaradi interesa globalne ekonomsko gospodarkse ureditve.In mi revčki ne moremo konkurirat nobenemu! Sploh pa ne veleposesniku iz Francije ali pač Nemčije! In zaradi tega je bila Yuga boljša za nas ker smo lahko konkurirali znotraj republik! Brez neke kvazi tuje valute,trgovine in distribucije! Drugače povedano....Če bi bila Juga bi se Nemci in Francozi spraševali kako hudiča nam uspeva! Ker bi ta sistem deloval v tej lopovščini okrg njega...Žalostno vendar resnično.Ni diktatorja večjega kot je Kapitalizem!
Turgensis
21. 08. 2012 17.05
-12
ppetov šala stoletja! Življenje posameznika je bilo bolj demokratično in delavca se je cenilo?! pojdi v S korejo, tam živijo danes tako kot smo mi v jugoslaviji!
ppetrov5
21. 08. 2012 17.10
+10
Ja..Ok...Jaz te z razliko od tebe ne bom pošiljal v neke sisteme ;) In bolj kot so izolirani bolj so privlačni za tuje dobrine.In za vse ostale kekce ki mislijo da je to zgrešen sistem...Noben nima preveč in res je da jih veliko živi v revščini! Ampak noben si ne upa krasti s tako veliko žlico kot to delamo mi " Civiliziranci" In če misliš da jim gre slabo...Poglej statistiko revščine v Združenih državah ali pač Kitajski in za kakšen denar morajo delati nekateri! Predno blebetaš neumnosti..Drugače pov..Pojdi stran od TV-ja in vzemi v roke knjigo Friedmana ali pač Marksa pa ti bo mogoče čez par let jasno da je ta briljanten sistem usojen na priopad,.Ker imamo preveč nevidnega kapitala v obliki kreditov Leazingov dokapitalizacij itd...To ni denarja da bo zdržalo.In Korejci bodo še vedno tam kjer so že sto let.Mi pa bomo zelo globoko padli!
Tatjana Frangež
21. 08. 2012 19.40
+3
Zanima me, komu vendar je današnji sistem tako zelo všeč? Kje je svoboda? Svobodno lahko izbiramo med stotinami enakih majic, ki se med seboj razlikujejo le po našitkih, svobodno lahko izbiramo, ali bomo izdelke, ki jih proizvajajo iste tovarne na Kitajskem (kjer delavci spijo v tovarnah, niso pokojninsko in zdravstveno zavarovani ....), kupovali v enem ali drugem najboljšem sosedu, šparovčku, baubau ... Ne moremo pa svobodno izbirati, ali želimo pravičen svet, ali želimo socialno pravično državo, ne moremo izbirati dobre službe ali dobrih podjetij, saj jih v Sloveniji skoraj ni. In komajda kakšna je razlika med strankami, ki so izvoljene v parlament. Kje je torej svoboda? In ppetrov ima prav, preberite kakšno knjigo, kjer so opisane posledice uvedbe "popolnega" Friedmanovega prostega trga, ki nam ga je želel vsiliti IMF, Sachs in kar nadaljujejo njihovi ideološki (ker tu gre za ideologijo - ideologijo kapitala!) nasledniki v sedanji vladi - popolna privatizacija, pretok kapitala k majhni peščici sodobnih vladarjev ... Pred časom nas je eden izmed ministrov (tisti, ki kot multipraktik obvlada vse resorje - obrambo, zunanjo politiko ....) poučil, da se v Sloveniji nikakor ne moremo primerjati z delavci v južni Ameriki, pa na kitajskem - kje pa imajo oni takšne plače, takšne delavske in socialne pravice ... Ali želite živeti kot Kitajci? Jaz ne!
