Tujina

Nabito polna dvorana Narodnega doma v Trstu ob 99. obletnici požiga

Trst, 13. 07. 2019 13.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V Trstu je potekala slovesnost ob 99. letnici požiga Narodnega doma, ki se je je udeležil tudi predsednik republike Borut Pahor. Zamejski Slovenci so s slovesnostjo izkazali navezanost na poslopje, ki ga je fašistični režim leta 1920 uničil in s tem zadal hud udarec njihovemu bogatemu življenju in razvejani dejavnosti.

Slovesnost je potekala v nabito polni veliki dvorani Narodnega doma. Prisotne so pozdravili predsednica Slovenske kulturno-gospodarske zveze (SKGZ) Ksenija Dobrila, predsednik Sveta Slovenskih organizacij (SSO) Walter Bandelj, tržaški župan Roberto Dipiazza, podpredsednik deželne vlade Furlanije - Julijske krajine Riccardo Riccardi in slovenski predsednik Borut Pahor, poroča Primorski dnevnik.

Predsednik Pahor je v nagovoru dejal, da si želi, da bi 100. obletnico prihodnje leto skupaj obeležila z predsednikom Italije Sergiom Mattarello, s katerim "vzorno sodelujeta in rada povesta, da sta iskrena prijatelja". To jima po Pahorjevih besedah daje možnost, da tudi ko so odnosi malce bolj napeti in retorika zaostrena, uspeta ohraniti iskren dialog.

Pahor je poudaril, kako pomembno je, da zlasti v okoliščinah, ki nas vse preizkušajo, ohranimo občutek za sožitje in krepimo dialog. "Pomembno je, da tudi različna stališča povemo strpno," je dejal.

Dodal je še, da je "zdaj priložnost, da storimo vse, kar je v naši moči, da zlasti zaradi preizkušenj, ki so pred nami, okrepimo tisto, kar je bistvo evropske ideje, in si prizadevamo za vse, kar nam je skupno v korist miru in blaginje za prihodnost naših otrok". Zavzel se je, bi se v Narodni dom vrnilo življenje, so sporočili iz urada predsednik republike.

'Tukaj tudi zato, da bi ponovno potrdili naša civilna prizadevanj v sedanjosti'

Slavnostni govornik je bil zgodovinar Raoul Pupo, ki je poudaril, da se je treba požiga Narodnega doma spominjati, ker se fašizem, kot smo ga poznali, zagotovo ne bo vrnil v isti obliki. Mikrobi, ki so sprožili infekcijo, so po njegovih besedah ponovno tu - politično sovraštvo, nestrpnost, nacionalni ekskluzivizem, iskanje grešnih kozlov in rasizem.

"Povsem neplodno je, da se sprašujemo, ali ima organizem naše demokracije dovolj protitelesc. Če smo danes tukaj, ni samo zato, da bi obeležili preteklost, pač pa zato, da ponovno potrdimo naša civilna prizadevanja v sedanjosti," je še dejal Pupo.

Predsednika krovnih organizacij sta ob prisotnosti visokih gostov položila venec na pročelje Narodnega doma, je poročal tržaški časnik.

Slovesnost so organizacije slovenske narodne skupnosti - SKGZ, SSO, stranka Slovenska skupnost in druga društva - tokrat prvič pripravile skupaj. Dogodek je bil po njihovem mnenju tudi neke vrste generalka pred 100. obletnico požiga prihodnje leto.

Pahor naj bi se ob robu dogodka srečal s predsednikoma krovnih organizacij. Že pred slovesnostjo pa se je sestal s predsednikom deželne vlade FJK Massimilianom Fedrigo, ki je zaradi povečanja števila migrantov v minulih dneh napovedoval nove ukrepe, vključno s postavitvijo ovir na meji s Slovenijo.

