Tujina

Konklave se bo začel 12. marca

Vatikan, 08. 03. 2013 13.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Konklave, na katerem bodo kardinali elektorji po odstopu Benedikta XVI. izbrali novega papeža, se bo začel torek, 12. marca. Dan pred začetkom se bodo preselili v posebne prostore znotraj vatikanskih zidov, kjer bodo ločeni od preostalega sveta.

Konklave, na katerem bodo kardinali elektorji po odstopu Benedikta XVI. izbrali novega papeža, se bo začel v torek, 12. marca, so sporočili iz Vatikana. Kardinali se bodo v torek zjutraj zbrali na maši v baziliki sv. Petra, konklave za tesno zaprtimi vrati Sikstinske kapele pa se bo začel popoldne.

Kardinali so odločitev o začetku konklava sprejeli na popoldanskem srečanju. T. i. splošne kongregacije, na katerih so se kardinali dogovarjali o datumu začetka volitev naslednika Benedikta XVI., so potekale od ponedeljka.

Sikstinska kapela
Sikstinska kapela FOTO: Reuters

Današnjih srečanj za zaprtimi vrati Apostolske palače se je prvič udeležilo vseh 115 kardinalov, ki bodo sodelovali na konklavu, saj je v četrtek v Rim prispel še zadnji kardinal, Vietnamec Jean-Baptiste Pham Minh Man.

Kardinali elektorji se bodo dan pred začetkom konklava preselili v posebne prostore znotraj vatikanskih zidov, kjer bodo ločeni od preostalega sveta. Vsi kardinali morajo priseči, da ne bodo razkrili podrobnosti s konklava, v nasprotnem primeru pa jim grozi izobčenje.

Po napovedih bodo kardinali tudi ta konec tedna in v ponedeljek nadaljevali razprave o tem, kdo je najboljši kandidat za novega papeža, ki bo za izvolitev potreboval najmanj 77 glasov.

Poznavalci razmer v Vatikanu pravijo, da so kardinali v grobem razdeljeni na dve skupini. Prva si želi, da bi Cerkev vodil milanski nadškof Angelo Scola, medtem ko bi druga na Petrovem prestolu raje videla nekoga, ki ni Italijan. Med slednjimi se največkrat omenja Kanadčana Marca Ouelleta, Ganca Petra Turksona, ameriškega kardinala Seana O'Malleyja in manilskega nadškofa Antonia Taglea.

Na splošnih kongregacijah so se kardinali doslej med drugim pogovarjali o nujnosti nove evangelizacije, odnosih med Svetim sedežem in episkopati nekaterih držav ter o profilu novega papeža, je dejal tiskovni predstavnik Vatikana Federico Lombardi.

"V zadnjih dveh dneh so stvari postale malo bolj jasne. Možnih je vsaj pol ducata kandidatov," je komentiral francoski kardinal in pariški nadškof Andre Vingt-Trois.

Kot je znano, je Benedikt XVI. 11. februarja presenetljivo napovedal odstop, pri čemer je kot razlog navedel pojemanje življenjskih moči zaradi starosti in posledično nesposobnost za spopad s številnimi izzivi, pred katerimi stoji Cerkev. Pontifikat 85-letnega nemškega papeža se je uradno zaključil 28. februarja.

