Tujina

Pilot letel prepočasi?

Rio de Janeiro, 05. 06. 2009 08.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zakaj je letalo Air Francea strmoglavilo v Atlantik, še ni znano. Potrdili so, da je nad območjem divjala nevihta, pojavljajo pa se že ugibanja, da je pilot letel prepočasi.

Sled goriva na mestu, kjer naj bi strmoglavilo letalo.
Sled goriva na mestu, kjer naj bi strmoglavilo letalo. FOTO: Reuters
Pred izginotjem je pilot poročal o močnem vetru in črnih oblakih, nabitih z elektriko.

Predstavniki brazilske vojske so sporočili, da razbitine, ki so jih potegnili iz morja, niso del v ponedeljek izginulega letala družbe Air France z 228 ljudmi na krovu, kot so sprva mislili. Šlo naj bi za morske "smeti".

"Doslej ni bil najden še noben kos z letala. Kosi, ki so jih v četrtek potegnili iz Atlantika – med njimi nakladalna paleta in dve boji –, so najverjetneje del neke ladje. Paleta je bila namreč lesena, na krovu letala, ki je izginilo v ponedeljek na letu iz Ria de Janeira v Pariz, pa ni bilo lesenih palet,'' je povedal predstavnik brazilske vojske Ramon Cardoso. Tudi velik naftni madež, za katerega so domnevali, da prihaja z letala, je najverjetneje z ladje, ki je plula na območju, saj gre za nafto in ne kerozin.

Kaj pa kosi, ki so jih našli v torek?

Letalski proizvajalec Airbus je ponoči vsem letalskim družbam, ki uporabljajo njegova letala, poslali priporočilo, kako naj piloti ravnajo v primeru nedoslednosti pri meritvah hitrosti.

Kljub napakam pa izgleda, da brazilska mornarica letalo očitno na splošno išče na pravem območju. Brazilske letalske sile so v torek in sredo odkrile predmete na vodi, med njimi sedež z letala in sedem metrov dolg kos, ki je izgledal kot trup letala. Po navedbah brazilskega obrambnega ministra Nelsona Jobima so bili kosi brez dvoma del francoskega letala.

Francozi so poslali jedrsko podmornico, ki naj bi imela primerno opremo, s katero bi pospešili iskanje.

Nesreča še vedno skrivnost

Prav tako ni jasno, kaj je povzročilo tragedijo. Najbolj glasna so ugibanja, da je v času nesreče na območju divjala močna nevihta s strelami, da so jo povzročile turbulence ali da je šlo za napako pilota, ki naj bi zaradi močnega vetra letel prepočasi.

Prvi mož Air Francea Pierre-Henri Gourgeon je svojcem pojasnil, da je letalo ''ali razpadlo v zraku ali ob padcu v ocean''. Žalujoči družinski člani naj bi pripravljali skupno tožbo za več milijonov evrov.

Preiskava o nesreči je namreč pokazala "nedoslednosti" pri meritvah hitrosti, ki jih je samodejno posredovalo letalo, je sporočil francoski urad za preiskave in analize (BEA), ki vodi preiskavo dogodka. Potrdili so, da so bile na načrtovani poti letala preko Atlantika nevihte, značilne za območja ob ekvatorju. V BEA so sicer opozorili pred špekulacijami o vzrokih nesreče na podlagi nepopolnih ali nepotrjenih podatkov.

