Tujina

Koran označil za fašistično knjigo

Amsterdam, 28. 03. 2008 09.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Reuters/STA
Komentarji
39

Nizozemski poslanec je predstavil dokumentarec o Koranu, v katerem trdi, da je muslimanska sveta knjiga fašistična.

Geert Wilders
Geert Wilders FOTO: Reuters
Geert Wilders zaradi muslimanskih groženj živi pod stalno policijsko zaščito. Spomnimo, leta 2004 so na Nizozemskem ubili režiserja Thea van Gogha, potem ko je objavil film o muslimanskem ravnanju z ženskami.

Poslanec v nizozemskem parlamentu Geert Wilders je na spletu objavil dokumentarec o muslimanski sveti knjigi, ki je že pred tem dvignil ogromno prahu. V filmu z naslovom 'Fitna' Wilders Koran označi za fašistično knjigo, ki spodbuja nasilje.

Avtor posnetkom terorističnih napadov na New York in Washington ter številnih bombnih eksplozij zoperstavlja verze iz Korana. Ob tem poziva, naj domnevno nasilne verze izbrišejo iz muslimanske svete knjige. V 15-minutnem filmu, ki je že postal internetni hit, tudi opozarja, da naraščajoče število muslimanov ogroža evropsko demokracijo.

Deček s Koranom
Deček s Koranom FOTO: Reuters
Nizozemska vlada je pred objavo filma dvignila stopnjo ogroženosti. Bojijo se namreč terorističnih napadov. Skrbi jih tudi varnost 25.000 Nizozemcev, ki živijo v muslimanskih državah, ter 1650 nizozemskih vojakov v Afganistanu.

V izseku z naslovom 'Nizozemska v prihodnosti' na primer prikazuje eksekucijo homoseksualca, otroka z okrvavljenim obrazom, kamenjanje ženske in obrezovanje ženskih spolovil. Film pa zaključi s karikaturo preroka Mohameda, ki jo je leta 2006 objavil danski tisk.

Film nizozemskega poslanca Geerta Wildersa je namenjen zgolj netenju sovraštva, je v odzivu na četrtkovo spletno objavo filma poudarilo slovensko predsedstvo EU. Izjavi predsedstva pa se pridružuje tudi Evropska komisija. Slovensko predsedstvo in Evropska komisija popolnoma podpirata izjavo predsednika nizozemske vlade Jana Petra Balkenendeja, ki je v četrtek spletno objavo filma obsodil. "Film enači islam z nasiljem in takšno tolmačenje zavračamo," je poudaril Balkenende.

Omenjena karikatura je po vsem svetu sprožila nasilne proteste, nizozemska vlada pa se boji, da bo podobno tudi po objavi 'Fitne'. Od Wildersovih stališč se je zato že distancirala. "Film ni namenjen drugemu kot žaljenju. Toda užaljenost ne more biti izgovor za napade in grožnje," je dejal nizozemski premier Jan Peter Balkenende. Dodal je, da je že stopil v stik z muslimanskimi državami.

Ostri odzivi

V muslimanskem svetu je film naletel na ostre odzive. Iran je posvaril pred "posledicami tako provokativnega dejanja". Predstavnik iranskega zunanjega ministrstva Mohamed Ali Hoseini pa je ob tem film označil za "žaljiv in protiislamski" ter za simbol "globokega antagonizma" nekaterih zahodnih držav do islama in muslimanov.

Pakistan je medtem na pogovor poklica nizozemskega veleposlanika in mu izrazil protest nad "klevetniškim filmom, ki je globoko užalil čustva muslimanov po vsem svetu".

Na indonezijskem zunanjem ministrstvu so vsebino filma označili za "zavajajočo in polno rasizma", njegovo produkcijo pa za "neodgovorno ravnanje, storjeno pod pretvezo svobode tiska". Film je obsodila tudi bangladeška vlada.