V Vatikanu upajo, da bodo naslednika Benedikta XVI. izvolili še pred veliko nočjo, ki bo 31. marca, številni kardinali pa so izrazili upanje, da se bodo lahko vrnili domov pred cvetno nedeljo, ki bo 23. marca.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pošten Zvezdaš
10. 03. 2013 21.18
+8
Victorinox?? prijatel! Od naše katoličke vere v Europi so v leto 2011 in 2012,otstopili 20,%.Jaz res z srcem verjamem v Boga vendar v župnik .Papež Ženo nikakorr ne verjamem.Mogoče si videl po TV,kako se tihotapil za lažnega Papeža Prijate all si videl ,da Varnostniki so ga takoj spoznali ,da ni pravi Papež in znaj zakaj ????,ker lažni papež ni bil Gej..
G8J
10. 03. 2013 12.17
Nobene volitve ne potekajo v taki tajnosti kot te Drugače pa pomnite, kaj je rekel Janez Pavel II : Papež ma vas rad Takega ne bo nikoli več
pehtateta
09. 03. 2013 01.06
-4
pa kaj ste DRUŽINA, da pisarite o tem, pa koga to brriga? slovenske ateiste? ma dajte no.
testosteron
08. 03. 2013 23.02
+2
...ta RKC še nikoli v svoji zgodovini ni pomagala človeštvu - le za lasten interes ji je - ...
TunaVsolati
08. 03. 2013 23.08
-3
boš rekel, da je Mati Terezija neke vrste sadistka in je v neki izkrivljeni psihi uživala pobirati umirajoče iz jarkov? Lahko rečeš, da je RKC naredila premalo, če pa rečeš, da ni naredila nič, pokažeš ali svojo nerazgledanost ali pa najstniško apriori upornost proti vsemu, kar vsaj malo diši (smrdi?) pod RKC.
TunaVsolati
09. 03. 2013 11.37
+1
To, kar ti poznaš, so mogoče res promili. Sem pa prepričana, da se skupaj s tistimi promili, ki jih ne poznamo, nabere kar nekaj procentov. Lahko bi jih bilo več. Ampak saj koneckoncev bi lahko tudi ti in jaz, namesto da tukaj komentirala, šla in naredila kaj dobrega v tem času. Koliko pa jih je Cerkev skurila? Ker "na milijone" je zelo splošen podatek s katerim se težko operira. Pa nočem reči, da se v teh 2000 letih niso dogajale svinjarije, ker so se. A prav veliko več kot se opravičiti in mogoče rehabilitirati kakega izobčenca RKC v 2013 ne more narediti. In to je že naredila oz. dela. Pa še nekaj je - včasih je težko presojati zgodovino z modernimi očmi. En mogoče banalen in z RKC nepovezan primer je France Prešeren, ki je pri svojih več kot 30 letih imel otroka s 16-letnico. Kako bi že rekli takim danes?
primorec91
08. 03. 2013 22.21
+1
strici iza oltarja na kupu
Against
08. 03. 2013 21.02
-4
Če bi vatikan razdelil svoje premoženje med reveže, bi bilo revščine konec.
TunaVsolati
08. 03. 2013 21.17
+6
Če bi vsak od nas dal delež imetja, ki ga ima več kot revni, bi bilo revščine konec. In če bi vsi bogati dali, bi bilo revščine konec. Mogoče. Če smo realni bi jo bilo verjetno konec za določen del delavnih ljudi, ki so se po spletu okoliščin znašli v revščini. Tisti, ki so navajeni samo čakati na pomoč, bi pa še vedno čakali na pomoč. Se pa strinjam, da bi moral in Vatikan in vsi mi, ki spadamo med bogatejše ljudi, živeti bolj skromno in z zavestjo, da nismo sami na svetu.
Against
08. 03. 2013 21.27
+0
Yup. Vendar poslanstvo Vatika je dobrota in pomoč ljudem, zato ni jasno, zakaj zadržuje sredstva, s katerimi bi lahko ljudem aktivno pomagal. Rešil revščine in lakote.
TunaVsolati
08. 03. 2013 21.42
+2
Poslanstvo Vatikana je tudi vodstvo cerkve, ki ima, če rečemo na grobo, milijardo članov. In na žalost rabiš tudi sredstva, da lahko furaš tako zadevo. Se pa strinjam s tabo, da bi morali biti kristjani z vrha navzdol zgled skromnosti in pomoči soljudem. Na žalost temu velikokrat ni tako. Je pa po drugi strani na srečo veliko takih, ki se tega držijo. Samo taki običajno niso zanimivi za naslovnice, ki vsebujejo besede šokantno. Mislim pa tudi, da preprosto ni dovolj, da nekdo samo razda vse svoje imetje, tudi če se sliši lepo. Za pomoč revnim potrebuješ kak boljši in predvsem dolgoročni načrt. koliko se s takimi načrti ukvarjajo cerkveni dostojanstveniki je pa seveda drugo vprašanje.
KisloZelje333
08. 03. 2013 20.13
+2
