Tujina

Medvedjev grozi s hladno vojno

Skolkovo, 18. 05. 2011 13.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Medvedjev je Zahod posvaril pred novo hladno vojno, če Moskva ne bo povabljena k sodelovanju pri izgradnji protiraketnega ščita na evropskih tleh. Od ZDA zahteva zavezujoče zagotovilo, da Rusije ščit ne bo ogrožal.

Medvedjev je imel tiskovno konferenco, na kateri se je dotaknil veliko tem.
Medvedjev je imel tiskovno konferenco, na kateri se je dotaknil veliko tem. FOTO: Reuters

Ruski predsednik Dmitrij Medvedjev je posvaril pred novo hladno vojno, če z ZDA ne bo dosežen dogovor o evropskem protiraketnem ščitu. Rusija in Nato sta se novembra lani dogovorila, da bosta sodelovala pri izgradnji protiraketnega ščita v Evropi in se tako obranila pred morebitnimi grožnjami, kot je Iran, vendar pa končnega dogovora nista dosegla. Moskva je zaradi tega Zahod obtožila, da postavlja v ospredje svoj načrt.

"Upam, da vprašanje, ki ga zastavljam svojemu kolegu in prijatelju predsedniku Obami, dobi odgovor, tako da bomo lahko zastavili model za sodelovanje pri protiraketni obrambi. Če tega ne bomo uredili, potem bomo morali sprejeti ukrepe, da se bomo lahko s ščitom soočili, česar pa si ne želimo. V tem primeru bomo govorili o vsiljenem razvoju našega jedrskega potenciala," je povedal na tiskovni konferenci.

Pojasnil je, da bi v primeru enostranske izgradnje protiraketnega ščita Rusija lahko odstopila od dogovora Start o jedrski razorožitvi, ki je v veljavo stopil letos. Pri tem je še dodal, da bi bil to slab scenarij, ki bi odnose potisnil nazaj v čas hladne vojne.

Ruska medcelinska balistična raketa
Ruska medcelinska balistična raketa FOTO: Reuters

Moskva se ves čas upira načrtom Nata, ki želi na evropskih tleh postaviti protiraketni ščit. Kremelj se boji, da bi lahko ščit nekega dne namesto za obrambo uporabili za izstreljevanje raket na rusko ozemlje. Tako je Medvedjev danes od ZDA zahteval zavezujoče zagotovilo, da se to ne bo nikoli zgodilo. To pa je jamstvo, ki ga Washington po besedah Moskve noče zagotoviti.

"Želimo, da bi razvoj protiraketne zaščite potekal v skladu z jasnimi pravili," je zatrdil in dodal, da razume, da ameriški ščit ni uperjen proti Rusiji, ampak podobnim grožnjam, kot je lahko Iran. Vendar pa je pri tem izpostavil, da te države še nimajo zmogljivosti za izstrelitev jedrskega orožja. "To pa pomeni, da je uperjen proti nam. In če ni, potem nas povabite k sodelovanju," je zaključil ruski voditelj.

O vnovični kandidaturi še nič novega

Sicer pa je Medvedjev napovedal, da bo kmalu obelodanil svoje načrte glede morebitne vnovične kandidature na predsedniških volitvah. Njegov predhodnik in sedanji premier Vladimir Putin lahko namreč prav tako zopet kandidira in ni jasno, ali se bo za to tudi odločil. "Odločitev, kot je ta, je treba sprejeti ob pravem času," meni ruski predsednik.