Turgensis
21. 08. 2012 19.45
-2
kje pa pravim da je naš sistem briljanten?? Gnil je, vendar je prejšnji sistem bil še bolj gnil! Ja poglej statistiko revščine zda in kitajske, v eni državi pomeni revščina, če otrok nima ipada, v drugi pa če nima postelje! Poglej kako smo včasih živeli, kaj smo imeli??! nič, še marmelade ne! Za prvo plačo sem si želel marmelade! Govorim o prejšnjem sistemu ko je še deloval, ne takrat ko se je sesipal in nam je stanovanjske kredite odplačala kar inflacija...
nicor
21. 08. 2012 20.04
+10
fox 12, pa kdaj si ti zaslužil prvo plačo,60 let nazaj, nekj let po vojni? Jaz sem že nekaj let v penziji in vem, kako je bilo v Jugi. Vsega je bilo nekaj, dobrega in slabega, žal je zdaj že več slabega. Saj nekaterih reči ni bilo pametno govoriti kar tako, to drži, a je bil človek - delavec vseeno cenjen in spoštovan. Raznih dobrin je bilo manj, a so bile bolj enakomerno dostopne vsem. Tudi na morje je lahko vsak, če je le hotel, peljal svoje otroke, podjetja so imela svoje domove in višina plače, število otrok, koriščenje kapacitet v prejšnjih letih so bili kriteriji, če je bil interes večji od možnosti. Vse to danes niti sanje več niso, danes so žal za marsikoga sanje plačilo položnic, nakup kurjave, šolskih potrebščin, celo hrane. Človek se zgrozi, ko pomisli na to
marialuisa
21. 08. 2012 22.11
-10
nicor, kdaj pa i ti "zaslužil" prvo plačo? Rekla bi, da verjetno več kot 60 let nazaj, saj drugače nebi imel takšnih "fantazirajočih" spominov, ki ne premorejo realnosti, v kateri smo vsi živeli v zločinskem komunizmu, tudi ti, le da, zate je morda bilo drugače, bil si privilegiran? ali ne, saj drugače takšnih bedarij nebi omenjal, kako nam je šlo v prejšnjem sistemu dobro, za razliko od sedaj. Sicer pa nekaterim, - rdečim privilegirancem je res šlo veliko bolje, kot večini danes.......... Glede"višine plače" te moram pravtako "spomniti" da je bila "dobra plača" (za navadne smrtnike) ca. 500 DM (250 E)! Kaj si si pa ti lahko za tako "dobro plačo" privoščil? Seveda, položnice plačal, potem pa ostali del meseca "prosjačil" (če si imel srečo, starše), da so ti pomagali preživeti do konca meseca! Ja, na "dopust" si pa res lahko šel, v "enega " od "socialističnih" počitniških domov, če si imel vsaj 2 plači in to ne prav slabi, saj drugače pa nisi vedel, ali naj plačaš položnice ali greš na "dopust" (v socialistični lager....).
beowulfsam
22. 08. 2012 13.08
+2
Marialuisa, dej teh 500DEM oz 250 EUR preračunaj z inflacijo na sedaj. No daj. Folk ima sedaj po 500EUR plače, 900 EUR povprečna. 250 EUR takrat pa sedaj je pa ZELO neprimerljivo. (že od leta 2006 do sedaj je moj evro vreden dosti manj). Ko je pa govora, da so ljudje položnice plačali, pa ni ostalo več plače...kaj je pa sedaj, še za položnice nima veliko veliko ljudi. Dobre službe in državne službe so še velikokrat po sistemu VIP (veze in poznanstva), folk krade več kot prej, razlike so večje kot prej. Ne vem v kakšnem slabem položaju si bila takrat, vendar za veliko ljudi je sedaj slabše.
ognjenorezilo
21. 08. 2012 15.27
+46
poskusite dobiti dovoljenje na ARSO za zajeti par litrov vode iz potoka,...pri tetah plačanih 1900€/mesec za prelagat papir.. banda parazitska.... pri takih predpisih, ki si jih izmišljujejo, da se ohranja fotokopiranje in štemplanje neumnih obrazcev za parazite, ne bo nikoli nič .. ne zavedajo pa se da brez biznisa ni plač tudi za državno korito... 10 soglasij 3 dovoljenja za napeljat 20m cevi od potoka do njive... pa dajmo gradit namakalne sisteme ...
lunixs
21. 08. 2012 15.17
+13
no tok v poduk ta desnim kaj smo mel nekoč v bivši državi k majo tok za povedat da nč nismo mel -eto
owlic
21. 08. 2012 14.40
+11
woooow kak super videoposnetek nevem že česa........ ql! par sekund in konc... so reklame dost daljše.....
