Tujina

Grki od svoje vlade zahtevajo, da sprejme dogovor. Varufakis svari, da je grška nesreča nevarno blizu

Atene/Bruselj, 18. 06. 2015 11.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 12 min
Avtor
N.Š./STA/J.S.
Komentarji
182

Finančni ministri držav v območju evra v Luksemburgu niso dosegli dogovora z Grčijo o reformah v zameno za nadaljnjo finančno pomoč. Dogovor je še vedno mogoče doseči in podaljšati ta program, a na potezi je Grčija, je poudaril šef evroskupine Jeroen Dijsselbloem.

Finančni ministri držav v območju evra so danes v zelo napetem ozračju razpravljali o Grčiji. Po večurnem sestanku niso dosegli dogovora, a je tega še vedno mogoče doseči in podaljšati ta program. A na potezi je Grčija, je poudaril šef evroskupine Jeroen Dijsselbloem.

Evroskupina obžaluje pomanjkanje napredka in Grčiji posreduje odločno sporočilo, naj resno sodeluje v pogajanjih. Dogovora trenutno ni na vidiku, je še ocenil Dijsselbloem.

Varufakis: Nekateri niso dojeli, da smo predstavili predlog

Grški finančni minister Janis Varufakis je medtem povedal, da se je predsednik evroskupine na žalost osredotočil le na grško odgovornost in ne na odgovornost vseh strani. Vsi politiki so odgovorni, da najdejo rešitev, je dejal. Posvaril je tudi, da je grška nesreča "nevarno blizu".

"Povedal sem, da smo nevarno blizu smo stanju duha, ki sprejema nesrečo, kolegom sem dejal, naj ne pristanejo na takšno razmišljanje", je Varufakis povedal med več kot enourno novinarsko konferenco, na kateri se je trlo novinarjev.

Grški minister je prepričan, da je še mogoče doseči dober dogovor, ki mora po njegovih besedah zagotoviti dve vrsti zaupanja, nujni za končanje grške drame: zaupanje grških partnerjev in zaupanje ljudi v Grčiji.

Dodal je, da grška ekonomija potrebuje globoke reforme in da so te danes predstavili. Grška stran je po njegovem mnenju poslala močno sporočilo, podkrepila ga je s popolnimi predlogi, ki bi, če bi bili sprejeti, končali grško dramo. "Kolegom sem predstavil radikalen in celovit predlog, ki lahko, če bo sprejet, takoj in enkrat za vselej konča grško krizo," je povedal. Dejstvo, da nekateri niso dojeli, da so predstavili predlog, po njegovih besedah kaže, da ima EU težavo z dialogom in preglednostjo.

Ta predlog po njegovih besedah vključuje samodejno zavoro za primanjkljaj in premestitev 27 milijard evrov grškega dolga iz Evropske centralne banke v evropski reševalni mehanizem ESM, torej iz ene institucije trojke v drugo.

Predlog Evropske komisije, naj poskuša Grčija prihraniti pri obrambnih izdatkih, je Varufakis komentiral z besedami, da institucije zagotovo ne bi bile zadovoljne, če bi ukinili grško vojsko.

O uvedbi nadzora kapitalskih tokov zaradi naglega odtekanja denarja z računov v grških bankah zaradi negotovosti in iz bojazni ljudi pred tem, kaj bo prinesla prihodnost, pa je dejal, da bi bil to poraz in antiteza monetarne unije.

Povedal je, da sta obe strani zelo blizu, kar se tiče finančnih pogledov. Sicer ni več veliko časa, a ga je dovolj, da dosežejo za obe strani ugoden dogovor. Dodal je, da ne želi ugibati, kaj se bo zgodilo, če Evropa ne sprejme obojsetransko ugodnih rešitev.

"Naša odgovornost kot Evropejci je, da se ne pogovarjamo o porazu", je komentiral vprašanje o možnem izstopu Grčije iz evroobmočja (grexitu).

Evroskupina še vedno želi doseči dogovor

Evrske partnerice od Grčije v prihodnjih dneh po besedah šefa evroskupine pričakujejo dodatne predloge v sklopu izjave evroskupine z 20. februarja. Dijsselbloem je ob tem znova poudaril, da mora biti dogovor verodostojen, tako za Grčijo kot za celotno območje evra.