Govoril je tudi o Siriji. Pri tem je dejal, da Rusija ne bo podprla nobene resolucije, ki bi lahko tlakovala pot morebitni intervenciji. Poudaril je, da Moskva ni zadovoljna s tem, kako je Zahod izrabil resolucijo ZN glede Libije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (141)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Martian
19. 05. 2011 12.45
no..kar se informacijske tehnologije tiče,je najbolš takrat ko sodelujeta kak Rus in Američan skupi....in tko smo prišli do Googla...
janez6b
19. 05. 2011 12.33
Misija1 se strinjam, tisti, ki Rusijo in Zda primerjajo na podlagi informacijske tehnologije, so bogi in zelo veliki laiki sploh kar se informacijske tehnologije tiče.
Martian
19. 05. 2011 11.53
janez2000019.05.2011, 08:204 Jaz bi rekel, da Medvedev svari pred novo hladno vojno in ne, da grozi z njo! Spolitizirani nesposobni "novinarji" si sami kopljete jamo, ker vas kmalu ne bo nihče jemal resno! --- to je enostavno najbolj pameten post v tej temi! Medvedjev ni nič grozil ampak je samo posvaril!
Martian
19. 05. 2011 11.51
@ vetlan "Vsak tretji rus sedi v metro in bere iz računalnika, skoraj vsi imajo brezžični Internet. Imajo na razpolago vse, česar tukaj niti ne vidiš in ne veš, da obstaja. V ZDA pa nekateri niso videli računalnika" ---- hahahaha..to je štos leta!V Rusiji imajo na razpolago vse,česar niti tle ne vidimo in ne vemo da obstaja.HAHAHA...pa ne vem no....a si ti mogoče Japonsko zamenjal z Rusijo?
Berstuk
19. 05. 2011 10.30
ŽIVELA RUSIJA!!
Misija1
19. 05. 2011 09.29
-1
@@ vetlan "Vsak tretji rus sedi v metro in bere iz računalnika, skoraj vsi imajo brezžični Internet. Imajo na razpolago vse, česar tukaj niti ne vidiš in ne veš, da obstaja. V ZDA pa nekateri niso videli računalnika" haha pa daj no fant zresni se. Govoris o MOSKVI. Podobno je se v kaksnem vecjem ruskem mestu, ampak vecina prebivalcev Rusije zivi v bolj odrocnih predelih, vsaj polovica ljudi je to. In nimajo dostopa do interneta, racunalnika pa tako ali tako nimajo. To niso samo starejsi ljudje. ne primerjaj ZDA in Rusije kar se tice informacijske dobe, ker si delas sramoto.
yarrick
19. 05. 2011 08.38
@marhi29 18.05.2011, 23:49 Nihče ne trdi daj e vzhod boljši od zahoda8vsaj upam da ne), ker so razlike očitne.ne pozabi pa,da se zahod zelo pospešeno spreminja v zrcalno sliko vzhoda.poglej samo direktivo, katera daje ameriškemu predsedniku da na voljo izklopi net, vsa tajna pridobivanja podatkov(tudi nelegalna), "delayed warrants" pri katerih sploh ni potrebno da ti vročijo papirje pred pregledom bajte,namera o tem da bi dobile korporacije pravico do cenzure (ki se tičejo njih izdelkov; adijo torrenti), dražvne internet cenzure(televizijsko in časopisno pa že tako in tako imajo enako razvito kot na vzhodu)...Gospodarstvo pa je v razsulu, saj jih edino rešuje vojaška panoga.Samo poglej si detroit, new orleans, kalifornijo, new york.... Ko začne država zaradi zadolžitev posegati v pokojninske sklade, prodajati javne ustanove za enkraten izkupiček denarja in jih potem NAJEMATI nazaj za obdobje 75 let.... NE trdim da so vzhodnjaki boljši gospodarji, TRDIM PA da niti ZAHOD NI NIČ BOLJŠI.Pa neglede na to da imamo internet ipd.... Kar pa se tiče svobode..to je zlo relativna stvar, veš?
cansy
19. 05. 2011 08.35
RUS ima čisto prav zadnjih 10 let.
janez20000
19. 05. 2011 08.20
Jaz bi rekel, da Medvedev svari pred novo hladno vojno in ne, da grozi z njo! Spolitizirani nesposobni "novinarji" si sami kopljete jamo, ker vas kmalu ne bo nihče jemal resno!