hahahhaha poveš, da so za 90% hudega na tem planetu krive zda, izrael in vatikan, pa si tu na tem portalu deležen graje, češ kaj se pa greš, kakšne blodnje pa ti pišeš hahahhahah pa kaj ste vi res na nivoju osnovnošolskega otroka, res ne znate nobene stvari prebrat na internetu pa izbrskat, torej za vas je vatikan ustanova, ki se iz dneva v dan trudi, da ne bi bilo toliko revežev na svetu (vneto molijo zanje), pustimo to da so težki 200.000.000.000.000, (lahko da sem se zmotil pa je 120+ 12 ničel) ne me za besedo držat, no ampak kaj vam govorim, če vi veste, da so oni dobri ljudje, ki skrbijo za naš boljši jutri
canelo
08. 03. 2013 20.44
-3
Pomoje so bol smešni tisti ki preberejo kak članek al pa kako fantazijsko dokumentarno oddajo al kaj podobnega in potem folku pametujejo o viru zla na tem svetu. Človek malo pejt potovat po svetu mal si kako knjigo vzami v roke ne pa samo prebirat o teorijah zarote.
KisloZelje333
09. 03. 2013 02.03
-1
ah ja, jaz sem svoje že doživel fantič, ti kar pametuj
tron3
08. 03. 2013 19.50
-3
Štafete bodo tolkli, kateri kardinal bo večim postregel, tisti bo papež!!
tron3
08. 03. 2013 19.54
-2
Rode ima veliko možnosti, je prava punčka, lahko bi bil iskren in že enkrat spremenil spol!!
tron3
08. 03. 2013 19.40
-1
Topla ekipa, bo izbrala, med kdo bo najbolj živahen, tisti bo papež
Pivojevoda
08. 03. 2013 19.36
-3
Naslednji papež zagotovo ne bo iz Slovenije in ne bi smel biti iz nobene dežele, kjer so zavladali štirje jezdeci apokalipse, korupcija in zlo nad nedolžnimi. To pomeni, da tamkajšnji kardinali niso opravili svojega poslanstva, tudi če še tako trdijo, da so zgolj popravljali svoje delo in so bili korekten servis vernikom. Ni res, njihove duše so enako skorumpirane kot narodi, iz katerih izhajajo, papež bi moral biti nekdo, ki pozna pravo upanje in katerega skromno kraljestvo je lahko vzor celemu človeštvu. S tem bi se izbor precej zožil, sploh če upoštevamo, da kapital ni nobeno merilo za pravičnost in blaginjo neke dežele. Mi recimo sploh nismo revni, ker smo izropali tako bogato deželo, pokvarjeni smo pa veliko bolj kot najhujša, najbolj zavožena plemena, papež iz Slovenije bi bil lahko le Zver osebno. Mislim onega s tremi šesticami na glavi, ne našega zahojenega kmeta brez zemlje, seveda.
Wolfera
08. 03. 2013 19.35
+1
kam pa kam rdeča kapica? na konklave...
AlternativeFacts
08. 03. 2013 19.27
-2
Pol pravte da bo 12.3 popust na baklave?
LovecNaKomuniste
08. 03. 2013 19.27
+2
Franci mi smo s tabo!
odpisan2x
08. 03. 2013 18.54
-3
zbor spolnih iztirjencev,za vas so pa ......................
Pivojevoda
08. 03. 2013 18.52
+0
Včasih so morali poslušati Božjo besedo in so se morali zapreti v šotor, nihče ni vedel, kaj se je dogajalo v cirkusu, dokler se niso zmenili in objavili svojemu izbranemu ljudstvu, kakšna je Božja volja. Danes ljudi zanima internet, bilo bi čudovito, če bi lahko vsak dan prebirali najboljše twite kardinalov, kako zagovarjajo svoje argumente. Mislim, da to ne bi bilo v nasprotju z Biblijo, itak ni ostalo skoraj nič od starih običajev, ki v dobi informatike tudi ne bi imeli več nekega smisla, katoliška cerkev pa se tudi zaveda potenciala modernih medijev. Tako bi dvignili zanimanje za te drugorazredne teme tudi med kupom intelektualcev ter kavč filozofov, ki bi lahko končno v živo spremljali, po kakšni logiki izbirajo človeka, ki naj bi načelno vladal oziroma predstavljal etično in moralno avtoriteto 2 milijardama sledilcev, vse do svoje smrti. Za razliko od totalitarnih diktatur, je cerkev zadnja, ki bi imela kaj skrivati, ker sta vso njihovo bogastvo in moč skrita v njihovi neomajni in iskreni veri v edinega Boga, ki vlada vsemu življenju in celemu vesolju. Papež je pač Predsednik Božjega kraljestva na Zemlji, Bog je skrivnost, njegov nauk pa bi moral biti čim bolj oznanjen in transparenten, kar bodo spraševali kardinali, sprašujemo vsi ljudje na svetu.
Pivojevoda
08. 03. 2013 19.08
-2
Za začetek bi lahko Vatikan objavil vsaj podrobne biografije vseh kandidatov za Papeža, tako bi pravočasno izvedeli tudi, če je kdo slučajno bra
KisloZelje333