RKW
21. 08. 2012 14.13
+45
Ja te grozni komunisti so naredili več iz totalno sesute državo po 2.svet vojni, kot bi osamosvojiteljski retarderanci v ∞ letih
jusko.slo
21. 08. 2012 14.21
+19
antonino
21. 08. 2012 14.00
+87
yuga je imela marsikaj, kar še dolgo ne bomo imeli - zagarantirano zdravstvo in delo za vsakega.
saintjozef
21. 08. 2012 14.07
+58
Pa precej prikritih sovražnikov, ki so sedaj na plano prilezli.
Rains
21. 08. 2012 14.15
-71
Haha Yuga. Hvala bogu da tega podna ni več. Zdaj vsaj lahko živim kot človek.
pikksi
21. 08. 2012 14.18
+41
usi-glih
21. 08. 2012 16.54
+10
rains potem si pač v SDS-u ki te futra z denarjem od raje
motorka57
21. 08. 2012 16.57
+6
@rains,verjetno si leseno pojstlo grel pozimi,zdaj si pa med tajkuni !!
Turgensis
21. 08. 2012 17.02
+2
delo za vsakega?? neplačano delo ja, zdravstvo pa tako imamo vsi!
ppetrov5
21. 08. 2012 17.44
+2
Rains...A ti tekmuješ v postavljanju rekorda dislajkov?
antonino
21. 08. 2012 13.59
+34
BOSTE VIDELI NASLEDNJE LETO, KOLIKO DENARJA BODO HRVATJE POTEGNILI IZ EU - ne pa tako, kot naši loleki,
ill_be_back
21. 08. 2012 14.02
+29
res je ! hrvaški politiki vsaj nekaj naredijo za svojo državo naši so papopolna katastrofa neglede ali so levi ali desni KATASTROFA !!!
saintjozef
21. 08. 2012 14.06
+7
tantadruj1
21. 08. 2012 14.08
+25
mi kadar moramo potegnit denar iz EU se najde kakšen, ki nasprotuje, ker vrtec pa res ne smete graditi na prejšnjem pokopališču..hahaha... vse je grajeno na prejšnjem pokopališču. za nekatere vemo za nekatere ne... zemlja služi temu. raje naj bodo otroci brez vrtca. in to reče ženska... fuj
Majcholyna
21. 08. 2012 14.31
+10
V Trbovljah so pred leti na zemljišču starega pokopališča uredili park, z igrali in sprehajalnimi ter rekreativnimi potmi. Ne vidim razloga, da se - kjerkoli že - ne bi smelo tako zgraditi tudi vrtca, če ga v občini potrebujete! Tako da, Tantradruj, se strinjam s tabo.
beowulfsam
22. 08. 2012 13.14
Težava pri nas so (tudi) kadrovske menjave v politiki. Mi je sestra razlagala kako je na pogajanjih za morsko mejo...Hrvati imajo stare mačke, ki se celo življenje ukvarjajo z morjem in mejami. Mi pa vsakič druge mladičke pošljemo, ki jih Hrvati tako sesujejo v poden, da niti smešno ni več. Da ne govorim o politično nastavljenih direktorjih agronomih in električarjih, ki vodijo podjetja, ki se ukvarjajo s stroko, ki je oni od daleč niso povohali. O diplomiranih uradnikih, ki pametujejo doktorjem znanosti, ker pač "spadajo pod X ministrstvo". Itd itd.
saintjozef
21. 08. 2012 13.56
+91
"Bivša Jugoslavija je imela enega najbolj naprednih namakalnih in drenažnih sistemov," Zdaj imamo pa najboljši sistem kako ljudi žejne žez vodo peljat.
spidi33
21. 08. 2012 13.55
+5
ma teli naši kmetje jamrajo k tavelki, k je evropa delial subvencije za boljše traktorje, so bili prvi v vrsti, danes ko jih pa ne morejo vzdržavat po 5 letih jih pa prodajajo..... sicer pa če bi sami mal skup stopili in se organizirali, bi pa mogoče mal lažje delovali, ne pa da ima vsak svojega john deera, pa kosi 2 ha, travnika........ jaz osebno če se le da kupim pridelke od slovenskega kmeta na tržnici, ne pa neke uvožene robe!!