Fedriga, ki je član skrajne desne stranke Liga, se slovesnosti v Narodnem domu zaradi "predhodnih obveznosti" ni udeležil.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (170)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ecnarf
14. 07. 2019 07.13
-9
tudi požigi vam pridejo prav da vi praznujete in klamfate nabluze
korintos23
14. 07. 2019 09.07
+17
Imaš prav, fašisti so dosti domov požgali.
ivan.z Doba
13. 07. 2019 21.59
+6
Desnuhi, to ni članek, ki bi ga vi smeli komentirati. Fašotom še na dušo pihate?
ROMELS
14. 07. 2019 12.58
-11
Kollerik
14. 07. 2019 16.48
+4
Karantanija
13. 07. 2019 20.12
+6
"Vse je vihar razdjal, narod pa zmeraj stal ...."
Simoni?
13. 07. 2019 19.45
-6
Kaj tako spektakularnega pa je storil Boris Pahor za Slovenijo in Slovence? Bil je narednik v Mussolinijevi fašistični soldateski in učitelj italijanskega jezika in književnosti celih 40 let. To da je bil soprog sestre narodnega heroja naj bi ga naredilo za največjega Slovenca?
Kollerik
14. 07. 2019 16.49
+12
tvoja dva heroja sta sestrelila samo nekaj štruc kruha, pa si čisto nor na njiju....
ElPapo
13. 07. 2019 18.55
+1
yaxscdvf, prva svetovna vojna je bila neizbezna, ce te zanima ti lahko prepisem kaksno predavanje iz faksa, smo imeli to ravno letos... avstro-ogrska je zame fenomen, ker je cudez da je sploh sla v vojno zaradi zastarele vojske... ce kdorkoli podpira kolonializem 19. stol. je ignorant, ravno zaradi tega kar si napisal, ampak to se zdalec ne pomeni posplosevanja, ce je bil nekdo tak, so potem vsi.
mackintosh
13. 07. 2019 19.18
+5
el papo daj si obriši mlekec okrog ust. še živet nisi začel pravzaprav pa se že na vse spoznaš ahahahaha. a uganem katero sekto voliš??
yaxscdvf
13. 07. 2019 19.20
+12
Zakaj pa se potem posplošuje pri članih komunistične partije? Tudi pri njih ogromna večina ni imela krvavih, lopovskih,... rok, pa se rado kar vse na počez obsoja. Prva svetovna je bila neizbežna ravno toliko kot vse vojne pred njo in po njej. Če bi odpravil vzroke zaradi katerih je prišlo do vojne, vojne ne bi bilo. Drugače pa, spoštujem, da hodiš na faks, da se poslušaš predavanja,.... tudi jaz sem to pred mnogimi leti počel pa tudi moji otroci imajo to poglavje za sabo.
helter skelter
13. 07. 2019 18.33
-7
A je Giuseppe Pierazzi upal stopiti pred oči Velikemu Pahorju, katerega je za časa Titive Jugoslavije ovajal Udbi???
Desnica boli
13. 07. 2019 18.24
+28
Prosim ne mešajte Borisa Pahorja s to našo pokveko od predsednika. Prvi je za Slovenijo naredil veliko. Drugi nič. Vsaj koristnega ne.
helter skelter
13. 07. 2019 18.27
-7
prvega je stranka, kateri pripada drugi, preganjala, mu pošiljala udbovce v trst za njim, mu prepovedala vstop v titovo jugoslavijo....
Tonček Balonček
13. 07. 2019 19.08
-4
In aja je naredil ta Boris za Slovenijo, če smemo izvedeti?
helter skelter
13. 07. 2019 19.17
-6
Vitruvio
14. 07. 2019 09.48
+6
Berite bratje ,da ne boste tepci in vas bodo teptali .
Vitruvio
14. 07. 2019 09.50
+2
....Pahor ta drugi pa je bil član stranke ,ki ga je preganjala ,vendar ima zelo slab spomin v nasprotju z Borisom Pahorjem .
MrNurmic .
13. 07. 2019 18.09
+18
en Velik in en mali Pahor
mackintosh
13. 07. 2019 18.25
+17
tadrug je nihče in nič. barbiko mislim da ne bo pomote
helter skelter
13. 07. 2019 17.57
-5