Z letala pa ni bil poslan klic na pomoč, le šest avtomatskih sporočil, kar kaže, da je na njem zmanjkalo elektrike, nato je letalo ali razpadlo v zraku ali strmoglavilo v morje. Na usodnem letu 447 naj bi pred strmoglavljenjem v petih minutah prišlo do šestih električnih napak. Na koncu naj bi v pilotsko kabino vdrl zrak.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (145)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sherlock2
07. 06. 2009 00.25
Novo leglo morskih piratov......
Neimenljivi
06. 06. 2009 17.11
vinadap - strela ni mogla povzročiti nikakršne škode ČE je bil trup letala cel ker letalo deluje na principu faradayeve kletke.. Padec tlaka v letalu pa pomeni da je bila nekje na trupu luknja, skozi katero je zrak uhajal ven in ta luknja se je zaradi natezne napetosti samo povečevala, pilot pa iz takšne višine ne bi mogel spraviti letala dovolj nizko v dovolj kratkem času saj bi se prej luknja že zelo povečala in bi potnike dobesedno posrkalo iz letala.. sicer pa se strinjam da nekdo nekaj prikriva glede nesreče
zogby
06. 06. 2009 15.10
matvus Kaj pa veš,ampak ZDA od tega nebi imeli tako veliko,prej več škode,saj bi se zelo lahko še bolj umazalo njihovo ime ,tako da močno dvomim! Kar se pa tiče 11.9.2001 je pa res navidezno navidezni teroristični napad,kar pa spet ne moremo zagarnatirati ,kaj je bilo! Seveda pa ZDA igrajo s podlimi igrami ,a pazi niso edini! Tako,da prave krivce lahko spregledamo s tem ,ker smo preveč osredotočeni na ZDA ,kot krivca ,ki ima največjo moč na svetu ,ni pa edina država z močjo! Kar se pa tiče te nesreče ,pa je možnosti vsaj ducat.
zogby
06. 06. 2009 15.03
hektor66 TVOJE VPRAŠANJE: "zogby05.06.2009, 16:07 KVA JE S TABO???? Nobeno potniško letalo ne leti na višini 18 kilometrov. Najvišja še dovoljena višina je pod 13 kilometri. Višje s potniškimi ne gre. Zaradi preredkega zraka višje letalo nima zadostnega vzgona. Al je pa mogoče trčil v ISS, 450 kilometrov nad zemljo?" ODGOVOR: "vinadap hektorGTR - na višini 18.000 metrov je letel francoski Concorde." MOJ ODGOVOR: Poglej jaz sem napisal letala letijo do 18 km višine ,kar pod pojmom letala zajamem vsa letala od civilnih do vojaških! In ne reci nikoli,kajti tudi Concorde je letel na 18 km višine. Rs pa je da večina letal leti na višini 10.000 - 11.000 metri,so pa tudi izjeme ,ampak jaz sem samo omenjal ta razpon zaradi možnega primera sestrelitve s sistemom protiraketnega ščita ,kar je zelo malo verjetno, saj se ta sistem preiskuša v mezosferi in stratosferi! Poleg tega imajo za ta namen balistične rakete-tarče ,ki so veliko bolj agilne od airbusov! Letala pa letijo le v Troposferi torej do maksimalne višine 18.000 metrov ,do koder se še lahko omenja Troposfera,saj gre za pas ,kjer se pojavljajo vremenski pojavi ,vsaj zelo velika večina teh!
pikpok01
06. 06. 2009 14.08
Tehnična težava je bla bomba...
vinadap
06. 06. 2009 13.40
matvus - in kje je po tvojem sedaj letalo?
sebo-x
06. 06. 2009 13.23
> Tu ni bila krivda pilota, niti strele ali bombe.... Ste morda pomislili na C.I.O zakaj pa nebi reševali gospodarstva ZDA na umazan način saj letalo je bilo Evropskega proizvajalca AIRBUSS po spet BOING mel več naročil.! Saj zda so znane po umazanih igrah spomnimo se 11.9.2001 navidezni teroristični napadi..... Malo premislite pa boste dobili pravega krivca! A si ti na horsu, ali kaj ?
podpora11
06. 06. 2009 12.30