Najbolj zaželen in osrednji scenarij je po besedah šefa evroskupine še vedno doseči dogovor in obdržati Grčijo v območju evra. A če to ne bo mogoče, so pripravljeni tudi na druge scenarije, je dodal. Njegovo sporočilo Grkom je: politiki morajo biti pripravljeni ljudem povedati resnico - lahke poti ni.

O odtekanju denarja, ki iz grških bank dre hitreje, kot priteka nujna likvidnostna pomoč ECB, je Dijsselbloem dejal, da je to seveda zaskrbljujoče in znamenje velike zaskrbljenosti ljudi o svoji prihodnosti. "Ključna beseda je zaupanje," je poudaril.

Tudi evropski komisar za finančne in gospodarske zadeve Pierre Moscovici poudarja, da je na potezi Grčija, ter državo poziva, naj se zresni in vrne k pogajanjem za razumni kompromis, saj bodo sicer posledice katastrofalne.

Vsi smo si pripravljeni dan in noč prizadevati za ta dogovor, ki je še vedno mogoč, je še zatrdil Moscovici ter poudaril, da je v interesu vseh, da se ohranita integriteta in ireverzibilnost evra.

Podobno je sporočilo vodje Mednarodnega denarnega sklada Christine Lagarde: "Čakamo." Čakajo na oprijemljive in verodostojne predloge, je poudarila.

IMF posoja denar 188 držav ter je odgovorna do teh držav, tako najrevnejših kot najbogatejših, je še izpostavila Lagardova.

Pri tem po njenih besedah deluje na podlagi štirih načel: vzdržnost dolga, uresničevanje ukrepov, financiranje programa in prožnost. Več je prožnosti, manj je denarja, vselej gre za načelo dati-vzeti, je dodala.

Lagardova tako od Grčije pričakuje, da bo prihodnje dni izkoristila za oprijemljive in verodostojne ukrepe, ter izpostavlja, da je tudi ekipa IMF na voljo dan in noč, a dialog je po njenih besedah mogoč le z odraslimi.

Evroskupina se je pripravljena ponovno sestati kadar koli, je po Twitterju sporočil podpredsednik Evropske komisije Valdis Dombrovskis, pristojen za evro in socialni dialog.

Predsednik Evropskega sveta in vrha območja evra Donald Tusk pa je med novinarsko konferenco po koncu evroskupine v Luksemburgu za ponedeljek sklical izredni vrh območja evra.

Na vprašanje, ali bo to vrh preloma - vzemi ali pusti, vse ali nič, je Dijsselbloem odgovoril, da je to nemogoče reči. Tuskova odločitev je po njegovih besedah jasno znamenje, da želi v iskanje dogovora vplesti voditelje in jih obvestiti o dogajanju.

Nujnost, o kateri govori Tusk ob sklicu vrha, je Dijsselbloem komentiral z besedami: "Seveda je nujno ... Tudi danes smo pogosto uporabili besedo nujno."

V Atenah državljani zahtevajo od vlade, da sprejme dogovor

 

Med tem pa so v Atenah potekali protesti. Grki so od svoje vlade zahtevali, da sklene dogovor s posojilodajalci in tako zagotovi grško prihodnost v evroobmočju.

Pogajalske strani na svojih bregovih

Že pred sestankom so vsi finančni ministri ocenjevali, da so možnosti za odločitve danes majhne, saj so pogajalske strani še naprej trdno vsaka na svojem bregu, še naprej bolj kot rešitve med eno in drugo stranjo padajo precej ostre besede.

Predsednik evropske komisije Jean Claude Juncker je grško vlado okrcal, da laže in zavaja domačo javnost: "Govorijo jih o pogojih, o katerih nismo nikoli govorili."

Juncker se je s tem odzval na izjave Aleksisa Ciprasa, da posojilodajalci od Grčije zahtevajo višjo obdavčitev elektrike in zdravil ter nižje pokojnine.

"Grški premier zelo dobro ve, da jasno nasprotujem višji obdavčitvi elektrike in zdravil, to bi bila huda napaka," je zagotovil Juncker in dejal, da bi bila pogajanja veliko lažja, če bi grška vlada svojim ljudem povedala, kaj posojilodajalci v resnici predlagajo.

