Tujina

Podatki črnih skrinjic: Za strmoglavljenje leta MH17 kriva eksplozija rakete s šrapneli

Moskva, 28. 07. 2014 15.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Iz Kijeva so sporočili, da podatki iz črnih skrinjic potrjujejo, da je strmoglavljenje malezijskega letala zakrivila eksplozija rakete s šrapneli. Medtem pa je Nizozemska z Ukrajino dosegla dogovor o mednarodni misiji, ki bo skrbela za varnost na prizorišču.

Andrej Lisenko iz ukrajinskega sveta za nacionalno varnost in obrambo je danes sporočil, da podatki iz črne skrinjice malezijskega boeinga 777, ki jih preučujejo mednarodni preiskovalci, potrjujejo, da "je bil razlog za uničenje in strmoglavljenje letala velika eksplozivna dekompresija, ki so jo povzročila predrtja šrapnelov iz eksplozije rakete".

Ukrajinska vojska zasedla del kraja strmoglavljenja letala

Zaradi spopadov v okolici kraja strmoglavljenja skupini 50 neoboroženih avstralskih in nizozemskih policistov medtem danes že v drugo ni uspelo doseči prizorišča, potem ko jim je nasilje to preprečilo že v nedeljo.

V Haagu je bil dosežen dogovor med Ukrajino in 11 državami, katerih državljani so umrli v strmoglavljenju, o oblikovanju skupne ekipe tožilcev, ki bodo preučili možnost vložitve obtožnic proti odgovornim za strmoglavljenje.

Ukrajinske vladne sile so namreč v nedeljo – po skoraj tednu dni prekinitve ognja v krogu nekaj deset kilometrov okoli prizorišča, med katero tam hujših spopadov ni bilo – napadle povsem v bližini kraja strmoglavljenja letala. Kot so ob tem sporočili iz Kijeva, skušajo zavzeti območje iz rok separatistov in mednarodnim strokovnjakom omogočiti varen dostop do prizorišča.

Po navedbah proruskih separatistov pa je danes ukrajinska vojska zasedla del prizorišča strmoglavljenja. Vojska je sporočila, da se njene enote s separatisti spopadajo za nadzor nad več kraji v okolici strmoglavljenja in da so med drugim že vstopile v mesto Šahtarsk, ki leži kakih deset kilometrov od prizorišča.

Za tem je Nizozemska z Ukrajino dosegla dogovor o mednarodni misiji, ki bo skrbela za varnost na prizorišču. V misiji bodo sodelovali policisti in strokovnjaki iz Nizozemske, Avstralije in drugih držav, ki so v tragičnem strmoglavljenju izgubile svoje državljane. Sporazum sta v Kijevu podpisala nizozemski zunanji minister Frans Timmermans in začasni ukrajinski premier Vladimir Grojsman.

Razbitina malezijskega letala
Razbitina malezijskega letala FOTO: Reuters

Lavrov: Preiskavo strmoglavljenja malezijskega letala naj vodijo ZN

Medtem je Rusija zaskrbljena nad dejstvom, da se nekateri "njihovi partnerji" glede preiskave nesreče z ukrajinsko vlado poskušajo dogovoriti dvostransko.

"Preiskovalno misijo bi moral določiti Varnostni svet ZN na temelju svoje verodostojnosti in bi morala imeti varnostna zagotovila," je na novinarski konferenci povedal ruski zunanji minister Sergej Lavrov in dodal, da si bo Rusija prizadevala za "neodvisno in transparentno" preiskavo strmoglavljenja.

Hkrati je dodal, da si bo Rusija prizadevala za prekinitev ognja na kraju strmoglavljenja boeinga 777. "Slišali smo obljube ukrajinskega predsednika Petra Porošenka (o prekinitvi ognja). A njegove besede niso bile enake njegovim dejanjem. Boji se nadaljujejo. Ukrajinska vojska uporablja raketni sistem grad," je še dejal.

Sergej Lavrov
Sergej Lavrov FOTO: Reuters

'Ugrizniti nazaj ni primerno za veliko državo'

Lavrov se je dotaknil tudi sankcij Evropske unije proti Rusiji zaradi njene vloge v ukrajinski krizi, ki jih je opisal kot "žalostne". "Zagotovo jih ne moremo ignorirati. A zapasti v histerijo in ugrizniti nazaj ni primerno za veliko državo. To bo naše osnovno načelo," je dejal.

