Tujina

'Politično kariero je začel z vojno, tako bi jo rad tudi končal'

Zagreb, 19. 01. 2010 11.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Potem ko je Mesić Republiki srbski zagrozil z vojaškim posredovanjem, če bi prišlo do razpada Daytonskega sporazuma, je Dodik njegove izjave označil za radikalno ekstremne.

Predsednik vlade Republike srbske Milorad Dodik se je danes ostro odzval na besede odhajajočega hrvaškega predsednika Stipeta Mesića, ki je nedavno dejal, da bi vojaško posredoval v Republiki srbski, če bi Dodik razpisal referendum o njeni odcepitvi in tako zrušil Daytonski sporazum.

"Najnovejše izjave še aktualnega hrvaškega predsednika Stipeta Mesića so vznemirjajoče grožnje človeka, ki je politično kariero začel z vojno, zdaj pa bi jo z vojno tudi končal," je sporočil Dodik v pisni izjavi.

Milorad Dodik
Milorad Dodik FOTO: Reuters

"Te radikalno ekstremne izjave, za katere smo mislili, da jih v naši regiji ne bomo slišali nikoli več, predstavljajo klasični vojaško hujskaški klic in so dramatične, ker je Mesić še vedno aktualni predsednik in vrhovni poveljnik vojske Hrvaške, ki je članica zveze Nato," je dejal Dodik.

Mesićeve izjave so obsodile tudi politične stranke v Republiki srbski, na besede hrvaškega predsednika pa se je ostro odzval tudi član predsedstva BiH Nebojša Radmanović. "Mesić je pripravljen Nato popeljati v vojno v BiH, samo da bi izživel svoje politične frustracije," je dejal Radmanović.

Mesić zagrozil z vojsko

Današnji hrvaški časnik Novi list je namreč pisal, da bi hrvaški predsednik Stipe Mesić z vojsko prekinil koridor v bosanskem Posavju, ki med seboj povezuje dva dela Republike srbske, če bi premier Republike srbske Milorad Dodik z referendumom o odcepitvi zrušil Daytonski sporazum.

Zaostrena Mesićeva retorika
Zaostrena Mesićeva retorika FOTO: Aljoša Kravanja

Časnik piše, da je Mesić omenjeno izjavil v neformalnem pogovoru s skupino novinarjev po tradicionalnem predsednikovem božičnem in novoletnem sprejemu za novinarje v Zagrebu. Kot še poroča časnik, je hrvaški predsednik v odhodu na ta način najbolj dramatično doslej zaostril svojo kritiko politike premiera Republike srbske, posredno pa tudi srbskega predsednika Borisa Tadića, ocenjuje novinar Novega lista, ki bo kmalu predstavil knjigo Deset boljših let – uspehi in spodrsljaji predsednika Mesića.

Obujanje vojnega besednjaka

Mesić je dejal, da bi nemudoma vojaško posredoval, "če bi bil predsednik republike" v času, ko bi Dodik v Republiki srbski razpisal referendum o odcepitvi od BiH, saj je Hrvaška "garant Daytonskega sporazuma".

Novinar poudarja, da je Mesićeva ponedeljkova izjava o vojaškem napadu na ozemlje sosednje države vsekakor obujanje vojnega besednjaka, kakršnega v regiji ni bilo slišati že 15 let. "Neverjetno je, kako Dodik zavaja mednarodno skupnost. Igra na karto utrujenosti: misli, da se bo svet utrudil od BiH, nato pa bo razpisal referendum o odcepitvi. Nekaj dni bodo protesti, nato se bo vse umirilo in ustvarjena bo velika Srbija," je še ocenil Mesić v neformalnem pogovoru.

Zaradi tega bi bil kot predsednik države v primeru referenduma o odcepitvi Republike srbske v BiH pripravljen posredovati s hrvaško vojsko pri Brčkem, da bi onemogočil obstoj Republike srbske. "Kako se bo obnašal Ivo Josipović, to bomo še videli," je še izjavil Mesić.

Podpis Daytonskega sporazuma
Podpis Daytonskega sporazuma FOTO: Reuters

Dodal je, da je svoje mnenje posredoval tudi predstavnikom mednarodne skupnosti, a z nekoliko blažjimi besedami, še piše reški časnik. Ko je Mesić omenjal koridor, je imel v mislih pas ozemlja v smeri sever-jug, ki je širok približno 15 kilometrov in pri Brčkem v BiH povezuje vzhodni in zahodni del Republike srbske.

