Tujina

Lezbijki niso dovolili posvojitve

Strasbourg, 22. 01. 2008 15.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
95

Sodišče za človekove pravice je Francijo obsodilo diskriminacije, ker istospolno usmerjeni vzgojiteljici ni dovolila posvojiti otroka.

Evropsko sodišče za človekove pravice v Strasbourgu je presodilo, da je Francija diskriminirala istospolno usmerjeno vzgojiteljico, ker ji zaradi spolne usmerjenosti ni dovolila posvojiti otroka.

Sodišče za človekove pravice je presodilo, da je Francija diskriminirala istospolno usmerjeno vzgojiteljico pri postopku posvojitve
Sodišče za človekove pravice je presodilo, da je Francija diskriminirala istospolno usmerjeno vzgojiteljico pri postopku posvojitve FOTO: POP TV

Tožnica, katere identiteta je zaščitena z začetnicama E. B., je stara 45 let in od leta 1990 živi s svojo partnerko psihologinjo v pokrajini Jura na vzhodu Francije. Oblasti so leta 1998 njeno vlogo za posvojitev zavrnile z utemeljitvijo, da bi otrok trpel zaradi odsotnosti očetovskega lika in zaradi nejasne vloge njene partnerke.

E. B. se je na razsodbo pritožila na francosko prizivno sodišče, ki je pritožbo zavrnilo zaradi njene "izbire življenjskega sloga" in ne homoseksualnosti. Leta 2002 se je nato obrnila na Evropsko sodišče za človekove pravice. Glede na to, da francoski zakon dovoljuje posvojitve samskim prosilcem, je veliki senat sodišča z desetimi proti sedmim glasovom odločilo, da so francoska sodišča tožnico obravnavala drugače zaradi njene spolne usmerjenosti.

Po mnenju sodišča, homoseksualnost prosilke ni vplivala le na oceno prosilke za posvojitev, ampak so njeno prošnjo zavrnili ravno zaradi prosilkine spolne usmerjenosti. Sodišče je odločilo, da je bila E. B. diskriminirana, kršena pa ji je bila tudi pravica do zasebnega življenja, ki jo zagotavlja evropska konvencija o človekovih pravicah. Za moralno škodo ji je sodišče dodelilo odškodnino v višini 10.000 evrov.