Cipras je medtem dejal, da želita EU in Mednarodni denarni sklad Grke ponižati, IMF pa naj bi po njegovem nosil še kazensko odgovornost za grško krizo.

Grški finančni minister Janis Varufakis meni, da ni več veliko časa, a ga je dovolj za dosego za vse strani zadovoljivega dogovora.
Grški finančni minister Janis Varufakis meni, da ni več veliko časa, a ga je dovolj za dosego za vse strani zadovoljivega dogovora. FOTO: Reuters

Nemški politik Michael Grosse-Broemer je dejal, da je grška vlada "v stanju zanikanja", in da dvomi, da grška vlada sploh resno namerava reševati državo.

Ideja o nižanju pokojnin pa se menda ne nanaša na generalno nižanje pokojnin, ampak bi se naj lotili zmanjševanja predčasno upokojenih. Medtem ko je zakonsko določena upokojitvena starost v Grčiji 67 let, se lahko Grki predčasno upokojujejo že pri 58 letih, kar večina tudi izkoristi. Medtem ko je v starostnem obdobju od 55 do 59 let zaposlenih 65-odstotkov ljudi, jih je v starostni dobi od 60-64 let le še 18 odstotkov.

Nemška kanclerka Angela Merkel je pred sestankom ocenila, da je dogovor med Grčijo in kreditojemalci – pogoditi se morajo o 1,6 milijardah evrov poplačila IMF – še vedno mogoč. Medtem se več držav že pospešeno pripravlja na odhod Grčije iz evroobmočja, uradno pa so na mizi trije scenariji. Po prvem Grčija bankrotira in kontrolirano izstopi iz območja evra, po drugem pride do dogovora, ki vključuje odlog plačila in obstanek Grčije v evroobmočju, po tretjem pa obe strani stopita korak nazaj, čeprav ne dosežeta dogovora se trenutna situacija pogajanj še nekaj časa nadaljuje.

Obstoj evra ni odvisen (le) od Grčije

Predsednik nemške centralne banke Jens Weidmann je komentiral, kaj bi se zgodilo po najslabšem možnem grškem scenariju v območju evra. "Nadaljnji obstoj evra ni vezan na razvoj v Grčiji," je dejal v pogovoru, danes objavljenem v več evropskih časnikih.

Čeprav Weidmann pravi, da evro ne bo padel, če Grčija zapusti območje skupne evropske valute, se zaveda možnih negativnih učinkov. "Ne moremo izključiti nekaterih učinkov okužbe, saj bi se karakter monetarne unije z 'grexitom' spremenil."

"Značaj denarne unije bi se spremenil tudi, če posamezne države ne izpolnijo svojih dolžnosti za stabilno valuto in monetarno unijo spremenijo v transferno unijo, za katero njihovi državljani niso nikoli glasovali. To ima tudi učinek okužbe in negativnih posledic tega ne bi smeli podcenjevati," je znano nemško stališče ponovil Weidmann.

Lagardova pravi, da ne bo milosti

Vodja Mednarodnega denarnega sklada Christine Lagarde pa je Grčijo posvarila, da pri obravnavi njene finančne obveznosti v vrednosti 1,6 milijarde evrov, ki jo mora izpolnili konec meseca, ne bo milosti. IMF bo neplačilo obveznosti po njenih besedah obravnaval kot plačilno nesposobnost.

"Nobenega obdobja milosti ne bo ... Nobenega odloga za mesec ali dva," je dejala Lagardova."Upam, da se to ne bo zgodilo, resnično upam," je dodala. Tudi ona je izpostavila, da upniki od Grčije ne pričakujejo rezanja majhnih pokojnin, ampak vzdržen program financiranja pokojnin.

Aleksis Cipras je prepičan, da želita EU in Mednarodni denarni sklad Grke ponižati.
Aleksis Cipras je prepičan, da želita EU in Mednarodni denarni sklad Grke ponižati. FOTO: Reuters

"Razlike med stranema niso tako velike, to idejo je treba zlomiti"

Večina ministrov je vztrajala, da je za zdaj načrt doseči dogovor z Grčijo, finski in irski finančni minister pa sta omenjala tudi načrt B.