Muslimanski vodje na Nizozemskem pa so muslimane po svetu pozvali, naj po objavi filma ostanejo mirni in odgovorni.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (39)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mariner2811@yahoo.com
30. 03. 2008 11.45
Hmmm.... Kot je bilo meni do zdaj znano, so bili holandci vedno pojem človeške odprtosti in sprejemljivosti... In čudi me, da se pri njih veter obrača. . . Po mojem izhaja srž problema v tem da se je zahod že naučil, vsaj na simbolni ravni, ločevat med pojmoma Vera in Država. Pri islamu ni vedno tako. Sekularizem je v povojih. Izjema so emirati, kjer so šejki hitro pogruntali, da da jim ko se naftne pipe posušijo, ne bo noben alah pomagal, in si pomagajo sami... Koran in alah sta postranskega pomena... dokler folk lepo živi. Iran ima to težavo, ker ima za vladarja pol pismenega kmetavza... naj podam situacijo ko je škof Hren kuril slovenske knjige.... tisto kurjenje je bila posledica bojazni, da se bo od nekod pojavila še kaka druga resnica od tiste ki so jo ob nedeljah podajali krščanski duhovniki. Podobno je zdaj v državah islama. Turčija je komplet pošizila, ko je nekdo načel njihovo strogo ločitev cerkve od države. Nekje drugje pač tega še ni. IN potem, ko nekdo objavi nek film... vsi mirijo muslimane, naj bodo mirni? Konec koncev je vsaka njihova samorazstrelitev samo potrditev vseh mogočih filmov na temo, da je islam po svoji definiciji slab. S tem islam dela škodo samo sebi. Problem vseh verskih spisov je, da so bili spisani nekje med 1500 in 3500 let nazaj.. in kot taki namenjeni tistemu času, tistim težavam, tistim ljudem. In zdej to aplicirat v nekih čisto drugačnih družbenih razmerjih.. je nemogoče. Islam prepoveduje svinjino iz čisto praktičnega razloga. Mastni prašiči so se v puščavi prehitro usmradili in ljudje so zbolevali. in umirali. Seveda je to zavito v celofan pujsa kot nečiste živali. Vendar.. je taka določba še smiselna v 21 stol.? Po mojem ne, in marsikateri v sloveniji živeči musliman, ki sicer verske postave spoštuje, po drugi strani pa ga ne moti okus svinjske pečenke, mi bo verjetno dal kar prav. Vera je stvar vsakega posameznika. ne celotne družbe. Islam pa s svojo definicijo pada v vsako poro osebe kot posameznika, in družbe kot celote. IN to niti ni tako napačno... le da se teh metod poslužujejo ponavad peščica fanatikov, ki imajo čisto sebične cilje. Ljudje, ki ponavadi v z islamom prežetih deželah, živijo iz rok v usta, in ne vedo kako bo jutri hitro sledijo ob obljubi o boljšem jutri... Me pa nekaj moti.... ne le pri muslimanih. Velja tudi za homosexualce, transvestite,... Po mojem so splošne norme tiste norme, ki jih v nekem času in prostoru postavlja večina. Vsaka deviacija od tega nosi posledico.... Ko nisi enak... ne padeš v družbeno sprejemljiv okvir. Samo.... te deviacije nihče ne vsiljuje nikomur. Vsak si jo sam izbere. Vsak sam določa, kateri parametri ga/jo definirajo. In po tem, ko te družba zaradi drugačnosti pribije na križ, je nesmiselno jokat, kako je večina... ammm taka in taka in taka... (predvsem ciljam s tem na idejo istospolne družine...) pa če me ubiješ, ne bom verjel da je za otroka čist enako, a ma mamo in atija, al pa dve mamici ali dva atija.IN argument, da je pri nas tok in tok zyebanih družin.... če