Opozoril je, da sankcije ne bodo dosegle cilja, Rusija pa da lahko zaradi njih postane bolj "samostojna in samozavestna".

Ruski minister je prav tako napovedal napotitev opazovalec Organizacije za varnost in sodelovanje v Evropi (Ovse) na ruski kontrolni točki Donjeck in Gukovo ob meji z Ukrajino v prihodnjih dneh.

"Upam, da nam bo to omogočilo zavrniti sume, da te točke, ki jih na ukrajinski strani nadzorujejo uporniki, uporabljajo za pošiljanje orožja in oborožencev v velikih količinah iz Rusije in Ukrajine," je pojasnil Lavrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (102)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Fika Armel
10. 08. 2014 18.29
-1
Raketa je priletela iz Ruskega ozemlja saj so videli tisto rampo na tovorbjaku da manka ena raketa in šrapneli so letalo u zadnji del letala to bo resnica saj so separisti hiteli pobirati telefone da ja nebi bilo dokaza in na sežig a pobrali so seveda tudi tujo valuto ki je bila verjetno vseposod ....
cirus
30. 07. 2014 08.43
+1
Kje so posnetki komunikacije med ukrajinsko kontrolo letenja in MH17?????? Tudi do njih preprečujejo dostop "separatisti"?
Kwaj
29. 07. 2014 20.00
+2
Pravkar so Rusi sprejeli,da so države,ki so sprejele sankcije proti njim agresorske.......američani brez pameti se bodo umaknili nazaj v luknjo eu pa uničili ekonomsko in finančno .....vojaško pa itak brez veze omenjati!!
Al83
29. 07. 2014 20.48
+1
Boli njih, oni ki so vse zakuhal bodo lepo po bunkerjih, mi nepotrebni jedci pa na frontah.
Al83
29. 07. 2014 19.53
+2
Zanimivo, kako je bilo letalo sestreljeno tocno na 17.7.2014, let ki se je imenoval mh17, boeing 777. Vse povsod same sedmice. Nakljucje? Spomnim se letosnega govora Christine Lagarde za lanski bozic, ko je govorila, kako je sedem posebna stevilka in kako bo zaradi tega 2014 magicno leto. Numerologija je zelo razsirjena med okultom in prostozidarstvom in da cloveku za misliti, ce gre pri tej sestrelitvi spet za kaksno zaroto skritih elit-loz.
Audy
29. 07. 2014 21.04
+2
Prvi polet tega letala je bil 17.7.1997, starost 17 let...
Al83
29. 07. 2014 21.11
Al83
29. 07. 2014 21.33
Je mozno, da je bila sestrelitev tega letala kak iluminatijski ritual?
tomy33
29. 07. 2014 18.03
+6
Dajmo se novinarji malo izobrazit preden neumnosti povzemate. Nobena črna skrinjica nikoli ni, tudi zdaj ni, in nikoli ne bo zaznala da je do dekompresije prišlo zaradi šrapnelov. Zazna samo da je do dekompresije prišlo, in to je to. Vse ostalo je kretenizem tistega, ki je to sproduciral in še večji tega, ki to dalje prodaja.
ServerAUTOMATIC
29. 07. 2014 17.27
-5
Upajmo, da bodo Rusi nehali izzivati svetovni mir.
vesolec1
29. 07. 2014 13.23
+10
to kaj se zdaj dogaja po svetu se nebo vredu koncalo,to vodi v tertjo vojno ki bo jo spet najbol obcutla evropa,ne vem kaj boste nardili ko vam bojo dali orozje v roke in se boste morali borit....vprasajte se za koga???
vetlan
29. 07. 2014 13.34
+4
GreaterIsraelProject
29. 07. 2014 16.37
+6
katastrofa je, da večina Slovencev meni da so za sestrelitev krivi separatisti oz. Rusija Očitno je propagandna mašinerija premočna za ovce ki verjamejo v dobre namene Nata in EU, ki pa je pod nadzorom istih psihopatov kot FED v ZDA.
ales alless
29. 07. 2014 12.23
-13