"Številni se zavedajo, da bi bil slab dogovor slabši od nobenega dogovora," je dejal irski finančni minister Michael Noonan in prav tako omenil načrt B. Irska ga po njegovih besedah pripravlja, pri čemer je prosila tudi za nasvet Evropsko centralno banko.

Francoski finančni minister Michel Sapin pa je ocenil, da razlike niso tako zelo velike, in izpostavil, da je treba zlomiti idejo, da obstajajo med eno in drugo stranjo ogromne razlike. Razlike so po njegovi oceni premostljive in rešitev v prihodnjih dneh mogoča.

Spet je bil slikovit slovaški finančni minister Peter Kažimir, ki je februarja sestanek evroskupine opisal s "krvavim večerom", ki se bo nadaljeval s "krvavim ponedeljkom". Danes je o možnostih za dogovor dejal: "Sem katolik, verjamem v čudeže."

Sicer pa je Kažimir izpostavil, da se Grčija mora soočiti z resničnostjo, četudi ji ta ni všeč, saj realnosti ni mogoče pretentati. Dejal je tudi, da ni edini minister, ki je že utrujen, ter da mora biti evroskupina poštena do Grčije in sebe: "Ni več časa za igre."

Slikovit je bil tudi evropski komisar za finančne in gospodarske zadeve, Francoz Pierre Moscovici, ki je ob pozivu k ohranitvi mirne krvi na dan 200. obletnice velike bitke uporabil prispodobo z Waterloojem, ki je pomenil konec Napoleona Bonaparteja. "Danes je 18. junij in resnično si želim, da se izognemo Waterlooju," je poudaril Moscovici in dodal, da se ne sme več zgoditi, da bi se v Evropi vse države obrnile proti eni.

Mramor meni, da so možnosti za dogovor majhne

Možnosti za dogovor Grčije in posojilodajalcev o reformah v zameno za nadaljnjo finančno pomoč do konca tega meseca so majhne, je ocenil finančni minister Dušan Mramor. Najboljši rezultat tako za Grčijo kot za celotno EU in širše bi bil seveda smiseln dogovor, je izpostavil.

Mramorjevo sporočilo Grčiji je sicer enako kot vselej od februarja naprej: pripravljeni smo na določene kompromise, a Grčija mora skozi proces strukturnih sprememb, kot so šle vse države, tudi Slovenija, v obdobju krize.

Razprava o ukrepanju po 30. juniju, če dogovora ne bo in če Grčija ne poravna finančnih obveznosti do Mednarodnega denarnega sklada, za zdaj po ministrovih besedah ni načrtovana, načrtovan je dogovor z Grčijo.

A njegova pričakovanja od današnjega sestanka so bila nizka. "Težko ocenjujem, kakšen napredek lahko dosežemo, ne pričakujem pa zelo veliko," je dejal.

Če Grčija konec meseca ne bi poravnala finančnih obveznosti do IMF, bi to imelo po ministrovih besedah za Slovenijo posredne posledice - poslabšanje pogojev financiranja na svetovnih trgih, ker bi se obrestne mere zaradi večjih tveganj nadalje zviševale. "Ne pomeni pa to za Slovenijo, da bo izgubila sredstva iz posojila, ki ga je neposredno dala Grčiji, ker ta se začnejo odplačevati šele čez deset let," je pojasnil in dodal, da je v celoti finančne posledice za Slovenijo v tem primeru v tem trenutku težko oceniti.

Ves mehanizem v podporo Grčiji je namreč razmeroma zapleten; posledice so odvisne od nadaljnjih postopkov, kdaj dejansko bodo začele zapadati obveznosti do evropskega reševalnega mehanizma in do Slovenije v okviru bilateralnih posojil, je pojasnil minister.

Neplačilo obveznosti Grčije do IMF bi lahko imelo po njegovih besedah učinek tudi na Evropsko centralno banko in Evropsko investicijsko banko. Veliko posledic bi lahko bilo, ki pa jih je v tem trenutku nemogoče oceniti, saj ni jasno, kako bi obveznosti zapadale in kaj bi se dogajalo z Grčijo.