Omenjeno ozemlje leži nekaj kilometrov od državne meje med Hrvaško in BiH, v času vojne pa je bilo strateško pomembna točka, zaradi katere so potekali ostri tako vojaški kot politični boji, saj je bil od koridorja odvisen obstoj Banjaluke pa tudi Republike srbske. Sicer pa javnosti nikoli ni bilo pojasnjeno, zakaj je hrvaška vojska nenadoma zapustila svoje dobro utrjene položaje pri koridorju in se nato popolnoma umaknila s severa BiH.

Ozadje Daytonskega sporazuma

Daytonski mirovni sporazum je bil parafiran 21. novembra leta 1995, ko so ga parafirali takratni predsedniki ZRJ, Hrvaške in BiH, Slobodan Milošević, Franjo Tuđman in Alija Izetbegović. Sporazum so zatem podpisali 14. decembra 1995 v Parizu.

Daytonski sporazum je predvideval enotno BiH znotraj avnojskih meja, vrnitev beguncev na domove, svobodno gibanje po vsej državi in enoletno namestitev 60.000 vojakov pod poveljstvom zveze Nato v okviru mednarodnih sil za uresničitev sporazuma IFOR. IFOR so čez eno leto zamenjali pripadniki mednarodnih stabilizacijskih sil SFOR, v katerih so enote članic zveze Nato in članic Partnerstva za mir.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HAMZA_23
23. 01. 2010 01.03
ciaobella aja pa kolko stane tvoje predavanje ker vidim da imaš zelo razvit um na podroćju zgodovine balkanskih držav, mogoče bi se ti moral preseliti na Luno da nebi prenašali tvojih nacionalističnih in izjav iz nepotrjenih virov. vsi ste se smejali da v Bosni ni piramid, malo si poglejte, kamen so poslali na analizo v italijo in so tam potrdili da je kamen bil obdelan z človeško roko, to seveda srbom in hrvatom ne gre v prid da so bosanci bli najstarejsi in najnaprednejsi v regiji, resnica je in se bo pokazala kmalu.
HAMZA_23
23. 01. 2010 00.59
ciaobella ce bi ti malo sel naokoli, in nebi cele dneve sedel za kišto in sam sebi možganov mantral z teroristi bi blo za tebe boljše ker zgleda ti ni več pomoči.
target_lj
20. 01. 2010 18.39
lahko bi hrvaska izasla na kraj sa rs garantirano za 2 dni sa avijacijom bi ih razvalila kaj slovenci nama talijnani upravljaju in mi se nemamo kaj emsat tu ansa buducnost je ru mi smo evropa!
Arsenal2
20. 01. 2010 16.45
@DeadBull o kralju tvrtku se bolje prepričaj,hrvati govorijo da je bil hrvat,srbi da je bil srb,vendar je iz angleških knjig razvidno da je bil bosanc bošnjak kakor koli že seveda katoliške veroizpovedi kar pomeni da ne bil najveretnje hrvat kar je že razvidno iz njegove dinajstije kotromanič.seveda pa je bil poročen z princezo jelislavo oz. danes jeleno ki je bila hčerka srbskega kralja
ciaobella
20. 01. 2010 15.28
-1
In še nekaj...EU nebo nikoli trpela ISLAMSKE DRŽAVE v srcu Evrope ! In povsem razumem Hrvate v Hercegbosni in Srbe v Republiki Srpski... Če bi želel imeti pogled na "rakete" bi se preselil v HOUSTON !
ciaobella
20. 01. 2010 15.27
hendikep lahko piše samo v Srpskem...ali pogojno Hrvaškem jeziku...Bošnjaškega ni...je samo dialekt Srpskega ali pogojno Hrvaškega jezika (priznano še v času Kraljevine SHS; priznani narodi na področju Kraljevine) !
DeadBull
20. 01. 2010 15.17