na področju pro russov odkopali že dva množična groba. v ene od teh celo 52 ljudi. ujeti ali ubiti pro rusi večina s ruskimi potnimi listi, nekaj čečenov in celo srbi..hjoj joj, eni tu pa še vedno r.it ližete putinu...pa krivite za zahod pa njihovo propagando? nacisti se bojujejo na strani rusov...
vetlan
29. 07. 2014 12.34
+6
pozabil si na civila vseh narodnosti in z ukrajinskimi potnimi listi, ki jih je že po potrjenih podatkih cca 1500 mrtvih, med njimi je veliko otrok, najbrž jih je Putin naročil pobiti, in vsak dan številka raste. Izbegljici, ki so pobegnili na zahod Ukrajine čudno izginjajo. In nacisti se bojujejo na strani Rusov? Kakšno zdravilo jemlješ, da ti škodi?
vetlan
29. 07. 2014 12.42
+9
in ja, krivim zahod in obsojam zahodne medije, ker ne prinašajo resnice, celo jo skrivajo.
ales alless
29. 07. 2014 15.21
-1
pro rusi so si moč v vzhodi pridobili z ustrahovanjem, ugrabljanjem, posiljevanjem in pobijanjem vi pa verjama na pravljice rusov da nimajo nič s tem... pa vi še miloševiča pa hitlerja hvalite pol pa bote pravli za naciste da so ukrajinci??? poglejte se kaj pišete tukaj, pa kaj pišete pod drugimi članki...
ales alless
29. 07. 2014 15.23
-1
točno se vidi keri ste tukaj pa kolko vas je. zaradi nekega sovraštva proti eu pa ameriki si prikrivate pravo resnico. sami pa ste zavozli živlenja samo so za vas vsi drugi krivi. dajte, idite tja pred občine protestirat proti radarjem pa za take brezvezne...
vetlan
29. 07. 2014 16.16
+2
ales alless, ne vem, ali si z Lune padel. Vidim pa, da sploh ne veš o čem pišeš, imaš pa močno rusofobijo. To pa. Hitlerja hvalijo in častijo benderovci, t.j. večina ukrajinske vojske, saj so bili 5.kolona Hitlerja. ONI ustrahujejo, ugrabljajo, posiljujejo in pobijajo CIVILNO prebivalstvo, bombardirajo šole, vrtce, bolnice, stanovanjska naselja.... Kar se tiče sovraštva do amerike, imaš prav. Kar dela ZDA v zadnjih letih po svetu, je kriminal. Sovražim politiko ZDA, ki jo vodi zadnja leta. Vse gradi na laži. Če pa primerjaš protesti proti radarjem z dogodki Ukrajini, nisi pri zdravi pameti in nimaš pojma o tem, kar se tam dogaja.
ales alless
29. 07. 2014 19.53
-1
haha vetlan ti pa si lepo namazan s strani rusov. ne ti meni of neki fobiji če si slep kot postojnska ribica. vzami si ti malo časa kak lažejo, kažejo slike svojih zaporov, vojne čečenije, celo od cnn posnetke kradejo pa kažejo da je to v ukrajini. na original slike gor rišejo fastike pa take fore da bi ukrajince očrnili. pa še nekaj si poglej zgodovino, ne mi vi o hitlerju pa takih, rusija še celo sama pobila miljone ljudi med vojno in po vojni. daj malo si poglej ti resno, ne glej totih zda ali pa pro ruskih kanalov. malo si poihči vire direktno od ljudi ki živijo tam ne pa kaj bo rus ali pa američan rekel in kazal pa ne nasedaj.
Noro1
29. 07. 2014 20.14
-1
vetlan
30. 07. 2014 16.50
"rusija še celo sama pobila miljone ljudi med vojno in po vojni" NE RUSIJA ampak Stalin, ki ga hvala bogu ni več.
cirus
29. 07. 2014 08.31
+19
Ne razumem, za kaj se citira izjava ukrajinskega predstavnika o vzrokih za nesrečo. Ukrajina nima na razpolago nobenega dokaznega materiala in je celo med osumljenimi, tako da je pričakovati, da bo širila predvsem dezinformacije.
schrodingerScat
29. 07. 2014 08.44
+6
Saj jih neuspešno že od samega začetka. Imajo vsekakor najbolj pregovorno nesposobno sovjetsko PR mašinerijo, če sem jo kdaj videl.
marsikajve
29. 07. 2014 08.10
+7
Amerika je pripravljena dati Ukrajini 34miljard dolarjev v orozju.
antiXfashizmXeuXgso
29. 07. 2014 10.29
+5