Dušan Mramor - 16
Dušan Mramor - 16 FOTO: Damjan Žibert

Na ministrstvu za finance so pojasnili, da neposredna izpostavljenost Slovenije iz bilateralnega posojila Grčiji znaša 263.684.711 evrov glavnice.

Slovenija po navedbah ministrstva nastopa tudi kot porok začasnemu reševalnemu mehanizmu EFSF, ki je financiral pomoč Portugalski in Irski ter še vedno zagotavlja pomoč Grčiji. V najslabšem scenariju, če bi Grčija prenehala vračati posojila EFSF, bi obveznosti Slovenije kot poroka do EFSF zapadle v daljšem časovnem obdobju.

Mramor pa je danes v Luksemburgu ob prihodu na evroskupino še povedal, da so v pogajanjih z Grčijo najpomembnejša področja, ki so ključna za dolgoročno stabilnost države, na primer pokojninski in davčni sistem ter trg dela. "Ne gre samo za učinek enega leta, ampak za učinek na zelo dolgi rok," je poudaril.

Na vprašanje, koliko so upniki še pripravljeni popuščati Grčiji, minister odgovarja, da ne gre za popuščanje, temveč gre za to, da je treba zagotoviti kreditno sposobnost države. Da bi lahko dobila dodatne tranše kreditov, mora skozi določene strukturne spremembe, ki morajo dati tak učinek, da bo lahko v prihodnosti plačevala svoje obveznosti, je pojasnil minister.

Na vprašanje, ali ga skrbi grexit, je minister odgovoril: "Seveda me skrbi. Skrbi praktično vse finančne ministre območja evra." Vse članice, razen Grčije, so po njegovih besedah tudi precej enotne, da ni druge poti, kot da gre Grčija skozi vse potrebne spremembe.