TIGR, prva organizacija v Evropi, ki se je borila proti fašizmu... Slovenski tigrovci nikoli niso dobili pravega mesta v zgodovini.. Zlasti ne oni, ki so se povezali z Angleži in Američani in pri nas izvrševali po dogovoru z njimi diverzantske akcije proti italijanskemu okupatorju. Nikoli jim niso priznali, da so nam Primorsko dejansko priborili oni, ne pa Titovi partizani. In kaj so storili Titovi komunisti po vojni??? Označili so jih za teroristično protirevolucionarno združbo, jih preganjali in zapirali....
MrNurmic .
13. 07. 2019 18.09
+1
ivan.z Doba
13. 07. 2019 18.16
+13
TIGR je deloval od leta 1930 do leta 1940, ko so fašisti dokončno zatrli organizacijo. Kako naj bi potem oni osvobodili Primorsko?!
helter skelter
13. 07. 2019 18.17
-5
tudi ta po rasti mali po veličini pa Veliki Pahor je o tem pisal... in ne boš verjel, tudi on je bil preganjan tako od fašistov, kot od Titovih komunistov...
ivan.z Doba
13. 07. 2019 18.21
+10
Leta 1941 se nekateri pridružijo partizanom. Res, da so nekatere preganjali, ker so prestopili k četnikom, sodelovali z Angleži... Pa vendar. TIGR je bil vsaj med Primorci vedno čaščen, tudi v času SFRJ. Že pred osamosvojitvijo Slovenije je bilo postavljenih tigrovcem 19 spominskih obeležij, 42 pa potem. Tigrovci so tudi uživali upravičeno posebni status prvoborcev z dvojnim štetjem partizanske dobe. Tudi sedanje Društvo Tigr je bilo ustanovljeno na pobudo prvoborcev koprske borčevske organizacije, prvi predsednik pa je bil istočasno Ciril Pelicon.
helter skelter
13. 07. 2019 18.24
-7
Komunistično vodstvo NOB-ja je namreč TIGR, kljub njegovemu s krvjo izpričanemu domoljubju, obravnavalo kot politično nazadnjaško, meščansko teroristično organizacijo in v njegovem vodstvu videlo agente tujih, imperialističnih obveščevalnih služb. Znano je dejstvo, da so bili arhivi Udbe polni seznamov Tigrovcev, ki so jih še v povojnem času zasliševali, številni med njimi pa so končali kot žrtve likvidacije...
kakafonijaprava
13. 07. 2019 17.47
+5
Kdaj bodo narodni dom iTalijani vrnili slovenski manjšini?
kakafonijaprava
13. 07. 2019 17.47
+2
Kdaj bodo narodni dom Talijani vrnili slovenski manjšini?
detect
13. 07. 2019 17.21
+7
a je janša prišel?
ivan.z Doba
13. 07. 2019 17.46
+11
aazz
13. 07. 2019 17.54
-8
User792410
13. 07. 2019 18.17
+4
mackintosh
13. 07. 2019 18.27
+6
ivan.z Doba
13. 07. 2019 17.06
+18
Desnuhi, niti en od vas še ni obsodil požiga Narodnega doma. Vam salvini in tajani tega ne dovolita?! Morda pa na Trstenjakovi....
yaxscdvf
13. 07. 2019 17.50
+7
DAEMONIUM
13. 07. 2019 17.55
-12
levaki se tresejo in kleceplazijo pred Salvinijem, da jim ne bi postavil ograje in in jih poslal tja kamor jih je ze avstrijec Kurz, na balkan! V strahu so celo predlagali da bodo varovali se njegovo mejo. Kar pa je dejansko vredno vsega obsojanja pa je to, da so prav levaki ti, ki so sesuli slovensko vojsko z ministrom in to karikaturo od nekaksne generalke, ko pa jim hkrati tako Salvini kot Orban sporocata da bi rada del nasega ozemlja? In potem se najde Pahor ki je prvi prepolovil vojski proracun, da ocenjuje vojsko ki do nedavnega niti ustreznih cevljev ni imela kaj se le ostalega. No in pri taksnih sosedih pomeni taksen odnos do vojske zaganje veje na kateri sedimo. Vprasanje bo kaj se bo zgodilo, ce bo Evropa razpadala v kaosu?!
Recenzor
13. 07. 2019 18.22
+5
Ne seri - teb očitno brez fašistov živeti ni! Danes jih je manj v Italiji kot pri nas
Kollerik
14. 07. 2019 16.50
+2
Sebaibro
13. 07. 2019 16.59
+29
Žive naj vsi Slovenci in Živela Slovenija
Frane Šajn
13. 07. 2019 16.52
+4
Pa kako to, da se tega dogodka ni udeležil predsednik vlade v plesni pardon v senci???
jjanban
13. 07. 2019 16.45
+36
99 let, Boris Pahor se tega še spomni :) Velik Slovenec! Legenda!
ElPapo
13. 07. 2019 16.39
-5