08. 03. 2013 18.48
-1
po minusih na objektivnih komentarjih sodeč vidim da ta članek berejo več al manj ljudje, ki niso sposobni razmišljat z lastno glavo, verjetno zaman upam na kak odgovor, pa vendarle, mi lahko že 1x za vselej pojasnite, kako vam uspeva leta 2013 pri vseh informacijah, ki jih človek lahko izbrska na internetu, še vedno podpirati vatikan, izrael in zda? Mi lahko prosim lepo kdo to objasni, ker mi res ne gre v glavo, kako je to mogoče, res berete samo cnn in 24ur? Ljudje božji oh ja
canelo
08. 03. 2013 18.52
+1
KisloZelje333
08. 03. 2013 19.05
-1
aha po tvoje je dobro, če ljudje podpirajo največje teroristične države oz ogranizacije, instutucije (vatikan) v zgodovini človeštva? Si siguren kaj me sprašuješ??????? Nikogar zarad mene, vendar potrebno se je zavedat, da so nam ravno zgoraj omenjeni skuhali stanje v katerem se nahajamo, ko bo dosti ljudi združeno razmišljalo o tem, lahko pričakujemo spremembe, ampak glede na to kako naivni so ljudje, bo vsaj še 10 let tako, kot je danes, žalostno, zaradi takšnih kot si ti sam, raje se kdaj vprašaj, kako ti uspe biti tako naiven in neveden
canelo
08. 03. 2013 19.23
+3
Lej kolega če se ravno ne strinjam z tabo še ne pomeni da sem neveden. Takoj ko se človek postavi v pozicijo da vse ve potem v bistvu ne ve nič.
KisloZelje333
08. 03. 2013 20.10
glej ga glej bo pametno obračal moje besede, torej zdaj sem jaz najbolj pameten, samovšečen in nevem oh in sploh skratka al kako? No če je tako zgledalo, ne želim biti tak, se opravičujem če kdaj koga užalim, ampak saj sploh nevem zakaj se spuščam na tvoj nivo, če se ne strinjaš z mano, še ne pomeni, da si neveden, če se ne strinjaš z mano, žal bolj malo veš o dogajanju na tem svetu, za začetek si poglej nevidni imperij na youtube s slovenskimi podnapisi, potem pa lahko še kakšno rečemo na to temo, dokler so pa tebi hujši chavez, gadafi, husein, asad in podobni "zlobni" diktatorji in dokler bo še večina ljudi razmišljala tako omejeno, kot pa zgoraj omenjeni, se človeštvu ne piše nič lepega
Against
08. 03. 2013 20.53
To je bila vedno taktika RKC članov - da te osebno diskriditirajo, njim pa bi moral verjeti na besedo.
163540
08. 03. 2013 18.47
+5
V Vatikanu imajo še srečo,da ni Virant kardinal,on bi jim sigurno nekaj zakomplicira,verjetno bi imeli ponovne predčasne konklave,ker bi hotel biti na vsk način papež
Von Molche
08. 03. 2013 19.22
+2
AlternativeFacts
08. 03. 2013 18.42
+2
koline sredi marca? ..
canelo
08. 03. 2013 18.40
+0
Sem katolik pa se povsem strinjam z izjavo, da nisi dober človek samo zato, ker hodiš v cerkev, tudi pravi kristjan nisi samo na podlagi tega. Je pa tudi res da neka organiziranost in neka ustanova pač mora bit. Moje mnenje je da bi se cerkev morala konkretno reformirat drug cilj pa bi moral bit ponovna združitev katoliške, pravoslavne in protestantske cerkve!
Pošten Zvezdaš
08. 03. 2013 18.49
+3
Prijatel,? tudi jaz sem katolik,ampak sramota za vse nas.Naša vera je naj slabša ,samo neki nesposobneži zato pa tako hitijo za župnike in nakonco papeži.Tudi met njima ne more biti pravičnost ker večino od njih so samo geji.
canelo
08. 03. 2013 18.55
+1
Cerkev je ustanova in ne mešaj tega z samo vero, kot drugo da je večina župnikov gejev pa pedofilov tud ne drži je pa res da se najde marsikateri sporen med njimi. Kar se pa tiče nesposobnežov teološka fakulteta pomoje ni ravno najlažja. Naj ne izpade da jih kategorično branim ampak posploševat pa tud ni treba.
we.see.we.judge
08. 03. 2013 19.18
-1
Cerkev je bila in je še vedno velik kradljivec denarja skupaj s cerkvijo pa nekateri pedo-filni papeži, s tem pa ne mislim na Krščansko vero o tem je razlika.
Victorinox
08. 03. 2013 19.18
+1
caro11 Katolik si, pa omenjaš, da je katoliška vera najslabša. Zakaj bi bila najslabša? Zakaj naj bi bili duhovniki nesposobneži in kje vidiš, da hitijo za župnike, ko jih skoraj povsod manjka? Od kod ti informacija, da so večinoma geji?
Pošten Zvezdaš
08. 03. 2013 19.53
+4
bergla 1
08. 03. 2013 18.28
-2
Komu mar za ta konklave?