Slovenski minister je sicer prepričan, da lahko območje evra preživi odhod Grčije, saj je evrsko območje danes z bančno unijo in evropskim reševalnim mehanizmom popolnoma drugačno in veliko trdnejše, kot je bilo ob začetku krize. "Tako da sem prepričan, da ni dvoma, da območje evra preživi," je sklenil minister.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (182)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Strelec74
19. 06. 2015 08.21
+4
Najbolje, da gredo ven iz EURO območja, ne pa iz EU. Sigurno ne bo lahka, ampak EURO je prinesel dobro le finančno močnim državam, ostali smo pa ga naj...ebali...
jagermeister1
19. 06. 2015 08.15
+0
mogoče bo pa naš Mesečev Lukec prišel na kakšno idejo kako pomagati svojemu prijatelju Ciprasu ! ! !
DonDonDan
19. 06. 2015 08.22
+1
Ja, slovenska politična osveščenost in pamet je čedalje bolj podobna Grški. Popularnost Mesečevega Lukca je pa nezmotljivi indikator za to.
Maltežan
19. 06. 2015 08.13
+2
Grki naj na pomoč pokličejo tisto strokovnjakinjo, ki je na Islandiji pomagala k zaprtju bankirjev
DonDonDan
19. 06. 2015 08.18
+3
Lahko jo pokličemo tudi k nam. Pa kaj bo naredila. Nič. Tam je lahko, ker sodni sistem funkcionira. Pri nas pa je po balkansko zmafiziran, da se to vidi že z Lune.
big_foot
19. 06. 2015 08.01
+5
Ti grki niso normalni.... če izstopijo iz EU in uvedejo drahme je to pogreb. Ni variante da dobijo kjerkoli potreben denar za nakup surovin na mednarodnih trgih, to kar bojo olupili od turistov bo drobiž napram tem kar delajo sedaj. V 20 letih bi pristali na mestu albanije/romunije in podobnih držav. Razumljivo pa je da mora Varufakis sedaj delat malce teatra in kazati mišice ker drugače ga bojo grki za prašnike obesili na prvo svetilko ker jim je povedal mnogo preveč pravljic kot jim je celo sam verjel.
wizeman
19. 06. 2015 09.26
+0
Motiš se. Pogreb imajo sedaj. Če sedaj popustijo, so dobesedno v peklu. Sužnji.....
DonDonDan
19. 06. 2015 07.51
+5
EU nikoli ne bo popustila pri svojih zahtevah, ker bi to pomenilo precedenčni primer, ki bi povzročil plaz v drugih državah. Balkanska "kvazilevičarska" politika nikakor nima in ne sme imeti "prav".
DonDonDan
19. 06. 2015 07.44
+4
Svojih pufov Grki nikoli ne bojo plačali, to je vsem jasno. Odpisali pa jim jih tudi ne bojo kar tako, ker bi se spet takoj ponovil cikel zadolževanja in življenja na "veliki nogi" na račun kreditiranja. Grki so enostavno evropski reveži, ki so odvisno od finančne pomoči EU (beri Nemčije, ki vse financira) in sami ne morejo preživeti.
wizeman
19. 06. 2015 09.27
-1
Kdo koga financira, bunkselj? Nemčijo financiramo vsi, le da so grki prvi padli na kolena.
boletus
19. 06. 2015 09.34
-1
DonDonDan
19. 06. 2015 07.40
+8
Na TV sem slišal pametovalko, ki je izračunala, da bo Grčija z Drahmo "bolj konkurenčna" v turistični panogi. Če razlog tiči v tem, da bojo s tem njene turistične storitve "cenejše" in zato konkurenčnejše, potem lahko že kar sedaj pocenijo svoje storitve. Vprašanje je, kaj bojo potem zaslužili.
112011
19. 06. 2015 07.38
+1
Grki želijo izhod iz EU ne pa dogovor in ne zavajajte, same LAŽI.....
wizeman
19. 06. 2015 09.29
+0
Ti ločiš med EU in EMU? Ti ločiš med Grčijo in Veliko Britanijo?
DonDonDan
19. 06. 2015 07.36
+7
Grki požrejo bistveno več, kot ustvarijo. Kreditov na mednarodnih trgih že dolgo ne dobijo več, drugače bi jih še kar najemali. Dobivajo pa milijardne pomoči od EU v zameno, da se držijo varčevalne politike, pa se nočejo. Vrnili naj bi slabe 3 milijarde € v zameno za 7 milijard € pomoči. Oni pa tega nočejo in hočejo "izstopiti" iz EU. Kam, bedaki ?!!!!
112011
19. 06. 2015 07.41
-2
Grki delajo to z razlogom, kakšnim pa, pa boš videl v kratkem...
DonDonDan
19. 06. 2015 07.46
+4
Če si tolk pameten in informiran, povej, kaj bomo videli! Neslaven bankrot domišljavih balkanskih bedakov?
112011
19. 06. 2015 08.00
-1
wizeman
19. 06. 2015 09.34
-1