semberija
19. 05. 2011 07.50
Amerika že od 2. sv. vojne živi le na račun različnih vojn, ki jih netijo po vsem svetu, tako da lahko na veliko izvažajo orožje kar je največji biznis. Dokler bodo Amerikanci imeli kaj besede na svetu miru ne bo.
semberija
19. 05. 2011 07.47
Putin in Medvedjev sta še edina močna moža na svetu, ki dejansko razmišljata s svojo glavo. Bog jima daj živeti še sto let. Živela Rusija!!! Živela Srbija!!!
Vilijam Petrovi?
19. 05. 2011 00.51
SLAVA ROSSIJI!!! JE ŽE SKRAJNI ČAS DA SE POKAŽE ZOBE TEM AMERIŠKIM IN ZAHODNIM IMPERIALISTOM!!! ŽIVELA RUSIJA!!!
Martian
19. 05. 2011 00.46
vetlan19.05.2011, 00:410 Ja, marhi29, tukaj imaš prav. Vendar moraš upoštevati, da je to velika država in dela imajo še precej --- ni treba v Rusiji na podeželje...v Rusiji 10 km iz Moskve nimajo plinske napeljave,vodovoda,kaj šele interneta ki je od vsega tega še najmanj pomemben...
Martian
19. 05. 2011 00.44
vetlan18.05.2011, 21:296 Ja, Martian, seveda, Hitler je okupiral skoraj celo Evropo, ker ga je Stalin izzval. Ti bi moral zgodovinske vice pisati, prav nadarjen si za to. Premisli, mogoče boš s tem zaslužil. -- Stalin ni Hitlerja nič izval..kr prijateljsko sta si razdelila Poljsko...kot sm ti že reku..vpraš Poljake,če mene ne verjameš...
Trakulja77777
19. 05. 2011 00.42
@XarXes 18.05.2011, 19:58 LE ZAKAJ NI VEČ LJUDI,KI BI TAKO RAZMIŠLJALI KOT TI? sam sem isto razcepljen med sledenjem sistemu(nihče noče biti "drugačen".saj vemo kaj naredijo z "drugačnimi") in pa sledenju svoji intuiciji, ki mi pravi, da je edian pot v svobodo ta DA se UPREMO tej pokvarjeni Eliti.ME pa zanima tvoje mnenje o tem KAJ SPLOH LAHKO NAREDIMO.O kakem vojaškem odporu proti imeričanom oz njih lakajem je skrajno težaven, če ne že nemogoč.zaradi proagande bo Vsak, ki bo prijel za orožje, da obrani osebno svobodo, označen za TERORISTA. in bo lahko vesel če bo na mestu ustreljen. Po mojem se ne bomo pravočasno prebudili, po mojem je že prepozno. Pa tudi. Če bi se to začelo dogajati na globalni ravni, je »elita« že tako daleč s svojimi načrti, da to ne bi imelo učinka; če pa bi, bi pa oni tako in tako takoj sprožili tretjo svetovno vojno. Res je, da s tem, ko se kriza veča, da se vedno več ljudi prebuja, ker so na nek način v to prisiljeni s krizo (ekonomsko, družbeno in okolsko, pa tudi zaradi kriz in škandalov izgubljajo zaupanje v institucije in osebe, ki so jim pred krizami še zaupali) vendar pa je to premalo in prepozno. Po mojem je najbolje, da(kontakt: markok480@gmail.com) se tisti, ki so koliko toliko prebujeni raje ustrezno pripravijo in poskušajo preživeti kar prihaja. To je tudi namen tega kar jaz počnem; z podajanjem informacij prebujenim, ki se zaradi sinhronicitete obrnejo name, silim pa nikogar ne.
vetlan
19. 05. 2011 00.41
Ja, marhi29, tukaj imaš prav. Vendar moraš upoštevati, da je to velika država in dela imajo še precej pred sabo. Mi nimamo perspektive, oni jo imajo. Imajo velike načrte, veliko dela jih še čaka. Vendar gre precej na boljše in to zelo hitro. Imajo velike resurse tako naravne, kot človeške, in so se naučili to uporabljati. Narod je zelo inteligenten, z velikim znanjem in kulturo, česar ne morem reči o ZDA, ki uvaža znansvenike itd. Postali so tudi zelo zahtevni naročniki, vedo kaj želijo imeti, ni tako, kot je bilo v prejšnjih časih. Prej niso znali ceniti svojega bogatsva, zdaj pa zelo gledajo kako, kaj in zakaj. Rusija zelo napreduje, česar ne morem reči o ZDA in Evropi. In mislim, da ni izpadla iz igre, ampak je šele stopila v igro. Močna je država, močan in pameten narod. Nimaš kaj.