Predvidevam da v tem primeru tudi Rusija ne bo od zadaj gledala kijevski masakr z ameriškim orožjem nad civili, federalci.
marsikajve
29. 07. 2014 11.21
-4
To je psiholoska vojna, sicer pa tudi pritisk izvajajo. Prorusi tudi izvajajo zločine za katere bodo odgovarjali četudi zmagajo.
vetlan
29. 07. 2014 12.01
+5
"Prorusi tudi izvajajo zločine.." Naprimer?
Noro1
29. 07. 2014 20.20
-3
Veltan, pa res ti verjames da so prorusi tako nedolzni???? Ne zagovarjam ukrainske vojske, amapak separatisi so hujsi od uradne vojske. Sami streljajo na Doneck, krivijo pa vojsko a vojska je se dalec stran....Spreglej ze enkrat!!!
vetlan
30. 07. 2014 16.42
Noro1, si pa res nor. Seveda "separatisti" sami nase streljajo, v Odessi so se sami zažgali skuppaj z otroki, pobijajo lastne otroke, matere ...Pa kje ti je pamet? Misliš, da so rusi in ukrajinci muslimanski skrajneži?
vetlan
30. 07. 2014 16.47
vetlan
30. 07. 2014 16.47
Kimberley-Echo
29. 07. 2014 06.13
+16
Mislim, da je vse to zaradi ustanovitve BRICS-a oz. banke, ki je zelo resen konkurent dolarju.
schrodingerScat
29. 07. 2014 08.45
+0
Jp, sledi odcepitev Tibeta in vojaška pomoč amazonskim domorodcem.
Negan
29. 07. 2014 02.41
+21
A po enem tednu, odkar so dobili skrinjico pridejo z nekim X pojasnilom, ki niti soliden ni? To je dalec dalec videno, da je bilo vse zrezirano! Zivimo v 21. stoletju, ljudje ne bodite debilni, odprite oci in se zacnite zavedat kaj se resnicno dogaja po svetu.
.jest
28. 07. 2014 23.48
+6
Iz Libije je v Tunzijo zaradi napačne politike pobegnilo 150 uslužbencev ameriške ambasade.
AlternativeFacts
28. 07. 2014 23.54
+6
torej se vsesplošno "rajajne" v imenu demokracije, seli v Tunizijo....
ales alless
29. 07. 2014 10.37
-5
zaradi napačne politike??? zaradi bojev tam...russian trolls ALERT
.jest
29. 07. 2014 15.01
+3
Točno zaradi napačne politike...american trolls! Dokler Amerika ni šla zaradi dolarja na rušenje Gadafija in Libije je bil mir.
Praškovarit
28. 07. 2014 23.48
+5
še zdej ne razumem kako lahko pomotoma sestreliš potniško letalo, ki leta občutno višje kot vojaško
GAYPROPAGANDA
29. 07. 2014 06.46
-17
Misliš da pijani proruski seperatisti ločijo razliko med potniškim letalom in malo večjim ptičem?
Slovenec-slovencu=pes
29. 07. 2014 08.22
+8
Če bi razumeli umazane taktike vojskovanja vam bi lahko kaj več kapnilo. Namreč ena od umazanij, ki jih vojske počnejo, je skrivanje za civilnimi objekti. Amerskea vohunska letala so se v mnogih primerih skrila pod letala civilnih družb in tako se izognila radarjem. Isto počnejo druge vojske kot so to Rusija in ostale. Ne branim nikogar, vendar v vsej zgodbi se je pojavljalo še eno letalo, vojaško, ki se ga sedaj ne omenja več. Šlo naj bi za transportno letalo ukrajinske vojske, nekateri viri navajajo ukrajinske ali ruske lovce. In prav ta letala bi lahko letela v neposredni bližini zrušenega boinga. Kdorkoli je letalo sestrelil, je računal na preciznost raket in očitno zgrešil objektiv. Mene osebno pa še vedno bolj bode v oči to, da je lahko zračni prostor nad ozemljem kjer potekajo boji sploh odprt. Če amerji na svojem ozemlju lahko zrušijo civilno iransko letalo in nihče za to ni odgovarjal. Zato ne razumem zakaj se tu, ko divjajo boji in veljajo vojni zakoni in pravila, toliko ljudje in novinarji ukvarjajo z iskanjem krivca v proruski in ukrajinski vojski. Ne sankcionirajo pa tistih, ki niso zaprli zračnega prostora. Namreč po mojem so oni največji krivci za to nesrečo. Še vedno je dober pregovor. Bolje preprečiti kot zdraviti.