Tu ni bila krivda pilota, niti strele ali bombe.... Ste morda pomislili na C.I.O zakaj pa nebi reševali gospodarstva ZDA na umazan način saj letalo je bilo Evropskega proizvajalca AIRBUSS po spet BOING mel več naročil.! Saj zda so znane po umazanih igrah spomnimo se 11.9.2001 navidezni teroristični napadi..... Malo premislite pa boste dobili pravega krivca!
vinadap
06. 06. 2009 12.26
vetlan - ja,mene pa že res spominja na serijo LOST.
vinadap
06. 06. 2009 10.47
Neimenljivi - kdo lahko zatrdi,da strela ni mogla narediti kakšne poškodbe na letalu? Po vsej verjetnosti se je naredilo nekaj hudega in to v cockpitu,kjer so instrumenti zaznali padec tlaka. Vsi pa vemo,da so stekla najbolj ranljivi del pri letalu. Pravijo,da je pilot letel z premajhno hitrostjo. Pilot je verjetno zaradi poškodbe na letalu,padec tlaka in dekompresije želel letalo spustiti na nižjo višino. Splet okoliščin je bil pa verjetno žal drugačen. Zato,kot sem dejal,če bo kdaj mogoče priti do letala,bi DFR marsikaj povedal.
vetlan
06. 06. 2009 09.35
V glavnem nekdo laže ali pa imamo nov primer Bermudskega trikotnika.
vetlan
06. 06. 2009 09.33
Prej so ugotavljali, da je najden celo sedež iz kabine, zdaj pa kar naenkrat ugotovijo, da je to škatla. Čudne so te izjave vojske.
Leandra
06. 06. 2009 07.47
Skupna tožba za milijon Evrov če je milijon potem je življenje vredno 4385 Evrov, če dva potem nekaj čez 8000 evrov. Pa še kdo trd,i da niso potniki v Letalskem prometu nepomembni stroški poslovanja. In da je za svojece bolečina odvisna od višine odškodnine in obratno. Ter, da je merilna enota za skrb, bolečino, užaloščenost ter žalovanje Dolar ali Evro..po SIST ISO 1213.i
djdj
06. 06. 2009 03.03
Radar v zraku? Letalo je preveč kompsesni sistem in lahko tudi kaj zataji. Tragično.
alterego
05. 06. 2009 21.17
če je pilot letu prepočas, je velika verjetnost, da je tud avion letu prepočas
Neimenljivi
05. 06. 2009 21.00
np in pa ja, fingers crossed da bodo našli odgovore aja pa @vinadap - strela ni mogla narest velike škode če letalo ni bilo poškodovano že prej ker deluje kot faradayeva kletka, je pa možno da je bil kak del trupa že poškodovan (udarci toče v oblakih) in je našla strela pot do elektronike, v tem primeru pa lahko rečemo da je strela to povzročila..čeprav če je bila taka škoda na letalu da je streli to omogočila potem bi se letalo prej ali slej sesulo ker bi se luknja zaradi natezne napetosti, ki je prisotna velikem delu trupa, večala vedno hitreje :/
Mika Corse
05. 06. 2009 20.54
in Concorde še leti?
vija-vaja
05. 06. 2009 20.50
neimenljivi hvala za zelo poučen, moram rečt, in fajni odgovor. v bistvu sem tako ali tako slišala že teorije, ki si jih izpostavil, le da se pač nisme spomnila na njih. no vseeno upajmo da bodo našli, kar iščejo in omogočili kasnejšim generacijam še varnejše letenje.. lep večer
Neimenljivi
05. 06. 2009 20.19
jkoprivec - imaš prav...zvok se tam le popači..sem očitno preveč napisal kot sem mislil :) sicer pa mogoče nasledno leto, v 2. letniku gimnazije, se bomo učili tudi o tem hehe :P
NoriKonj
05. 06. 2009 20.01
@Neimenljivi Ne dvomim, da dobro poznaš zadeve, ampak napisal pa nisi ravno prav. Imamo natančne zemljevida dna in plujemo vsepovsod prav zato, ker se zvok v vodi bolje širi, kot v zraku. Vsi gimnazijci to vedo, tudi ti, le da si malo čudno napisal. @mami_maja Tista gospa je dobila preveč pomirjevalnih tablet ali pa je pokadila kaj drugega od cigaret. Morda so možu telefon ukradli ali pa je le potrebovala medijsko pozornost in novinarji so ji nasedli.