pardon, imas prav priznam, v vseh zgornih komentarjih zamenjajte republika z demokraticna, mislil sem prav, napisal narobe, saj lahko razberes da sem napisal def. demokracije, ne republike
mbtukaj
13. 07. 2019 16.29
+13
Pahor se sramuje pahorja.
AlternativeFacts
13. 07. 2019 16.13
+1
( ElPapo 13.07.2019, 15:58:20 AF, nacizem = nacional socializem btw ).....@Papo..DDR = Vzhodna nemčija oziroma Nemška Demokratična Republika....DPRK = Severna Koreja oziroma Demokratična Ljudska Republika Koreja) ..... BTW
helter skelter
13. 07. 2019 16.19
-8
tem diktaturam lahko mirno dodaš še hitlerjevi nemčijo, titovo jugoslavijo, musolinijevo italijo, stalinovo sz, maovo kitajsko.... v čem pa je razlika med temi režimi????
ElPapo
13. 07. 2019 16.21
-8
saj... to je poneumljanje ljudi, se strinjam, da je paradoksalno, kot da je bila jugoslavija republika (v oziru, da republika pomeni vladavina ljudstva, vladal ji je pa diktator) sicer pa ne vem kaj je problem, ce sem ti napisal glede nacional socializma, ko si napisal, da v vaskih strazah ni bilo socialistov (sarkasticno, napisal sem prevod tvojega komentarja)
ElPapo
13. 07. 2019 16.23
-12
pa se to... prosim prenehaj z mansplainingom! sem sprozen! kako si drznes dvomiti, da ne vem da je DPKR severna koreja! Visek sovinizma
fljfo
13. 07. 2019 16.28
-15
AlternativeFacts
13. 07. 2019 16.31
+10
Papo@ Hočeš povedati da ti lahko, ostali ne smemo?
RUGIEVIT
13. 07. 2019 16.31
-5
Dbitls@ Kako bi ti vladal ? Tako da vsak počne kar želi? Potem to ni vladanje! Tito diktadura!?? Stalin ja! Kim ja! Musolilni ja! Imaš kočijo z 3 konji en vleče levo, drugi desno ,en pa stoji, kam se boš premaknil NIKAMOR!!! Če si kočijaž ,poženeš konje skup v eno smer a si potem diktator!? Malo si razčistite pojme o diktaturi!!! Je pa tanka nit med njo in vladanjem!!!!
AlternativeFacts
13. 07. 2019 16.32
+5
dbitls@ Nevem, ti meni povej v čem je razlika? Ti se obesiš na eno besedo in potem vse zapakiraš v isti koš......Torej, demokratična.....?
AlternativeFacts
13. 07. 2019 16.35
+5
papo@ Ti nisi napisal prevoda mojega komentarja, ampak si spreobrnil moj komentar....Kakšna "REPUBLIKA", teža je na "DEMOKRATIČNA"....in vaške straže in socializem, beri dbitlsovo iznajdo: " dbitls 13.07.2019, 15:47:47 Fašisti so kurili narodne domove, komunisti dvorce in gradove, nemški hitlerjevi socialisti žide... vsi so na istem intelektualnem nivoju in po vseh teh letih pri nas še vedno vladajo ... )...
ElPapo
13. 07. 2019 16.37
-9
@rugievit: diktatura je izrojena monarhija, ki se jo podeli navadno v casu vojne, ko oblastnik dobi absolutno oblast. so tudi primeri, ko diktatura ni podeljena v casu vojne, to se je zgodilo v teh primerih. dobili so absolutno oblast, kar je definicija diktature. af, zgleda da je tole res mansplaining 🤣🤣
ElPapo
13. 07. 2019 16.38
-7
napisal sem prevod glede vaskih straz, glede republik se strinjam 100%
ElPapo
13. 07. 2019 16.40
-10
no... sicer republika pride iz res publica, kar dobesedno pomeni stvar ljudstva.
AlternativeFacts
13. 07. 2019 16.41
+4
Zgleda? Prej bi rekel da se vedno bolj kaže.... 🙄
ElPapo
13. 07. 2019 16.45
-8
🥴 p.s. tisti komentar zgoraj je reply zate, moja napaka
AlternativeFacts
13. 07. 2019 17.13
+4