marhi29
18. 05. 2011 23.49
@vetlan daj ko boš naslednjič v rusiji pojdi malo izven mest pogledat kako živijo. niti vodovoda nimajo v hišah, zunaj je vodnjak tako kot je bilo pri nas pred 100 leti, kaj šele internet in računalnik! v mestih je pošlihtano, zunaj mest je pa tako, kot da bi prišel na drug planet, nepredstavljiva revščina. poleg tega kritiziranja vlade ni, te takoj zaprejo. podobno kot na kitajskem, kjer imajo cenzurirane strani od tibeta. če tam napišeš tibet v google dobiš slike kjer je vse ok, če pa pri nas pa realno sliko, zaradi tega, da se državljani ne bi zavedli kakšne grozote počnejo. to so ti V države!! tudi teorije zarote je treba pri nas jemat z rezervo tako kot novice v časopisih. oboji imajo namen pridobit ljudi na svojo stran in ne širitev resnice! ni zeitgeist 100% resnica, ampak obračanje ljudi proti zda.
yarrick
18. 05. 2011 22.20
ZAMBAK 18.05.2011, 21:29 Zahodna ekonomija je posmeha vredna. Le na čem temelji? na izkoriščanju poceni delavne sile in ustvarjanju denarja iz zraka(kot rad reče Celente; denar ni vreden papirja na katerega je tiskan) ter s tem pehanja svetovne industrije v hudo inflacijo.kaj pa misliš,da je v ameriki RES SAMO 8.9% brezposlenih? pa veš zakaj jih je tako malo? ker so nedolgo tega spremenili sistem, po katerem ocenjujejo brezposelnost.in glej ga zlomka, po starem načinu je brezposlenost vsaj 2x večja, zunanji dolg preko 14 TRILJONOV $.DA pa je mera polna bodo začeli jemati denar iz pokojninskih skladov prebivalcev.In to verjetno veš, da osti skladi PRIVATNi in ne DRŽAVNI.Ko je enkrat država na tem,da pobira pokojninski denar veš, da je nekaj hudo narobe.Amerika bo padla, kaj bo to prineslo ne vem. Vem pa da bo zelo zaj....o za vse na svetu. @Osvald 18.05.2011, 21:45 Bi Rusija izpadla iz igre, bi jo američani že pohodili, posolili, tako da nebi tam nič živelo vsaj še 100 let.Mislim, da se precej motiš.
yarrick
18. 05. 2011 22.05
Martian 18.05.2011, 19:32 Emm kolega oprosti da te motim, ampak A SI PADEL NA GLAVO? Resno se sprašujem, če je tvoja glava čisto vredu. Ampak res se mi ne da razglabljati s tabo o teh rečeh, ker sva si do sedaj že neštetokrat stala na nasprotnih bregovih in nič rešila. @janez6b Knjiga je res dobra, sem jo prebral.A je še kaka podobna? imam gospodarji senc in bilderbergi, sedaj pa čakam še na Zadnja leta evra in ono do jezuitov. @XarXes 18.05.2011, 19:58 LE ZAKAJ NI VEČ LJUDI,KI BI TAKO RAZMIŠLJALI KOT TI? sam sem isto razcepljen med sledenjem sistemu(nihče noče biti "drugačen".saj vemo kaj naredijo z "drugačnimi") in pa sledenju svoji intuiciji, ki mi pravi, da je edian pot v svobodo ta DA se UPREMO tej pokvarjeni Eliti.ME pa zanima tvoje mnenje o tem KAJ SPLOH LAHKO NAREDIMO.O kakem vojaškem odporu proti imeričanom oz njih lakajem je skrajno težaven, če ne že nemogoč.zaradi proagande bo Vsak, ki bo prijel za orožje, da obrani osebno svobodo, označen za TERORISTA. in bo lahko vesel če bo na mestu ustreljen.
janez6b
18. 05. 2011 21.51
Osvald 18.05.2011, 21:45 -1 Rusija je že davno izpadla iz igre. Verjetno rusijo zahod prenaša samo zaradi nafte. Mislim adijo k da smo oz so zahodnjaki edini legitimni prebivalci planeta zemlja, al kaj si hotu povedat.