alandelon, tebi ni nič jasno, kaj? Informiraj se še sam malo, kako je prišlo do dolžniške krize v Grčiji. Zgenerirala jo je Nemčija, ker je v njej videla ogromno finančno korist. in to za ceno življenj... Je to kaj drugega, kot vojna?
general901 1
19. 06. 2015 07.15
+4
Upam.da bankrotirajo
napoleon4
19. 06. 2015 07.07
+6
Namesto da bi se ukrepi uravnotežili da se lahko država stabilizira in začne normalno vračati pufe se gre tukaj kdo je močnejši in kdo vlada svetu, ja pa saj vsi vemo da bo če bodo zategovali preveč v Grčiji isti problem čez mesec ali dva. In spet isto čez pol leta, leto in tako do neskončnosti Grčija se nikoli ne bo izvila iz te bede. Če je to model Evrope enakopravnih narodov potem je to zelo slab model. Vse skupaj je podobno bivši Jugi samo da je center odločanja na severu ne na jugu evropa. Čedalje bolj se mi zdi da smisel EU ni bolše življenje njihovih državljanov ampak povečevanej moči finančnih in korporacijskih lobijev, ki se že postavljajo nad vlade in EU administracijo, z izsiljevanjem, podkupovanjem in drugimi pritiski. Se strinjam da je kredite treba vračati ampak če državi vsiljuješ vedno več ukrepov, ki so se že sedaj iskazali za neučinkovite saj ne proizvaja gospodarske rasti ampak samo propad podjetji in s povečevanje davkov nekonkurenčnost se za gordijski vozel nikoli ne more razrešiti.
Krta?a 21
19. 06. 2015 07.12
+0
To sem govoril že pet let nazaj - sami minusi.... Tako da lahko samo žalostno gledam kako so slovenčki izbrali ta trd scenarij. Lahko bi se izognili temu ampak zdaj ni več šans...
Samo.Jst
19. 06. 2015 07.33
+6
@napoleon: Grki so v lastni zgodovini že parkrat bankrotirali, vedno na račun tistih, ki so jih videli kot potencialen trg. Kaj ti to pove? Že samo dejstvo, da so močna turistična destinacija in da se pogovarjajo o bankrotu v začetku glavne sezone, je popolen nesmisel! Ko bodo pričeli izvajati vse potrebno, za normalno financiranje države, teh problemov ne bodo več imeli... sam je veliko lažje se zadolževat in špekulirat. Sami so si krivi za nastalo situacijo... prav tako kot si bomo mi, ko bo šlo vse k hudiču.
brsankovi 1
19. 06. 2015 06.45
+4
tak je to,ko treba vrnit kredite....
wizeman
19. 06. 2015 09.37
-2
Krediti so bili dani (nemškim) bankam. Vračati pa jih mora (grški) narod. Ti to zveni normalno?
ZakoniZdravja
19. 06. 2015 01.13
+8
Vse delat nasprotno od navodil EU. Če EU sporoči levo gremo desno...in obratno. Samo tako delaš v svojem interesu
RoccoS
19. 06. 2015 00.50
+15
rešitev je na dlani, javni upravi dvignit plače! Če ni denarja, lahko "štampajo" bone! Če pa to nebo pomagalo, pa jim pošljemo našega Mesca, da jih reši!
Follow me
19. 06. 2015 01.25
-1
Pošljemo Janšo da jim pokaže kako se zapufa državo za 25 milijard € v pičlih 4 letih, ali pa kako v javni sektor povečat izdatke za 700.000€.
pravica5
19. 06. 2015 05.31
-1
Follow me imas oprano hlavo kdo je zapufal drzavo ,res ste eni opranoglavci...
wizeman
19. 06. 2015 09.38
+1
pravica5 -> he he he he he he he he he...... prav smrdiš po varekini in kloru
Bojan Smile
19. 06. 2015 00.42
-2
Končno bodo svobodni. Saj ni odvisna od Evropske unije. Valuta € že počasi izumira. Če naredimo določeno primerjavo med držav. Že tako nimamo enake pogoje kot npr. plače, pokojnine,... Pa smo v Evropski uniji in predstavljamo kot Evropejci. Kaj imamo od tega? To je ključno vprašanje. Če bo Grčiji uspelo ven iz Evropske unije so končno dosegli svojo svobodo. Tako bo odstopila še 5 članic iz Evropske unije. Tega se najbolj bojijo, da bi se zgodilo oz. uresničil črni scenarij kot razpad Evropske unije. Nič ni večno. Že tako se vleče kriza pa ni videti konca. Če pa bo ostala Grčija v Evropski uniji bomo našli izhod iz krize šele leta 2029. Potem bomo zopet padli v krizo leta 2037. Vse se vrti kot začaran krog. Drugače obstaja tretji scenarij za Evropsko unijo.
RoccoS
19. 06. 2015 00.51
+10
Saj bodo imeli drahme, vendar vsako jutro bo treba na bankovec naredit eno nulo! Ko bodo grki svobodni, bo euro spet rasel!