dovolimo istospolne familije, onih ne bo nič manj.... le kakšna morda več... Delajte raj na temu, da bo onih... manj... Bottom line je... Morda mi ne razumemo islama kot takega.. ker smo vpeti v neko drugačno kolesje, nekakšno drugačno mentaliteto... In seveda oni v svojo. . . Razumeli eni druge tako ne bomo. Je pa prav, da se oni,in ne mi, naučijo različnosti pri sebi doma.... (Kaj so naredili Talibani s tistima kipa bude? Kok krščanskih cerkva je sredi Riada?) IN mi naj jim postavljamo mošejo? Zakaj že? Smo komu kaj dolžni?
mir.svoboda
29. 03. 2008 18.08
Meni je jasno vse, kar je moč razumeti, vendar gre tebi mogoče bolj slabo??
muvimen
29. 03. 2008 15.00
A se ti ne zdi, da so kulturne razlike med Francozi, Američani in Britanci (ki jih omenjaš) in Slovenci precej manjše kot pa z muslimani, da sploh ne omenjam vere. Kaj ti ni jasn ??
mir.svoboda
29. 03. 2008 14.51
Vidim kam to vodi. Ugotovila sem, da pač ne maramo drugačnih, čeprav se večina njih trudi, da bi živeli po naših pravilih in tako je prav. Samo naj vas nekaj vprašam; "Ali se Francoz, Amerikanec, Britanec,...prilagaj nam, ko pridejo v Slovenijo????? NE! Zato mi nobeden ne bo zamazal oči in mi rekel, da se nekdo ne prilagaja. Problem je jasen, nekateri ne marajo ne prišlekov, ne Muslimanov, ne ostalih tujcev. In to je verjamem prirojeno, ljusje smo zlobni,... LP
ugrica
29. 03. 2008 13.07
Kako je nastal nacizem in fašizem v evropi.To je zgodovina evrope iz katere bi se morala politika nekaj naučiti.Nastal je tako,ko je v izviro nastajanja uradna politika ni delala pozornosti na ta pojav,omaloveževala in se izgovarjala za nepomembnega.To isto sedaj ponavlja.Koran po vsej definiciji ima fašistično filozofijo in je potrebno in nujno posamezne skrajne povdarke te filozofije iz dokumenta odstraniti.Zato bo neobhodno soočenje uradne politike in naprednih miroljubnih muslimanov za soočanje.Tu so potrebna soočanja,da se sama dejstva v korano objektivno kvalificirajo kvalificirajo.Skrajna veja muslimanizma širi fašizem,ki ga je treba ustaviti z lepa ali grda.Tako smo tudi katoliški fašizem ustavili.In moramo tudi muslimanski fašizem ustaviti.Bojazen in strav v izvoru le tega nam samo škodujeta.Zato je poslanec v nizozemskem parlamento vreden pohvale ne pa grajanja,ker je to in tako nesrečo obelodanil.
Tonček Balonček
29. 03. 2008 13.06
Ta gonja proti islamu me spominja na začetek križarskih vojn!
Ramzess
29. 03. 2008 12.50
Dejstvo je, da mnogi, mnogi med vami, kot tudi avtor tega filma, ki sicer pač ima svoje mnenje, ne ločite med delom cionistov in delom muslimanov. 'Napad' na dvojčke je delo cionistov, ne muslimanov, slednji so ravno tako njihove žrtve, kot vsi ostali. Zmešnjava potem vodi v to, čemur smo priča, sojenje po ospredju, medtem ko se (resničnega) ozadja ne pozna. Svet okoli nas ni takšen kot se zdi...
batobre64@gmail.com
29. 03. 2008 11.27
gospakatja _se strinjam v celoti s tabo. Naj vsak ohranja svojo tradicijo, kulturo in vero v okviru svojih kvadratnih metrov, kjer biva. Sicer bi bilo zelo zabavno na kakšnem uradu pogledat uslužbenke, ena bi nosila aubico, ena perjanico in ena burko... Spodej bi ble pa u "štrumpantlnih" HE HE HE
gospakatja
29. 03. 2008 11.16