Hendikep; odloči se v katerem jeziku boš pisal. Jaz te bom razumel tudi če pišeš v bošnjaške, srbskem ali hrvaškem jeziku. Aja, saj res, saj so isti z minimalnimi razlikami. Glede na to da smo v Sloveniji, drugič piši slovensko. Se pa popolnoma strinjam s tem da vzamete VSI v roke zgodovinske knjige. Se boste marsikaj naučili. Tudi sestavo prebivalstva pred 2. sv. vojno, in 1. sv. vojno pa tudi pred srbskimi upori. Potem pa poglejte, dogodke, izseljevanje, preseljevanje in pobijanje, islamizacija, pokatoličevanje. Bošnjaki, so priznani kod narod pred 30 leti, pred tem ste bili verska ksupnost. Bosna ni bila nikoli država, je bila le administrativna enota. Ni bosanske kulture, bosanskega jezika, bosanskega naroda....vse to je fabrikacija in posljevanje zgodovine. Razen v 14. st., vendar je bil kralj Tvrtko pravoslavec in je imel pravico tudi do srbskega prestola, kako le če ni bil Srb, oz srbske krvi? "Pa vama da čovjek da kuglu zemaljsku nije vam dosta!!!" Tako da res je vzemite si malo zgodovinske knjige, marsikaj boste našli notri. Tako da ja upam si trditi da je srbska razlaga zgodovine natančnejša od muslimanske. Še nekaj, BiH je zdaj država, ki pripada vsem njenim državljanom, ne glede na versko in nacionalno pripadnost. Daytonski sporazum predvideva BiH kot unitarnon državo, kaj ste ga pa podpisovali če vam ni všeč, saj ste bili v ofenzivi, lahko bi očistili Bosno srbov za vedno. Vendar ne glede na vse sporazume imajo narodi pravico do samoodločbe (Kosovo). Tako, da rajši se držite tega kar imate, mogoče vam ne bo všeč kar boste kasneje dobili. Pa to da Bosna ni goloruka se strinjam, vendar je svet sedaj multipolaren in ne unipolaren. Da ti prevedem, ZDA in Nato nimata več take hegemonije, kot 90. let, Rusija je sedaj trezna in veliko močnejša, Kitajska je postala pomebmen igralec na sceni. Problemi v arabskem svetu še dodatno vežejo američane, pa še kriza je. Srbi imajo, kar so hoteli, tako da če jo hočete ukiniti, kar izvolite, vendat to se lahko uredi samo z vojsko, ampak dvomim da bojo šli američani sedaj bombardirat, majo dovolj svojih težav, pa še ne morejo početi več kar so hoteli. Da ne govorim, da so s Kosovom izkoristili svoj bonus.
hendikep
20. 01. 2010 14.17
crnigavran-arsenal vam bom povedo samo tole namesto verski in nacionalni pamfletov in proglasov ki ih poslušate zcerkveni odrov in iz džamije uzemite si knjige iz zgodovine in jih preberite če ste pismeni in niste zaslepljeni verskom mržnjom vam bojo stvari bolj jasne crnigavrane če si četnik in zaslepljen njihovom ideologijom je to tvoja stvar ker drugače nemorem zastopiti da mene nazivaš vehabijom in islamistom po tvojem se vsi moramo strinjati sa srbskom razlagom zgodovine kar vi srbi imate vedno prav ker ste vi edini narod izabran od boga na tem svetu jaz sem bosanac in tega se ne sramujem nikoli se nisam in nikoli se nebom kar se tiče vere za bilo kojo vero v Bosni in Hercegovini me boli .... ne vera ne bog pri meni nimate nobenega pomena ker neverjamem ne v veru ne v boga kar se tiče bosne in hercegovine pa ti zasigurno povem da niti eden njen del ozemlja nebo nikoli pripado nobeni drugi državi kar se tiče vas srbov nimam nič proti vam kot narodu imam pa protiv politiki vaši pojedinaca in skupina katere so sposobne klati in ubijati nebrožene in nemočne to ste dokazali vtem ratu v nasprotnem primeru ste navadne reve in to si zapomni bosna zdaj obrožena ni goloruka kot 1991 godine osobno sam proti vojne ampak če bo treba sigurno bom v prvim vrstama mi ga nismo začeli 1991 ga nebomo tudi zdaj sigurno nebomo dovolili da nasboste klali kot takrat tokrat imamo ščem dase branimo.
ciaobella
20. 01. 2010 13.24