Slovenec-slovencu=pes
29. 07. 2014 08.24
+7
24cur obstaja google na katerem lahko preveriš višinski domet vojaških letal in helikopterjev. Boš ostal presenečen. :)
antiXfashizmXeuXgso
29. 07. 2014 10.30
Verjetno ločijo med moškimi in "moškimi".
Nina Nubia 1
29. 07. 2014 10.55
+2
Mavricni si pozabil,da je CIA hotla v 60s sestreliti letalo in obtozit Kubo,da bi jo lahko Amerika napadla....takrat ni takrat ni bilo zraven "pijanih"....
AlternativeFacts
28. 07. 2014 23.34
+13
Pravi razlog za odstop ukrajinske vlade je odločitev dveh strank, da ne podpreta dveh pomembnih delov zakonodaje o zmanjšanju izdatkov proračuna, ki jih od Ukrajine zahteva IMF....
AlternativeFacts
28. 07. 2014 23.39
+14
Arsenij Jacenjuk: »Dejstvo je, da danes niste glasovali za zakone in sedaj nimam nobenih sredstev, s katerimi bi lahko plačal plače policistov, zdravnikov, učiteljev; ničesar da kupim puške, ne goriva za oklepna vozila pehote. Danes niste sprejeli odločitve, s katero bi lahko napolnili naša podzemeljska skladišča s plinom in nam omogočili, da se prebijemo skozi zimo in rešimo svoje odvisnosti od ruskega plina,«.....nagradno vprašanje za "raziskovalne" novinarje......od koga kupuje Ukrajina orožje in kaj dejansko rešuejo teli samooklicani vladarji. Ukrajine definitivno ne.....
.jest
28. 07. 2014 23.08
+10
Zakaj ne sporočijo oziroma predvajajo zvoke, ki jih je zabeležila skrinjica, ki je snemala pogovore. To je večji dokaz, kot neko kvazi pojasnilo, ki se ga lahko vsak zlaže.
EvelinaHana
28. 07. 2014 22.48
+9
Pa res pričakujejo, da bomo tole verjeli - aja, saj jih verjetno niti ne zanima,kdo verjame in kdo ne, samo da imajo razlog za svoje rovarjenje.
gavranea1
28. 07. 2014 22.02
+10
pro plus je samostojni medij, ki samostojno kopira članke iz BBC-ja in CNN-a če pogledaš te medijske hiše in še druge, kot so AlĐezira, 24sata in take medije zahodnjaške, (Novice, Dnevnik) to so vse kopirane novice iz zgoraj omenjenih. Kot sem rekel. Novice ki berete tukaj so rekla kazala, brez kakršne koli podlage. prepisane. Tako so pač rekli, nismo jih vprašali, za transparentnost. V preteklosti se je pač izkazalo, da niso bili transparentni, ampak mi samo delamo kar nam reče Šef. Šef je pa Warner bros company, ki ima v lasti 3/4 zahodnih medijskih hiš.
gavranea1
28. 07. 2014 22.03
+5
Ko bo Kitajc rekel da so ga ukrainci, potem ga bodo ukrainci.
OdGurtaSosed
28. 07. 2014 21.17
+11
Ukrajina na silo proti volji ljudi mobilizira ljudi v vojsko.
OdGurtaSosed
28. 07. 2014 21.11
+21
Podatki črnih skrinjic: Za strmoglavljenje leta MH17 kriva eksplozija rakete s šrapneli .............. mhm, 100% verjamem, ker črna skrinjica zazna šrapnele.. ...hhh
tali?ni tom
28. 07. 2014 21.31
+5
zanimivo ne! verjetno je na alufolijo zapisana tudi slika izdelovalca rakete! ma kako bedno in patetično od zahodne združbe ki hoče na vsak način diskreditirat ruse! Lavrov je jasno in glasno povedal da bi preiskavo morali voditi združeni narodi pa še to je skorumpirano! že osnovna logika govori da ne moreš lajat proti državi ki ti je dala plac za dom in te sponzorira! in ravno zato bi moral biti sedeš ZN nekje vsaj v švici! da bi bil za silo verodostojen organ! tako pa !!
OdGurtaSosed
28. 07. 2014 21.49
+6
Se strinjam, neodvisna preiskava in to je to.