ja, mislim, da je štos v prilagajanju. nič nimam proti temu, da ima vsak pravico do svoje vere, svojega prepričanja, svojega boga, svojega preroka, svojih higienskih in prehranjevalnih navad...., če zna ( zmore, si upa ) sobivati z drugimi verami, bogovi, preroki, higienskimi in prehranjevalnimi navadami. drugače naj ostane v okolju, kjer je vse okoli njega po njegovem okusu. in še nekaj, prišlek se mora prilagajati staroselcu. če grem jaz v iran, si bom nadela ruto, ker sem tam prišlek; ne more pa se zahtevati, da bom v svoji deželi nosila ruto, ker sicer godrnjajo tisti, ki so tukaj prišleki. pa naj ostanejo doma, če jih ženska brez rute moti!!
muvimen
29. 03. 2008 11.02
Pa kwa je z vami folk, Evropa se naseljuje namenoma. Pejte v Francijo, Nemčijo, Nizozemsko, Anglijo ... vsaka druga ženska ma fertah na glavi. Pride avtobus ... iz kje pa ste ... iz Danske, AJA?? Cel avtobus v rutah, haloo ?? Pa sej človek ne sme nič rečt - pol si pa nacionalist rasist in ne vem kaj še vse. Mism, zakaj rinejo sem, zakaj ne ostanejo kjer so ?? Verjetno zato, ker jim tam neki na paše. Pridejo v Evropo pa hočjo rute nost (pa to je še najmnaj) in skoz se puntajo da nimajo pravic, to jim ni prov uno jim ni prav, hočjo đamijo ... svašta ! Naj ostanejo tam kjer so in bo mir, al se naj pa prilagodijo.
shshsh
29. 03. 2008 10.40
mir.svoboda, brez zamere, samo se bojim da zivis v svetu ki ne obstaja:)..ne vem ce kaj spremljas svet okoli sebe, potem bi vidla, da ima del muslimanske vere res debilen odnos do vere. Aja jaz sem mela tudi 2 sosolki ki sta bili muslimanske vere pa sta bile cisto ok, problem je namrec da v nekaterih drzavah grejo pac v skrajnost. Npr. v avganistanu, iraku ecc...delajo z zenskami kot jaz delam s coto za prah, med tem ko pa v drugih drzavah npr. del Turcije, pa so zenske skor svobodne. Ampak se pa popolnoam strinjam s tem nizozemcem, ker ce se samo spomnimo na razne teoristicne napade, na madrid, se ti zdi res podlo, da taki ljudje sploh zivijo. Sicer pa roko na srce, kaj je normalno da froca starega 5let ucis streljat se vojskovat in sovrazit americane...mislim..no comment
mir.svoboda
29. 03. 2008 09.42
Daj motorist ne klati neumnosti, Amerčani se borijo za prevlast nad naftnimi in drugimi blaginjami. Daj, kar slabo mi ratuje, kar nekateri pišete tukaj. Saj sami Američani so bili tzv. botri z Sadamom, Bin Ladnom,...itd. Kaj ste res tako slepi? In za-ra,...kaj v Islamu učijo? Sovražstvo do drugih? Daj mi zdaj lepo povej kje pri Bogu milemu si to prebral-a? Pa kaj ste res vsi znoreli? Jaz imam v družini od pravoslavne-katoliške-muslimanske vere. In vsi se lepo prav razumemo, res da ima vsak svoje mišljenje do določenih pojmov,problemov,...in to je prav, ampak da žališ nekoga ker je drugačne vere, barve, rase,...je pa prav BOLANO! In dokler so na svetu taki kot nekateri med vami in seveda ta DEBIL, ki je tako pogumen po vašem, ki je to napisal in se skriva za varnostniki in ne (verni kristjani, muslimani,..) bo vedno na tem svetu nasilja, vojn,...Ampak vsemu enkrat pride konec, upam, močo upam. Pa LP
eastpa123@gmail.com
29. 03. 2008 09.41
Meni se pa zdi, da preveč poslušate naše politike, kateri vsako bedarijo, ki jim pride na pamet, označijo za "dejstvo".
motorist@gmail.com
29. 03. 2008 09.30