Odločitev sodišča Francijo obvezuje, da sprejme ukrepe, ki bodo v prihodnje preprečili podobno diskriminacijo. Odločitev bi lahko vplivala tudi na druge primere samskih homoseksualcev in homoseksualnih parov v Evropi, ki bi radi posvojili otroka.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (95)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iztok@si-con.com
28. 01. 2008 08.16
lucy_b, sploh ni res, da je vec "ocitov in mamic", ki bi otroke posvojili. Ti govoris samo za dojencke, ko pa gre za starejse otroke, pa je sansa manj kot 4% da se otrok starejsi od 10 let posvoji. Kaj naj recem, nimas pojma o temi, za katere trdis da poznas "dejstva". P: V postopku posvojitve 16. letne deklice.
xzamiel@hotmail.com
25. 01. 2008 07.55
Civitsstain: Verjamem, da je tako pri večini otrok, ki imajo oba starša itd itd, seveda. In to je lepo in prav (čeprav teoretično se lahko vloge tudi zamenja, če smo realni). Hkrati pa verjetno vidiš kar nekaj primerov pri katerih imajo samo mamo, samo očeta, ali pa samo strica, teto itd. Kaj pa oni? Ja, saj teoretično so na slabšem, ker nimajo staršev in tako dalje, še vedno pa niso obsojeni na propad, ne? Zame je to isti šmorn pri homoseksualnih parih. Verjetno res ne bo lahko, bi bilo pa krivično trditi, da so vsi obsojeni na propad ali karkoli podobnega. Se ne bi strinjal, da otroci MORAJO imeti oba starša. Že zaradi samega principa morati. Ljudje, ki imajo mnenje, da sta oba starša nujno potrebna za lepo otroštvo, zdrav razvoj in uspešno življenje itd, se mi zdijo naivni. Spet, zaradi besede morati. Strinjam se, da je lažje in bolj preferentno, če ima otrok oba starša. Idealno gledano pač. Je pa dejstvo, da je veliko otrok, ki nima obeh staršev, tako ali drugače gledano oz. ima bolj enega kot dva. Dejstvo je tudi, da je veliko otrok v sirotišnicah zaradi takšnih in drugačnih razlogov. Civitsstain: Čeprav se delno strinjam s tvojim komentarjem, se mi še vedno bolj zdi, da se v končni fazi otroke in njihovo psiho podcenjuje oz skorajda ignorira.Nekateri dajate občutek, da se lahko zdrav in "normalen" človek lahko razvije samo v primeru, ko ima oba starša, kar je pa smešno, ker pač ni tako.
civitasstain@gmail.com
24. 01. 2008 09.05
xzamiel Spomin na moja otroška leta. Če sem imel "aua"...., sem šel h mamici, če sem hotel kaj tehničnega sem šel h očku in imel sem prekrasno in srečno otroštvo. Da moj komentar ni tako nesmiseln moja spoznanja. Delam v organizaciji, ki se ukvarja izključno s predšolskimi otroci. To so še otroci, ki ne poznajo hinavščine in njihov otroški svet še ni egoistično pokvarjen. Kaj pripovedujejo, če med seboj tekmujejo in se hvalijo? Moj očka ma najhitrejšii avto, je na avtocesti prehitel Porše, je najbolj močan, mi je kupil avto, sva igrala nogomet itd. Mamice sploh tu ne omenjajo. Kdaj se mamice omenjajo? Mamica me je peljala h zdravniku, mamica mi je brala pravljice, mamica mi je kuhala čaj. Torej so duševno bolj navezani na mamico. To je resnični otroški svet. Ne nameravam noben spol razvrednotit, ampak navajam samo kako se v normalni družini deli podzavestno skrba za otroka in njegov nadaljni razvoj.Torej otroci morajo imeti oba starša v srečnem otroštvu. Obratno je samo egoizem odraslih, ki mislijo samo na sebe in ne na otroka. Drugo je samo, ali ne nevednost o otroški psihi, ali pa namerno spreminjanje resnice, katera ne paše nekaterim v ta "modern čas".
strudll@volja.net
24. 01. 2008 08.56
za take stvari bi lahko naredl kšn referendum.... mislm da to ne bi bla slaba ideja... naj zmaga volja ljudstva!!!! (sej živimo u demokraciji mar ne??)
lucy_b@amis.net
24. 01. 2008 08.38
Dejstvo je še vedno to, da je preveč otrok sirot in da je veliko preveč družin z očkom in mamo ki bi take otroke posvojile. Do takrat ni kej razmišljat o posvojitvi lezbijk in gejev, ker kakorkoli obračate so slabša luč za otroka, ki ima pravico do normalne družine, šele potem do takih in drugačnih alternativ. In ja xzamiel - v par strani dolgih tekstih tule si se dovolj razkril, da si podal jasno sliko o tem, kaj in kako je s tabo - seveda v zvezi z splonimi nagnjenji. V tem pogledu ti lahko še dodam, da predvidevam, da si mlajši od 25 let...