Follow me
19. 06. 2015 01.28
+1
Prej ali slej gre ven tudi Italija, vendar iz €uro območja, so že zbrali potrebnih 50.000 podpisov za referendum.
maijster
19. 06. 2015 06.47
+4
.ja in kaj si lahko počneš z svojo valuto če ti ne kotira na mednarodnem trgu in kje in kako boš uvažal surovine ki jih država potrebuje za preživetje ne samo hrano,.....dajte malo bol globoko razmišljat ne moreš kar tako zavreči valute izstopit iz ene skupnosti pa pustiti ogromne dolgove takšna država postane lasten zapor,.....
TellingTheTruth
18. 06. 2015 23.58
+15
Kaj pa je to? A komunizem ne dela? :)
big_foot
19. 06. 2015 07.53
+0
V teoriji dela.... hudaman je da je verufakis dober pravljičar grki pa so poslušali pravljice in jim verjeli ker je bilo lepše za slišat kot kruta resnica. Sedaj pa ko je treba kaj naredit se pa pokaže da nimajo pojma. Podobno kot pri nas od leta 2004 naprej... ena ali druga vlada sadijo rožice ko pride pa čas dela je pa tema,
wizeman
19. 06. 2015 09.41
+1
Komunizem ni delal nikoli, ker je človek pokvarjen. Temu potrjuje tudi dejstvo, da pa neoliberalni kapitalizem dela na polno.
puspan
18. 06. 2015 23.22
+10
Ce hocemo v evropi daljnorocno imeti mir in graditi naprej, kot je bila prvotna zamisel vizionarjev moderne skupnosti enakopravnih drzav, bi bila najvecja napaka neki gnili kompromis, kjer bi bil volk sit, koza pa ostala cela. Zakaj ? Za kratek cas bi mogoce res pomirili strasti, a ne dolgo. Ko so Grki leta in leta goljufali, prirejali podatke in kasirali neupravicene subvencije v miljardah, se nihce od njih nikoli ni pritozeval. Oni pravzaprav se danes ne razumejo, zakaj so v vsaki normalno delujoci drzavi potrebni tudi davki in tega nikoli ne bodo razumeli. Seveda je skoda za vso skupnost, da tudi Grcija se vedno noce razumeti bistva EU. Nihce to drzavo na silo ne more obdrzati, ce si sama to ne zeli, toda povsod obstajajo pravila igre in nekdo, ki se teh pravil noce drzati, v tej skupnosti nima kaj iskati. Z gnilim kompromisom, katerega se najbolj bojim, obstaja resnicno velika nevarnost, da skupnost dolgorocno ne bo prezivela in prav to lahko povzroci katastrofalne posledice ne samo za vse nas, temvec za ves svet.
big_foot
19. 06. 2015 07.51
Pol lahko tudi nas zabrišejo ven. Tudi mi smo imeli gospodarsko rast in uravnotežene javne finance na račun kreditov ki jih pa sedaj komaj odplačujemo. Stanje z eurom naj se po eventuelnem odhodu grčuje iz EU zelo poslabša pa smo tam kjer grčuja. Kreditov ne bomo zmogli več odplačevati in smo tam.
movi 1
18. 06. 2015 23.08
+9
Propaganda EU!! Grčija bo rešena muk, če izstopi iz EU kapitalizma in mafije!!!
Klampfman
19. 06. 2015 00.03
+6
Itak. Ker so bili zelo cvetoča država, preden so vstopili v EU...
ginger 1
19. 06. 2015 00.06
+2
S skrajno levico na oblasti resitve za grke enostavno ne bo. Tudi EU bi se stem morala sprijazniti in dvigniti roke od teh lahkozivih in kronicnih prevarantov !!!
ginger 1
19. 06. 2015 00.09
+0
Klampfman---grki so ze veckrat bankrotirali.Lepo so ziveli dokler jih je zahod zalagal z denarjem. Nekaj takega,kot yu.Le da je yu bila se slabsa tvorba...
evian2016
19. 06. 2015 06.12
+3
Kdo pa nas zalaga z denarjem. Kaj nismo mi še slabša tvorba od YU... Vsaj po višini dolga in neposobnosti politike.
Bruhalnica24
18. 06. 2015 22.16
+9
Hahahaha... Mi smo jim posodili 3 milijarde, Nemci 2..... Obogateli bomo, šv abi nimajo pojma kak se biznis dela...
Netajkun
18. 06. 2015 22.49
+8
mi smo jim posodili 3 % letnega proračuna ( 263 mio € ) , Nemci pa 2 % svojega letnega proračuna ( verjetno kakšnih 11 ali 12 milijard € )
karantanc90
18. 06. 2015 23.17
+7
Follow me
19. 06. 2015 01.31
+0
@karatanec90 Kdo točno Nemčija (smatram narod) ali nemške banke (bankirji) ?
Netajkun
18. 06. 2015 21.55
+7
Bolj bi jih lahko skrbelo ( Ciprasa in Varufakisa ) . . kaj bo . . če ne sprejmejo predloga EU institucij . Kaos in odstop vlade ?