Sicer pa DAYTON tudi ne predvideva kakeršnihkoli sprememb, ki pa jih ZDA vsiljujejo preko Sarajeva in EU... Tudi to je potem kršitev Daytona...vsiljevanje Banja Luki, da sprejme ustavne določbe in se odreče delu avtonomije.... Tega NIKOLI NE BO !
Mira-
20. 01. 2010 13.07
ciaobella 20.01.2010, 13:03 Problem je v tem da se ne morejo...
ciaobella
20. 01. 2010 13.05
Hrvatje so Hrvatje in Srbi so Srbi...ne eni in ne drugi pa se ne bodo deklarilali za Bosance (takšne kot želijo nekateri v Sarajevu).
ciaobella
20. 01. 2010 13.03
Mira- 20.01.2010, 13:00 BIH je setavljena iz Bošnjakov (Islamizirani Srbi in Hrvati), Hrvatov in Srbov... In če jim ne paše živeti skupaj se lahko "razzdružijo" ! Samo, da je MIR !
ciaobella
20. 01. 2010 13.02
SRBI so AVTOHTONI še kje drugje kot samo v SRBIJI ! In če imajo VSI pravice do samoodločbe...potem jo imajo tudi Srbi ! In Republika Srpska IMA LEGITIMNO PRAVICO biti Neodvisna Samostojna in Demokratična Država ! SRBIJA ima pravico ščititi svoj narod, pa naj si bo to v svoji državi ali pa povsod, kjer so Srbi AVTOHTONI ! Glede izjave Mesića...če bi Hrvaška to naredila, bi bila TOTALNA vojna, saj bi Tadić (ki je sicer za mir in spoštovanje Daytona v celoti) MORAL stopiti v vojno. TEGA PA SI NE ŽELI EU niti ZDA !
Mira-
20. 01. 2010 13.00
crnigavran Zdej pa prosim mene poslušaj. Jaz nobene nacije ne sovražim. Sem otrok iz mešanega zakona. Pa tudi nič kaj takega nisem napisala, ne pustim pa se napadati. Živim tam kjer mi je najboljše in kje želim živeti. Zakaj moramo Slovenci v Sloveniji živeti z Srbi, Hrvati, Italijani, Makedonci..? Zato ker je Slovenija država vseh državljanov Slovenije. Zato je tudi logično in normalno da narodi ene države živijo skupaj. Meni če ne bi ustrezalo živeti v Sloveniji in bi bila proti slovenskim državljanom, bi šla živeti drugam.
ciaobella
20. 01. 2010 12.59
REPUBLIKA SRPSKA BO PREJ ALI SLEJ SAMOSTOJNA, NEODVISNA IN PREDVSEM DRŽAVA V POLNEM POMENU TEGA POJMA ! In sklepala bo dogovore po svoji lastni volji in ne pod taktirko Sarajeva ali EU...
crnigavran
20. 01. 2010 12.53
Mira pa daj lepo te prosim ,ker si šolana ,ali mi lahlo predočiš tehtne razloge zakaj bi po tvoje morali srbi in hrvati živeti skupaj z muslimani. Takoj ti bom povedal da tukaj ne mislim na napredne in normalne muslimane katerim je promocija islamizma zadnja stvar v življenju.Tiste muslimane kateri vse gledajo skozi prizmo islamizma pa si ti naseli v svojo hiško in uživajte . Ti pač nikakor ne moreš in se ti zdi nemoralno če srbin ljubi svojo nacijo . Seveda ne ker ti isto nacijo sovražiš . Samo to nepomeni da se bodo srbi zaradi tvojega sovraga odpovedali svojim pravicam.
cccar
20. 01. 2010 12.50
pa dej ne mi jih kenslat no
cccar
20. 01. 2010 12.50
komentar ali rišeš?!?
Mira-
20. 01. 2010 12.49
HARITON Prvo se slovensko nauči pisati, ker komentiraš na slovenskem portalu. Ljubček dragi jaz sem fax že naredila in sem zaposlena. Vas, ki še govoriti slovensko ne znate pa se najmanj bojim
hariton
20. 01. 2010 11.54
mira-a gde ti komentarišeš, i gde izkazuješ svoje intelektualno znanje? Koji si ti fakultet završila? Radije se privati škole, jer če ti Srbi-nacionalisti još malo pa zauzeti sve strateške pozicije u ekonomiji u Sloveniji, pa čemo videti koliki češ ti nacionalista da budeš tek onda. Da da Srbi uvek krivi....boj se takvih koji su kao ja koji sa školom dolaze tamo gde se ti najviše bojiš...UČI SINE BIČE PARA....hahaha:))))))