strudll@volja.net
24. 01. 2008 08.27
mam jest en dobr predlog da ne bo polemik pa da se ne bomo kregal kle: najbolš bi blo da bi se istospolno usmerjenim dal oz naredil eno državo pa nej majo zakone kakršne hočjo pa nej se brigajo zase ostale nej pa pustijo pr mer!!!! pa bomo vidl kok cajta bo obstajala taka država... xzamiel: "hormonska nagnenja" wtf je pa to?? prvič slišn tak izraz (podrobnejše informacije prosm) ker kokr jz vem so sam hormonske anomalije oz NAPAKE :P
rozentalka@yahoo.com
24. 01. 2008 00.01
strudll... o pravici otroka, da ima mamo in očeta, si lepo preberi moje druge poste, čeprav dvomim, da bo tvojo ozkoglednost spremenilo. Poleg tega danes v šolah govorijo pri psihologiji, da je homoseksualnost prirojena in se ne pogojuje z okoljem, pa tudi da z njo ni nič narobe. Da bi pa delal samomor, ker bi imel pa 2 očkata pa govoriš samo zato, ker pač ne veš kako je pravzaprav imeti 2 očkata. Poznam namreč otroke istospolnih družin, ki so mi dejali, da si ne predstavljajo življenja v familiji, ki ima mamo in očeta. In ne, niti eden od teh otrok ni gej, čeprav so v vseh primerih, ki jih poznam jaz to biološki otroci ene/ga od partnerjev/ic. Sicer pa če bi bila homoseksualnost, hipotetično, povezana z okoljem, kako si potem razlagaš na miljone homoseksualcev, ki so odraščali v stabilnih familijah očeta in mame, brez alkohola in kakršnekoli zlorabe, v sosedski ni bilo nobenih gejev in lezbijk, na televiziji pa takih prizorov otrok ni videl? Naj opozorim, da homoseksualci nekje pri 12-13letih že začnejo čutiti privlačnost do istega spola... clementia... čisto tako mimogrede, niti Elton niti Geffen nimata otrok. Pa žalostno je, da če vidiš resnico v komunistični propagandi polni laži, da nasedaš tudi cerkveni propagandi... Sicer je pa tvoj zadnji post zopet poln stereotipov. Tvoj zadnji odstavek je tipičen primerek tega. Vsedi se v en lokalček in opazuj naslednjo parado ponosa, pa boš videla koliko je procentualno možač/ženskic parov ali pa poženčenih tipov/in tapravih moških parov. Ne boš verjela, ampak razmerja so včasih tudi popolnoma nestereotipna. ccc... socialni delavci naj bi imeli razgledanost nad vsemi razredi družbe, kot tudi drugačnih... predvsem pa tudi znanje psihologije. Saj jo poznaš, ne? Psihologijo? Pa tudi poznaš eno najbolj osnovnih definicij v psihologiji o stereotipih? Da so stereotipi posplošene in poenostavljene sodbe o drugih ljudeh oz. družbenih skupinah? Da poudarjajo le tipične in navzven vidne poteze določenih skupin ter zanemarjajo razlike med posamezniki? Ding ding??? Karkoli??? Se pa še vedno sprašujem kaj bi naredila, če bi bil tvoj sin, ki ga imaš razumljivo in zelo očitno zelo rada, gej?! Bi ga postavila pred cesto? Bi mu rekla, da je bolan? Da je kužen in ne sme v bližino tvojih morebitnih vnukov ali nečakov ali kakšnih tretjih otrok?
xzamiel@hotmail.com
23. 01. 2008 23.54
Eh, vidim, da je moj komentar spet izginil, tako da ne bom vsem odgovarjal spet. LucyB: Očitno me poznaš, da si naredila tako dobro "psihoanalizo", an. Ccc. Clementia: Bom skušal biti mil, ampak to, kar ti praviš...ignoranca pač. Izguba časa ti karkoli razlagat v tem primeru. Strudl: Prirojena so hormonska nagnjena, ki pa vplivajo na interpretacijo zunanjih dejavnikov in posledično na čustva, ergo. Vse je pač povezano. Ravno zaradi tega dejstva pa ni nič 100%. Clementina: Ti si že v marsikaterem komentarju poudarjala, da če pa ljudje "tako razmišljajo, so pa zagotovo nesrečni v ljubezni, v življenju ali kjerkoli pač že. Le zakaj. Strudl: Otrok ima najprej pravico imeti ljubezen in pozornost, potem očeta in mater.
strudll@volja.net
23. 01. 2008 22.48