Dejstvo je, da muslimani najbolj ogrožajo globalni mir na tem planetu. In za njih smo vsi, ki ne pripadamo njihovi veri, neverni psi, ki jih je potrebno uničiti. Žal se tega zla civilizirani svet še ne zaveda dovolj. Edina v Evropi, ki se zaveda grozeče nevarnosti, ki nam preti s strani islama je nemška kanclerka Angela Merkel, ki je tudi ena redkih državnic, ki je sposobna globalnega razmišljanja. Tu so seveda tudi ZDA, ki se uspešno borijo proti islamskim državam, ki predstavljajo najresnejšo grožnjo našemu miru, demokraciji in blaginji, ki smo si jo ustvarili. In prej, ko bo še ostali svet to dojel, bolje bo za nas.
zupancicevajama@email.si
29. 03. 2008 06.24
Clovek je povedal svoje mnenje. In kaj? Kaj zdaj muslimani grozijo? TOREJ JE IMEL PRAV!
"Nizozemska vlada je pred objavo filma dvignila stopnjo ogroženosti. Bojijo se namreč terorističnih napadov. Skrbi jih tudi varnost 25.000 Nizozemcev, ki živijo v muslimanskih državah, ter 1650 nizozemskih vojakov v Afganistanu." Mi sploh ni treba komentirati.
batobre64@gmail.com
28. 03. 2008 23.42
Zakaj dreza v osje gnezdo? Ker se VN MEČE, cepec!! To ni nikakršn politik, sam vn se meče ko nš Zgago...
za_ra
28. 03. 2008 23.21
Meni je pa všeč da ima vsaj nekdo toliko jajc in si upa na glas povedat kaj si misli o islamu! Drugi so se pa tak pos...li, vkjučno z našim Ruplom. Zaenkrat še ni žalitev če nekomu poveš resnico, samo ti islamci mislijo da je njihova resnica edina zveličavna, delajo pa tak še večje pizdarije kot vsi drugi skupaj. Pa otroke učijo mržnje do drugih ver, a to je pa lepo al kaj? Če bi kdo drugi učil da so oni svinje pa ne vem kaj bi ga takoj ubili, ko pa to oni učijo pa je vse lepo in prav! To je pa res lepa vera ni kaj.
amel505@msn.com
28. 03. 2008 20.23
muvimen:se strinjam s tabo. Kaksen bi bil ta svet brez tebi podobnih?
slosap@yahoo.de
28. 03. 2008 20.17
saj ne da ga branim, ampak arabci oz. muslimani na nas kristjane in nevernike gledajo kot na pse. Tako jih učijo in je izrdno globoko ukoreninjeno v njih. Dostikrat sem v arabskih/muslimanskih državah in občutim aroganco v tem smislu. Po drugi strani so pa muslimani ljudje z veliko mero gostoljubja, ker je pač taka tradicija. Ne se pa slepit, da nas imajo radi in da so se integrirali v katerokoli družbo na zahodu. Se niso in se nikoli ne bodo. Dejstvo je, da ženske v iranu niso svobodne. nam je lahko iz naših toplih foteljčkov govorit o temu, da je treba spoštovat religijo, ampak na drugi strani pa ne vem, ali lahko kar tako prodamo naše lastne vrednoste, kot so svoboda in spoštovanje drugega? Na njihovih televizijah javno učijo kako se prisili žensko, da posluša. Kje vse se jo sme udariti in kako močno. To se dogaja tudi v Evropi. V Berlinu je bilo že par žensk ubitih s strani svojih bratov, ker so imele fante Nemce. Zdaj kar pavšalno reči, da Wilders nima prav in da neti sovraštvo, ni ravno podkovano z dejstvi iz sveta. Realnost je dobro prikazana v filmu: Ne brez mojih otrok. Musliman, ki na zahodu dela eno a potem postane drugo, tisto kar se je leta skrivalo pod masko kvazi liberalizma in strpnosti, tisto kar imenujemo zatiranje, šovinizem, ksenofobija in homofobija. Ne rečem, da se tudi mi ne obnašamo drugače, vendar je Evropa pač nnaš življenski prostor definiran z določenimi ateističnimi vrednotami... Nimam nič proti muslimanom, vendar pa ne sprejemam njihove filozofije, ki se tiče odnosa do žensk, gejev in nevernikov.