Ja ja, glede vaških straž si prepisal kaj? Malo si obrnil vse skupaj in to je to.....Lahko pa ti poveš, kaj so bile Vaške straaže, če so fašisti in socialisti eno in isto'? In če imaš težave pri njih, lahko poskusiš z Domobranci, ki so delovali skupaj z nemškimi "socialisti".....aBo šlo, tu imaš dbitlsov presežek: " dbitls 13.07.2019, 15:47:47 ....Fašisti so kurili narodne domove, komunisti dvorce in gradove, nemški hitlerjevi socialisti žide... vsi so na istem intelektualnem nivoju in po vseh teh letih pri nas še vedno vladajo ... " ....... " dbitls 13.07.2019, 15:24:30 zato pa nikoli več fašizma, komunizma, nacizma... te tri ideologije so v prejšnjem stoletju pomorile na stotine milijonov ljudi.... danes spet dvigujejo glave razni levi fašisti, kot je bilo pred stotimi leti, ko se je v italiji začel vzpon levega fašista musolinija, v nemčiji pa socialista nacionalista hitlerja.... "?
Kollerik
13. 07. 2019 17.27
+3
yaxscdvf
13. 07. 2019 17.46
+1
ElPapo
13. 07. 2019 18.47
-7
af, poglej si fasisticni manifest, zelo podobne reforme kot socialisti (jugoslavija npr.)na podrocju volitev, nacionalizacije cerkvenega, moc delavcem (tovarne)... glede domobranstva ne zacenjaj, ker te povozim s prakticnimi argumenti, mogoce je kak teoreticni, ki ga tezko ovrzem, prakticne pa vse dobim (zakaj so sodelovali z nemci, glede prisotnosti avtoritet na zborovanjih in govorov ne bom izgubljal besed, ker v praksi niso imeli ucinka, glej kmecke fante, ki so sli v to, njihove razloge, ne pa vodilnih, ki so obrnili po vetru)
ElPapo
13. 07. 2019 15.58
-10
AF, nacizem = nacional socializem btw
helter skelter
13. 07. 2019 16.03
-9
ti izmi so vsi isti... pri vseh je ideologija levičarska z diktaturo, ista ikonografija, ista taborišča.....
ElPapo
13. 07. 2019 16.05
-13
seveda... ne locijo konzervativne levice in konzervativne desnice, ce se mene vprasa, so bili vsi totalitarizmi bolj levi kot desni... ne bi skodilo prebrat kaksnega programa ali manifesta
yaxscdvf
13. 07. 2019 16.08
+9
Je pa zanimivo to, da predhodnike totalitarizma mirne duše najdeš v kraljevinah, imperializmu, kolonializmu, carizmu,.......... Vse lastnosti totalitarizma najdeš v naštetih predhodnikih.
ElPapo
13. 07. 2019 16.14
-9
no... predhodnike mogoce ze, ampak s totoalitarizmi 20. stol. se je tako potenciralo, da ne mores primerjat.
yaxscdvf
13. 07. 2019 16.17
+6
Če greva malce zgodovino analizirat, bova prišla do zaključka, da je bilo po carji, kralji, kolonializmu, imperializmu, klerikalizmu,.... pobitih precej več ljudi kot pod komunizmu, fašizmu in nacizmu skupaj.
ElPapo
13. 07. 2019 16.25
-11
hahahahaahahaha kaksen argument... totalitarizmi 20. stol. = max. 70 let, fevdalizem, cesarstva, imperiji > 3500let. 👏👏👏 odlicen argument! sicer pa... se ti zdi, da to opravicuje dejanja?
yaxscdvf
13. 07. 2019 16.31
+2
Ne, nič ne opravičuje dejanja, ne enih ne drugih
yaxscdvf
13. 07. 2019 16.35
+2
Pa če pogledaš, avstrijsko cesarstvo je sprožilo 1. svetovno vojno, v kateri je bilo cca 10 miljonov mrtvih, približno toliko, kot jih je bilo mrtvih nekaj let prej zaradi belgijskega kralja in njegovega kolonializma.
fljfo
13. 07. 2019 16.35
-11
Kollerik
13. 07. 2019 17.31
+7
Samo manjši prispevek k vaši šnel kurz "zgodovini" iz pečice dežmana, grande in kar je še zagrenjenih revanšistov in spreobrnjencev, ki lahko samo na Balkanu dvigujete glave....Prva taborišča, zabeležena v zgodovini so zorganizirali britanci v južni Afriki še pred prvo svetovno vojno. V njih je umrl nekaj deset tisoč žensk in otrok in s tem zločinom so končno zlomili vojsko domačinov-burskih kmetov. Itd.
Kollerik
13. 07. 2019 17.32
+8
In britanci so po šnel kurz "zgodovinarju" dbtilisu tudi bili levičarji....
ElPapo
13. 07. 2019 18.49
-8
kollerik, to vsi vemo, ampak v tej debati nima neke vloge, potem lahko zacnem, da so tudi republikanci uknili suzenjstvo (lincoln)...