searching.for.love očitno si spal/a pri pouku psihologije k če ne bi vedu al pa vedla (itq nima veze) da homoseksualnost res ni prirojena NAPAKA!!! ker je ljubezen čustvo oz SESTAVLJENO čustvo in sestavljena čustva niso prirojena (osnovna pa so). Drgač pa nahitr prva faza razvoja čustva k se mu reče ljubezen je ljubezen do staršev vse ostale oblike ljubezni se razvijejo bistveno kasneje!!!!!!!! če mi ne verjamete uzamte učbenik psiha za gimnazije al pa pogooglite mau..... sploh pa kr se tiče pravic.... mogoče hočjo met "istospolci" pravico do otrok... sam otroc majo pa PRAVICO MET OČETA IN MATER!!!!!!!!!!! pa če hočjo met "istospolci" otroka nej si ga sami nardijo.... idiotizem...!!!! svaka čast franciji majo očitno vsaj kej mozga u glav oz vejo da je pravica otok prej pol pa pravica drugih....
clementia555@yahoo.com
23. 01. 2008 22.07
syphadias: Pa da.... Za tebe je itak vse bedarija in sarkazem. Vsem tem ali onim ljudem in interesnim skupinam priporocam, da se raje kot za pravice homoseksualcev brigajo za pravice otrok, ki so krsene mnogo bolj kot pravice raznih gospodov Eltonov ali Geffena, ki preko medijev skusajo vplivati na javna mnenja z raznimi spekulacijami, insinuacijami in podtikanji o tem, kako bi otroci pri njih ziveli bolje kot pri normalnih druzinah. Za mene to niso nic drugega kot razni ceneni populisticni izgovori, nekaj podobnega partizanski mitologiji, ki pravi, da bi leta 1942 vsi peli in govorili po nemsko, ce ne bi bilo partizanskega upora. To so pravljice za naivne ali taksne, ki do sedaj niso imeli pretirane srece v svojem ljubezenskem ali druzinskem zivljenju, vendar za sve stvari se najdejo tudi dobre strani, ce se jih le poisce. Zaradi razocaranja v lastnem zivljenju iscejo idealen svet drugod, ne zavedajoc se pri tem, da so homoseksualni pari tako kot navadni pari ljudje, ki se tako kot mi znajo preprirati, locevati, piti, drogirati, zmerjati, tepsti in podobno. Pravzaprav je vcasih kar malo smesno jih opazovati. V zenskem paru je vedno ena partnerica, ki je dominantna oz. igra vlogo moskega. pri moskih pa imas vedno enega, ki je bolj zenscen. To je po svoje zanimivo in malo smesno, glede na to, da naj bi bila to zveza dveh moskih ali zensk.
DarthRevan
23. 01. 2008 21.56
Kriss, v bistvu sem bil zlati maturant. Pa hvala vseeno da tako skrbiš zame.
kriss714@amis.net
23. 01. 2008 21.55
DarthRevan
23. 01. 2008 21.54
Kriss, zakaj pa imamo potem šole s prilagojenim programom?
kriss714@amis.net
23. 01. 2008 21.53
Searching, saj je idiotizem tudi prirojen, pa nihče ne zahteva, da se družba prilagaja idiotom.
Etty Gore
23. 01. 2008 21.39
homoseksualnost je prirojena, kar najbrž pomen, da se človek ne odloča a bo biu homoseksualen al ne. tud ta stereotip; otrok s homoseksualnimi starši bo gotovo prevzel iste navade...ni res. edino od vsega je mogoče to, da se bojo taki otroci sramovali svojih "staršev", da bi pa samo zaradi njih postali homo/biseksualci, je pa nemogoče. vsak ima to prirojeno, se ne more odločat kaj bo biu. tisto kar čuti, pač čuti.
tatjana.kersmanec@siol.net
23. 01. 2008 21.08
ja tut kao drugačni ljudje niso slabi. sam če pa hočejo še enega otroka posvojit bodo s tem tut nekaj dobrega naredil zanjga s tem k ga bodo dal vn iz sirotišnice.
mitja.kert@gmail.com
23. 01. 2008 19.06
Če katera ženska,ki je istospolno usmerjena želi imeti otroka,naj poišče mene.Ne gre se za sex,gre se za to,kaj ti govori notranji glas,da bi želel imeti otroka neglede na to ,da si drugače usmerjen...pa lahk komentirate kolikor hočete..vsak ima svojo biološko uro,ali je hetero,bisex ali homo...
Andrea Ramovs
23. 01. 2008 18.00
Moderno? traparija... to so dejstva...istospolna partnerstva obstajajo, obstajajo tudi istospolna partnerstva z otroci, in tudi to so družine! Pika!
tatjana.kersmanec@siol.net
23. 01. 2008 17.59
ma dejte no... saj ni sam en otrok na voljo za posvojitev. sej bi itak bil že tko diskriminiran- če neb meu staršev in bi odrastu u sirotišnici al pa če bi mel dve ženski za starše. ampak če bi meu vsaj posvojitelje, bi vsaj meu ljubezen pa nekoga k mu lahk zaupa pa tko najprej... a če bi ga pa posvojila dva geja bi blo pa ok, k bi mela \\\"očetovske\\\" like??
DarthRevan
23. 01. 2008 17.52
Minerc, "moderno" je nekaj kar je večinski trend. V bistvu je v bilo antiki "moderno" imeti homoseksualne odnose. Danes je to precej bolj obrobna stvar. Pa nam je antika dala Platona, Aristotela, Arhimeda in Evklida.